abonnement Unibet Coolblue
pi_72167779
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:15 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wtf?
ik zou echt m'n geld terug vragen
als je echt pech hebt kom je dan ook nog eens terror jaap tegen!
dan kan je een schadevergoeding vragen wegens geleden psychische schade
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72168637
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:23 schreef simmu het volgende:

[..]

als je echt pech hebt kom je dan ook nog eens terror jaap tegen!
dan kan je een schadevergoeding vragen wegens geleden psychische schade
Die ben ik laatst tegen gekomen bij de zwaluwhoeve....
*poef* nu is het weg
pi_72192479
Ben gisteren naar zwembad tropiqua met sauna (n veendam) geweest. Heb voor 85 euro een 10x kaart gekocht. Lekker cheap

Wat krijg je voor dat geld? Eigenlijk alles wat je in een eenvoudige sauna verwacht: finse sauna van ongeveer 90 graden, een kleurensauna van 80 graden, stoomcabine, dompelbad, warme en koude douches, voetenbaden, rustruimte met ligstoelen en in het zwembad een mogelijkheid tot het halen van eenvoudige dingen als een broodje of friet.

Het was de tweede keer dat ik er (overdag) was en dan zit ik er helemaal in mn eentje Misschien wel erg rustig maar toch ook wel lekker ontspannen. Het is er in ieder geval schoon en de cabine's zijn prima.

Les voor de volgende keer: eerst even bellen als je komt, dan zetten ze de cabine vast aan
blub blub
pi_72201681
Sauna Centre Du Lac is echt vreselijk fijn. Totaal geen klachten over, was een prachtdag. Heb nog nooit zo heerlijk in een sauna gelegen. Ze hadden een kleurensauna, een rozenkwartssauna, een infrarood, 4 buitensauna's en 2 met een kachel. Er was een zwembad binnen en buiten, een aantal bubbelbaden. Er was een hamam ruimte en zelfs een kruidenbioscoop waar ik echt super ontspannen was. Er was een neveldouche met roze scrub en een ijsgrot met ijsblokjesautomaat. Echt heel creatief en origineel. Alleen hield ik het Finse opgietritueel buiten niet vol. Mijn ex ging gratis naar binnen vanwege zijn verjaardag, en de buschauffeur die stopte speciaal voor de sauna terwijl daar helemaal geen halte was.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72304370
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:59 schreef Tamashii het volgende:
Alleen hield ik het Finse opgietritueel buiten niet vol.
Dan kun je de volgende keer beter wat lager gaan zitten!
pi_72305453
Ik ben gisteren naar de Devarana sauna in Den Bosch geweest. Voorheen heette deze sauna Deshima en deze is in 2,5 jaar (!) tijd verbouwd en sinds februari dit jaar open als Devarana.

We waren er al vroeg, 12 uur en dat was ook de openingstijd van de sauna. Voor ons een prima tijd maar misschien zijn er mensen die liever vroeger gaan. Bij de receptie waren 2 personen die hielpen maar er stond een forse rij. Maar met lekker kletsen waren we toch nog redelijk snel aan de beurt. De gehuurde badjassen en handdoeken waren lekker fluffy en groot. We besloten dat we eigenlijk wel zin hadden in een massage en tot onze grote verassing konden we beiden nog die dag gemasseerd worden op dezelfde tijd. Kom daar maar eens om in bijv. Elysium. Daar moet je een massage echt weken van te voren gereserveerd hebben. Het diner moet je wel al bij binnenkomst reserveren wat niet prettig is vind ik. Het is juist zo fijn dat je de hele dag kan denken waar heb ik nu eens zin in ipv op de klok te moeten kijken.

Devarana heeft wel meer afwijkende zaken t.o.v. andere sauna's. Zo kan je voor 2 uur, 3 uur of de hele dag entree krijgen, dat is van ma-do goedkoper als van vr-zo. Je mag niet met een eigen tas rondlopen binnen, alles moet in een doorzichtig plastic Devarana tasje. Beetje vreemd, zouden ze bang zijn dat gasten tijdschriften meenemen ofzo? Handdoeken mogen niet in de rustruimtes of het restaurant "uit hygienisch oogpunt" vond ik ook raar want in de sauna is een handdoek juist weer verplicht uit hygienisch oogpunt.
Verder is roken alleen toegestaan achterin de tuin. Dus ook niet op het terras buiten! Ik rook niet (meer) maar ben wel solidair steeds met mijn rokende vriendinnetje naar achteren gelopen.

Alles in Devarana is spiksplinternieuw en heel erg mooi en luxe uitgevoerd in een mix van stijlen, modern Oosters maar ook Afrikaans, Midden Oosten en Scandinavische elementen. De kleedkamers zijn mooi met zwarte leren banken en donker houten kastjes die redelijk ruim zijn en een bandjes systeem waarbij je een eigen locker kan kiezen. Het volgende wat je ziet is het saunaplein met centraal een sfeervol zwembad en daaromheen alle faciliteiten als restaurant, diverse sauna's (lichtsauna, zoutsauna, panoramasauna, Finse etagesauna, infrarood sauna) voetenbaden, bubbelbad, douches, stortdouche, kruidenbad, stoombad en ook de rasul en de hammams die niet in gebruik waren (?). Over de douches niks dan lof, alle douches hebben een thermostaatkraan en niet zoals in alle andere sauna's waar ik geweest een net niet warm genoeg miezerstraaltje.

We begonnen met het kruidenbad, wat een soort steampool is in een afgesloten ruimte met mooi licht en een geheimzinnig borrelende en sissende koperen stoomketel. Daarna gingen we door naar buiten. Daar is een grote Japanse tuin met veel rotsen, vijvertjes, watervalletjes voor de sfeer maar met ook heel veel faciliteiten als zwembad, ligbedden, zweefstoelen, grote panoramasauna, maa sauna, tulisauna, douches en dompelbaden. Een zoutwaterbad met eronder de zoutkristallensauna, een grote aufguss sauna en een gebouwtje met een filmsauna, steinsauna en kruidentempel. Ook een bar/restaurant achter in de tuin maar dat was gesloten.

We begonnen met de tuli sauna die scandinavisch aandeed vanwege het hout en de beplanting op het dak. Deze sauna vond ik echt fantastisch 80C en een luchtvochtigheid van 10% voelde erg prettig en daardoor kon je het lang uithouden. Daarna afgekoeld in een dompelbad met een waterval er boven, een heerlijk begin! We besloten wat te drinken in het restaurant. Ik had wel zin in een vers fruit smoothie tot ik de prijs zag: 6,25! Absurd duur m.i. We bestelden een colaatje en een wrap (ook 8 euro..) die wel lekker was.

Daarna in de zoutkristallensauna geweest die mooi en groot was. De zoutkristallen zaten in de wanden en plafond en er scheen licht doorheen. Het zoutwaterbad in Midden Oosten sfeer was heerlijjk, lekker dobberen en beppen. Veel te snel was het alweer tijd voor onze massage. Mijn vriendin had een ontspanningsmassage en vond het heerlijk. Ik had een sportmassage en vond er niks aan. Ik vroeg om een sportmassage vanwege pijnlijke benen. Ze heeft alleen de achterkant van mijn benen gedaan in 25 min. maar ik had niet het gevoel dat ze veel heeft bereikt qua losmaken van de spieren. Jammer.

Loom geworden van de massage gingen we op zoek naar de rustruimtes om even lekker na te chillen. De rustruimtes zijn een verhaal apart, die zijn helemaal fantastisch! Je hebt een grote bedoeinen rustruimte en een township rustruimte die beiden uitgerust zijn met veel hout, doek en mooie licht en sfeerelementen en in de vloer verzonken watermatrassen. Wow! Daarnaast zijn er nog bedden met uitzicht naar buiten en koptelefoons. En last but not least een prachtige gedecoreerde Afrikaanse ruimte met banken en stoelen. Wij besloten tot een tukkie in de townshipruimte op de waterbedjes en zijn ruim 1,5 uur onder zeil geweest: heerlijk!!!

Daarna hebben we de filmsauna gedaan, was wel grappig, en de steinsauna een hele vochtige stenen sauna met een wierookgeurtje. Na lekker afkoelen in een ander dompelbad met waterval kregen we trek. Omdat het nog geen 19:00 uur was konden we nog niet terecht voor het diner en hebben we als voorgerecht in het lunch/cafegedeelte maar een bittergarnituurtje genomen, ook niet verkeerd! Daarna mochten we eindelijk aan het diner. Het eten vonden we duur en niet heel speciaal. Ik had een salade Nicoise met gegrilde tonijn (15,50 euro) die best aardig maar niet heel geinspireerd was.

Na het eten zijn we nog de finse etagesauna in geweest die geheel van hout is en waarbij het op de eerste verdieping 85C is en beneden 65C. We hebben afgekoeld onder de rainshower. In het begin spettert deze een beetje maar daarna volgen bliksem, donder en een oorverdovende, keiharde, lauw tot koude stortbui. Spectaculair en een beetje too much, zeker omdat ie niet warm was. Je hoorde uit die hoek regelmatig mensen gillen en bijna nooit bleef er iemand gedurende de hele stortbui staan.

Als afsluiting hebben we nog de infraroodsauna gedaan. De rekening viel mij eerlijk gezegd nog mee: ruim 100 euro incl basjas en handdoeken, lunch, diner, drankjes en een massage. Het viel me overigens op dat het niet druk was. Zeker niet als je het vergelijkt met bijv. Elysium op een zondag. Geen idee of dat te maken heeft met de prijs, de recessie of dat Devarana nog "ontdekt" moet worden.

Conclusie: groot, schoon, sfeervol saunacomplex met veel faciliteiten waarbij de horeca flink aan de prijs is. Ik ga zeker nog eens terug maar neem dan geen massage.

[ Bericht 0% gewijzigd door zesje op 31-08-2009 16:46:18 ]
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72308915
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:59 schreef zesje het volgende:
Ik ben gisteren naar de Devarana sauna in Den Bosch geweest. ....

. De rekening viel mij eerlijk gezegd nog mee: ruim 100 euro incl basjassen en handdoeken, lunch, diner, drankjes en een massage.
100 euro p.p. of voor twee personen?
pi_72313267
p.p., is veel maar we hebben ook lekker luxe gedaan
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72365447
Ik snap nooit waarom mensen badjassen, handdoeken, en slippers huren (kopen bij slippers meestal), kost zo 12-15 euro bij elkaar, kun je toch makkelijk van thuis meenemen?
  woensdag 2 september 2009 @ 11:41:01 #61
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72366120
In oktober een dagje in De Zwaluwhoeve gepland staan. Zin in.
Nog nooit geweest. Normaal ga ik naar Schiedam of naar Bleiswijk (Elysium).
Smell the flowers while you can....
pi_72367171
@ Miss Mac: Ben benieuwd hoe de Zwaluwhoeve bevalt. Heb je een arrangement?
@ Bigfoot: Ik huur altijd een badjas en handdoeken omdat ze zo lekker fluffy en schoon zijn en ik niet met wasmachinelading aan natte spullen naar huis hoef. Gewoon voor de luxe dus! Ik vind het eerlijk gezegd ook wel mooi staan als iedereen rondloopt met dezelfde badjassen.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72367173
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:41 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
In oktober een dagje in De Zwaluwhoeve gepland staan. Zin in.
Nog nooit geweest. Normaal ga ik naar Schiedam of naar Bleiswijk (Elysium).
Ik ben nog nooit in de Zwaluwhoeve geweest maar als je de meeste regelmatige saunagangers moet geloven is dat een verschrikkelijk oord. Veel tokkie-publiek met gouden kettingen die zich niet weten te gedragen, en lange rijen bij het buffet (a la Turkse all-inclusive hotels). En de bijnaam "De Swaffelhoeve" zal ook wel een oorzaak hebben
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef zesje het volgende:
@ Bigfoot: Ik huur altijd een badjas en handdoeken omdat ze zo lekker fluffy en schoon zijn en ik niet met wasmachinelading aan natte spullen naar huis hoef. Gewoon voor de luxe dus! Ik vind het eerlijk gezegd ook wel mooi staan als iedereen rondloopt met dezelfde badjassen.
Het is idd wel lekker relaxed... maar wel lastig om je badjas weer te vinden als iedereen dezelfde heeft lijkt me
  woensdag 2 september 2009 @ 12:33:21 #64
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72367494
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in de Zwaluwhoeve geweest maar als je de meeste regelmatige saunagangers moet geloven is dat een verschrikkelijk oord. Veel tokkie-publiek met gouden kettingen die zich niet weten te gedragen, en lange rijen bij het buffet (a la Turkse all-inclusive hotels). En de bijnaam "De Swaffelhoeve" zal ook wel een oorzaak hebben
OK, dat vind ik dan weer jammer om te horen. Maar ja, eerst maar zelf beoordelen, we weten het dan in ieder geval als we voortaan weg moeten blijven!
En een buffet gaan we inderdaad niet doen, daar had ik al meerdere negatieve verhalen over gehoord, dus die slaan we over.
Smell the flowers while you can....
  woensdag 2 september 2009 @ 12:34:05 #65
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72367516
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef zesje het volgende:
@ Miss Mac: Ben benieuwd hoe de Zwaluwhoeve bevalt. Heb je een arrangement?
Verslag volgt hier zeker nog. En nee, we hebben geen arrangement, gewoon alleen entree. Alhoewel ik nog wel zit te twijfelen om een lekkere massage of zo te boeken.
Smell the flowers while you can....
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 september 2009 @ 12:38:54 #66
163650 Greys
pi_72367648
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:59 schreef Tamashii het volgende:
Sauna Centre Du Lac is echt vreselijk fijn. Totaal geen klachten over, was een prachtdag. Heb nog nooit zo heerlijk in een sauna gelegen. Ze hadden een kleurensauna, een rozenkwartssauna, een infrarood, 4 buitensauna's en 2 met een kachel. Er was een zwembad binnen en buiten, een aantal bubbelbaden. Er was een hamam ruimte en zelfs een kruidenbioscoop waar ik echt super ontspannen was. Er was een neveldouche met roze scrub en een ijsgrot met ijsblokjesautomaat. Echt heel creatief en origineel. Alleen hield ik het Finse opgietritueel buiten niet vol. Mijn ex ging gratis naar binnen vanwege zijn verjaardag, en de buschauffeur die stopte speciaal voor de sauna terwijl daar helemaal geen halte was.
Heerlijk daar he? Het is er zo lekker knus en gemoedelijk!
Heb je er ook nog iets lekkers gegeten? Aanrader voor de volgende keer als je die nu niet gehad hebt: de Turkse tosti. Is een pitabroodje met lekkere geitenkaas er in en een zoetig rode-uien-prutje. Zálig!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72368061
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:12 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen badjassen, handdoeken, en slippers huren (kopen bij slippers meestal), kost zo 12-15 euro bij elkaar, kun je toch makkelijk van thuis meenemen?
Ik heb geen slippers en geen badjas

Ik was bij devarana 100 euro voor 2 man kwijt overigens
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72369812
Vind van thuis handiger ook want dan zie je sowieso meteen wat van jou is i.p.v. dat iedereen hetzelfde draagt.
pi_72369927
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:34 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Verslag volgt hier zeker nog. En nee, we hebben geen arrangement, gewoon alleen entree. Alhoewel ik nog wel zit te twijfelen om een lekkere massage of zo te boeken.
Ik kan je aanraden om Hachi-Dan-Kin begeleide meditatie te doen overigens.

