abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_246625
Zojuist wederom BB Vips gekeken. Ik weet meteen wat ik mistte bij de Bus Regie en die dit BB zo interessant maakt. De redactie die bij BB regisseert, ofwel de uitzendingen maakt heeft het gesnapt. TV maak je door korte stukjes waarbij de kern uit die verhalen wordt gepikt zodat in ieder geval het verband duidelijk wordt ! Of ze dan dingen weglaten of uit het verband rukken maakt niet uit. dat gebeurde bij de Bus ook. En het veelvuldig schakelen is daar onderdeel van. Theo die zit te klagen over Ratelband en Christine, dat hun gesprekken zo intiem zijn, dat hij daardoor niet kan slapen en.. dat afwisselend met het gesprek van die Ratelband en Christine.

Het valt me op dat het allemaal duidelijk is waar het om gaat. We vallen niet zomaar midden in een gesprek waarvan het 5 minuten duurt voordat het duidelijk is waar het over gaat.

Maar dat alles kan natuurlijk ook te maken hebben met de intelligentie, of volwassenheid van de "Vips" Vandaar dat vraagteken in de topic.

Blijft zich verbazen
pi_246626
Ik denk het laatste ook wel, Kierewiet, mij valt nu pas op hoezeer we absoluut op een honger-dieet zijn gezet met de roem-gretige gemiddelde-nederlander-selectie die BB1 en vooral DeBus ons de afgelopen maanden hebben voorgezet, wat 'intelligentie' van de gesprekken betreft, of misschien beter: 'emo-intelligentie'.
Want zelfs de meest uitgekauwde soap bevat m.i. nog tamelijk ingewikkelde en venijnige erfenis-, overspel- of ellebogen-plots,
die door acteurs op enigszins sappige wijze worden vertolkt.

En dat zijn die BBVippers ook: ervaren in uitdrukken van emotie: althans Theo en Emiel, die de rest zo'n beetje uit hun tent weten te lokken.

Als John de Mol vanochtend in Koffietijd het heeft over 'nieuwe televisie' met de BB-formule, dan moeten ze wel de keuze van de 'BB-dwang-acteurs' wat aandacht geven,
om het geheel verteerbaar te houden.

JdM en consorten, leest U even mee ?

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')