abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_246719
Uit de Telegraaf: (www.telegraaf.nl)

Amsterdam - America Online (AOL) brengt de Amerikaanse versie van Big Brother op het internet. Dat is 's werelds grootste internetbedrijf overeengekomen met programmamaker Endemol en CBS Television, dat Big Brother vanaf 6 juli in de hele VS op televisie uitzendt.

America Online verzorgt voor internetgebruikers de Big Brother-site onder de naam www.bigbrother2000.com. Daarop zijn op vier camera's 24 uur per dag de gebeurtenissen in het Big Brother-huis te volgen. De bezoeker kan daarnaast allerlei gegevens over de bewoners opvragen en peilingen over hun populariteit bekijken. Abonnees van AOL krijgen toegang tot extra video-opnamen en kunnen ook nog live chatten met oud-bewoners die weggestemd zijn uit het Amerikaanse Big Brother-huis.

"Wat Big Brother zo interessant maakt voor het internet is het feit dat het zo interactief is", zegt analist Pieter Hofman (Amstgeld). "Het kon dan ook haast niet anders of CBS en Endemol zouden in zee gaan met een grote internetprovider als Yahoo of AOL".

Toch wordt de deal als een succes beschouwd voor Endemol: AOL haalde met de overname van Time Warner al de broodnodige content (inhoud) in huis. Het feit dat de internetgigant nu content van buitenaf in huis haalt geeft aan dat AOL groot vertrouwen heeft in het succes van Big Brother in de Verenigde Staten.

De synergie die met de overeenkomst wordt bereikt is groot. Tijdens de vijf wekelijkse Big Brother-uitzendingen van CBS verschijnt het AOL-internetadres permanent in beeld. AOL maakt op haar internetportaal weer reclame voor de uitzendingen van CBS. Via de internetsite van AOL kunnen kijkers hun stem uitbrengen op de verschillende bewoners van het Big Brother-huis.

Big Brother breekt, na de succesvolle Nederlandse versie die door Veronica werd uitgezonden, nu ook allerlei kijkcijferrecords in Spanje en Duitsland. In Spanje kijken er ongeveer evenveel kijkers naar Big Brother als naar Champions League-wedstrijden en in Duitsland brak de Big Brother-single alle voorgaande verkooprecords.

  † In Memoriam † maandag 12 juni 2000 @ 06:51:00 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_246720
Fasten your seatbelts!!!
Coming up soon!!!

Voor de echte die-hards dus ('spreekt u mee'), om het gat tussen de Bus en BB2 op te vullen.
Ach, en waarom ook niet?
* Cynix ® gaat zeker eens kijken, maar is bang dat de USA-versie softer wordt dan de Nederlandse......

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')