abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71717657
Goedenavond,wij hebben een zeer mooie pvc vloer gezien,maar weten heel weinig van deze vloeren.
Alleen wat de verkoper ons verteld.
Hij was alleen maar positief over deze vloeren.
Deze vloer is zeer gebruiksvriendelijk geen onderhoud nodig ,dus niet in de was zetten.
Je hoeft er dus eigenlijk niks aan te doen.Alleen een natte lap erover heen en verder niks.
Wie heeft er ervaring met deze soort vloer.
pi_71719949
in tegelvorm, of in gegoten vorm?

Wij hebben dat op het werk in het magazijn liggen, en als je vloer wil die je NIET versleten krijgt moet je inderdaad naar PVC vloer gaan. Wij rijden daarover met clarcks, transpaletten... die vloer wil maar niet verslijten (maar hij is wel duur, die die wij liggen hebben zat tegen de 300¤ per m² aan). Voor zover ik weet zijn ze wel niet echt in mooie design's te krijgen (maar dat kan zijn omdat wij enkel die voor zwaar industrieel gebruik bekeken hebben)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71724776
zoek maar eens op tros radar forum.... volgens mij zijn er nog zat mensen die niet heel blij werden van zo een vloer....

oh ja, natuurlijk is de verkoper positief over zijn te verkopen product.... een ford verkoper stuurt je toch ook niet naar de opel dealer?
pi_71728847
Alle gietvloeren zijn in hoge mate kras- en scheurgevoelig. De meeste mensen verwachten een strakke, egale vloer, maar gedurende het gebruik zie je snel gebruikssporen in de vloer. Deze zijn ook nooit meer weg te werken. Ook elke scheur in de ondervloer vertaald zich naar een scheur in de gietvloer.

Het zijn mooie vloeren, maar je moet ze heel voorzichtig behandelen. Schoenen uit, geen zand e.d. op de vloer en rubberen wieltjes of vilt onder stoelen.
pi_71737062
Goedenmiddag,de vloer die wij gezien hebben is niet van hout te onderschijden.Deze vloer wordt niet gegoten,maar net als laminaat gelegd,in stroken.
Het verschil met laminaat is dat deze vloer helemaal verlijmd dient te worden.
Dus het gaat niet over een gietvloer,maar een pvc vloer die gelegd wordt net als laminaatl
pi_71737928
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef djamoro het volgende:
Goedenmiddag,de vloer die wij gezien hebben is niet van hout te onderschijden.Deze vloer wordt niet gegoten,maar net als laminaat gelegd,in stroken.
Het verschil met laminaat is dat deze vloer helemaal verlijmd dient te worden.
Dus het gaat niet over een gietvloer,maar een pvc vloer die gelegd wordt net als laminaatl
Ah, schrootjes op je vloer dus...

Daar heb ik geen ervaring mee.
pi_71738821
Als ik zou moeten kiezen voor plastic of voor laminaat zou mijn voorkeur toch naar laminaat uitgaan. Loop eens op blote voeten over laminaat & plastic, en je weet direct waarom ik laminaat zou verkiezen
pi_71740170
Als je meer info wilt, zoek ook eens op de term Mflor of Metroflor. Wji hebben hier ook een tijdje naar gekeken voor ons nieuwe huis maar het uiteindelijk toch niet gedaan omdat er veel te veel wisselende verhalen op internet de ronde deden, waaronder of het nou wel of niet mogelijk was om deze vloer op vloerverwarming te leggen.
pi_71828082
graag zou ik wat meer info willen over deze vloeren.deze vloer kan wel met vloerverwarming is mij verteld.
maar ik ben opzoek naar gebruikers van deze vloeren????
pi_71829285
Zoals gezegd heb ik er geen ervaring mee. Ik vraag me wel af hoe het met statische elektriciteit gaat...
pi_71861183
Leg regelmatig metroflor vloeren bij klanten en kan gewoon op vloerverwarming.
Wel zorgen dat vloerverwarming uit staat bij het leggen. Maar dat zal de vloerenlegger je ook wel vertellen wanneer je kiest voor zo'n vloer.
pi_71861936
Alexx wat zijn de meningen die je hoort als je deze vloeren gelegd hebt,zijn die positief??
pi_71863016
mFlor word eigenlijk ook veel projectmatig gebruikt, kijk maar eens in de v&d bijvoorbeeld. Waarschijnlijk dat je daar ook zo'n pvc vloer wel aantreft. Tegenwoordig wordt het ook veel vaker bij de consument toegepast.

Zorg er wel voor dat je vloer goed vlak is. Dus of egaliseren of d.m.v. mdf ondervloersysteem.

Op beton (dus geegaliseerd) Klost het veel minder dan laminaat. Randafwerking is veel strakker af te werken dan bij laminaat (1cm vrij) omdat het niet werkt. Voorbeeld: Wat veel gebeurt is dat de muren tot aan de vloer worden gespackt en dan de mflor er strak tegenaan wordt gelegd wat dus inhoud dat je geen plintafwerking meer hoeft toe te passen. In vele soorten zitten voelbare nerven.
Ook goed schoon te houden. toepasbaar op vloerverwarming dus ;-) en overdreven ruime keus uit kleuren. Oersterk spul. Dus bij een ongelukje geen dikke deuken zoals bij laminaat wel het geval kan zijn.

