abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_71863485


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 39
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 40
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 41 - Zomer



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:






De OP is hier te vinden.
pi_71863625
Laatste bericht:
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja, dat is dus veel fijner.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:56:58 #3
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71867693
Even een TNT Vije Periode tot 5 september
pi_71876817
Zo te zien wordt het morgen een aardig warm dagje, temperatuur schiet even voor één dag omhoog
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:20:23 #5
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71884486
Lekker.

Heb morgen iig een lekker dienstje. Om 7:30 beginnen met 2 postbezorgerswijken voor te bereiden en daarna mijn eigen wijk voorbereiden en bestellen.

Begin onderhand wel moe te worden van het roosterbeleid van TNT. De ene teamcoach zei dat ik gemakkelijk een dienstwissel kon krijgen omdat ik al anderhalf jaar dezelfde autoroute heb en de andere teamcoach zegt dat dat niet kan en het meest trieste is nog wel dat hij de woorden van de andere teamcoach ( die op vakantie is ) probeert om te draaien. Dus dat ik niet een vaste dienstwissel zou krijgen, maar om de zoveel tijd een andere dienst. Terwijl de ander zei dat het gemakkelijk in zijn geheel verwisseld kon worden......

Iig: het blijft natuurlijk werk en ik verdien er een goed zakcentje mee, maar het beleid op verschillende terreinen bij de TNT, althans op onze vestiging, is soms best belabberd te noemen...
Nothing is what it seems
pi_71885332
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:20 schreef Viper86 het volgende:
Lekker.

Heb morgen iig een lekker dienstje. Om 7:30 beginnen met 2 postbezorgerswijken voor te bereiden en daarna mijn eigen wijk voorbereiden en bestellen.
Hey, ik ook

Deze week aardig wat gewerkt, volgende week ook al min of meer vaste voorbereidingen + bestellingen. En eens een mooie maandagdienst ipv. HAH vouwen, heb er nu al zin in om te kijken hoe ik die wijken zo efficient en snel mogelijk weg kan krijgen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:16:52 #7
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71885955
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:51 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Hey, ik ook

Deze week aardig wat gewerkt, volgende week ook al min of meer vaste voorbereidingen + bestellingen. En eens een mooie maandagdienst ipv. HAH vouwen, heb er nu al zin in om te kijken hoe ik die wijken zo efficient en snel mogelijk weg kan krijgen


Ja, ik moet volgende week ook werken. Heb maandag mijn autoroute. Dan is het op zich best wel een leuke route. Soms lijkt het op maandag meer op een rallyroute. Haha.

Met de stadswijken ben ik ook altijd zo. Hoe kan ik zo snel en zo efficient mogelijk de loopjes zetten en dan daarna lekker snel door de wijken heen sjeezen.
Nothing is what it seems
pi_71888632
Morgen wordt het heeeeeet.
Noot noot.
pi_71892493
Inmiddels heb ik het goede nieuws ontvangen dat ik een 5 dagen contract mag tekenen binnenkort (in plaats van een 3 dagen contract wat oorspronkelijk de bedoeling was). Helaas moet ik wel een andere wijk gaan rijden, als het goed is ga ik aanstaande maandag in opleiding daarvoor.

Vandaag zag ik een collega die staande was gehouden door de politie. Op dat stuk weg rijden we allemaal vaak veel te snel dus het zou wel een snelheidsovertreding geweest zijn. Wel lullig aangezien echt iedereen van TNT (normale wagens en de vrachtwagens) daar langs komen, dus hij zou wel veel vragen hebben gekregen van wat er aan de hand was. Noot aan mezelf: voortaan rustig rijden op die weg voordat je ook een bekeuring krijgt.
Tok.
pi_71899840
^
Goed nieuws!


Vandaag was geloof ik de rustigste zaterdag van het jaar! Wel kloten HAH trouwens, deze was wat langer dan normaal
Noot noot.
pi_71902742
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:48 schreef Jojoortje het volgende:
^
Goed nieuws!


Vandaag was geloof ik de rustigste zaterdag van het jaar! Wel kloten HAH trouwens, deze was wat langer dan normaal
Sommige wijken hier hadden twee soorten HAH, andere nul...lekker scheef. Ik had alleen de C1000..

Ik heb er ook even mee lopen klooien, maar na een tijdje kwam ik erachter dat als je ze dubbelgevouwen hield, en dan met de dichte kanten boven, hij best lekker wegliep. Kon er steeds heel makkelijk eentje pakken
pi_71902804
Bij mij scheurde die C1000 HAH telkens heel erg makkelijk.
Qua post viel het gelukkig alles mee, dus weer lekker vroeg klaar, wel met zweetdruppels op m'n hoofd, het was niet bepaald koud
pi_71903674
Zoooo lekker weer vandaag .

Om 9:10 begonnen en om 12:20 klaar . En nu genieten va nde zon
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:02:17 #14
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_71903813
tvp
pi_71904616
mag ik eindelijk erop uit, word ik tijdens mijn dienst door een wesp gestoken
haast niet meer de straat op
pi_71904652
en het doet nog steeds zeer
haast niet meer de straat op
pi_71904688
Auw idd. Welke plek?
Noot noot.
pi_71905617
mijn been want die groene standaard buitenbus was zo laag.en ik had potverdrie die afritsbroek aan (zonder pijpen, vanwege mooie weer)
haast niet meer de straat op
pi_71908405
tvp
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:00:55 #20
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_71921127
Ik werk er nu ongeveer 4 weken ofzo. En heb in die 4 weken de 1e week een dezelfde wijk gehad van 3 uur. Nu gaf ik zelf aan dat ik wel een wijk erbij kon doen omdat ik elke dag wel rond 13.00 uur klaar was.

Nou deze week ging echt LEKKER, op een dag misschien wel 3 a 4 verschillende kleine wijken gehad.. waardoor ik elke dag van wel tot 17.00 uur bezig was.. tikt lekker aan!

Is de sfeer bij jullie onderling ook zo geweldig? Als ik klaar ben met 1 wijk dan bel ik bijvoorbeeld op.. en dan kom je aan, schouderklopje dat ze trots zijn en dan ga je dus met je 2e wijk verder. Klaar met je 2e wijk dan bel je weer, zeggen ze kom maar snel naar het kantoor dan doen we een bakkie!

Of een college die je thuis na het werk afzet en je fiets in de auto gooit en dan vollop gas geeft.. ik vind het echt tof al mijn collega's!
pi_71922439
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:00 schreef CHEVHB het volgende:
Ik werk er nu ongeveer 4 weken ofzo. En heb in die 4 weken de 1e week een dezelfde wijk gehad van 3 uur. Nu gaf ik zelf aan dat ik wel een wijk erbij kon doen omdat ik elke dag wel rond 13.00 uur klaar was.

Nou deze week ging echt LEKKER, op een dag misschien wel 3 a 4 verschillende kleine wijken gehad.. waardoor ik elke dag van wel tot 17.00 uur bezig was.. tikt lekker aan!

Is de sfeer bij jullie onderling ook zo geweldig? Als ik klaar ben met 1 wijk dan bel ik bijvoorbeeld op.. en dan kom je aan, schouderklopje dat ze trots zijn en dan ga je dus met je 2e wijk verder. Klaar met je 2e wijk dan bel je weer, zeggen ze kom maar snel naar het kantoor dan doen we een bakkie!

Of een college die je thuis na het werk afzet en je fiets in de auto gooit en dan vollop gas geeft.. ik vind het echt tof al mijn collega's!
Haha nee dat is bij ons niet zo heel erg. Wel krijg je een complimentje als je echt snel klaar bent met een wijk enzo, maar da's maar sporadisch
Wel tof dat je het zo naar je zin hebt bij TNT.
pi_71925004
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:00 schreef CHEVHB het volgende:
Ik werk er nu ongeveer 4 weken ofzo. En heb in die 4 weken de 1e week een dezelfde wijk gehad van 3 uur. Nu gaf ik zelf aan dat ik wel een wijk erbij kon doen omdat ik elke dag wel rond 13.00 uur klaar was.

Nou deze week ging echt LEKKER, op een dag misschien wel 3 a 4 verschillende kleine wijken gehad.. waardoor ik elke dag van wel tot 17.00 uur bezig was.. tikt lekker aan!

Is de sfeer bij jullie onderling ook zo geweldig? Als ik klaar ben met 1 wijk dan bel ik bijvoorbeeld op.. en dan kom je aan, schouderklopje dat ze trots zijn en dan ga je dus met je 2e wijk verder. Klaar met je 2e wijk dan bel je weer, zeggen ze kom maar snel naar het kantoor dan doen we een bakkie!

Of een college die je thuis na het werk afzet en je fiets in de auto gooit en dan vollop gas geeft.. ik vind het echt tof al mijn collega's!
Nope, wij werken vanuit een depot, dus je ziet sowieso heel weinig collega's. Alleen 's ochtends om 11u als de bezorgers staan te wachten op de post vanuit naastgelegen stad.
pi_71926339
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:34:16 #24
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_71929395
Wat verschilt het dan.. maar goed heb het inderdaad naar mijn zin, wil ook echt nog niet weg!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2009 @ 19:56:32 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71929927
Was een klotefolder gister van de C1000. Ding viel van ellende bijna uit elkaar en op mijn route zijn er denk ik daardoor ook mensen geweest die een halve folder hebben gekregen.

Als ze zulke folders blijven maken, dan kap ik er snel mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')