abonnement Unibet Coolblue
pi_71970106
Vervolg op : Pink Floyd XIII


Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-\\\'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band\\\'s very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio

Discography
1967: The Piper at the Gates of Dawn
1968: A Saucerful of Secrets
1969: Music From the Film More
1969: Ummagumma
1970: Atom Heart Mother
1971: Meddle
1972: Obscured by Clouds
1973: Dark Side of the Moon
1975: Wish You Were Here
1977: Animals
1979: The Wall
1983: The Final Cut
1987: A Momentary Lapse of Reason
1994: The Division Bell

Vorige Topics
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII

Verwante topics
Arrow Rock Festival met Roger Waters
Roger Waters
David Gilmour
David Gilmour - On an Island

Sites
Officiële Pink Floyd site
Roger Waters
David Gilmour

[ afbeelding ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_71970123
Laatste gelul uit het vorige topic :
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:36 schreef Gert het volgende:
Nee dat is http://www.pinkproject.nl/ , op 22 september.

[ afbeelding ]
Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_71970222
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:46 schreef elcastel het volgende:
Laatste gelul uit het vorige topic :
[..]

Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...
Ik moet ook weinig van coverbands hebben, maar ik hoor live-versies vaak liever dan albumversies. Ik vind ze niet per se beter, maar ik vind het rauwe gitaargeluid dat Gilmour live vaak heeft echt fantastisch (Animal Instincts Rev B!).
pi_71970285
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:54 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet ook weinig van coverbands hebben, maar ik hoor live-versies vaak liever dan albumversies. Ik vind ze niet per se beter, maar ik vind het rauwe gitaargeluid dat Gilmour live vaak heeft echt fantastisch (Animal Instincts Rev B!).
Ja weet je, mijn probleem is dat ik als eerste de live versie op Live 8 van Comfortably Numb hoorde en ze inderdaad live beter vind, maar op Pulse en TDSOT zingen ze hem op een andere toon, wat me dan weer totaal niet bevalt, alles wat ik voor de rest van PF live zie en hoor is eigenlijk inderdaad lekkerder en rauw.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_71970291
Nota bene; als mijn broer het speelt op zijn gitaar vind ik het ook gewoon lekker klinken dus ik lul maar wat ontdek ik net.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_71974016
Naar die 'nieuwe' live-albums (na ca. 1980) moet je ook niet luisteren. Dat is qua gitaargeluid inderdaad kut met peren, veel te dik en donker, hij speelt daar ook met een andere gitaar (z'n rode stratocaster).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 10:47:36 ]
pi_71974414
Live vind ik Pink Floyd onovertroffen.
Maar Pulse vind ik dan weer helemaal niks. NIks klinkt zoals het moet klinken, veel te veel jaren '80 geluid terwijl Floyd voor mij toch vooral een 60's/70's band is. Het moet gewoon rauw klinken
pi_71974551
PULSE vind ik ook niets, al vind ik SOYCD wel geweldig.
RTN en live in Gdansk vind ik wel weer goed, klinkt weer lekker rauw
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:26:32 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71977900
Pink Floyd zonder Waters is gewoon niks.
Gilmour zonder Pink Floyd is weer wél OK.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:42 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...
Ja, coverband.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:32:52 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71978067
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71978103
Echt geweldig, die sound. Heerlijk lomp gitaarwerk.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:23:01 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71979445
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:34 schreef Sloggi het volgende:
Echt geweldig, die sound. Heerlijk lomp gitaarwerk.
Ja, lomp maar technisch kundig, en met zo'n rauw, schurend geluid.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71982064
Sheep is tof
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_71986901
We dont need no education.

En maandag begint school weer.
pi_72182310
Pink Floyd.
pi_72184063
Heerlijk nummer dat Sheep, helaas dat de kwaliteit van het filmpje zo slecht is. Ben op 't moment bezig om wat gitaarsolo's van Pink Floyd te oefenen, wil me helaas nog niet echt lukken
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72184274
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:46 schreef Pinkerton het volgende:
Heerlijk nummer dat Sheep, helaas dat de kwaliteit van het filmpje zo slecht is. Ben op 't moment bezig om wat gitaarsolo's van Pink Floyd te oefenen, wil me helaas nog niet echt lukken
Mother en Wish You Were Here zijn redelijk gemakkelijk te leren, terwijl ze ook best nog uitdaging bieden voor gitaristen die wat verder zijn. Vooral Mother goed spelen is niet gemakkelijk door de vibrato in combinatie met de bends.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 05:55:39 #18
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_72191232
En we gaan verder.
pi_72224735
Voor eenieder die in Twente of omstreken woont en vanavond nog niets te doen heeft:
In Tilligte (Restaurant Kakelbont) spelen wij (The Pink Floyd Sound) een avondvullende show in de open lucht.
Aanvang: 20:30 uur
Entree: 10,-
Reserveerlijn: 0541 221505
Meer info: http://www.vvvdenekamp.nl
pi_72267968
beetje laat, het is net afgelopen, maar zonet was de docu Who Is Pink? op tv. Leuke docu
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_72268737
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
beetje laat, het is net afgelopen, maar zonet was de docu Who Is Pink? op tv. Leuke docu
Ik heb hem gezien, hij schijnt ook op DVD verkrijgbaar te zijn.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_72270320
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:23 schreef webfreak het volgende:
Voor eenieder die in Twente of omstreken woont en vanavond nog niets te doen heeft:
In Tilligte (Restaurant Kakelbont) spelen wij (The Pink Floyd Sound) een avondvullende show in de open lucht.
Aanvang: 20:30 uur
Entree: 10,-
Reserveerlijn: 0541 221505
Meer info: http://www.vvvdenekamp.nl
Ga je ooit nog eens in België spelen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72271487
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
beetje laat, het is net afgelopen, maar zonet was de docu Who Is Pink? op tv. Leuke docu
Which one's pink bedoel je zeker?
Zeker een goede doc
pi_72274405
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Which one's pink bedoel je zeker?
Zeker een goede doc
Ja die bedoel ik
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_72414995
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mother en Wish You Were Here zijn redelijk gemakkelijk te leren, terwijl ze ook best nog uitdaging bieden voor gitaristen die wat verder zijn. Vooral Mother goed spelen is niet gemakkelijk door de vibrato in combinatie met de bends.
Moet het vooral hebben van hulpfilmpjes op internet. Moet ook toegeven dat ik pas vrij kort begonnen ben met gitaar spelen.

Heb trouwens vorig weekend Which one's Pink op DVD gezien. Interessante documentaire.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pinkerton op 03-09-2009 22:19:15 ]
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72632275
Ze zijn nog altijd geweldig.
Trouwens.

Net nog eens de Gdansk DVD bekeken. (niet echt strikt PF)
pi_72666837
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:53 schreef Gordijn het volgende:
Ze zijn nog altijd geweldig.
Trouwens.

Net nog eens de Gdansk DVD bekeken. (niet echt strikt PF)
Wel een lekkere DVD he
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72682620
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:28 schreef Pinkerton het volgende:

Wel een lekkere DVD he
Uiteraard. Ik hoop dat er ooit nog eens zoiets komt, binnenkort...

Ik heb trouwens de volledige Pink Floyd Anthology die ik nog eens moet bekijken, daar zouden het overgrote deel van video's van PF moeten in zitten (volledige inhoud in de +13MB afbeelding http://www.harvested.org/DVD005/hrvdvd005.jpg ).
pi_72699478
Weet iemand een webshop waar je Pink Floyd shirts kan bestellen? Ik kan niets vinden wat in Nederland levert...
pi_72700584
Niet die ik zoek. Ik wil deze:

<3
pi_72714553
Zoeken op ebay is toch zo moeilijk niet?
Bijvoorbeeld
op ebay.

Je zult vast wel één vinden die je mooi vindt.
pi_72714747
Ik heb zelfs nog die ene gevonden:


op ebay.
pi_72714785
Dus, zo moeilijk is dat toch allemaal niet hee?
pi_72715096
Kan 'm altijd zelf nog laten maken via www.shirtshop.nl Zit een of andere shirt creator bij.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72751018
Pigs. Dogs.

Heel Animals eigenlijk, nogal onderschat album, ik luister er zelf ook niet zo heel veel naar. Maar toch zo geweldig hoor.
pi_72751071
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef Gordijn het volgende:
Pigs. Dogs.

Heel Animals eigenlijk, nogal onderschat album, ik luister er zelf ook niet zo heel veel naar. Maar toch zo geweldig hoor.
Mijn favoriet is en blijft Wish You Were Here
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72751240
Moeilijk om één album te kiezen.
Voornamelijk Pulse/Meddle/Wish You Were Here.

Maar ik vind zoveel goed.
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 23:42:21 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72751597
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef Gordijn het volgende:
Pigs. Dogs.

Heel Animals eigenlijk, nogal onderschat album, ik luister er zelf ook niet zo heel veel naar. Maar toch zo geweldig hoor.
Plátgedraaid! Muzikaal is het niet het beste album. Maar dat vreemde, onheilspellende, haast obscure sfeertje! De misantropie in de teksten. Het ruwe gitaarwerk. De schizofrenie (toen zat het al mis binnen de band). Ik vind het een geweldig album.
En hoewel ik geen groupie ben die van alles verzamelt of zo, ben ik de laatste keer in Londen uitgebreid naar het Battersea Power Station geweest. En heb daar lekker rondgelopen, met Animals in m'n hoofd.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_72770095
Kwam net weer mijn Pink Floyd LP's tegen, ik had het al tijden niet meer geluisterd. Ik luister nu More, best goede muziek, lekker zweverig. Ik vind hun oude psychedelische albums wat beter dan de latere. Straks maar effe Atom Heart Mother opzetten.
pi_72844687
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Plátgedraaid! Muzikaal is het niet het beste album. Maar dat vreemde, onheilspellende, haast obscure sfeertje! De misantropie in de teksten. Het ruwe gitaarwerk. De schizofrenie (toen zat het al mis binnen de band). Ik vind het een geweldig album.
En hoewel ik geen groupie ben die van alles verzamelt of zo, ben ik de laatste keer in Londen uitgebreid naar het Battersea Power Station geweest. En heb daar lekker rondgelopen, met Animals in m'n hoofd.
Vind het ook een van de beste PF albums. Wat je zegt, misschien muzikaal niet, maar de teksten zijn wel zo geweldig, en het hele sfeertje eromheen is gewoon briljant.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72847033
Die gitaarsolo's op Animals
pi_72856583
Die gitaarsolo's van David Gilmour
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72856941
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:58 schreef Pinkerton het volgende:
Die gitaarsolo's van David Gilmour
Zo is het maar net.

Maar ik vind Animals een redelijk emotioneel album, allé, dat wekt het toch bij mij op. Heb ik veel minder met de latere albums.
pi_72860985
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Zo is het maar net.

Maar ik vind Animals een redelijk emotioneel album, allé, dat wekt het toch bij mij op. Heb ik veel minder met de latere albums.
Moet zeggen dat ik The Wall wel echt 'n geweldig album vind. Het hele idee erachter en de metaforische, duistere teksten maken het een van de beste concept albums aller tijden naar mijn mening.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_72863113
Ik moet zelfs bekennen dat ik Animals het beste album van PF vind. Op elk ander album staat wel 1 liedje dat ik minder vind, maar hier niet.
pi_72863143
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:27 schreef Siniti het volgende:
Ik moet zelfs bekennen dat ik Animals het beste album van PF vind. Op elk ander album staat wel 1 liedje dat ik minder vind, maar hier niet.
Serieus? Welk nummer van Wish You Were Here vind je dan minder?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72863189
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Serieus? Welk nummer van Wish You Were Here vind je dan minder?
Welcome To The Machine

Nog steeds prachtig, maar toch iets minder. Bij DSoTM heb ik dat met On The Run bijvoorbeeld.

Bij Animals is de intro prachtig ingetogen, Dogs/Pigs/Sheep (Three Different Ones) zijn simpelweg fenomenaal en de outro idem als de intro
pi_72863263
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Siniti het volgende:

[..]

Welcome To The Machine

Nog steeds prachtig, maar toch iets minder. Bij DSoTM heb ik dat met On The Run bijvoorbeeld.

Bij Animals is de intro prachtig ingetogen, Dogs/Pigs/Sheep (Three Different Ones) zijn simpelweg fenomenaal en de outro idem als de intro
Hmm, oke. Vind het wel een goed nummer persoonlijk, maar misschien wel het slechtste (relatief gezien dan) van het album. En idd, een 'minder' nummer van Pink Floyd blijft een goed nummer natuurlijk

Morgen nog eens beide albums opzetten ter vergelijking, misschien vind ik Animals dan wel beter als Wish you were here, maar betwijfel het.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72863292
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Siniti het volgende:

[..]

Welcome To The Machine

Nog steeds prachtig, maar toch iets minder. Bij DSoTM heb ik dat met On The Run bijvoorbeeld.
Grappig, toen ik dit topic aan klikte hoorde ik de vocalen van welcome to the machine in mijn hoofd.
pi_72863298
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm, oke. Vind het wel een goed nummer persoonlijk, maar misschien wel het slechtste (relatief gezien dan) van het album. En idd, een 'minder' nummer van Pink Floyd blijft een goed nummer natuurlijk

Morgen nog eens beide albums opzetten ter vergelijking, misschien vind ik Animals dan wel beter als Wish you were here, maar betwijfel het.
SoyCD maakt Welcome To The Machine toch ruimschoots goed
pi_72863381
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:35 schreef Siniti het volgende:

[..]

SoyCD maakt Welcome To The Machine toch ruimschoots goed
Dat is mijn favoriete nummer ooit En dan te bedenken dat ik eerst enkel de 10 minuten versie op youtube kende Als de zang begint, damn, dat is echt een geweldig moment.

Ook het verhaal dat Syd net tijdens de opname van dat nummer binnenkwam en dat niemand hem eerst herkende, is wel tof.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72863398
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat is mijn favoriete nummer ooit En dan te bedenken dat ik eerst enkel de 10 minuten versie op youtube kende Als de zang begint, damn, dat is echt een geweldig moment.

Ook het verhaal dat Syd net tijdens de opname van dat nummer binnenkwam en dat niemand hem eerst herkende, is wel tof.
Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen eraf

Ik kende eerst alleen de Pulse versie Ging een wereld voor me open toen ik dat hele ding hoorde
pi_72863448
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:40 schreef Siniti het volgende:

[..]

Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen eraf

Ik kende eerst alleen de Pulse versie Ging een wereld voor me open toen ik dat hele ding hoorde
Idd, moet geen fijn zicht geweest zijn. Overigens vond hij het nummer maar niets, dacht ik, dat is dan weer jammer.

Pulse versie nog niet gehoord, eens doen dan
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 01:09:45 #55
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72863835
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:40 schreef Siniti het volgende:

[..]

Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen eraf

Dit is een foto van toen hij daar in de studio was:

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_72863895
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Dit is een foto van toen hij daar in de studio was:

[ afbeelding ]
pi_72871665
Ik heb net Relics op LP gekocht. Paar liedjes ken ik al. Ik ga hem straks luisteren, ben benieuwd.
pi_73130399
Pink Floyd is klasse, vooral de psychedelische/ wiskundige kant.
Maar wat moet Atom Heart Mother in godsnaam voorstellen?
Na de 1e luisterbeurt was ik totaal niet geraakt, bij de 2e keer goed luisteren raakte ik zelfs geiriteerd.
Terecht dat de Floyd zelf heeft toegegeven dat het album een verzameling rommel is..

Dark Side of the Moon is hun meesterwerk, en ook Echoes live in Pompeii is pure magie wat ze daar deden. Soms ervaar ik Pink Floyd als een ware space trip zónder LSD geslikt te hebben
pi_73130424
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:37 schreef Jordiaantje het volgende:
Pink Floyd is klasse, vooral de psychedelische/ wiskundige kant.
Maar wat moet Atom Heart Mother in godsnaam voorstellen?
Na de 1e luisterbeurt was ik totaal niet geraakt, bij de 2e keer goed luisteren raakte ik zelfs geiriteerd.
Terecht dat de Floyd zelf heeft toegegeven dat het album een verzameling rommel is..

Dark Side of the Moon is hun meesterwerk, en ook Echoes live in Pompeii is pure magie wat ze daar deden. Soms ervaar ik Pink Floyd als een ware space trip zónder LSD geslikt te hebben
Atom Heart Mother is prachtig

Vooral de 15 minuten Fat Old Sun live versies
pi_73137641
Fat old sun is goed, maar de rest? Tja...
pi_73138992
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:34 schreef Sloggi het volgende:
Fat old sun is goed, maar de rest? Tja...
Ik vind Atom Heart Mother Suite een van de meest onderschatte liedjes van PF.
If en Summer '68 kan ik inkomen dat ze niet erg interessant zijn, maar Alan's Psychedelic Breakfast is toch geweldig
pi_73140933
Alan's Psychedelic Breakfast is toch ook zo mijn ding niet.
Één van de weinige dingen van PF.
pi_73140952
Vooral dat stuk dat op 8:19 begint is geweldig
pi_73140970
Ik ben nog niet overtuigd, sorry.

A Momentary Lapse of Reason! Met als eerste Signs of Life, jamjam.
pi_73140979
En Signs of Life dan vooral vanaf 2:40. Geweldig man.
pi_73141010
Oh en Dogs of War! Ik vind dat ook een geweldig nummer. (Dat staat ook op AMLoR)
pi_73143782
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:52 schreef Siniti het volgende:
Vooral dat stuk dat op 8:19 begint is geweldig
Inderdaad een mooi stuk, maar om daar nu meer dan acht minuten op te moeten wachten?
pi_73145949
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad een mooi stuk, maar om daar nu meer dan acht minuten op te moeten wachten?
Dat ervoor vind ik ook wel aangenaam eigenlijk Niet briljant, maar ook niet verschrikkelijk kut.
pi_73152877
AHM is een super album, alleen Alan's Psychedelic Breakfast is gewoon kut....
pi_73152897
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:00 schreef Gordijn het volgende:
Ik ben nog niet overtuigd, sorry.

A Momentary Lapse of Reason! Met als eerste Signs of Life, jamjam.
Zijn hier denk ik maar weinig mensen die het met je eens zijn...
pi_73153041
Voor mij is alles na The Wall inferieur aan het werk voor The Wall.
pi_73153174
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:

Zijn hier denk ik maar weinig mensen die het met je eens zijn...
Over A Momentary Lapse of Reason? Of over het nummer Signs of Life?
Signs of Life vanaf 2:40 is toch geweldig?
pi_73153476
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:30 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Over A Momentary Lapse of Reason? Of over het nummer Signs of Life?
Signs of Life vanaf 2:40 is toch geweldig?
AMLOR kan ik zeker ook waarderen, alleen de meeste mensen kotsen erop... AMLOR in vergelijking met TDB vind ik TDB stukken beter
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 21:28:21 #74
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73161795
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:26 schreef Siniti het volgende:
Voor mij is alles na The Wall inferieur aan het werk voor The Wall.
Ik leg de grens bij The Final Cut.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 27 september 2009 @ 22:48:08 #75
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_73166697
Net even een bootleg geluisterd; The Psychedelic Archives.

Op kant een staat Lucy Leave (combinatie van Arnold Layne en See Emily Play) en het al bekende "King Bee" Kant 2 is een (ik denk live) versie van Interstellar Overdrive)
  zondag 27 september 2009 @ 23:01:01 #76
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73167238
Ik beschouw Atom Heart Mother (het nummer) samen met The Embryo gewoon als voorloper van Echoes. Het slaat bovendien ook nog eens een brug naar de psychedelische nummers die ze daarvoor speelden (Careful With That Axe..., Set The Controls For the Heart of the Sun). Maar omdat die lange versies niet op de studioalbums staan (of sterk ingekort) komt dat niet helemaal over. Maar als je de dvd Live in Pompeii kijkt, zie je toch wel overeenkomsten. En het is gewoon een erg goed stuk, ook. David Gilmour heeft zich er inderdaad negatief over uitgelaten vroeger maar hij is nu van mening verandert. Hij heeft het vorig jaar nog live gespeeld.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_73173815
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Zo is het maar net.

Maar ik vind Animals een redelijk emotioneel album, allé, dat wekt het toch bij mij op. Heb ik veel minder met de latere albums.
Animals is ook mijn favoriete album maar niet echt omdat het zo emotioneel is. Ik zou eigenlijk zeggen dat een album als The Wall veel emotioneler is dan Animals (bv bij "don't leave me now"), om nog maar te zwijgen over The Final Cut.. In Animals hoor ik toch meer een afstandelijk punkgeluid.
onze website: www.circusparanoia.nl ,
onze muziek op www.myspace.com/circusparanoia
en http://www.last.fm/music/Circus+Paranoia
pi_73173870
Ik vind juist de oudere Pink Floyd wat beter dan wat ze later maakten. The Wall heeft me nooit veel gedaan. Final Cut vond ik best wel goed maar erg somber.
pi_73182982
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.

Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
pi_73183319
die was laatst nog op TV, was een goeie docu!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_73184125
Is pink dan niet de experimentele zoektocht naar het toppunt van muziek? Want dan zou 'Pink' Echoes zijn.
pi_73184466
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.

Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
Voor zo ver ik weet was Wright in de jaren 80 behoorlijk "geen lid van de band". Verder denk ik dat Waters, Gilmour en Barrett en zelfs Mason veel meer creatieve inbreng hebben gehad. Wright was vooral belangrijk voor de dromerige sfeer van de muziek maar niet bepaald de leider van de band. Dacht ik dan...
onze website: www.circusparanoia.nl ,
onze muziek op www.myspace.com/circusparanoia
en http://www.last.fm/music/Circus+Paranoia
pi_73191465
De leider van de band is niet zozeer het lid dat de meeste inbreng heeft gehad, is mijn mening dan. Wright was één van de oprichters van de band, samen met Mason, Waters en Barrett. Barrett is de grootste oprichter door de naam van de band de indentiteit en de muzikale stroming te bepalen. In de eerste jaren was hij de leider van de band, maar zoals iedereen weet vertrok hij al snel vanwege zijn overmatig LSD gebruik. Blijkbaar was Barrett geestelijk niet sterk genoeg om het grote succes aan te kunnen,en om de band te redden waren de andere leden wel verplicht om hem te laten vervangen door David Gilmour. Daarna werd Roger Waters de leider. Hij heeft de meeste invloed gehad van alle leden en heeft Pink Floyd een vaste indentiteit gegeven en is ook het meest verantwoordelijk voor de songteksten op de albums Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en The Wall. Maar tijdens The Wall vond Waters inmiddels dat hij "de band" was en gaf de andere leden simpelweg geen kans om hun muzikale inbreng te doen. Hj ontsloeg Wright en claimde na The Final Cut dat Pink Floyd niet meer bestond. Kortom: als het aan hem had gelegen had de band daarna niet meer voortbestaan. Daarom zou ik hem ook niet als de onbetwiste leider van de groep willen bestempelen. Hij dacht immers niet meer in het belang van de band.

Gimour nam het initiatief om samen met Wright en Mason Pink Floyd nieuw leven in te blazen. Waters was egoistisch en probeerde te voorkomen dat Pink Floyd verder zou bestaan zónder hem. Maar de laatste twee albums die onder leiding van Gilmour zijn uitgebracht zijn niet bepaald de grootste Floyd successen. Het initiatief was goed, maar Gilmour heeft een andere muzikale stijl dan Waters. Nu Waters niet meer de leider was, kon Gillmour zijn muzikale inbreng doen. Maar als de groep in de jaren 70 onder leiding van Waters geen grote naam had gemaakt, waren ze in de jaren 80 en 90 nooit zo'n groot succes gebleven. Bovendien werden de liveshows steeds meer een spectaculair rocktheater dat min of meer op de achtergrond werd begeleid door muziek. `Een spektakel zonder inhoud` wat Water juist verafschuwde in de periode dat hij de leiding had.

Daarbij komt dat Gilmour niet heeft bijgedragen aan het ontstaan van de groep. En onder zijn leiding, was Pink Floyd niet zo succesvol als daarvoor. En toen de groep in 2005 werd uitgenodigd om voor Live 8 te spelen, was het tGilmour die in eerste instantie weigerde omdat hij niet met Waters op één podium wilde spelen. Hij dacht hierbij dus ook niet aan het belang om Pink Floyd een waardige afsluiting te geven.

Dan blijven Mason en Wright over:P En dan zou ik Mason niet als "Pink" aanwijzen omdat zijn drumwerk gewoon niet zo getalenteerd is (ookal beweert hijzelf van wel) dat Wright verantwoordelijk is voor de dromerige sfeer is zeker een heel belangrijk aspect van Pink Floyd. Rick Wright heeft het meeste in het belang van de band gedacht en is zelfs trouw gebleven aan de band toen Waters hem ontsloeg, door nog wel de live optredens te willen doen.

Maar eigenlijk valt er geen echte `Pink` over de gehele Pink Floyd periode aan te wijzen. Misschien moet er meer gekeken worden naar de periode dat er geen sprake was van 1 leider, maar dat het echt muziek van het collectief was. Dat is dan idd `Echoes` en het gehele album `Dark Side of the Moon`. Door hun samenwerking was Pink Floyd gezamenlijk de leider van een muzikaal kunstwerk..wellicht is Dark Side of The Moon daarom hun meest succesvolle album.

dit vond ik nou is een leuk onderwerp om over te schrijven. Als wannabe journalist vind ik dat je best een stukje mag schrijven over je favoriete band. Het gaat tenslotte om de inhoud

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordiaantje op 28-09-2009 21:17:25 ]
  woensdag 30 september 2009 @ 08:48:42 #84
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_73232745
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.

Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
Leider van de band is diegene die het stempel op de band drukt; niet alleen in creatieve zin, maar ook een voortrekkersrol heeft als het gaat om liveshows en de artistieke richting die de band opgaat.

Zo gezien zijn er dus drie "leiders" (vervelende term eigenlijk) geweest; Syd, Roger en daarna David.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:26:06 #85
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_73233461
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:28 schreef Jordiaantje het volgende:
Maar eigenlijk valt er geen echte `Pink` over de gehele Pink Floyd periode aan te wijzen. Misschien moet er meer gekeken worden naar de periode dat er geen sprake was van 1 leider, maar dat het echt muziek van het collectief was. Dat is dan idd `Echoes` en het gehele album `Dark Side of the Moon`. Door hun samenwerking was Pink Floyd gezamenlijk de leider van een muzikaal kunstwerk..wellicht is Dark Side of The Moon daarom hun meest succesvolle album.
Precies, ze zijn juist op z'n best als er geen leider is - als alle leden een grote inbreng hebben.
Met Animals , The Wall en The Final Cut wordt de rol van Waters steeds groter, en de creatieve inbreng van de rest dus veel keiner. Nog steeds goede muziek, maar begin jaren 80 zeker niet meer zo speciaal als 10 jaar eerder.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_73251530
Alleen comfortably numb komt een beetje in de buurt van het succes van de jaren 70
pi_73251797
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:05 schreef psv2105 het volgende:
Alleen comfortably numb komt een beetje in de buurt van het succes van de jaren 70
Wat bedoel je, komt in de buurt? Comforably Numb maakt gewoon deel uit van hun succesnummers uit de jaren '70
pi_73256184
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wat bedoel je, komt in de buurt? Comforably Numb maakt gewoon deel uit van hun succesnummers uit de jaren '70

ja das waar comfortably numb is wel een van de beste nummers van pnik floyd
pi_73256242
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:13 schreef psv2105 het volgende:

[..]

ja das waar comfortably numb is wel een van de beste nummers van pnik floyd
Het is een goed nummer, maar een van de beste, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73256460
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:15 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het is een goed nummer, maar een van de beste, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Geef mij Echoes maar.
Burning bridges gives you so much more
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 21:31:16 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73256909
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:48 schreef Hankster het volgende:

[..]

Leider van de band is diegene die het stempel op de band drukt; niet alleen in creatieve zin, maar ook een voortrekkersrol heeft als het gaat om liveshows en de artistieke richting die de band opgaat.

Zo gezien zijn er dus drie "leiders" (vervelende term eigenlijk) geweest; Syd, Roger en daarna David.
Ja. Met misschien de nuancering dat tussen de nadagen van Barrett en de steeds overheersender rol van Waters, er een periode zat waarin de groep geen echte leider kende en als geheel tot enorme hoogte steeg.

Animals is m.i. de overgangsplaat. Hier is Waters al heel dominant, maar hebben Gilmour en Wright nog een zeer grote inbreng. De mooiste momenten van Animals komen zelfs van Gilmour, maar ze hadden niet bestaan zonder de donkere toonzetting die Waters creëert. Er is nog echt sprake van synergie.

Bij The Wall is het Waters al die vrijwel allesbepalend is, en The Final Cut is een pseudo-soloplaat. Al vind ik de nummers waarbij Gilmour nog wél een serieuze inbreng heeft er bovenuit stijgen. Die prachtige sinistere gitaarlagen in de eerste minuut van The Hero's Return, en die stem van Water die binnenvalt:: "Jesus Jesus what's it all about?" En die paar seconden gitaar na "about". Schitterend!

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73262222
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.

Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
Het enige bandlid dat van begin tot eind in de band heeft gezeten is Nick Mason.
Voor de rest is iedereen er tussentijds uitgeschopt (Barrett, Wright, Waters), of later bijgekomen (Gilmour).

Maakt dat Mason 'de leider'? I don't think so.
Je hoort duidelijk aan de platen wie de leider is. Barrett was het, toen Roger, en toen David.
Al is David een stuk coöperatiever dan Waters, die, vooral ten tijde van The Wall en Final Cut, het liefst alles zelf deed.
pi_73282271
The Final Cut is imho wel een goed album, maar kan qua muziek lang niet in de buurt komen bij Dark Side of the Moon. Dat vind ik nog steeds het beste album van Pink Floyd. Ge-wel-dig!
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73284140
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:56 schreef Pinkerton het volgende:
The Final Cut is imho wel een goed album, maar kan qua muziek lang niet in de buurt komen bij Dark Side of the Moon. Dat vind ik nog steeds het beste album van Pink Floyd. Ge-wel-dig!
The Dark Side of the Moon is overduidelijk een culminatie van alle goede elementen binnen de toenmalige prog-en psychedelische rock. The Final Cut is dat overduidelijk niet, maar inderdaad vooralsnog een goed album.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:00 schreef webfreak het volgende:

[..]

Al is David een stuk coöperatiever dan Waters, die, vooral ten tijde van The Wall en Final Cut, het liefst alles zelf deed.
Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.
Burning bridges gives you so much more
pi_73286364
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

The Dark Side of the Moon is overduidelijk een culminatie van alle goede elementen binnen de toenmalige prog-en psychedelische rock. The Final Cut is dat overduidelijk niet, maar inderdaad vooralsnog een goed album.
[..]

Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.
Bovendien is Gilmour degene die niet een reünie wil na Live Aid. Als het aan Waters ligt zou dat zo gebeuren.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73286562
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:50 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Bovendien is Gilmour degene die niet een reünie wil na Live Aid. Als het aan Waters ligt zou dat zo gebeuren.
Volgens mij is Gilmour iemand die redelijk wat kan hebben maar dingen niet snel vergeet.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_73287094
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij is Gilmour iemand die redelijk wat kan hebben maar dingen niet snel vergeet.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik snap 'em.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:27:15 #98
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73287756
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Gatenkaas het volgende:

Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.
Gilmour en Mason hadden hun eigen geld in het maken van Momentary Lapse of Reason gestoken. Wright zou dan als officieel lid wel geld krijgen als het album wat opleverde terwijl hij er geen geld ingestoken had. Zoiets zou mij ook niet eerlijk lijken.
Maar goed, als je dan toch een leider zou moeten aanwijzen, zou dat wat mij betreft Roger worden. In die periode werd toch (voor mij althans) de beste muziek gemaakt. En daar reken ik Dark Side of the Moon ook onder.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_73288242
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:27 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Gilmour en Mason hadden hun eigen geld in het maken van Momentary Lapse of Reason gestoken. Wright zou dan als officieel lid wel geld krijgen als het album wat opleverde terwijl hij er geen geld ingestoken had. Zoiets zou mij ook niet eerlijk lijken.
Van wat ik begrepen heb was AMLOR oorspronkelijk een solo-album van Gilmour.
quote:
Maar goed, als je dan toch een leider zou moeten aanwijzen, zou dat wat mij betreft Roger worden. In die periode werd toch (voor mij althans) de beste muziek gemaakt. En daar reken ik Dark Side of the Moon ook onder.

Ook bij The Dark Side of the Moon nam Waters het leeuwendeel van de nummers voor zijn rekening, dus dat klopt inderdaad.
Burning bridges gives you so much more
pi_73300088
Wat vinden jullie van de film van The Wall, dat is bij ons hier in het studentenhuis de absolute spacefilm numero uno.

Een fantastische beeldenstroom bij een fantastisch album.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73300920
Ohja, wel redelijk psychedelisch maar ook redelijk donker. Ik weet niet of dat aan te raden is tijdens een trip.

Maar ik heb hem dan ook alleen maar nuchter bekeken; het is inderdaad een geweldige film.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:28:42 #102
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73311513
Briljante film!
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73311927
High Hopes wat een hele hele hele hele hele mooie is dat zeg

Vooral meesterlijk uitgevoerd door Gilmour in Concert
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:04:51 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326394
Ga morgen Live at Pompeii zien, maar wat raden jullie aan? De director's cut of het origineel concert van 1972? (origineel concert staat als extra op de dvd)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326445
Volgens mij wordt overal op het internet de director's cut verafschuwd en het originele concert verafgood.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:13:21 #106
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326464
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:10 schreef Siniti het volgende:
Volgens mij wordt overal op het internet de director's cut verafschuwd en het originele concert verafgood.
Hmm oké. Dan het origineel maar, authenticiteit is iets wat ik wel kan appreciëren. Heb jij al een van beide gezien?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326476
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm oké. Dan het origineel maar, authenticiteit is iets wat ik wel kan appreciëren. Heb jij al een van beide gezien?
De audio heb ik tig keer gehoord, het concert alleen fragmenten van youtube

Ik schaam me een beetje

Hier trouwens de titel van eerste review op amazon.com
"5 stars for original film, 2 stars for "Director's Cut""
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:18:05 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326485
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:15 schreef Siniti het volgende:

[..]

De audio heb ik tig keer gehoord, het concert alleen fragmenten van youtube

Ik schaam me een beetje
Bah, youtube Ik post morgen iig wel wat ik er van vond, maar het zal wel positief zijn veronderstel ik. Is dit concert niet iets wat je als Pink Floyd fan moet gezien hebben? Het heeft iig toch die status dacht ik.

Edit: Hmm oké, dan weet ik het zeker, origineel concert dus
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326495
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Bah, youtube Ik post morgen iig wel wat ik er van vond, maar het zal wel positief zijn veronderstel ik. Is dit concert niet iets wat je als Pink Floyd fan moet gezien hebben? Het heeft iig toch die status dacht ik.

Edit: Hmm oké, dan weet ik het zeker, origineel concert dus
Yep, daarom schaam ik me ook een beetje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:20:50 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326497
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:20 schreef Siniti het volgende:

[..]

Yep, daarom schaam ik me ook een beetje
Nja, bekijk het dan eens zou ik zeggen Ben zeker benieuwd naar het concert.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326501
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:20 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nja, bekijk het dan eens zou ik zeggen Ben zeker benieuwd naar het concert.
Nadat jij me eraan heb herinnert staat ie in de download
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:22:54 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326508
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:21 schreef Siniti het volgende:

[..]

Nadat jij me eraan heb herinnert staat ie in de download
Haha, mooi Toch niet de 700MB versie, trouwens?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326534
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:22 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, mooi Toch niet de 700MB versie, trouwens?
Zit het grootste ding te zoeken die ik nog kan afspelen, want bluray doet et al niet op mijn pc
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:35:09 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326547
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:31 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zit het grootste ding te zoeken die ik nog kan afspelen, want bluray doet et al niet op mijn pc
Haha Heb hier een DVD rip van bijna 7 GB, lijkt me goed genoeg.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326549
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha Heb hier een DVD rip van bijna 7 GB, lijkt me goed genoeg.
Inderdaad, maar die zal et bij mij niet doen
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:36:01 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326550
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:35 schreef Siniti het volgende:

[..]

Inderdaad, maar die zal et bij mij niet doen
Maar je kan hem toch branden?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326556
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar je kan hem toch branden?
Das ook weer zo'n gezeik

Dingen die ik download wil ik op mijn pc zien, stuk minder werk
pi_73326568
Net de bluray van de film 'The Wall' bekeken. Is ook echt wel geweldig
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 03:39:59 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73326570
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:37 schreef Siniti het volgende:

[..]

Das ook weer zo'n gezeik

Dingen die ik download wil ik op mijn pc zien, stuk minder werk
Ah oké, veel succes dan

The Wall heb ik ook nog niet gezien, ook eens doen dan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73326638
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ah oké, veel succes dan

The Wall heb ik ook nog niet gezien, ook eens doen dan.
Ik als PF fan vind het echt een van de beste films die ik ooit heb gezien.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:16:00 #121
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_73339095
Die directors cut van Pompeii is inderdaad wel zo ontzetten waardeloos.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:54:29 #122
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73340236
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:55 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik als PF fan vind het echt een van de beste films die ik ooit heb gezien.
Goed dat je zegt dat je fan bent anders had ik je uitgelachen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:25:22 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73618059
Ik weet niet of je het nog hebt gelezen Siniti, maar je hoeft niet speciaal het origineel concert op te zoeken. De director's cut voldoet, bij de extra features staat het origineel concert.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73618336
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:25 schreef Arn0 het volgende:
Ik weet niet of je het nog hebt gelezen Siniti, maar je hoeft niet speciaal het origineel concert op te zoeken. De director's cut voldoet, bij de extra features staat het origineel concert.
Kzag et net bij deze torrent waar je de originele versie en de director's cut kon selecteren
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:41:22 #125
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73618567
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:34 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kzag et net bij deze torrent waar je de originele versie en de director's cut kon selecteren
Ah oké. Vanavond ga ik het concert zien. Echt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73620469
Volgens mij is het probleem ook met de DC dat het geluid een aantal procent te snel loopt... zeker weten doe ik het niet.....

edit:

De laserdisc, VHS en DVD lopen allemaal zn 3-4% te snel

[ Bericht 22% gewijzigd door Ranja_Ranja op 12-10-2009 19:36:05 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:00:59 #127
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73628411
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:26 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Volgens mij is het probleem ook met de DC dat het geluid een aantal procent te snel loopt... zeker weten doe ik het niet.....

edit:

De laserdisc, VHS en DVD lopen allemaal zn 3-4% te snel
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_73629169
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:25 schreef Gordijn het volgende:
Ik heb zelfs nog die ene gevonden:
[ afbeelding ]

op ebay.
deze heb ik besteld en ben er helemaal gelukkig mee. aanradertje!
pi_73634403
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?

Verder heb ik het eigenlijk nooit gemerkt als ik Pompeii luisterde, totdat ik het las
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:19:45 #130
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73638656
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?

Verder heb ik het eigenlijk nooit gemerkt als ik Pompeii luisterde, totdat ik het las
NTSC zou dat probleem niet moeten hebben, die hebben 29.97 frames per seconde en gebruiken een ander proces om dat gelijk te trekken. PAL bestaat al sinds we in Europa televisie hebben (behalve in Frankrijk ) dus als je Laserdisc in deze regio uitgebracht is zal daar ook PAL speedup te merken zijn.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_73703168
Smoking Blues II is zo geweldig. Wel, het valt eigenlijk best mee maar het Smoking Blues-nummer vind ik zo mooi.
Doet mij in ieder geval veel!
pi_73703179
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 03:22 schreef Gordijn het volgende:
Smoking Blues II is zo geweldig. Wel, het valt eigenlijk best mee maar het Smoking Blues-nummer vind ik zo mooi.
Doet mij in ieder geval veel!
Dat vind ik echt een van de beste PF bootlegs
pi_73703180
Siniti, jij weer hier.
Jij vlerk ende vlegel.
pi_73705719
Waarom staat Gilmour niet op die cover en Syd Barrett wel?
pi_73945556
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
Wat een vet weetje! Dat had ik nooit door!
onze website: www.circusparanoia.nl ,
onze muziek op www.myspace.com/circusparanoia
en http://www.last.fm/music/Circus+Paranoia
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:46:57 #136
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73960067
Het is iets dat als je het eenmaal weet, je het altijd doorkrijgt. Dat is het irritante ervan .
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:55:05 #137
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73970913


In London, ter promotie van de uitzending van het Dark Side Of The Moon optreden uit '94. Ziet er goed uit
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74285822
Vandaag de dvd Live at Pompeii gezien (Director's cut) vervelend dat ze er de hele tijd backstage opnames doorheen hebben gedaan maar DAMN wat speelt Gilmour geweldig goed gitaar bij Echoes en A Saucerful of Secrets morgen koop ik een vertsterker van 6000 watt en een microfoonstandaard en dan oefen ik net zo lang tot ik het kan naspelen op mn Stratocaster
pi_74286125
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
  zondag 1 november 2009 @ 19:25:17 #140
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74286358
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:05 schreef Jordiaantje het volgende:
Vandaag de dvd Live at Pompeii gezien (Director's cut) vervelend dat ze er de hele tijd backstage opnames doorheen hebben gedaan maar DAMN wat speelt Gilmour geweldig goed gitaar bij Echoes en A Saucerful of Secrets morgen koop ik een vertsterker van 6000 watt en een microfoonstandaard en dan oefen ik net zo lang tot ik het kan naspelen op mn Stratocaster
Je had het originele concert moeten zien Staat bij de extra's.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74287753
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Alleen zonde dat ie nooit meer Echoes zal spelen zonder Wright
pi_74305066
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Liever Waters. Dé man van PF.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74305122
quote:
Op maandag 2 november 2009 04:03 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Liever Waters. Dé man van PF.
Toch is de invloed van Syd Barret groot.
pi_74310737
quote:
Op maandag 2 november 2009 04:03 schreef scanman1 het volgende:
Liever Waters. Dé man van PF.
Ik heb het minder voor Waters.
Ik kan het niet direct zo pinpointen maar hij straalt iets uit dat mij niet bevalt.
pi_74311148
En daarom hou ik dus ook van David Gilmour.
pi_74325041
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:52 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Ik heb het minder voor Waters.
Ik kan het niet direct zo pinpointen maar hij straalt iets uit dat mij niet bevalt.
"Amused to death" was ook zo'n geweldig album. Ik ben echt in de eerste plaats Waters fan... Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74325721
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:33 schreef scanman1 het volgende:

[..]

. Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Wat mij betreft vullen ze elkaar perfect aan: Waters schreef het meeste en zorgt voor een sombere sfeer, Gilmour wisselt dat af met zijn hogere stem en zijn fantastische gitaarwerk. Vooral dat gitaarwerk is wat mij betreft onmisbaar voor Pink Floyd, samen met de vaak donkere sfeer.

Solo zijn ze allebei gewoon niet goed, op wat uitzonderingen na. Dan heb ik het dus niet over solo-uitvoeringen van Floyd-nummers, maar over eigen werk.
pi_74328890
Richard Wright is solo pas goed

Wet Dream
  maandag 2 november 2009 @ 20:58:34 #150
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74328933
Ik heb nog nooit een solo album beluisterd Zijn die solo albums van Syd Barrett wat?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74338943
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb nog nooit een solo album beluisterd Zijn die solo albums van Syd Barrett wat?
Dan moet je echt Amused to death luisteren .... en daarna ook The pros en cons of hitchhiking. Beide van Roger Waters.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:44:28 #152
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74339980
Amused to Death

Nog beter dan een aantal Floyd albums.
pi_74341650
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:44 schreef Hankster het volgende:
Amused to Death

Nog beter dan een aantal Floyd albums.
Veel beter dan het geneuzel op de post-Waters albums idd. Pros and Cons is overigens ook vrij goed.
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:14:11 #154
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74341857
Naah, Pro's heeft mij dan nooit zo heel erg kunnen boeien, hoewel het wel vele malen beter is dan Radio KAOS. Maar hell, zelfs Momentary Lapse is nog beter dan Radio
pi_74343810
Het schijnt dat Roger Waters in 2010 & 2011 met een nieuwe The Wall tour komt..
Ben erg benieuwd!
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 15:52:22 #156
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74352609
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef dveckeveld het volgende:
Het schijnt dat Roger Waters in 2010 & 2011 met een nieuwe The Wall tour komt..
Ben erg benieuwd!
Bron?

Niet zijn site in ieder geval.

http://www.roger-waters.com/
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:58:49 #157
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74352854
http://www.brain-damage.c(...)floyds-the-wall.html
quote:
Published on November 1st, the new issue (number 193, dated December 2009, click thumbnail to the left) of the UK's Mojo Magazine covers Pink Floyd's The Wall with an exclusive interview with Roger Waters who talks about the construction, deconstruction and the Broadway rebuild! Additionally, Mark Blake takes a detailed look back at the 1980 shows with comments from the principles and loads of great photos.

Also, in this issue Roger hints about... taking the original 1980 The Wall arena show back on the road (with or without David Gilmour), more film footage of the original shows has been uncovered and is being edited right now, and the Broadway Wall show is in its fourth draft.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 16:09:18 #158
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74353219
quote:
Oe, als-ie dat nou eens fijn met David Gilmour gaat doen.

Maar die vindt The Wall denk ik te veel een Waters-plaat om er zin in te hebben.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74360750
Als 'ie het samen met Gilmour doet eet ik m'n schoen op. En ik ga er naartoe.
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:56:36 #160
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_74361008
0 topics op naam. 14.gif
pi_74361367
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:49 schreef Sloggi het volgende:
Als 'ie het samen met Gilmour doet eet ik m'n schoen op. En ik ga er naartoe.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74361497
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:05 schreef Gatenkaas het volgende:

Veel beter dan het geneuzel op de post-Waters albums idd. Pros and Cons is overigens ook vrij goed.
Uhm. Smaak verschilt zeker. Ofwel gewoon Waters-fanboys.

Zou trouwens wel ongelooflijk zijn, een The Wall-tour met Gilmour. Ik ben al bang voor de prijzen op eBay dan.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2009 @ 20:16:46 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74361851
Aha...Dark Side is ondertussen door hem al duizend keer uitgemolken. De komende jaren krijgen we dat dus met The Wall.

Man Roger, ga eens wat maken zeg...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74364386
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:49 schreef Sloggi het volgende:
Als 'ie het samen met Gilmour doet eet ik m'n schoen op. En ik ga er naartoe.
Hetzelfde geldt voor mij.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Uhm. Smaak verschilt zeker. Ofwel gewoon Waters-fanboys.
Dus ik ben een Waters-fanboy omdat ik die 2 albums van hem veel beter vind dan het post-Waters PF geneuzel(vooropstellend dat Radio KAOS inderdaad slechter is dan het laaste)? Dat is wel een heel erg simpele gevolgtrekking.
Burning bridges gives you so much more
pi_74365736
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:21 schreef Gatenkaas het volgende:

Dus ik ben een Waters-fanboy omdat ik die 2 albums van hem veel beter vind dan het post-Waters PF geneuzel(vooropstellend dat Radio KAOS inderdaad slechter is dan het laaste)? Dat is wel een heel erg simpele gevolgtrekking.
Leer verdorie eens lezen man, mensen als jij ergeren mij enorm.
Dus even opnieuw lezen en niet zo serieus opnemen.
pi_74367107
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:50 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Leer verdorie eens lezen man, mensen als jij ergeren mij enorm.
Graag gedaan. Overigens is mijn leesvaardigheid prima, evenals mijn begrijpende leesvaardigheid. Wellicht dat er wat aan jouw formulering mankeert.

Maargoed, om het nog een beetje ontopic te houden:

Kent iemand nog enkele goede bootlegs van de Animals-tour?
Burning bridges gives you so much more
pi_74367685
Gilmour sloeg enkele jaren geleden nog 150 miljoen af om een Pink Floyd reunie te doen...
En nu zou hij met Waters The Wall gaan doen? In geen duizend jaar.
pi_74391091
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Man Roger, ga eens wat maken zeg...
Alsjeblieft niet, ik hoop dat hij eerder met een DVD komt van de DSOTM-tour en met een live-album van een '77 concert! Of een DVD van The Wall uit '80.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:15:07 #169
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74400283
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, ik hoop dat hij eerder met een DVD komt van de DSOTM-tour en met een live-album van een '77 concert! Of een DVD van The Wall uit '80.
Dat, EN nieuw materiaal wat mij betreft.
pi_74400846
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef Hankster het volgende:

[..]

Dat, EN nieuw materiaal wat mij betreft.
Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengen
pi_74401095
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengen
Neeeeeh. Animals is mijn favoriete live-periode .
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 21:42:26 #172
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74401547
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Neeeeeh. Animals is mijn favoriete live-periode .
De ruigste, meest ongepolijste.

For old times sake.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 5 november 2009 @ 09:24:17 #173
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74410350
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengen
Tsja, zo gaat dat bij al die gasten. Floyd, Led Zep... Bergen met schitterend materiaal in de kluizen, maar gewoon geen zin om het uit te brengen.
pi_74411496
Zullen we een Fok!-knokploeg samenstellen?
pi_74457576
Echt nog niet eerder uitgebracht materiaal komt er niet meer nee. Aan de andere kant moet je denken dat PF het niet voor niets nooit heeft uitgebracht. Voor hetzelfde geld is het bagger en besloten ze het niet uit de brengen omdat het onvoldoende kwaliteit is. Als ze het 30 jaar na data dan opeens wél uit zouden brengen, zou het een beetje onterend zijn vind ik. Tenzij ze het geld opeens hard nodig hebben maar dat lijkt me bij Pink Floyd onmogelijk (crisis of geen crisis)

hoewel, the DSOT tour uit 1988 is pas uitgebracht op dvd. Ik heb hem nog niet gekeken maar het werd wel tijd dat die er kwam. Nu kan ik het vliegende varken bij One of these Days ook op LSD zien
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:23:52 #176
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74457825
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .

Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74458002
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef fripper het volgende:
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .

Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
pi_74464807
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:15 schreef Jordiaantje het volgende:
hoewel, the DSOT tour uit 1988 is pas uitgebracht op dvd. Ik heb hem nog niet gekeken maar het werd wel tijd dat die er kwam. Nu kan ik het vliegende varken bij One of these Days ook op LSD zien
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
pi_74468136
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
pi_74471946
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
Ik kan het nergens vinden... het klopt niet wat je zegt. Heb jij die boxset?
  zaterdag 7 november 2009 @ 00:07:52 #181
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74473272
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.

Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:29:51 #182
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74474674
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:29 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74475382
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:07 schreef Hankster het volgende:
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.

Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom. Behalve de gitaarsolo van Comfortably Numb is deze tour het vooral waard om bekeken te worden vanwege de zwaar uit zijn verband gerukte special effects. En zelfs die zijn verouderd bij wat sommige bands van tegenwoordig al niet doen op het podium, met minder middelen zelfs.
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:57:59 #184
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74475589
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom.
Dankzij de "In the flesh"-tour is dat hetgene wat er van Pink Floyd wordt verwacht. Zei Roger Waters in de docu "Which one's Pink?" zelf ook niet dat als ze alleen maar hun muziek zouden spelen zonder heel dat spektakel er om heen, dat dat saai zou zijn?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74476036
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef webfreak het volgende:
Live vind ik Pink Floyd onovertroffen.
Maar Pulse vind ik dan weer helemaal niks. NIks klinkt zoals het moet klinken, veel te veel jaren '80 geluid terwijl Floyd voor mij toch vooral een 60's/70's band is. Het moet gewoon rauw klinken
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74476476
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.

Overigens gaat het mij voornamelijk om de sound van Pulse. Alles klinkt zo aalglad en viezig, in tegenstelling tot het 'rauwe' geluid van de originele platen.
pi_74477610
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:

pi_74477885
DIKKE TVP,
Ik heb Roger zelf 2 keer mogen aanschouwen Ge-wel-dig !
JA!
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:14:17 #189
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74478734
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:55 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:


Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:48:24 #190
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74479310
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak (en een beetje vooringenomenheid misschien), ik vind Waters het helemaal niet slecht doen op The Wall, Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik). Vooral in Comfortably Numb vind ik Waters er wél goed uitkomen, toen Gilmour dit nummer zong ná Waters (live dus) vond ik het nummer totaal zijn kracht missen. Op Live 8 vond ik dat Comfortably Numb weer klonk zoals het moet klinken en dan mag het best minder goed zijn, het was - voor mij althans - een speciaal optreden.

Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus).
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74483856
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
pi_74485129
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
Roy Harper idd.
pi_74486162
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
pi_74486321
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
Pink floyd is pink floyd. oke iedereen heeft ze voor keur maar de muziek blijft het zelfde !
JA!
pi_74488276
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
Inderdaad, bullshit.
Het is ook nergens op gebaseerd. Ik bedoel: de rolverdeling in Pink Floyd is klaar als een klontje. Je kunt David en Roger helemaal niet met elkaar vergelijken, omdat ze zich nauwelijks op elkaars vakgebied begeven.

En daar komt bij dat Pink Floyd niet David OF Roger is. Het is de combinatie. Ze hebben samen dingen geschreven, en elkaar geïnspireerd. Zonder één van beiden was er niet de Pink Floyd geweest zoals we die nu kennen. It's as simple as that.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het belang van Richard Wright, want dat wordt ook onderschat.
pi_74493317
Pink Floyd in de periode van Syd Barrett of Roger Waters of Gilmour als leider zijn drie totaal verschillende stromingen. Maar het beste tijdperk van de band is toch de jaren van Waters, Gilmour, Wright en Mason (A Saucerful of Secrets t/m Animals) waarin naar mijn mening de muzikale samenwerking het beste was, vooral tussen Gilmour en Waters. Op deze tussenliggende platen (behalve Atom Heart Mother) zijn Gilmour én Waters samen op hun best. Pink Floyd onder leiding van David Gilmour is niet slecht, maar het is Pink Floyd gewoon niet meer. Gilmour bracht 2 opzich redelijke platen uit maar het zijn inweze soloplaten zoals The Wall en The Final Cut feitelijk solowerken van Waters waren. Bovendien speelt Gilmour de gitaarpartijen van oude succesnummers in een compleet andere stijl.

Nee, Pink Floyd is de samenstelling Gilmour/Waters/Wright en Mason met als hoogtepunten Ummagumma (waarop nog een aantal nummers van Syd Barrett worden gespeeld) Live at Pompeii en Dark Side of the Moon.
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:37:12 #197
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74494418
*zucht*, wie begint er nu te zeuren over David versus Roger? Ik stel dat Waters gewoon niet kan zingen. (OK, mijn mening over Waters en Gilmour mag ondertussen wel algemeend bekend verondersteld geacht worden). En luisterend naar de bootlegs van de "In the flesh"-tour snap ik best wel dat die opnames niet officieel worden uitgebracht, omdat Waters het compleet verziekt met zijn valse gekweel en overbodig gekrijs. Als ze nu "Careful with that axe, Eugene" aan het spelen waren, OK. Maar bij bijvoorbeeld "Pigs (Three different ones)" is het gruwelijk irritant.
En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:39:54 #198
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74494487
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:48 schreef elcastel het volgende:
Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik).
idd, houden zo
quote:
Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus).
.
Ik wil wel toegeven dat "Amused to death" muzikaal gezien Waters' beste solo-plaat is, maar qua zang is het de beroerdste.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74496387
quote:
En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
Volgens Nick Mason vonden zowel Gilmour als Waters dat het nummer niet bij hun stem paste. Overigens vind ik Waters het nummer live niet slecht zingen (ik baseer dit oordeel alleen op de opname van Animal Instincts Rev B).
pi_74498954
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
DSOTM vind ik geweldig en WYWH vind ik ook erg goed. Animals heb ik nooit goed gevonden eigenlijk. Mijn favoriete Floyd platen zijn DSOTM, WYWH, The Wall en The final Cut. En daarna de Waters albums Hitchhiking en Amused to death. En ik moet zeggen dat ik Gilmour's album About face ook nog wel kon waarderen.

Ik vind overigens dat Roger Waters misschien geen echte top zanger is, maar zijn stem op voorgenoemde platen vind ik helemaal geweldig en maken die albums tot wat ze zijn (wat mij betreft) en dat is een meesterwerk. Als ik een album top 10 aller tijden moet maken staan er 3 of 4 Pink Floyd/Roger Waters albums in.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74500628
Nee, Roger is geen topzanger.
De nummers die hij op plaat zong (The Wall, Final Cut) zijn allemaal behoorlijk bijgesleuteld. Dat hoor je op bootlegs: Roger haalt die hoge noten nooit. Het is gepitcht in de studio.
In zijn huidige tour playbackt hij zelfs stukken! (dat vind ik wel heel bezwaarlijk. Als je het niet kan zingen, gewoon niet doen ).
Tot slot is het natuurlijk common knowledge dat de man niet kan bassen. Tijdens shows heeft 'ie z'n handen dan ook vooral in de lucht, i.p.v. aan zijn basgitaar. Veel baspartijen, veel op The Wall en vrijwel alles op Animals, werden dan ook door Gilmour ingespeeld.

Maar ach, wat hindert het? Het gebrek van deze technische kwaliteiten haalt hij mijn inziens ruimschoots in met zijn songwriting.
pi_74503475
De baspartij van 'One of these days' is bijvoorbeeld ook door Gilmour gespeeld.
  zondag 8 november 2009 @ 12:46:08 #203
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74503532
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:43 schreef Sloggi het volgende:
De baspartij van 'One of these days' is bijvoorbeeld ook door Gilmour gespeeld.
Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beiden Eerst hoor je Gilmour, even later komt Waters erbij met een wat doffere klinkende bas, omdat de roadie die nieuwe snaren moest halen liever naar zijn meisje ging.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74503681
Ok, weer wat geleerd .
pi_74504129
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:46 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beiden Eerst hoor je Gilmour, even later komt Waters erbij met een wat doffere klinkende bas, omdat de roadie die nieuwe snaren moest halen liever naar zijn meisje ging.
Holy shit details.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 14:26:57 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74506311
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.

Het zijn wel twee totaal verschillende platen ja. Animals is eigenlijk de overgangsplaat. Al wel de misantropie van Waters, maar nog een zeer grote stempel van Gilmour met fenomenaal gitaarwerk, en toch ook mooi spel van Wright. Het intro van Sheep, die warme ietwat treurige synth met zacht op de achtergrond die dreigende bas, bezorgt me nog steeds kippenvel.
quote:
Overigens gaat het mij voornamelijk om de sound van Pulse. Alles klinkt zo aalglad en viezig, in tegenstelling tot het 'rauwe' geluid van de originele platen.
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gert op 08-11-2009 14:32:21 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74510968
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:26 schreef Gert het volgende:
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.
Zeer eens ja. AMLOR en TDB heb ik niet eens. Ik kan er gewoon niks mee.
Roger's solowerk kan ik dan ook meer mee. Daar reken ik overigens óók The Final Cut onder. Prima plaat, maar voor mij stopte Pink Floyd bij The Wall.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 17:08:09 #208
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74511595
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:50 schreef webfreak het volgende:
Daar reken ik overigens óók The Final Cut onder. Prima plaat, maar voor mij stopte Pink Floyd bij The Wall.
Vrijwel een soloplaat ja, maar de nummers waarin Gilmour wél inbreng heeft, horen wat mij betreft allemaal bij de besten, als je de plaat in tweëen deelt.
En het m.i. mooiste stukje van het album is ook "teamwork": eerst de haast sinistere stem van Waters, en daarna een magistraal stukje gitaarwerk van Gilmour (vanaf 1:22).



De tekst op de hoes is trouwens veelzeggend. m.b.t het solo-gehalte van de plaat.

the final cut
a requiem for the post war dream
by roger waters
performed by pink floyd
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74516910
The Fletcher Memorial Home is wat mij betreft ook een topper. Not Now John is ook een topplaat, maar niet echt 'des Floyds'.
pi_74518315
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 20:35:10 #211
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74518853
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Die stond ook niet op het oorspronkelijke album.
In de geremasterde versie van TFC is-ie er tussen gepropt, uitgerekend tussen One Of The Few en The Heroes Return in.
Wél een mooi nummer trouwens. Qua stijl pas het wel op het album. Maar meer nog op The Wall (in de film zit-ie wél).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 8 november 2009 @ 20:52:51 #212
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74520065
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Juist niet, het is voor de zoveelste keer Waters' gejammer over de dood van zijn vader, zoals ook in "The post war dream" te horen is
En idd, "Not now John" past niet op "Finaal Kut", daar is het nummer te goed voor (lees: enige nummer met David Gilmour op zang)
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  zondag 8 november 2009 @ 21:06:17 #213
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74521296
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.

De rest van het album is gelukkig een stukje beter
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 november 2009 @ 21:11:52 #214
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74521730
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.

De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Ja, om mee te frisbeeën
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 21:18:42 #215
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74522232
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.

De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Het is niet echt een Floyd-nummer en het neigt naar schreeuwerig. Maar ik vind het wel een prettig intermezzo in de verder zo zwaarmoedige plaat.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74531114
Ik vind two suns in the sunset verreweg het beste "final cut' nummer.

"Like the moment when your brakes lock
And you slide toward the big truck
And stretch the frozen moments with your fear
And you'll never hear their voices
And you'll never see their faces
You have no recourse to the law anymore"

Kippenvel, iedere keer als ik dat nummer draai.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74531344
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.

De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Ik kan ook niks met dat nummer. Ik bedoel: aardig rockertje, maar dat is het dan ook. Weinig bijzonders. Wel verfrissend is dat het niet zo pathetisch en theatraal is als de rest van de plaat
pi_74533795
Ik snap die discussies nooit over Roger Waters en David Gilmour. Ik zou echt niet weten wie wat heeft gemaakt.

Gister heb ik een paar Pink Floyd albums geluisterd, The Wall, Wish You Were Here en Animals. Vooral Shine On You Crazy Diamond vind ik prachtig.
  maandag 9 november 2009 @ 12:14:12 #219
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74536533
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:40 schreef Gewas het volgende:
Ik snap die discussies nooit over Roger Waters en David Gilmour. Ik zou echt niet weten wie wat heeft gemaakt.

Gister heb ik een paar Pink Floyd albums geluisterd, The Wall, Wish You Were Here en Animals. Vooral Shine On You Crazy Diamond vind ik prachtig.
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74536974
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Qua individueel nummer is het idd misschien het beste wat ze ooit gemaakt hebben, maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 9 november 2009 @ 16:42:23 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74545366
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:30 schreef scanman1 het volgende:
maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.
Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74548249
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.
Tja, dat zie ik dan anders aangezien ik The Wall het beste album ooit gemaakt vind
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 9 november 2009 @ 18:35:28 #223
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74548443
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Maar dan wel part 2 hè.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74556512
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:35 schreef elcastel het volgende:

[..]

Maar dan wel part 2 hè.
Hier kan ik me geheel bij aansluiten. Maargoed, voor mij is WYWH wel het toppunt van Pink Floyd. Daarna werd het minder, maar ze brachten alsnog zeer goed werk uit wat mij betreft.
Burning bridges gives you so much more
pi_74557286
Vanmiddag nog Obscured by Clouds beluisterd. Toch ook een goede plaat, lekkere luistermuziek.
pi_74557700
Animals is het toppunt van Pink Floyd
  maandag 9 november 2009 @ 22:53:17 #227
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74558010
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:43 schreef Siniti het volgende:
Animals is het toppunt van Pink Floyd
Daar begon juist het recyclen
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74558581
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:32 schreef Sloggi het volgende:
Vanmiddag nog Obscured by Clouds beluisterd. Toch ook een goede plaat, lekkere luistermuziek.
Wot's Uh The Deal
pi_74560027
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Daar begon juist het recyclen
Leg uit?
pi_74560591
Ach, zo heeft iedereen z'n eigen favoriet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo gek veel met WYWH, en is Animals mijn absolute Floyd-favoriet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:39:22 #231
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74562860
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Daar begon juist het recyclen
Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74564018
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:39 schreef fripper het volgende:

[..]

Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.
Ja, maar het klopt wel dat de nummers Dogs en Sheeps al waren geschreven, en alleen de tekst wat aangepast werd om in het Animals concept te passen.
pi_74565106
Animals vind ik een van hun beste albums, prachtige sfeer.

The Wall vind ik opzich goed maar ik vind het wel zwaarmoedig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 10:03:34 ]
pi_74565673
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
pi_74568110
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
+ de lange versie van Pigs met Snowy White

edit:

pi_74571219
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?

Moet zeggen dat ik geremasterde versies niet altijd beter vind. Zo had ik een album van The Moody Blues op cd en heb later de originele LP gekocht en het was alsof je een compleet ander album luisterde. Veel mooiere sfeer (naar mijn mening).

Ik luister nu trouwens Ummagumma. Vooral het live gedeelte vind ik mooi.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 13:49:18 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:08 #237
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74575817
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

+ de lange versie van Pigs on the wing met Snowy White

edit:

Die kende ik nog niet. Mooi
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74576500
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
De productie van de plaat was inderdaad behoorlijk matig. Het komt heel erg mat over.
Burning bridges gives you so much more
pi_74576651
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:35 schreef Gewas het volgende:

[..]

Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?
Nee, luister maar eens naar Animals en daarna naar Dark Side of The Wall. Animals klinkt heel dof en mat, zoals hierboven wordt gezegd. Dark Side bijvoorbeeld klinkt juist heel vol en warm. Echt een wereld van verschil.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:47:44 #240
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74586696
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Leg uit?
Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.
Gaan we door met "The Wall", dan ontdekken we dat "Mother" erg veel lijkt op "Pigs on the wing" en de riff van "Another brick in the wall part II" is een vereenvoudige versie van "Dogs". Dus hoe goed het allemaal moge klinken, van creativiteit was er maar weinig over.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:00:18 #241
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74587273
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:47 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.
Gaan we door met "The Wall", dan ontdekken we dat "Mother" erg veel lijkt op "Pigs on the wing" en de riff van "Another brick in the wall part II" is een vereenvoudige versie van "Dogs". Dus hoe goed het allemaal moge klinken, van creativiteit was er maar weinig over.
Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.
Dus alles monotone baslijnen zijn vanaf nu kopiëen van elkaar? De sfeer van de Sheep-baslijn is totáál anders dan die van OOTD.
En ABITW II is een uitstapje. Wat mij betreft niet erg geslaagd, maar dat het een slap aftreksel van Dogs is, vind ik weer ver gezocht. Totáál ander nummer.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74587731
Laten we even niet vergeten dat we allemaal van the Floyd houden, hé jongens?
pi_74588251
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.
Dus alles monotone baslijnen zijn vanaf nu kopiëen van elkaar? De sfeer van de Sheep-baslijn is totáál anders dan die van OOTD.
En ABITW II is een uitstapje. Wat mij betreft niet erg geslaagd, maar dat het een slap aftreksel van Dogs is, vind ik weer ver gezocht. Totáál ander nummer.
Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Ends

Ik ben het wel eens dat na WYWH het niveau ietsje minder was, vooral omdat Rogers teveel dictator ging spelen, maar Animals en The Wall zijn beide gewoon fantastische albums die in geen enkele collectie mogen ontbreken (en The Final Cut vind ik ook erg goed).
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:37:10 #244
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74588700
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Ends

Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74614665
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.
Als je zelfs Pink Floyd oncreatief wil noemen vraag ik me ernstig af wat voor jou nog door mag gaan als creatief Ze hebben zo'n unieke sound die je alleen bij hun muziek terug kan vinden: luister 100 rcokplaten van alles wat er voor en na PF is gemaakt, en jje ontdekt dat de PF-sound anders is dan alle andere.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:04:42 #246
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74619213
Yes, Genesis (met Peter Gabriel), Queen
Ach kom, als zelfs David Gilmour stelt dat Pink Floyd "the laziest band ever" was... Ze hebben indruk kunnen maken met technologie, maar muzikaal gezien waren er veel betere bands.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74620472
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:04 schreef Mostlyanthony het volgende:
Yes, Genesis (met Peter Gabriel), Queen
Ach kom, als zelfs David Gilmour stelt dat Pink Floyd "the laziest band ever" was... Ze hebben indruk kunnen maken met technologie, maar muzikaal gezien waren er veel betere bands.
Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:46:58 #248
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74620676
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:40 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.
Lees dan je berichtjes maar na, want je vroeg echt om 'creatief'. Oh, origineel was het zeker wel. Maar of origineel en creatief hetzelfde is...
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74621836
Er waren muzikaal veel betere bands? Ik vraag me af welke band(naast King Crimson ) een dergelijke album-output van hoge kwaliteit heeft kunnen verwezenlijken zoals Pink Floyd.
Burning bridges gives you so much more
  woensdag 11 november 2009 @ 23:58:59 #250
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74622612
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Er waren muzikaal veel betere bands? Ik vraag me af welke band(naast King Crimson ) een dergelijke album-output van hoge kwaliteit heeft kunnen verwezenlijken zoals Pink Floyd.
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74622645
De laatste tijd wordt amper iets positiefs gezegd in dit topic. Alleen maar gezeken.
Doe es weggaan.
pi_74622656
quote:
De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden
The Beatles komen het meest daarvoor in aanmerking, lijkt me.

sorry Siniti
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74622695
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:00 schreef Gordijn het volgende:
De laatste tijd wordt amper iets positiefs gezegd in dit topic. Alleen maar gezeken.
Doe es weggaan.
Alsjeblieft dan:
WISH YOU WERE HERE IS EEN VAN DE BESTE ALBUMS ALLER TIJDEN, HAAST ONOVERTROFFEN DOOR WELKE BAND DAN OOIT!!!!

Zo beter?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74623433
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:46 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Lees dan je berichtjes maar na, want je vroeg echt om 'creatief'. Oh, origineel was het zeker wel. Maar of origineel en creatief hetzelfde is...
originaliteit is het gevolg van creativiteit
pi_74623488
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:55 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

originaliteit is het gevolg van creativiteit
Nope. Als ik bijvoorbeeld een plaat vol met scheten opneem, is zoiets origineel, want nooit gedaan. Maar is dat creatief?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74623544
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
muzieksmaak is ook heel subjectief. Maar volgens mij ben ik heel objectief als ik zeg dat Pink Floyd een heel uniek stijl heeft en dat iedere plaat van deze band opzich ook weer heel uniek is, Dat maakt dat je het of een kut sound vind of hemelsmooi, wat ik dan ook weer heb bij bepaalde platen van Pink Floyd. Maar dat is met elke band/artiest het geval. Van een schilder kan je ook niet alle doeken even mooi vinden of elk boek van een schrijver, zo gaat dat bij kunstenaars. En bij de meeste bands/artiesten geldt de regel "je bent zo goed als je laatste album" gelukkig gelt dat niet voor Pink Floyd want "The Division Bell" deed het véél minder dan eerdere platen.
pi_74623605
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:59 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Nope. Als ik bijvoorbeeld een plaat vol met scheten opneem, is zoiets origineel, want nooit gedaan. Maar is dat creatief?
Als er een mooi ritme in die scheten zit met de juiste toonhoogtes, moderne opnametechnieken..en goeie songteksten erbij: ja, dan heb je een originele en creatieve plaat

