Heeft waarschijnlijk wat met de ARBO te maken, die koffersjouwers moeten ook een beetje aan hun rug denken. Ik meen me te herinneren dat 23kg een bovengrens is (waar soms van afgewekend wordt en dan krijg je zo'n enorm label erop met "heavy" incl aantal kilo).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).
De verpakking mag niet groter zijn dan 100ml, dus je mag niet een halve liter fles meenemen waar nog maar 50ml inzit bijvoorbeeld. Je mag maximaal 1 liter meenemen en wat in een plastic doorzichtige en hersluitbare zak (bijvoorbeeld een 1 liter ZIP-lock zoals je bij iedere supermarkt kan kopen).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar voor de zekerheid. Normaal (die paar keer dat ik heb gevlogen) gooi ik altijd mijn bagage in het ruim, zodat ik geen gezeik heb met al die vloeistof regels. Echter komende week ga ik toevallig eerst een paar dagen naar letland en dan een paar dagen naar de USA en ik wilde nu eens mijn bagage mee het zitgedeelte innemen. Als ik het goed heb begrepen kan ik dus max 100ml vloeistof meenemen in 1 potje. 3 flesjes van 100 ml is dus geen probleem? Dit alles moet in een doorzichtige zak. Krijg je die op luchthavens of moet ik die zelf ergens fixen? Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Nee, geen enkel probleem om die in je handbagage te stoppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Pino108 het volgende:
Vraagje:
Mag je ook 2 koffers van 10 kg per persoon meenemen in plaats van 1 koffer van 20 kg.
Op het ticket staan alleen de max. aantal mee te nemen kg's vermeld. Bij pcs. staat niets.
We vliegen zaterdag met Hamburg International. En ik ben bang dat ik een te kleine koffer gekocht heb, daarom zou het wel makkelijk zijn om 2 x 10 mee te kunnen nemen ipv 1 x 20, ik weet dus alleen niet of dat mag.
En hoe kom je daar nou achter? Geen idee of Hamburg International een low-cost bedrijf is. Het is overigens allemaal geregeld via reisorganisatie, vlucht, autohuur, huur huisje etc. in één.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Philadelphia via Parijs. Klopt het nu dat ik op Schiphol zowel een boardingpas ontvang voor de vlucht naar Parijs en eentje voor de vlucht van Parijs naar Philadelphia. En ik neem aan dat mijn bagage direct wordt doorgelabeld zodat ik daar in Parijs geen omkijken meer naar heb? En weet iemand of een overstaptijd in Parijs van 2u 45 genoeg is?
Heb nog nooit hoeven over te stappen vandaar dat ik een beetje onwetend ben, sorry
Maar dat alleen maar van de ene naar de andere gate lopen kan op Parijs nogal lang duren, zeker als je bij bepaalde vluchten in een andere terminal moet zijn....quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.
In Parijs hoef je dus alleen maar van de ene gate naar de andere te lopen. Je hebt tijd genoeg, maak je geen zorgen.
Soms wel soms niet. Van Eindhoven naar Budapest werd ik niet gecontroleerd, maar vandaag op de terugweg wél. Hoewel, ze vroeg of ze mijn handbaggage mocht zien en ze wierp er een blik op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:11 schreef christvs het volgende:
Als we online inchecken dan is er in princiepe toch niemand die ons daar op controleert?
Als je vroeg incheckt, kom je in groep A terecht, deze groep mag als eerste instappen ná de speedy boarders en ouders met kleine kinderen etc. Er is ook nog een B-groep met mensen die als laatsten hebben ingecheckt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef christvs het volgende:
Bedankt voor de reacties .
Ik zie dat je bij easyjet al 60 dagen van te voren kunt inchecken.... beetje vreemd. Zit er ook voordeel aan om het al zo vroeg te doen?
Ongetwijfeld, ben ook niet bezorgd over de inkomsten voor Vueling of Iberia. Ik vroeg het me alleen maar af aangezien het prijsverschil 0,00 was.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef Felixa het volgende:
Als jij bij Iberia je ticket koopt, dan ga je een koop aan op hun voorwaarden.
Jij hoeft dus niet extra te betalen voor je bagage, maar grote kans dat dat bagagegeld al in je ticketprijs is verwerkt.
Linksom of rechtsom, geld verdienen ze er toch wel aan.
Inderdaad, best naaierij dan aangezien de tickets even duur zijn . Gelukkig zit ik aan de goede kant van de streep, maar als mijn buurman erover begint zo halverwege de vlucht zal ik het hem uitleggenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je zoekt op Google naar hetzelfde probleem maar dan met Iberia vs. Clickair moet je er wel uitkomen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |