Oeps, die vergat ik voor het gemakquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:44 schreef DrDurden het volgende:
[..]
In 7 jaar, Momentary Lapse of Reason zat er nog voor. Maar hoe goed deed MLoR het dan? Dan zou je een punt hebben.
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Deels heeft WF absoluut gelijk. Tel daar een flinke tournee bij op plus enkele, voor die tijd, zeer mooie visuele promotie.
Verder is TDB absoluut prachtig. Ontzettend goed geproduceerd!
Ja, ik volg je idd. Wie weet zouden "Radio KAOS" en "A momentary lapse of reason" wel populairder zijn geweest als ze niet zo'n afschuwelijke gladde 80's productie hadden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.
Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
Thriller.quote:Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Jordiaantje het volgende:
jaa over jaren 80 producties ik kom eigenlijk tot de ontdekking dat ik niet één jaren 80 plaat goed vind
Helemaal mee eens, en deze docu laat goed zien wat de inbreng van vooral Alan Parson is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.
Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
gatver zelfs voor een jaren 80 productie is die nog te goedkoop. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, net als "To a different corner" van George Michael en "Sacrifice" van Elton John maar daarbij houdt het wel op..quote:
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.quote:Op zondag 15 november 2009 16:02 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, .
Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Veel succes.quote:Op zondag 15 november 2009 19:21 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.
Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...quote:Op maandag 16 november 2009 11:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.quote:Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:
. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.quote:Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Daarnaast is het post-Fish geneuzel, welke jij aanraadt, pas toegankelijke meuk.
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mensen iets moét uitleggen, als er iets is waar ik me niet druk om maak is het de muziekkeuze van een ander. Als PF bij ze jeukt omdat ze ABITW goed vinden, dan vinden ze de rest zelf wel, ik ga me niet voordoen als dé kenner die precies weet wat goed en slecht is.quote:Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Mostlyanthony het volgende:
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...
Ik doelde specifiek op Part 2 en niet op het anthem in het geheel. Dit leek mij duidelijk omdat dit ook het enige deel is van het anthem dat gedraaid wordt op de radio. Het succes van het tweede deel was te danken aan de tekst, welke lekker subversief en makkelijk te verteren is. Waters vermeldde ooit eens in een interview dat hij deze tekst onder druk van de platenmaatschappij moest schrijven en eigenlijk een totaal andere tekst bij Part 2 voor ogen had.quote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Afgezien deze correlatie loopt de vergelijking mank. De situaties waarin deze bands zich bevonden(helemaal in het geval van Yes, die ten tijde van 90125 een totaal andere band was dan ten tijde van Fragile). In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.quote:En de vergelijking "Kayleigh"- "Another brick" is heel logisch. Twee uitstekende bands maar afgezien van de fans kan bijna niemand een ander nummer van die bands noemen. (Zoals bijvoorbeeld ook Yes met "Owner of a lonely heart")
Het anthem past zeker wel bij The Wall, maar met de tekst van Part 2 werd gewoonweg geprobeerd makkelijk te scoren. Dat vind ik vrij kwalijk voor een band met een dergelijk formaat.quote:Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).quote:Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Inderdaad, te vaak gehoord, Money, Time, ABITW, SOYCD (part 1).quote:Op maandag 16 november 2009 12:22 schreef Sloggi het volgende:
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).
Volgens mij ging het over de tekst, niet over de muziek.quote:Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Is natuurlijk subjectief.quote:Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Ja de platenmaatschappij baalde enorm, dat de toegankelijke popsong Kayleigh miljoenen in het laatje deed stromen.quote:Op maandag 16 november 2009 12:20 schreef Gatenkaas het volgende:
In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |