Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:36 schreef Gert het volgende:
Nee dat is http://www.pinkproject.nl/ , op 22 september.
[ afbeelding ]
Ik moet ook weinig van coverbands hebben, maar ik hoor live-versies vaak liever dan albumversies. Ik vind ze niet per se beter, maar ik vind het rauwe gitaargeluid dat Gilmour live vaak heeft echt fantastisch (Animal Instincts Rev B!).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:46 schreef elcastel het volgende:
Laatste gelul uit het vorige topic :
[..]
Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...
Ja weet je, mijn probleem is dat ik als eerste de live versie op Live 8 van Comfortably Numb hoorde en ze inderdaad live beter vind, maar op Pulse en TDSOT zingen ze hem op een andere toon, wat me dan weer totaal niet bevalt, alles wat ik voor de rest van PF live zie en hoor is eigenlijk inderdaad lekkerder en rauw.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:54 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet ook weinig van coverbands hebben, maar ik hoor live-versies vaak liever dan albumversies. Ik vind ze niet per se beter, maar ik vind het rauwe gitaargeluid dat Gilmour live vaak heeft echt fantastisch (Animal Instincts Rev B!).
Ja, coverband.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...
Ja, lomp maar technisch kundig, en met zo'n rauw, schurend geluid.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:34 schreef Sloggi het volgende:
Echt geweldig, die sound. Heerlijk lomp gitaarwerk.
Mother en Wish You Were Here zijn redelijk gemakkelijk te leren, terwijl ze ook best nog uitdaging bieden voor gitaristen die wat verder zijn. Vooral Mother goed spelen is niet gemakkelijk door de vibrato in combinatie met de bends.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:46 schreef Pinkerton het volgende:
Heerlijk nummer dat Sheep, helaas dat de kwaliteit van het filmpje zo slecht is. Ben op 't moment bezig om wat gitaarsolo's van Pink Floyd te oefenen, wil me helaas nog niet echt lukken
Ik heb hem gezien, hij schijnt ook op DVD verkrijgbaar te zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
beetje laat, het is net afgelopen, maar zonet was de docu Who Is Pink? op tv. Leuke docu
Ga je ooit nog eens in België spelen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:23 schreef webfreak het volgende:
Voor eenieder die in Twente of omstreken woont en vanavond nog niets te doen heeft:
In Tilligte (Restaurant Kakelbont) spelen wij (The Pink Floyd Sound) een avondvullende show in de open lucht.
Aanvang: 20:30 uur
Entree: 10,-
Reserveerlijn: 0541 221505
Meer info: http://www.vvvdenekamp.nl
Which one's pink bedoel je zeker?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
beetje laat, het is net afgelopen, maar zonet was de docu Who Is Pink? op tv. Leuke docu
Ja die bedoel ikquote:Op zondag 30 augustus 2009 00:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Which one's pink bedoel je zeker?
Zeker een goede doc
Moet het vooral hebben van hulpfilmpjes op internet. Moet ook toegeven dat ik pas vrij kort begonnen ben met gitaar spelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mother en Wish You Were Here zijn redelijk gemakkelijk te leren, terwijl ze ook best nog uitdaging bieden voor gitaristen die wat verder zijn. Vooral Mother goed spelen is niet gemakkelijk door de vibrato in combinatie met de bends.
Wel een lekkere DVD hequote:Op vrijdag 11 september 2009 00:53 schreef Gordijn het volgende:
Ze zijn nog altijd geweldig.
Trouwens.
Net nog eens de Gdansk DVD bekeken. (niet echt strikt PF)
Uiteraard. Ik hoop dat er ooit nog eens zoiets komt, binnenkort...quote:
Mijn favoriet is en blijft Wish You Were Herequote:Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef Gordijn het volgende:
Pigs. Dogs.
Heel Animals eigenlijk, nogal onderschat album, ik luister er zelf ook niet zo heel veel naar. Maar toch zo geweldig hoor.
Plátgedraaid! Muzikaal is het niet het beste album. Maar dat vreemde, onheilspellende, haast obscure sfeertje! De misantropie in de teksten. Het ruwe gitaarwerk. De schizofrenie (toen zat het al mis binnen de band). Ik vind het een geweldig album.quote:Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef Gordijn het volgende:
Pigs. Dogs.
Heel Animals eigenlijk, nogal onderschat album, ik luister er zelf ook niet zo heel veel naar. Maar toch zo geweldig hoor.
Vind het ook een van de beste PF albums. Wat je zegt, misschien muzikaal niet, maar de teksten zijn wel zo geweldig, en het hele sfeertje eromheen is gewoon briljant.quote:Op maandag 14 september 2009 23:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Plátgedraaid! Muzikaal is het niet het beste album. Maar dat vreemde, onheilspellende, haast obscure sfeertje! De misantropie in de teksten. Het ruwe gitaarwerk. De schizofrenie (toen zat het al mis binnen de band). Ik vind het een geweldig album.
En hoewel ik geen groupie ben die van alles verzamelt of zo, ben ik de laatste keer in Londen uitgebreid naar het Battersea Power Station geweest. En heb daar lekker rondgelopen, met Animals in m'n hoofd.
Zo is het maar net.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:58 schreef Pinkerton het volgende:
Die gitaarsolo's van David Gilmour
Moet zeggen dat ik The Wall wel echt 'n geweldig album vind. Het hele idee erachter en de metaforische, duistere teksten maken het een van de beste concept albums aller tijden naar mijn mening.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Zo is het maar net.
Maar ik vind Animals een redelijk emotioneel album, allé, dat wekt het toch bij mij op. Heb ik veel minder met de latere albums.
Serieus? Welk nummer van Wish You Were Here vind je dan minder?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:27 schreef Siniti het volgende:
Ik moet zelfs bekennen dat ik Animals het beste album van PF vind. Op elk ander album staat wel 1 liedje dat ik minder vind, maar hier niet.
Welcome To The Machinequote:Op vrijdag 18 september 2009 00:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Serieus? Welk nummer van Wish You Were Here vind je dan minder?
Hmm, oke. Vind het wel een goed nummer persoonlijk, maar misschien wel het slechtste (relatief gezien dan) van het album. En idd, een 'minder' nummer van Pink Floyd blijft een goed nummer natuurlijkquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Welcome To The Machine
Nog steeds prachtig, maar toch iets minder. Bij DSoTM heb ik dat met On The Run bijvoorbeeld.
Bij Animals is de intro prachtig ingetogen, Dogs/Pigs/Sheep (Three Different Ones) zijn simpelweg fenomenaal en de outro idem als de intro
Grappig, toen ik dit topic aan klikte hoorde ik de vocalen van welcome to the machine in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Welcome To The Machine
Nog steeds prachtig, maar toch iets minder. Bij DSoTM heb ik dat met On The Run bijvoorbeeld.
SoyCD maakt Welcome To The Machine toch ruimschoots goedquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm, oke. Vind het wel een goed nummer persoonlijk, maar misschien wel het slechtste (relatief gezien dan) van het album. En idd, een 'minder' nummer van Pink Floyd blijft een goed nummer natuurlijk
Morgen nog eens beide albums opzetten ter vergelijking, misschien vind ik Animals dan wel beter als Wish you were here, maar betwijfel het.
Dat is mijn favoriete nummer ooit En dan te bedenken dat ik eerst enkel de 10 minuten versie op youtube kende Als de zang begint, damn, dat is echt een geweldig moment.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
SoyCD maakt Welcome To The Machine toch ruimschoots goed
Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen erafquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is mijn favoriete nummer ooit En dan te bedenken dat ik eerst enkel de 10 minuten versie op youtube kende Als de zang begint, damn, dat is echt een geweldig moment.
Ook het verhaal dat Syd net tijdens de opname van dat nummer binnenkwam en dat niemand hem eerst herkende, is wel tof.
Idd, moet geen fijn zicht geweest zijn. Overigens vond hij het nummer maar niets, dacht ik, dat is dan weer jammer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen eraf
Ik kende eerst alleen de Pulse versie Ging een wereld voor me open toen ik dat hele ding hoorde
Dit is een foto van toen hij daar in de studio was:quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
Idd, helemaal kaal geschoren, wenkbrauwen eraf
quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit is een foto van toen hij daar in de studio was:
[ afbeelding ]
Atom Heart Mother is prachtigquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:37 schreef Jordiaantje het volgende:
Pink Floyd is klasse, vooral de psychedelische/ wiskundige kant.
Maar wat moet Atom Heart Mother in godsnaam voorstellen?
Na de 1e luisterbeurt was ik totaal niet geraakt, bij de 2e keer goed luisteren raakte ik zelfs geiriteerd.
Terecht dat de Floyd zelf heeft toegegeven dat het album een verzameling rommel is..
Dark Side of the Moon is hun meesterwerk, en ook Echoes live in Pompeii is pure magie wat ze daar deden. Soms ervaar ik Pink Floyd als een ware space trip zónder LSD geslikt te hebben
Ik vind Atom Heart Mother Suite een van de meest onderschatte liedjes van PF.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:34 schreef Sloggi het volgende:
Fat old sun is goed, maar de rest? Tja...
Inderdaad een mooi stuk, maar om daar nu meer dan acht minuten op te moeten wachten?quote:Op zondag 27 september 2009 03:52 schreef Siniti het volgende:
Vooral dat stuk dat op 8:19 begint is geweldig
Dat ervoor vind ik ook wel aangenaam eigenlijk Niet briljant, maar ook niet verschrikkelijk kut.quote:Op zondag 27 september 2009 11:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad een mooi stuk, maar om daar nu meer dan acht minuten op te moeten wachten?
Zijn hier denk ik maar weinig mensen die het met je eens zijn...quote:Op zondag 27 september 2009 04:00 schreef Gordijn het volgende:
Ik ben nog niet overtuigd, sorry.
A Momentary Lapse of Reason! Met als eerste Signs of Life, jamjam.
Over A Momentary Lapse of Reason? Of over het nummer Signs of Life?quote:Op zondag 27 september 2009 17:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zijn hier denk ik maar weinig mensen die het met je eens zijn...
AMLOR kan ik zeker ook waarderen, alleen de meeste mensen kotsen erop... AMLOR in vergelijking met TDB vind ik TDB stukken beterquote:Op zondag 27 september 2009 17:30 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Over A Momentary Lapse of Reason? Of over het nummer Signs of Life?
Signs of Life vanaf 2:40 is toch geweldig?
Ik leg de grens bij The Final Cut.quote:Op zondag 27 september 2009 17:26 schreef Siniti het volgende:
Voor mij is alles na The Wall inferieur aan het werk voor The Wall.
Animals is ook mijn favoriete album maar niet echt omdat het zo emotioneel is. Ik zou eigenlijk zeggen dat een album als The Wall veel emotioneler is dan Animals (bv bij "don't leave me now"), om nog maar te zwijgen over The Final Cut.. In Animals hoor ik toch meer een afstandelijk punkgeluid.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Zo is het maar net.
Maar ik vind Animals een redelijk emotioneel album, allé, dat wekt het toch bij mij op. Heb ik veel minder met de latere albums.
Voor zo ver ik weet was Wright in de jaren 80 behoorlijk "geen lid van de band". Verder denk ik dat Waters, Gilmour en Barrett en zelfs Mason veel meer creatieve inbreng hebben gehad. Wright was vooral belangrijk voor de dromerige sfeer van de muziek maar niet bepaald de leider van de band. Dacht ik dan...quote:Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.
Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
Leider van de band is diegene die het stempel op de band drukt; niet alleen in creatieve zin, maar ook een voortrekkersrol heeft als het gaat om liveshows en de artistieke richting die de band opgaat.quote:Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.
Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
Precies, ze zijn juist op z'n best als er geen leider is - als alle leden een grote inbreng hebben.quote:Op maandag 28 september 2009 20:28 schreef Jordiaantje het volgende:
Maar eigenlijk valt er geen echte `Pink` over de gehele Pink Floyd periode aan te wijzen. Misschien moet er meer gekeken worden naar de periode dat er geen sprake was van 1 leider, maar dat het echt muziek van het collectief was. Dat is dan idd `Echoes` en het gehele album `Dark Side of the Moon`. Door hun samenwerking was Pink Floyd gezamenlijk de leider van een muzikaal kunstwerk..wellicht is Dark Side of The Moon daarom hun meest succesvolle album.
Wat bedoel je, komt in de buurt? Comforably Numb maakt gewoon deel uit van hun succesnummers uit de jaren '70quote:Op woensdag 30 september 2009 19:05 schreef psv2105 het volgende:
Alleen comfortably numb komt een beetje in de buurt van het succes van de jaren 70
quote:Op woensdag 30 september 2009 19:13 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wat bedoel je, komt in de buurt? Comforably Numb maakt gewoon deel uit van hun succesnummers uit de jaren '70
Het is een goed nummer, maar een van de beste, daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:13 schreef psv2105 het volgende:
[..]
ja das waar comfortably numb is wel een van de beste nummers van pnik floyd
Geef mij Echoes maar.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het is een goed nummer, maar een van de beste, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ja. Met misschien de nuancering dat tussen de nadagen van Barrett en de steeds overheersender rol van Waters, er een periode zat waarin de groep geen echte leider kende en als geheel tot enorme hoogte steeg.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:48 schreef Hankster het volgende:
[..]
Leider van de band is diegene die het stempel op de band drukt; niet alleen in creatieve zin, maar ook een voortrekkersrol heeft als het gaat om liveshows en de artistieke richting die de band opgaat.
Zo gezien zijn er dus drie "leiders" (vervelende term eigenlijk) geweest; Syd, Roger en daarna David.
Het enige bandlid dat van begin tot eind in de band heeft gezeten is Nick Mason.quote:Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik heb de docu" which one isPink?" op dvd. Wat die docu laat zien is dat de Floyd constant bezig is geweest met een experimentele zoektocht naar iets wat voor hen het toppunt van muziek was.. Maar op de vraag "Wie is Pink?' komt niet echt een antwoord naar voren.
Wat vinden jullie dan? Ik denk dat de leider "de Pink" van Pink Floyd de gene is die altijd trouw is gebleven aan de band en het bester voorhad met Pink Floyd. Dan is dat denk ik toch Rick Wright..
