abonnement Unibet Coolblue
pi_71631160
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Je kan het zo serieus of "kinderachtig" maken als je zelf wilt. Het is een van de normaalste zaken in de wereld om een lunch mee te krijgen en in landen als Japan is dit de normale manier om het mee te nemen. En ze eten daar nu eenmaal geen sandwiches maar onigiri en dat soort spul. Of het nu van thuis mee is of een kant en klare bento-box.

En je hoeft er natuurlijk geen gezichten of wat dan ook in te maken
Gewoon iets anders dan je normale bammetje in een zakje

En ik zou eerder gokken dat als jij elke dag met iets lekkerders aan zou komen dan een zwetende boterham met kaas, je echt niet uitgelachen zou worden. Wellicht komen ze dan zelf aanzetten met iets meer dan hun boterham. En promotie mis lopen? euh das beetje vreemd als dat gebaseerd word op je lunch i.p.v je functioneren niet?

Lieffie_ : Wat tof! ik hoop dat ie wat vind!
Zaailand: Bedankt, ben benieuwd hoe het doosje in praktijk is ^.^

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 05-08-2009 19:50:10 ]
pi_71631384
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:54 schreef liefie_ het volgende:
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil
Fingers crossed!
Online bestellen is sneller
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71631697
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Online bestellen is sneller
[..]

Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
mijn budget gaat op het moment allemaal naar een andere online shop
En op deze manie ris het gratis

En idd in een restaurant krijg je toch ook niet gewoon een plop puree met een vleesje er naast gekwakt op je bord?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:26 #29
58921 Day
You can fly!
pi_71632638
@ Vampcat: wat een geweldig setje!!!

@ Arual: ik heb een dubbel setje dressingflesjes. Mocht je ze willen, wil ik er wel een paar naar je opsturen.

Mijn 2e bestelling is ook EINDELIJK binnen. Heb me voorgenomen voorlopig maar niet meer op de koopsites te kijken, veel te verleidelijk. Maar dit zijn ze dus:



En ik heb vanavond een Japans noedelgerecht uitgeprobeerd, was heerlijk! Eens kijken of ik het restant morgen mee kan nemen in mijn bento box (twijfel of het koud wel lekker is).

Yaki udon with beef:

I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:28 #30
43556 miss_dynastie
pi_71632639
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Misschien maak je juist promotie als je een mooie bento voor je baas maakt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:46:17 #31
58921 Day
You can fly!
pi_71632857
Nou ik ben toch bezig, dan maar gelijk mijn ontbijt en lunch van vandaag :

Ontbijt:


* Magere kwark met honing en cruesli
* Kersen en stukjes gele kiwi

Lunch:


* links: Berenei, bakje mislukte cocktailworstje (paste niet in vormpjes) en onigiri gevuld met zelfgemaakte tonijnsalade en furikake en dressingflesje voor salade.
* rechts: zelfgemaakte tonijnsalade (gegeten op minicrackers, niet op de foto), gemengde salade met mini-tomaatjes en olijven.

Overigens: mijn collega's (zowel de mannen als de vrouwen) kijken elke dag reikhalzend uit naar wat ik mee heb genomen in mijn bento box. En de 1e bestellingen heb ik al !
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 21:19:46 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71633808
Lekker Day! Ik trek het even niet om iets te maken, Isa heeft vakantie dus de regelmaat is hier even heel ver te zoeken. Daarbij eet ik maandag en donderdag 's middags bij de baas, dus hoef ik niets mee te nemen...

Ik was even bij Action vanmiddag en daar zag ik siliconen cupcake vormpjes, 12 stuks in rood, geel, blauw en groen voor wel helemaal 2 euro Die heb ik dus snel meegenomen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71635502
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
liessaslunch.blogspot.com
pi_71636016
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:12 schreef liessa het volgende:
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
konijneneivormpje bedoel je?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71644888
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:29 schreef liefie_ het volgende:

[..]

konijneneivormpje bedoel je?
Zoek maar eens bij marktplaats op bento lunch
Ze heeft een paar starters setjes te koop staan en o.a eiervormpjes ^.^
pi_71645200
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71645283
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:34 schreef liefie_ het volgende:
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
pi_71645468
Hmm what to do...
Bestellen via marktplaats en dat papa dan met weet ik wat aan komt zetten
of ff braaf wachten

aargh haha
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71645521
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:37 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 12:24:16 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_71648212
ik was de bento's kwijt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71648618
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:31:15 #42
58921 Day
You can fly!
pi_71653322
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_71653380
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:31 schreef Day het volgende:

[..]

Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
Ik scroll er net over heen, maar ik ken het meeste al
Wel handig dat er verschillende tokos staan, al zijn die niet echt in de buurt voor ons
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71653792
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef liefie_ het volgende:

[..]

goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
Ik vind het een heel fijne toko, ook omdat je beetje bewegingsruimte hebt!
Bij de meeste producten zit trouwens wel een sticker op met een vertaling in het Nederlands of Engels toch? Dat is mijn redding meestal bij dingen die ik nog nooit geprobeerd heb. Moet alleen echt zorgen bij dit soort winkels dat ik me beperk tot een mandje anders dan loopt het echt de spuigaten uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 augustus 2009 @ 18:48:22 #45
22592 crew  Ole
pi_71658397
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...

Iemand een tip om dressing te vervoeren?
\
Ze verkopen bij HEMA/ DA ETOS ed vaak van die lege shampooflesjes voor op vakantie. Misschien een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71678509
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
pi_71679516
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Bilderberger het volgende:
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
Het is ook lekker en leuk!

Sushirijst is een optie, ik gebruik meestal rijst met een grotere korrel, verschilt verder Gewone rijst kan ook hoor. Het komt zo ook geregeld voor dat ik zilvervlies rijst gebruik bijvoorbeeld, maar dit plakt vaak minder en is dus minder geschikt om balletjes van te maken. Dus het is maar net wat je lekker vind en ermee wilt ^.^
pi_71681074
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Giant steps are what we take, walking on the moon.
pi_71683261
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef Diilaa het volgende:
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Maak ze in de avond
pi_71687373
En het hoeft toch ook niet elke dag?
Ik ben echt niet van plan om het elke dag te doen alleen als het me uit komt en zo
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')