abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:22:40 #1
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71794550
Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.


Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks, typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een
stichting zonder winstoogmerk.

[ Bericht 44% gewijzigd door Mirjam op 02-09-2009 20:24:23 ]
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:23:21 #2
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71794566
Laatste post:
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:42 schreef Chicolate het volgende:
Eindelijk weer een oproep gekregen, met een brief erbij of ik asjeblieft wil komen, want het is vakantie en dan zijn veel donors op vakantie. Nou prima, morgen ga ik weer. En afgelopen 2 weken op hoogte gezeten (vakantie) dus mn hb zal dit keer waarschijnlijk wél hoog genoeg zijn .
Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn oproepkaart. Dacht dat ik binnen twee weken na mijn keuring iets zou horen. Oh, ik zie net dat ik ongeduldig ben. Is pas 2 weken en 2 dagen geleden. Ik overleef het nog wel even zonder
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:25:08 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71794605
Ik mocht de laatste keer niet, omdat mijn ijzergehalte te laag was 7 was het geloof ik, de keer daarvoor was het nog 8.2 Anyway, nu heb ik 3 maanden (!) uitstel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_71794740
Mijn eerste oproepkaart meteen kwijt geraakt

Maar heb een nieuwe binnen en kan dus langskomen. misschien een puntje voor donderdag
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:33:29 #5
159909 -Peach
Prunus persica
pi_71794785
Mijn kaart is ook weer binnen, maar ik ben zwaar verkouden dus ik wacht ff tot ik weer in goede conditie ben
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_71796596
Vandaag eerste keer echt bloed gegeven.

De keuringsarts checkte alles dubbel omdat de uitslagen haar verbaasden (HF ~50 / min.), maar alles ging goed. Ga zeker proberen medestudenten over te halen om ook bloed te gaan geven.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71796932
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik mocht de laatste keer niet, omdat mijn ijzergehalte te laag was 7 was het geloof ik, de keer daarvoor was het nog 8.2 Anyway, nu heb ik 3 maanden (!) uitstel.
Mja dat is balen he. Maar 3 maanden, dat is dus 1x donatie overslaan (dan valt het misschien nog wel mee voor je gevoel ).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_71797406
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik mocht de laatste keer niet, omdat mijn ijzergehalte te laag was 7 was het geloof ik, de keer daarvoor was het nog 8.2 Anyway, nu heb ik 3 maanden (!) uitstel.
Dat kan echt nogal verschillen Vaak weinig aan de hand, zeker als het nog 7 is. Maar het maakt de kans dat je je niet goed voelt na/tijdens het bloed geven te groot als het onder de waarden zit. Anderzijds is het voor de ontvanger van je bloed gewoon noodzakelijk dat je bloed zo goed mogelijk is
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:15:59 #9
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71801003
Ik vind dat ik hier wel een tvp mag plaatsen omdat ik donderdag plasma ga doneren voor de 21e keer!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18:49 #10
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_71801096
Vandaag voor het eerst wezen bloed geven
Geen centje pijn, niks niet duizelig of wat dan ook.

bldgr= A +, wacht op de volgende uitnodiging:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_71803956
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:15 schreef AirwiN het volgende:
Ik vind dat ik hier wel een tvp mag plaatsen omdat ik donderdag plasma ga doneren voor de 21e keer!
Poeh, hoeveel jaar doneer je dan nu in totaal?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:54:55 #12
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71804409
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:43 schreef EricT het volgende:
Poeh, hoeveel jaar doneer je dan nu in totaal?
Ik ben in 2003 begonnen met doneren. Tot en met afgelopen jaar heb ik volbloed gedoneerd. Dat was zo'n één keer in de drie maanden. Dit jaar heb ik de overstap gemaakt naar plasmadonor. Sindsdien doneer ik één keer in de drie weken. Ik woon nu op loopafstand van de bloedbank dus het kost mij relatief weinig tijd.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:08:06 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_71804783
Terug Vind Prik
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_71804946
is plasma doneren trouwens ook met zo'n enorme naald?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:59:31 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71806200
TerugVindPlasma
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_71807952
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Terug Vind Prik
Prikkie terug.
pi_71807960
Ik kan heel goed bloed zien ...alleen ik val dan vaak wel bijna flauw dus geven zit er gewoon niet in.
Sorry....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:05:48 #18
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71809243
Dan kijk je toch gewoon niet? Opgelost!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:25:13 #19
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71809710
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik kan heel goed bloed zien ...alleen ik val dan vaak wel bijna flauw dus geven zit er gewoon niet in.
Sorry....
Je kan het natuurlijk ook eerst proberen en, zoals Mark zegt, niet kijken. Zo maak je jezelf er wel heel makkelijk vanaf.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_71809812
Vanmiddag weer bloedgeven
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_71811783
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:18 schreef DakDuuf het volgende:
Vandaag voor het eerst wezen bloed geven
Geen centje pijn, niks niet duizelig of wat dan ook.

bldgr= A +, wacht op de volgende uitnodiging:)
Nog effe 3 maandjes geduld dan
pi_71812136
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:34 schreef Joene het volgende:
Vanmiddag weer bloedgeven
long time no see

goed van je dat je vanmiddag weer gaat geven! Ik moet tot januari 2010 wachten na coloscopie wel naar gevoel, als je je verder gewoon goed voelt.
pi_71812363
Zo lang!

Maarrr laten we maar in gedachten houden dat we het beste willen voor de ontvangers
pi_71812399
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef AirwiN het volgende:
Sindsdien doneer ik één keer in de drie weken. Ik woon nu op loopafstand van de bloedbank dus het kost mij relatief weinig tijd.
1 maal in de 3 weken vind ik best wel vaak. Nou ja, als ik weer plasma geef, geef ik meestal 1x in de 4 weken. Als ik dan niet aan de prednison zit voor mijn astma, want dan moet er min. 14 dgn na de laatste tablet zitten.

Merk je er weinig van als je zo vaak doneert?
Ik heb 1x vrij laat op de avond plasma gegeven en was toen nogal moe (voor die tijd al). Ben gaan geven en daarna mijn bed in gedoken omdat ik de volgende dag weer vroeg moest stage lopen (verpleegkundige in zkh). Moest ik de volgende ochtend assisteren bij onderzoeken. Ik had het geweten. Ik werd opeens, zomaar vanuit het niets niet lekker en ging neer Te weinig vocht, en 's ochtends enkel snel wat yoghurt met muesli gegeten. Gelukkig weet de patiënt niets meer na dormicum collega's konden er best wel om lachen
Arts zei daarna elke keer: "ben je er klaar voor, ik ga NU beginnen" met een glimlach

Ik heb ervan geleerd. Na de donatie minstens 1 liter drinken. Heb altijd veel dorst na de donatie, maar die ene keer was ik te moe om erop te reageren.
pi_71812662
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:47 schreef GotC het volgende:
Zo lang!

Maarrr laten we maar in gedachten houden dat we het beste willen voor de ontvangers
Juist!

Tsja, een jaar wachten na coloscopie, omdat ze met die flexibele scopen niet kunnen garanderen dat die 100% gesteriliseerd zijn om HIV e.d uit te sluiten, die ontwikkelen zich pas later in het jaar. Vandaar een jaar niet doneren

De regels zijn wel héél streng vind ik, als ze dan steeds klagen dat hun voorraad te min is door gebrek aan donoren

Ze geven ook niet echt tips om je HB op te krikken als die te laag is, want volgens mij worden er best wel wat donoren om die reden afgewezen?!
Wat ik wel doe is een week van te voren meer appelstroop eten en spinazie. Maar of dat daadwerkelijk helpt? Roosvicee Ferro kan ook nog.
pi_71812778
Ik ga volgende week voor de eerste keuring. Best spannend
pi_71813307
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:58 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Juist!

Tsja, een jaar wachten na coloscopie, omdat ze met die flexibele scopen niet kunnen garanderen dat die 100% gesteriliseerd zijn om HIV e.d uit te sluiten, die ontwikkelen zich pas later in het jaar. Vandaar een jaar niet doneren

De regels zijn wel héél streng vind ik, als ze dan steeds klagen dat hun voorraad te min is door gebrek aan donoren

Ze geven ook niet echt tips om je HB op te krikken als die te laag is, want volgens mij worden er best wel wat donoren om die reden afgewezen?!
Wat ik wel doe is een week van te voren meer appelstroop eten en spinazie. Maar of dat daadwerkelijk helpt? Roosvicee Ferro kan ook nog.
Mmm ja ik begrijp wat je denkt idd Maar aan de andere kant, stel ze laten iedereen bloed geven, ook mensen met te laag hb, dan krijg je heel veel bloed dat ineens wordt afgekeurd na het geven, waardoor mensen dus voor niks een halve liter hebben gegeven. Plus daarbij de kans dat mensen met te laag hb met bosjes flauwvallen, kunnen ze denk ik niet gebruiken als het druk is .

Toen ik voor de 2e keer achter elkaar werd afgekeurd, kreeg ik nog een onderzoek van een arts (na 3x prikken in diverse vingers+2 buisjes bloed en daaruit controle..) en een brief mee wat ik moet eten voortaan

Soms is het gewoon niet zo verstandig om bloed te geven. Eerst je eigen gezondheid, de rest komt wel .

Voor mijn hb heeft Roosvicee Ferro erg geholpen, plus een zeer regelmatig leven, regelmatig eten. Iets wat ik daarvoor niet echt deed
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:46:58 #28
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71813976
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef AnnekeM het volgende:
1 maal in de 3 weken vind ik best wel vaak. Nou ja, als ik weer plasma geef, geef ik meestal 1x in de 4 weken. Als ik dan niet aan de prednison zit voor mijn astma, want dan moet er min. 14 dgn na de laatste tablet zitten.

Merk je er weinig van als je zo vaak doneert?
Nee, nergens last van. Op de dag zelf drink ik altijd extra veel water en ik ga uit voorzorg de dag erna niet sporten. Bij volbloeddonaties had ik de dag na donatie nog wel eens dat ik mij slapjes of moe voelde.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:15:27 #29
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71816838
Stel dat je veel aan sport doet en om de dag 10 kilometer rent..

In hoe verre shopt zo'n bloeddonatie dan je training in de war? In andere woorden, na hoeveel dagen heb je weer je normale bloedvolume terug?
pi_71816981
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:15 schreef Elkafila het volgende:
Stel dat je veel aan sport doet en om de dag 10 kilometer rent..

In hoe verre shopt zo'n bloeddonatie dan je training in de war? In andere woorden, na hoeveel dagen heb je weer je normale bloedvolume terug?
Staat volgens mij wel ergen op de site van Sanquin. Is wel vrij snel. Ik heb er op de dag zelfs soms wat last van dat ik eerder moe ben maar de volgende dag helemaal niks. Maar ik loop ook geen 10k om de dag. Ik weet niet of je ergens specifiek voor aan het trainen bent, marathon ofzo. Als dat zo is zou ik misschien even niet bloedgeven in die periode.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_71817007
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:31 schreef numero_uno het volgende:
Mijn eerste oproepkaart meteen kwijt geraakt

Maar heb een nieuwe binnen en kan dus langskomen. misschien een puntje voor donderdag
Die kaart heb je in principe niet eens nodig, als je er gewoon naartoe gaat met je legitimatie en zegt dat je opgeroepen bent kunnen ze het ook in de computer vinden en mag je gewoon geven. Hier in Utrecht tenminste wel.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71817102
In Drachten moeten ze de oproepkaart wel hebben
pi_71817133
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Mmm ja ik begrijp wat je denkt idd Maar aan de andere kant, stel ze laten iedereen bloed geven, ook mensen met te laag hb, dan krijg je heel veel bloed dat ineens wordt afgekeurd na het geven, waardoor mensen dus voor niks een halve liter hebben gegeven. Plus daarbij de kans dat mensen met te laag hb met bosjes flauwvallen, kunnen ze denk ik niet gebruiken als het druk is .

Toen ik voor de 2e keer achter elkaar werd afgekeurd, kreeg ik nog een onderzoek van een arts (na 3x prikken in diverse vingers+2 buisjes bloed en daaruit controle..) en een brief mee wat ik moet eten voortaan

Soms is het gewoon niet zo verstandig om bloed te geven. Eerst je eigen gezondheid, de rest komt wel .

Voor mijn hb heeft Roosvicee Ferro erg geholpen, plus een zeer regelmatig leven, regelmatig eten. Iets wat ik daarvoor niet echt deed
Een brief? Da's wel handig, dat heb ik nooit gekregen. Toen ik voor de tweede keer afgekeurd werd heb ik wel aan die verpleegster gevraagd wat ik eraan kon doen maar die wist me ook niet zoveel te vertellen. Ze zei geloof ik dat ik gierst moest eten.
Op zich kun je er zelf ook wel genoeg over vinden, maar aangezien het hun ook donoren kost zou het toch wel slim zijn als ze daar een folder ofzo over zouden hebben.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71819270
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

1 maal in de 3 weken vind ik best wel vaak. Nou ja, als ik weer plasma geef, geef ik meestal 1x in de 4 weken. Als ik dan niet aan de prednison zit voor mijn astma, want dan moet er min. 14 dgn na de laatste tablet zitten.