The Dark Side of the Moon is overduidelijk een culminatie van alle goede elementen binnen de toenmalige prog-en psychedelische rock. The Final Cut is dat overduidelijk niet, maar inderdaad vooralsnog een goed album.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:56 schreef Pinkerton het volgende:
The Final Cut is imho wel een goed album, maar kan qua muziek lang niet in de buurt komen bij Dark Side of the Moon. Dat vind ik nog steeds het beste album van Pink Floyd. Ge-wel-dig!
Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:00 schreef webfreak het volgende:
[..]
Al is David een stuk coöperatiever dan Waters, die, vooral ten tijde van The Wall en Final Cut, het liefst alles zelf deed.
Bovendien is Gilmour degene die niet een reünie wil na Live Aid. Als het aan Waters ligt zou dat zo gebeuren.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
The Dark Side of the Moon is overduidelijk een culminatie van alle goede elementen binnen de toenmalige prog-en psychedelische rock. The Final Cut is dat overduidelijk niet, maar inderdaad vooralsnog een goed album.
[..]
Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.
Volgens mij is Gilmour iemand die redelijk wat kan hebben maar dingen niet snel vergeet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:50 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Bovendien is Gilmour degene die niet een reünie wil na Live Aid. Als het aan Waters ligt zou dat zo gebeuren.
Ik snap 'em.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij is Gilmour iemand die redelijk wat kan hebben maar dingen niet snel vergeet.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Gilmour en Mason hadden hun eigen geld in het maken van Momentary Lapse of Reason gestoken. Wright zou dan als officieel lid wel geld krijgen als het album wat opleverde terwijl hij er geen geld ingestoken had. Zoiets zou mij ook niet eerlijk lijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Gatenkaas het volgende:
Dat Gilmour een stuk coöperatiever was vind ik eigenlijk twijfelachtig. Ook hij liet weinig ruimte over voor Wright(eerst weer inhuren voordat Wright weer als officieel lid werd opgenomen). Daarentegen werd Wright eigenlijk voor hem wat Gilmour voor Waters was, de kleinere schrijfpartner.
Van wat ik begrepen heb was AMLOR oorspronkelijk een solo-album van Gilmour.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:27 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Gilmour en Mason hadden hun eigen geld in het maken van Momentary Lapse of Reason gestoken. Wright zou dan als officieel lid wel geld krijgen als het album wat opleverde terwijl hij er geen geld ingestoken had. Zoiets zou mij ook niet eerlijk lijken.
quote:Maar goed, als je dan toch een leider zou moeten aanwijzen, zou dat wat mij betreft Roger worden. In die periode werd toch (voor mij althans) de beste muziek gemaakt. En daar reken ik Dark Side of the Moon ook onder.
Hmm oké. Dan het origineel maar, authenticiteit is iets wat ik wel kan appreciëren. Heb jij al een van beide gezien?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:10 schreef Siniti het volgende:
Volgens mij wordt overal op het internet de director's cut verafschuwd en het originele concert verafgood.
De audio heb ik tig keer gehoord, het concert alleen fragmenten van youtubequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:13 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm oké. Dan het origineel maar, authenticiteit is iets wat ik wel kan appreciëren. Heb jij al een van beide gezien?
Bah, youtube Ik post morgen iig wel wat ik er van vond, maar het zal wel positief zijn veronderstel ik. Is dit concert niet iets wat je als Pink Floyd fan moet gezien hebben? Het heeft iig toch die status dacht ik.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:15 schreef Siniti het volgende:
[..]
De audio heb ik tig keer gehoord, het concert alleen fragmenten van youtube
Ik schaam me een beetje
Yep, daarom schaam ik me ook een beetjequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bah, youtube Ik post morgen iig wel wat ik er van vond, maar het zal wel positief zijn veronderstel ik. Is dit concert niet iets wat je als Pink Floyd fan moet gezien hebben? Het heeft iig toch die status dacht ik.
Edit: Hmm oké, dan weet ik het zeker, origineel concert dus
Nja, bekijk het dan eens zou ik zeggen Ben zeker benieuwd naar het concert.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:20 schreef Siniti het volgende:
[..]
Yep, daarom schaam ik me ook een beetje
Nadat jij me eraan heb herinnert staat ie in de downloadquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nja, bekijk het dan eens zou ik zeggen Ben zeker benieuwd naar het concert.
Haha, mooi Toch niet de 700MB versie, trouwens?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:21 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nadat jij me eraan heb herinnert staat ie in de download
Zit het grootste ding te zoeken die ik nog kan afspelen, want bluray doet et al niet op mijn pcquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, mooi Toch niet de 700MB versie, trouwens?
Haha Heb hier een DVD rip van bijna 7 GB, lijkt me goed genoeg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zit het grootste ding te zoeken die ik nog kan afspelen, want bluray doet et al niet op mijn pc
Inderdaad, maar die zal et bij mij niet doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha Heb hier een DVD rip van bijna 7 GB, lijkt me goed genoeg.
Maar je kan hem toch branden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar die zal et bij mij niet doen
Ah oké, veel succes danquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Das ook weer zo'n gezeik
Dingen die ik download wil ik op mijn pc zien, stuk minder werk
Ik als PF fan vind het echt een van de beste films die ik ooit heb gezien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ah oké, veel succes dan
The Wall heb ik ook nog niet gezien, ook eens doen dan.
Goed dat je zegt dat je fan bent anders had ik je uitgelachen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 03:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik als PF fan vind het echt een van de beste films die ik ooit heb gezien.
Kzag et net bij deze torrent waar je de originele versie en de director's cut kon selecterenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:25 schreef Arn0 het volgende:
Ik weet niet of je het nog hebt gelezen Siniti, maar je hoeft niet speciaal het origineel concert op te zoeken. De director's cut voldoet, bij de extra features staat het origineel concert.
Ah oké. Vanavond ga ik het concert zien. Echt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:34 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kzag et net bij deze torrent waar je de originele versie en de director's cut kon selecteren
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:26 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Volgens mij is het probleem ook met de DC dat het geluid een aantal procent te snel loopt... zeker weten doe ik het niet.....
edit:
De laserdisc, VHS en DVD lopen allemaal zn 3-4% te snel
deze heb ik besteld en ben er helemaal gelukkig mee. aanradertje!quote:Op zondag 13 september 2009 22:25 schreef Gordijn het volgende:
Ik heb zelfs nog die ene gevonden:
[ afbeelding ]
op ebay.
De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
NTSC zou dat probleem niet moeten hebben, die hebben 29.97 frames per seconde en gebruiken een ander proces om dat gelijk te trekken. PAL bestaat al sinds we in Europa televisie hebben (behalve in Frankrijk ) dus als je Laserdisc in deze regio uitgebracht is zal daar ook PAL speedup te merken zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?
Verder heb ik het eigenlijk nooit gemerkt als ik Pompeii luisterde, totdat ik het las
Dat vind ik echt een van de beste PF bootlegsquote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:22 schreef Gordijn het volgende:
Smoking Blues II is zo geweldig. Wel, het valt eigenlijk best mee maar het Smoking Blues-nummer vind ik zo mooi.
Doet mij in ieder geval veel!
Wat een vet weetje! Dat had ik nooit door!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
Je had het originele concert moeten zien Staat bij de extra's.quote:Op zondag 1 november 2009 19:05 schreef Jordiaantje het volgende:
Vandaag de dvd Live at Pompeii gezien (Director's cut) vervelend dat ze er de hele tijd backstage opnames doorheen hebben gedaan maar DAMN wat speelt Gilmour geweldig goed gitaar bij Echoes en A Saucerful of Secrets morgen koop ik een vertsterker van 6000 watt en een microfoonstandaard en dan oefen ik net zo lang tot ik het kan naspelen op mn Stratocaster
Alleen zonde dat ie nooit meer Echoes zal spelen zonder Wrightquote:Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Liever Waters. Dé man van PF.quote:Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Ik heb het minder voor Waters.quote:
"Amused to death" was ook zo'n geweldig album. Ik ben echt in de eerste plaats Waters fan... Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.quote:Op maandag 2 november 2009 11:52 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Ik heb het minder voor Waters.
Ik kan het niet direct zo pinpointen maar hij straalt iets uit dat mij niet bevalt.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Wat mij betreft vullen ze elkaar perfect aan: Waters schreef het meeste en zorgt voor een sombere sfeer, Gilmour wisselt dat af met zijn hogere stem en zijn fantastische gitaarwerk. Vooral dat gitaarwerk is wat mij betreft onmisbaar voor Pink Floyd, samen met de vaak donkere sfeer.quote:Op maandag 2 november 2009 19:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
. Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.
Dan moet je echt Amused to death luisteren .... en daarna ook The pros en cons of hitchhiking. Beide van Roger Waters.quote:Op maandag 2 november 2009 20:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb nog nooit een solo album beluisterd Zijn die solo albums van Syd Barrett wat?
Veel beter dan het geneuzel op de post-Waters albums idd. Pros and Cons is overigens ook vrij goed.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:44 schreef Hankster het volgende:
Amused to Death
Nog beter dan een aantal Floyd albums.
Bron?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef dveckeveld het volgende:
Het schijnt dat Roger Waters in 2010 & 2011 met een nieuwe The Wall tour komt..
Ben erg benieuwd!
quote:Published on November 1st, the new issue (number 193, dated December 2009, click thumbnail to the left) of the UK's Mojo Magazine covers Pink Floyd's The Wall with an exclusive interview with Roger Waters who talks about the construction, deconstruction and the Broadway rebuild! Additionally, Mark Blake takes a detailed look back at the 1980 shows with comments from the principles and loads of great photos.
Also, in this issue Roger hints about... taking the original 1980 The Wall arena show back on the road (with or without David Gilmour), more film footage of the original shows has been uncovered and is being edited right now, and the Broadway Wall show is in its fourth draft.
Oe, als-ie dat nou eens fijn met David Gilmour gaat doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:58 schreef fripper het volgende:
http://www.brain-damage.c(...)floyds-the-wall.html
[..]
Tof.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:58 schreef fripper het volgende:
http://www.brain-damage.c(...)floyds-the-wall.html
[..]
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:49 schreef Sloggi het volgende:
Als 'ie het samen met Gilmour doet eet ik m'n schoen op. En ik ga er naartoe.
Uhm. Smaak verschilt zeker. Ofwel gewoon Waters-fanboys.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:05 schreef Gatenkaas het volgende:
Veel beter dan het geneuzel op de post-Waters albums idd. Pros and Cons is overigens ook vrij goed.
Hetzelfde geldt voor mij.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:49 schreef Sloggi het volgende:
Als 'ie het samen met Gilmour doet eet ik m'n schoen op. En ik ga er naartoe.
Dus ik ben een Waters-fanboy omdat ik die 2 albums van hem veel beter vind dan het post-Waters PF geneuzel(vooropstellend dat Radio KAOS inderdaad slechter is dan het laaste)? Dat is wel een heel erg simpele gevolgtrekking.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Uhm. Smaak verschilt zeker. Ofwel gewoon Waters-fanboys.
Leer verdorie eens lezen man, mensen als jij ergeren mij enorm.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:21 schreef Gatenkaas het volgende:
Dus ik ben een Waters-fanboy omdat ik die 2 albums van hem veel beter vind dan het post-Waters PF geneuzel(vooropstellend dat Radio KAOS inderdaad slechter is dan het laaste)? Dat is wel een heel erg simpele gevolgtrekking.
Graag gedaan. Overigens is mijn leesvaardigheid prima, evenals mijn begrijpende leesvaardigheid. Wellicht dat er wat aan jouw formulering mankeert.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:50 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Leer verdorie eens lezen man, mensen als jij ergeren mij enorm.
Alsjeblieft niet, ik hoop dat hij eerder met een DVD komt van de DSOTM-tour en met een live-album van een '77 concert! Of een DVD van The Wall uit '80.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Man Roger, ga eens wat maken zeg...
Dat, EN nieuw materiaal wat mij betreft.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, ik hoop dat hij eerder met een DVD komt van de DSOTM-tour en met een live-album van een '77 concert! Of een DVD van The Wall uit '80.
Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef Hankster het volgende:
[..]
Dat, EN nieuw materiaal wat mij betreft.
Neeeeeh. Animals is mijn favoriete live-periode .quote:Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengen
De ruigste, meest ongepolijste.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Neeeeeh. Animals is mijn favoriete live-periode .
Tsja, zo gaat dat bij al die gasten. Floyd, Led Zep... Bergen met schitterend materiaal in de kluizen, maar gewoon geen zin om het uit te brengen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Laatst las ik dat Gilmour over alle soundboard opnames beschikt van alle Animals concerten. Doodzonde, want hij piekert er niet over om zoiets uit te brengen
Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef fripper het volgende:
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .
Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:15 schreef Jordiaantje het volgende:
hoewel, the DSOT tour uit 1988 is pas uitgebracht op dvd. Ik heb hem nog niet gekeken maar het werd wel tijd dat die er kwam. Nu kan ik het vliegende varken bij One of these Days ook op LSD zien
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
Ik kan het nergens vinden... het klopt niet wat je zegt. Heb jij die boxset?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:29 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom. Behalve de gitaarsolo van Comfortably Numb is deze tour het vooral waard om bekeken te worden vanwege de zwaar uit zijn verband gerukte special effects. En zelfs die zijn verouderd bij wat sommige bands van tegenwoordig al niet doen op het podium, met minder middelen zelfs.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:07 schreef Hankster het volgende:
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.
Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
Dankzij de "In the flesh"-tour is dat hetgene wat er van Pink Floyd wordt verwacht. Zei Roger Waters in de docu "Which one's Pink?" zelf ook niet dat als ze alleen maar hun muziek zouden spelen zonder heel dat spektakel er om heen, dat dat saai zou zijn?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom.
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cutquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef webfreak het volgende:
Live vind ik Pink Floyd onovertroffen.
Maar Pulse vind ik dan weer helemaal niks. NIks klinkt zoals het moet klinken, veel te veel jaren '80 geluid terwijl Floyd voor mij toch vooral een 60's/70's band is. Het moet gewoon rauw klinken
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
Roy Harper idd.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
Pink floyd is pink floyd. oke iedereen heeft ze voor keur maar de muziek blijft het zelfde !quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
Inderdaad, bullshit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
idd, houden zoquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:48 schreef elcastel het volgende:
Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik).
Ik wil wel toegeven dat "Amused to death" muzikaal gezien Waters' beste solo-plaat is, maar qua zang is het de beroerdste.quote:Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus).
.
Volgens Nick Mason vonden zowel Gilmour als Waters dat het nummer niet bij hun stem paste. Overigens vind ik Waters het nummer live niet slecht zingen (ik baseer dit oordeel alleen op de opname van Animal Instincts Rev B).quote:En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
DSOTM vind ik geweldig en WYWH vind ik ook erg goed. Animals heb ik nooit goed gevonden eigenlijk. Mijn favoriete Floyd platen zijn DSOTM, WYWH, The Wall en The final Cut. En daarna de Waters albums Hitchhiking en Amused to death. En ik moet zeggen dat ik Gilmour's album About face ook nog wel kon waarderen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beiden Eerst hoor je Gilmour, even later komt Waters erbij met een wat doffere klinkende bas, omdat de roadie die nieuwe snaren moest halen liever naar zijn meisje ging.quote:Op zondag 8 november 2009 12:43 schreef Sloggi het volgende:
De baspartij van 'One of these days' is bijvoorbeeld ook door Gilmour gespeeld.
Holy shit details.quote:Op zondag 8 november 2009 12:46 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beiden Eerst hoor je Gilmour, even later komt Waters erbij met een wat doffere klinkende bas, omdat de roadie die nieuwe snaren moest halen liever naar zijn meisje ging.
Het zijn wel twee totaal verschillende platen ja. Animals is eigenlijk de overgangsplaat. Al wel de misantropie van Waters, maar nog een zeer grote stempel van Gilmour met fenomenaal gitaarwerk, en toch ook mooi spel van Wright. Het intro van Sheep, die warme ietwat treurige synth met zacht op de achtergrond die dreigende bas, bezorgt me nog steeds kippenvel.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.quote:Overigens gaat het mij voornamelijk om de sound van Pulse. Alles klinkt zo aalglad en viezig, in tegenstelling tot het 'rauwe' geluid van de originele platen.
Zeer eens ja. AMLOR en TDB heb ik niet eens. Ik kan er gewoon niks mee.quote:Op zondag 8 november 2009 14:26 schreef Gert het volgende:
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.
Vrijwel een soloplaat ja, maar de nummers waarin Gilmour wél inbreng heeft, horen wat mij betreft allemaal bij de besten, als je de plaat in tweëen deelt.quote:Op zondag 8 november 2009 16:50 schreef webfreak het volgende:
Daar reken ik overigens óók The Final Cut onder. Prima plaat, maar voor mij stopte Pink Floyd bij The Wall.
Die stond ook niet op het oorspronkelijke album.quote:Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Juist niet, het is voor de zoveelste keer Waters' gejammer over de dood van zijn vader, zoals ook in "The post war dream" te horen isquote:Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Ja, om mee te frisbeeënquote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.
De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Het is niet echt een Floyd-nummer en het neigt naar schreeuwerig. Maar ik vind het wel een prettig intermezzo in de verder zo zwaarmoedige plaat.quote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.
De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Ik kan ook niks met dat nummer. Ik bedoel: aardig rockertje, maar dat is het dan ook. Weinig bijzonders. Wel verfrissend is dat het niet zo pathetisch en theatraal is als de rest van de plaatquote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.
De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:40 schreef Gewas het volgende:
Ik snap die discussies nooit over Roger Waters en David Gilmour. Ik zou echt niet weten wie wat heeft gemaakt.
Gister heb ik een paar Pink Floyd albums geluisterd, The Wall, Wish You Were Here en Animals. Vooral Shine On You Crazy Diamond vind ik prachtig.
Qua individueel nummer is het idd misschien het beste wat ze ooit gemaakt hebben, maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.quote:Op maandag 9 november 2009 12:30 schreef scanman1 het volgende:
maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.
Tja, dat zie ik dan anders aangezien ik The Wall het beste album ooit gemaakt vindquote:Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.
Maar dan wel part 2 hè.quote:Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Hier kan ik me geheel bij aansluiten. Maargoed, voor mij is WYWH wel het toppunt van Pink Floyd. Daarna werd het minder, maar ze brachten alsnog zeer goed werk uit wat mij betreft.quote:
Daar begon juist het recyclenquote:
Wot's Uh The Dealquote:Op maandag 9 november 2009 22:32 schreef Sloggi het volgende:
Vanmiddag nog Obscured by Clouds beluisterd. Toch ook een goede plaat, lekkere luistermuziek.
Leg uit?quote:Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Daar begon juist het recyclen
Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.quote:Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Daar begon juist het recyclen
Ja, maar het klopt wel dat de nummers Dogs en Sheeps al waren geschreven, en alleen de tekst wat aangepast werd om in het Animals concept te passen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:39 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.
+ de lange versie van Pigs met Snowy Whitequote:Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
Die kende ik nog niet. Mooiquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
+ de lange versie van Pigs on the wing met Snowy White
edit:
De productie van de plaat was inderdaad behoorlijk matig. Het komt heel erg mat over.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
Nee, luister maar eens naar Animals en daarna naar Dark Side of The Wall. Animals klinkt heel dof en mat, zoals hierboven wordt gezegd. Dark Side bijvoorbeeld klinkt juist heel vol en warm. Echt een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:35 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?
Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.quote:
Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:47 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.
Gaan we door met "The Wall", dan ontdekken we dat "Mother" erg veel lijkt op "Pigs on the wing" en de riff van "Another brick in the wall part II" is een vereenvoudige versie van "Dogs". Dus hoe goed het allemaal moge klinken, van creativiteit was er maar weinig over.
Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Endsquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.
Dus alles monotone baslijnen zijn vanaf nu kopiëen van elkaar? De sfeer van de Sheep-baslijn is totáál anders dan die van OOTD.
En ABITW II is een uitstapje. Wat mij betreft niet erg geslaagd, maar dat het een slap aftreksel van Dogs is, vind ik weer ver gezocht. Totáál ander nummer.
Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Ends
Als je zelfs Pink Floyd oncreatief wil noemen vraag ik me ernstig af wat voor jou nog door mag gaan als creatief Ze hebben zo'n unieke sound die je alleen bij hun muziek terug kan vinden: luister 100 rcokplaten van alles wat er voor en na PF is gemaakt, en jje ontdekt dat de PF-sound anders is dan alle andere.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.
Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:04 schreef Mostlyanthony het volgende:
Yes, Genesis (met Peter Gabriel), Queen
Ach kom, als zelfs David Gilmour stelt dat Pink Floyd "the laziest band ever" was... Ze hebben indruk kunnen maken met technologie, maar muzikaal gezien waren er veel betere bands.