0h ja, live moet het ook goed klinken
pi_74623611
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:06 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

muzieksmaak is ook heel subjectief. Maar volgens mij ben ik heel objectief als ik zeg dat Pink Floyd een heel uniek stijl heeft en dat iedere plaat van deze band opzich ook weer heel uniek is, Dat maakt dat je het of een kut sound vind of hemelsmooi, wat ik dan ook weer heb bij bepaalde platen van Pink Floyd. Maar dat is met elke band/artiest het geval. Van een schilder kan je ook niet alle doeken even mooi vinden of elk boek van een schrijver, zo gaat dat bij kunstenaars. En bij de meeste bands/artiesten geldt de regel "je bent zo goed als je laatste album" gelukkig gelt dat niet voor Pink Floyd want "The Division Bell" deed het véél minder dan eerdere platen.
Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74623724
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:14 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)
Ik bedoel dat eerdere Pink Floyd platen over een veel langere periode goed verkochten en nog steeds verkopen. Bijvoorbeeld Dark Side of the Moon in UK 9 x platinum, USA 15x mulit-platinum en Canada 20x platinum, hoewel het album in minder landen op 1 stond dan The Division Bell. Die stond o.a ook in UK, USA en Canda op 1 (en nog veel andere landen) maar haalde daar respectievelijk 2, 3 en 4 x platinum. Ook stond dat album in verhouding tot andere platen (,Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en The Wall) minder lang in de hitlijsten. Een album kan beter 5 jaar in de top 10 staan dan twee maanden op één. Dark Side of the Moon heeft zelfs 14 jaar in de Amerikaanse lijsten gestaan en is het op 3 na best verkochte album ooit. Dat bedoelde ik met relatief minder goed. De laatste twee platen van Pink Floyd zijn relatief snel uit de verkooplijsten verdwenen..
pi_74623916
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH.
Ook dat is een kwestie van smaak. Laat ik The Final Cut nou een van de betere Floyd albums vinden. Sowieso zijn erg veel albums van PF naar mijn mening top 10 waardig in een album top 100 aller tijden. Zo zou ik The Wall, The final Cut, DSOTM en WYWH in die top 10 zetten. Net als Amused to death van Waters trouwens.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74623929
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

The Beatles komen het meest daarvoor in aanmerking, lijkt me.

sorry Siniti
Aids.
pi_74625467
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
Kom dan zelf niet aan met dergelijke subjectieve argumenten.
Burning bridges gives you so much more
pi_74626908
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:30 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Ik bedoel dat eerdere Pink Floyd platen over een veel langere periode goed verkochten en nog steeds verkopen. Bijvoorbeeld Dark Side of the Moon in UK 9 x platinum, USA 15x mulit-platinum en Canada 20x platinum, hoewel het album in minder landen op 1 stond dan The Division Bell. Die stond o.a ook in UK, USA en Canda op 1 (en nog veel andere landen) maar haalde daar respectievelijk 2, 3 en 4 x platinum. Ook stond dat album in verhouding tot andere platen (,Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en The Wall) minder lang in de hitlijsten. Een album kan beter 5 jaar in de top 10 staan dan twee maanden op één. Dark Side of the Moon heeft zelfs 14 jaar in de Amerikaanse lijsten gestaan en is het op 3 na best verkochte album ooit. Dat bedoelde ik met relatief minder goed. De laatste twee platen van Pink Floyd zijn relatief snel uit de verkooplijsten verdwenen..
Animals stond ook maar een half jaar in de verkooplijsten. Is het daarom volgens jou een mindere plaat?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74635344
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:17 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Animals stond ook maar een half jaar in de verkooplijsten. Is het daarom volgens jou een mindere plaat?
Animals vind ik ook een goede plaat, maar hij verkocht over het algemeen wel minder goed. Mn favoriete PF platen zijn The Piper at the Gates of Dawn, Ummagumma, Dark Side of the Moon en Wish You Were Here.

Muzieksmaak is niet universeel (gelukkig maar want stel je voor dat de hele wereld alleen maar van R&B gaat houden!). Jij schreef in n eerder berichtje dat je Ummagumma n slechte plaat vind. Ik vind Ummagumma een van de beste psychedelische platen die er zijn..lekker zweverig alsof je ergens tussen hemel en aarde zweeft terwijl je hem beluisterd. Maar misschien vind jij het juist een slechte plaat omdat ie zo zweverig is
pi_74650570
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:49 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Animals vind ik ook een goede plaat, maar hij verkocht over het algemeen wel minder goed. Mn favoriete PF platen zijn The Piper at the Gates of Dawn, Ummagumma, Dark Side of the Moon en Wish You Were Here.

Muzieksmaak is niet universeel (gelukkig maar want stel je voor dat de hele wereld alleen maar van R&B gaat houden!). Jij schreef in n eerder berichtje dat je Ummagumma n slechte plaat vind. Ik vind Ummagumma een van de beste psychedelische platen die er zijn..lekker zweverig alsof je ergens tussen hemel en aarde zweeft terwijl je hem beluisterd. Maar misschien vind jij het juist een slechte plaat omdat ie zo zweverig is
Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.

Kijk, ik kan me indenken dat er veel mensen nu denken dat ik een Floyd-hater ben. Dat is niet het geval, maar ik heb soms wel het idee dat het allemaal wel erg overgewaardeerd wordt. En dat er wel eens wordt gedacht dat de 'bestverkopende' band ook automatisch de 'beste' band is. Ik vraag me bijvoorbeeld af of "The Wall" wel zo'n groot succes geworden zou zijn als die hitsingle er niet was geweest. Maar goed, of die stelling wel of niet klopt, dat valt toch nooit te bewijzen.

Oh, en ik moet ff nuanceren, dat als ik zeg dat ik "Ummagumma" een slechte plaat vind, ik dus de studioplaat bedoel. De live-plaat mag ik graag beluisteren, al geef ik de voorkeur aan "Live at Pompeii".
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 01:33:05 #266
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74655152
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:20 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.

Kijk, ik kan me indenken dat er veel mensen nu denken dat ik een Floyd-hater ben. Dat is niet het geval, maar ik heb soms wel het idee dat het allemaal wel erg overgewaardeerd wordt. En dat er wel eens wordt gedacht dat de 'bestverkopende' band ook automatisch de 'beste' band is. Ik vraag me bijvoorbeeld af of "The Wall" wel zo'n groot succes geworden zou zijn als die hitsingle er niet was geweest. Maar goed, of die stelling wel of niet klopt, dat valt toch nooit te bewijzen.

Oh, en ik moet ff nuanceren, dat als ik zeg dat ik "Ummagumma" een slechte plaat vind, ik dus de studioplaat bedoel. De live-plaat mag ik graag beluisteren, al geef ik de voorkeur aan "Live at Pompeii".
Je komt zéker niet over als een Pink Floyd-hater, daarvoor ben je veel te goed op de hoogte van hun muziek!
Wél vind ik dat je écht wat te geringschattend doet over de plaats van Pink Floyd in de pophistorie.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:50:09 #267
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74659450
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 01:33 schreef Gert het volgende:

[..]

Je komt zéker niet over als een Pink Floyd-hater, daarvoor ben je veel te goed op de hoogte van hun muziek!
Wél vind ik dat je écht wat te geringschattend doet over de plaats van Pink Floyd in de pophistorie.
Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74659737
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
Waarschijnlijk omdat de beheersing van het instrument maar een klein deel uitmaakt van de populariteit van een band, anders zouden we wel allemaal naar concertpianisten luisteren, die hun instrumenten veel beter beheersen dan welke rockband dan ook.

Roger Waters is inderdaad een niet bovengemiddelde bassist. Gelukkig heeft hij natuurlijk wel andere kwaliteten, zijn songteksten zijn beter dan die van welke andere grote rockband.
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 11:21:28 #269
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74660396
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
Dergelijke verkiezingen zijn eigenlijk gewoon populariteitspolls; met de beheersing van een instrument heeft het weinig te maken. Het is zo'n flauwekul. En dan is er weer een fansite die z'n leden oproept massaal te gaan stemmen en hóp: "we" hebben gewonnen! Triomfantelijkheid alom, op het fan-forum.
Maar ik had het niet over hoe goed Waters bas kan spelen, ik had het over wat de band Pink Floyd heeft neergezet en de credits die ze daarvoor verdienen. En dan doet smaak er niet zoveel toe. Iemand mag DSOTM van mij best een kutplaat vinden, maar dat het een meesterwerk is zullen weinigen betwisten.
Daarnaast zijn er nóg een paar albums die muzikaal, creatief en tekstueel en qua origialiteit van een ongekend hoog niveau zijn. En die omdát ze zo goed zijn, tijdloos zijn geworden en niet gedateerd klinken.

En nou heb ik niet zo'n zin in een vergelijking met een band als Yes, maar als jij de onzin snapt die John Anderson in de loop der jaren aan het papier heeft toevertrouwd: petje af.
Nee da's flauw, maar wat mijn voorganger zegt: een band is méér dan het etaleren van instrumentbeheersing. Misschien scoorde Yes daar wel een 9.5 maar op andere gebieden deden ze het minder.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74673991
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:20 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.

Kijk, ik kan me indenken dat er veel mensen nu denken dat ik een Floyd-hater ben. Dat is niet het geval, maar ik heb soms wel het idee dat het allemaal wel erg overgewaardeerd wordt. En dat er wel eens wordt gedacht dat de 'bestverkopende' band ook automatisch de 'beste' band is. Ik vraag me bijvoorbeeld af of "The Wall" wel zo'n groot succes geworden zou zijn als die hitsingle er niet was geweest. Maar goed, of die stelling wel of niet klopt, dat valt toch nooit te bewijzen.

Oh, en ik moet ff nuanceren, dat als ik zeg dat ik "Ummagumma" een slechte plaat vind, ik dus de studioplaat bedoel. De live-plaat mag ik graag beluisteren, al geef ik de voorkeur aan "Live at Pompeii".
Ik dacht ook niet dat je een hater was..zou een beetje tegenstrijdig zijn dat je zoveel ins en outs hebt opgezocht van een band die jouw als bagger klinkt En of een band wel of niet als de beste bestempeld wordt is een persoonlijke mening. Ik geef trouwens ook de voorkeur aan Live at Pompeii maar dat is geen plaat van ze en van Ummagumma kén ik alleen de live-plaat dus over de studio opname kan ik niet oordelen.
pi_74674980
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
Je vergelijkt Pink Floyd met Yes..ik vind niet dat je bands met elkaar kan vergelijken. Je kan een voorkeur hebben, maar bijna iedere band streeft naar uniek zijn (er zijn uitzonderingen) en ik denk dat Floyd daar goed in geslaagd is. Ik zou me dan ook erg tekort gedaan voelen als ik een band of artiest was en ik zou worden vergeleken met een andere band. Overwaardering vindt ik pas wanneer iemand het als een feit presenteert dat Pink Floyd de beste band is en andere bands afkraakt. Voorbeeld: "Pink Floyd heeft in vergelijking tot Tool veel betere songteksten. Tool kan absoluut geen teksten schrijven" Dan beledig ik Pink Floyd en Tool door ze met elkaar te vergelijken én Tool door het als een feit weer te geven dat ze geen songteksten kunnen schrijven. Plus dat ik dan PF overwaardeert door feitelijk te stellen dat zij het wel kunnen. Terwijk dat mijn persoonlijke standpunten zijn,

Wanneer kan je iets en wanneer kan je iets niet? En wanneer spreek je terecht van een betere band en overwaardering? Je kunt alleen afgaan op statistische feiten als verkoopcijfers etc..maar zelfs die zijn niet representatief voor de hele wereld. Als Pink Floyd al zijn platen voor 1 euro op de markt zou brengen zou de album verkoop waarschijn vermiljoenvoudigen en zouden ze statistisch ongetwijfeld de beste band ooit genoemd kunnen worden ja..

Maar volgens mij zijn al jouw stellingen ook gewoon meningen en probeer je ze gelukkig niet als feiten te presenteren Ik vind ook dat Roger Waters niet zo goed kan bassen. Ik vergelijk hem niet met andere bassisten,maar ik vind zijn gebas op sommige platen gewoon heel hinderlijk klinken. De voornaamste reden dat ik een Pink Floyd fan ben is omdat ik Gilmour een absolute eerste klas gitarist vind. Maar dat is ook weer voortgekomen uit het feit dat ik zelf een Stratocaster speel en als(beginnende) gitarist is hij mijn streef voorbeeld. Zelf doe ik Gilmour soms ook vergelijken met andere gitaristen (Clapton, Jimmy Hendrix) en dat moet ik ook niet doen want de enige overeenkomst is dat ze alle 3 een Stratocaster bespelen (of bespeelde).

