abonnement Unibet Coolblue
pi_71782384
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:44 schreef teknomist het volgende:
Dat is alles behalve minimal. Oldschooldetroitpianotechno? Wel een hele vette plaat nog steeds...

Typische minimal? Dat bestaat niet; het is echt een verzamelnaam voor subgenres zoals minimal techno, clickhouse, microhouse, dubtechno en neotrance.

Ik zou zeggen als: ga eens op onderzoek uit op last.fm door op tags en similar artists te zoeken.
Game on.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:24 #2
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_71783058
Ik snap nog steeds weinig van die Max Cooper plaat. Op RA staat:
quote:
We miss you Nathan Fake. You've left us with this bright paint-splotch hole in our spirit. It's been over a year; we've got to replace you. Enter early 2009's first stand-in, young UK producer Max Cooper—a University student, too, no less. His debut release on Traum, Harmonisch Serie, features some of the vibrant day-journey layouts we'd come to expect from Fake or like-minded artists like Dominik Eulberg. The kind of music that might play out beneath a lush Border Community windmill tableaux, unraveling warm Easter morning narratives in time to misty, still-cold temps. The title track on the A is almost too slippery to hold onto for the way it ascends so simply and directly, slowly gaining speed on warbling, gently corroded noises as Cooper layers in wave after wave of contorted melody. Another English newcomer, Kanio, turns in the remix, keeping the original's pulpy vocal whispers but winding the track more tightly around its central rhythms, removing Cooper's flair for expansion in favor of stickier, more instantaneous pleasures.

(...)
Bron

Maar als ik naar dat label kijk heeft Nathan Fake daar maar 3 releases op gehad, allemaal uit 2005, dus het is niet echt een kartrekker van het label lijkt me
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_71783181
Nathan Fake is toch niet dood? Hij heeft pas geleden nog een album uitgebracht...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71783717
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:00:02 #5
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_71783898
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:26 schreef teknomist het volgende:
Nathan Fake is toch niet dood? Hij heeft pas geleden nog een album uitgebracht...
Nee, hij is niet dood voor zover ik weet nee
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_71784088
Hai. Ik hou van Duitsche Minimal.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_71785748
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:51 schreef Aanvoerder het volgende:
TVP




Dat is wel minimal?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:07:39 #8
16049 BJB
cluods in the haed
pi_71790776
Nee. Duidelijk (neo)progressivetechno dit Maar eh dude.. maakt het wat uit?
pi_71791000
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef BJB het volgende:
Nee. Duidelijk (neo)progressivetechno dit Maar eh dude.. maakt het wat uit?
Precies, ik word ook schijtziek van die hokjesgeest. De grenzen vervagen steeds meer en zolang iets maar lekker klinkt, dat is het belangrijkste.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71791166
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Precies, ik word ook schijtziek van die hokjesgeest. De grenzen vervagen steeds meer en zolang iets maar lekker klinkt, dat is het belangrijkste.
Men roept al 20 jaar dat de grenzen vervangen, maar ik vind het nog niet minder geworden. Het is zelfs erger geworden. Omdat onder minimal tegenwoordig veel verschillende stijlen vallen zoals bijvoorbeeld minimal techno van Robert Hood en neotrance van Paul Kalkbrenner, vind ik het het wel handig als je weet waar het over hebt. De twee voorbeelden lijken echt qua sound echt niet op elkaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71791240
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ze zeggen al 20 jaar dat de grenzen vervangen, ik vind het nog niet minder geworden. Omdat onder minimal tegenwoordig veel verschillende stijlen vallen zoals bijvoorbeeld minimal techno van Robert Hood en neotrance van Paul Kalkbrenner dat het wel handig als je weet waar het over hebt. De twee voorbeelden lijken echt qua sound echt niet op elkaar.
Maar als je ze maar lekker vind, dat is het belangrijkste. Ik word een beetje gek van al die nieuwe stijlen, ik heb ondertussen al meer dan 20 verschillende mappen voor al die stijlen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71791284
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Maar als je ze maar lekker vind, dat is het belangrijkste. Ik word een beetje gek van al die nieuwe stijlen, ik heb ondertussen al meer dan 20 verschillende mappen voor al die stijlen en word er een beetje gek van.
Dat liep bij mij ook de spuigaten uit. Nu heb ik alles alfabetisch gesorteerd op artiestennaam.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71791346
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:23 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat liep bij mij ook de spuigaten uit. Nu heb ik alles alfabetisch gesorteerd op artiestennaam.
Hoe doe jij dat als er 2 of meer artiesten samenwerken? Dat ook sorteren op alfabetische volgorde in de titel?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71793311
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef BJB het volgende:
Nee. Duidelijk (neo)progressivetechno dit Maar eh dude.. maakt het wat uit?
maar dat valt wel onder minimal toch?

kom op jongens praat me een beetje bij
pi_71793481
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:25 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat als er 2 of meer artiesten samenwerken? Dat ook sorteren op alfabetische volgorde in de titel?
Voorbeeld?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71793546
surgeon & regis - learn your lesson

r gaat eigenlijk voor s.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71793580
Dan staat ie gewoon bij de "S". Als het Regis & Surgeon is, staat het bij de "R".

Het ligt er maar net aan welke volgorde het label gegeven geeft.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71909619
Agaric - Subvoice

Alex Flitsch Meets ... Audiofly - Long Way To Go

Ethyl & Huxley - If The Pope Shits In The Wood And No One Is There To Here It

[ Bericht 42% gewijzigd door Crushly op 16-08-2009 21:41:41 ]
pi_72308011

quote:
The film focuses in long interviews with Villalobos on how he thinks, how he hears and how he produces his music.
pi_72318313
Vet.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72394795
Villalobos

Nog een vraagje aan de mimimal / techno liefhebbers hier! Ik weet dat dit eigenlijk het verkeerde topic is, maar ik denk dat mensen in het 'welk nummer is dit' topic het toch niet zullen weten... Ik ben al heel lang op zoek naar de titel van dit nummer, maar ik ben er nog steeds niet achter gekomen.



Iemand een idee?
Punt.
pi_72394919
quote:
Vet. In de Panoramabar ook
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')