Ik kan niet mediteren, maar deze les was zo goed dat het voor het eerst wel lukte.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72382086
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:12 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen badjassen, handdoeken, en slippers huren (kopen bij slippers meestal), kost zo 12-15 euro bij elkaar, kun je toch makkelijk van thuis meenemen?
Wij nemen ze normaal gesproken ook gewoon mee van thuis, maar als we een arrangement nemen zitten ze er vaak bij in en dan is het wel lekker, zo'n grote fluffy badjas en lekkere zachte handdoeken En het scheelt natuurlijk wel een hoop wassen.
pi_72390102
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje; ik heb ook een kortingsbon voor Elysium in Bleiswijk, maar ben nog nooit in een sauna geweest Ik kan op de website geen entreeprijs vinden
....
Staat hier hoor! http://www.elysium.nl/nl/(...)lijst%20augustus.pdf
pi_72390427
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:56 schreef Ripley het volgende:
Ik was bij devarana 100 euro voor 2 man kwijt overigens
Ja kan, zonder massage en zonder eten dan waarschijnlijk.
Hoe vond jij Devarana? Ik was er echt helemaal verrukt van. De meest luxe sauna waar ik ooit geweest ben.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72391050
newsflash: volgens de luitjes van de waterlelie doet optimel dit jaar wel gewoon weer de sauna-actie

en jullie hebben ook nog een review tegoed, maar ik ben wat grieperig dus kan ff duren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 3 september 2009 @ 09:52:06 #74
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72391318
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:10 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden om Hachi-Dan-Kin begeleide meditatie te doen overigens.

Ik kan niet mediteren, maar deze les was zo goed dat het voor het eerst wel lukte.
Dat klinkt interessant. Ik doe namelijk wel graag aan mediteren in mijn vrije tijd, maar maak er tegenwoordig veel te weinig tijd voor vrij.
Misschien is zoiets dan juist wel gaaf en ontspannend.
Smell the flowers while you can....
pi_72516692
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:37 schreef simmu het volgende:

en jullie hebben ook nog een review tegoed, maar ik ben wat grieperig dus kan ff duren
Hopelijk niks serieus?

Ik las ergens dat sauna's nu ook worden gepromoot in het kader van de Varkensgriep -preventie.....

Dit ivm een betere weerstand als je regelmatig naar de sauna gaat, dit kan ik zelf absoluut beamen!
pi_72516780
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:09 schreef zesje het volgende:

[..]

Ja kan, zonder massage en zonder eten dan waarschijnlijk.
Hoe vond jij Devarana? Ik was er echt helemaal verrukt van. De meest luxe sauna waar ik ooit geweest ben.
Geen massage, wel eten

Ja, heerlijk! Vond het erg mooi. Mijn favorieten: de waterbedjesrustruimte, de panoramasauna, de zoutgrot, het buiten zoutbad en vooral het kruidenbad
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72517603
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:46 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Staat hier hoor! http://www.elysium.nl/nl/(...)lijst%20augustus.pdf
Spuit11, zijn allang geweest
  maandag 7 september 2009 @ 18:43:40 #78
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_72526225
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:13 schreef Ripley het volgende:

[..]

Geen massage, wel eten

Ja, heerlijk! Vond het erg mooi. Mijn favorieten: de waterbedjesrustruimte, de panoramasauna, de zoutgrot, het buiten zoutbad en vooral het kruidenbad
Geef ff seintje als je weer gaat
pi_72543908
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:00 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een aantal kortingsbonnen liggen die ik toch niet ga gebruiken, dus heb je belangstelling voor 1 of meerdere bonnen, stuur dan een pm met je adres en ik stuur ze op! Wie het eerst komt wie het eerst maalt!

Elysium, 2 voor de prijs van 1. Geldig tot en met 30 oktober 2009 +
Elysium Arrangement Spice van 121 euro voor 59,95 euro p.p. Geldig tot en met 30 oktober 2009
Elysium, 2e persoon 80% korting op de entree, maximaal 4 personen Geldig tot en met 30 september 2009
Veluwse Bron, gratis rasulkleibehandeling voor maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september
Houten Sauna, 2e persoon gratis, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
De Zwaluwhoeve, 2e persoon gratis, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
Thermen Bussloo, 2e persoon 22,50 euro korting op Veronica Arrangement ( normaal 45 euro), maximaal 2 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
Thermen Tilburg, 2e persoon 75% korting op de entree, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
Sanadrome, 2e persoon 50% korting op de entree, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
Wellness Centre de Thermen, 2e persoon 18 euro korting, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009.
Thermen Holiday (Schiedam en Zuidwolde) 2e persoon gratis entree, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009.
Thermae 2000, 2e persoon 50% korting op de entree, maximaal 2 personen. Geldig tot en met 30 september 2009.
Thermaalbad Arcen, 20 euro korting op Veronica-arrangement ( nu 67,50 euro), maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009.

Edit: die vanThermen Bussloo was een korting op een arrangement, later juist toegevoegd. Degene die ik doorgestreept heb is/zijn niet meer beschikbaar.
Nog mensen die interesse hebben? Over 3 weken zijn de bonnen niet meer geldig.
pi_72551123
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:51 schreef Sylvana het volgende:
Sanadrome, 2e persoon 50% korting op de entree, maximaal 4 personen. Geldig tot en met 30 september 2009
[..]

Nog mensen die interesse hebben? Over 3 weken zijn de bonnen niet meer geldig.
Bedoel je Sanadome of Saunadrome?

Overigens heb ik nog die 5x voor 25 euro kaart van Saunadrome die per 1okt op moet......
pi_72562669
Ow, idd schrijffoutje, ik bedoel Sanadome
pi_72565153
Kent iemand Ryokan?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72568231
Ja, zie mijn recensie:

Sauna Reviews Part III
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:17:50 #84
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_72568732
TVP, Het wordt binnenkort weer saunaweer
pi_72573602
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:17 schreef DaneV het volgende:
TVP, Het wordt binnenkort weer saunaweer
het is het hele jaar door saunaweer vind ik
pi_72574506
Thanks Sylvana, gelezen! Ik ga ook het hele jaar door graag naar de sauna alleen als het echt hard regent is het wat minder
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72576524
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:37 schreef zesje het volgende:
Thanks Sylvana, gelezen! Ik ga ook het hele jaar door graag naar de sauna alleen als het echt hard regent is het wat minder
Koel je wel lekker snel van af. In geval van regenweer kun je beter naar een sauna met wat meer binnengebeuren gaan.
pi_72607284
Ik vind het juist heerlijk als het regent, dat is echt lekker afkoelen vind ik Maar dan ga ik idd wel naar een sauna met wat meer sauna's binnen, dat ik niet de hele tijd met mn badjas door de regen hoef te lopen
pi_72612056
nog een achterstallige review van mij die (alleen) naar de waterlelie in zevenhuizen ging.
tip: neem niet de anwb routeplanner, die stuurt je langs wegen die niet bestaan. desondanks arriveerde ik gewoon lekker ontspannen (kind- en manloos zo nu en dan doet dat automatisch ) dus ik had er zin in!

ik startte in de eucalyptussauna. die vond ik lekker. heerlijk donker en lekker warm. afgekoeld middels buiten lopen, buiten douchen en dan dompelen. daarna lekker ff rustig een glaasje sap en wat lezen gevolgd door de lavendelsauna. geen verschillende niveaus, een halve cirkel om te liggen (plaatjes op de site btw). dat vond ik ook wel wat hebben. je kan valt er zowat in slaap! weer buiten afgekoeld en gedoucht en toen ipv dompelbad het wisselbad genomen. nou dat was errug lekker!

toen geluncht. binnen wel lekker vlotte bediening buiten niet, eten was prima, wel een kleine en beperkte kaart. na de lunch het tylarium gedaan, ook erg fijn. ik heb geen opgietingen gedaan, die bewaren sangdrax (mijn geregistreerd partner ) en ik alijd voor enkel samen om nog iets speciaals voor ons te hebben.

en toen wilde ik buiten iets snacken. ik heb voor het eerst in mijn leven voedsel teruggestuurd. want wat gebeurde er? ik bestelde snacks. 5 minuten later werden er snacks op de lege tafel naast me gezet door twee serveersters die zeker wisten dat het daar moest. ik durfde niet zomaar te pakken (weetikveel wat het idee is). toen verdwenen alle serveersters. na een kwartiertje wist ik er eentje aan te wuiven en bleek het idd toch om mijn snacks te gaan. die kreeg ik vervolgens voor mijn neus. ik zei nog "maar dat is nu koud vies en vet!" waarop ze doodleuk zei: "nee hoor!". dus ik neem een hap. koud vies & vet. dus dat zei ik. met wat ge-*humph* kreeg ik dan nieuwe.