Lees dan je berichtjes maar na, want je vroeg echt om 'creatief'. Oh, origineel was het zeker wel. Maar of origineel en creatief hetzelfde is...quote:Op woensdag 11 november 2009 22:40 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).quote:Op woensdag 11 november 2009 23:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Er waren muzikaal veel betere bands? Ik vraag me af welke band(naast King Crimson ) een dergelijke album-output van hoge kwaliteit heeft kunnen verwezenlijken zoals Pink Floyd.
The Beatles komen het meest daarvoor in aanmerking, lijkt me.quote:De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden
Alsjeblieft dan:quote:Op donderdag 12 november 2009 00:00 schreef Gordijn het volgende:
De laatste tijd wordt amper iets positiefs gezegd in dit topic. Alleen maar gezeken.
Doe es weggaan.
originaliteit is het gevolg van creativiteitquote:Op woensdag 11 november 2009 22:46 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Lees dan je berichtjes maar na, want je vroeg echt om 'creatief'. Oh, origineel was het zeker wel. Maar of origineel en creatief hetzelfde is...
Nope. Als ik bijvoorbeeld een plaat vol met scheten opneem, is zoiets origineel, want nooit gedaan. Maar is dat creatief?quote:Op donderdag 12 november 2009 00:55 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
originaliteit is het gevolg van creativiteit
muzieksmaak is ook heel subjectief. Maar volgens mij ben ik heel objectief als ik zeg dat Pink Floyd een heel uniek stijl heeft en dat iedere plaat van deze band opzich ook weer heel uniek is, Dat maakt dat je het of een kut sound vind of hemelsmooi, wat ik dan ook weer heb bij bepaalde platen van Pink Floyd. Maar dat is met elke band/artiest het geval. Van een schilder kan je ook niet alle doeken even mooi vinden of elk boek van een schrijver, zo gaat dat bij kunstenaars. En bij de meeste bands/artiesten geldt de regel "je bent zo goed als je laatste album" gelukkig gelt dat niet voor Pink Floyd want "The Division Bell" deed het véél minder dan eerdere platen.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
Als er een mooi ritme in die scheten zit met de juiste toonhoogtes, moderne opnametechnieken..en goeie songteksten erbij: ja, dan heb je een originele en creatieve plaatquote:Op donderdag 12 november 2009 00:59 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nope. Als ik bijvoorbeeld een plaat vol met scheten opneem, is zoiets origineel, want nooit gedaan. Maar is dat creatief?
Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)quote:Op donderdag 12 november 2009 01:06 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
muzieksmaak is ook heel subjectief. Maar volgens mij ben ik heel objectief als ik zeg dat Pink Floyd een heel uniek stijl heeft en dat iedere plaat van deze band opzich ook weer heel uniek is, Dat maakt dat je het of een kut sound vind of hemelsmooi, wat ik dan ook weer heb bij bepaalde platen van Pink Floyd. Maar dat is met elke band/artiest het geval. Van een schilder kan je ook niet alle doeken even mooi vinden of elk boek van een schrijver, zo gaat dat bij kunstenaars. En bij de meeste bands/artiesten geldt de regel "je bent zo goed als je laatste album" gelukkig gelt dat niet voor Pink Floyd want "The Division Bell" deed het véél minder dan eerdere platen.
Ik bedoel dat eerdere Pink Floyd platen over een veel langere periode goed verkochten en nog steeds verkopen. Bijvoorbeeld Dark Side of the Moon in UK 9 x platinum, USA 15x mulit-platinum en Canada 20x platinum, hoewel het album in minder landen op 1 stond dan The Division Bell. Die stond o.a ook in UK, USA en Canda op 1 (en nog veel andere landen) maar haalde daar respectievelijk 2, 3 en 4 x platinum. Ook stond dat album in verhouding tot andere platen (,Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en The Wall) minder lang in de hitlijsten. Een album kan beter 5 jaar in de top 10 staan dan twee maanden op één. Dark Side of the Moon heeft zelfs 14 jaar in de Amerikaanse lijsten gestaan en is het op 3 na best verkochte album ooit. Dat bedoelde ik met relatief minder goed. De laatste twee platen van Pink Floyd zijn relatief snel uit de verkooplijsten verdwenen..quote:Op donderdag 12 november 2009 01:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)
Ook dat is een kwestie van smaak. Laat ik The Final Cut nou een van de betere Floyd albums vinden. Sowieso zijn erg veel albums van PF naar mijn mening top 10 waardig in een album top 100 aller tijden. Zo zou ik The Wall, The final Cut, DSOTM en WYWH in die top 10 zetten. Net als Amused to death van Waters trouwens.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH.
Aids.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
The Beatles komen het meest daarvoor in aanmerking, lijkt me.
sorry Siniti
Kom dan zelf niet aan met dergelijke subjectieve argumenten.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:58 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
Animals stond ook maar een half jaar in de verkooplijsten. Is het daarom volgens jou een mindere plaat?quote:Op donderdag 12 november 2009 01:30 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Ik bedoel dat eerdere Pink Floyd platen over een veel langere periode goed verkochten en nog steeds verkopen. Bijvoorbeeld Dark Side of the Moon in UK 9 x platinum, USA 15x mulit-platinum en Canada 20x platinum, hoewel het album in minder landen op 1 stond dan The Division Bell. Die stond o.a ook in UK, USA en Canda op 1 (en nog veel andere landen) maar haalde daar respectievelijk 2, 3 en 4 x platinum. Ook stond dat album in verhouding tot andere platen (,Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en The Wall) minder lang in de hitlijsten. Een album kan beter 5 jaar in de top 10 staan dan twee maanden op één. Dark Side of the Moon heeft zelfs 14 jaar in de Amerikaanse lijsten gestaan en is het op 3 na best verkochte album ooit. Dat bedoelde ik met relatief minder goed. De laatste twee platen van Pink Floyd zijn relatief snel uit de verkooplijsten verdwenen..
Animals vind ik ook een goede plaat, maar hij verkocht over het algemeen wel minder goed. Mn favoriete PF platen zijn The Piper at the Gates of Dawn, Ummagumma, Dark Side of the Moon en Wish You Were Here.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:17 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Animals stond ook maar een half jaar in de verkooplijsten. Is het daarom volgens jou een mindere plaat?
Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:49 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Animals vind ik ook een goede plaat, maar hij verkocht over het algemeen wel minder goed. Mn favoriete PF platen zijn The Piper at the Gates of Dawn, Ummagumma, Dark Side of the Moon en Wish You Were Here.
Muzieksmaak is niet universeel (gelukkig maar want stel je voor dat de hele wereld alleen maar van R&B gaat houden!). Jij schreef in n eerder berichtje dat je Ummagumma n slechte plaat vind. Ik vind Ummagumma een van de beste psychedelische platen die er zijn..lekker zweverig alsof je ergens tussen hemel en aarde zweeft terwijl je hem beluisterd. Maar misschien vind jij het juist een slechte plaat omdat ie zo zweverig is
Je komt zéker niet over als een Pink Floyd-hater, daarvoor ben je veel te goed op de hoogte van hun muziek!quote:Op donderdag 12 november 2009 22:20 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.
Kijk, ik kan me indenken dat er veel mensen nu denken dat ik een Floyd-hater ben. Dat is niet het geval, maar ik heb soms wel het idee dat het allemaal wel erg overgewaardeerd wordt. En dat er wel eens wordt gedacht dat de 'bestverkopende' band ook automatisch de 'beste' band is. Ik vraag me bijvoorbeeld af of "The Wall" wel zo'n groot succes geworden zou zijn als die hitsingle er niet was geweest. Maar goed, of die stelling wel of niet klopt, dat valt toch nooit te bewijzen.
Oh, en ik moet ff nuanceren, dat als ik zeg dat ik "Ummagumma" een slechte plaat vind, ik dus de studioplaat bedoel. De live-plaat mag ik graag beluisteren, al geef ik de voorkeur aan "Live at Pompeii".
Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Je komt zéker niet over als een Pink Floyd-hater, daarvoor ben je veel te goed op de hoogte van hun muziek!
Wél vind ik dat je écht wat te geringschattend doet over de plaats van Pink Floyd in de pophistorie.
Waarschijnlijk omdat de beheersing van het instrument maar een klein deel uitmaakt van de populariteit van een band, anders zouden we wel allemaal naar concertpianisten luisteren, die hun instrumenten veel beter beheersen dan welke rockband dan ook.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
Dergelijke verkiezingen zijn eigenlijk gewoon populariteitspolls; met de beheersing van een instrument heeft het weinig te maken. Het is zo'n flauwekul. En dan is er weer een fansite die z'n leden oproept massaal te gaan stemmen en hóp: "we" hebben gewonnen! Triomfantelijkheid alom, op het fan-forum.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
Ik dacht ook niet dat je een hater was..zou een beetje tegenstrijdig zijn dat je zoveel ins en outs hebt opgezocht van een band die jouw als bagger klinkt En of een band wel of niet als de beste bestempeld wordt is een persoonlijke mening. Ik geef trouwens ook de voorkeur aan Live at Pompeii maar dat is geen plaat van ze en van Ummagumma kén ik alleen de live-plaat dus over de studio opname kan ik niet oordelen.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:20 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige, alle Floyd-leden vonden "Ummagumma" achteraf verschrikkelijk. Maar ik geef je op en punt gelijk, ik moet er ook niet aan denken dat iedereen alleen maar R 'n' B goed zou vinden.
Kijk, ik kan me indenken dat er veel mensen nu denken dat ik een Floyd-hater ben. Dat is niet het geval, maar ik heb soms wel het idee dat het allemaal wel erg overgewaardeerd wordt. En dat er wel eens wordt gedacht dat de 'bestverkopende' band ook automatisch de 'beste' band is. Ik vraag me bijvoorbeeld af of "The Wall" wel zo'n groot succes geworden zou zijn als die hitsingle er niet was geweest. Maar goed, of die stelling wel of niet klopt, dat valt toch nooit te bewijzen.
Oh, en ik moet ff nuanceren, dat als ik zeg dat ik "Ummagumma" een slechte plaat vind, ik dus de studioplaat bedoel. De live-plaat mag ik graag beluisteren, al geef ik de voorkeur aan "Live at Pompeii".
Je vergelijkt Pink Floyd met Yes..ik vind niet dat je bands met elkaar kan vergelijken. Je kan een voorkeur hebben, maar bijna iedere band streeft naar uniek zijn (er zijn uitzonderingen) en ik denk dat Floyd daar goed in geslaagd is. Ik zou me dan ook erg tekort gedaan voelen als ik een band of artiest was en ik zou worden vergeleken met een andere band. Overwaardering vindt ik pas wanneer iemand het als een feit presenteert dat Pink Floyd de beste band is en andere bands afkraakt. Voorbeeld: "Pink Floyd heeft in vergelijking tot Tool veel betere songteksten. Tool kan absoluut geen teksten schrijven" Dan beledig ik Pink Floyd en Tool door ze met elkaar te vergelijken én Tool door het als een feit weer te geven dat ze geen songteksten kunnen schrijven. Plus dat ik dan PF overwaardeert door feitelijk te stellen dat zij het wel kunnen. Terwijk dat mijn persoonlijke standpunten zijn,quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:50 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Laten we het maar houden dat dat een kwestie van smaak is. Ik mag graag luisteren naar Floyd, maar voor mijn gevoel is het zonder al die showelementen er om heen nogal saai. (Iets waar ik het voor een keertje met Roger Waters eens ben, hoe is het mogelijk )
Luister ik dan bijvoorbeeld naar Yes, waarin vrijwel alle bandleden hun instrument perfect beheersen, dan vraag ik me af waarom deze band Floyd qua populariteit nooit heeft overtroffen.
Ik lach me echt rot als Roger Waters weer eens wordt gekozen als beste bassist bij bijvoorbeeld Arrow Rocktober. Die man kan gewoon niet bassen, terwijl Chris Squire op dat instrument hele mooie dingen doet. En dan denk ik gewoon dat het komt vanwege de naam "Pink Floyd", en dan vind ik dat overwaardering.
En dat is ook de reden waarom ik Floydfan benquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Jordiaantje het volgende:
De voornaamste reden dat ik een Pink Floyd fan ben is omdat ik Gilmour een absolute eerste klas gitarist vind.
Ze wilden gewoon niet de focus op henzelf hebben, en daarvoor gebruikten ze in het begin diaprojecties en lichttechnieken, en later bijvoorbeeld het opbouwen van een muur en vliegende varkens. Het past vanaf het begin al bij de muziek die ze maken. Al zijn ze later licht doorgeslagen, maar dat gaf Gilmour zelf ook toe, geloof ik. Bij Waters (die sowieso al een beetje larger than life is) past dat theatrale beter. De In The Flesh tour dvd bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Jordiaantje het volgende:
en dan het show-gehalte. Ik vind dat PF in dat opzicht gefaald heeft..waarom moet je varkens laten vliegen en vliegtuigen laten crashen in een stadium om het publiek te kunnen interseren voor de muziek?
Daarmee meet je natuurlijk niet de kwaliteit van een plaat. Men kocht tenslotte toen nog platen vóórdat ze die hadden gehoord.quote:Op donderdag 12 november 2009 01:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'deed het veel minder'? "The Divison Bell" was anders wel de eerste plaat die hier in NL op de eerste plaats van de hitlijsten binnenkwam. DSOTM én WYWH hebben die plaats hier niet eens gehaald. Ook is TDB de enige Pink Floyd-plaat die zowel in de UK als de USA op #1 hebben gestaan. Ter vergeljking: "The Wall" kwam in de UK 'slechts' tot een derde positie. Ook in Zwitserland bereikte TDB een eerste plaats, terwijl in dat land "The Wall" niet verder kwam dan....een 29e plaats! (dat is zelfs voor mij schokkend om te vernemen)
In 7 jaar, Momentary Lapse of Reason zat er nog voor. Maar hoe goed deed MLoR het dan? Dan zou je een punt hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:50 schreef webfreak het volgende:
[..]
Daarmee meet je natuurlijk niet de kwaliteit van een plaat. Men kocht tenslotte toen nog platen vóórdat ze die hadden gehoord.
De reden waarom TDB zo goed liep, was omdat 't het eerste studioalbum van Floyd was in 11 jaar. Men was door het dolle heen. Als Floyd in 2005 (na de live8-opleving) een nieuwe plaat had gemaakt met Waters erbij, zou die waarschijnlijk NOG veel beter verkopen, ongeacht de kwaliteit.
Oeps, die vergat ik voor het gemakquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:44 schreef DrDurden het volgende:
[..]
In 7 jaar, Momentary Lapse of Reason zat er nog voor. Maar hoe goed deed MLoR het dan? Dan zou je een punt hebben.
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Deels heeft WF absoluut gelijk. Tel daar een flinke tournee bij op plus enkele, voor die tijd, zeer mooie visuele promotie.
Verder is TDB absoluut prachtig. Ontzettend goed geproduceerd!
Ja, ik volg je idd. Wie weet zouden "Radio KAOS" en "A momentary lapse of reason" wel populairder zijn geweest als ze niet zo'n afschuwelijke gladde 80's productie hadden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.
Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
Thriller.quote:Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Jordiaantje het volgende:
jaa over jaren 80 producties ik kom eigenlijk tot de ontdekking dat ik niet één jaren 80 plaat goed vind
Helemaal mee eens, en deze docu laat goed zien wat de inbreng van vooral Alan Parson is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:18 schreef Sloggi het volgende:
De productie is inderdaad erg goed. De plaat klinkt ontzettend warm en vol. Maar dat is bij de meeste Floyd-platen zo. De helft van het 'truukje' van DSOTM is de productie: die bepaalt voor een groot deel de genialiteit van die plaat. De muziek is ook goed, maar een plaat als DSOTM kan worden gemaakt of gebroken door de productie.
Misschien een beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie me begrijpen.
gatver zelfs voor een jaren 80 productie is die nog te goedkoop. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, net als "To a different corner" van George Michael en "Sacrifice" van Elton John maar daarbij houdt het wel op..quote:
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.quote:Op zondag 15 november 2009 16:02 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
. "Kayleigh" van Marillion mag er wel zijn, .
Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Veel succes.quote:Op zondag 15 november 2009 19:21 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Marillion kenner..tot mn schaamte, want ik hoor positieve dingen over deze band. Ik zou me er is meer in moeten verdiepen maar eerst wil ik álle ins en outs van Pink Floyd kennen Tegen die tijd dat ik daar alles over weet ga ik me maar is storten op andere mogelijk interesante rockbands.
Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.quote:Op zondag 15 november 2009 18:11 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
KAYLEIGH???!!! Ken je nog andere Marillion-nummers? Dat nummer valt in dezelfde categorie als "Another brick in the wall"....goed voor het gewone volk, maar de echte fans weten dat er betere nummers bestaan.
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...quote:Op maandag 16 november 2009 11:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Aha dus hits zijn voor het gewone volk en de echte fans zijn de verhevenen die precies weten welke muziek wel en niet goed is.
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.quote:Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:
. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.quote:Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Als je Kayleigh met ABitW vergelijkt heb je het niet zo goed begrepen. Het nummer is zeer toegankelijk, maar in de context van Misplaced Childhood is het gewoonweg een goed nummer. Dit in tegenstelling tot ABitW, die onder druk van de platenmaatschappij was geschreven.
Daarnaast is het post-Fish geneuzel, welke jij aanraadt, pas toegankelijke meuk.
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mensen iets moét uitleggen, als er iets is waar ik me niet druk om maak is het de muziekkeuze van een ander. Als PF bij ze jeukt omdat ze ABITW goed vinden, dan vinden ze de rest zelf wel, ik ga me niet voordoen als dé kenner die precies weet wat goed en slecht is.quote:Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Mostlyanthony het volgende:
Wel, als jij het niet vervelend vindt om constant te moeten uitleggen dat Floyd meer is dan alleen maar dat eeuwige "Another brick in the wall"...
Ik doelde specifiek op Part 2 en niet op het anthem in het geheel. Dit leek mij duidelijk omdat dit ook het enige deel is van het anthem dat gedraaid wordt op de radio. Het succes van het tweede deel was te danken aan de tekst, welke lekker subversief en makkelijk te verteren is. Waters vermeldde ooit eens in een interview dat hij deze tekst onder druk van de platenmaatschappij moest schrijven en eigenlijk een totaal andere tekst bij Part 2 voor ogen had.quote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Afgezien deze correlatie loopt de vergelijking mank. De situaties waarin deze bands zich bevonden(helemaal in het geval van Yes, die ten tijde van 90125 een totaal andere band was dan ten tijde van Fragile). In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.quote:En de vergelijking "Kayleigh"- "Another brick" is heel logisch. Twee uitstekende bands maar afgezien van de fans kan bijna niemand een ander nummer van die bands noemen. (Zoals bijvoorbeeld ook Yes met "Owner of a lonely heart")
Het anthem past zeker wel bij The Wall, maar met de tekst van Part 2 werd gewoonweg geprobeerd makkelijk te scoren. Dat vind ik vrij kwalijk voor een band met een dergelijk formaat.quote:Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).quote:Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met je eens. ABitW is (samen met Money) natuurlijk het meest overschatte nummer van Pink Floyd, maar juist in de context van The Wall past hij erg goed.
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
WABLIEF??? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. "Another brick" is altijd een essentieel deel geweest van "The Wall". Vandaar dat er ook drie delen van zijn. het is de 'main theme' van het album. De melodie komt ook terug in de andere nummers (outro van "Waiting for the worms" bijvoorbeeld). Dus stellen dat het onder druk van de platenmaatschappij is geschreven is totale kolder.
Inderdaad, te vaak gehoord, Money, Time, ABITW, SOYCD (part 1).quote:Op maandag 16 november 2009 12:22 schreef Sloggi het volgende:
Met Money is wat mij betreft niet veel mis, het enige probleem is dat ik het nummer te vaak heb gehoord. Another Brick stelt inderdaad niet heel veel voor, hoewel de gitaarsolo aardig is (met een erg goede gitaarsound).
Volgens mij ging het over de tekst, niet over de muziek.quote:Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Is natuurlijk subjectief.quote:Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad, volkomen onzin. Maar sommigen gaan wel erg ver om een wereldalbum als The Wall naar beneden te halen.
Ja de platenmaatschappij baalde enorm, dat de toegankelijke popsong Kayleigh miljoenen in het laatje deed stromen.quote:Op maandag 16 november 2009 12:20 schreef Gatenkaas het volgende:
In zekere zin was dit ook het geval bij Marillion, die door de platenmaatschappij eigenlijk werd gehinderd in het maken van een toegankelijke plaat, omdat anders de fans weg zouden lopen.
Het zat 'm eigenlijk in het feit dat de platenmaatschappij van Marillion de band niet kundig genoeg achtte om een toegankelijke plaat te schrijven. Ze waren bang dat Marillion niet alleen een commerciële flater zouden slaan, maar ook haar oude fans met het werk zouden wegjagen.quote:Op maandag 16 november 2009 13:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja de platenmaatschappij baalde enorm, dat de toegankelijke popsong Kayleigh miljoenen in het laatje deed stromen.
Gelukkig was opvolger Lavender al een minder grote hit. De alternatieve fans zouden eens boos kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |