abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:06:27 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_71887438
Zaterdag 29 augustus in Rotterdam, georganiseerd door label Tocado.
Gratis, op het plein achter de Laurenskerk.
Optredens van oa:
Jugend, Pony Pack, Harry Merry, The Monroes, Yoshimi, The Suicidal Birds, Skinnerbox, The Stilettos, Lushus, Mark Lotterman band, Stöma

Helemaal goed
Bijna beter dan Lowlands

Alleen nu gaat het niet door omdat er 1 buurtbewoner heeft geklaagd over de te verwachten geluidsoverlast en de gemeente heeft daarom de vergunning ingetrokken
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:04:57 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_72113819
En nu gaat het toch weer door
Blijkbaar is er een hoop geklaagd bij de gemeente waardoor ze - misschien bang voor de klachten die ze volgend jaar anders kunnen verwachten bij de evenementen als zomercarnaval, formule 1 demo, dance parade etc - toch overstag zijn gegaan.

Programma:
13:00 - Jugend
13:30- Pony Pack
14:00 - Harry Merry
14:30 - The Monroes
15:00 - Yoshimi
15:30 - The Suicidal Birds
16:00 - Skinnerbox
16:30 - The Stilettos
17:00 - Lushus
17:30 - Mark Lotterman
18:00 - Stöma

Ik ga vooral voor Suicidal Birds en Monroes, maar de rest zal ook wel wat goed bij zitten.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:57:11 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_72235419
Morgen dus, reminder
Voor wie na Lowlands wel weer aan een concertje toe is en/of voor wie niet allergisch is voor Nederlandse bands.

Oja, voor de meeschrijvers een wijziging: in bovenstaand schema moeten Mark Lotteman en The Monroes omgedraaid.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:15:59 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_72267046
Het was gaaf
Binnenkort meer details.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:39:59 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_72267583
ranja-topic!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:52:38 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_72267817
Ja Toch zonde dat indie niet zo leeft in Nederland of op Fok
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:41:09 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_72343267
13:00 - Jugend

Een serieus kijkend iemand - maar wel met een fez op z'n hoofd - zorgt voor de beats uit de laptop, verder hebben we een gitaar en bas en zanger/rapper.
Bijzondere muziek wel, waarbij je misschien beter niet op de tekst kunt letten. Om te beginnen wel redelijk, al kan de gitaar wat meer naar de voorgrond en heb ik het na een nummer of 3 ook wel gehoord.

13:30 - Pony Pack

Ok, meteen een hoogtepuntje. 2 dames op het podium, 1 met bas en 1 achter de drums. Mannelijke gitarist. De bassiste blijkt ook de zangeres te zijn en praat ook tussen de nummers door Engels, nazoeken leert dat dat komt omdat ze Schots is. Lekkere gitaarmuziek.

14:00 - Harry Merry

Meteen een dieptepuntje er achteraan. Clown achter een keyboard, doet geen poging tot echt zingen maar praat gewoon op bliep muziek. Tja. Bij het eerste nummer is het nog grappig op een wtf manier, bij de volgende nummers is de grap wel over en is de wtf veranderd in een stfu.

14:30 - Mark Lotterman

Erg jonge band vernoemd naar de zanger/gitarist. Die ziet eruit alsof hij zo'n 17/18 en verreweg de oudste van de band is. Het begint aardig met rock'n'roll maar als de blues er in komt en het tempo zakt heb ik het vrij snel gehoord. Niet mijn stijl.

15:00 - Yoshimi

Eh, tja. Jonger dan de vorige band, maar moeten qua muziek nog veel leren. Wat voor stijl ze proberen te doen weet ik niet eens. Het is rock, pop, met fluiten en een tuba, viool en onbenoembare instrumenten. Soms nederlandstalig... het geluid staat ook erg slecht afgesteld, dat helpt ook niet. Maar al met al iets om vrij snel te vergeten. Wat een rommeltje op dat podium.

15:30 - The Suicidal Birds

Het absolute hoogtpunt, maar deze band kende ik al. 2 dames, op gitaar en bas, met een geprogrammeerde drumcomputer. Veel distortion op de gitaar en zang en knallen maar.
Zeg maar de wilde zusjes van de white stripes, hoewel wat meer recht toe recht aan. En had ik de distortion al genoemd?

16:00 - Skinnerbox

Met z'n 3en, gitarist/zanger, bassiste en drummer. Rock'n'roll, best aardig maar heb er niet zoveel van onthouden.

16:30 - The Stilettos

Ook met z'n 3en, maar slechts 2 instrumenten. Zanger, gitarist en drummer. Garage rock'n'roll, klinkt op z'n best als een soort tot de basis gestripte Hives. Aardige liveband, meer en minder niet.

17:00 - Lushus

Ook deze band kende ik, zij het alleen van cd. 2 dames, elk met een basgitaar en een man op drum. Zingend in het duits en engels, complexe rock, veel breaks maar ook wel dansbaar met al die bas. Erg goed ondanks de opstartproblemen met 1 van de bassen en/of bijbehorende versterker.

17:30 - The Monroes

Een paar jaar geleden had ik ze al gezien op Metropolis. Ik had me wel eens afgevraagd wat er toch met ze gebeurd was, maar ze doen het dus nog.
Binnenkort komt hun debuutalbum uit. Fijne rockmuziek, kwartet met zangeres uit Groningen, de cover van Shocking Blue die ze spelen geeft ook wel aardig hun stijl weer ondanks dat die cover en hoogtepunt blijft.

18:00 - Stöma

Even denken, wat was dit ook weer. Weer een trio, funky rockmuziek die wel aardig klonk op de achtergrond.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:44:47 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_86789895
Het label Tocado stopt er mee :{

Lees hier waarom: http://tocado.studioh2o.nl/news/its_quitting_time.html
eerst in het engels, daarna ook in het Nederlands.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')