quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:33 schreef Bryan181 het volgende:
Mensen die bij Cheaptickets hebben geboekt kregen jullie wel papieren tickets of moest je gewoon je e-ticket uitprinten?
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:
En e-tickets hoef je in principe ook niet uit te printen, je hebt enkel je boekingscode nodig om online of op het vliegveld in te checken. Ik reis continue en heb meestal de code ook niet bij me, je gaat tegenwoordig gewoon naar de balie met je paspoort en klaar.
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).
Plus, sommige luchthavens laten alleen passagiers toe in het luchthavengebouw. Dus om het gebouw alleen al binnen te komen moet je je ticket laten zien. Komt niet heel vaak voor, maar weet niet waar de vraagsteller naar toe gaat.
Schiphol des nachts, Manillaquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Jakarta, Bali, en Egypte had ik veel moeite om binnen te komen, op Bali moest ik in principe bij de luchtvaartmaatschappij een printje gaan halen, daarnaast mocht je ook eigenlijk niet meer naar buiten na het inchecken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
We weten dus de datum nog niet, en dus ook niet in welk land we dan zijn..quote:Een vraagje,
Volgend jaar ga ik met me motormaatje een rondreis maken door zuid-oost europa. We doen dan 20 landen aan.
Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat me beste maatje gaat trouwen voglend jaar, en precies in die 5 weken dat ik weg ben. Nu is de preciese datum nog niet bekend, maar dat het tijdens mijn reis gebeurd is 99% zeker.
Nu ben ik benieuwd of het makkelijk vliegen is vanuit de balkan en/of andere landen in die hoek. En of dat een duur geintje gaat worden om een retourtje van 3 dagen te maken.
Zijn er veel vliegvelden, zijn ze goed te bereiken (Als in: een halve dag rijden)
Wie heeft hier ervaring mee toevallig?
Zou lekker 2 uurtjes aanhouden. Je gaat lekker in de rij staan die best groot is. En aan de bagage dame geef je je koffer en die gaat hem labelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb net online ingececkt voor een vlucht van de KLM naar Curacao. Op de site staat dat je minimaal 75 minuten van tevoren de koffers afgegeven moet hebben maar op de e-tickets staat minimaal 2 uur van tevoren. Welke is nou de juiste? En hoe werkt dat afgeven van de koffers eigenlijk? Moet je zelf op het vliegveld je kofferlabels uitprinten ofzo?
Op Engelse luchthavens wordt nog wel eens gebruik gemaakt van de weegschaal... wat kan leiden tot hilarische taferelen, mensen die een paar truien over elkaar aandoen en de jas weer aandoen, welke ze 5 meter verder weer uit moeten doen en apart door de X-ray laten gaan zodat het hele 1 tas en gewichtsbeleid volledig teniet wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
Ja, dat verschilt nogal per airline, dus kijk even op de website waar je mee vliegt.
Ik heb het zelf nog maar 1x gehad dat alles consequent gewogen werd (in Maastricht), verder nog nooit mijn tas op de weegschaal moeten zetten, maar ik heb ook nooit echt heel veel mee in de handbagage (normale rugtas).
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:28 schreef bluesparkle het volgende:
Zorg dat je tas niet te groot lijkt en kijk/reageer alsof hij zo licht als een veertje is.
Maar schijn bedriegt want er kan een aardig gewicht in handbag.
En als ik zie wat voor hutkoffers sommige mensen als handbagage meezeulen
Heb weleens meegemaakt dat er bij het boarden werd omgeroepen dat mensen zelf het bagagelocker dicht moeten doen, commentaar van de steward die naast me stond, `als je ziet wat mensen meenemen, mijn rug moet nog langer mee dan vandaag´quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Zoals eerder gezegd komt het bijna nooit voor dat handbagage wordt gewogen. Mocht men dat wel doen, kun je alsnog je camera in je broekzak stoppen en klaar is clara. Maar waarschijnlijk kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:31 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf dusseldorf via Amsterdam naar Kanton en vervolgens naar Xiamen in China. Nu wilde ik mijn laptop als handbagage meenemen maar ik kwam erachter dat mijn tas + laptop + oplader + camera net iets meer dan 5kg is, zou ik de camera in mijn broekzak kunnen doen zodat ik toch onder de 5 kg blijf of wordt dat meegerekend als handbagage?
En is een laptop in het vliegtuig handig of eerder overbodig ?
True, maar goed, op een korte vlucht boeit het me niet. Ik vlieg normaal business en doe, zeker als ik voor werk reis, alles om reistijd te besparen. Dus ik check echt nooit iets in.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |