abonnement Unibet Coolblue
pi_71967213
Ik heb een lijst met plaatsnamen gemaakt, bijvoorbeeld: amersfoort, nijkerk, putten, ermelo, hardewijk and so on..
die andere route met die bordjes kan ook wel, maar ik mis wel vaak bordjes eerlijk gezegd. eigenlijk presteer ik het om overal te verdwalen dus is de hele actie op zich al vrij kansloos, maar ik zie wel, Ga gewoon een roteind fietsen en als ik het zat ben stap ik op de trein, OV kaart mee en gaan
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:16:18 #127
545 dop
:copyright: dop
pi_71968506
die Lf bordjes mis ik ook vaak , is leuk als je 20km/h fietst maar als je je inspant schiet het niet op.
je strategie van de plaatsnamen lijst is volgens mij goed ik heb er zelf ook meestal wel succes mee.
ook al ben ik gezegend met een goed richtings gevoel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_71968713
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Heel verhaal over LEL


Leuk verhaal! Wat is de LEL precies. Soort langeafstandsrace? En hoeveel km heb je nu eigenlijk in totaal afgelegd in hoeveel tijd?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:57:30 #129
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71970259
Leuk verhaal inderdaad.

Denk dat ik eerst maar in de B4 (30km/h) groep begin. Zie dan wel of ik de volgende keer in de B3 (34km/h) groep ga starten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 06:48:05 #130
73911 ultra_ivo
pi_71971248
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:26 schreef Goldmund het volgende:

[..]



Leuk verhaal! Wat is de LEL precies. Soort langeafstandsrace? En hoeveel km heb je nu eigenlijk in totaal afgelegd in hoeveel tijd?
LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.
200, 300, 400 en 600 moeten afgelegd worden met een gemiddelde (inclusief alles) tussen de 15 en 30km/u, 800, 1000 en 1200 met een gemiddelde tussen de 13,3 en 30km/u, boven de 1200km gaat het laagste gemiddelde omlaag naar 12km/u. Maar let wel op, dat is inclusief eten, slapen en alle andere dingen die je moet doen. Ook mag je tussen de controleposten door geen volgwagens zien. In de praktijk is het een mix van vakantierit en wielerkoers. Je moet toch redelijk blijven doorrijden of je slaap vrijwel helemaal opofferen. Sommige routes zijn echte klassiekers als Parijs-Brest-Parijs.
pi_71971724
Eindelijk ga ik wedstrijden rijden , net een amateur B licentie aangevraagd.
Afgelopen zondag gemiddeld 27.2km/h gereden met een toch van 160km.. is volgens mij mijn snelst tot nu toe.
Had nog wel op de terugweg windkracht 4 a 5 tegen me en ging 20km/h , op de oostvaardersdijk bij Almere vang je nogal veel wind .

Een paar maanden geleden was ik nog gebroken van 130km en nu heb ik nergens last van .
pi_71972314
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:29 schreef Kadooosh het volgende:
Eindelijk ga ik wedstrijden rijden , net een amateur B licentie aangevraagd.
Afgelopen zondag gemiddeld 27.2km/h gereden met een toch van 160km.. is volgens mij mijn snelst tot nu toe.
Had nog wel op de terugweg windkracht 4 a 5 tegen me en ging 20km/h , op de oostvaardersdijk bij Almere vang je nogal veel wind .

Een paar maanden geleden was ik nog gebroken van 130km en nu heb ik nergens last van .
Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...
pi_71972670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 06:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.
200, 300, 400 en 600 moeten afgelegd worden met een gemiddelde (inclusief alles) tussen de 15 en 30km/u, 800, 1000 en 1200 met een gemiddelde tussen de 13,3 en 30km/u, boven de 1200km gaat het laagste gemiddelde omlaag naar 12km/u. Maar let wel op, dat is inclusief eten, slapen en alle andere dingen die je moet doen. Ook mag je tussen de controleposten door geen volgwagens zien. In de praktijk is het een mix van vakantierit en wielerkoers. Je moet toch redelijk blijven doorrijden of je slaap vrijwel helemaal opofferen. Sommige routes zijn echte klassiekers als Parijs-Brest-Parijs.
En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.

En begreep ik nou goed dat je bagage overgebracht wordt naar bepaalde controleposten?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:49:17 #134
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71972882
Op een randoneurstocht sleep je alles mee...reserve kleren, voedsel (voor het geval er geen winkel open is), reserve onderdelen, vooraadje banden (binnen en buiten) etc....geen volgauto's, geen overnachtingen. Je slaapt waar het even uitkomt om een dutje te doen, onder een deken die je ook zelf meesleept.
Het is nogal hard core fietsen...een echte 'winnaar' als in wie de tocht het snelst doet is niet zo belangrijk, de afstanden zijn dusdanig lang dat je het voor jezelf doet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71973266
Mooi verhaal over de LEL!

Een wat oudere column over wielrennen, en dan vooral al dat geneuzel over de gemiddelde snelheid:
quote:
Hylarische column van Mathieu Heijboer :lol: Pijnlijk raak zo af en toe.

De toerfietser vs. de wedstrijdfietser; slechts één overeenkomst

Hoewel het nu weer meer dan een week geleden is dat ik op de fiets heb gezeten, zijn de pijnlijke bultjes op het zitvlak nu pas echt verdwenen. Dat komt omdat ik voor de operatie nog zoveel mogelijk getraind heb om straks bij mijn ‘reprise’ zo min mogelijk achterstand te hebben. Door het mooie weer vorige week was het geen opgave om de lange duurtrainingen af te haspelen. Alleen soms was het wel wat alleen, omdat de meeste collega’s gewoon aan het koersen waren. Maar met de komst van het mooie weer lost dit probleem zich vanzelf op. Want zodra in het voorjaar de zon gaat schijnen wordt de fiets van de toerfietser alias wielertoerist van stal gehaald. Met de fiets heb ik ook meteen de enige overeenkomst tussen de wedstrijdfietser en de toerfietser genoemd. Verder zijn er louter verschillen. Dat merkte ik vorige week ook, want toerfietsers zijn vaak gezellige mensen die zonder scrupules naast je komen fietsen om een praatje te maken. Dus tijdens de eenzame trainingen had ik toch dagelijks onverwacht gezelschap.

Allereerst is er de klederdracht. Waar de wedstrijdfietser pas bij tropische temperaturen overweegt om de beenstukken uit te doen (ik ken uitzonderingen, maar ik zal ze ter bescherming niet noemen), kiest de toerfietser steevast voor de korte broek en de korte mouwen. Logisch, zou je zeggen, want meestal beginnen toerfietsers pas te fietsen als de zon gaat schijnen en hebben ze in de winter alleen maar ‘gespind’. Echter, de serieuze toerfietser onderscheidt zich van de wedstrijdfietser door dikwijls op de fiets te springen zodra het ’s ochtends licht wordt. Ook hier zijn er natuurlijk uitzonderingen. Ik weet dat Roger de Vlaeminck naast zijn klassiekerperiodieke onthouding van seks en zijn taartjesdieet ook wel eens ging dauwtrappen, omdat hij meende dat de opoffering van het vroege opstaan hem uiteindelijk winst zou opleveren in de koersen. Maar de koude in de vroege uurtjes is voor de toerfietser duidelijk geen reden om iets warms aan te trekken. En ik heb geen idee waarom dat is.

Ten tweede hebben de wielertoeristen zo’n ander jargon dat het een wonder is dat zij dezelfde hobby als ik beoefenen. Hierbij enkele voorbeelden van vragen of opmerkingen van cyclosportievelingen waar ik tijdens een training op kan reageren: ‘Wat is nu een beetje jouw kruissnelheid?’, ‘Hoeveel bar stop jij in je wielen?’, ‘Hoe lang oefen jij nou op een dag?’, ‘Waar heb jij dat wielrenshirt gekocht?’, enzovoorts. Daarnaast heeft de toerder het altijd over trappers of (minstens even erg) pendalen.

Naast het verschil in taalgebruik zie ik bij de toerfietser ook altijd een obsessieve fixatie op de gemiddelde snelheid. Prestaties op welk parcours ook (of het nu de toerversie van de AGR is of slechts een rondje door de polder) worden afgemeten aan het gemiddelde. Tijdens een training vorige week nam het ongeloof in de ogen van mijn tijdelijke fietsvriend echt angstaanjagende vormen aan, nadat ik hem vertelde dat mijn gemiddelde trainingssnelheid ergens rond de 33km/u ligt. Aanvankelijk vreesde ik dat hij dat gemiddelde absurd laag vond voor een prof maar uiteindelijk bleek dat hij vooral verbaasd was dat ik niet mijn precieze gemiddelde (d.w.z. met cijfer achter de komma) kon noemen. Deze toerder was verder nog wel uitzonderlijk goed geïnformeerd want hij begreep zonder te vragen dat ik dat fietsen beroepsmatig deed. Meestal is de reactie, nadat ik heb uitgelegd dat ik prof ben: “Oh, dus je rijdt bij Rabobank?” Dan antwoord ik ontkennend en leg uit dat ik bij het Franse Cofidis rij. Dit doet negen van de tien keer geen belletje rinkelen en dan wijs ik ter verduidelijking op mijn shirt, mouwen, broek of beenstukken en dan hoor ik: “Nooit van gehoord”.

Wat me ook altijd opvalt is dat de toerder altijd vrolijk is. Altijd goed gemutst de weg op en nooit heb ik de indruk dat hij of zij ’s ochtends met tegenzin vertrokken is. Dit verbaast mij dan weer, maar het verschil zit ‘m waarschijnlijk in het feit dat een wielertoerist nooit móet fietsen. Het is in ieder geval erg aanstekelijk want ondanks de bovengenoemde verschillen zijn de rijdende ontmoetingen met collega-fietsers altijd zeer gezellig. Bij een kleine groep toerfietsers verdwijnt dit goede humeur echter als sneeuw voor de zon, wanneer er iemand in het verkeer in de weg rijdt. Deze kleine groep toerfietsers wordt gekenmerkt door een groot gebrek aan stuurmanskunst en zo mogelijk nog groter gebrek aan realiteitszin. Meestal hebben ze koersambities die ze nooit hebben waargemaakt en nooit zullen waarmaken. Het is werkelijk tenenkrommend om te zien hoe medeweggebruikers worden afgesnauwd of uitgescholden, omdat de denkbeeldige finish altijd nabij is. Of misschien omdat het gemiddelde naar 30,49 km/u dreigt te zakken. Het dieptepunt van dit gedrag was vorig jaar de situatie met twee Beverwijkse toerders die in Limburg een echtpaar aftuigden omdat ze hun auto niet snel genoeg aan de kant stuurden. Maar helaas zie ik ook nu nog te veel onnodige agressie. Maar dat schijnt weer een breed maatschappelijk probleem te zijn. Hoe dan ook, dat korte lontje is volgens mij echt niet nodig. Laat je goede humeur niet verpesten door een ander, maar knijp in Campanjola-rem en rijd om het obstakel heen of wacht gewoon even en neem een slok uit je drinkfles! De zon schijnt en ondanks alle verschillen doen we allebei wat we het leukst vinden.


Mathieu (27/05/2008)
Hmm, Nutella.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:21:19 #136
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71973481
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:09 schreef FerreroNutella het volgende:
Mooi verhaal over de LEL!

Een wat oudere column over wielrennen, en dan vooral al dat geneuzel over de gemiddelde snelheid:
[..]
Gezien de laatste alinea heb ik een prof-mentaliteit..
pi_71984670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:17 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...
Ik ging van A'dam oost via die dijk naar lelystad en enkhuizen en toen weer terug... de heenweg had ik uitteraard wel lekker wind mee.
Maar als je in Lelystad woont ga je toch gewoon op de dijk naar Enkhuizen fietsen, vind het echt top fietsen daarop .


Eigenlijk vind ik gemiddelde snelheid ook niets zeggen.. het hangt van zoveel omstandigheden af.
Anders kan ik net zogoed een hele rit met wind mee rijden en zeggen yay mijn gemiddelde is 40km/h wat natuurlijk nergens op slaat.
Maar ach ik vind het voor mijzelf vooral leuk om te zien dat ik wel progress maak.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kadooosh op 18-08-2009 17:58:03 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:44:10 #138
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71985046
Ik heb zelfs al twee maanden geen nieuwe batterij in m'n fietscomputer gedaan...ben ik nu superprof
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:38:11 #139
73911 ultra_ivo
pi_71986195
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:37 schreef Goldmund het volgende:

[..]

En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.