Merk je er weinig van als je zo vaak doneert?
Ik heb 1x vrij laat op de avond plasma gegeven en was toen nogal moe (voor die tijd al). Ben gaan geven en daarna mijn bed in gedoken omdat ik de volgende dag weer vroeg moest stage lopen (verpleegkundige in zkh). Moest ik de volgende ochtend assisteren bij onderzoeken. Ik had het geweten. Ik werd opeens, zomaar vanuit het niets niet lekker en ging neer Te weinig vocht, en 's ochtends enkel snel wat yoghurt met muesli gegeten. Gelukkig weet de patiënt niets meer na dormicum collega's konden er best wel om lachen
Arts zei daarna elke keer: "ben je er klaar voor, ik ga NU beginnen" met een glimlach

Ik heb ervan geleerd. Na de donatie minstens 1 liter drinken. Heb altijd veel dorst na de donatie, maar die ene keer was ik te moe om erop te reageren.
Ja ik had/heb ook meer dorst dan normaal en vandaag ben ik niet helemaal steady (maar kan ook aan te weinig slaap liggen). Maar al met al geen reden om niet meer te doneren.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71819555
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:25 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Een brief? Da's wel handig, dat heb ik nooit gekregen. Toen ik voor de tweede keer afgekeurd werd heb ik wel aan die verpleegster gevraagd wat ik eraan kon doen maar die wist me ook niet zoveel te vertellen. Ze zei geloof ik dat ik gierst moest eten.
Op zich kun je er zelf ook wel genoeg over vinden, maar aangezien het hun ook donoren kost zou het toch wel slim zijn als ze daar een folder ofzo over zouden hebben.
Dat is wel vreemd..kreeg een hele lijst mee wat ik moet gaan eten etc. Meen wel een folder te hebben gezien, wat je moet doen om je hb op te krikken. Misschien zit er een verschil in per locatie? Lijkt me wel apart..

En wat betreft de oproepkaart..mij is vertelt het wel mee te nemen, aangezien dit in tijd scheelt Ze hoeven die kaart alleen te scannen, niks verder op te zoeken.
pi_71819631
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd..kreeg een hele lijst mee wat ik moet gaan eten etc. Meen wel een folder te hebben gezien, wat je moet doen om je hb op te krikken. Misschien zit er een verschil in per locatie? Lijkt me wel apart..

En wat betreft de oproepkaart..mij is vertelt het wel mee te nemen, aangezien dit in tijd scheelt Ze hoeven die kaart alleen te scannen, niks verder op te zoeken.
Hm, misschien moet ik er dan nog eens expliciet naar vragen. Ik had nu alleen tips gevraagd, maar als ze een folder hadden zou ik denken dat ze me die wel gegeven had.

Tuurlijk is het handiger om die kaart mee te nemen, maar ik ga weleens onverwacht vanaf de universiteit als ik eerder weg kan en dan heb ik hem niet bij me, dus dan is het fijn als je toch terecht kunt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71819743
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:51 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hm, misschien moet ik er dan nog eens expliciet naar vragen. Ik had nu alleen tips gevraagd, maar als ze een folder hadden zou ik denken dat ze me die wel gegeven had.

Tuurlijk is het handiger om die kaart mee te nemen, maar ik ga weleens onverwacht vanaf de universiteit als ik eerder weg kan en dan heb ik hem niet bij me, dus dan is het fijn als je toch terecht kunt.
Misschien was het een unieke situatie oid ( )? Was toendertijd in Delft, geef nu bloed in Den Haag.. Jammer dat ik die lijst niet meer heb, was handig geweest .

En idd, daarvoor is t makkelijk!
pi_71828709
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:39 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

long time no see

goed van je dat je vanmiddag weer gaat geven! Ik moet tot januari 2010 wachten na coloscopie wel naar gevoel, als je je verder gewoon goed voelt.
Heej Anneke !

Idd lang niet gezien en gesproken !

Ja vanmiddag dus geweest en ze wilden het weer graag hebben !

Onder de 5 minuten het zakje vol
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_71834141
Ik heb vandaag mn keuring gehad Ben echter in een malariagebied geweest en was al helemaal teleurgesteld dat ik geen bloed kwam geven, maar ik kan dus wel plasma doneren zei de arts ga ik zeker doen als ik over een paar weken weer in Utrecht woon!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 06:37:57 #40
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71839728
Ik heb mijn oproepkaart binnen! Mag vanaf 18 augustus. Ik vind het wel een beetje eng
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 06:42:45 #41
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71839753
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik kan heel goed bloed zien ...alleen ik val dan vaak wel bijna flauw dus geven zit er gewoon niet in.
Sorry....
Ik ben ook schijt voor naalden en voor teveel bloed. Nu heb ik al vaak bloed moeten laten prikken, dus het went wel. Toen ik voor mijn keuring naar de bloedbank moest, voelde ik me toch wel een beetje ongemakkelijk tussen al die mensen met zakken bloed dat uit hun arm kwam. Gelukkig hebben ze er een televisie Ik moet ook echt niet naar mijn eigen arm kijken als ze er bloed uit halen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_71849070
Zojuist voor de eerste keer gegeven

Ze waren heel lief voor me en alles ging helemaal goed! Ik moest wel constant in een balletje knijpen, want mn bloed stroomde niet zo hard. Maar ik had een bloeddruk van 100/63, dat is ook best laag toch?

Ik vond het juist cool om te zien hoe mijn bloed in het slangetje ging
pi_71851320
En oja, hoe lang zit er eigenlijk tussen de eerste keuring en het mogen doneren van bloed of plasma?
pi_71852844
bij mij zat er een maand tussen geloof ik
pi_71853630
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:47 schreef LadyBlack het volgende:
Zojuist voor de eerste keer gegeven

Ze waren heel lief voor me en alles ging helemaal goed! Ik moest wel constant in een balletje knijpen, want mn bloed stroomde niet zo hard. Maar ik had een bloeddruk van 100/63, dat is ook best laag toch?

Ik vond het juist cool om te zien hoe mijn bloed in het slangetje ging
Leuk, LB! Je hebt best een lage bloeddruk, pas dus een beetje op. Ik merk dat te lang onder een te hete douche voor mij niet erg prettig is. Daar word ik soms ook wel een beetje duizelig van.
Vandaag heb ik ook bloed gegeven en met het balletje gaat het best snel. Met ruim een half uur stond ik al weer buiten, het was dan ook heel erg rustig.
pi_71853715
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:37 schreef wyccie het volgende:

[..]

Leuk, LB! Je hebt best een lage bloeddruk, pas dus een beetje op. Ik merk dat te lang onder een te hete douche voor mij niet erg prettig is. Daar word ik soms ook wel een beetje duizelig van.
Vandaag heb ik ook bloed gegeven en met het balletje gaat het best snel. Met ruim een half uur stond ik al weer buiten, het was dan ook heel erg rustig.
Ik word vaak duizelig van heet drinken, thee en koffie enzo, maar ik dacht altijd dat dat wel onzin moest zijn
Maar het is dus wel een oorzaak?
pi_71860834
Hehe, ik heb dat nog nooit gehad van heet drinken, maar waarschijnlijk werkt dat bij jou wel zo extreem. Wat bizar.
pi_71861149
Ik heb dat ook, met douchen Moet echt de deur beetje open houden anders..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:28:29 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_71868253
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:06 schreef wyccie het volgende:
Hehe, ik heb dat nog nooit gehad van heet drinken, maar waarschijnlijk werkt dat bij jou wel zo extreem. Wat bizar.
Nouja, bij nader inzien weet ik het niet hoor, ik heb er geen last van met douchen namelijk
Maargoed, heerlijk geslapen vannacht, en nu nergens last meer van ohja, alleen een beetje spierpijn van constant in dat balletje knijpen
pi_71870354
Misschien douche je niet zo heet als ik, LB. Door hitte gaan je vaten openstaan en daardoor daalt je bloeddruk (nog meer).
En je hoeft helemaal niet zo hard in dat balletje te knijpen! Ik heb gisteren eigenlijk met maar 1 vinger in dat balletje zitten duwen en dat werkt bij mij ook goed.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:53:14 #51
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_71870397
is het trouwens aan te raden om met de auto te gaan?
donatie locatie is te ver om te fietsen / ben te lui om te fietsen
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:16:49 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_71871027
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:51 schreef wyccie het volgende:
Misschien douche je niet zo heet als ik, LB. Door hitte gaan je vaten openstaan en daardoor daalt je bloeddruk (nog meer).
En je hoeft helemaal niet zo hard in dat balletje te knijpen! Ik heb gisteren eigenlijk met maar 1 vinger in dat balletje zitten duwen en dat werkt bij mij ook goed.
Oh ik heb me helemaal lens zitten knijpen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:17:40 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_71871047
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:53 schreef numero_uno het volgende:
is het trouwens aan te raden om met de auto te gaan?
donatie locatie is te ver om te fietsen / ben te lui om te fietsen
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe het gaat, maar ze zetten je sowieso even neer met een kop drinken en iets van een koek, dus je kunt vast wel fietsen
pi_71871706
Ik ga aankomende week voor het eerst plasma geven. Ben benieuwd!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:54:10 #55
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71871961
Gaat goed, er lijken hier steeds meer mensen te komen die beginnen met bloed of plasma doneren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:18:23 #56
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_71872635
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:54 schreef Mark het volgende:
Gaat goed, er lijken hier steeds meer mensen te komen die beginnen met bloed of plasma doneren
tja een paar jaar geleden zijn ze door het kreuzfelt jacob verhaal +/- 40.000 donoren kwijtgeraakt
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:20:19 #57
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71872691
En die discussie over de salarissen van de Sanquin-top heeft ook nog wel wat mensen weggejaagd, geloof ik. En dan heb je nog de mensen die ontevreden zijn over de reiskostenvergoeding
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_71889308
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:20 schreef Mark het volgende:
En die discussie over de salarissen van de Sanquin-top heeft ook nog wel wat mensen weggejaagd, geloof ik. En dan heb je nog de mensen die ontevreden zijn over de reiskostenvergoeding
Dat vind ik allemaal zo'n onzin.
Als het bloed zijn werk doet (mensen redden dus) is het toch prima? Dat is wat voor mij telt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:18:10 #59
39237 crew  H_T
2733
pi_71889833
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:16 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh ik heb me helemaal lens zitten knijpen
Ik hoef eigenlijk nooit in dat ding te knijpen. Laatste twee keer heb ik me beter vermaakt met het balletje een beetje laten draaien in mijn hand, vind ik toch leuker dan knijpen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:18:55 #60
39237 crew  H_T
2733
pi_71889853
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:03 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat vind ik allemaal zo'n onzin.
Als het bloed zijn werk doet (mensen redden dus) is het toch prima? Dat is wat voor mij telt.
Mee eens. Het maakt mij ook niet uit of ze mijn bloed direct in iemand anders pompen of het gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe medicijnen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_71889887
tvp
nog steeds niet het aanmeldingsformulier ingevuld dus misschien dat jullie me over de streep kunnen trekken
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:17:28 #62
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71895461
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:19 schreef Miss_S het volgende:
tvp
nog steeds niet het aanmeldingsformulier ingevuld dus misschien dat jullie me over de streep kunnen trekken
Je moet geen bloed geven omdat wij, of anderen, dat zeggen maar je moet het doen omdat je het zelf echt wil.

En hop, nu invullen dat formulier!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_71895609


Eens zien wanneer ik weer opgeroepen wordt, de laatste keer was heel specifiek bloedplaatjes geven, en daardoor ben ik wat minder angstig over eventueel eens plasma geven..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_71895623
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Je moet geen bloed geven omdat wij, of anderen, dat zeggen maar je moet het doen omdat je het zelf echt wil.

En hop, nu invullen dat formulier!
Ik wil het ook zeker zelf, maar vind het fijn om te lezen hoe het gaat bij het bloedgeven
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:08:27 #65
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71895649
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 09:03 schreef Miss_S het volgende:
Ik wil het ook zeker zelf, maar vind het fijn om te lezen hoe het gaat bij het bloedgeven
Dan heb ik je post anders geïnterpreteerd dan dat jij hem bedoelde. Welkom!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:01:07 #66
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71896083
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:10 schreef MarkaD het volgende:
En oja, hoe lang zit er eigenlijk tussen de eerste keuring en het mogen doneren van bloed of plasma?
Bij mij 3 weken. Twee weken (en drie dagen ) na keuring kreeg ik mijn oproepkaart en volgende week mag ik al.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_71898681
Ik heb me net aangemeld voor het eerst, maar ik weet niet of ik al mag geven.. heb namelijk in maart een laporascopie gehad (het is geen echte operatie, er wordt niet gesneden), dus zodra ik de info binnen heb, ga ik ze even bellen .
pi_71898689
Ik had afgelopen week de bloedbank gebeld om te zeggen dat ik in malariagebied was geweest, en toen vroeg ze nog of ik dan nu niet plasma wilde doneren, maar tegelijkertijd zei ze al; "Ohnee, ik zie hier dat je niet zo makkelijk te prikken bent, dat lijkt me dan geen goed idee..."
pi_71899411
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb me net aangemeld voor het eerst, maar ik weet niet of ik al mag geven.. heb namelijk in maart een laporascopie gehad (het is geen echte operatie, er wordt niet gesneden), dus zodra ik de info binnen heb, ga ik ze even bellen .
zodra je hersteld bent, mag je bloed geven na laparoscopie
pi_71899685
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:51 schreef Merel1808 het volgende:
Ik had afgelopen week de bloedbank gebeld om te zeggen dat ik in malariagebied was geweest, en toen vroeg ze nog of ik dan nu niet plasma wilde doneren, maar tegelijkertijd zei ze al; "Ohnee, ik zie hier dat je niet zo makkelijk te prikken bent, dat lijkt me dan geen goed idee..."
Lol, mooi is dat zeg.. Kan het wel begrijpen van ze, maar wat hebben ze liever? Plasma en iets moeilijker prikken, of geen plasma?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:23:10 #71
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71900592
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 09:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik wil het ook zeker zelf, maar vind het fijn om te lezen hoe het gaat bij het bloedgeven
Ik heb het pas een keer gedaan, maar ik vond het best meevallen Ze steken een naald in je arm (tip: beweeg je arm vooral niet als die naald er al in zit!), en dan moet je een tijdje wachten., Ik vond het wel lang duren, maar ik ben dan ook een ongeduldig iemand. Verder is het niet pijnlijk ofzo, je voelt het wel maar ik vind het goed te doen.
En daarna krijg je koffie en een koek oid
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_71901516
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Lol, mooi is dat zeg.. Kan het wel begrijpen van ze, maar wat hebben ze liever? Plasma en iets moeilijker prikken, of geen plasma?
Ik heb O-, dus ze willen normaal altijd het liefst mn bloed, maar dat kan nu even niet.. Maar ik ben ook wel extreem moeilijk te prikken, ik heb maar 1 ader waar het meestal wel goed mee gaat, maar als er 2 naalden in moeten denk ik dat ze een probleem gaan krijgen
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:10:04 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71901654
Plasma is ook maar 1 naald hoor
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:05 #74
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_71901698
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:40 schreef GotC het volgende:
Lol, mooi is dat zeg.. Kan het wel begrijpen van ze, maar wat hebben ze liever? Plasma en iets moeilijker prikken, of geen plasma?
Afgelopen week hoorde ik één van de medewerkers tegen een donor vertellen dat bij moeilijk prikbaar het risico bestaat dat het retourneren van de rode bloedlichaampjes niet goed gaat. Het gevolg is dat de donatie tussentijds moet worden afgebroken en dan heb je niks. Dat kan een reden zijn om iemand geen plasmadonor te laten worden.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_71901726
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:10 schreef Mark het volgende:
Plasma is ook maar 1 naald hoor
Oh ok! Ik dacht altijd dat dat 2 was!
pi_71903193
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:25 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

zodra je hersteld bent, mag je bloed geven na laparoscopie
ok, mooi.
pi_71915027
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Afgelopen week hoorde ik één van de medewerkers tegen een donor vertellen dat bij moeilijk prikbaar het risico bestaat dat het retourneren van de rode bloedlichaampjes niet goed gaat. Het gevolg is dat de donatie tussentijds moet worden afgebroken en dan heb je niks. Dat kan een reden zijn om iemand geen plasmadonor te laten worden.
Dan is het logisch dat ze t niet willen .
pi_71964528
Nou, ik had vandaag mijn keuring hoor.
De dokter wist niet wat ze zag, een meisje van 18 jaar met een hb van 10 beeeetje vreemd
En het vinden van mijn aders blijft toch ook wel een probleem af en toe maarja, ik leef nog.
(en mijn moeder die al 80+ keer bloed/plasma heeft gegeven en nooit ergens last van had ging vandaag toch onderuit, ik schrok me dood )
nu binnenkort maar eens mijn eerste steentje bijdragen aan de geneeskunde
pi_71972888
2 weken geleden voor het eerst wezen geven, had alleen ff wat beter moeten eten/drinken want 't licht ging toch haast wel uit op de stoel, zak was gelukkig zo goed als vol dus ze vonden het wel best

Daarna ff beetje bijkomen en verder niets meer aan de hand, maar dat was toch even een vreemde ervaring, zal niet veel gescheeld hebben met echt flauw vallen denk ik.
pi_72070429
Gister voor de keuring geweest, viel me allemaal hartstikke mee. Vingerprikjes lukten alleen niet, er kwam nauwelijks wat uit, dus toen moesten ze met wat 'arm-bloed' m'n Hb-gehalte checken. Vraag me af of dat de volgende keer dan weer lastig wordt.
pi_72071289
Dat gebeurd ook als je gaat doneren iig, maar dat ging wél goed bij mij
pi_72071427
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:49 schreef erikje14 het volgende:
2 weken geleden voor het eerst wezen geven, had alleen ff wat beter moeten eten/drinken want 't licht ging toch haast wel uit op de stoel, zak was gelukkig zo goed als vol dus ze vonden het wel best

Daarna ff beetje bijkomen en verder niets meer aan de hand, maar dat was toch even een vreemde ervaring, zal niet veel gescheeld hebben met echt flauw vallen denk ik.
Dat heeft niks met eten en drinken te maken hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_72071952
als ik voor een donatie niet voldoende eet, dan ga ik ook bijna neer. Dus dat ligt wel aan eten en drinken. Ze zeggen ook niets voor niks, dat je voldoende moet eten voor een donatie (voornamelijk ontbijt is belangrijk, als je gelijk daarna gaat doneren)
pi_72074711
Als ik niet/weinig/niet goed eet van tevoren, ga ik ook bijna out.. Maar als ik goed eet, dan is er niks aan de hand
pi_72107377
Net terug van vakantie en de aanmelding is verstuurd
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:40:47 #86
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_72152158
- 0,5 en een beetje

Het ging goed. Lief prikvrouwtje Lekkere koffie. Ik hoefde ook eigenlijk bijna niet te knijpen, stroomde prima door en na een minuut of 5 was mijn zak vol. Hb was ook prima, 9 komma nogwat. En nu weet ik eindelijk mijn bloedgroep (B positief).
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_72154253
Afspraak gemaakt voor de medische keuring, woensdagavond (volgende week dus) gaat het gebeuren. Ben benieuwd .
pi_72157245
Vandaag 4 buisjes geprikt voor bepaling van de HLA waarden van de bloedplaatjes zodat ik naast volbloed straks ook bloedplaatjes kan gaan geven als ze er om vragen. Was wel ongelofelijk druk, was blij dat ik er even tussendoor kon. Voor een normale donatie was ik een andere keer terug gekomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 16:28:07 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72204456
Ik heb vanavond intake
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 20:15:28 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72211386
Net intake gehad. HB is 8 en bloeddruk 70 over 120. Nu een week wachten op de rest
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_72212904
Ik hoop dat het 120 over 70 was

Verder, mooi dat je ook gaat geven!
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 21:17:52 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72213321
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:06 schreef GotC het volgende:
Ik hoop dat het 120 over 70 was

Verder, mooi dat je ook gaat geven!
Ja zal wel, haal het altijd door elkaar

Heb laatst aan den lijve ondervonden hoe belangrijk bloedgeven is en het is maar een kleine moeite. Ik hoop dat meer mensen het gaan doen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_72344470
9 september heb ik mijn keuring ik ben benieuwd
pi_72346148
Ik kreeg nog weer een brief voor het geven van bloedplaatjes voor een specifieke patient, maar vanwege mijn verhuizing kreeg ik de brief pas later, en nu was het weer wat minder nodig...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 2 september 2009 @ 13:48:52 #95
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_72369394
Kreeg van de week de Bloedverwant weer binnen, misschien een idee om die smoezen om niet te geven en hun weerlegging in de OP op te nemen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_72369627
Mijn superfijne sanquin-pen is op!
En ik mag pas over 5 maand weer bloedgeven, dus een nieuwe zit er voorlopig ook nog niet in
pi_72369741
Vind het een goed idee Mark
De smoesjes die sommige mensen verzinnen.. Ik heb altijd zoiets van nou, als ik bloed nodig heb wil ik ook dat het er is En die kleine moeite om 10 minuten te zitten met een naald in je arm, is toch eigenlijk geen moeite?
  woensdag 2 september 2009 @ 20:20:07 #98
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_72378068
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:48 schreef Mark het volgende:
Kreeg van de week de Bloedverwant weer binnen, misschien een idee om die smoezen om niet te geven en hun weerlegging in de OP op te nemen?
Goed plan. Gelukkig is de Bloedverwant ook in PDF verkrijgbaar en de tekst is dus makkelijk te copy pasten. Ik heb een PM gestuurd naar de mods met de vraag of onderstaande tekst in de OP kan worden gezet.
-----

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks, typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ol met mijn drukke baan echt geen tijd voor
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een
stichting zonder winstoogmerk.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_72382355
Vanavond geweest voor de keuring, bloeddruk 130/75 (had net hard gefietst ), HB 8.2, dus prima. Krijg binnen een maand de oproep .

Ging prima, stond na drie kwartier alweer buiten en had een hele aardige keuringsarts.
pi_72382441
Ooh goed topic Ik geef sinds dit jaar bloed en ben dus al 2 keer langs Sanquin geweest Ik voel me even na de donatie wat vreemd, maar dat is gelukkig snel op te lossen door een versnapering of wat drinken naar binnen te werken. Ik ben blij dat ik het kan doen voor de mensen die het hard nodig hebben
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  woensdag 2 september 2009 @ 22:39:45 #101
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_72383589
van de week voor de tweede keer geweest, de eerste keer ging niet super, 3 man moesten mijn ader zoeken, blijkt dat ze overdwars (?!) lopen, naald zat haaks op mijn arm, toen alles eindelijk liep, stopte de boel na 5 minuten, ze zijn nog aan het zoeken geweest, naald heen en weer bewegen... maar dat hielp niet, ik vertelde ze nog dat ze nog wel in mijn andere arm mochten prikken, maar dat schijnt niet meer te mogen.
maandag mocht ik weer, en het prikken ging super, gelijk raak, maar bij 50% ging het licht bijna uit, stoel achterover, en dat ging perfect, toen ik klaar was, werd de stoel weer in zit stand gezet en na een paar minuten ging het licht bijna weer uit... stoel weer achterover, 10 minuten gewacht en stoel weer in zitstand, en je raad het al, daar ging ik weer! dokter erbij, bloeddruk was van 155/88 naar 100/60 gezakt, ik heb toen nog een half uurtje weer gelegen, en toen ging het prima! vond het een beetje zonde, ik heb lang een stoel bezet gehouden waar andere in hadden kunnen liggen. Volgende keer, beter eten! en gelijk in ligstand bij het afnemen. ben benieuwd, vind het nog te belangrijk om niet meer te gaan.
heb nog even gevraagd, mannen 5x per jaar, vrouwen 3x per jaar.
pi_72384055
om de een of andere reden vind ik het altijd wel leuk om bloed te doneren gezellig sfeertje daar en het voelt ook best nuttig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:57:28 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_72436602
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef AirwiN het volgende:
Ik heb een PM gestuurd naar de mods met de vraag of onderstaande tekst in de OP kan worden gezet.
Zie dat het is aangepast
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_72438001
Teeveepee, wil eigenlijk ook bloed doneren, maarrr ik vroeg me iets af; ik heb onlangs bloed af laten nemen en ik heb de ziekte van Pfeiffer. Nu kan ik - neem ik aan - niet doneren (correct me if I'm wrong). Wanneer kan ik dan beginnen met bloedgeven?
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:48:21 #105
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72438039
Ik mag helaas geen bloed meer geven, altijd met liefde gedaan.
pi_72439240
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:46 schreef Daph_ het volgende:
Teeveepee, wil eigenlijk ook bloed doneren, maarrr ik vroeg me iets af; ik heb onlangs bloed af laten nemen en ik heb de ziekte van Pfeiffer. Nu kan ik - neem ik aan - niet doneren (correct me if I'm wrong). Wanneer kan ik dan beginnen met bloedgeven?
Van de site van Sanquin:
quote:
Ik heb de ziekte van Pfeiffer gehad. Is dat een probleem?
Donatie is akkoord na volledig herstel.
pi_72439336
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Van de site van Sanquin:
[..]


Ah, dank . Dat had ik zelf nog niet gevonden. Volledig herstel = geen vermoeidheidsklachten meer? De sporen van Pfeiffer blijven in mijn bloed zichtbaar. Maar de termijn waarop ik bloed kan afgeven is dus niet helemaal zeker..
pi_72439602
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:33 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah, dank . Dat had ik zelf nog niet gevonden. Volledig herstel = geen vermoeidheidsklachten meer? De sporen van Pfeiffer blijven in mijn bloed zichtbaar. Maar de termijn waarop ik bloed kan afgeven is dus niet helemaal zeker..
Ben inmiddels een kenner van die site Maar ik denk zodra je er werkelijk geen last meer van hebt?
pi_72439674
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:41 schreef GotC het volgende:

[..]

Ben inmiddels een kenner van die site Maar ik denk zodra je er werkelijk geen last meer van hebt?
Ok thanks, dan houd ik dat gewoon aan Blijf ik tot die tijd hier even lurken..
pi_72458901
Net aangemeld.
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:20:50 #111
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_72458943
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:19 schreef Tijgertje. het volgende:
Net aangemeld.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 13:38:54 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72517386
Ik heb 1,5 week geleden keuring gehad. Wanneer hoor ik de uitslag?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 7 september 2009 @ 13:55:54 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_72517730
Dat kan wel even duren, max 5 weken toch?
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 14:07:52 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72518029
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:55 schreef LadyBlack het volgende:
Dat kan wel even duren, max 5 weken toch?
Ah ok Hoe lang duurde het bij jou dan?

En ik bedoel niet de oproep he, maar echt de uitslag van mijn bloed
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 september 2009 @ 14:47:21 #115
39237 crew  H_T
2733
pi_72519027
De keuring is bij mij alweer een tijdje geleden, maar als ik het me goed herinner kreeg ik het te horen bij de eerste keer geven. Dat kon makkelijk, want ik hoefde niet te wachten i.v.m. een operatie of tattoo
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 7 september 2009 @ 15:42:13 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_72520475
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok Hoe lang duurde het bij jou dan?

En ik bedoel niet de oproep he, maar echt de uitslag van mijn bloed
Volgens mij duurde dat bij mij aardig lang maar ik geloof dat ze me vergeten waren Het staat vast in het vorige deel van dit topic, ik zal ff zoeken.

Oh, minder lang dus: 12 juni gekeurd en 25 juni uitslag gekregen
pi_72552150
Morgen keuring
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:14:23 #118
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_72555032
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef Sarabi het volgende:
Morgen keuring
Helemaal goed, al de nieuwe aanmeldingen hier. Over een uur en een kwartier mag ik opdraven voor een plasmadonatie.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_72555251
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Helemaal goed, al de nieuwe aanmeldingen hier. Over een uur en een kwartier mag ik opdraven voor een plasmadonatie.
Ik hoorde toevallig van vrienden (zonder dat we het van elkaar wisten) dat ze zich ook opgegeven hebben, dat is altijd goed nieuws
Moet je zelf aangeven als je plasma wil doneren of word het gevraagd?
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:24:38 #120
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_72555342
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:22 schreef Sarabi het volgende:
Moet je zelf aangeven als je plasma wil doneren of word het gevraagd?
Ik ben gevraagd omdat ze bij mijn bloedbank een tekort hebben aan plasmadonoren. Ik neem aan dat je je voorkeur ook wel kenbaar kunt maken. Hou er wel rekening mee dat je met bloedgeven, exclusief wachten en keuring, binnen tien minuten klaar bent. Met plasma geven ben je wel drie kwartier bezig, ook exclusief keuring en wachten.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 17:54:29 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72556209
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De keuring is bij mij alweer een tijdje geleden, maar als ik het me goed herinner kreeg ik het te horen bij de eerste keer geven. Dat kon makkelijk, want ik hoefde niet te wachten i.v.m. een operatie of tattoo
Ik moet dus wel 8 maanden wachten in verband met endoscopie dus het zou fijn zijn als ik voor die tijd iets hoor
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_72556910
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik hoorde toevallig van vrienden (zonder dat we het van elkaar wisten) dat ze zich ook opgegeven hebben, dat is altijd goed nieuws
Moet je zelf aangeven als je plasma wil doneren of word het gevraagd?
Het ligt ook aan je bloedgroep, O- willen ze absoluut niet als plasmadonor hebben, omdat ze dat bloed veel te hard nodig hebben
pi_72556946
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:22 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Het ligt ook aan je bloedgroep, O- willen ze absoluut niet als plasmadonor hebben, omdat ze dat bloed veel te hard nodig hebben
Aha ik heb geen idee wat mijn bloedgroep is, maar daar ga ik dan vast ook achterkomen
Oja ik heb in mijn hoofd zitten dat bij de keuring je ook gemeten en gewogen wordt maar ik kan daar eigenlijk niets over terug vinden, dus heb ik dat zelf verzonnen of is het wel echt zo?
pi_72557193
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Aha ik heb geen idee wat mijn bloedgroep is, maar daar ga ik dan vast ook achterkomen
Oja ik heb in mijn hoofd zitten dat bij de keuring je ook gemeten en gewogen wordt maar ik kan daar eigenlijk niets over terug vinden, dus heb ik dat zelf verzonnen of is het wel echt zo?
Ik moest wel de eerste keer mn lengte en gewicht opgeven, maar ik werd niet daadwerkelijk gemeten en gewogen volgens mij.. Bij de keuringen voor het doneren vragen ze er eigenlijk nooit naar, al zal zo'n keuringsarts ook wel kunnen schatten of je geen 20 kilo aan bent gekomen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 8 september 2009 @ 19:08:53 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_72558323
Ik heb ook mijn lengte en gewicht opgegeven (werd overigens niet gecontroleerd) en daarna is er nooit meer aan gevraagd. Nu ben ik niet heel veel aangekomen of afgevallen, dus echt interessant is het niet. Overigens wordt een minimumgewicht van 50 kilo aangehouden, dus als je daar in de buurt zit kan gevraagd worden even op de weegschaal te gaan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_72579896
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb ook mijn lengte en gewicht opgegeven (werd overigens niet gecontroleerd) en daarna is er nooit meer aan gevraagd. Nu ben ik niet heel veel aangekomen of afgevallen, dus echt interessant is het niet. Overigens wordt een minimumgewicht van 50 kilo aangehouden, dus als je daar in de buurt zit kan gevraagd worden even op de weegschaal te gaan
Bij mij vragen ze wel altijd of het nog klopt, misschien is dat omdat ik toen 57 kilo woog en dus dichter bij die 50 zit? Het wordt verder nooit nagemeten ofzo, ook de eerste keer niet.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 9 september 2009 @ 13:22:30 #127
159909 -Peach
Prunus persica
pi_72580289
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij mij vragen ze wel altijd of het nog klopt, misschien is dat omdat ik toen 57 kilo woog en dus dichter bij die 50 zit? Het wordt verder nooit nagemeten ofzo, ook de eerste keer niet.
Bij mij vragen ze het ook altijd en ik weeg altijd ongeveer rond de 68kg. Misschien omdat vrouwen vaak sowieso minder wegen dan mannen?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 9 september 2009 @ 13:44:20 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_72580850
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij mij vragen ze wel altijd of het nog klopt, misschien is dat omdat ik toen 57 kilo woog en dus dichter bij die 50 zit? Het wordt verder nooit nagemeten ofzo, ook de eerste keer niet.
Je zit nogal wat dichter bij de 50, mijn opgegeven gewicht bij de bloedbank is 106 kilo. Dan maakt het een stuk minder uit als ik er iets onder zit
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_72585492
De keuring ging goed
Bloed druk 133/71 en HB 9.9
Nu de uitslag en oproep afwachten
pi_72597382
Vandaag weer gegeven, het is bij mij altijd een feest met m'n kleine adertjes . Bij de eerste keer prikken links kwam er gewoon niks uit, terwijl ze zou zweren dat ze in de ader zat. Beetje porren maar nog steeds niks. Nou andere arm, andere prikster en binnen 6 minuten had ik 500ml afgestaan. Echt een recordtijd voor mij .
Alleen wel jammer dat ze bij mij in het dorp nu zijn veranderd van afnameplaats en daarmee dus ook minder frequent hierheen komen. Houdt in dat ik nu gewoon anderhalf tot twee uur kwijt ben omdat ik steeds superlang moet wachten om gekeurd te worden.
pi_72964194
*schop*
Ik ga vanavond weer!

Krijgen jullie trouwens ook de Bloedverwant? Daar stonden de laatste keer argumenten in die je kunt gebruiken tegen mensen die allerlei smoezen hebben om niet te geven, heel handig. Ik doe nog steeds verwoede pogingen om m'n vriendje over te halen. Hij wil vanavond niet mee omdat hij zich dan schuldig voelt dat hij niet geeft, dat heb ik dan tenminste al bereikt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72971199
Ik heb vrijdag mijn eerste oproep ontvangen, mijn bloed was dus prima in orde.

Ik kan komen vanaf de 24ste, ga denk ik begin volgende week.

Ik kan me best voorstellen dat mensen niet willen geven overigens hoor, er zijn genoeg mensen die zich liever niet vrijwillig laten prikken bijvoorbeeld. Het blijft een keuze die ieder voor zichzelf moet maken, net zoals donor zijn.
  maandag 21 september 2009 @ 17:49:42 #133
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_72973346
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Krijgen jullie trouwens ook de Bloedverwant? Daar stonden de laatste keer argumenten in die je kunt gebruiken tegen mensen die allerlei smoezen hebben om niet te geven, heel handig.
Die staan zelfs in de OP!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_72973435
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:49 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Die staan zelfs in de OP!
Oh wat stom, daar heb ik helemaal overheen gekeken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72994829
* Casparovvv is vandaag weer aan de beurt.

Tevens tvp.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  Moderator dinsdag 22 september 2009 @ 12:16:08 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72996742
Inmiddels een maand geleden voor keuring geweest en nog steeds niets gehoord
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_73104694
Vandaag mijn 1e oproepkaart gehad 16 dagen na de keuring.
Ik heb verder nog geen uitslag gehad over mijn bloed, maar dat zal dan wel goed gezeten hebben.
pi_73109303
je krijgt alleen uitslag als er iets loos is


Ik hoef nog maar 11 maanden te wachten voor ik weer mag
  maandag 28 september 2009 @ 16:06:29 #139
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_73182472
Heb me aangemeld en krijg binnenkort ws. een oproep voor de keuring, maar ik vroeg me toch iets af ivm medicatiegebruik (en kan 't niet terugvinden op de site).
Ik gebruik Ritalin, en dat valt onder de opiumwet . Iemand een idee of dat een probleem gaat worden?
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_73184634
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:13 schreef miss-piggy het volgende:
je krijgt alleen uitslag als er iets loos is


Ik hoef nog maar 11 maanden te wachten voor ik weer mag
Ik mag precies vandaag over 3 maanden weer
pi_73188979
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef es70 het volgende:
Heb me aangemeld en krijg binnenkort ws. een oproep voor de keuring, maar ik vroeg me toch iets af ivm medicatiegebruik (en kan 't niet terugvinden op de site).
Ik gebruik Ritalin, en dat valt onder de opiumwet . Iemand een idee of dat een probleem gaat worden?
Bel ze even? Zij weten het het beste . Daarbij is het misschien niet zo gek dat het niet op de site staat, is geen medicatie dat vaak voorkomt
pi_73189278
Ik ga woensdag voor het eerst.
pi_73190834
PPP: leuk dat je voor het eerst naar de bloedbank mag! De mensen daar zijn superaardig!

Uh ja, bloedgeven.. Ik mag volgend jaar pas weer. Het klopt inderdaad dat ze je gewicht niet navragen, uitgaande van dat je in een jaar niet veel afvalt zeker?
Mijn Hb lijkt trouwens steeds iets meer te dalen, de afgelopen twee keren zat ik precies op de 7.9. Heeft iemand daar ook last van?
pi_73190937
Het mijne gaat gestaag omhoog, had vorige week 10.2, de keren daarvoor 9.6 en 9.9.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_73191917
Ik ben al wel bij de bloedbank geweest, en goedgekeurd. Ik ga nu voor het eerst echt bloed geven.
pi_73419309
Morgen rond deze tijd ga ik voor het eerst echt bloedgeven, ben benieuwd
Ook wanneer sporten weer gaat, zou eigenlijk morgenavond naar een proeflesje zumba gaan maar dat is misschien niet zo slim (ookal bij een proefles hoef je niet helemaal mee te doen natuurlijk)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:40:36 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73419498
Ik heb nog steeds geen uitslag gekregen van het prikken
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_73419643
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nog steeds geen uitslag gekregen van het prikken
Misschien moet je eens bellen duurt best lang zo.

Ik ga eind van de middag weer even, kijken of ik een beetje vroeg van kantoor weg kan zodat ik niet in de na het werk spits bij de bloedbank zit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:20:21 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73422058
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Misschien moet je eens bellen duurt best lang zo.

Ik ga eind van de middag weer even, kijken of ik een beetje vroeg van kantoor weg kan zodat ik niet in de na het werk spits bij de bloedbank zit.
Heb net gebeld en aangezien ik geen bloed mag geven tot mei (vanwege een coloscopie) krijg ik dan pas de oproep. Maar ik had verwacht dat ik ook de uitslag zou krijgen, maar blijkbaar is geen nieuws goed nieuws Ik heb wel gevraagd of ze mijn bloedgroep op kunnen sturen want daar ben ik wel benieuwd naar
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_73423020
Als het goed is krijg je op een gegeven moment een pasje waar je bloedgroep in koeieletters op staat. Heb ik in m'n portemonnee zitten voor je weet maar nooit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73423124
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:50 schreef Karstman het volgende:
Als het goed is krijg je op een gegeven moment een pasje waar je bloedgroep in koeieletters op staat. Heb ik in m'n portemonnee zitten voor je weet maar nooit.
Ik ben nu ongeveer een jaar bloeddonor, maar ik heb nooit een pasje gekregen. Misschien verschilt dit per stad?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:40:35 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73424633
Ik ken ook inderdaad iemand met een pasje, maar mijn huisgenoten hebben het weer niet. Zal inderdaad per regio verschillen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_73424769
Hmm misschien, ik zit in regio Zuidwest geloof ik (Leiden). Staat ook niks op het pasje, alleen naam, geboortedatum, bloedgroep, geslacht en een streepjescode.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:47:00 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_73426618
Geen pasje hier en ook geen koelkastmagneet met mn bloedgroep erop, die mn vriend wel heeft gekregen
pi_73427067
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Geen pasje hier en ook geen koelkastmagneet met mn bloedgroep erop, die mn vriend wel heeft gekregen
Ik wil ook een koelkastmagneet!
Maar misschien is dat alleen voor mensen die heel vaak al zijn geweest ofzo?
pi_73427276
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:00 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik wil ook een koelkastmagneet!
Maar misschien is dat alleen voor mensen die heel vaak al zijn geweest ofzo?
Koelkastmagneet heb ik meteen de eerste keer gekregen (in Nijmegen).
pi_73427583
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Koelkastmagneet heb ik meteen de eerste keer gekregen (in Nijmegen).
Ik zit in Amsterdam, blijkbaar doen ze er daar niet aan
pi_73427690
Hier (Utrecht) ook geen pasje en geen magneet.

Wel bij de vijfde keer een pelikaanknuffeltje gekregen.

-edit- verkeerde vogel.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:20:22 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_73427700
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Koelkastmagneet heb ik meteen de eerste keer gekregen (in Nijmegen).
Vriendje ook ja en notabene bij dezelfde bloedbank als ik
pi_73427877
Oja morgen ook maar eens vragen naar mijn bloedgroep
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:28:34 #161
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73427973
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Oja morgen ook maar eens vragen naar mijn bloedgroep
Staat ook op de voorkant van dat formulier wat je altijd in moet vullen
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_73428053
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:28 schreef -Peach het volgende:

[..]

Staat ook op de voorkant van dat formulier wat je altijd in moet vullen
Zoiets verwachtte ik inderdaad al
pi_73431834
Morgen mag ik weer
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:05:16 #164
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_73442064
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:00 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik wil ook een koelkastmagneet!
Maar misschien is dat alleen voor mensen die heel vaak al zijn geweest ofzo?
110 donaties in Nijmegen, geen magneet

Wel heb ik vorige week 3 pelikaantjes gekregen: 2 voor mijn pasgeboren tweeling en eentje voor de oudste omdat het anders zo sneu is
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_73443734
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Hier (Utrecht) ook geen pasje en geen magneet.

Wel bij de vijfde keer een pelikaanknuffeltje gekregen.

Die magneet kan me gestolen worden, maar ik wel zo'n pelikaantje, die is liev Maar ik wel een mok en een speldje voor ehm 20 keer doneren ofzo

Ging trouwens weer lekker vandaag, 6 minuutjes en het zakje was weer vol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:02:47 #166
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73444147
Doen mensen dit ook tegen betaling? Als iedereen gewoon geen bloed doneert steigt de waarde ervan.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
pi_73447553
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Doen mensen dit ook tegen betaling? Als iedereen gewoon geen bloed doneert steigt de waarde ervan.
Nee, in Nederland is dit op vrijwillige basis en onbetaald.
pi_73454168
De eerste keer bloedgeven ging goed vanmiddag
Ze deden wel heel rustig aan met me en ik heb een koelkastmagneet met mijn bloedgroep erop gekregen
pi_73471111
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:49 schreef Karstman het volgende:

[..]

Die magneet kan me gestolen worden, maar ik wel zo'n pelikaantje, die is liev Maar ik wel een mok en een speldje voor ehm 20 keer doneren ofzo

Ging trouwens weer lekker vandaag, 6 minuutjes en het zakje was weer vol
Ik heb de mok! En speldje voor 5x..
pi_73587768
Hoe zit het met veel sporten voor het bloedgeven. Ga je dan eerder gevloerd of is er geen effect?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:56:57 #171
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_73587895
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:54 schreef EricT het volgende:
Hoe zit het met veel sporten voor het bloedgeven. Ga je dan eerder gevloerd of is er geen effect?
Voor het bloed geven moet wel kunnen geloof ik. Na het bloedgeven wordt afgeraden.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_73588493
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:56 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Voor het bloed geven moet wel kunnen geloof ik. Na het bloedgeven wordt afgeraden.
Mwah ik heb een keer gesport voor het bloedgeven ('s ochtends sporten, na de lunch bloedgeven) en mooi dat ik flauwviel. Enige keer dat het gebeurd is. Kwam ook omdat ik te weinig had gedronken na het sporten. Als je niet overdreven veel zweet en genoeg drink zou het op zich goed moeten gaan.

Kijk na het bloedgeven zeker uit met sporten, zeker met fitnessapparaten en krachttraining, dat gat waar die naald heeft gezeten is nog best gevoelig als je er druk op zet door aan de gewichten te gaan hangen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:10:27 #173
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_73588745
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:06 schreef Karstman het volgende:
Mwah ik heb een keer gesport voor het bloedgeven ('s ochtends sporten, na de lunch bloedgeven) en mooi dat ik flauwviel. Enige keer dat het gebeurd is. Kwam ook omdat ik te weinig had gedronken na het sporten. Als je niet overdreven veel zweet en genoeg drink zou het op zich goed moeten gaan.

Kijk na het bloedgeven zeker uit met sporten, zeker met fitnessapparaten en krachttraining, dat gat waar die naald heeft gezeten is nog best gevoelig als je er druk op zet door aan de gewichten te gaan hangen.
Ik ben regelmatig 's ochtends wezen hardlopen en 's middags bloedgeven. Nooit problemen mee gehad maar ik zorgde er wel voor dat ik naast mijn normale drinken een liter water extra dronk.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_73588767
Ik ben donderdag voor het eerst geweest.

Ging prima (geen pasje/kadootje gehad ). Moest wel wat langer wachten, ze moesten eerst iets uitzoeken met mn dossier. HB was 8.8, prima dus, bloeddruk 110/73, aan de lage kant maar nog wel goed.

Heb nu wel alweer een oproep gehad, ga morgen even bellen want dat kan niet kloppen volgens mij.
pi_73588858
Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik na het bloedgeven niks meer hoef te doen. Ben de laatste tijd na het doneren snel flauw, niet lekker..
pi_73591400
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mwah ik heb een keer gesport voor het bloedgeven ('s ochtends sporten, na de lunch bloedgeven) en mooi dat ik flauwviel. Enige keer dat het gebeurd is. Kwam ook omdat ik te weinig had gedronken na het sporten. Als je niet overdreven veel zweet en genoeg drink zou het op zich goed moeten gaan.

Kijk na het bloedgeven zeker uit met sporten, zeker met fitnessapparaten en krachttraining, dat gat waar die naald heeft gezeten is nog best gevoelig als je er druk op zet door aan de gewichten te gaan hangen.
Oke dan komt het goed, Ik zal iig genoeg drinken. Moet woensdagmiddag bloed geven maar dinsdagavond hardlopen (lang) en woensdagochtend krachttraining.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:44:12 #177
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73670953
Gisteren gegeven,125/60 en hb 8.7, dus alles was prima. Heb alleen nog best last van de plek waar de naald erin is gegaan,is ook wat rood en dikker. Kan me niet herinneren dat ik daar de vorige keren last van heb gehad. Heeft iemand van jullie dr ooit last van?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_73671171
Ik moet gewoon wachten tot April '10 in verband met mn piercing.
Maar ik mag wel voor keuring vrijdag.
pi_73673384
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 07:44 schreef -Peach het volgende:
Gisteren gegeven,125/60 en hb 8.7, dus alles was prima. Heb alleen nog best last van de plek waar de naald erin is gegaan,is ook wat rood en dikker. Kan me niet herinneren dat ik daar de vorige keren last van heb gehad. Heeft iemand van jullie dr ooit last van?
Nooit last van maar het kan heel goed een kleine bloeduitstorting zijn, gebeurt wel eens dat ze net niet helemaal raak prikken, zou vanzelf over moeten gaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73750780
Ik zou vandaag voor de allereerste keer plasma gaan geven, maar dat is niet doorgegaan. Knallende hoofdpijn en misselijk toen ik wakker werd, maar ik dacht "ach, dat trekt nog wel bij". Toen het niet bijtrok dacht ik "ach, het wordt vast beter als ik zometeen in de frisse buitenlucht naar die bloedbank fiets". Toen dat ook niet gebeurde dacht ik "ach, plasma geven schijnt minder ingrijpend te zijn dan bloedgeven, moet lukken", dus keurig nog die vragenlijst ingevuld en alles. Ik blijf soms vrij lang in de ontkenningsfase .

Heb de situatie aan de arts voorgelegd en die wilde er -logisch- niet aan beginnen. Toen ik op de terugweg hondsberoerd op de fiets zat dacht ik "what was I thinking?"

Nu weet ik dus nog niet hoe plasma geven is. Over een week of drie nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_74164516
Heb vandaag keuring gehad Alleen ik weeg net 51 (bij 1.70), zou de impact van een halve liter dan wat erger zijn dan bij een zwaarder iemand?

Nu hopen dat ik niet te horen krijg dat ik AIDS ofzo heb (al zal dat wel niet vaak voorkomen )
pi_74164932
ik ga morgen ook weer even denk ik kreeg door mn verhuizing 3 oproepkaarten achter elkaar, ben vast hard nodig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_74166072
Ik kreeg vorige week een brief met de vraag of ik plasmadonor wil worden. (Ik heb al wel 2x gedoneerd )
Maar ik doe het niet denk ik
pi_74167753
Vandaag voor de tweede keer bloed gegeven. Ik heb geen problemen gehad. Ben er nu achter gekomen dat ik bloedgroep O + heb. Voor mensen die er tegen op zit op de naald, je voelt hem amper. Het voelt alleen even raar aan als de naald in een van je bloedvaten zit. Ik heb ooit eens een keer een grote infuus gekregen door mijn pols toen, ik geopereerd werd aan mijn blinde darm, dus zo kleine naald maakt mij niet bang

Op een poster zag ik dat ze zochten naar mensen die bloedgroep O + hebben voor plasma donatie. Maar ik dacht dat bloedgroep O universele bloed doner is. Oké O + kun je niet voor - gebruiken, maar is bruikbaar met vele andere bloedgroepen. En ik dacht dat O plasma niet zo bruikbaar is voor andere bloedgroepen?
pi_74167826
Over het algemeen zijn de donornaalden dikker dan een infuusnaald (voor de donornaald ben ik wel bang, een infuusnaald kan mij niks meer schelen)
pi_74167925
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:18 schreef miss-piggy het volgende:
Over het algemeen zijn de donornaalden dikker dan een infuusnaald (voor de donornaald ben ik wel bang, een infuusnaald kan mij niks meer schelen)
Je hebt totaal gelijk. Misschien vond ik de infuusnaald enger omdat ik 12 was en ook nog pijn had. Een operatie is natuurlijk ook altijd eng, je weet maar nooit wat er kan gebeuren, zelf bij standaard operaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Infuusnaald

[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 28-10-2009 22:33:10 ]
pi_74180678
Donornaalden zijn altijd groter dan infuusnaalden

Als je naar die wikipedia pagina kijkt, krijgen de meeste mensen blauw (0,8 mm). Maar bij bloedgeven krijg je geen infuusnaald

Ik zit nu al een tijdje te wachten op m'n oproepkaart
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:02:35 #188
39237 crew  H_T
2733
pi_74221023
Ik ben vanochtend weer geweest, en een vrouw een paar stoelen verderop is tijdens de donatie flauwgevallen ! Voor het eerst dat ik dat zag (9 keer geweest), voor een andere donor was het voor het eerst in 20 jaar dat hij zoiets zag gebeuren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74223569
denk dat ik straks ff ga heb ook wel trek in een roze koek
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_74226982
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ben vanochtend weer geweest, en een vrouw een paar stoelen verderop is tijdens de donatie flauwgevallen ! Voor het eerst dat ik dat zag (9 keer geweest), voor een andere donor was het voor het eerst in 20 jaar dat hij zoiets zag gebeuren
Tijdens heb ik ook nog nooit gezien, na het geven wel, bij de koffie zeg maar. Sterker nog ik ben ook een keer gaan liggen bij de koffie
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:30:18 #191
159909 -Peach
Prunus persica
pi_74228306
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ben vanochtend weer geweest, en een vrouw een paar stoelen verderop is tijdens de donatie flauwgevallen ! Voor het eerst dat ik dat zag (9 keer geweest), voor een andere donor was het voor het eerst in 20 jaar dat hij zoiets zag gebeuren
Ik had het de laatste keer dat ik ben geweest (6e x) ook gezien. Best grote kerel
Zo'n oude man naast mij:'Ik vind dat toch altijd mooi als dat gebeurd!'
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_74231010
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:30 schreef -Peach het volgende:

[..]

Ik had het de laatste keer dat ik ben geweest (6e x) ook gezien. Best grote kerel
Zo'n oude man naast mij:'Ik vind dat toch altijd mooi als dat gebeurd!'
denk dat sommige mensen die al een lange tijd geven wat minder goed op zichzelf gaan letten. Makkelijker gaan als ze nog niet gegeten hebben of als ze zich niet helemaal lekker voelen. Je kunt nooit zeker weten hoe je lichaam kan reageren
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:28:14 #193
39237 crew  H_T
2733
pi_74244342
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

denk dat sommige mensen die al een lange tijd geven wat minder goed op zichzelf gaan letten. Makkelijker gaan als ze nog niet gegeten hebben of als ze zich niet helemaal lekker voelen. Je kunt nooit zeker weten hoe je lichaam kan reageren
Deze vrouw was er voor het eerst, blijkbaar vond ze het toch wel wat spannend. Ik ben er ook 1 keer zonder ontbijt geweest en ben ook wel eens te vroeg gaan staan, maar gelukkig nog nooit echt wat gehad.

Oh en goed nieuws voor de mensen die in Leeuwarden geven: een van de medewerkers wist me te vertellen dat de avondopening vanaf 2010 ook op dinsdag en woensdag is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:36:24 #194
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_74246346
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:
denk dat sommige mensen die al een lange tijd geven wat minder goed op zichzelf gaan letten. Makkelijker gaan als ze nog niet gegeten hebben of als ze zich niet helemaal lekker voelen. Je kunt nooit zeker weten hoe je lichaam kan reageren
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maar voor mij werkt het juist omgekeerd. De eerste keren moet je echt even kijken wat wel werkt en wat niet. Tegenwoordig zorg ik dat ik altijd voldoende heb gegeten en gedronken omdat ik anders echt wel draaierig word.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_74247645
gisteren hebben ze mn linkerarm gebruikt. Was achteraf echt veel pijnlijker, terwijl ik wel net zo makkelijk te prikken was als rechts volgende keer maar weer mn rechterarm
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_74283786
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:09 schreef littledrummergirl het volgende:
gisteren hebben ze mn linkerarm gebruikt. Was achteraf echt veel pijnlijker, terwijl ik wel net zo makkelijk te prikken was als rechts volgende keer maar weer mn rechterarm
Mocht je niet kiezen dan? Ik mocht dat altijd wel
  zondag 1 november 2009 @ 17:58:32 #197
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_74283846
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef synnath het volgende:
Mocht je niet kiezen dan? Ik mocht dat altijd wel
Kiezen mag altijd, maar het kan zijn dat er door drukte niet een plek van je voorkeur beschikbaar is.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_74283916
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:58 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Kiezen mag altijd, maar het kan zijn dat er door drukte niet een plek van je voorkeur beschikbaar is.
Ohh! Tuurlijk, haha. Stom van me dat ik daar niet aan heb gedacht.
pi_74300989
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:58 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Kiezen mag altijd, maar het kan zijn dat er door drukte niet een plek van je voorkeur beschikbaar is.
Volgens mij hebben ze bij ons aan beide kanten van elke stoel afname apparaten. Zal de volgende keer eens goed kijken, heb nog nooit gehad dat het niet in m'n voorkeursarm ging
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_74310757
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze bij ons aan beide kanten van elke stoel afname apparaten. Zal de volgende keer eens goed kijken, heb nog nooit gehad dat het niet in m'n voorkeursarm ging
Ja die hebben ze dus ook, maar als er geen plek van je voorkeur beschikbaar is zul je dus aan de andere kant moeten plaatsnemen.
pi_74312600
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:53 schreef synnath het volgende:
Ja die hebben ze dus ook, maar als er geen plek van je voorkeur beschikbaar is zul je dus aan de andere kant moeten plaatsnemen.
Bij ons mag je dan wachten tot er een plekje van je voorkeur beschikbaar is en gaat de eerste na je die de andere arm prefereert voor, als je echt niet in die arm geprikt wil of kan worden. Als het je niet uitmaakt mag je natuurlijk gewoon gaan zitten.
pi_74315935
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:53 schreef synnath het volgende:

[..]

Ja die hebben ze dus ook, maar als er geen plek van je voorkeur beschikbaar is zul je dus aan de andere kant moeten plaatsnemen.
Nee gekkie, ik bedoel dat er twee apparaten per stoel zijn, één links en één rechts, althans dat denk ik.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 2 november 2009 @ 14:42:25 #203
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_74315990
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:40 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nee gekkie, ik bedoel dat er twee apparaten per stoel zijn, één links en één rechts, althans dat denk ik.
Nee hoor, 1 apparaat per stoel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_74449734
Nou, nu dan toch met succes voor het eerst plasma gegeven. Relaxed! Beetje tijdschriften liggen lezen, ouwehoeren met de buurman, en intussen wordt er om de haverklap gevraagd of je nog een broodje of iets te drinken wil. Ik waande me in een strandstoel in zo'n all-in resort .
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:45:10 #205
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_74452106
He, dan zijn we vrijwel tegelijk geweest
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_74459131
Ik mag de 11e weer!
pi_74476956
Ha! Mark!

Ik voel me als ik van die bloedbank wegfiets altijd zo'n mazzelaar dat ik in de positie ben om bloed/plasma te geven ipv dat ik het zelf nodig heb. Je kunt elk moment omslaan van kerngezond naar transfusiebehoevend, realiseer ik me dan, en dan zit ik echt op de fiets met zo'n gevoel van "phew, tot nu toe ben ik de dans ontsprongen" .
pi_74531698
Toch vind ik het jammer dat ik nog zolang moet wachten.
pi_74542212
ik heb mijn eerste oproepkaart gehad, binnenkort eens even een mogelijkheid vinden om te gaan
Ja doei.
pi_74544846
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:54 schreef ShadyLane het volgende:
Ha! Mark!

Ik voel me als ik van die bloedbank wegfiets altijd zo'n mazzelaar dat ik in de positie ben om bloed/plasma te geven ipv dat ik het zelf nodig heb. Je kunt elk moment omslaan van kerngezond naar transfusiebehoevend, realiseer ik me dan, en dan zit ik echt op de fiets met zo'n gevoel van "phew, tot nu toe ben ik de dans ontsprongen" .
Dat heb ik ook. En dan denk ik ook altijd van 'goh, misschien overleeft iemand nu een ongeluk oid dankzij mijn bloed!'.
  maandag 9 november 2009 @ 19:04:17 #211
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_74549300
Het voelt altijd goed als er weer een half liter uit is (althans, geestelijk. Lichamelijk wil het nog wel eens sterretjes geven met het opstaan )
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_74774829
Heb vorige week weer bloed gegeven, ging goed .
Wel was een vrouw iets te snel opgestaan om naar huis te gaan en lag dus ondersteboven in de kapstok
pi_74775197
Ik mag vanaf vandaag weer
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 november 2009 @ 10:33:55 #214
39237 crew  H_T
2733
pi_74775217
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:17 schreef GotC het volgende:
Heb vorige week weer bloed gegeven, ging goed .
Wel was een vrouw iets te snel opgestaan om naar huis te gaan en lag dus ondersteboven in de kapstok
Niet leuk voor haar natuurlijk, maar ik vind de omschrijving wel grappig
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74775403
Ik mag vanaf morgen, eerste keer
pi_74777174
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Niet leuk voor haar natuurlijk, maar ik vind de omschrijving wel grappig
Ach, ze was echt net klaar met bloedgeven en wilde gelijk doorgaan naar huis Die dokter ook lekker droog: Oh god, ligt er weer 1 met de tenen naar boven?
pi_74777329
Kon vanaf gister weer doneren! Ben meteen gegaan! Ging hartstikke goed, aardige mensen zoals altijd! En lekker nog wat soep en een koek na afloop gegeten. Bloeddruk was 120/70 en HB (?) 9.1. Weet verder niet echt wat deze cijfers betekenen.
pi_74777449
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:53 schreef synnath het volgende:
Kon vanaf gister weer doneren! Ben meteen gegaan! Ging hartstikke goed, aardige mensen zoals altijd! En lekker nog wat soep en een koek na afloop gegeten. Bloeddruk was 120/70 en HB (?) 9.1. Weet verder niet echt wat deze cijfers betekenen.
Hb is je hemoglobine, die is bij jou normaal. Ook je bloeddruk is optimaal

Ik mag over een maand en 10 dagen weer
pi_74777505
ik kwam maar net door de test heen met een bloeddruk van 103 (minimum is 100)...

HB was 7,8
Ja doei.
pi_74777512
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:53 schreef synnath het volgende:
Kon vanaf gister weer doneren! Ben meteen gegaan! Ging hartstikke goed, aardige mensen zoals altijd! En lekker nog wat soep en een koek na afloop gegeten. Bloeddruk was 120/70 en HB (?) 9.1. Weet verder niet echt wat deze cijfers betekenen.
Fijn dat het goed ging Moet je gewoon de volgende keer vragen!

Maar iig:

Bloeddruk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddruk

En
quote:
Na controle van uw administratieve gegevens, volgt de zogenaamde ‘kleine medische keuring’ door een afname-assistent. De afname-assistent meet de bloeddruk en beoordeelt de polsslag. Vervolgens controleren wij of het ijzergehalte in uw bloed voldoende is om verantwoord bloed af te kunnen nemen. Bij elke bloedgift doen wij in ieder geval de volgende laboratoriumonderzoeken:

o bloedgroepbepaling;
o de mogelijke aanwezigheid van ziektekiemen die door bloedtransfusie kunnen worden overgedragen.
Bron: www.sanquin.nl

Die HB wordt dus afgenomen om te kijken of jij het wel aankan om bloed te doneren. Voor mannen is een HB van 8.5-10.0 ok, maar bij vrouwen vanaf 7.5. Als het hieronder is, mag je geen bloed geven
pi_74784684
quote:
Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
Van sanquin site. Dus met 9.1 zat je goed .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:04:22 #222
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_74784755
Mijn HB is altijd rond de 10.5 - 11.
Verder ben ik vorige week geweest voor de typering van mijn bloed, voor donatie in de toekomst.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_74786470
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Mijn HB is altijd rond de 10.5 - 11.
Verder ben ik vorige week geweest voor de typering van mijn bloed, voor donatie in de toekomst.
Goedzo! Ik was trouwens erg benieuwd naar m'n bloedgroep hehe.
pi_74788561
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
ik kwam maar net door de test heen met een bloeddruk van 103 (minimum is 100)...
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar het kan zijn dat ik met een (systolische) bloeddruk van 85 nog bloed heb mogen gegeven. Of ik was afgekeurd om een andere reden, kan ook. Het is erg lang geleden.
pi_74788736
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet zo veel uit.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar het kan zijn dat ik met een (systolische) bloeddruk van 85 nog bloed heb mogen gegeven. Of ik was afgekeurd om een andere reden, kan ook. Het is erg lang geleden.
Serieus? Des te lager je bloeddruk, des te groter de kans op dingen zoals flauwvallen..
Natuurlijk is bloeddruk een momentopname, maar als iemand een bovendruk van 85 heeft in het ziekenhuis wordt er al actie ondernomen (iig bij mij op de afdeling wel) ..

Laatst had ik 110/70, toen werd er al gelijk gevraagd of dit normaal was, of ik me goed voelde, plus ze hebben m'n bloeddruk nog een keer nagemeten na het bloedgeven voor de zekerheid..
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:29:40 #226
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_74788841
met een te lage systolische bloeddruk kun je wel flink sterretjes zien bij het opstaan, spreek ik uit ervaring (diastolische druk is goed). Na 0,5 liter doneren zie je soms ook wel sterretjes of word het even zwart voor de ogen. Misschien dat die combinatie niet helemaal goed is?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_74788934
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:26 schreef GotC het volgende:
Serieus? Des te lager je bloeddruk, des te groter de kans op dingen zoals flauwvallen..
Natuurlijk is bloeddruk een momentopname, maar als iemand een bovendruk van 85 heeft in het ziekenhuis wordt er al actie ondernomen (iig bij mij op de afdeling wel) .
110/70 is redelijk standaard voor mij. Hoewel ik vermoed dat het nu iets lager kan zijn omdat ik de laatste tijd geen zout meer in mijn eten gooi (dat vergeet ik gewoon, niet slim ). Met 85 in het ziekenhuis is dat anders omdat je daar niet zonder reden bent. Ik ben verder hartstikke gezond, een lagere bloeddruk hoort gewoon bij mij.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef manda-rijn het volgende:
met een te lage systolische bloeddruk kun je wel flink sterretjes zien bij het opstaan, spreek ik uit ervaring (diastolische druk is goed). Na 0,5 liter doneren zie je soms ook wel sterretjes of word het even zwart voor de ogen. Misschien dat die combinatie niet helemaal goed is?
Van dat eerste heb ik altijd wel last, maar als ik dan maar lang genoeg na het doneren blijf rusten, zou het ok zijn.
Van het doneren zelf heb ik overigens nog nooit problemen gehad.

[ Bericht 38% gewijzigd door wyccie op 17-11-2009 18:38:44 ]
pi_74863991
Ik heb net voor de eerste keer bloed gegeven Ging allemaal goed en de mensen waren allemaal keilief, ook al hadden ze een hele druk dag gehad. Bloeddruk was geloof ik 125/75 en Hb 7,7.

En ik wil nog even zeggen dat ik dit ter nagedachtenis aan m'n pap doe, voor iedereen die het nodig heeft. Ik hoop dat ik dat nog lang mag doen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 07:46:33 #229
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_74875603
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:01 schreef mel723 het volgende:
Ik heb net voor de eerste keer bloed gegeven
Welkom bij de club!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_75259082
Ik zit er ook aan te denken om donor te worden, misschien straks maar 's aanmelden .
* Jossie90 ziet alleen een beetje op tegen de 2,0mm naalden
pi_75261445
Ach die naalden vallen wel mee, gewoon niet kijken als ze heb je arm in jassen

Ik ga morgen nog even, volgende week op vakantie naar een verdacht land dus de oproep komt precies op tijd
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 21:40:59 #232
34726 Fratz
Max
pi_75262039
Even een schouderklopje van mij voor allen hier die bloed en/of plasma doneren!



Chapeau!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_75263570
Ik ben ook veel te goed voor deze wereld

* Jossie90 drukt op de "Verstuur" knop..
  donderdag 3 december 2009 @ 23:33:15 #234
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_75267132
Die naald merk je niks van.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 5 december 2009 @ 01:32:36 #235
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_75305514
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Oja morgen ook maar eens vragen naar mijn bloedgroep
Al vaak bloed gegeven? je AB0 kun je makkelijk achter komen.

Ik ben wel benieuwd naar m'n irregulaire antistoffen, geen flauw idee of ze die data zo kunnen oproepen bij de volgende donatie.
pi_75316780
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Al vaak bloed gegeven? je AB0 kun je makkelijk achter komen.

Ik ben wel benieuwd naar m'n irregulaire antistoffen, geen flauw idee of ze die data zo kunnen oproepen bij de volgende donatie.
Even uit interesse, waarom zou je willen weten wat je irregulaire antistoffen?
pi_75318790
Dinsdag weer in Ede geweest
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_75326338
Bleek dat ik gister voor de 20e keer was, mocht ik een kadootje uitzoeken.
* Karstman is nu de trotse bezitter van een kleine pluchen pelikaan

ik trok overigens vacuum ofzo, het liep niet door en toen moesten ze enorm aan de naald frutselen voordat het weer goed liep. Geen blauwe plekken gelukkig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 6 december 2009 @ 14:01:28 #239
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_75336283
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Even uit interesse, waarom zou je willen weten wat je irregulaire antistoffen?
Daar wordt bij transfusies ook naar gekeken. Maar voor mij is het gewoon pure nieuwsgierigheid
  Licht Ontvlambaar maandag 7 december 2009 @ 19:17:02 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75383006
Ik mocht eindelijk weer Eind vorig jaar een maagonderzoek gehad... Mijn Hb was 10.1, bloeddruk 122/78 en pols 69. Alles prima in orde dus... Het liep ook lekker.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75656779
Volgende week sollicitatiegesprek bij de bloedbank \o/
pi_75656826
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:16 schreef Jossie90 het volgende:
Volgende week sollicitatiegesprek bij de bloedbank \o/
Ooh, ga je prikken of iets anders?

Toen ik zei dat ik de vpk opleiding deed, zeiden ze gelijk 'wil je hier voor 18 uur komen werken? Kan je goed leren prikken!' maar ik werk al in het ziekenhuis
pi_75664697
Ik ben vandaag samen met mn mams gegaan Was geinig, op een gegeven moment werd er geroepen 'Mevrouw *achternaam?* ik: Welke?
Stats waren weer goed, 130/80 en een hB van 8.8. Mooi dus. Ik moest alleen wel op een stoel gaan zitten toen ik nog even een paar minuutjes ging wachten tot mn moeder klaar was met doneren. En de leuke sanquin-man die mn arm verbond, had een erg leuke kop en een leuke stem, maar verbandjes leggen is niet zijn sterkste kant
pi_75666526
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Ooh, ga je prikken of iets anders?
Laten prikken :p
pi_75669726
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:15 schreef Jossie90 het volgende:

[..]

Laten prikken :p
Ohh, je gaat bloed geven Ik dacht werkelijk solliciteren..
  woensdag 16 december 2009 @ 01:43:09 #246
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_75674799
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Ooh, ga je prikken of iets anders?

Toen ik zei dat ik de vpk opleiding deed, zeiden ze gelijk 'wil je hier voor 18 uur komen werken? Kan je goed leren prikken!' maar ik werk al in het ziekenhuis
Prik je ook bloed dan?
  woensdag 16 december 2009 @ 07:46:58 #247
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_75676448
Ik ben gisteravond geweest. Had wel een oproepkaart gekregen, maar stond niet in het systeem. Maar, zo zeiden ze, iemand die tijd vrijmaakt om bloed te komen geven sturen we niet weg.

Zat gister ook weer op een mooie bloeddruk (123/70) vond ik zelf. Afgelopen jaar een behoorlijk stressvolle periode gehad. Het mooie van die maandelijkse check up is dat je mooi kunt zien welke invloed dat kan hebben op je bloeddruk.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 december 2009 @ 12:48:48 #248
39237 crew  H_T
2733
pi_75684147
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:46 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben gisteravond geweest. Had wel een oproepkaart gekregen, maar stond niet in het systeem. Maar, zo zeiden ze, iemand die tijd vrijmaakt om bloed te komen geven sturen we niet weg.

Zat gister ook weer op een mooie bloeddruk (123/70) vond ik zelf. Afgelopen jaar een behoorlijk stressvolle periode gehad. Het mooie van die maandelijkse check up is dat je mooi kunt zien welke invloed dat kan hebben op je bloeddruk.
Geef je plasma dan? Want volbloed mag maximaal 5 keer per jaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_75685646
quote:
Op woensdag 16 december 2009 01:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Prik je ook bloed dan?
Ik nog niet, maar over 2 jaar ongeveer moet het wel..
pi_75701760
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:29 schreef GotC het volgende:
Ik nog niet, maar over 2 jaar ongeveer moet het wel..
Het dubbele is ook dat je pas voor het eerst mag prikken op een mens als je gediplomeerd bent. Maar als als je gediplomeerd bent, vindt je nieuwe werkgever het wel heel erg raar als je het niet kunt
  woensdag 16 december 2009 @ 20:10:44 #251
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_75701817
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Geef je plasma dan? Want volbloed mag maximaal 5 keer per jaar
Plasma, ongeveer één keer in de drie weken.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_75922734
Ben gisteren gebeld, of ik donderdag nog bloed kan komen geven voor de feestdagen - ze zullen wel een extra voorraad O- willen hebben voor oud&nieuw. Dus overmorgen even langs de bloedbank.
pi_75922802
ik moet nog steeds gaan... ik denk dat ik tussen kerst en o&n even langs ga..
Ja doei.
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:05:40 #254
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_75928574
Bij mij is het de vorige keer ineens niet gelukt . Bloeddruk en Hb waren beide prima, maar het zetten van de naald ging een beetje moeizaam. Ik schijn hele dunne aderen te hebben, waardoor het lastig is. Na een paar keer porren zat die naald erin, maar het bloed stroomde niet hard genoeg. Dus toen zijn ze eerder gestopt.

Hopelijk lukt het de volgende keer wel weer!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_76299029
Heb nu ook weer een oproep gekregen, zat waarschijnlijk aan de max vorig jaar want de vorige keer is alweer een tijdje terug
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:49:42 #256
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76436028
Gisteren voor de 25ste keer. Had een Hb van 10,2 en een bloeddruk van 70/110, dat was prima in orde geloof ik Vorige keer was het 80/120 en daarvoor 80/130.
Helaas kon één van ons (we gaan altijd met z'n drieën) niet omdat zijn Hb te laag was, 8,3 had hij.

Stond trouwens wel even te kijken van een donor. Er lag een turkse vrouw (met hoofddoekje) aan het plasma apparaat maar ik dacht dat moslims niet mochten geven. Maar misschien heb ik het mis hoor, weet iemand hier wat meer van? (heb het haar niet zelf gevraagd, dat vond ik een beetje ongepast)

[ Bericht 3% gewijzigd door Elegy op 05-01-2010 13:56:30 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_76437662
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:49 schreef Elegy het volgende:
Gisteren voor de 25ste keer. Had een Hb van 10,2 en een bloeddruk van 70/110, dat was prima in orde geloof ik Vorige keer was het 80/120 en daarvoor 80/130.
Helaas kon één van ons (we gaan altijd met z'n drieën) niet omdat zijn Hb te laag was, 8,3 had hij.

Stond trouwens wel even te kijken van een donor. Er lag een turkse vrouw (met hoofddoekje) aan het plasma apparaat maar ik dacht dat moslims niet mochten geven. Maar misschien heb ik het mis hoor, weet iemand hier wat meer van? (heb het haar niet zelf gevraagd, dat vond ik een beetje ongepast)
Ik denk dat je qua bloeddruk 110/70, 120/80 en 130/80 bedoelt Anders was er iets goed fout!

Wel interessant, die turkse vrouw! Ook nog nooit gezien..
pi_76437913
Is het niet zo dat ze niet mogen ontvangen? Of was dat een andere religie?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:55:57 #259
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_76438706
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:36 schreef -Trinity- het volgende:
Is het niet zo dat ze niet mogen ontvangen? Of was dat een andere religie?
Volgens mij mogen jehova getuigen geen bloedtransfusie ondergaan (althans dat vinden ze zelf).
Vaak worden ouders dan tijdelijk uit het ouderlijk gezag ontheven zodat kinderen toch geholpen kunnen worden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_76438861
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:55 schreef Mark het volgende:

[..]

Volgens mij mogen jehova getuigen geen bloedtransfusie ondergaan (althans dat vinden ze zelf).
Vaak worden ouders dan tijdelijk uit het ouderlijk gezag ontheven zodat kinderen toch geholpen kunnen worden.
Ik vraag me altijd af of dat dan niet óók kindermishandeling is, want zo'n kind wordt dan verstoten door de ouders en de kerk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:27:22 #261
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76440026
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik denk dat je qua bloeddruk 110/70, 120/80 en 130/80 bedoelt Anders was er iets goed fout!

Wel interessant, die turkse vrouw! Ook nog nooit gezien..
Euh, ja dat bedoel ik. Ik haal het altijd door elkaar

Ik zal eens vragen, heb tussen mijn oud collega's wel wat moslims zitten, die weten daar vast meer van. Hier kom ik nog op terug
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:34 #262
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76440072
Ik heb een dikke schuld bij de bloedbank! Ik ben blij dat ze die niet komen innen!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:41:25 #263
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76440677
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb een dikke schuld bij de bloedbank! Ik ben blij dat ze die niet komen innen!
Pas maar op, straks staan de deurwaarders op de stoep met een appelboor en een vacuvin
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:00:35 #264
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76441550
Oh, ik heb hier wat gevonden over moslims en bloed doneren: http://www.islamcity.nl/islam/diversen/mag-je-bloed-doneren.html

En hier nog wat: http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=39888

Zo te lezen mag bloed geven wel en wordt het ook gezien als liefdadigheid. Net als orgaandonatie als ik het zo zie. Zolang het lichaam het maar kan missen bij leven. Hier en daar zijn ook mensen die vinden dat het niet mag maar het meerendeel ziet er blijkbaar geen probleem in.

Weer wat geleerd
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:15:47 #265
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_76442157
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of dat dan niet óók kindermishandeling is, want zo'n kind wordt dan verstoten door de ouders en de kerk
Nee, doordat het kind uit het ouderlijk gezag wordt gehaald, zien ze het als een soort van overmacht.
Vrij hypocriet, maar beter zo dan kinderen medische hulp onthouden.

Overigens heeft mijn vrouw wel eens meegemaakt dat de ene dag de ene ouder voor een vaccinatie van het kind kwam, en de volgende dag de andere. Allebei dus liever praktisch dan religieus, maar het voor je partner verborgen willen houden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:40:02 #266
202348 Susi
Temple of Love
pi_76445757
Vandaag eindelijk het aanmeldformulier ingevuld.
pi_76446389
Ik ben vorige week ook voor het eerst gegaan Viel allemaal wel mee, maar ben niet zo iemand die meteen vrolijk wegloopt zodra ik bloed heb gedoneerd. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:16:53 #268
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76447198
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:56 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben vorige week ook voor het eerst gegaan Viel allemaal wel mee, maar ben niet zo iemand die meteen vrolijk wegloopt zodra ik bloed heb gedoneerd. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer
Bij mij hielp het om pas 's avonds na het eten te geven. Heb één keer 's ochtends gegeven nadat ik slechts een kiwi, wat brinta en een kop thee op had. Toen ging ik wel bijna tegen de vlakte.
Nu geen last meer van
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_76447528
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:15 schreef Mark het volgende:
Overigens heeft mijn vrouw wel eens meegemaakt dat de ene dag de ene ouder voor een vaccinatie van het kind kwam, en de volgende dag de andere. Allebei dus liever praktisch dan religieus, maar het voor je partner verborgen willen houden
!
pi_76462031
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:16 schreef Elegy het volgende:

[..]

Bij mij hielp het om pas 's avonds na het eten te geven. Heb één keer 's ochtends gegeven nadat ik slechts een kiwi, wat brinta en een kop thee op had. Toen ging ik wel bijna tegen de vlakte.
Nu geen last meer van
Ik had voordat ik ging een dikke omelet gegeten. Kon wel door voor avondeten
Maar ik weeg ook net iets in de 50, dus het is wel logisch. Procentueel gezien natuurlijk meer bloed dan een 'dikker' iemand. Maar ja, na een dag voelde ik me weer goed. Al werd ik wel ontzettend snel dronken de dag erna, maar kon ook aan andere factoren liggen natuurlijk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:23:36 #271
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76463529
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:53 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik had voordat ik ging een dikke omelet gegeten. Kon wel door voor avondeten
Maar ik weeg ook net iets in de 50, dus het is wel logisch. Procentueel gezien natuurlijk meer bloed dan een 'dikker' iemand. Maar ja, na een dag voelde ik me weer goed. Al werd ik wel ontzettend snel dronken de dag erna, maar kon ook aan andere factoren liggen natuurlijk
Ahja, ik weeg 72kg en had daarvoor stevig gegeten (saté, spareribs en patat., niet het beste voedsel maar toch) dus had genoeg qua buffer

Ben vandaag maar niet gaan sporten trouwens, voelde me toch wat slapjes
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_76464520
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:23 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ben vandaag maar niet gaan sporten trouwens, voelde me toch wat slapjes
Ik wacht ook meestal een dagje voor ik weer ga sporten. Zeker voor krachttraining, heb gemerkt dat je versgeprikte ader het niet heel fijn vindt als je aan gewichten gaat lopen trekken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 27 januari 2010 @ 00:58:21 #273
39237 crew  H_T
2733
pi_77319917
Vandaag voor de 10e keer geweest, dus ik ben nu een mok rijker . De verschillende waarden waren weer prima in orde, een HB van 9,3 was voor mijn doen laag . In conclusie: het ging weer prima!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 01:33:55 #274
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77320347
Ik heb vorige week nog 3 zakjes opgenomen! Bedankt voor de donaties!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:52:11 #275
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_77332986
Wat heb je gehad dan?

Ik ga vrijdag maar weer eens buurten bij Sanquin
pi_77335034
ergens in het begin van het topic las ik dat iemand een bloedruk van 100 over 60 ofzo had.
ik zit standaard rond de 100(idd ook last van warme douche, dat moet ik sochtends vroeg niet proberen)
maar mij werd ergens bij een infokraam van sanquin gezegd dat ik geen bloed kon geven om de lage bloeddruk.

mag dit nu wel of niet? kans is natuurlijk dat ik onderuit ga, maar ik denk zelf dat dat wel goed op te vangen is met voldoende eten en drinken en eventueel tijdje plat liggen.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 15:50:35 #277
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77337820
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:52 schreef Trashcanman het volgende:
Wat heb je gehad dan?

Ik ga vrijdag maar weer eens buurten bij Sanquin
In het ziekenhuis gelegen , ik meen 3x van 5 donoren thrombo's of zoiets.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_77349823
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:40 schreef loecje het volgende:
ergens in het begin van het topic las ik dat iemand een bloedruk van 100 over 60 ofzo had.
ik zit standaard rond de 100(idd ook last van warme douche, dat moet ik sochtends vroeg niet proberen)
maar mij werd ergens bij een infokraam van sanquin gezegd dat ik geen bloed kon geven om de lage bloeddruk.

mag dit nu wel of niet? kans is natuurlijk dat ik onderuit ga, maar ik denk zelf dat dat wel goed op te vangen is met voldoende eten en drinken en eventueel tijdje plat liggen.
Vreemd, ik dacht toch echt dat het niet zo erg was. Maar voor mij was dat al een tijdje geleden, misschien hebben ze het nu iets aangescherpt.
pi_77350517
Ik mag 1 februari weer komen
pi_77351510
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:22 schreef wyccie het volgende:

[..]

Vreemd, ik dacht toch echt dat het niet zo erg was. Maar voor mij was dat al een tijdje geleden, misschien hebben ze het nu iets aangescherpt.
ik weet ook niet precies, heb niet doorgevraagd hoe en waarom [stom denk ik nu]. maar misschien dat iemand anders mij hier nog wat meer over kan vertellen?? want die lage bloeddruk is wel wat mij tegenhoud om gaan doneren.
pi_77353652
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:51 schreef loecje het volgende:

[..]

ik weet ook niet precies, heb niet doorgevraagd hoe en waarom [stom denk ik nu]. maar misschien dat iemand anders mij hier nog wat meer over kan vertellen?? want die lage bloeddruk is wel wat mij tegenhoud om gaan doneren.
Volgens de arts had ik ook een lage bloeddruk, ben nu alleen wel kwijt wat mijn bovendruk was. Onderdruk was 56 ongeveer.

Je kan natuurlijk altijd de donorlijn bellen
pi_77531365
Ik mag woensdag weer.....
pi_77533699
Ja ik mag ook deze week weer, moet even uitstel vragen, net ziek geweest.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 1 februari 2010 @ 22:47:43 #284
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_77534053
Ik heb me vorige week via de website opgegeven en wacht nu op een brief met bevestiging en keuringsafspraak
pi_78352047
Schopje

Vandaag voor de 6e keer geweest, lekker rustig, alle waarden waren weer in orde en het ging verder prima!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_78352385
zijn jullie trws ook beenmerg donor? kreeg ik laatst een foldertje over van sanquin.. ik vind het te eng denk ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:46:08 #287
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_78354049
wat houdt dat verder in, beenmergdonor? (ja, dat ze beenmerg uit je halen, maar waar en hoe?)
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_78354110
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:46 schreef manda-rijn het volgende:
wat houdt dat verder in, beenmergdonor? (ja, dat ze beenmerg uit je halen, maar waar en hoe?)
wat ik uit het foldertje begreep komen je gegevens in een database, en mocht je ooit met iemand matchen ( en die kans is klein) volgt er een ziekenhuisopname waarbij ze onder algehele narcose beenmerg bij je weghalen. Stond ook specifiek in het boekje vermeld dat het geen lichte ingreep was en dat het door veel mensen als pijnlijk word ervaren
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_78354513
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:00 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn jullie trws ook beenmerg donor? kreeg ik laatst een foldertje over van sanquin.. ik vind het te eng denk ik

zie ook: Bloedstamcellen donor
Tegenwoordig kan het dus ook uit het bloed gehaald worden nadat je groeifactoren toegediend krijgt.

Ik heb me gewoon opgegeven, bang ben ik nog niet. Terugkrabbelen kan altijd nog. Maar stel dat ik ooit een oproep krijg, dan zal ik waarschijnlijk gewoon doorzetten, wetende dat iemand zou kunnen sterven zonder nieuwe stamcellen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:02:01 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_78354725
ik ben het wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:03:47 #291
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78354795
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:47 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb me vorige week via de website opgegeven en wacht nu op een brief met bevestiging en keuringsafspraak
Omdat ik nog niets gehoord heb hierop, heb ik gisteren maar even gemaild of het nog goedkomt met mijn aanmelding. Ben benieuwd of ik nu wel respons krijg.
pi_78354857
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:03 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Omdat ik nog niets gehoord heb hierop, heb ik gisteren maar even gemaild of het nog goedkomt met mijn aanmelding. Ben benieuwd of ik nu wel respons krijg.
Verwacht van sanquin geen snelle antwoorden.

Ze zijn wat dat aangaat niet heel erg goed.

Verhuizing correct doorgeven kwam pas goed na 2x wijziging doorvoeren op bloedbank lokatie zelf.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78354883
Dat je in een databank komt en als er dan iemand beenmerg nodig heeft kijken ze welke donor het beste matcht. Als jij dat bent ga je beenmerg doneren.

Ik heb de aanmeldingspapieren aangevraagd toen iemand in mijn omgeving een donor nodig leek te gaan hebben (uiteindelijk heeft ie gewoon zijn eigen stamcellen gekregen en was donatie niet nodig), maar was aan het twijfelen over de donatiemethode en weet nu zo gauw niet meer waar ze liggen Ze hebben tegenwoordig twee methodes: bij de oude halen ze de stamcellen uit het bot, bij de nieuwe uit het bloed. Je kunt op de aanmeldingsformulieren aangeven of je alleen via 1 van beide methodes wil doneren of via allebei. Ik vind dat botgedoe maar eng, en wilde dus aankruisen "alleen uit het bloed", maar omdat het me ook weer zo lullig leek als er dan iemand bij wie het alleen via de andere methode kan (weet niet of dat voorkomt) niet geholpen kan worden twijfelde ik nog. Binnenkort toch die papieren maar weer eens opzoeken.

In dit topic kun je een verslag lezen van iemand die beenmerg heeft gedoneerd.
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:16:44 #294
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78377024
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:05 schreef Joene het volgende:

[..]

Verwacht van sanquin geen snelle antwoorden.

Ze zijn wat dat aangaat niet heel erg goed.

Verhuizing correct doorgeven kwam pas goed na 2x wijziging doorvoeren op bloedbank lokatie zelf.
Als ze niet snel terugmailen, ga ik ze wel even bellen
pi_78377782
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:16 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Als ze niet snel terugmailen, ga ik ze wel even bellen
Een beller is sneller Ik bel eigenlijk altijd als ik een vraag heb, hoef nooit lang te wachten en ze helpen altijd goed.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_78378048
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:57 schreef wyccie het volgende:

[..]


zie ook: Bloedstamcellen donor
Tegenwoordig kan het dus ook uit het bloed gehaald worden nadat je groeifactoren toegediend krijgt.

Ik heb me gewoon opgegeven, bang ben ik nog niet. Terugkrabbelen kan altijd nog. Maar stel dat ik ooit een oproep krijg, dan zal ik waarschijnlijk gewoon doorzetten, wetende dat iemand zou kunnen sterven zonder nieuwe stamcellen.
Same here, ik heb er wel even lang en hard over nagedacht omdat het best wel heftig is als je zou moeten doneren. De kans daarop is overigens heul klein.
Heb me gelijk ook opgegeven voor bloedplaatjes geven, schijnt ook bijna nooit voor te komen
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_78456745
Bloeddruk 120/75, Hb 8.1, donatietijd 5m32s, ik was een voorbeelddonor
Alleen de naald ging er niet helemaal lekker in, dus die vrouw moest hem vast blijven houden de hele donatie, ze was blij dat ik 'een snelle' was
pi_78457314
Voor mensen met dunne aderen: als het niet lekker loopt en je voelt de naald zitten, vraag of ze de naald 1 mm terugtrekken. Dat hielp bij mij goed, ik had het idee dat de naald tegen de tegenoverliggende wand zat.
Na een operatie staat er nu in mijn agenda dat ik me in april weer ga aanmelden als donor. En ook als beenmergdonor als het kan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:46:30 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78461719
Inmiddels gebeld en een keuringsafspraak gemaakt

Het was kennelijk misgegaan bij de TPG want in het systeem stond dat er gewoon wel een info-pakket en brief naar me verstuurd
pi_78461881
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:46 schreef Jojogirl het volgende:
Inmiddels gebeld en een keuringsafspraak gemaakt

Het was kennelijk misgegaan bij de TPG want in het systeem stond dat er gewoon wel een info-pakket en brief naar me verstuurd
Ok!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78463608
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Electrocute het volgende:
Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.


Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks, typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een
stichting zonder winstoogmerk.
Mijn smoes. Als ze mijn bloed echt nodig hebben kloppen ze maar aan, maar volgens mij is er aan bloedgroep A (negatief of positief een van beide heb ik iing), voldoende voorraad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')