Reacties van klanten zijn natuurlijk altijd positief. ;-)
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:50:52 #14
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71863990
Zit er een ondervloer onder?

Eventueel warmer + je beschadigt je dekvloer niet als de vloer er ooit uit gaat?
Wel lastig met vloerverwarming uiteraard.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_71870835
de vloer wordt inderdaad nog geegaliceerd in verband met oneffenheden,want die ga je anders zien.
De vloer is ook maar 1.2mm dik.
Vloerverwarming hebben we niet ,want we twijfelden of we echt hout wilden.en de meningen over vloerverwarming in combinatie met hout waren heel erg wisselvallig.
Bedankt voor alle reacties.
pi_81499555
Ik heb ook al lang aan het kijken naar een mfor vloer. Heb nu een paar stalen hier liggen om te matchen met het keukenblad. Heb er een beetje mee zitten testen en je krijgt er met sleutels geen krassen op. Met een mes helaas wel
pi_81513169
met een mes krijgje overal krassen op,maar wij hebben het nu een klein half jaar liggen en zijn er zeer tevreden over.
Het is zeer makkelijk schoon te houden en wij spelen geregeld met de hond en zien tot nog toe geen kras of deukje.
Wij waren eerlijk gezegd best wel bang voor deze vloer vanwege de dikte van maar 1.2mm maar zijn nogmaals zeer tevreden.
Wel zei de legger dat het geen nut had om de vloer in de was te zetten zoals sommige fabricanten beweren,want pvc neemt niks op en hij kon het weten want hij had het al 6 jaar liggen.
Hij maakte het alleen maar schoon met een beetje schoon warm water met een beetje schoonmaak middel erin.
wij vinden het tot nu toe goede waar voor het geld.
succes met je beslissing.
pi_81832894
Goedendag,

Wij twijfelen ook over een PVC vloer (in combinatie met vloerverwarming als hoofdverwarming).

Het valt alleen niet mee om een goed uitziende pvc vloer te vinden, omdat een aantal erg glimmen en plastic eruit zien. Wij zijn op zoek naar een alternatief voor een eiken houten vloer. We begrijpen dat het niet hetzelfde kan zijn als hout, maar hopen toch iets te vinden wat mooi eruit ziet.

Welk merk en type hebben jullie gebruikt? Ook in combinatie met vloerverwarming?
pi_81833272
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:54 schreef fanaticster83 het volgende:
Het valt alleen niet mee om een goed uitziende pvc vloer te vinden, omdat een aantal erg glimmen en plastic eruit zien. Wij zijn op zoek naar een alternatief voor een eiken houten vloer. We begrijpen dat het niet hetzelfde kan zijn als hout, maar hopen toch iets te vinden wat mooi eruit ziet.
Forbo Allura Wood en dan de onderste plaatjes van de pagina. Ben er zeer content mee en niemand gelooft dat het geen echt houten vloer is.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  maandag 24 mei 2010 @ 16:24:01 #20
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_81833837
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:49 schreef Athmozz het volgende:
Als ik zou moeten kiezen voor plastic of voor laminaat zou mijn voorkeur toch naar laminaat uitgaan. Loop eens op blote voeten over laminaat & plastic, en je weet direct waarom ik laminaat zou verkiezen
Laminaat = plastic
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_82333463
-spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door Ml-etje op 04-06-2010 18:05:56 ]
pi_82375831
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:24 schreef Smikke het volgende:

[..]

Laminaat = plastic
De toplaag van laminaat voelt (bij de degelijke) vrij houterig aan itt echte pvc vloeren. Het blijft mss plastic, maar het voelt niet zo
pi_82942978
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:24 schreef Smikke het volgende:

[..]

Laminaat = plastic
Laminaat is inderdaad plastic, hierdoor kan een huis niet ademen door de vloer, dat is niet goed voor de vochthuishouding van een huis. Mede hierdoor is het slecht voor mensen met een allergie en of een long aandoening, laminaat trekt ook vuil (stof) aan. Dit komt doordat laminaat plastic is en statisch wordt als je eroverheen loopt. Statische opervlakken trekken vuil aan. Een goed altenatief voor laminaat is lamelparket. Het net als laminaat met een kliksysteem verkrijgbaar. Lamelparket is 100% hout en heeft betere eigenschappen. Om een afgewogen keus te maken is het misschien vestandig om de verschillen tussen lamelparket en laminaat eens te lezen.

suc6

Bouwmeester
pi_82958476
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:06 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Forbo Allura Wood en dan de onderste plaatjes van de pagina. Ben er zeer content mee en niemand gelooft dat het geen echt houten vloer is.
Wat een geweldige vloeren...
Wat kost zoiets nou...???
pi_82965232
Ik weet niet wat deze kost,maar het kan gauw oplopen tot ¤60 per m2. en meer
Het gaat er ook om hoe vlak is je vloer,als er nog geegaliceerd moet worden komt er nog zo'n ¤12.50 de m2 bij. Maar volgens mij begint een beetje pvc vloer bij ¤30 de m2.
Wij waren voor 60m2 bijna ¤3400 kwijt inclusief leggen,en er hoefde niet geegaliceerd te worden ,want de giet vloer was erg goed gevloeid.Er hoefde alleen geschuurd te worden.
Succes met je keuze.
PS: Wij zijn er tot nu toe nog ZEER blij mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')