En begreep ik nou goed dat je bagage overgebracht wordt naar bepaalde controleposten?
Ik hou geen enkele notities bij. Wel maak ik foto's. Zo'n verhaal schrijf ik gewoon aan de hand van m'n herinneringen. LEL is een uitzondering met de bagdrops. Daarvan had ik er twee, in Coxwold (na 370km) en in Edinburgh.
pi_71987178
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:25 schreef ursel het volgende:
Zo ook weer terug van Nijmegen..
Lekker gefietst met hetsjhokleek
uiteindelijk 50 km weggefietst.
Was en lekker tochtje idd gisteravond Aantal mooie klimmetje gedaan (oa Oude Holleweg, van Randwijckweg en Oude kleefsebaan). Ik kom er nog zeker wel een keertje terug.

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Boodschap van algemeen nut.
pi_71987775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.



Enig nadeel is het ontbreken van de cauberg in het parcours, maar die kun je zelf makkelijk toevoegen aangezien die midden in Valkenburg ligt.

Ik heb begin augustus een gedeelte van de route gefietst en over het algemeen is de route makkelijk te volgen via de overal aanwezige bordjes. Een landkaart, (fietskaart van Falk) maakt het helemaal goed te doen!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:26:41 #142
73911 ultra_ivo
pi_71989626
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik heb een hele hoop uitgewerkte routes vanuit Maastricht, maar geen enkele met de Cauberg erin.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:58:35 #143
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71990707
Vanavond met de Wedrenners mee gefietst, met de 30 k/h groep. Snelheid mocht van mij wel wat hoger, maar het was vooral om er aan te wennen in een grote groep te fietsen. Volgende keer weer in deze groep en daarna een groepje hoger.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 18-08-2009 21:07:45 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:27:07 #144
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71991649
even uurtje of twee gefietst...nog het mooie weer meepakken. M'n achterband begint plat te worden...afgesleten bedoel ik. Maar voor is nog helemaal goed. Alletwee vervangen of niet? 't kan me eigenlijk niet zoveel schelen om een tijdje met twee verschillende buitenbanden rond te rijden geloof ik eerlijk gezegd....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71992470
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:32 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.

[ afbeelding ]

Enig nadeel is het ontbreken van de cauberg in het parcours, maar die kun je zelf makkelijk toevoegen aangezien die midden in Valkenburg ligt.

Ik heb begin augustus een gedeelte van de route gefietst en over het algemeen is de route makkelijk te volgen via de overal aanwezige bordjes. Een landkaart, (fietskaart van Falk) maakt het helemaal goed te doen!
Ik zou de mergellandroute niet nemen op een weekenddag met mooi weer, je wordt bijna dood gereden door leipo's in oldtimers en motormuizen.

Cauberg is ook niet fijn op zaterdag, vooral de aanloop ernaar.
Als er twee heuvels must-do zijn Eyserbosweg en Keutenberg (die zijn beiden wel rustig, keutenberg zelfs zo goed als afgesloten)
op compact kom ik de keutenber trouwens niet op, op een triple wel( ik ben wel vrij zwaar)
pi_71993840
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:58 schreef No-P het volgende:
Vanavond met de Wedrenners mee gefietst, met de 30 k/h groep. Snelheid mocht van mij wel wat hoger, maar het was vooral om er aan te wennen in een grote groep te fietsen. Volgende keer weer in deze groep en daarna een groepje hoger.
Ben met de A2 groep mee geweest en het gem lag op de 38 per uur.
Heerlijk gereden en aantal keer in het rood, maar daar leer je van zullen we maar zeggen



[ Bericht 5% gewijzigd door dutch_cyclist op 19-08-2009 00:00:01 ]
pi_71995551
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!

Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Is het gelukt?
Jammer dat ik vandaag wat had, want ik had graag nog een viaductsprintje met je aan willen gaan!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:49:45 #148
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72001342
Zit in dubio...alle tourtochten die me leuk vinden beginnen 's ochtends vroeg en zijn niet in Hilversum. Dus dan moet een mens z'n bed uit, auto in...op m'n vrije dag...waarom beginnen niet meer tochten om een uur of 11?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72002116
Gaat iemand de http://www.gerrieknetemannclassic.nl/doel/index.html rijden?
Als we met ze 4en inschrijven scheelt het ¤24 .

Ik ga de 150km doen denk ik.

Weekend daarna de dam tot dam fietsclassic .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:53:22 #150
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72002600
Ik doe ook de dam tot dam (140 k)...dus mischien doe ik hier ook wel aan mee...nog even over denken, tochten vanuit het OS zijn wel gaaf.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')