abonnement Unibet Coolblue
pi_71865980
Hallo,

Misschien een beetje een gekke vraag.
Sinds 2 dagen heb ik last van rode jeukbulten op m'n benen, ze duiken spontaan op. Aanvankelijk dacht ik dat het vlooienbeten waren. Hier had ik als kind veel last toen ik nog bij m'n ouders woonde (waar huisdieren waren). Deze nieuwe bulten lijken er erg op, al zijn ze wat groter. Maar eigenlijk kan het helemaal niet dat het vlooienbeten. Er zijn hier geen huisdieren in huis, m'n huisgenoot heeft er geen last van en ik heb er nog niet één zien rond springen. Nu realiseerde ik me dat ik dinsdagavond in het gras heb gelegen en dat ik hierdoor misschien een allergie heb opgelopen. Dit zou ook verklaren dat de bultjes alleen op m'n benen zijn en niet bijvoorbeeld op m'n enkels (had schoenen aan). Weet iemand of het mogelijk is dat je van gras dit soort bulten kan krijgen?

Alvast bedankt
pi_71866004
Muggenbulten?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71866008
Muggen

Het zou heel goed van het gras kunnen komen ken iemand die daar last van heeft
...
pi_71866017
Nergens beestjes te zien? Ook niet minuscule kleine? Ik had hier in huis rode bloedmijten (ik heb wel huisdieren) en die beten mij ook zonder dat ik het doorhad, ze kwamen mee met het hooi voor mijn hamsters, gedroogd gras dus heb jij ze niet meegenomen vanuit het gras?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71866054
Muggenbulten zijn het iig niet. Er zijn hier amper prikmuggen (op de 12e verdieping). En ik weet hoe vlooien er uit zien, heb vandaag al met opzet witte sokken aangedaan om ze te detecteren maar niks gevonden .
pi_71866069
Probeer eens te douche
...
pi_71866096
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:59 schreef afro het volgende:
Probeer eens te douche
Ben blij dat er zelfs zo laat op de avond nog mensen die zo'n groot gevoel voor humor kunnen ten toon spreiden, chapeau
pi_71866112
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:01 schreef Axl1234 het volgende:

[..]

Ben blij dat er zelfs zo laat op de avond nog mensen die zo'n groot gevoel voor humor kunnen ten toon spreiden, chapeau
Dankje ik probeer ook snachts me lolbroek aan te houden.

Maar smeer er is gewoon zalf ofzo op gewoon wat je gepast lijkt

OF heb je misch nieuwe wasmiddel?
...
pi_71866157
Tada

vlooien
http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/dieren/parasieten2.html
Zijn duidelijk te zien en springen

bloedmijten
http://www.refona.nl/refo(...)/kippen-hoenders.php
zitten trouwens niet alleen op vogels, ook kleine knaagdieren. Mensen hebben een te dikke huid voor ze maar het aanprikken kan wel bultjes en jeuk veroorzaken (weet ik helaas uit eigen ervaring)

Ismeren met een middel met DEET helpt om ze af te schrikken maar mocht je ze werkelijk in huis vinden...je matras, je bed en de vloer eronder en er omheen bespuiten met omgevingsspray voor vlooien en het beddengoed wassen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71866290
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:06 schreef trovey het volgende:
Tada

vlooien
http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/dieren/parasieten2.html
Zijn duidelijk te zien en springen

bloedmijten
http://www.refona.nl/refo(...)/kippen-hoenders.php
zitten trouwens niet alleen op vogels, ook kleine knaagdieren. Mensen hebben een te dikke huid voor ze maar het aanprikken kan wel bultjes en jeuk veroorzaken (weet ik helaas uit eigen ervaring)

Ismeren met een middel met DEET helpt om ze af te schrikken maar mocht je ze werkelijk in huis vinden...je matras, je bed en de vloer eronder en er omheen bespuiten met omgevingsspray voor vlooien en het beddengoed wassen.
Bedankt voor de info, ik zal het in de gaten houden. Ik heb vandaag m'n beddengoed al verschoond, dus daaraan zal het niet meer liggen. En morgen voor de zekerheid maar wat van dat spul kopen voor het geval dat het de komende zo blijft.

In ieder geval bedankt!
pi_71866325
Weet hoe het voelt om met onverklaarbare bulten en heftige jeuk te zitten. Kostte mij 3 weken, diverse pillen en een bloedonderzoek voordat ik erachter kwam dat het bloedmijten waren die me 's nachts kwamen bezoeken en me ondragelijke jeuk opleverden (overdag en 's nachts er niet van kunnen slapen omdat je wakker werd van een jeukaanval). Sterkte!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71866481
Kom onder je steen vandaan, muggenbulten tuurlijks what else?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71866500
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor...mijn "muggenbulten" bleken dat ook niet te zijn. Wel afkomstig van een bloedzuiger maar niet een vliegende.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71866502
galbulten is allergie kan ook nog
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71867276
Ja, wij hebben het ook dus
Ook, meteen bed verschoond als eerste reactie. Maar het blijft. Dus ik concludeer dat het niet aan het beddengoed lag

Mijn conclusie is dat het toch muggen zijn, maar ik hoor ze dus niet.
Vooral op m'n benen en handen/polsen.
pi_85611775
Ik had ook hetzelfde 2 weken geleden en na alles schoonpoetsen en wassen had ik nog steeds last van jeuk, vooral s'avonds. Heb wat zalfjes van mijn huisarts gekregen maar die werkten niet. Uiteindelijk, na 2 slapeloze nachten, naar de Dokterswacht geweest en daar kreeg ik te horen dat het een virus is die op warmte reageer, daarom kreeg ik s'avonds het meest last van. Nu heb ik pilletjes gekregen : levocetirizine en die werken gelukkig heel goed. Dat is het nadeel van weinig weerstand hebben, je wordt sneller aangestoken door anderen.

Ik had ook last van jeuk aan armen, benen tot zelfs mijn bilnaad. Ga snel naar de huisarts, je kan namelijk anderen aansteken met deze vervelende virus. Heb een goede vriendin ook al aangestoken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Manilla1982 op 23-08-2010 16:12:50 (aanvulling op mijn bericht) ]
Never Take Anything For Granted!
pi_85613214
quote:
edit: tip: een doekje in amoniak drenken en dat doekje over je benen smeren, ook een stuk hoger en lager op de plekken waar je nog geen last/bulten hebt. Dan gaan ze dood. Grasluizen kunnen namelijk net als schurft een stukje onder je huid kruipen, en dan gaat het dus door, ookal ben je uit het gras. Met amoniak gaan die beesies dood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')