abonnement Unibet Coolblue
pi_71661507
Aangezien er geen specifiek topic is over dit onderwerp open ik er een.

Onze eerste, nu bijna 4 jaar, was een huilbaby. Door begeleiding van de kinderfysiotherapeut, kinderpsycholoog en de kinderarts zijn wij door de periode heengekomen. Behoorlijke heftige periode waarin je je aan een strak ritme van eten, spelen en slaap moet houden om het huilen zoveel mogelijk "tegen" te gaan. De oudste bleek ook nog eens reflux en koemelkallergie te hebben en heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen.
Gelukkig is het met de oudste helemaal goed gekomen... echter herhaalt de geschiedenis zich.

Gisteren hebben we ons kleinste meisje naar het ziekenhuis gebracht voor een geplande opname.

Het huilen van Tess was niet meer te troosten, soms huilde ze wel 4 uur achter elkaar.
Ze krimpt soms in elkaar van de pijn, is heel gespannen, balt haar vuistjes en kromt haar teentjes... ergens zit er iets niet lekker.

We hebben alles geprobeerd wat binnen onze macht lag om het Tess zo behagelijk mogelijk te maken maar het einde is zoek.. het emmertje is meer dan vol.

Tess ligt nu dus voorlopig in het ziekenhuis zodat ze geobserveerd kan worden om te kijken of er een reden is waarom ze huilt. Daarnaast zullen ze gaan proberen Tess in een ritme te krijgen. Nu doet ze steeds hazeslaapjes en is ze te moe om haar flessen te drinken. Halverwege valt ze in slaap maar als we haar dan in bed leggen is ze meteen weer wakker.
Gisteren hebben we gesprekken gehad met de verpleging, kinderarts en pedagogisch medewerker. We hebben 3x ons verhaal moeten doen. De pedagogisch medewerker heeft de grote lijnen uitgelegd.

Het is een hele moeilijke/zware beslissing geweest, het is zwaar, maar we weten waar we het voor doen.

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest. Tess had 2x een uur gehuild. Ze had geslapen van 22.00 tot 1.00 en van 2.00 tot 6.00 ongeveer. Drinken doet ze verder goed. Gistermiddag hadden ze nog een plaszakje opgeplakt om haar urine te kunnen controleren op ontstekingen, maar haar urine was gelukkig schoon. De verpleging had al gezegd dat de 1e 2 dagen een vertekenend beeld zouden kunnen geven m.b.t het huilen omdat het voor Tess een andere omgeving is.

In principe moet Tess een week in het ziekenhuis blijven. Gaat het goed, dan mag ze eerder naar huis, gaat het minder, dan blijft ze langer.


Wederom zullen we weer rust en regelmaat in moeten gaan voeren thuis. Prikkels moeten we zoveel mogelijk wegnemen, 1 of 2 speeltjes in de box, geluid van tv/radio op laag niveau..

Ik heb van een van de FOKsters al een PM gehad met haar ervaring tot een geplande opname.

Zijn er nog meer ouders met ervaringen??

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 07-08-2009 11:33:54 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:36:49 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71661753
Vicky, wat een loodzware beslissing idd, maar hopelijk kunnen ze jullie wel helpen na deze week.
Het is natuurlijk niet echt te hopen dat ze iets vinden, dat er iets mis is, maar dit moet wel doorbroken worden voor jullie allemaal.
***
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 20:41:20 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71661897
hoe kut dit ook klinkt, ik kan me van mijn oudste ook weinig anders herinneren dan dat ze een huilbaby was. tuurlijk ze lachte ook wel (foto's bewijzen het ) maar ik ben door omstandigheden weggelopen toen zij rond de acht maanden was. ik heb dus geen ervaringen verder, maar ik leef zo ontzettend met jullie mee. het moet ook lastig te realiseren zijn om het zo prikkelarm mogelijk te maken voor tess, omdat amber daar echt niet altijd rekening mee zal willen/kunnen houden.

als ik ook maar iets voor je kan doen vicky, laat het me weten. heel veel sterkte voor jou, m. amber en tess. jullie weten idd waar het voor is, en het is voor ons nauwelijks voor te stellen hoe jullie je moeten voelen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71661931
De jongste en de middelste (van 3) waren huil babys waarvan de jongste (nu bijna 2) ook reflux en een koemelk allergie heeft gehad, ook diverse keren mee naar ziekenhuis geweest, maar bij ons heeft niets geholpen.... totdat hij na een maand of 10 ineens niet meer huilde en tot nu toe een voorbeeld kindje is, de middelste was een ander verhaal die heeft tot haar 2de jaar gehuild, ze sliep 5 uur per dag en de rest was huilen, ook dit ging ineens(weliswaar na 2 jaar) over en tot nu toe doen ze het alle 3 uitstekend ....De oudste was ook een heerlijk kindje, die heeft echt nooit zomaar gehuild, alleen als ze honger had ofzo (dies nu 9)
Ik kan je alleen maar succes wensen en laat je (of jullie) niet gek maken, en laat je niet van kastje naar de muur sturen, bij ons zeiden ze , tsja je weet dat kindjes kunnen huilen.

Sterkte...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_71662013
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:42 schreef method21 het volgende:
De jongste en de middelste (van 3) waren huil babys waarvan de jongste (nu bijna 2) ook reflux en een koemelk allergie heeft gehad, ook diverse keren mee naar ziekenhuis geweest, maar bij ons heeft niets geholpen.... totdat hij na een maand of 10 ineens niet meer huilde en tot nu toe een voorbeeld kindje is, de middelste was een ander verhaal die heeft tot haar 2de jaar gehuild, ze sliep 5 uur per dag en de rest was huilen, ook dit ging ineens(weliswaar na 2 jaar) over en tot nu toe doen ze het alle 3 uitstekend ....De oudste was ook een heerlijk kindje, die heeft echt nooit zomaar gehuild, alleen als ze honger had ofzo (dies nu 9)
Ik kan je alleen maar succes wensen en laat je (of jullie) niet gek maken, en laat je niet van kastje naar de muur sturen, bij ons zeiden ze , tsja je weet dat kindjes kunnen huilen. Sterkte...
deze opmerking heb ik ook al te vaak gehoord.. maar dan vooral van mensen ZONDER kinderen..
Maar we laten ons echt niet gek maken Hebben met de 1e meer dan genoeg problemen gehad waarbij we niet serieus genomen werden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71663257
Heftig zeg, heel veel sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:05:27 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_71664353
Tjee Vicky, wat heftig
Ik weet er weinig van maar een kennis van ons is met hun tweede kindje uiteindelijk bij de huilpoli in Arnhem terecht gekomen. Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar wel dat het daarna over was. Misschien de moeite van uitzoeken waard: http://www.nu.nl/wetensch(...)-weken-opgelost.html
Lekker douchen!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:28:00 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_71665096
Ik schijn vroeger ook een huilbaby geweest te zijn, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe mijn ouders ermee omgingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:05:16 #9
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_71666446
Mijn broertje is vroeger een echte huilbaby geweest. Mijn moeder heeft hem meerdere malen al huilend in de kinderwagen achter in de tuin gezet omdat ze hem niet meer kon horen.
Mijn ouders hebben ook van verschillende artsen te horen gekregen dat baby's nou eenmaal huilen.
Jaren later (op de basisschool) hij getest en is gebleken dat mijn broertje een vorm van ADHD en PDD-NOS had. Zodra mijn moeder hem uit zijn 'vaste' omgeving haalde (waar hij net gewent was), was het brullen geblazen. Ook slapen was een ramp (alhoewel hij dat nu in de pubertijd ruimschoots goedmaakt )
Hij kan moeilijk prikkels filteren en hij wordt letterlijk gek van zichzelf omdat hij alle prikkels die hij krijgt na moet gaan. Laatst zei hij tegen mijn moeder: 'mama, ik word echt gek van mijzelf, gek in mijn hoofd van alle drukte'. Dat was het punt dat hij gestart is met medicijnen, en sindsdien is hij veel rustiger en geconcentreerder. Ook kan hij zich meer ontspannen en weer (bij wijze van) ademhalen.

Ik weet verder niet echt wat je met deze info moet, maar ik vond het nodig om je dit verhaal te vertellen.
En om je even een hart onder de riem te steken, want de keuze die jullie hebben gemaakt lijkt mij geen makkelijke. (maar wel de goede!)

Succes!
pi_71675647
Mijn jongste (nu 22 maanden) was een huilbaby. Na een bevalling van 2 1/2 uur (totaal!)
werd mijn zoontje geboren en vanaf het begin was hij al een gespannen baby.

Altijd huilen, veel darmkrampjes, paniekerig en gestressed. Ik gaf borstvoeding en soms wel elk
uur. Ik dacht in het begin dat hij honger had en steeds wilde drinken...
Ook deed hij hazeslaapjes en begon hij vaak weer te krijsen als je hem neerlegde. Er is zelfs een periode geweest. dat we hem lieten huilen (soms wel 30 min), want dat was de enige manier dat
hij voor een langere periode in slaap viel.

Na 3 tot 4 maanden ben ik met hem naar een osteopaat geweest en heeft hij een paar behandelingen gehad.
Door de razendsnelle bevalling was zijn nek geblesseerd en had hij altijd hoofdpijn.

Het ging langzaam beter, maar hij is nog steeds snel geprikkeld. Hij heeft nog steeds een strak schema en hij kan moeilijk omgaan met bijv een half uurtje later naar bed.

Omdat hij een huilbaby was en ik constant met hem heb rondgelopen heeft hij heel erg aan me
gehangen en komt hij nu pas (!) een beetje los.

Van een opname is nooit sprake geweest, maar ik hem me wel ingelezen in koemelkallergie enzo.

Het is ontzettend zwaar en ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om je kleine dan ook nog op te laten nemen. Heel veel sterkte ermee en "gelukkig" heb je al wat ervaring met huilbaby's. Het is een heftige periode waar je soms bijna vergeet te genieten.
Hopelijk komt ze snel weer naar huis!
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:05:47 #11
5428 crew  miss_sly
pi_71675863
Vicky, ik heb geen ervaring of tips. Ik wilde alleen even zeggen dat het me vreselijk moeilijk lijkt, een huilbaby. Je wil dat je kindje blij en tevreden is, en als dan blijkt dat er niets is dat je kunt doen om dat voor elkaar te krijgen, kan ik me voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.

Ik vind jullie beslissing heel dapper en ik hoop dat de opname voor Tess en voor jullie een goed resultaat heeft.

Hoe is de eerste dag gisteren gegaan, zowel voor Tess als voor jullie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71677195
Peaceful en Pixels, bedankt voor jullie verhalen!

Amber ontwikkelt zich gelukkig heel erg goed. Ik zie bij haar geen spoortje van ADHD, ja ze is aanwezig, maar dat zijn volgens mij alle bijna-kleuters. Daarnaast heeft ze gelukkig geen last van overprikkelingen.

Gisterochtend zijn we met z'n allen naar Tess gegaan. Amber vroeg maar steeds of we Tess nu weer mee naar huis gingen nemen want ze vond het helemala niet leuk dat Tess in het ziekenhuis ligt.. en dat doet wel ff pijn. Uitgelegd waarom Tess in het ziekenhuis is..
M. heeft gister een fles gegeven en die ging er goed in. Op een gegeven moment kwam er een flinke poepluier en die stonk verschrikkelijk, zo erg dat ik er misselijk van werd. Thuis hebben we dat nooit gehad. Daarnaast was het weer niet mooi van kleur en structuur. Doorgegeven aan de verpleging en ze zouden het in de gaten houden.
's Nachts had ze op zich wel goed geslapen, wel ff wakker geweest maar daarna weer in slaap gevallen. Tja, tis daar een hele andere omgeving he. Ze heeft een kamertje voor zich alleen en er lopen geen gillende/stampende kindren voorbij.
Gisteravond ben ik weer naar het zh gegaan om Tess in badje te doen en een fles te geven. De verpleging zei al dat ze verschrikkelijk aan het winden is. Ik merkte het ook en wederom was de geur niet te harden. De verpleeging had het ook geroken en vond het ook verschrikkelijk stinken
Na het flesje nog ff geknuffeld en d;r weer in bed gelegd.
Ze wordt heel strak ingebakerd en blijkbaar werdt dat goed inhet zh.
Vanmorgen weer gebeld en ze had wederom een rustige nacht gehad, wel weer ff wakker geweest maar met een speentej weer gaan slapen.. Volgens de verpleging is ze een voorbeeldige baby. Fijn natuurlijk maar ik zou toch ook wel graag willen dat Tess in het ziekenhuis doet wat ze thuis ook doet.. HUILEN!
De verpleegkundige zei vanmorgen wel dat ze toch de ontlasting van Tess op kweek laten zetten vanwege de kleur/geur/stuctuur. Uitslag is op zijn vroegst maandag.
Vandaag komt ook de kinderfysio even langs om te kijken. Ik heb al aangegeven dat ik vind dat Tess alleen maar naar links kijkt, zowel in bed als op schoot. Dat ws de verpleging ook al opgevallen.

Om 13.30 uur moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor een flesje enzo.

Ik vind het nog steeds vreemd dat Tess er niet is, het is ineens zo stil in huis. M. was ook wakker geworden omdat ie dacht dat ze lag te huilen.

Een ding is wel zeker, zodra Tess thuis komt gaat ze slapen in haar eigen kamertje. Daar is het rustiger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:08:52 #13
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71677942
Vicky! Erg zeg. Jesse hier huilt ook veel. Zon 4 a 5 uur per dag. Waarvan er 1 echt hysterisch is. Hij slaapt nu echter steeds beter. Snachts al bijna door.

Als hij slaapt doet hij dat altijd in zijn eigen kamertje. In de huiskamer word hij te sne lweer wakker. En hoe minder hij slaapt hoe meer hij huilt.
Meenemen op visite is onmogelijk, hij blijft hoogstens een half uur stil en daarna is hij boos. Heel boos.

Maar dat wil je niet horen.

Ik zat te denken: Is ze misschien allergisch voor het een of ander? Poes of hond? Omdat ze het niet heeft in het ziekenhuis....
Boef!
pi_71677958
we hebben iig geen huisdieren meer. Hebben de parkieten al weggedaan omdat ze te veel herrie maakten.

Sjak, bedankt voor de link, ik ga daar eens kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:13:54 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71678099
Vicky, ik wil je eerst sterkte wensen, wat een moeilijke beslissing joh.

Wat me opvalt is dat je nu zegt dat Tess als ze thuiskomt in haar eigen kamertje gaat slapen, was dat tot nu toe niet het geval dan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71678272
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Rewimo het volgende:
Vicky, ik wil je eerst sterkte wensen, wat een moeilijke beslissing joh.

Wat me opvalt is dat je nu zegt dat Tess als ze thuiskomt in haar eigen kamertje gaat slapen, was dat tot nu toe niet het geval dan?
nee ze sliep nog in een wiegje naast ons bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:21:18 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71678300
Dan kan slapen in haar eigen kamertje misschien wel helpen inderdaad, zeker nu je merkt dat ze in het ziekenhuis rustiger slaapt alleen op een kamer. Zeker de moeite van het proberen waard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:55:16 #18
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71681211
Vicky, zoals je weet, heb ik er - gelukkig voor ons - geen ervaring mee. Maar ik vind jullie beslissing heel dapper en vind dat jullie het als ouders supergoed doen!! Ik ga hier volgen hoe het met jullie kleinste meid gaat. Hopelijk ontdekken ze snel iets wat het vele huilen verklaart. Ik denk zeker dat het heel goed is dat ze op haar eigen kamertje gaan slapen als ze thuis is.
pi_71686985
He Vicky. Wij hebben geen ervaring met een huilbaby opgedaan bij onze eerste Jair (6 maanden) tot nu toe. Wij wilden jullie wel heel veel sterkte wensen. Zijn er niet misschien vaste hulpgroepen of groepen waarbij zich ouders van huilbabys samen hebben gesloten? Kun je zo een dergelijke groep misschien via het Internet vinden. Wellicht dat dat jullie ook helpt net zoals dit topic om met andere ouders die zoiets hebben ervaren uit te wisselen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:12:21 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71692007
Even nieuwsgierig, hebben jullie al geprobeerd of inbakeren verschil maakt?
KuikenGuppy
pi_71692368
Tess wordt al ingebakerd. We waren zelf begonnen met de bakerzak maar vorige week zijn we bij de kinderfysio geweest en die zei dat we strak moestn gaan inbakeren.

Vanmiddag weer bij Tess geweest. Ze was wat onrustig geweest, maar nog niet zoals thuis.
De kinderfysio is ook geweest en die had van de verpleging ook doorgekregen dat Tess eenlichte voorkeurshouding heeft. Ze houdt het in de gaten. Dinsdag komt ze weer langs om te kijken hoe het gaat. Mocht Tess bij ontslag uit het zh nog steeds veel spanning in d'r lijfje hebben, dan krijgen we fysio aan huis.

Vanmiddag weer gesprek gehad met de pedagogisch medewerker en de kinderarts is vanmiddag ook nog langs geweest.
Vanmorgen hebben 3 kinderartsen naar d'r billetjes gekeken omdat ze er nou niet zeker van waren of ze luieruitslag heeft of een schimmelinfectie. Gelukkig is het luieruitslag.
Vandaag is ze ook nog gewogen, in het zh. weegt ze 5045, maandag bij het cb was het 5050.
Ze wordt iig ook goed in de gaten gehouden door de kinderartsen...

Tinuviel, de ped. med. had het er vanmiddag ook al over dat er in het zh. nog geen praatgroepen zijn. Zou best wel eens kunnen dat dit gaat komen.
OP internet heb ik nog niet gekeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71693055
Onze oudste was een huilbaby(ze wordt in september 8)en huilde 20 uur per dag ,de midelste was redenlijk rustig,en nu hebben we er eentje van morgen 4 maanden wat toch ook weer vrij veel huilt.
Er is mij vertelt dat er soms gewoon geen verklaring voor is.Ze hebben bij mijn oudste nooit een oorzaak kunnen vinden.
En van de jongste denk ik dat haar obstipatie ook een grote rol speelt.
Maargoed,het schijnt dus zo te zijn dat het bij de meeste gevallen van huilbaby's de oorzaak bij de ouders te vinden is.
Ouders raken door het huilen gestresst(ik iig wel) en dat geef je dus weer door aan je kindje.En dan kom je dus in de vicieuze cirkel terecht.
Ik hoop dat het ziekenhuis helpt! Groetjes Vanes
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:58:00 #23
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71693303
Och Vicky, het lijkt me heel frustrerend als de verpleging zegt dat ze een voorbeeldige baby is in het zkh. Ik denk te lezen dat je dat al relativeert.
Nog even en dan komt ze weer naar huis. Sterkte nog!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_71694138
Vicky ik volg jullie ook. Bij Tyler was het toen dat hij thuis met grote bogen spuugde, in het ziekenhuis ineens niet. Misschien kromme vergelijking. Maar ik snap wel dat het niet leuk is als verpleging zegt dat het zo'n voorbeeldige baby is. Terwijl ze thuis dan wel huilt.
Kun je het vinden met de verpleging? Fijn een eigen kamer, had Tyler in WZA ook. UMCG juist weer met 3 of 4 anderen op een kamer.
pi_71694200
De verpleging is heel erg lief/aardig/geduldig dus dat is wel heel erg fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')