samenvatting: de sauna's zijn prima, het eten is prima (niet veel keus) en de bediening is raar. ligt er geloof ik maar net aan door wie je bediend wordt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72635552
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef simmu het volgende:
nog een achterstallige review van mij die (alleen) naar de waterlelie in zevenhuizen ging.
...
ik heb geen opgietingen gedaan, die bewaren sangdrax (mijn geregistreerd partner ) en ik alijd voor enkel samen om nog iets speciaals voor ons te hebben.

Is idd een mooie sauna, lekker rustig gelegen en mooi buitengebeuren. Wel zonde dat je de opgietingen niet aan durft zonder geregistreerd partner erbij dat vind ik altijd het lekkerste van de saunadag!
pi_72637828
oh, ik durf best hoor. het is gewoon dat we graag iets speciaals echt voor ons samen willen bewaren omdat we niet zo vaak samen naar de sauna kunnen (dit ivm oppas voor ons kleintje). bij de veluwse bron boden ze in het begin een oppasservice aan, maar dat schaften ze heel snel af (erg jammer dat)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72637862
dat wisselbad vind ik trouwens helemaal geweldig! dat is echt superlekker
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72638194
laatst bij deverana geweest, zuch, wat geweldig....!
toen wij er waren was het enorm rustig, en dat op een zondag! is dat daar altijd zo?
wij vonden met name het zoutwaterbad en de steinsauna geweldig ( overigens al door filosoferend; steinsauna- harry potter- zweinstein, "de pijp"die er staat deed ons erg denken aan de vuurbeker uit de film, plus de naam... ;-0 )
erg mooi allemaal.
eerder kwamen wij veel in de zwaluwhoeve, daar was het nieuwe gedeelte ook schitterend van, en kijk nu, de eerste vieze barsten etc zijn al duidelijk zichtbaar, ik ben dan ook erg benieuwd hoe devarana zichzelf blijft onderhouden.
pi_72638252
ik heb over deverana alweer gehoord dat het slecht wordt schoongehouden. Zand in de bubbelbaden etc....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_72638306
Ja Devarana is super he maaole Twee weken geleden was het ook al zo rustig op zondag. Die rustruimtes daar waren zo geweldig Ik wil weer...
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72638352
Als het echt zo cool is ga ik wel weer eens als ik toch bij mijn schoonfamilia in den bosch ben.

Maar ik heb al weer uit bronnen gehoord dat het net als bij het vroegere deshima hygienisch niet helemaal top is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_72641183
De ene sauna zal best wat hygieenischer zijn dan de andere maar ik moet zeggen dat ik me er nooit zo aan stoor, tenzij het echt vies is natuurlijk.
pi_72698482
ik vond deverana echt een aanrader.... perfect geschikt voor een dagje, helaas is het voor ons ver rijden, even een avondje heen is echt niet haalbaar. idd de rustruimtes waren perfect, ik heb zelfs liggen slapen,dat lukt me anders echt niet! wat een heerlijk waterbed!

ik vond het echt heel netjes bij deverana, de laatste x zwaluwhoeve, stonk het bijv. enorm naar riool in de finse sauna, was er in het (binnen) kruiden bad een grote moderpoel op de bodem.
overal peuken op de vloer etc. andere keren was het overigens wel weer netjes bij de zwaluwhoeve, het is natuurlijk ook vaak een moment opname.....
pi_72724451
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:36 schreef Joene het volgende:
ik heb over deverana alweer gehoord dat het slecht wordt schoongehouden. Zand in de bubbelbaden etc....
Dat verbaast me, de 2 keer dat ik er was was het bijzonder schoon en netjes
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72794238
Kan iemand mij helpen aan een sauna in de buurt van Baarn/Amersfoort. Ik wil nml. binnenkort met iemand naar de sauna die van boven Amsterdam komt. Ik zelf moet uit Zwolle komen, dus we willen een beetje eerlijke afstand allebei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')