Maar dat is even terzijde..het punt dat ik wil maken is dat je muziek niet met elkaar moet vergelijken. Dat is in mijn mening alleen maar hinderlijk voor je eigen perspectief.

en dan het show-gehalte. Ik vind dat PF in dat opzicht gefaald heeft..waarom moet je varkens laten vliegen en vliegtuigen laten crashen in een stadium om het publiek te kunnen interseren voor de muziek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordiaantje op 13-11-2009 20:01:09 ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:23:06 #272
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74677157
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Jordiaantje het volgende:
De voornaamste reden dat ik een Pink Floyd fan ben is omdat ik Gilmour een absolute eerste klas gitarist vind.
En dat is ook de reden waarom ik Floydfan ben
Overigens was de vergelijking met Yes maar bedoeld als voorbeeld. Ik had ook een andere band kunnen kiezen
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:11:11 #273
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74680785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Jordiaantje het volgende:
en dan het show-gehalte. Ik vind dat PF in dat opzicht gefaald heeft..waarom moet je varkens laten vliegen en vliegtuigen laten crashen in een stadium om het publiek te kunnen interseren voor de muziek?
Ze wilden gewoon niet de focus op henzelf hebben, en daarvoor gebruikten ze in het begin diaprojecties en lichttechnieken, en later bijvoorbeeld het opbouwen van een muur en vliegende varkens. Het past vanaf het begin al bij de muziek die ze maken. Al zijn ze later licht doorgeslagen, maar dat gaf Gilmour zelf ook toe, geloof ik. Bij Waters (die sowieso al een beetje larger than life is) past dat theatrale beter. De In The Flesh tour dvd bijvoorbeeld.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_74692225
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:14 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)
Daarmee meet je natuurlijk niet de kwaliteit van een plaat. Men kocht tenslotte toen nog platen vóórdat ze die hadden gehoord.

De reden waarom TDB zo goed liep, was omdat 't het eerste studioalbum van Floyd was in 11 jaar. Men was door het dolle heen. Als Floyd in 2005 (na de live8-opleving) een nieuwe plaat had gemaakt met Waters erbij, zou die waarschijnlijk NOG veel beter verkopen, ongeacht de kwaliteit.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:44:55 #275
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74693764
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:50 schreef webfreak het volgende:

[..]

Daarmee meet je natuurlijk niet de kwaliteit van een plaat. Men kocht tenslotte toen nog platen vóórdat ze die hadden gehoord.

De reden waarom TDB zo goed liep, was omdat 't het eerste studioalbum van Floyd was in 11 jaar. Men was door het dolle heen. Als Floyd in 2005 (na de live8-opleving) een nieuwe plaat had gemaakt met Waters erbij, zou die waarschijnlijk NOG veel beter verkopen, ongeacht de kwaliteit.
In 7 jaar, Momentary Lapse of Reason zat er nog voor. Maar hoe goed deed MLoR het dan? Dan zou je een punt hebben.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 november 2009 @ 13:55:58 #276
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74693998
Deels heeft WF absoluut gelijk. Tel daar een flinke tournee bij op plus enkele, voor die tijd, zeer mooie visuele promotie.

Verder is TDB absoluut prachtig. Ontzettend goed geproduceerd!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74695011
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:44 schreef DrDurden het volgende:

[..]

In 7 jaar, Momentary Lapse of Reason zat er nog voor. Maar hoe goed deed MLoR het dan? Dan zou je een punt hebben.
Oeps, die vergat ik voor het gemak
Je hebt gelijk, 7 jaar. MLoR deed het aardig, 3e plaats in UK en US.

Maar mijn punt blijft hetzelfde: er zat een lange pauze tussen, en een grote periode van inactiviteit. Men zag het als een comeback. Pink Floyd werd meer geboost dan ooit tevoren. Ze deden hun grootste en meest spectaculaire wereldtour ever. Volkswagen bracht ter gelegenheid een (overigens zeer wanstaltige) 'Pink Floyd'-auto op de markt. De meeste PR sinds 1979 met The Wall. Het was gigantisch, in tegenstelling tot het ietwat ondergesneeuwde MLoR en Final Cut.
pi_74697352
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Deels heeft WF absoluut gelijk. Tel daar een flinke tournee bij op plus enkele, voor die tijd, zeer mooie visuele promotie.

Verder is TDB absoluut prachtig. Ontzettend goed geproduceerd!
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.

Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
  zondag 15 november 2009 @ 00:07:03 #279
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74710132
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.

Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
Ja, ik volg je idd. Wie weet zouden "Radio KAOS" en "A momentary lapse of reason" wel populairder zijn geweest als ze niet zo'n afschuwelijke gladde 80's productie hadden.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74715980
jaa over jaren 80 producties ik kom eigenlijk tot de ontdekking dat ik niet één jaren 80 plaat goed vind
pi_74716176
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Jordiaantje het volgende:
jaa over jaren 80 producties ik kom eigenlijk tot de ontdekking dat ik niet één jaren 80 plaat goed vind
Thriller.
  zondag 15 november 2009 @ 14:52:44 #282
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74716274
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.

Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
Helemaal mee eens, en deze docu laat goed zien wat de inbreng van vooral Alan Parson is.

Echt een pracht album.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74717790
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Thriller.
gatver zelfs voor een jaren 80 productie is die nog te goedkoop. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, net als "To a different corner" van George Michael en "Sacrifice" van Elton John maar daarbij houdt het wel op..

Pink Floyd had wel mogen stoppen na "The Wall" (David Gilmour had toen solo moeten gaan) en artiesten als Madonna, had zich moeten beperken tot de Playboy,en Michael Jackson tot plastischirurgische ingrepen..maar niet tot muziek.
  zondag 15 november 2009 @ 18:11:15 #284
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74720651
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:02 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]
. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, .

KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74722914
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.
  zondag 15 november 2009 @ 21:04:29 #286
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74727459
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:21 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.
Veel succes.
En mocht het zover zijn, hier een Marillion tip: begin met "Brave", "Afraid of sunlight", of "Marbles".
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  maandag 16 november 2009 @ 11:16:38 #287
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74742613
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74742725
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Daarnaast is het post-Fish geneuzel, welke jij aanraadt, pas toegankelijke meuk.
Burning bridges gives you so much more
  maandag 16 november 2009 @ 11:34:28 #289
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74743162
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  maandag 16 november 2009 @ 11:39:45 #290
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74743318
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:
. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.

En de vergelijking "Kayleigh"- "Another brick" is heel logisch. Twee uitstekende bands maar afgezien van de fans kan bijna niemand een ander nummer van die bands noemen. (Zoals bijvoorbeeld ook Yes met "Owner of a lonely heart")
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74743406
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Daarnaast is het post-Fish geneuzel, welke jij aanraadt, pas toegankelijke meuk.
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
  maandag 16 november 2009 @ 11:46:58 #292
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74743509
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Mostlyanthony het volgende:
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mensen iets moét uitleggen, als er iets is waar ik me niet druk om maak is het de muziekkeuze van een ander. Als PF bij ze jeukt omdat ze ABITW goed vinden, dan vinden ze de rest zelf wel, ik ga me niet voordoen als dé kenner die precies weet wat goed en slecht is.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74744329
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Ik doelde specifiek op Part 2 en niet op het anthem in het geheel. Dit leek mij duidelijk omdat dit ook het enige deel is van het anthem dat gedraaid wordt op de radio. Het succes van het tweede deel was te danken aan de tekst, welke lekker subversief en makkelijk te verteren is. Waters vermeldde ooit eens in een interview dat hij deze tekst onder druk van de platenmaatschappij moest schrijven en eigenlijk een totaal andere tekst bij Part 2 voor ogen had.
quote:
En de vergelijking "Kayleigh"- "Another brick" is heel logisch. Twee uitstekende bands maar afgezien van de fans kan bijna niemand een ander nummer van die bands noemen. (Zoals bijvoorbeeld ook Yes met "Owner of a lonely heart")
Afgezien deze correlatie loopt de vergelijking mank. De situaties waarin deze bands zich bevonden(helemaal in het geval van Yes, die ten tijde van 90125 een totaal andere band was dan ten tijde van Fragile). In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.

Om terug te gaan op mijn eerdere argument: binnen Misplaced Childhood past Kayleigh perfect. Het is een album die met het oog op toegankelijkheid is gemaakt. Waters schreef The Wall totaal niet met het oog op toegankelijkheid. In dit perspectief is de 13 in een dozijn tekst van ABitW totaal ongepast.
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Het anthem past zeker wel bij The Wall, maar met de tekst van Part 2 werd gewoonweg geprobeerd makkelijk te scoren. Dat vind ik vrij kwalijk voor een band met een dergelijk formaat.
Burning bridges gives you so much more
pi_74744366
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).
pi_74744429
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 16 november 2009 @ 12:26:36 #296
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74744486
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:22 schreef Sloggi het volgende:
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).
Inderdaad, te vaak gehoord, Money, Time, ABITW, SOYCD (part 1).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74744547
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Volgens mij ging het over de tekst, niet over de muziek.
pi_74745528
Het lijkt me evident dat ABitW part 2 niet meer is dan een goeie poging de hitlijsten te bestormen. Het was de eerste Floyd-single in jaren, en het meest commerciële Floydnummer ooit. Zelfs Waters was niet te beroerd dat toe te geven.

Het is vanuit vele opzichten een on-Floydiaans nummer. Het valt volledig buiten hun stijl, en het buitengewoon elementaire thema (We Don't Need No Education... 3 noten) lijkt louter geschreven voor de herkenbaarheid en het hoge meelal-gehalte. En da's niet erg natuurlijk. Ik heb niks tegen commercie. Maar het blijft één van hun zwakste wapenfeiten tot op de dag van vandaag. En het frustrerende is dat heel veel mensen Pink Floyd louter kennen van één van hun zwakste nummers.
pi_74745723
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Is natuurlijk subjectief.
Jij vindt het een wereldalbum. De PR, de film en de omvang van de liveshows deden dat ook suggereren. Maar meningen kunnen verschillen.

Ik vind The Wall een goeie plaat, maar hij staat bijvoorbeeld niet in mij Floyd albums-top 5. En ondanks dat het sterke plaat is, heb ik er meer op aan te merken dan op andere albums. Wat is daar mis mee? Het is geen onschendbaar werk ofzo. David Gilmour is er ook niet zo gek van, zou je 't hem ook verwijten?
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 13:26:57 #300
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74746116
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:20 schreef Gatenkaas het volgende:
In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.
Ja de platenmaatschappij baalde enorm, dat de toegankelijke popsong Kayleigh miljoenen in het laatje deed stromen.
Gelukkig was opvolger Lavender al een minder grote hit. De alternatieve fans zouden eens boos kunnen worden.

En wat betreft ABITW II: als het nou had misstaan op de plaat, een duidelijke creatieve knieval was geweest: dat is het absoluut niét. Het is een bijzonder nummer, de zingende kinderen pasten fantastisch in het concept. De tekst hóórt eenvoudig te zijn, binnen deze context. En de plaat sluit af met een fantastische solo. Het is na duizend keer horen misschien niet meer voor te stellen, maar het is een heel bijzonder, krachtig nummer. Zowel creatief als commercieel een groot succes.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74747277
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:26 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja de platenmaatschappij baalde enorm, dat de toegankelijke popsong Kayleigh miljoenen in het laatje deed stromen.
Gelukkig was opvolger Lavender al een minder grote hit. De alternatieve fans zouden eens boos kunnen worden.
Het zat 'm eigenlijk in het feit dat de platenmaatschappij van Marillion de band niet kundig genoeg achtte om een toegankelijke plaat te schrijven. Ze waren bang dat Marillion niet alleen een commerciële flater zouden slaan, maar ook haar oude fans met het werk zouden wegjagen.

Gelukkig voor ons is het tegendeel waar.
Burning bridges gives you so much more
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')