abonnement Unibet Coolblue
pi_71602082
Deel 29 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71603299
Hehe, ik blijf bij de OP altijd even steken bij die foto's. Die transformatie (mag ik wel zeggen, neem ik aan ) in de loop der jaren vind ik echt geweldig. In '66 waren ze duidelijk het coolste.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:08:58 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71603507
Vergeet niet in de lapo van het vorige topic nog even naar deze te linken
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:23:09 #4
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_71604657
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:24 schreef Arn0 het volgende:
De topics gaan snel tegenwoordig.
Ja, dat denk ik ook steeds...! Van mij mogen ze wel wat langer openblijven, eigenlijk.

Over die vrolijke Magical Mystery Tour LP (zie vorige topic): hij is inderdaad erg zomers. Maar ik kan 'm nooit als echte lp zien: het blijft toch een EP aan 1 kant, en een paar singles aan de andere kant... Ik draai 'm dan ook nooit als lp, eigenlijk: of ik luister kant A of ik behandel kant B als Past Master Volume 1B en luister naar waar ik zin in heb.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:02 schreef CatsInTheWell het volgende:
Hehe, ik blijf bij de OP altijd even steken bij die foto's. Die transformatie (mag ik wel zeggen, neem ik aan ) in de loop der jaren vind ik echt geweldig. In '66 waren ze duidelijk het coolste.
Ja, zelfs qua LOOKS ontwikkelden The Beatles gigantisch! Moet je eens kijken naar een willekeurige hedendaagse band: die verandert nauwelijks. Niet alleen de muziek veranderde in de sixties met de snelheid van het licht, maar alles, lijkt wel. Binnen de tijd dat een hedendaagse band twee cd's uit brengt, hadden The Beatles popmuziek (en alles wat er ook maar een beetje mee te maken had) vanuit de prehistorie in het heden gebracht. Het blijft me verbazen...
Kijk eens naar dat allerlaatste fotootje: dat had een band van NU kunnen zijn!

Ik vind het wel erg leuk dat The Beatles zijn gestopt op het moment dat ze hun muziek (en de hele act) naar een niveau hadden getild (technisch gezien) dat niet onderdoet (understatement) voor nu, 40 jaar later. Ik bedoel, als ze waren gestopt na Pepper, was het toch wel een beetje een gedateerde band geweest, maar The white album en Abbey Road zijn nog STEEDS zo hedendaags als maar kan. En daardoor heb ik, als ik nu naar die albums luister, haast het idee dat ze er nu ook nog zjin. Het is nog steeds muziek van nu en totaal niet gedateerd. En dat vind ik erg leuk.

Zo, dat was m'n tvp.

[ Bericht 54% gewijzigd door hello_goodbye op 04-08-2009 20:53:59 ]
pi_71607213
TVP
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vandaag de Magical Mystery Tour LP gekocht. Ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren. Lekker vrolijke muziek.
Hebbie ook da boekkie erbij?
pi_71607261
http://www.petebest.com/

The man who put the beat in the Beatles
pi_71607930
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:58 schreef blckbb het volgende:
http://www.petebest.com/

The man who put the beat in the Beatles
Van die site:

"Unfortunately, in circumstances still clouded in mystery Pete Best was dismissed from the group he had played with for over 2 years. The real reason was never given to Pete. The rest is legend..."



In ieder geval: wat betreft die 'slogan' over 'the man who put the beat in The Beatles':

“When we came back from Germany I was playing using my bass drum very loud and laying down a very solid beat. This was unheard of at the time in Liverpool as all the groups were playing in the Shadows’ style. Even Ringo in Rory’s group copied our beat and it wasn’t long before most drummers in Liverpool were playing the same style. This way of drumming had a great deal to do with the big sound we were producing.”

Komt uit Hunter Davies' officiele biografie: The Beatles hadden dat kunnen schrappen als nonsens... maar schijnbaar zit er een kern van waarheid in? The Beatles hebben hun sound gevormd in Hamburg en dat was wel met Pete Best, dus...

[ Bericht 30% gewijzigd door hello_goodbye op 04-08-2009 22:26:40 ]
pi_71608366
Mja, al 40 jaar lang zit Pete Best te zeiken op de Beatles, om de zoveel tijd komt hij in het nieuws als hij weer eens gezegd dat hij van McCartney een uitleg wilt, of een nummer heeft geschreven over die pijnlijke tijd bij de Beatles, of whatever.

Als je het mij vraagt, maakt hij elke keer gewoon propaganda voor zijn band en is hij wat mediageil Zonder de Beatles had hij heel wat geld misgelopen, hij zou ze dankbaar moeten zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71608821
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:29 schreef Arn0 het volgende:
Mja, al 40 jaar lang zit Pete Best te zeiken op de Beatles, om de zoveel tijd komt hij in het nieuws als hij weer eens gezegd dat hij van McCartney een uitleg wilt, of een nummer heeft geschreven over die pijnlijke tijd bij de Beatles, of whatever.

Als je het mij vraagt, maakt hij elke keer gewoon propaganda voor zijn band en is hij wat mediageil Zonder de Beatles had hij heel wat geld misgelopen, hij zou ze dankbaar moeten zijn.
Nou... het is wel een verhaal met een luchtje, hoor.

http://www.beatlesagain.com/when-pete-was-the-most-popular-beatle.html

Geschreven door Bill Harry, dus best een wel betrouwbaar verhaal, lijkt me. Ik ben blij dat Ringo erbij kwam, hoor , maar het is een feit dat Pete op een bepaald moment in Liverpool DE populairste Beatle was. Daar kunnen wij ons natuurlijk geen voorstelling van maken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:47:19 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71609228
Mja, dan nog is hij er 40 jaar later nog altijd over bezig. Er zijn zoveel mensen uit een band gegooid. En zelfs als de reden waarom hij eruit werd gegooid niet correct was, wou de meerderheid hem er nog steeds uit..

Edit: Dat hij populair was bij het publiek, wilt niet veel zeggen, kan hij nog altijd te kort schieten op andere vlakken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71610952
Pete heeft alsnog tussen de 1 en 4 miljoen Pond gekregen door de Anthology. Rijk worden zonder faam, mooi toch?
pi_71612406
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:30:51 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71612674
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
Heb een paar interviews van hem gelezen/gezien/gehoord en hij heeft toch altijd kritiek op het feit dat hij uit de band werd gezet. Imo onterecht, zoveel mensen worden uit bands gezet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 08:31:50 #15
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71615003
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
Hij had toch ook altijd al zijn eigen 'Pete Best' band?
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:30 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb een paar interviews van hem gelezen/gezien/gehoord en hij heeft toch altijd kritiek op het feit dat hij uit de band werd gezet. Imo onterecht, zoveel mensen worden uit bands gezet.
The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief. Stu Sutcliff is natuurlijk ook op een lullige manier de band uitgegaan, maar ja, zij hadden het gevoel dat ze door moesten en beschouwden Pete Best eigenlijk nooit meer dan 'een sessie-drummer'.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2009 @ 09:23:42 #16
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_71615646
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
Volgens mij valt dat reuze mee...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_71616739
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Hij had toch ook altijd al zijn eigen 'Pete Best' band?
[..]

The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief. Stu Sutcliff is natuurlijk ook op een lullige manier de band uitgegaan, maar ja, zij hadden het gevoel dat ze door moesten en beschouwden Pete Best eigenlijk nooit meer dan 'een sessie-drummer'.
Hoe hebben ze Stu dan er uit gezet? Dat gedeelte stond volgens mij 'toevallig' niet op de Anthology.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71616773
Stu is toch vrijwillig uit de band gestapt?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:29:50 #19
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_71618620
Even een tvp met een vette plaat die zomaar op me werk in me opkomt:

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 11:51:56 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71619225
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:22 schreef psychedelicate het volgende:
Stu is toch vrijwillig uit de band gestapt?
Nou, erg aardig is McCartney niet voor hem geweest, geeft hij toe in Anthology (net gezien). Dat was ook meer 'good riddance'.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 12:01:42 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71619490
Ik lees op wiki trouwens net dat Allen Klein vorige maand overleden is.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_71620302
Net twee dagen rondgehangen in Abbey Road, Studio 2.
Was er al es eerder geweest (2005), maar dat was met 150 fans tegelijk... Nu was ik mee met een groep artiesten die er twee dagen hebben opgenomen...
Echt waanzinnig om door die studio te banjeren. Te zien hoe er gewerkt wordt.
En ja, het is ook wel lekker als je die ogen in je rug voelt prikken van al die Beatlesfans die buiten het hek staan, wanneer je de deur binnen loopt.

De studioruimte is nauwelijks veranderd. Studio 1 ook niet trouwens. Er hangt een soort ouderwetse geur, het interieur is ongewijzigd, de 'matrassen' aan de muur zijn dezelfde, de hoofdtelefoons zijn al 40 jaar oud... Dit in tegenstelling tot de controlroom die volledig is gerestyled. Kan ook niet anders natuurlijk. Digitale mengtafel enzo. Al staat op de gang ontzettend veel oud materiaal, waaronder oude mengtafels en bijvoorbeeld de bandrecorder die The Beatles gebruikten, en waar Paul nog solomateriaal mee heeft opgenomen. Hij gebruikte 'm nog in "Chaos and Creation at Abbey Road", staat vast ergens op Youtube.

De mensen bij Abbey Road zijn erg vriendelijk. Tijdje gepraat met John, de dienstdoende engineer in studio 2. Het is grappig dat daadwerkelijk iedereen die in Abbey Road wil werken, eerst moet beginnen als tea-boy. Na een jaar wordt dan besloten of je aan de knoppen mag zitten. Het is echt een soort pikorde daar. Dus als je die droom koestert: maak je borst maar nat

Anyway, zit nog in Londen. Foto's en filmpjes later deze week.
Cheers!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:41:39 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71620451
Cool, ben benieuwd naar de foto's! Ik wil ooit ook sowieso nog eens naar Liverpool.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:45:44 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71620546
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef webfreak het volgende:
Net twee dagen rondgehangen in Abbey Road, Studio 2.
Was er al es eerder geweest (2005), maar dat was met 150 fans tegelijk... Nu was ik mee met een groep artiesten die er twee dagen hebben opgenomen...
Echt waanzinnig om door die studio te banjeren. Te zien hoe er gewerkt wordt.
En ja, het is ook wel lekker als je die ogen in je rug voelt prikken van al die Beatlesfans die buiten het hek staan, wanneer je de deur binnen loopt.

De studioruimte is nauwelijks veranderd. Studio 1 ook niet trouwens. Er hangt een soort ouderwetse geur, het interieur is ongewijzigd, de 'matrassen' aan de muur zijn dezelfde, de hoofdtelefoons zijn al 40 jaar oud... Dit in tegenstelling tot de controlroom die volledig is gerestyled. Kan ook niet anders natuurlijk. Digitale mengtafel enzo. Al staat op de gang ontzettend veel oud materiaal, waaronder oude mengtafels en bijvoorbeeld de bandrecorder die The Beatles gebruikten, en waar Paul nog solomateriaal mee heeft opgenomen. Hij gebruikte 'm nog in "Chaos and Creation at Abbey Road", staat vast ergens op Youtube.

De mensen bij Abbey Road zijn erg vriendelijk. Tijdje gepraat met John, de dienstdoende engineer in studio 2. Het is grappig dat daadwerkelijk iedereen die in Abbey Road wil werken, eerst moet beginnen als tea-boy. Na een jaar wordt dan besloten of je aan de knoppen mag zitten. Het is echt een soort pikorde daar. Dus als je die droom koestert: maak je borst maar nat

Anyway, zit nog in Londen. Foto's en filmpjes later deze week.
Cheers!
Cheers jongen! Geniet nog van je tijd daar.
pi_71623581
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:31 schreef belsen het volgende:
The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief.
Da's een understatement. Eigenlijk, eerlijk gezegd, waren het grote klojo's op veel vlakken. Mijn visie op de heren is sinds ik fan werd in 1975 toch wel wat aangepast, moet ik zeggen... Veranderd niets aan mijn enthousiasme voor ze, hoor ('het zijn dus tóch gewone mensen...!'), maar het waren niet bepaald (altijd) fijne ventjes...

En over dat 'uit de band zetten' wat wel vaker gebeurt: je hebt natuurlijk bands en bands... Of je nou uit de band van Bon Jovi wordt gepleurd (het zou mij een eer wezen ) of (op het moment van doorbreken) uit The Beatles, tsja... er zit toch wel wat verschil in, natuurlijk...
pi_71625113
Mwah, zonder Pete Best waren de Beatles uiteindelijk niet in de studio gekomen, ze hadden toch een drummer nodig

Bovendien vind ik de achtergrond van de Pete Best website wel idioot, alsof híj 't meesterbrein van the Beatles was
pi_71625727
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:37 schreef blckbb het volgende:
Mwah, zonder Pete Best waren de Beatles uiteindelijk niet in de studio gekomen, ze hadden toch een drummer nodig
Maar met Pete Best mochten ze er ook niet in
pi_71625935
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat reuze mee...
Pete Best staat gecrediteerd als uitvoerend artiest op 10 tracks van Anthology 1, een album waar er miljoenen van verkocht zijn, en wat nog steeds goed verkocht wordt. Hij schijnt ook een royaal voorschot te hebben gekregen. Tel daar bij op dat een aantal van die opnames in zijn bezit waren, welke McCartney/EMI in de jaren '80 van hem hebben overgekocht, en je kunt zeggen dat vanaf 1995 zijn kostje gekocht was.
pi_71625978
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Pete Best staat gecrediteerd als uitvoerend artiest op 10 tracks van Anthology 1, een album waar er miljoenen van verkocht zijn, en wat nog steeds goed verkocht wordt. Hij schijnt ook een royaal voorschot te hebben gekregen. Tel daar bij op dat een aantal van die opnames in zijn bezit waren, welke McCartney/EMI in de jaren '80 van hem hebben overgekocht, en je kunt zeggen dat vanaf 1995 zijn kostje gekocht was.
Valt wel mee, hier bij de Free Record Shop staat al ruim 3 maanden maar 1 Beatles CD, dat is Anthology 1
pi_71626146
Goede graadmeter . In 2001 al 4 miljoen (!) exemplaren verkocht, en dat enkel in Amerika. Toch best goed, voor een album met enkel oude opnames van een band die tijdens release al 25 jaar niet meer bestond .
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:25:56 #32
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71626387
Sowieso vind ik persoonlijk Anthology #1 met voorsprong het minst interessant
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71626504
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef webfreak het volgende:
Verhaal
Wat vet
pi_71626600
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Sowieso vind ik persoonlijk Anthology #1 met voorsprong het minst interessant
Anthology heeft te veel "speech" tussen de nummers
pi_71626713
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Sowieso vind ik persoonlijk Anthology #1 met voorsprong het minst interessant
Ze hebben zo veel onbegrijpelijke beslissingen gemaakt, vooral op die eerste Anthology. De thuis-opnames uit 1960 lopen op verkeerde snelheid, zo veel live-opnames terwijl er studio-outtakes beschikbaar waren, de studio-opnames zijn mono terwijl de 4-track tapes nog intact waren, en dan al die onbegrijpelijke edits, waar vooral George Harrison verantwoordelijk voor was... Zelf vind ik de studio-outtakes op volume 1 het meest interessant, voor mij persoonlijk kan niets op tegen ongepolijste Lennon-vocals met de energie uit de begin-periode.
pi_71626772
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef webfreak het volgende:
Net twee dagen rondgehangen in Abbey Road, Studio 2. [..]
Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt? Ik bedoel, is het makkelijk te herkennen van de foto's? Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeel .

Werk je trouwens aan eenzelfde project als waar TheGrandWazoo vorig jaar voor naar Abbey Road is afgereisd?
pi_71627638
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef warpozio het volgende:

[..]

Anthology heeft te veel "speech" tussen de nummers
Dat is alleen bij de eerste 20 nummers
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Sowieso vind ik persoonlijk Anthology #1 met voorsprong het minst interessant
Mwah, toen ik 't voor 't eerst luisterde kende ik de helft van de nummers uit die periode niet. Toch wel leuk om die nummers van voor Please Please Me te luisteren, vooral Cayenne vind ik stiekem een topnummer
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:15 schreef Aisumasen het volgende:
Goede graadmeter . In 2001 al 4 miljoen (!) exemplaren verkocht, en dat enkel in Amerika. Toch best goed, voor een album met enkel oude opnames van een band die tijdens release al 25 jaar niet meer bestond .
Dat was denk ik toch veelal historisch besef. Ik denk wel dat vele bootlegs beter zijn, maar bootlegs liggen nu eenmaal niet in de winkels zover ik weet Ik vind vooral Anthology 1 cd 2 en Anthology 2 cd 1 erg lekker wegluisteren maar op de een of andere manier hoor je bij anthology 3 toch erg de sfeer veranderen, wat logisch is gezien de situatie van de Beatles rond the White Album enzulks
pi_71627667
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ze hebben zo veel onbegrijpelijke beslissingen gemaakt, vooral op die eerste Anthology. De thuis-opnames uit 1960 lopen op verkeerde snelheid, zo veel live-opnames terwijl er studio-outtakes beschikbaar waren, de studio-opnames zijn mono terwijl de 4-track tapes nog intact waren, en dan al die onbegrijpelijke edits, waar vooral George Harrison verantwoordelijk voor was... Zelf vind ik de studio-outtakes op volume 1 het meest interessant, voor mij persoonlijk kan niets op tegen ongepolijste Lennon-vocals met de energie uit de begin-periode.
Echt?
Enig idee waar ik de ''onveranderde'' bootlegs kan vinden van vooral de thuisopnamen?
Ik had geen flauw idee Ik kon wel merken dat My Bonnie in stereo was (weet niet of dat zo hoort, ik dacht dat stereo nog niet bestond in 1960 )
pi_71628276
Op de Purple Chick-bootleg "Strong Before Our Birth" zijn alle Quarrymen/Beatles-gerelateerde opnames van 1957 t/m oktober 1962 die beschikbaar zijn verzameld. De Decca-auditie en Tony Sheridan-sessies uit 1961 staan op de Purple Chick-bootleg "I Hope We Passed The Audition", en alle Star Club-opnames uit Hamburg staan op de Purple Chick-bootleg "Live - 1 - Star Club". Dan heb je alles uit die periode bij elkaar wat ooit is verschenen. Want er is natuurlijk nog meer, Paul McCartney is bijvoorbeeld in het bezit van nog veel meer Hamburg-opnames, en waarschijnlijk nog van veel meer waar wij niets van weten.

Dat de Sheridan-opnames met The Beatles uit 1961/1962 nog te horen zijn in zulke goede kwaliteit is een wonder te noemen. De multi-tracks zijn namelijk verwoest in een brand. Vind vooral "Sweet Georgia Brown" uit 1962 leuk om te horen, overduidelijke Beatles-ritmesectie met George en Paul als harmonie. Pas in 1964 uitgebracht, als cash-in op het Beatles-succes met een aangepaste tekst: "In Liverpool she even dare, to criticise the Beatles' hair, with their whole fan-club standing there, oh Sweet Georgia Brown".
pi_71628335
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:56 schreef blckbb het volgende:
TVP
[..]

Hebbie ook da boekkie erbij?
Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan. Het is een tweedehands LP. Ik heb hem nu iets van 3 of 4 keer geluisterd, echt heerlijke muziek! Dat ik dit nu pas voor het eerst hoor, en ik was nog wel aan het twijfelen of ik hem wel zou kopen. Nou ja ik ken de Beatles al jaren, maar ik begin nu pas te begrijpen hoe goed ze eigenlijk zijn.

Ik heb hier verder de LP's Help!, Rubber Soul, Let It Be, Abbey Road en de rooie en de blauwe verzamel LP's liggen.
pi_71628695
Ik ben benieuwd of er op 9 september en de week erna nog records worden verbroken, gezien recente uitgaven zoals 1 en LOVE (en Anthology) ook zulke grote successen waren. Lijkt me prachtig om de top 5 door the Beatles bezet te zien.
pi_71628798
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:47 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan. Het is een tweedehands LP. Ik heb hem nu iets van 3 of 4 keer geluisterd, echt heerlijke muziek! Dat ik dit nu pas voor het eerst hoor, en ik was nog wel aan het twijfelen of ik hem wel zou kopen. Nou ja ik ken de Beatles al jaren, maar ik begin nu pas te begrijpen hoe goed ze eigenlijk zijn.

Ik heb hier verder de LP's Help!, Rubber Soul, Let It Be, Abbey Road en de rooie en de blauwe verzamel LP's liggen.
Zonde van 't boekje Ik heb MMT een weekje terug gekocht voor 20 euro, inclusief 't boekje. Verder nog Rubber Soul, Beatles for Sale, Abbey Road en Sgt. Peppers liggen.. en de blauwe verzamelaar ook btw
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:06:48 #43
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71628813
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:01 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ben benieuwd of er op 9 september en de week erna nog records worden verbroken, gezien recente uitgaven zoals 1 en LOVE (en Anthology) ook zulke grote successen waren. Lijkt me prachtig om de top 5 door the Beatles bezet te zien.
Denk het wel. Op amazon is het nu al een bestseller(op plek 19 doch), en dat enkele weken voor release.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71629495
Cayenne klinkt echt heerlijk op die ''Strong Before Our Birth'' bootleg, heel anders dan op Anthology
pi_71631137
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:47 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan. Het is een tweedehands LP. Ik heb hem nu iets van 3 of 4 keer geluisterd, echt heerlijke muziek! Dat ik dit nu pas voor het eerst hoor, en ik was nog wel aan het twijfelen of ik hem wel zou kopen. Nou ja ik ken de Beatles al jaren, maar ik begin nu pas te begrijpen hoe goed ze eigenlijk zijn.

Ik heb hier verder de LP's Help!, Rubber Soul, Let It Be, Abbey Road en de rooie en de blauwe verzamel LP's liggen.
Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's... Die zouden verboden moeten worden. Kijk, een verzamel lp/cd van singles is nog daaraan toe, logisch, maar om compleet willekeurig wat nummers van lp's te verzamelen, nee, dat vind ik niets. Heiligschennis. (Ik heb een aangetrouwde neef die bij de kennismaking zei 'O, leuk, ik ben ook Beatles-fan!' en dus vroeg ik welke albums hij had of kende en toen zei hij ' De rode en de blauwe...!' Ik mag die gozer niet... Beatlesfan, my ass. ) Maar goed, Gewas, als je alleen nog maar de lp's kent die je hebt, dan raad ik je aan nu op zoek te gaan naar Revolver en vervolgens The white album (heet eigenlijk simpelweg The Beatles). Dan heb je in ieder geval de top binnen.

EDIT:
Ik zoek net nog weer eens ff de tracklist op van die rooie en blauwe. Zes nummers van Rubber Soul en twee van Revolver??? En dan ook nog Eleanor en Yellow submarine...? Revolver is gloeiende gloeiende de topper van The Beatles!!! Wat een broddelwerk... En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....

[ Bericht 9% gewijzigd door hello_goodbye op 05-08-2009 19:47:51 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:44:20 #46
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71631202
Ik weet nog net dat als Beatles-newbie vroeg voor een goede compilatie. Damn, domme vraag zeg
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71631413
Ik heb wel eens een 8 LP compilatie album gehad. Helaas was er maar een 1.5 kantje besteed aan de White Album en dus geen toppers als Blackbird
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:54:00 #48
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71631458
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:52 schreef blckbb het volgende:
Ik heb wel eens een 8 LP compilatie album gehad. Helaas was er maar een 1.5 kantje besteed aan de White Album en dus geen toppers als Blackbird
Eigenlijk is elk Beatles studio album voor mij al een compilatie van hun beste nummers. (nu ja, bijna dan toch )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71631489
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Eigenlijk is elk Beatles studio album voor mij al een compilatie van hun beste nummers. (nu ja, bijna dan toch )
Ze konden al 2 albums opnemen met alleen maar hun gemaakte singles
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:13:27 #50
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71632064
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's... Die zouden verboden moeten worden. Kijk, een verzamel lp/cd van singles is nog daaraan toe, logisch, maar om compleet willekeurig wat nummers van lp's te verzamelen, nee, dat vind ik niets. Heiligschennis. (Ik heb een aangetrouwde neef die bij de kennismaking zei 'O, leuk, ik ben ook Beatles-fan!' en dus vroeg ik welke albums hij had of kende en toen zei hij ' De rode en de blauwe...!' Ik mag die gozer niet... Beatlesfan, my ass. ) Maar goed, Gewas, als je alleen nog maar de lp's kent die je hebt, dan raad ik je aan nu op zoek te gaan naar Revolver en vervolgens The white album (heet eigenlijk simpelweg The Beatles). Dan heb je in ieder geval de top binnen.

EDIT:
Ik zoek net nog weer eens ff de tracklist op van die rooie en blauwe. Zes nummers van Rubber Soul en twee van Revolver??? En dan ook nog Eleanor en Yellow submarine...? Revolver is gloeiende gloeiende de topper van The Beatles!!! Wat een broddelwerk... En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.

Met andere woorden: als je de rode en blauwe albums niets vindt zal het nooit wat worden, als je de rode en blauwe albums goed vindt gaat er een wereld voor je open. En mensen die zich 'fan' noemen en alleen die twee dubbelalbums kennen verdienen... het iig niet om zich Beatlesfan te noemen
pi_71632322
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef TNA het volgende:

[..]

Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.

Met andere woorden: als je de rode en blauwe albums niets vindt zal het nooit wat worden, als je de rode en blauwe albums goed vindt gaat er een wereld voor je open. En mensen die zich 'fan' noemen en alleen die twee dubbelalbums kennen verdienen... het iig niet om zich Beatlesfan te noemen
Ja, die albums zijn natuurlijk ook niet voor die hard fans bedoeld... Ik kijk er met een verkeerde (kortzichtige en elitaire) bril naar.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:26:24 #52
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71632400
Ik speel de compilatie CD's (#1 en rode+blauwe albums) van tijd tot tijd nog wel eens, om eerlijk te zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71632538
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed! 'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
pi_71633190
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Vreselijke compilaties inderdaad, maar "Old Brown Shoe" is één van mijn favoriete ondergewaardeerde nummers. Denk alleen niet dat ze 'em om die reden hebben ingesloten op de blauwe LP .
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed! 'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
Linkje staat al een tijdje op Amazon.com. Ik heb al een aantal weken een leak van "P.S. I Love You" uit de stereo boxset in handen, maar ik betwijfel of-ie echt is. Hij klinkt wel veel beter dan ik ooit gehoord heb. Ook niet echt een goed voorbeeld, aangezien de multi-tracks én de master-tapes van die song vernietigd zijn. De remaster komt van mono vinyl, en is dus niets meer dan een ordinaire Dr. Ebbetts goes Abbey Road Studios .
pi_71637941
Volgens mij ging een Beatles topic nooit zo snel
3 pagina's in 1 dag
pi_71638127
Het zal het pre-09/09/09 enthousiasme zijn .
pi_71641298
Zo jammer dat een song al deze maar één hele korte tour heeft stand gehouden in de setlist:


Op dit moment speelt-ie in Boston. (Hopelijk is het FOK!-forum lid daar nu bij aanwezig!) De setlist tot nu toe? "Drive My Car", "Jet"...ahhh nevermind....
pi_71642371
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Aisumasen het volgende:

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt?
Jep. Het is een vrij eenvoudige ruimte, dus je kunt wel inschatten waar men stond. Alleen lijkt het op films en foto's veel groter (vind ik). En je ziet op bijvoorbeeld de videoclip voor Lady Madonna dat de verlichting vroeger veel minder was.

Maar kijk hier eens:
Pink Floyd in de studio... Al die schermen worden gewoon nog gebruikt. Diezelfde piano stond in de ruimte. Afgezien van wat likjes verf is er weinig veranderd. EN check die koptelefoon!! Die exemplaren hebben ze dus nog steeds, door de hele studio!

Als je via de kantine (fucking cheap food by the way, maar dat mag ook wel als je 1500 pond per dag aan studiokosten betaalt) buiten komt, is er een klein tuintje. Dat zal ongetwijfeld later aangelegd zijn, maar deze foto is zonder meer daar gemaakt. Dat soort dingen zijn onmiskenbaar.
quote:
Werk je trouwens aan eenzelfde project als waar TheGrandWazoo vorig jaar voor naar Abbey Road is afgereisd?
Ja, al wordt er door mij barweinig gewerkt
Maar idd, het is dezelfde artiest waarmee TGW vorig jaar naar de studio afreisde. Het is overigens ook met ongelooflijk veel dank aan wazoo dat ik hierbij kan zijn.
quote:
Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeel .
Ohja, ik dacht dat ik George Martin de mastering-room zag inlopen met een stapel ouwe tapes.
Serious though, het is een beetje 'not done' om allerlei dingen over the beatles te gaan vragen.. Volgens mij gaan mensen dan met hun ogen rollen. Want natuurlijk IEDEREEN die er opneemt begint erover, en het woord Beatles valt 100x per dag (om nog maar te zwijgen over de toeristen die van s'ochtends tot s'avonds voor de hekken staan... Daar zitten bar-weinig Cliff Richard fans tussen). Er komen zelfs bands opnemen die complete studiochatter gaan imiteren.
Maar, zoals die eerder genoemde engineer mij al toevertrouwde: "Everyone here is a Beatlesfan in at least one way. You can't work in Studio 2 and not be into the Beatles".

[ Bericht 1% gewijzigd door webfreak op 06-08-2009 08:22:51 ]
pi_71652936
Erg tof! En dat over de inside informatie was natuurlijk ook een grapje . Is natuurlijk een beetje gênant als je daar aan het werk bent. Maar wel even melden als je door de muren heen 30 minuten lang geschreeuw, gitaar-geram, en kreten als "Barcelona, Barcelona!" hoort .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71661512
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
pi_71661694
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:28 schreef blckbb het volgende:
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh

Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71662342
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:34 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh

Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
Plastic Ono + Imagine, Band on the Run, All Things Must Pass heb ik.
Maar ik heb nu al +- 200 nummers in de afspeellijst staan Waarvan waarschijnlijk 100 Beatlesnummers

En uiteraard Love, wat een heerlijke luisteraar is tijdens lange autoritten
pi_71662424
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison . In dat geval zou ik bij Lennon starten met de compilatie uit 2005: Working Class Hero: The Definitive Lennon. Goed gevarieerd overzicht van de solo-jaren, met zelfs een goed geplaatste outtake en thuis-demo hier en daar aan het eind. De sound is netjes, alles mooi 'remixed and remastered' zoals het hoort. Tracklist-keuze kan ik mij redelijk in vinden, al is het bij Lennon natuurlijk nooit genoeg.

McCartney heeft ook te veel klassiekers gemaakt om alles hier te noemen. Dus óf je moet op mijn persoonlijke smaak vertrouwen, óf gaan voor een compilatie . Als albums zou ik gaan voor Ram (1971), Band On The Run (1973), Tug Of War (1982), of het meer recentere werk zoals Flaming Pie (1997), Chaos And Creation In The Backyard (2005) en Memory Almost Full (2007). Maar nu ik het zo opsom bedenk ik mij nog maar eens hoe veel prachtige songs hij gemaakt heeft in zijn solo-carrière, want dit is nog lang niet alles wat de moeite waard is... Back To The Egg, Press To Play, Flowers In The Dirt, Wild Life, etc etc. Dan zou ik deze compilatie uit 2001 aanraden: Wingspan: Hits and History. Een dubbel-album vol met hits, verborgen juweeltjes, en meer songs uit 1970 tot 1984. Over de mastering zal ik even niet zeuren, maar die is echt niet om aan te horen.

George Harrison heeft misschien wel het beste Beatles-solo album gemaakt: All Things Must Pass uit 1970. Maar ook z'n comeback-album Cloud Nine uit 1987 en het postuum uitgebrachte album Brainwashed vind ik persoonlijk erg goed. En ook Thirty Three & 1/3, Living In The Material World en George Harrison (1979) worden onder de fans hoog gewaardeerd. Maar je moet er wel van houden. Hij heeft vooral veel goede singles. Compilatie Best of Dark Horse 1976–1989 verzameld veel goede songs uit 1976 tot 1989, maar alles daarvoor mis je toch wel een beetje. Over de recente nieuwe compilatie Let It Roll: Songs by George Harrison ben ik absoluut niet te spreken, maar het is beter dan niets...

En dan Ringo. Z'n albums Ringo uit 1973, en Goodnight Vienna uit 1974 zijn best goede albums. Maar wat wil je ook, met zulke songwriters (nummers door Lennon en Harrison en McCartney) en studio-muzikanten (bv. Harrison en Lennon samen, of McCartney los, en Billy Preston, Klaus Voormann etc.). Vanzelfsprekend erg Beatle-esque op sommige momenten. Ook de meeste van zijn albums van de afgelopen 15 jaar zijn luchtig om te luisteren. Niet spectaculair, maar er staan altijd goede songs op. In 2007 bracht hij het compilatie-album Photograph: The Very Best of Ringo Starr uit.

Hopelijk heb je hier iets aan !
pi_71662475
Nog bedankt iig! maar ik ben eigenlijk zo goed als klaar met mijn ''setlist'', zo'n beetje de helft van Imagine en Plastic Ono Band erin + nog wat willekeurige Lennon solo-nummers. Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
pi_71662537
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison . I
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71662558
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef blckbb het volgende:
Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
Ringo niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71662664
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:04 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
Ja, vind ik dus ook. Maar soms is het lastig kiezen, als een artiest 30 albums gemaakt heeft en 80% daarvan de moeite waard is .
pi_71662868
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:21:34 #69
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71662967
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaal Mooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
pi_71663034
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71663067
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:17 schreef Aisumasen het volgende:
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
'On the road' (met mijn moeder ) luister ik ook vaker naar compilaties ja, maar thuis zet ik gewoon het gehele album op. Vroeger drukte ik af en toe nog eens de random knop in bij een album, dat doe ik ook nooit meer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71663177
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:23 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:21 schreef TNA het volgende:
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaal Mooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
Onbegrijpelijk dat hij instant classics als "The World Tonight", "Young Boy", "Beautiful Night" niet op dit moment live aan het spelen is...!! Al is het tegenwoordig nog het best vertegenwoordigde solo-album op de setlist, met 2 songs !
pi_71663309
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
Ik vond Unplugged dan weer mooi. Maar ik heb dan ook minder met pop en meer met rock 'n' roll.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71663403
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run" .
pi_71663502
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run" .
Dat album kende ik nog niet, eens beluisteren

Ik heb trouwens de A/B serie net binnen, duurde ongeveer 20 uur maar dan heb je ook wat Zo'n 2187 nummers, dat gaat lang duren eer dat ik dat beluisterd heb
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71663812
Ik wens je veel sterkte . Als we niets meer van je horen weten we genoeg . Ik wou dat ik je kon wijzen op een soort online guide waarin de hoogtepunten genoemd worden, maar ik ken 'er alleen één in boekvorm, en zelfs dat is moeilijk om doorheen te komen .
pi_71663866
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wens je veel sterkte . Als we niets meer van je horen weten we genoeg . Ik wou dat ik je kon wijzen op een soort online guide waarin de hoogtepunten genoemd worden, maar ik ken 'er alleen één in boekvorm, en zelfs dat is moeilijk om doorheen te komen .
Mja, hoogtepunten moeten voor mij niet. Gewoon alles in een keer. Toeval wil dat ik twee dagen zonder internet zit, dus dan heb ik wat om me mee bezig te houden. Heb jij eigenlijk de hele reeks al eens beluisterd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71663997
Haha, eh....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71664113
Vandaag via Marktplaats With the Beatles, Revolver en Let it Be gekocht
Maakt mijn Beatles LP aantal op 8 van de 13
pi_71666266
Ik moet het lijstje ook maar eens afwerken qua studioalbums, zit nu al tijden zonder bv. The Beatles of Magical Mystery Tour.

Beatles, the - Please Please Me
Beatles, the - With The Beatles
Beatles, the - A Hard Day's Night
Beatles, the - Beatles For Sale
Beatles, the - Help! x2
Beatles, the - Rubber Soul (Mono)
Beatles, the - Rubber Soul x2
Beatles, the - Revolver (Mono)
Beatles, the - Revolver
Beatles, the - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Mono)
Beatles, the - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Beatles, the - Abbey Road
Beatles, the - Let It Be
Beatles, the - 1962-1966
Beatles, the - 1967-1970
Beatles, the - Rock 'n' Roll Music
Beatles, the - Rock 'n' Roll Music, Volume 2
Beatles, the - Hey Jude
Beatles, the - A Collection of Beatles Oldies
Beatles, the - Beatles' Greatest
Beatles, the - Love Songs
Beatles, the - Superstarshine Vol. 10
Beatles, the - Live! at the Star-Club in Hamburg, Germany; 1962

Had 't lijstje graag in een spoiler gezet, maar die werken helaas niet.

Is er trouwens nooit iets gezegd over de remasters op vinyl ofzo?
pi_71666421
Jawel, alleen nog niet officieel. Er komt geen vinyl uit op 09/09/09, maar waarschijnlijk wel in 2010. Dus weinig over te zeggen op dit moment .

En een spoiler-tag doe je als volgt: [ spoiler ] (zonder spaties) aan het begin, en [/ spoiler ] (zonder spaties) aan het eind .
pi_71666609
Wie wist er trouwens al wat er daadwerkelijk op de achtergrondvocalen van Paperback Writer gezegd wordt?
Ik las net dat 't ''Frèeeeereeee, Zjaaaacquee'' is. Kom ik ook nog eens ergens achter
pi_71666633
Mooi verzameling LP's trouwens!
Ik heb ook nog 't Blauwe Album maar die boeit niet echt. Misschien dat ik er ooit voor de gein eens de rode erbij gooi
pi_71666799
Laat hello_goodbye het maar niet horen !
pi_71666863
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
Laat hello_goodbye het maar niet horen !
Hoezo?
pi_71666894
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:17 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hoezo?
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's... Die zouden verboden moeten worden. [..]
Dáárom .
pi_71666992
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


[..]

Dáárom .
Paperback Writer was anders een prima (een van de vele) nummers 1 van the Beatles hoor
Alleen al de bas is geniaal, wat zelfs Brian Wilson van de Beach Boys inspireerde voor Pet Sounds
pi_71667076
Dat heeft niets te maken met de blauwe en rode verzamelaars lijkt mij
pi_71667135
Heerlijke verwarring in de topic Aisumasen doelde op deze opmerking van je;
"Ik heb ook nog 't Blauwe Album maar die boeit niet echt. Misschien dat ik er ooit voor de gein eens de rode erbij gooi "
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71667170
Neeee, ik doelde op het feit dat hello_goodbye net een (terechte ) tirade had geplaatst over de rode en blauwe LP, en dat jij zei dat je die ging aanschaffen. Het was een geintje .

Want ik zou natuurlijk niet durven te tornen aan het geniale "Paperback Writer". Ik was de persoon die zo blij was dat McCartney 'em eindelijk weer in z'n setlist heeft opgenomen, you remember . Blij dat in ieder geval 2 van de 4 promo-videos van dat nummer bewaard zijn gebleven. Want de Top Of The Pops-performance is in de jaren '70......weggegooid.
pi_71667197
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef Arn0 het volgende:
Heerlijke verwarring in de topic Aisumasen doelde op deze opmerking van je;
"Ik heb ook nog 't Blauwe Album maar die boeit niet echt. Misschien dat ik er ooit voor de gein eens de rode erbij gooi "
Hmm verwarring indeed Word bedtijd denk ik
Met een bietske geluk overmorgen de LP's
pi_71667308
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
Neeee, ik doelde op het feit dat hello_goodbye net een (terechte ) tirade had geplaatst over de rode en blauwe LP, en dat jij zei dat je die ging aanschaffen. Het was een geintje .

Want ik zou natuurlijk niet durven te tornen aan het geniale "Paperback Writer". Ik was de persoon die zo blij was dat McCartney 'em eindelijk weer in z'n setlist heeft opgenomen, you remember . Blij dat in ieder geval 2 van de 3 promo-videos van dat nummer bewaard zijn gebleven. Want de Top Of The Pops-performance is in de jaren '70......weggegooid.
Hmmm ik snap ook niet waarom ze dat soort materiaal weggooien nadat een legendarische band gestopt is... Is daar geen een verklaring voor?

Ik kan me idd niet herinneren 'm ooit gezien te hebben, ongeveer hetzelfde als de video van Revolution?
pi_71667429
Tjongejonge, wat een drukte in dit topic! En wat een verwarring.
pi_71667478
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Tjongejonge, wat een drukte in dit topic! En wat een verwarring.
Ik vind het wel tof, die 'drukte'. Zolang het niet teveel op een SC gaat lijken, is het prima. Hoe meer er over de Beatles gepraat wordt, hoe beter!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71667499
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Tjongejonge, wat een drukte in dit topic! En wat een verwarring.
Tsja nog nooit in 2 dagen 4 pagina';s volgehad hier volgens mij

Trouwens, ik vind de rode en blauwe verzamelaar erg sterk, alle hoogtepunten en 't best van de Beatles staat erin. Perfecte keuzes gemaakt door 't team als je 't mij vraagt. Met deze 2 dubbelplaten heb je de rest eigenlijk niet meer nodig
pi_71667527
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind het wel tof, die 'drukte'. Zolang het niet teveel op een SC gaat lijken, is het prima. Hoe meer er over de Beatles gepraat wordt, hoe beter!
Eigenlijk is 't ook een Beatles SC, allang blij dat 't niet telkens uitmond in gesprekken over het beste keukenmes, vaatwasser of wat ik kan doen als mijn hond aan de diarree is.
pi_71667561
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:29 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hmmm ik snap ook niet waarom ze dat soort materiaal weggooien nadat een legendarische band gestopt is... Is daar geen een verklaring voor?

Ik kan me idd niet herinneren 'm ooit gezien te hebben, ongeveer hetzelfde als de video van Revolution?
De redenen zijn om jezelf op te vreten... Veel dingen die live werden uitgezonden werden simpelweg niet getaped voor het archief, omdat de hoge bazen in de jaren '60 niet dachten dat ze de beelden van 'zo'n tijdelijk bandje' ooit nóg een keer wilden uitzenden. Van het TV-debuut van The Beatles op Granada TV in oktober 1962 zijn nooit tapes gevonden, van een TV-optreden een maand later ook niet...



Overspoelen van tapes voor hergebruik, mis-labeling, maar ook vooral....ruimtegebrek . Dit gebeurde tot diep in de jaren '80. En niet alleen in Engeland, of alleen met The Beatles. Het unieke optreden van Jimi Hendrix bij VPRO, anyone ? De enige reden dat we anno 2009 nog kunnen genieten van het legendarische optreden in The Ed Sullivan Show is omdat de show 6 uur later aan de westkust van Amerika werd uitgezonden, en daarom getaped moest worden...
pi_71667618
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:35 schreef blckbb het volgende:

[..]

Eigenlijk is 't ook een Beatles SC, allang blij dat 't niet telkens uitmond in gesprekken over het beste keukenmes, vaatwasser of wat ik kan doen als mijn hond aan de diarree is.
Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)
quote:
De redenen zijn om jezelf op te vreten...
Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71667639
Erg zonde, maar de Beatles wáren echter op een hoogtepunt wanneer Paperback Writer uitkwam, ook een punt waarin je duidelijk zag dat de muziek serieuze(re) vormen begon aan te nemen (Rubber Soul was reeds uitgebracht)

Zou je toch haast denken dat de tapers/archiefmensen verstandig genoeg zijn om deze tapes te bewaren, kopieën van te maken ed.

Raar dat die tapes in de jaren 70 vernietigd waren, terwijl toen juist iedereen hunkerde naar de Beatles.
pi_71667673
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)
[..]

Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagen
Maar ik neem aan dat er wel kopieën van gemaakt zijn? Zeker als 't een ''tijd geleden'' was, scanners, computers, etc
pi_71667801
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)
[..]

Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagen
Dat is ook ongelooflijk. Je zou toch denken dat EMI na 45 jaar op z'n minst wel "safety copies" heeft van alles wat maar een beetje met The Beatles te maken heeft, maar blijkbaar niet. Als we de (vage) bronnen mogen geloven dan...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:43:46 #102
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71667828
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef blckbb het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat er wel kopieën van gemaakt zijn? Zeker als 't een ''tijd geleden'' was, scanners, computers, etc
Ja, dat wel veronderstel ik (er staat wel "only surviving copy"). Maar alsnog had het een waarde van 700 000 pond, volgens EMI.
http://www.independent.ie(...)es-photos-42095.html

Jammer dat zo'n dingen gebeuren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71667861
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat is ook ongelooflijk. Je zou toch denken dat EMI na 45 jaar op z'n minst wel "safety copies" heeft van alles wat maar een beetje met The Beatles te maken heeft, maar blijkbaar niet. Als we de (vage) bronnen mogen geloven dan...
Dat dus + mijn vorige post.
Mag ik iig wel hopen dat al 't materiaal van de Beatles al gedigitaliseerd / gekopiëerd is
pi_71667995
Ook wel lachen: EMI/Apple heeft voor de Live At The BBC-set veelvuldig gebruik gemaakt van bootlegs, omdat (bijna) alle tapes uit het archief vernietigd waren. Of wat te denken van het optreden van Lennon en McCartney in The Tonight Show in 1968 :



Het programma zelf is nooit door het station opgenomen, Maar een fan heeft toentertijd een (stille) film gemaakt van een gedeelte van de show, door de camera op het toestel te richten. Waarschijnlijk in de jaren '80/'90 opgedoken. Jaren later is ook een opname gevonden van een fan die met een microfoon bij de luidspreker de audio getaped heeft. Fantastisch toch .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:50:04 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71668095
Tja, lachen. Ik vind het eerder om te huilen Maar wel opmerkelijk dat ze bootlegs gebruiken, terwijl ze er normaal toch fel tegen zijn? (McCartney niet, trouwens)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71668137
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:44 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dat dus + mijn vorige post.
Mag ik iig wel hopen dat al 't materiaal van de Beatles al gedigitaliseerd / gekopiëerd is
Gelukkig wel! Begin jaren '80 tijdens de zoektocht naar outtakes voor het "Sessions"-album, wat George/Paul/Ringo/Yoko toen verboden hebben om uit te brengen. Daarna begin jaren '90 zijn er digitale kopieën van alle sessie-tapes. En in 2005 weer, met de modernste middelen, tijdens het maken van "Love". En misschien al wel veel eerder, en veel vaker.
pi_71668282
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Arn0 het volgende:
Tja, lachen. Ik vind het eerder om te huilen Maar wel opmerkelijk dat ze bootlegs gebruiken, terwijl ze er normaal toch fel tegen zijn? (McCartney niet, trouwens)
John kocht zelf in de jaren '70 bootleg-LP's van The Beatles en de mening van Paul is ook bekend. Sja, EMI is er fel tegen, het is hun broodwinning... Maar wat moet je dan? Een prachtige opname niet gebruiken, omdat het ooit door een fan is opgenomen, en niet uit een archief komt? Er zijn 10 miljoen CD's van de BBC-serie verkocht...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:00:10 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71668537
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

John kocht zelf in de jaren '70 bootleg-LP's van The Beatles en de mening van Paul is ook bekend. Sja, EMI is er fel tegen, het is hun broodwinning... Maar wat moet je dan? Een prachtige opname niet gebruiken, omdat het ooit door een fan is opgenomen, en niet uit een archief komt? Er zijn 10 miljoen CD's van de BBC-serie verkocht...
Idd, ik begrijp het wel maar het is toch wel een saillant detail. Ik lees trouwens net een hele pagina over dat Sessions album, wist ik niets van
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71672622
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Trouwens, ik vind de rode en blauwe verzamelaar erg sterk, alle hoogtepunten en 't best van de Beatles staat erin. Perfecte keuzes gemaakt door 't team als je 't mij vraagt. Met deze 2 dubbelplaten heb je de rest eigenlijk niet meer nodig
Ik zal even een permanente ban aanvragen bij de mods. Of geef anders je internetprovider even door: dan zal ik je internet compleet laten afsluiten voor de komende 25 jaar.

pi_71674541
Heb sinds kort Anthology op dvd. Real Love in 5.1 ...wow. je hoort allemaal dingen die bij stereo toch minder opvallen. Free as a Bird is ook mooi gemixt, met die vogel die door je woonkamer vliegt.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71678035
A day in the life of Abbey Road:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8188772.stm
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71679444
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:24 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik zal even een permanente ban aanvragen bij de mods. Of geef anders je internetprovider even door: dan zal ik je internet compleet laten afsluiten voor de komende 25 jaar.

Tja, ieder zo z'n smaak. Mocht er ooit nog een album top 10 poll komen op Fok! weet ik al wat m'n nummers 1 en 2 zijn
pi_71684989
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:11 schreef badwurm het volgende:
A day in the life of Abbey Road:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8188772.stm
Bijna 40 jaar geleden .
pi_71685311
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:58 schreef Aisumasen het volgende:


Bijna 40 jaar geleden .
Toch wel leuk om te zien welke foto's er allemaal gemaakt zijn in die 40 jaar na het origineel.
Zie: http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&q=abbey+road

Bijvoorbeeld: http://www.lecompte.org/Dave/Mosaic/AbbeyRoad.jpg

Mijn absolute favoriet tot nu toe:


Ook aardig: http://michaelhughes.files.wordpress.com/2008/12/_mg_8268.jpg
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71686020
Ik ben echt jaloers op de Amerikanen die wéér mogen genieten van een McCartney-tour . Hij zou toch wel in ieder geval één keertje naar Europa moeten komen dit jaar... Zou ik het niet eens erg vinden als hij de huidige setlist zou doen, want het is - op de overspeelde Beatles-nummers na - al stukken gevarieerder dan een tijdje terug.

Maar als je op de video's ziet hoe veel plezier en energie hij uitstraalt tijdens "Mrs. Vanderbilt", en hoe het publiek daar op reageert, dan vraag je je toch af hoe lang het nog kan duren voordat hij "Junior's Farm", "I've Had Enough", of in ieder geval "Hi, Hi, Hi" live gaat spelen... Gisteren speelde hij tijdens de soundcheck "That Would Be Something" en "Ram On" , dus het begin is er...
pi_71690461
Nog even over de blauwe en rooie verzamelaars. Voor mensen die voor het eerst de Beatles horen kan het wel handig zijn denk ik. Al moet ik zeggen dat ik die rooie maar 1 keer heb geluisterd.

Vandaag weer effe Magical Mystery Tour geluisterd, toch wel een heerlijke LP.

Ik vind de Beatles, na ABBA en The Moody Blues, de beste band die er is. Ik ga binnenkort maar White Album en Sgt. Pepper aanschaffen.
pi_71693209
Well well well,

WELL WELL WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEELL, WELL WELL WEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEELLL, WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLL, WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLL!1!!1


Goed nummer
pi_71695986
Hehehe.
pi_71696271
I Can't Get No
dududummm
nonononooooo
hey hey hey!

I Can't Get No... SATISFACTIOHIOONn..


(ok, misluke troll )
pi_71696851
Nieuwe Rock Band-video is "Ticket To Ride" .
pi_71706799
Prachtige details. Zie hoe Lennon dat onopvallende akkoord toch speelt op 1:14, en hoe je op 2:29 Harrison die laatste noot van de kleine solo toch ziet benden en een vibrato geven. Nog een maandje!

(http://www.youtube.com/watch?v=PJataXy3ULM&fmt=18)
pi_71708345
Hmm heb ik uiteindelijk niet genoeg geld om Rockband in een keer te kopen, helaas.
Waarschijnlijk van m'n volgende salaris een 2ehands xbox 360 kopen en pas daarna ergens 't spel (hopelijk + een gitaar )
pi_71708427
09-09-09 wordt voor mij een dure dag. Ik ga de stereo remasters halen, de game én waarschijnlijk een Epiphone Casino. Was eerst van plan om de mono remasters ook te halen, maar dat wordt me dan weer net iets te veel. Ik heb niet eens een CD-speler.
pi_71708694
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:58 schreef psychedelicate het volgende:
09-09-09 wordt voor mij een dure dag. Ik ga de stereo remasters halen, de game én waarschijnlijk een Epiphone Casino. Was eerst van plan om de mono remasters ook te halen, maar dat wordt me dan weer net iets te veel. Ik heb niet eens een CD-speler.
Qua remasters wacht ik tot volgend jaar. Als er dan wat meer bekend is over eventuele Vinyl uitgaven. Als 't niet op vinyl wordt uitgebracht koop ik de CD's
pi_71709607
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:30 schreef psychedelicate het volgende:
Prachtige details. Zie hoe Lennon dat onopvallende akkoord toch speelt op 1:14, en hoe je op 2:29 Harrison die laatste noot van de kleine solo toch ziet benden en een vibrato geven. Nog een maandje!

(http://www.youtube.com/watch?v=PJataXy3ULM&fmt=18)
Of let eens op de roffels van Ringo tegen het einde van elk refrein: het klopt gewoon: roffel op tom, roffel of snare, roffel of snare en tom, twee tikken op snare, alles is precies zoals hij het speelt. Leuk. Ga 'm denk ik toch maar kopen ('k heb zelf geen XBox maar m'n zoon wel ).
pi_71709855
Vandaag precies 40 jaar geleden:

pi_71710963

Richard Porter of London Walks leads Beatles fans across the famous pedestrian crossing on Abbey Road in London in a recreation of the Beatles' Abbey Road album cover. Hundreds of people gathered Saturday to mark the 40th anniversary of the photographing of the iconic album cover. (AP Photo/Sang Tan)

Oef, webfreak is daar net op tijd weg !
pi_71711161
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Of let eens op de roffels van Ringo tegen het einde van elk refrein: het klopt gewoon: roffel op tom, roffel of snare, roffel of snare en tom, twee tikken op snare, alles is precies zoals hij het speelt. Leuk. Ga 'm denk ik toch maar kopen ('k heb zelf geen XBox maar m'n zoon wel ).
Arme knul... Vaders vanaf nu 12 u. per dag op de Xbox
Waarom?
Omdat Beatles Rockband
pi_71711170
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Richard Porter of London Walks leads Beatles fans across the famous pedestrian crossing on Abbey Road in London in a recreation of the Beatles' Abbey Road album cover. Hundreds of people gathered Saturday to mark the 40th anniversary of the photographing of the iconic album cover. (AP Photo/Sang Tan)

Oef, webfreak is daar net op tijd weg !
Haha, ben benieuwd naar foto's / video's
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2009 @ 09:44:47 #130
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_71725152
Aaaargh...heb je die akelige Richard ook weer.

Tip -mocht je een tour met hem willen lopen- houd AFSTAND!

Hij spuugt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_71726660
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Richard Porter of London Walks leads Beatles fans across the famous pedestrian crossing on Abbey Road in London in a recreation of the Beatles' Abbey Road album cover. Hundreds of people gathered Saturday to mark the 40th anniversary of the photographing of the iconic album cover. (AP Photo/Sang Tan)

Oef, webfreak is daar net op tijd weg !
Ik was gisteren nog in Londen, maar na een tour met Richard Porter hoef je die gast nooit meer te zien, believe me.

Haha, kijk die bus ook half op het zebrapad staan zovan "Rot es allemaal lekker op"
pi_71727160
Nog een behoorlijk publiek daar ook, zag ik op 't journaal
pi_71743615
Vandaag geprobeerd Norwegian Wood te ''remasteren''.
Vocalen in 't midden gezet en nog 't een en andere aan de elementen gewerkt zodat 't allemaal een goed resultaat krijgt, met een analoog mengpaneel. Krijg de boel helaas nog niet digitaal dus ik zal 't ooit nog wel eens posten als 't als MP3 op m'n pc staat
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:51:28 #134
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71748278
Grappig, ik wist niet dat Hello Goodbye nog twee alternatieve video's had. Inclusief nieuwe fragmenten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71750979
Er is nu een walgelijk foute Beatles Tell Sell-achtige show bezig in Amerika. Zojuist fragmenten van zo'n 15 geremasterde nummers. En ook dit:



"We have 1000 boxsets available for sale. OH MY GOD THEY ALREADY SOLD OUT!" etc.
pi_71753475
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 03:37 schreef Aisumasen het volgende:
Er is nu een walgelijk foute Beatles Tell Sell-achtige show bezig in Amerika. Zojuist fragmenten van zo'n 15 geremasterde nummers. En ook dit:

[ afbeelding ]

"We have 1000 boxsets available for sale. OH MY GOD THEY ALREADY SOLD OUT!" etc.
COOL!

"Check this out Mike.. I'm gonna pick up these old Beatles CD's... And I'm gonna crush 'em with my hammer."
- "Oh My God, Jim! What are you doing with this amazing music man!?!"
"Relax Mike, Relax... See this box?"
- "What's that Jim? Looks like something amazing."
"And it sure is Mike, it sure is.... These are ALL of the Beatles records... FULLY REMASTERED!"
- "What does that mean Jim?"
"It means we can listen to the Beatles music in FULL quality, the way it never sounded before!"
- "Let's listen to it!"
"This is gonna blow you away, Mike!"
- "WOW! How did you do that!?!"
"I didn't do anything! These wonderful people at EMI did it."
- "That's AMAZING. I'll never listen to those old Beatles CD's again!"


etc.
pi_71753978
pi_71754730


Wie kent dit nog?
(ik lig al 3 minuten dubbel om die 'grap' op 1:02, en dan vooral die stilte erachteraan)
pi_71757991
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 14:57:49 #140
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71761611
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:35 schreef blckbb het volgende:
Vandaag geprobeerd Norwegian Wood te ''remasteren''.
Vocalen in 't midden gezet en nog 't een en andere aan de elementen gewerkt zodat 't allemaal een goed resultaat krijgt, met een analoog mengpaneel. Krijg de boel helaas nog niet digitaal dus ik zal 't ooit nog wel eens posten als 't als MP3 op m'n pc staat
Ik zou het maar niet doen.

Maar waarvoor ik kwam: Ik zag net dit: Achmed.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_71762254
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar waarvoor ik kwam: Ik zag net dit: Achmed.
pi_71763280
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik zou het maar niet doen.

Maar waarvoor ik kwam: Ik zag net dit: Achmed.
Nee hoor lieve mod ik smijt 'm wel op Youtube
pi_71763308
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik zou het maar niet doen.

Maar waarvoor ik kwam: Ik zag net dit: Achmed.
Niet offtopic gaan!
pi_71763362
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

COOL!

[..] etc.
Het ergste is... Zo ging het echt . "BOOM! Listen to the BRIGHTNESS of this song!!!" . Of: "It's like when you heard something for the first time on a BOSE system!!!". Ehh...
Deze quote is ook leuk: "They put music on one side, and vocals on the other. Isn't it awesome??? It's really gonna jump out with the new digital remastering". Oh, great!

Maar de afbeeldingen die ze lieten zien waren wel cool. Het artwork van With The Beatles bijvoorbeeld.

pi_71763487
Ziet er zeker heel gaaf uit.

Wat zijn de plannen (qua aankopen) voor iedereen op 09-09-09 (of later)?
pi_71763659
Ik ga wss niks kopen, hoop voor 09 09 09 een Xbox te hebben voor Beatles Rockband die ik hopelijk een maand later kan kopen.
Als de remasters op vinyl uitkomen (wat hopelijk volgend jaar bekend is) koop ik ze, en zoniet dan koop ik ze op CD
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:20:23 #147
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71763842
Ik ben nog aan het twijfelen tussen remasters en Rock Band special edition. Zeker omdat ik begin dit jaar alle albums op CD heb gekocht.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71764189
ik koop sowieso Rockband. Daarnaast zit ik te twijfelen of ik nou juist de mono of de stereo-set erbij koop. Weet iemand die prijzen nog? Vindt Pepper sowieo in Mono mooier maar volgens mij zijn de latere albums weer beter in stereo. Abbey Road wel iig.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71764271
Over een maand alles downloaden, "Rubber Soul" en "Help!" shift-deleten en vervangen met de originele stereo-mix van de mono boxset, en dan oordelen... Mocht het nu weerzinwekkend goed zijn (wat je niet kunt verwachten van enkel een remaster), wil ik nog wel overwegen een paar van de losse CD's te kopen op eBay, of als ze iets later in de aanbieding zijn. Over een paar jaar misschien nog de stereo of mono boxset, wanneer ze voor minder dan 100 euro op een platenbeurs liggen. Ik wacht op de remixes, die waarschijnlijk wel binnen 5 jaar in de winkels liggen. Zie ook deze recente vraaggesprek met Beatles remaster engineer Allan Rouse:
quote:
Q: Have the pan problems from the original stereo mixes been fixed?

Allan Rouse: This can only be achieved when mixing from the multi-tracks.


Q: What has been the toughest technological challenge facing the remastering of the Beatles recordings?

Allan Rouse: Recognising that it impossible to achieve most of the changes which are possible when re-mixing and not to want to try, regardless of the technology that is available today.
Met andere woorden: Ik wacht wel...
pi_71771930
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71773397
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:07 schreef Honky het volgende:
Nieuwe McCartney song

http://www.supportmfm.org/index.php
Fuck Hey Jude, Maybe I'm Amazed en Mull Of Kintyre. Hier komt het échte genie boven.
pi_71773528
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:54 schreef webfreak het volgende:

[..]

Fuck Hey Jude, Maybe I'm Amazed en Mull Of Kintyre. Hier komt het échte genie boven.
pi_71780815
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:35 schreef Honky het volgende:
ik koop sowieso Rockband. Daarnaast zit ik te twijfelen of ik nou juist de mono of de stereo-set erbij koop. Weet iemand die prijzen nog? Vindt Pepper sowieo in Mono mooier maar volgens mij zijn de latere albums weer beter in stereo. Abbey Road wel iig.
Abbey Road/Submarine/Let It Be zitten sowieso niet in de mono-box he.
Bleuh.
pi_71783228
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:31 schreef PimD het volgende:

[..]

Abbey Road/Submarine/Let It Be zitten sowieso niet in de mono-box he.
Wat zit er dan precies wel en niet in de mono- en stereoboxen en is de mono limited edition of niet?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71786495
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:31 schreef PimD het volgende:

[..]

Abbey Road/Submarine/Let It Be zitten sowieso niet in de mono-box he.
Nope, Abbey Road en Let it Be zijn nooit mono gemasterd en/of uitgegeven. Van Yellow Submarine weet ik niet echt waarom. Ik zal 'm in ieder geval niet missen aangezien er maar 3 ''echte'' nieuwe nummers op staan.
pi_71786566
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:28 schreef Honky het volgende:

[..]

Wat zit er dan precies wel en niet in de mono- en stereoboxen en is de mono limited edition of niet?
In de stereobox zit alles, inclusief Past Masters wat 't 14 CD's maken.
De mono edition mist Yellow Submarine, Abbey Road, Let it Be en volgens mij ook past masters. Voordeel van de mono edition echter, is dat de stereo editie van (betere) masters uit 1965 van Rubber Soul en Revolver er als een extraatje bij zitten (in de stereo box zijn voor Rubber Soul en Revolver de masters van de jaren 80 gebruikt volgens Aisumasen)
Ook zijn bij de mono-box Mini LP-hoesjes gebruikt, dus dat zijn hele andere hoezen dan die van de stereo box.
Bovendien komt Sgt. Peppers pas echt tot leven in mono
pi_71787151
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:38 schreef blckbb het volgende:

[..]

In de stereobox zit alles, inclusief Past Masters wat 't 14 CD's maken.
De mono edition mist Yellow Submarine, Abbey Road, Let it Be en volgens mij ook past masters. Voordeel van de mono edition echter, is dat de stereo editie van (betere) masters uit 1965 van Rubber Soul en Revolver er als een extraatje bij zitten (in de stereo box zijn voor Rubber Soul en Revolver de masters van de jaren 80 gebruikt volgens Aisumasen)
Ook zijn bij de mono-box Mini LP-hoesjes gebruikt, dus dat zijn hele andere hoezen dan die van de stereo box.
Bovendien komt Sgt. Peppers pas echt tot leven in mono
Thanks, maar hoe moet ik die extra stereo nummers op de mono box zien? Gewoon dubbel aantal tracks met de 2e helft stereo dus?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71787832
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef Honky het volgende:

[..]

Thanks, maar hoe moet ik die extra stereo nummers op de mono box zien? Gewoon dubbel aantal tracks met de 2e helft stereo dus?
Ja ik denk 't wel, maar dat weet ik niet zeker. Jammer is wel dat de stereo remixes die nota bene bij de mono box zitten de bestes zijn. Maar Revolver en Rubber Soul krijg je bij de Mono Box dus in mono én in stereo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:52:26 #159
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71790292
Ik was dit topic kwijt.
Zijn er al wat spannende samples gelekt?

Nog een spannend filmpje er bij:
pi_71791540
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:28 schreef Honky het volgende:

[..]

Wat zit er dan precies wel en niet in de mono- en stereoboxen en is de mono limited edition of niet?
Stereo-boxset: Alle albums in de originele stereo-mix, inclusief Past Masters (alle non-album EP en single-tracks), en een DVD met van elk album één mini-video-docu. Alleen Help! en Rubber Soul is niet de originele mix, maar de nieuwe digitale mix uit 1987.

Mono-boxset: Alle in mono gemixte albums in de originele mono-mix, plus Mono Masters, inclusief de authentieke "Yellow Submarine EP" mono mix (exclusief). Met als bonus de originele stereo-mix van Help! en Rubber Soul.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:26 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ja ik denk 't wel, maar dat weet ik niet zeker. Jammer is wel dat de stereo remixes die nota bene bij de mono box zitten de bestes zijn. Maar Revolver en Rubber Soul krijg je bij de Mono Box dus in mono én in stereo
Correctie: Het gaat om Help! en Rubber Soul. Die 2 albums zijn voor de CD-release in 1987 opnieuw gemixt door George Martin, en behandeld met digitale galm en meer narigheid. Die mixen komen opnieuw uit als stereo-mix, dus de originele mixen uit de jaren '60 van die 2 albums zitten inderdaad als bonus bij de mono box.
pi_71791627
pi_71797767
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Stereo-boxset: Alle albums in de originele stereo-mix, inclusief Past Masters (alle non-album EP en single-tracks), en een DVD met van elk album één mini-video-docu. Alleen Help! en Rubber Soul is niet de originele mix, maar de nieuwe digitale mix uit 1987.

Mono-boxset: Alle in mono gemixte albums in de originele mono-mix, plus Mono Masters, inclusief de authentieke "Yellow Submarine EP" mono mix (exclusief). Met als bonus de originele stereo-mix van Help! en Rubber Soul.
[..]

Correctie: Het gaat om Help! en Rubber Soul. Die 2 albums zijn voor de CD-release in 1987 opnieuw gemixt door George Martin, en behandeld met digitale galm en meer narigheid. Die mixen komen opnieuw uit als stereo-mix, dus de originele mixen uit de jaren '60 van die 2 albums zitten inderdaad als bonus bij de mono box.
Oeps

Trouwens vandaag With The Beatles, Revolver en Let it Be binnengekregen met de post Op LP uut'roard
pi_71799716
Ik kreeg vandaag het boek Get back binnen, dat alleen maar zat in de eerste eenmalige box-release van Let it be. Dacht een mooie deal te hebben gemaakt. Blijkt het een Vigitone reprint te zijn... Maar ach, voordeel is dat de pagina's nog vast in het boek zitten en dat ook blijven als ik het boek lees. Het is alsnog alsof je het originele boek bekijkt. Veel foto's die je normaal nergens ziet. Tenzij je de multimedia versie ook hebt, natuurlijk. En die heb ik... Zucht. Jammer.

Wanneer denken jullie trouwens dat de eerste flacs van de remasters online staan...? Gokje...? Voor of na de release...?

[ Bericht 4% gewijzigd door hello_goodbye op 11-08-2009 20:43:56 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:44:08 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71799882
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef hello_goodbye het volgende:
Tenzij je de multimedia versie ook hebt, natuurlijk. En die heb ik... Zucht. Jammer.
Multimedia versie?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:48:22 #165
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71800022
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik kreeg vandaag het boek Get back binnen, dat alleen maar zat in de eerste eenmalige box-release van Let it be. Dacht een mooie deal te hebben gemaakt. Blijkt het een Vigitone reprint te zijn... Maar ach, voordeel is dat de pagina's nog vast in het boek zitten en dat ook blijven als ik het boek lees. Het is alsnog alsof je het originele boek bekijkt. Veel foto's die je normaal nergens ziet. Tenzij je de multimedia versie ook hebt, natuurlijk. En die heb ik... Zucht. Jammer.

Wanneer denken jullie trouwens dat de eerste flacs van de remasters online staan...? Gokje...? Voor of na de release...?
Vast wel eerder Gok een weekje van te voren, in ieder geval, dat hoop ik
pi_71800331
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Multimedia versie?
Ja, een exe van 27,2 Mb met een soort van Powerpoint-achtige presentatie van het complete boek. Zit muziek van Let it be onder geplakt en het beweegt 'heen en weer' (zoals Powerpoints altijd schijnen te moeten bewegen...). Maar het echte boek is toch leuker. Zeg ik dan maar tegen mezelf. Ook al heb ik niet de echte...

EDIT:
Om te 'vieren' dat ik een reprint heb (en omdat het boek nooit in de winkel te koop is geweest en ook nooit te koop zal zijn):

Get Back

Enjoy!

[ Bericht 2% gewijzigd door hello_goodbye op 11-08-2009 21:05:47 ]
pi_71801390
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:56 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, een exe van 27,2 Mb met een soort van Powerpoint-achtige presentatie van het complete boek. Zit muziek van Let it be onder geplakt en het beweegt 'heen en weer' (zoals Powerpoints altijd schijnen te moeten bewegen...). Maar het echte boek is toch leuker. Zeg ik dan maar tegen mezelf. Ook al heb ik niet de echte...

EDIT:
Om te 'vieren' dat ik een reprint heb (en omdat het boek nooit in de winkel te koop is geweest en ook nooit te koop zal zijn):

Get Back

Enjoy!
Ik snap niet hoe mensen, terwijl er zoiets als PDF bestaat, het wagen om zoiets in een powerpoint te stoppen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:44:18 #168
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71802029
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:27 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe mensen, terwijl er zoiets als PDF bestaat, het wagen om zoiets in een powerpoint te stoppen.
Het is alweer uit '99 en oorspronkelijk bedoelt voor op een CD/DVD te gooien. (het is een .exe eigenlijk, maar wel powerpoint like ja)

Bedankt Hello_Goodbye voor de rar iig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71803889
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het is alweer uit '99 en oorspronkelijk bedoelt voor op een CD/DVD te gooien. (het is een .exe eigenlijk, maar wel powerpoint like ja)

Bedankt Hello_Goodbye voor de rar iig
Graag gedaan. En ik zie inderdaad niet dat het echt een Powerpoint was, maar dat het er op leek.
pi_71804429
ik zal óóit wel even de tijd nemen die powerpoint/.exe/weetikveelwat te bekijken, bedankt voor de downloadlink
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:56:47 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71804484
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:55 schreef blckbb het volgende:
ik zal óóit wel even de tijd nemen die powerpoint/.exe/weetikveelwat te bekijken, bedankt voor de downloadlink
Als je de tekst niet leest (vond het best vaag en niet handig om te lezen dus heb ik het geskipt) duurt het hooguit tien minuten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71804847
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als je de tekst niet leest (vond het best vaag en niet handig om te lezen dus heb ik het geskipt) duurt het hooguit tien minuten
Gellukkig, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb vanavond het 'echte' boek doorgebladerd, maar het lukte me met geen mogelijkheid de tekst te lezen: waar gaat het over...? Ik snap er weinig van. Ik kon het wel lezen (natuurlijk) maar het wilde maar niet doordringen WAT ik nou las... Het lijkt net alsof ze nonsens en fantasieteksten geplaatst hebben... Of alsof je zwaar dronken bent en dan een wetenschappelijk theorieboek probeert te lezen. Heel vaag...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:44:59 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71805790
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:10 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Gellukkig, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb vanavond het 'echte' boek doorgebladerd, maar het lukte me met geen mogelijkheid de tekst te lezen: waar gaat het over...? Ik snap er weinig van. Ik kon het wel lezen (natuurlijk) maar het wilde maar niet doordringen WAT ik nou las... Het lijkt net alsof ze nonsens en fantasieteksten geplaatst hebben... Of alsof je zwaar dronken bent en dan een wetenschappelijk theorieboek probeert te lezen. Heel vaag...
Idd, ik dacht exact hetzelfde . Naar het schijnt zijn het dialogen van de recording sessions, maar dat zag ik er toch niet in
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71807131
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] Wanneer denken jullie trouwens dat de eerste flacs van de remasters online staan...? Gokje...? Voor of na de release...?
Valt me erg tegen dat de sampler nog niet geript is! Zonder twijfel lekt het één en ander vóór de release uit.
pi_71818406
Ohja, ik zie 't, ik dacht dat je 't hele boek voor je kreeg maar dat viel mee. Net alle foto's doorgekeken dus

Grappig om Ringo gitaar te zien spelen... of was Ringo met gitaar puur voor de foto?
pi_71824933
Weet iemand trouwens waar ik ergens Yellow Submarine (film) kan kopen? Kan um zelf nergens vinden. Is hij daarnaast ooit met Nederlandse ondertitels uitgebracht?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71826395
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:03 schreef Honky het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik ergens Yellow Submarine (film) kan kopen? Kan um zelf nergens vinden. Is hij daarnaast ooit met Nederlandse ondertitels uitgebracht?
Ik heb een versie met Nederlandse teksten op de hoes en uiteraard ook Nederlandse ondertitels. Maar of die nog ergens te koop is... Ik liep er vorig jaar toevallig tegenaan in een cd/lp-zaakje.

De dvd is sowieso hier te koop:

http://www.play.com/Music/MusicDVD/4-/4360/The-Beatles-Yellow-Submarine/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

Via de seller: dm4dvds. 20,99 euro incl. verzendkosten. Maar ik weet niet hoe het zit met de ondertitels. Je kan contact opnemen met de verkoper (klik op z'n naam en dan op de button Contact seller). Je moet dan wel een play.com account hebben, maar dat kost (natuurlijk) niets. Zo'n account is sowieso handig: ze verkopen veel Beatlesspullen daar (ik heb er al een aardige lading Beatles-boeken besteld, en ook dvd's en cd's).
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:40:14 #178
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_71827415
Hoi, even melden dat ik in V&A twee Beatles posterboeken aanbied.
[TK] Twee Beatles posterboeken

[ Bericht 0% gewijzigd door Robijn1961 op 13-08-2009 08:02:21 ]
Waiting for This is it!
pi_71859188
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:40 schreef Robijn1961 het volgende:
Hoi, even melden dat ik in V&A twee Beatles posterboeken aanbied.
[TK] Twee Beatles posterboeken
Helaas niet zo veel geld
Anders zou ik er wel over nadenken
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:53:21 #181
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_71860406
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:11 schreef blckbb het volgende:

[..]

Helaas niet zo veel geld
Anders zou ik er wel over nadenken
Nou ja valt toch wel mee? Ik bedoel, je mag ook bieden hoor, ik hoef er niet persé een tientje per boek voor te hebben.
Waiting for This is it!
pi_71860504
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Nou ja valt toch wel mee? Ik bedoel, je mag ook bieden hoor, ik hoef er niet persé een tientje per boek voor te hebben.
Mwah ik moet er nog een week Texel meedoen
pi_71869569
vermoedelijke setlist BRB van IGN:

Singles
I Want To Hold Your Hand
I Feel Fine
Day Tripper
Paperback Writer
Revolution
Don't Let Me Down

Please Please Me (1963)
I Saw Her Standing There
Boys
Do You Want To Know A Secret
Twist and Shout

With the Beatles (1963)
I Wanna Be Your Man

A Hard Day's Night (1964)
A Hard Day's Night
Can't Buy Me Love

Beatles For Sale (1964)
Eight Days a Week

Help! (1965)
Ticket To Ride

Rubber Soul (1965)
Drive My Car
I'm Looking Through You
If I Needed Someone

Revolver (1966)
Taxman
Yellow Submarine
And Your Bird Can Sing

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
With a Little Help From My Friends
Lucy In The Sky With Diamonds
Getting Better
Good Morning Good Morning

Magical Mystery Tour (1967)
I Am The Walrus
Hello Goodbye

The Beatles (White Album) (1968)
Dear Prudence
Back In the U.S.S.R.
While My Guitar Gently Weeps
Birthday
Helter Skelter

Yellow Submarine (1969)
Hey Bulldog

Abbey Road (1969)
Come Together
Something
Octopus's Garden
I Want You (She's So Heavy)
Here Comes the Sun

Let It Be (1970)
Dig a Pony
I Me Mine
I Got a Feeling
Get Back

Love (2006)
Within You Without You/Tomorrow Never Knows
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71872241
't zou wel tof zijn als ze ook For You Blue er in hadden, met een leuk systeem voor de slide guitar. Op de laatste Guitar Hero gitaren zitten ook een soort van ''slide'' -dingen, daar hadden ze in principe wel wat leuks mee kunnen regelen. Vooralsnog geweldige setlist btw
pi_71880994
quote:
Erg interessant artikel over Rock Band: The Beatles. Sowieso knap hoe kort voor releasedatum game-makers een spel 'druk-klaar' hebben. Ik las dat ze nu pas de game definitief gaan afronden! En de makers hebben laten weten dat er bij de afscheidsscene, aan het einde van het spel, geen speler zonder tranen in z'n ogen zit . Plus dat er één grote verrassing in de tracklist zit. Als "Now And Then" als bonus in het spel zit wordt ik gek . Al zou ik ook "Carnival Of Light" wel willen meespelen . Een voorzetje van exclusieve bonus-dingen die je kunt 'vrijspelen' hebben ze alvast gegeven:





Héél tof . En "Rubber Soul,” “Sgt. Pepper" en “Abbey Road" zijn dus als complete albums te downloaden. Hier nog meer 'inside informatie': http://ps3trophyguide.com/game/view/654 Leuke levels!
pi_71881912
quote:

Authenticity
Finish any song as a Bassist with Lefty Mode turned on, hitting at least 50% of the notes.
pi_71882667
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:03 schreef Honky het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik ergens Yellow Submarine (film) kan kopen? Kan um zelf nergens vinden. Is hij daarnaast ooit met Nederlandse ondertitels uitgebracht?
Hij is in 1999 met veel tamtam geremastered en gereleased, en is dat zelfde jaar ook weer 'out of print' gegaan. Typische Apple-logica .
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:09 schreef blckbb het volgende:
[..]

Grappig om Ringo gitaar te zien spelen... of was Ringo met gitaar puur voor de foto?




Oh ja:
quote:
"Important Beatles "Mono Box Set" Message

The Beatles Mono Box Set is a limited production item, and we are sold out, but we have the Beatles Stereo Box Set available for pre-order. Visit our Beatles Store to shop the Beatles remastered CDs, The Beatles: Rock Band, DVDs, books, and so much more. "
pi_71883092
"Beatles For Sale" mini-docu: http://thebeatles.com/core/home/
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:24:19 #189
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71883102
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Erg interessant artikel over Rock Band: The Beatles. Sowieso knap hoe kort voor releasedatum game-makers een spel 'druk-klaar' hebben. Ik las dat ze nu pas de game definitief gaan afronden! En de makers hebben laten weten dat er bij de afscheidsscene, aan het einde van het spel, geen speler zonder tranen in z'n ogen zit . Plus dat er één grote verrassing in de tracklist zit. Als "Now And Then" als bonus in het spel zit wordt ik gek . Al zou ik ook "Carnival Of Light" wel willen meespelen . Een voorzetje van exclusieve bonus-dingen die je kunt 'vrijspelen' hebben ze alvast gegeven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Héél tof . En "Rubber Soul,” “Sgt. Pepper" en “Abbey Road" zijn dus als complete albums te downloaden. Hier nog meer 'inside informatie': http://ps3trophyguide.com/game/view/654 Leuke levels!
Ik ben overgehaald, ik moet 'em hebben
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:56:22 #190
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_71883868
Yer Blues is een leuk liedje.

Het is officieel. The Beatles is mijn favoriete album.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_71884697
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:56 schreef Wii-Style het volgende:
Yer Blues is een leuk liedje.

Het is officieel. The Beatles is mijn favoriete album.
Hij is zo lekker gevarieerd. Ik ben heeeeeeeeeeeeeel blij dat ze er geen enkel album van hebben gemaakt.
pi_71886047
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Erg interessant artikel over Rock Band: The Beatles. Sowieso knap hoe kort voor releasedatum game-makers een spel 'druk-klaar' hebben. Ik las dat ze nu pas de game definitief gaan afronden! En de makers hebben laten weten dat er bij de afscheidsscene, aan het einde van het spel, geen speler zonder tranen in z'n ogen zit . Plus dat er één grote verrassing in de tracklist zit. Als "Now And Then" als bonus in het spel zit wordt ik gek . Al zou ik ook "Carnival Of Light" wel willen meespelen . Een voorzetje van exclusieve bonus-dingen die je kunt 'vrijspelen' hebben ze alvast gegeven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Héél tof . En "Rubber Soul,” “Sgt. Pepper" en “Abbey Road" zijn dus als complete albums te downloaden. Hier nog meer 'inside informatie': http://ps3trophyguide.com/game/view/654 Leuke levels!
Ben heel erg benieuwd wat het is. Op de gamefaqs boards wordt gespeculeerd over Hey Jude of Help als grote verrassing (het 45e liedje). Leuk als dat zou zijn zou het wel een anticlimax zijn. Ben dus erg nieuwsgierig.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71886407
Het zal inderdaad voor ons vast alles behalve spectaculair zijn. "All You Need Is Love" komt er ook nog bij hè.
pi_71888765
Hey Jude zou een belachelijke keuze zijn. Her Majesty zou grappig zijn. Ik dacht zelfs eerst aan de Abbey Road medley (zeer guitar-driven), maar toen dacht ik er ook weer aan dat ze Abbey Road als DLC gaan aanbieden. Ik denk trouwens dat nummers zoals Help! en Hey Jude als DLC zullen worden aangeboden, omdat het nummers zijn die iedereen wil spelen.

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op Rain, de meest perfecte track voor een game als dit.

[ Bericht 18% gewijzigd door psychedelicate op 14-08-2009 22:54:06 ]
pi_71889044
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:46 schreef psychedelicate het volgende:
Hey Jude zou een belachelijke keuze zijn. Her Majesty zou grappig zijn. Ik dacht zelfs eerst aan de Abbey Road medley (zeer guitar-driven), maar toen dacht ik er ook weer aan dat ze Abbey Road als DLC gaan aanbieden. Ik denk trouwens dat nummers zoals Help! en Hey Jude als DLC zullen worden aangeboden, omdat het nummers zijn die iedereen wil spelen.

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op Rain, de meest perfecte track voor een game als dit.
Hmmm ja wel mee eens, zal wel als downloadable beschikbaar komen denk ik
pi_71889899
Nog twee interessante links (voor de mensen die niet op het Rock Band forum van the Beatles kijken);

http://www.mtvu.com/music(...)e-beatles-rock-band/ (5 dingen die hopelijk waar zijn)
http://dl.getdropbox.com/u/808987/tbrblist.txt (achievements/trophies)
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:48:56 #197
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71890977
I GOT BLISTERS ON MY FINGERS!
Score 100% notes hit on Helter Skelter playing Expert Drums.
pi_71892965
Weer wat nieuwe remaster-samples op Amazon.com: http://www.amazon.com/The-Beatles/e/B000APTK6K Helaas te brakke kwaliteit om goed te oordelen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:13:19 #199
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71893505
Je merkt wel duidelijk verschil. De stemmen zijn echt veel beter te onderscheiden
pi_71897001
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Het zal inderdaad voor ons vast alles behalve spectaculair zijn. "All You Need Is Love" komt er ook nog bij hè.
Volgensmij heb ik gelezen dat die exclusief voor de Xbox 360 zal zijn.
pi_71897096
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
Weer wat nieuwe remaster-samples op Amazon.com: http://www.amazon.com/The-Beatles/e/B000APTK6K Helaas te brakke kwaliteit om goed te oordelen.
Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komen
pi_71901126
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komen
De mono box op de Amerikaanse site is trouwens al uitverkocht...

Tsja, als ik die Amazon-samples beluister, denk ik regelmatig 'Klinkt misschien wel beter, maar zodra je 20 seconden naar een cd luistert, weet je al niet meer hoe de oude klonken en is het gewoon dezelfde muziek...' En dat voor een dikke tweehonderd euro (rond de 500 als je beide boxen wilt). Eigenlijk wel een hoop geld voor iets meer bas en helderheid...

EDIT:
Ha, wat zie ik nu...!

http://www.velvetmusic.nl/shopping/product_details.php?id=6067037&lang=nl&gclid=CNKYiZnZpZwCFRCF3god7mLAjA

199 euro incl. verzendkosten... Dat is toch wel een leuke prijs...! Jammergenoeg kost de mono-box daar 312,95...
pi_71901362
Sja, dat is wat een remaster kan doen. Ik haal de quotes van Beatles remaster engineer Allan Rouse nog maar even aan:
quote:
Q: Have the pan problems from the original stereo mixes been fixed?

Allan Rouse: This can only be achieved when mixing from the multi-tracks.

Q: What has been the toughest technological challenge facing the remastering of the Beatles recordings?

Allan Rouse: Recognising that it impossible to achieve most of the changes which are possible when re-mixing and not to want to try, regardless of the technology that is available today.
Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.
pi_71901497
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:57 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, dat is wat een remaster kan doen. Ik haal de quotes van Beatles remaster engineer Allan Rouse nog maar even aan:
[..]

Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.
Nou, het is dus niet zo dat ik remixes wil, hoor! Integendeel, ik wil gewoon de originelen. Maar ik heb de Ebbetts-cd;s en die zijn best wel okay. Nu zegt zelfs Ebbetts dat de remasters echt stukken beter zijn, maar (en dat is wat ik bedoel) zodra je een tijdje naar een cd luistert, valt dat volgens mij niet echt meer op, omdat het (natuurlijk) gewoon dezelfde muziek is. Snappie? En da's natuurlijk toch jammer als je zoveel geld hebt uitgegeven. Okay, je krijgt leuke nieuwe nette hoesjes, maar ik heb zowat alle lp's al, dus als ik 'net echte hoesjes' wil hebben, pak ik die lp er gewoon bij. (Trouwens afgelopen week eindelijk een mooi en compleet exemplaar van Pepper gevonden: nog een originele uit '67 ook, volgens mij. Dus nu moet ik alleen nog The white album hebben! )
pi_71901953
Ok, dus jij blijft liever luisteren naar "Eleanor Rigby" waarin de strijkers als een dof mono-bedje op de achtergrond van een van links naar rechts zwevende stem klinken ? Of de rest van Revolver, waarin alle instrumenten beetje op de achtergrond klinken, drums wegvallen, stemmen hard in stereo op je afkomen... "I Am The Walrus" in nep-stereo, of "Rubber Soul" met niets in het midden en de stemmen links of rechts...

Ben wel blij dat de authentieke mixes als eerst verschijnen, hoor . En ik weet zeker dat het een grote verbetering is ten opzichte van de 1987 CD's of welke needledrop dan ook. Maar om de door jou genoemde redenen ga ik er geen honderden euro's aan uitgeven. Het is maar plastic en karton, zo'n boxset...
pi_71902511
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dus jij blijft liever luisteren naar "Eleanor Rigby" waarin de strijkers als een dof mono-bedje op de achtergrond van een van links naar rechts zwevende stem klinken ? Of de rest van Revolver, waarin alle instrumenten beetje op de achtergrond klinken, drums wegvallen, stemmen hard in stereo op je afkomen... "I Am The Walrus" in nep-stereo, of "Rubber Soul" met niets in het midden en de stemmen links of rechts...
En dat is nou precies waarom ik altijd naar mono luister. Zoals The Beatles zelf ook deden. Ik kriijg echter wel meer en meer de neiging eerst even de flacs af te wachten... Zoals gezged: de perfecte hoezen heb ik al: nothing beats the original lp-cover.
pi_71902693
Ok, dat is een persoonlijke keuze . Want "Revolution" (single) in mono is 10 keer beter dan de originele stereo-mix, maar als je 'em dan op "Love" hoort, wil je toch niet snel meer die mono-mix opzetten. "Beatles For Sale" en AHDN zijn niet om aan te horen in mono, vind ik zelf. Echt heel lo-fi, terwijl de originele stereo-mixes heel mooi klinken. Veel aan te verbeteren, maar daar zullen we nog even op moeten wachten...
pi_71903770
Gaat er iemand nog naar het Beatles breakfast in de Fame? Leuk opgezet, dat wel.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71904152
http://www.fame.nl/artike(...)-09-09-om-8-uur.html

Haha, eigenlijk wel lachen... Om de dag toch een beetje een speciale tint te geven, alhoewel ik niets van plan ben om te kopen. Als die dag m'n rooster gunstig uitpakt, ga ik er over nadenken .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:29:28 #210
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71904326
Een Beatles-meet in de Fame?
pi_71905309
Bij mij is het simpelweg een kwestie van willen hebben. Ik heb niet eens een CD-speler thuis, dus de CDs zullen de komende tijd alleen voor het rippen uit de hoes worden gehaald.

Zijn er al meerdere online winkels die de (limited edition) game en remasters, tegen een goede prijs, kunnen leveren op 09-09-09? Bol.com kan de game pas leveren op 10-09-09.

De remasters ga ik misschien gewoon via CDWow.nl bestellen. Een lange levertijd, maar wel vrij goedkoop (toch?). Wel dikke onzin, overigens, dat de stereo box op het Nederlandse gedeelte ¤223 ($319) kost, en op het Amerikaanse gedeelte maar $266 (¤186). Gewoon via het Amerikaanse gedeelte bestellen dus, aangezien je geen verzendkosten o.i.d. hoeft te betalen.
pi_71906455
Als je naar Fame gaat, moet je het niet doen voor de box... Op hun site staat de stereo box voor 319.99 en de mono voor 379.99... Dat kan goedkoper!
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:29 schreef psychedelicate het volgende:
De remasters ga ik misschien gewoon via CDWow.nl bestellen. Een lange levertijd, maar wel vrij goedkoop (toch?). Wel dikke onzin, overigens, dat de stereo box op het Nederlandse gedeelte ¤223 ($319) kost, en op het Amerikaanse gedeelte maar $266 (¤186). Gewoon via het Amerikaanse gedeelte bestellen dus, aangezien je geen verzendkosten o.i.d. hoeft te betalen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
pi_71906969
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Als je naar Fame gaat, moet je het niet doen voor de box... Op hun site staat de stereo box voor 319.99 en de mono voor 379.99... Dat kan goedkoper!
[..]

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
Wat zijn de 'normale' prijzen dan? Is er daarnaast ook al bekend welke winkels het deluxe pakket (met drums en hofner) van Beatles Rock band verkopen naast Bol.com? Zie bij de reguliere zaken alleen de game los op de websites.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71907312
quote:
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
http://www.cdwow.us/CD/BE(...)product/view/9660153.
pi_71907992
Zelfs m'n favoriete altijd scherp geprijsde platenzaak heeft de mono boxset voor 300 euro, en de stereo boxset voor 250 euro. De Amerikanen worden weer eens voorgetrokken, terwijl die het hardst zeuren dat ze 'em niet onder de 125 euro kunnen krijgen... Zie Amazon.com, 180 dollar, da's de helft van 'onze' 250 euro.

Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
pi_71915805
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Heeft iemand hier de mono box al besteld? Of weet iemand waar die mono box echt goedkop(er) te krijgen is? Tot nu toe is 300 euro de netste prijs (in Nederland dan).
pi_71918972
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:05 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Heeft iemand hier de mono box al besteld? Of weet iemand waar die mono box echt goedkop(er) te krijgen is? Tot nu toe is 300 euro de netste prijs (in Nederland dan).
Hmm deel dat sentiment ook well. Bij Bol.com kan je um reserveren voor 319..iemand die lagere nederlandse tent kent?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71919630
Klinkt wel goed hoor die samples als je het mij vraagt.

Ga denk Revolver en Abbey Road wel halen

/edit
Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
pi_71921609
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:

Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
Ik hoor niets geks, eigenlijk...
pi_71922386
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:
Klinkt wel goed hoor die samples als je het mij vraagt.

Ga denk Revolver en Abbey Road wel halen

/edit
Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzo ?
pi_71923186
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzo ?
Ja, die boxen zijn verrot blijkbaar

Heb er hier op een andere computer geen last van
pi_71924739
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-orders
pi_71925101
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-orders
Dat van die 10.000 is een vals gerucht.

There are rumors that the mono box set will be limited to 10,000 units worldwide, but that is not true. The mono box set is only limited in that there are no future production runs planned. There should be sufficient copies available initially for those who want to buy it. But don't wait too long, because once it's gone, there are no plans for future manufacture.
Bron
pi_71925288
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:14 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Dat van die 10.000 is een vals gerucht.

There are rumors that the mono box set will be limited to 10,000 units worldwide, but that is not true. The mono box set is only limited in that there are no future production runs planned. There should be sufficient copies available initially for those who want to buy it. But don't wait too long, because once it's gone, there are no plans for future manufacture.
Bron
Ok, dat klinkt idd al een stuk logischer
pi_71926112
Uit de nieuwsbrief:



Dus waarschijnlijk is die genummerde mono boxset uitverkocht .
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. [..]
Omdat hij bijvoorbeeld in de Amerikaanse Beatles Store en bij Amazon.com al uitverkocht is .

Zelf ga ik waarschijnlijk als eerst naar "Rubber Soul" luisteren. Want dat is nogal geheimzinnig, ze zijn er in het persbericht en in de interviews heel vaag over of het exact de mix uit 1987 is, of een nieuwe mix die lijkt op die mix... En dan koop ik "Revolver" los, en vind ik het wel prima .

[ Bericht 32% gewijzigd door Aisumasen op 16-08-2009 17:47:32 ]
pi_71927567
Trailer van Sgt. Pepper in Beatles Rock Band: http://www.gamersnet.nl/m(...)/sgt_pepper_trailer/

En in een ander topic las ik dat The Beatles de populairste band in de VS is: http://www.trouw.nl/cultu(...)riet_in_Amerika.html

Mooi dat The Beatles nog gewoon bij alle leeftijdsgroepen hoog scoort
pi_71927638
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:01 schreef Aisumasen het volgende:
Uit de nieuwsbrief:

[ afbeelding ]

Dus waarschijnlijk is die genummerde mono boxset uitverkocht .
[..]

Omdat hij bijvoorbeeld in de Amerikaanse Beatles Store en bij Amazon.com al uitverkocht is .

Zelf ga ik waarschijnlijk als eerst naar "Rubber Soul" luisteren. Want dat is nogal geheimzinnig, ze zijn er in het persbericht en in de interviews heel vaag over of het exact de mix uit 1987 is, of een nieuwe mix die lijkt op die mix... En dan koop ik "Revolver" los, en vind ik het wel prima .
Maar ik lees alleen bij de Amerikaanse versie dat het gaat om 10.000 genummerde exemplaren...in de Britse Beatles Store staat dat er niet bij.
pi_71930558
Denk persoonlijk ook niet dat ze zo'n item gelijk out of print laten gaan, dat zou dom zijn.
pi_71931474
eigenlijk moet je 2 mono boxen kopen gezien de waarde de komende jaren dan wel zal stijgen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71940652
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je hoort in de verschillende demo's ook bepaalde partijen uitvallen zodra één van de spelers een fout maakt. Bij de eerdere nummers gaat dat wat moeilijk (2-track en 4-track), waardoor je bij "Day Tripper" bijvoorbeeld soms de complete ritme-sectie hoort wegvallen. Bij "I Saw Her Standing There" denk ik te horen dat ze gebruik hebben gemaakt van EQ-filtering om de bas weg te filteren wanneer de speler met de basgitaar de virtuose McCartney-baslijnen niet meer kan bijhouden. [..]
Om daar op terug te komen. Het is nog veel ingenieuzer hoe ze de losse sporen behandeld hebben :
quote:
To produce a song for Rock Band, however, Harmonix requires access to an original multitrack recording, in which individual instruments are put down on separate channels. But in the early '60s, when the Beatles were cutting classics like "I Want to Hold Your Hand," the band recorded multiple instrumental parts on a single track. Isolating McCartney's bass from Harrison's guitar was no easy feat. Further complicating matters, Apple Corps had given the team only hissing, low-bitrate audio files, which required extra time and care.

But they did get a little help from a friend. Jeff Jones, CEO of Apple Corps, suggested they turn to Giles Martin, the son of longtime Beatles producer George Martin, for help. Martin had just completed remixing a series of Beatles tracks for the 2006 album Love (featured in a popular Cirque du Soleil show) and was intimately familiar with the band's master tapes. "The stars just aligned," DeGooyer recalls. "It turned out Giles wasn't booked at that time, and he had the trust and confidence of the Beatles."

Martin had discovered a way to isolate the individual instruments and voices using software developed by Cedar, a company based in Cambridge, England. Originally created for audio forensics, the software allowed Martin and the Harmonix team to zero in on the exact frequencies of McCartney's vocals, for instance, and filter out the rest. After weeks in Abbey Road Studios, they disassembled five songs—enough to make the demo.

[..]

http://www.wired.com/gami(...)ne/17-09/mf_rockband
Dat is echt next level!
pi_71941676
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 03:21 schreef Aisumasen het volgende:


Dat is echt next level!
Nou, op zo'n manier kunnen ze dus alsnog alles remixen...
pi_71949633
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:01 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, op zo'n manier kunnen ze dus alsnog alles remixen...
Dan kon natuurlijk al gewoon, maar dit is een nieuwe methode om instrumenten die vanaf het begin waren samengevoegd op één spoor, te kunnen isoleren. Al betwijfel ik het of het voor het remix-project is gebruikt, want waarschijnlijk klinkt het nooit 100% natuurlijk. Maar dat is voor Rock Band niet zo erg.
pi_71949660
quote:
Never-heard-before Beatles chat and rare footage unveiled as Beatles Week comes to BBC Two And BBC Four

A new documentary featuring never-heard-before fragments of conversation, along with interviews and rare footage of The Beatles in the studio, will form the centrepiece of a season of programming as BBC Two and BBC Four join forces for Beatles Week.

The joint season, celebrating the Fab Four's enduring legacy and continuing influence, begins on BBC Two on Saturday 5 September 2009.

Kicking off an evening of programming on BBC Two on 5 September, The Beatles On Record offers a concise history of The Beatles in the studio and sits alongside other highlights including the first TV showing of The Beatles: The First U.S. Visit, the Maysles brothers' film charting the Fab Four's arrival in America in 1964.

BBC Four's programming includes Storyville's extraordinary story of how The Beatles' music may have contributed towards the collapse of the USSR; a documentary on the making of The Beatles' First U.S. Visit; and a new compilation of archive footage featuring an eclectic range of artists who have covered Beatles songs over the decades.

In 1962 an unknown group from Liverpool entered Abbey Road Studios to record their debut single. During the next eight years they created what is arguably regarded as the greatest collection of studio recordings of the 20th century.

The Beatles On Record, directed by Bob Smeaton, charts The Beatles' extraordinary journey from Please Please Me to Abbey Road and reflects on how they developed as musicians, matured as songwriters and created a body of work that sounds as fresh in 2009 as the time it was recorded.

Narrated entirely by John, Paul, George, Ringo and their producer Sir George Martin, the documentary features more than 60 classic songs, rare footage and photos from The Beatles' archives and never-heard-before out-takes of studio chat from the Abbey Road recording sessions.

This is followed on the same evening on BBC Two by The Beatles: The First U.S. Visit.

It is 1964, Beatlemania is beginning in America and from airport to hotel to TV studio, the pioneering Maysles brothers are at The Beatles' shoulders on their first US visit. This is the inside story of the two remarkable weeks when Beatlemania first ignited in America.

BBC Two will also be reshowing Timewatch: Beatlemania, the inside story of the rise and fall of Beatlemania. By 1966 the Beatles had played more than 1,400 gigs, toured the world four times and sold the equivalent of 200 million records. At the height of their popularity, and without warning, they pulled the plug and never toured again.

There's also another chance to see the action adventure spoof Help!, directed by Richard Lester.

The season continues with a week of programming on BBC Four from Sunday 6 September.

Storyville: How The Beatles Rocked The Kremlin tells the extraordinary unknown story of how The Beatles' music may have contributed to the collapse of the USSR.

In August 1962 director Leslie Woodhead made a two-minute film in Liverpool's Cavern Club with a raw and unrecorded group of rockers – The Beatles. He arranged their first live TV appearances on a local show in Manchester and then watched as the Fab Four phenomenon swept the world.

Twenty five years later, while making films in Russia, Woodhead became aware of how – even though they were never able to play in the Soviet Union – The Beatles legend had soaked into the lives of a generation of youngsters.

This film meets the Soviet Beatles generation and hears stories about how the Fab Four changed their lives.

Other programming throughout the week on BBC Four includes Sings Beatles, a new compilation of archive footage featuring a diverse range of artists – from Sandie Shaw to Siouxsie and the Banshees and The Carpenters to Candy Flip – who have covered Beatles songs over the years.

Plus there's an opportunity to see Filming The Beatles' First U.S. Visit: Albert Maysles, which takes viewers behind the scenes with the legendary documentary director of The Beatles: The First U.S. Visit that screens on BBC Two on 5 September.

George Entwistle, Controller, Knowledge Commissioning, says: "This is a chance for viewers to enjoy some rare footage and fascinating insights into the career of the greatest pop group of all time.

"Through BBC Two and BBC Four's close working relationship we will be inviting our audience to join us on a rich and colourful journey across two TV channels, through new and archive content, shown in just one week in September."

http://www.bbc.co.uk/pres(...)ust/17/beatles.shtml
pi_71950203
Zag dat Bart smit de BRB set inmiddels op de site heeft voor 199. Cymbalen zitten er dan weer niet bij, beetje jammer.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71955863


Misschien toch maar een game-console aanschaffen !
pi_71956041
Xbox 360 kost tegenwoordig toch niks meer. Dit kun je als fan van the Beatles niet zomaar voorbij laten gaan.
pi_71957106
Ja, het ziet er toch wel errug leuk uit... Maar het kost allemaal zoveel geld...
pi_71957160
Precies, het is niet alleen een game-console wat je moet aanschaffen. En aangezien ik verder ook niet echt zo'n gamer ben... Sja, wel eens op de PC. Dus dan besteed ik dat geld liever aan een McCartney-concert, mocht hij nog eens buiten Amerika optreden...
pi_71961902
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef Aisumasen het volgende:
Dus dan besteed ik dat geld liever aan een McCartney-concert, mocht hij nog eens buiten Amerika optreden...
Nou... koop dan dat spel maar...

pi_71961953
Ziet er idd heel mooi uit, ben alleen ook niet (meer) zo'n gamer, maar ik zou het bijna alleen al gaan kopen om de clips
pi_71962966
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Ziet er idd heel mooi uit, ben alleen ook niet (meer) zo'n gamer, maar ik zou het bijna alleen al gaan kopen om de clips
Volgens mij hoef je ook geen gamer te zijn om plezier te beleven aan dit spel. Ik denk dat elke Beatlesfan het een lollig spel zal vinden, ook al speelt 'ie verder nooit games! Maar goed, om nou een complete console te gaan kopen alleen hiervoor... dat gaat wel wat ver. Gelukkig heeft m'n zoon een XBox 360: dat scheelt alweer een hoop.
pi_71968469
OK, dus die mono-box wordt echt hard-to-get?
Ik moet 'm wel echt hebben natuurlijk. Is pre-order noodzakelijk (gezien de stormloop in Amerika)?
pi_71968645
Officiële kanalen zeggen dat hij absoluut niet 'out of print' gaat. Maar waarschijnlijk is de gelimiteerde versie nu al wel uitverkocht. Hoe het precies zit weet niemand...
pi_71970833
Eerste high quality-samples van de remasters! http://www.cuales.fm/
Op moment van spreken worden enkel 5 tracks van "With The Beatles" gestreamed, en die klinken erg goed. Niet verbluffend veel verschil met de Dr. Ebbetts-needledrops, maar er is toch meer diepte in de bas, een betere stereo-scheiding en de details zijn helderder te horen. Als ik de Spaanse tekst goed vertaald heb (met Google Translate ), staat er dat de fragmenten elk half uur roteren.
pi_71981553
En we hebben nieuwe samples! "Rubber Soul": http://www.cuales.fm/. Eindelijk samples van een album waar we een beetje iets aan hebben, want hiermee kunnen we eindelijk met zekerheid zeggen dat ze helaas écht de digitale remix uit '87 hebben gebruikt. En geen 'nieuwe remix die lijkt op de oude remix', wat ook nog een optie was. Exact dezelfde digitale galm ("Nowhere Man", argh!), vocalen beter in balans, etc. Jammer, maar we hebben altijd nog de originele mix in de mono boxset.
pi_71981989
Al bekend, maar nu ook officieel, 19 van de 20 overgebleven Rock Band tracks:

quote:
* “Boys” / Cavern Club
* “A Hard Day’s Night” / Ed Sullivan Theater
* “I’m Looking Through You” / Shea Stadium
* “Ticket to Ride” / Shea Stadium
* “Drive My Car” / Budokan
* “Lucy in the Sky with Diamonds” / Abbey Road Dreamscape
* “Getting Better” / Abbey Road Dreamscape
* “Good Morning” / Abbey Road Dreamscape
* “Hello, Goodbye” / Abbey Road Dreamscape
* “Hey Bulldog” / Abbey Road Dreamscape
* “Dear Prudence” / Abbey Road Dreamscape
* “While My Guitar Gently Weeps” / Abbey Road Dreamscape
* “Helter Skelter” / Abbey Road Dreamscape
* “Something” / Abbey Road Dreamscape
* “Come Together” / Abbey Road Dreamscape
* “Don’t Let Me Down” / Rooftop Concert
* “I Want You (She’s So Heavy)” / Rooftop Concert
* “I Me Mine” / Rooftop Concert
Één track blijft een verrassing. Dit is wat ik denk: "The End". Dit is wat ook mogelijk is: "In My Life". Dit is wat prachtig zou zijn: "Real Love", een nieuwe versie, waarin één van de 20 goed klinkende Lennon-demo's is gebruikt. Dit is wat onwerkelijk zou zijn: "Now And Then". Erg benieuwd!
pi_71984682
The End is natuurlijk wel supergaaf met die 3 gitaarpartijen en de enige Ringo drumsolo
Bleuh.
pi_71985264
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:49 schreef Aisumasen het volgende:
Al bekend, maar nu ook officieel, 19 van de 20 overgebleven Rock Band tracks:


[..]

Één track blijft een verrassing. Dit is wat ik denk: "The End". Dit is wat ook mogelijk is: "In My Life". Dit is wat prachtig zou zijn: "Real Love", een nieuwe versie, waarin één van de 20 goed klinkende Lennon-demo's is gebruikt. Dit is wat onwerkelijk zou zijn: "Now And Then". Erg benieuwd!
De ontwikkelaars zeggen dat er een grote verrassing in het spel zit voor de fans. Dit gecombineerd met het feit dat er een strikte geheimhouding is betreffende het laatste nummer denk ik dat dit misschien wel de verrassing is. Vergeet niet dat bijvoorbeeld Game Informer de game al gereviewed heeft maar expres het laatste nummer niet lekt. Als het een bekende hit zou zijn als Help, Hey Jude of The End, dan zou m.i. dat nummer best vermeld kunnen worden, zou namelijk niet echt bijzonder zijn als die er in zouden zitten.

Stel dat het een bijzonder nummer is, of een nieuwe mix, dan zou het een enorm verkooppunt zijn voor de game die, voor de 'new adapters' toch een grote investering is vanwege de benodigde instrumenten. Daarnaast zou dit nog wat extra hype voor 9/9/9 aanwakkeren...
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71995362
Volgens de makers laat het laatste nummer "geen fan ongeroerd". Maar ik denk persoonlijk dat het meer te maken heeft met de beelden/graphics, dan met het laatste nummer.

En oh ja, er is binnenkort ook weer een Apple (Computers) muziekevenement. Op 09/09/09 .

[ Bericht 19% gewijzigd door Aisumasen op 19-08-2009 00:23:57 ]
pi_72010061
Uit de Rolling Stone van deze week:
quote:
Meet the Beatles, Again
Inside Abbey Road, as the Beatles' albums get their first sonic upgrade in 22 years.
By Bryan Hiatt

Ever since the Beatles' albums first appeared on CD, in 1987, fans have complained about the discs' anemic sound quality. After a 22-year wait, the caretakers of the band's legacy are finally doing something about it - with remasters of all 14 albums hitting stores on September 9th. "I remember going into a museum and seeing Winston Churchill's old papers, and they were getting yellower and crinklier," says Paul McCartney. "And what the joy for me is, our stuff is going the other way. It's getting clearer, and as long as the mixes and stuff are carefully followed, which the guys at Abbey Road do, you know it's not as if it's just a bunch of people in China doing it."

Rolling Stone's July 1987 review of the original CD releases complained that they were "shriller and more grating" than the vinyl versions. And as digital sound improved over the years, the CDs' shortcomings only became more obvious. (In contrast, the Rolling Stones' catalog has been remastered at least three times since its original release.) But it wasn't until four years ago that McCartney, Ringo Starr, and Beatle widows Yoko Ono and Olivia Harrison finally approved the idea of remasters - and a team of Abbey Road engineers (headed by Allan Rouse, who worked with George Martin on 1995's Beatles Anthology) immediately went to work.

The first step was to transfer the original master tapes - housed in "a vault with two steel doors, both with combination locks, an alarm, two cameras, and a smoke detector," says Rouse - to digital files, one song at a time. The remastering team spent much time debating how much to clean up the recordings by removing hiss and other flaws. "What we did agree was that if it was part of the Beatles' performance, we weren't going to remove it," says Rouse. "The squeaky chair at the end of 'A Day in the Life,' breaths, coughs, anything that was actually really part of the performance, those stayed. Anything that we considered to be technical - clicks, sibilance, pops, bad edits, drop-outs, hum, things that were a technical problem - we would either try and improve them, or, if possible, remove or repair them."

One of the most fraught issues was loudness. The 1987 CDs are dramatically out of step with current trends in mastering - they sound puny next to more current rock releases, which make extensive use of audio limiting to reduce dynamic range and make songs seem louder. After extensive debate, the engineers ended up using a "tiny amount" of limiting - which still had a major effect on the sound: "I Am the Walrus," the title track from Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, and other rock tunes have a newfound heft and thump. "It gave it a little lift," says Rouse.

The remasters mostly offer improvements that are subtle but noticeable. "Love Me Do," for instance, loses its dusty, distant haze of age, and "The Long and Winding Road" no longer has what Rouse described as a "muffled" quality to it. Otherwise, it's a matter of suddenly noticing details: McCartney's nimble bass line on "And Your Bird Can Sing," the vivid three-dimensionality of Starr's opening and closing hi-hat on "While My Guitar Gently Weeps," the cinematic quality of the choirs and orchestra on "Good Night."

But even before the engineers began tweaking them, the digital transfers immediately sounded better than the 1987 versions, for two reasons: Analog-to-digital converters have vastly improved since then, and they were also able to work at a higher resolution than before: specifically, 24-bit, 192 kHz, which is used in the Blu-ray audio format. At that bit rate, the engineers say, the digital version is indistinguishable from the original masters - but, alas, there are no plans yet for a Blu-ray release. ("There's plenty of time," McCartney says.)

The engineers were well aware that many listeners won't even spend much time listening in CD quality, let alone Blu-ray - they'll rip the CDs to their iPods and listen to them in lossy MP3 and AAC formats. "It's like if you clean up a painting, and then you photocopy it or something," says engineer Paul Hicks. "The thing is, it's still going to look better, even though it's a photocopy. It was definitely worth doing this, because the resolution might not be as good, but it will still be clearer and better, and hopefully there will be things people are going to hear that they haven't previously."

In addition to the stereo remasters, the team assembled a box set, The Beatles in Mono, which collects every existing mono mix of the band's music. It's the first time that the mono mixes of Sgt. Pepper, the White album, and Magical Mystery Tour have been released on CD. (Confusingly, the 1987 CD releases of the Beatles' first four albums - Please Please Me, With the Beatles, A Hard Day's Night, and Beatles for Sale - used the mono mixes. The new releases will use the stereo ones instead, with the monos relegated to the box set.)

The mono versions are no mere curiosity. They can be radically different, to the point where there's entirely different vocal effects on, say, "Lucy in the Sky With Diamonds" - and rock songs like "Helter Skelter" hit with a revelatory, garage-y force. Up until Abbey Road, the Beatles themselves focused almost entirely on mono versions. "In the main, we thought mono," McCartney says, noting that the band spent weeks on the mono mix of Sgt. Pepper, and then left the stereo to George Martin and engineer Geoff Emerick. "The stereo mix wasn't really important to us - we figured, well, you just spread the mono."

Some Beatles fans will be eager to compare the new remasters to their original vinyl - but while the engineers did make their own comparisons to the LPs, matching them wasn't the point. "No one's heard the master tapes apart from us," says Guy Massey, one of the engineers. "And you have to remember some of the limitations of vinyl - they had to cut some of the low end off to master it." Adds Rouse, "These releases are closer to the master tape than you've heard before."

McCartney judges the reissues by an even higher standard. "It sounds like it did in the room when we recorded it," he says. "We had this pure sound, then the minute it goes down a bunch of wires it's going to get ****ed up to some degree. So now it sounds like I'm back in the room, in the session."

The remastered albums come with new liner notes and mini making-of documentaries. After the outtakes-filled Anthology release, the Beatles are reluctant to dig deeper into the vaults - which include hundreds of hours of unreleased recordings, from unheard Beatles tracks to early versions of tracks that ended up on solo records. "George Harrison and I were joking when we did Anthology - we were saying, you know, the next album should be called 'Scraping the Bottom of the Barrel," says McCartney. "Because there is that element to it like, 'Come on, guys, ****, we made all these Beatles records sound lovely and shiny and terrific, and now we're looking for the outtake that got away.'" Still, there is material McCartney would like to release, including "Now and Then," an extra Anthology-era song that (like "Free as a Bird") found Harrison, McCartney, and Starr adding to a John Lennon recording. "George didn't like it - basically, he didn't think it was good enough," says McCartney.

McCartney admits he's no audiophile. "I can listen to a record on the radio on the beach and it sounds OK to me," he says, sitting in Abbey Road studios, where he's co-producing a new album by his son James' band, The Light. "I'm probably the least tech person in the universe, you know. And John wasn't an audiophile either. It was always George Harrison who spotted when Capitol re-EQ'd our albums [in the Sixties]." So McCartney sees the remasters in emotional terms, not technical ones. "Now I hear John and think, 'There he is,'" he says. "Like, you can almost close your eyes and you can kind of see him, because the quality is so real. So I like that about it."
pi_72012822
Kan ik hier uit opmaken dat tijdens de Anthology-sessies Now and Then uberhaupt (af)gemaakt is?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72013782
quote:
In January 1994, Paul McCartney was given two tape cassettes by John Lennon's widow Yoko Ono that included home recordings of songs Lennon never completed or released commercially. The songs on the tape included the eventually completed and released "Free as a Bird" and "Real Love", in addition to two other songs "Grow Old With Me" and "Now and Then". In March 1995, the three surviving Beatles began work on "Now and Then" by recording a rough backing track that was to be used as an overdub. However, after only two days of recording, all work on the song ceased and plans for a third reunion single were scrapped permanently.

According to Paul McCartney, George Harrison "didn't want to do it," possibly because new verses would have had to be written. Producer Jeff Lynne reported that "It was one day – one afternoon, really – messing with it. The song had a chorus but is almost totally lacking in verses. We did the backing track, a rough go that we really didn't finish." An additional factor behind scrapping the song was a technical defect in the original recording. Like Real Love, a 60 cycles mains hum can be heard throughout Lennon's demo recording. However, it was much louder on the Now and Then recording, therefore making it much harder to remove.

Throughout 2005 and 2006, press reports speculated that McCartney and Starr would release a complete version of the song in the future. On April 29, 2007, it was reported in the Daily Express that the song may be released to coincide with the Beatles catalogue being released for the first time via digital download. Additional reports circulated that same year that Paul McCartney was hoping to complete the song as a "Lennon/McCartney composition" by writing new verses, laying down a new drum track recorded by Ringo, and utilizing archival recordings of George Harrison's guitar work.
pi_72016436
Van de week een engels muziekblaadje gezien met een 12-pagina Beatles special en een CD met ''inspiratie-nummers'' van the Beatles (nummers van Chuck Berry, Elvis Presley, etc.)
Kost 9 euro, waard om te kopen?
pi_72016650
Volgt er nog iemand die samples op Cual Es?

Tot zover heb ik Please Please Me, With The Beatles, Beatles For Sale en Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band gehoord, en ik wil zo graag Revolver horen. Het klinkt allemaal wel mooi, trouwens, vooral die heldere stemmen en instrumentatie die ik voorheen nog niet (zo duidelijk) heb gehoord.
pi_72016990
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:32 schreef blckbb het volgende:
Van de week een engels muziekblaadje gezien met een 12-pagina Beatles special en een CD met ''inspiratie-nummers'' van the Beatles (nummers van Chuck Berry, Elvis Presley, etc.)
Kost 9 euro, waard om te kopen?
Uncut zeker?


Voor die CD's hoef je 't niet te doen, daar staat nooit zoveel bijzonders op.
Dus even doorbladeren of die artikelen wat waard zijn. Vaak is het informatie die al 1000 keer is gepubliceerd. Al maakt dat niet persé uit, toch kan zo'n special in een blad erg leuk leesvoer zijn.
pi_72017534
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:53 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uncut zeker?
[ afbeelding ]

Voor die CD's hoef je 't niet te doen, daar staat nooit zoveel bijzonders op.
Dus even doorbladeren of die artikelen wat waard zijn. Vaak is het informatie die al 1000 keer is gepubliceerd. Al maakt dat niet persé uit, toch kan zo'n special in een blad erg leuk leesvoer zijn.
Jep dat is 'm. Ik dacht; leuk blad, 9 dollar/4,50 pond, dus ongeveer 6 euro... niet dus
pi_72022111
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:10 schreef Honky het volgende:
Kan ik hier uit opmaken dat tijdens de Anthology-sessies Now and Then uberhaupt (af)gemaakt is?
Zie het bericht na jouw post. Volgens Jeff Lyne is er één middag geprobeerd om er iets van te maken. Maar George Harrison had er geen vertrouwen in, en was alweer een beetje klaar met het Anthology-project. Aanvullend kan ik zeggen dat Yoko recent een tape van een vroegere generatie gevonden heeft, waarop de heftige brom van de demo waar The Threetles mee moesten werken bijna volledig verdwenen is. Deze nieuwe tape is een tijdje terug uitgelekt op bootleg, en klinkt inderdaad stukken beter. In 2007 heeft McCartney naar verluidt de opnames afgerond. En hier komt ook weer het nieuwe gerucht vandaan dat het de laatste 'geheime' track op Rock Band zou zijn. Hopelijk is dat de reden dat alle pers-demo's stoppen vlak voor dat nummer...
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:40 schreef psychedelicate het volgende:
Volgt er nog iemand die samples op Cual Es?

Tot zover heb ik Please Please Me, With The Beatles, Beatles For Sale en Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band gehoord, en ik wil zo graag Revolver horen. Het klinkt allemaal wel mooi, trouwens, vooral die heldere stemmen en instrumentatie die ik voorheen nog niet (zo duidelijk) heb gehoord.
Jep, het klinkt dynamischer dan ooit, en het verschil met de originele CD's is schrijnend. Viel me tijdens het vergelijken ook gelijk weer op hoe goed de Dr. Ebbetts needledrops eigenlijk zijn. Zit ook te wachten op "Revolver", daar zal het verschil het duidelijkst te horen zijn. "Beatles For Sale" staat er nu op, en die klinkt ook verbluffend.
pi_72028262
Het was ook te mooi om waar te zijn : "Only 1 Song left to announce in The Beatles: Rock Band! What song do you hope made the game? A. Hey Jude B. Yesterday C. Flying D. Help!"
pi_72028325
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:46 schreef Aisumasen het volgende:
Het was ook te mooi om waar te zijn : "Only 1 Song left to announce in The Beatles: Rock Band! What song do you hope made the game? A. Hey Jude B. Yesterday C. Flying D. Help!"
Waar staat die poll? Het gaat dus zeker tussen die 4?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72028518
Op hun Facebook en Twitter .
pi_72033220
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Waar staat die poll? Het gaat dus zeker tussen die 4?

Nouja het geeft ook niet aan dat het persé een van die 4 is maar de kans is groot.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:04:49 #264
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72037331
Pfff wat een tegenvaller als het tussen die 4 gaat.. had gehoopt op een vette medley van Abbey Road of A Day in the life ofzo ..

Hopelijk kunnen we daarna nog veel platen downloaden van de PS Store!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72038024
De medley van Abbey Road verschijnt al in oktober, wanneer het album als DLC wordt verkocht. Als ze de al bekende nummers + de medley op de disc zouden zetten, zou dat maar 3 nieuwe nummers overlaten voor de DLC.
pi_72038057
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:26 schreef psychedelicate het volgende:
De medley van Abbey Road verschijnt al in oktober, wanneer het album als DLC wordt verkocht. Als ze de al bekende nummers + de medley op de disc zouden zetten, zou dat maar 3 nieuwe nummers overlaten voor de DLC.
Maar was de DLC niet exclusief voor Xbox Live?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72038427
Volgens mij is alleen All You Need Is Love exlusief voor Xbox Live.
pi_72038835
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:40 schreef psychedelicate het volgende:
Volgens mij is alleen All You Need Is Love exlusief voor Xbox Live.

Tijdelijk exclusief dus die komt later voor ps3 uit.
Daarnaast komt in november het complete Sgt Pepper uit als DLC met Rubber Soul volgend in december. Prijzen van die 2 zijn nog niet bekend maar AR was dacht ik zo'n 16 euro. Ben zelf meer benieuwd naar de latere albums aangezien de droomwerelden wel erg mooi zijn.

Ik weet ook niet of dit al gepost is maar trailer 3 is al een paar dagen uit met stukjes uit Lucy, While my Guitar, Don't let me down, Come together, Dear Prudence, Hard day's Night en Helter Skelter.

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:54:55 #269
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72038895
Er staan weer nieuwe nummers op http://www.cuales.fm
- I'll follow the sun*
- Eight days a week*
- Paperback Writer
- Rain
- Lady Madonna

* al eerder voorbij gekomen
pi_72038901
Trouwens net ook eindelijk de stereo box besteld. Op CDwow.com besteld, wat betekent dat ik wel eerst zo'n 7 werkdagen moet wachten, maar het scheelt me ook ¤35.

Next up is de Epiphone Casino, en ik zoek nog steeds naar een winkel die de TB:RB (Limited Edition) op 09-09-09 kan leveren, anders gaat het gewoon via het oude vertrouwde Bol.com.

@Bovenstaande post; de twee oude nummers zijn nu vervangen door Hey Jude en Revolution.

Edit: Rain en Hey Jude klinken nu wel zeer lekker. Revolution is helaas niet zo explosief als op LOVE, maar dat wisten we al.

[ Bericht 8% gewijzigd door psychedelicate op 20-08-2009 14:04:29 ]
pi_72039297
Dat klinkt goed. Ik blijf maar twijfelen tussen Rock Band en Remasters
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72045527
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef psychedelicate het volgende:
Trouwens net ook eindelijk de stereo box besteld. Op CDwow.com besteld, wat betekent dat ik wel eerst zo'n 7 werkdagen moet wachten, maar het scheelt me ook ¤35.

Next up is de Epiphone Casino, en ik zoek nog steeds naar een winkel die de TB:RB (Limited Edition) op 09-09-09 kan leveren, anders gaat het gewoon via het oude vertrouwde Bol.com.

@Bovenstaande post; de twee oude nummers zijn nu vervangen door Hey Jude en Revolution.

Edit: Rain en Hey Jude klinken nu wel zeer lekker. Revolution is helaas niet zo explosief als op LOVE, maar dat wisten we al.
Bart Smit heeft um op 10 september verwacht staan. Meestal worden games in Nederland op maandag/dinsdag uitgeleverd waarbij ze officieel pas op vrijdag verkocht mogen worden. In de regel worden ze meestal echter al donderdagavond verkocht. Het zal me dus niet verbazen als BS ze op weonsdag al uitlevert.

EDIT: Cymbalen gevonden welke met Beatles RB werken. Maken de ervaring toch weer beter:
http://www.redcoon.nl/ind(...)ymbal_Expansion_Kit/

Beatles Rock band in aktie op E3, drummen ziet er leuk uit:
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72047773
Probeer nu mijn bestelling bij CDwow te cancelen, zodat ik bij Amazon voor ¤140 (incl. verzendkosten) de stereo box kan kopen. Dat zou me weer ¤45 besparen.

De Epiphone Casino is onderhand ook al besteld. Alleen de game nu nog.
pi_72065055
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:14 schreef psychedelicate het volgende:
Probeer nu mijn bestelling bij CDwow te cancelen, zodat ik bij Amazon voor ¤140 (incl. verzendkosten) de stereo box kan kopen. Dat zou me weer ¤45 besparen.
Welke amazon is dat?

EDIT:
O, de Amerikaanse, natuurlijk.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:10:27 #275
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72067633
Weer nieuwe nummers op Cuales

- Don't let me down
- Ballad of John & Yoko
- Old Brown Shoe
- Across the Universe
- Let It Be
pi_72068267
Die stonden er gisteren helaas ook al op. Soms wisselen ze om het half uur, soms om het uur, en soms pas om de dag.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:40:20 #277
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72069678
Oh, my bad
pi_72071588
Salaris valt hoger uit als verwacht, Xbox 360 gaat er dus wel komen En dan daarna Rockband
pi_72071869
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:14 schreef psychedelicate het volgende:
Probeer nu mijn bestelling bij CDwow te cancelen, zodat ik bij Amazon voor ¤140 (incl. verzendkosten) de stereo box kan kopen. Dat zou me weer ¤45 besparen.

De Epiphone Casino is onderhand ook al besteld. Alleen de game nu nog.
Is Amazon het goedkoopste voor de box? (stereo of mono)?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:05:22 #280
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72071953
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:51 schreef blckbb het volgende:
Salaris valt hoger uit als verwacht, Xbox 360 gaat er dus wel komen En dan daarna Rockband
Tip: Playstation 3 is sinds deze week in prijs verlaagd, 299,- en je kan gratis online games met mede-beatles

ik kan echt niet wachten trouwens tot 09-09-09..

[ Bericht 4% gewijzigd door satecl op 21-08-2009 15:10:53 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72071983
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:05 schreef satecl het volgende:

[..]

Tip: Playstation 3 is sinds deze week in prijs verlaagd, 299,- en je kan gratis online games met mede-beatles
Ik koop een Xbox 360 tweedehands rond de 125 euro
Daarna nog geld genoeg om Beatles Rockband te kopen, en dan pas later een gitaar.. Tsja 't moet helaas in stapjes
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:08:49 #282
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72072041
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:06 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik koop een Xbox 360 tweedehands rond de 125 euro
Daarna nog geld genoeg om Beatles Rockband te kopen, en dan pas later een gitaar.. Tsja 't moet helaas in stapjes
Voor 125 euro hoop ik wel da tje er een harde schijf bij hebt. Heb de arcade wel eens in de actie gezien voor 140 euro nieuw
pi_72072117
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef Blinker het volgende:

[..]

Voor 125 euro hoop ik wel da tje er een harde schijf bij hebt. Heb de arcade wel eens in de actie gezien voor 140 euro nieuw
ik ga idd voor de Arcade (zit geen harde schijf maar wel een memorycard van 256 mb bij, lijkt me genoeg voor B RB, en zoniet dan koop ik een grotere stick )
En waar heb je die Xbox gezien dan?
pi_72072364
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:02 schreef warpozio het volgende:

[..]

Is Amazon het goedkoopste voor de box? (stereo of mono)?
Op Amazon is de stereo box maar $180, wat neerkomt op zo'n ¤127. Verzendkosten verschillen, je kan ze er 30 werkdagen over laten doen en weinig betalen, 10 werkdagen kost zo'n ¤15 (dit is wat ik doe), en 4 werkdagen kost het dubbele/driedubbele.
pi_72072586
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:06 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik koop een Xbox 360 tweedehands rond de 125 euro
Daarna nog geld genoeg om Beatles Rockband te kopen, en dan pas later een gitaar.. Tsja 't moet helaas in stapjes
Zonder gitaar valt er weinig te spelen...
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72072665
Voor ¤20/30 gewoon even zo'n lelijk Guitar Hero (Xplorer o.i.d.) gitaartje erbij halen. Een spel zoals GH of RB spelen met een gewone controller is inderdaad niks aan.
pi_72073261
Voor degenen die het nieuwe artwork van de remasters wat nader wil bekijken:

http://www.specialopsmedia.com/assets/beatles/assets.zip

Is een zip van177 MB, download nogal traag, maar bevat foto's in hi-res van de boxen en covers (en ook wat portretten en logo's, voor gebruik in artikelen).

Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou heel zuinig ga doen en de stereobox in de US bestel of toch maar wat duurder in Engeland (beide Amazon), wellicht samen met de mono-box... Duitsland zou ook nog kunnen. Het is misschien dom en kinderachtig, maar ik wil liever geen set waar op elke cd staat Made in the US... Ik wil het liefst Made in the UK...! Want daar komen de originelen toch vandaan...! Maar goed, natuurlijk weet niemand nog wat er precies allemaal op de cd's komt te staan wat dat betreft... Gaat natuurlijk ook helemaal nergens over, maar toch... Made in the UK is leuker dan Made in the US of Made in Germany... Je hebt trouwens groot kans dat op alles in de mono-box Made in Japan staat, want die schijnt daar gedrukt te zijn.

Zijn er nog meer lui hier die zo precies zijn en op details gericht, of ben ik de enige...?
pi_72073335
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef Honky het volgende:

[..]

Zonder gitaar valt er weinig te spelen...
Kan wel, met controller. Wel weinig aan achja.
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:32 schreef psychedelicate het volgende:
Voor ¤20/30 gewoon even zo'n lelijk Guitar Hero (Xplorer o.i.d.) gitaartje erbij halen. Een spel zoals GH of RB spelen met een gewone controller is inderdaad niks aan.
Mogelijkheid mogelijkheid, even zoeken
pi_72073664
Alles behalve "Made in Germany" is goed.

@blckbb: http://www.voordeelreus.nl/guitar-hero-gitaar-bedraad-p-357.html
pi_72073709
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:07 schreef psychedelicate het volgende:
Alles behalve "Made in Germany" is goed.

@blckbb: http://www.voordeelreus.nl/guitar-hero-gitaar-bedraad-p-357.html
Ziet er iig wel tof uit, echter kan ik dan beter doorsparen voor een Beatles gitaar... Of ik hou dit geld apart en koop gewoon de hele set na mijn salaris van September
pi_72073993
Als je zolang kan wachten, dan zou ik daarvoor gaan. Ik bedoel, een miniatuur Hofner bass, een Pearl drumset en (nog onbekende) extra's? Hell yeah!

(De hele set is trouwens wel een 'Limited Edition', voor zover ik weet, dus misschien moet je 'm al bestellen.)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:56:52 #292
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72074918
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:18 schreef psychedelicate het volgende:
Als je zolang kan wachten, dan zou ik daarvoor gaan. Ik bedoel, een miniatuur Hofner bass, een Pearl drumset en (nog onbekende) extra's? Hell yeah!

(De hele set is trouwens wel een 'Limited Edition', voor zover ik weet, dus misschien moet je 'm al bestellen.)
Ik dacht dat het gewoon een Special Edition was?

En idd, als je Rockband koopt, gewoon meteen alles
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72075335
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:18 schreef psychedelicate het volgende:
Als je zolang kan wachten, dan zou ik daarvoor gaan. Ik bedoel, een miniatuur Hofner bass, een Pearl drumset en (nog onbekende) extra's? Hell yeah!

(De hele set is trouwens wel een 'Limited Edition', voor zover ik weet, dus misschien moet je 'm al bestellen.)
Ik bestel niets waar ik geen geld voor heb
Nja ik heb er wel geld voor, maar geen console
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:18:20 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72076804
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:10 schreef Blinker het volgende:
Weer nieuwe nummers op Cuales

- Don't let me down
- Ballad of John & Yoko
- Old Brown Shoe
- Across the Universe
- Let It Be
Wederom nieuwe nummers
- I Saw Her Standing There
- Misery
- Boys
- Please Please Me
- Love Me Do
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72076861
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het gewoon een Special Edition was?
Je hebt gelijk.
quote:
"The Beatles Stereo Box Set"

Total for this Order: $198.97

Delivery estimate: September 21, 2009 - October 1, 2009
Heil Amazon.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:55:44 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72077696
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:20 schreef psychedelicate het volgende:
Heil Amazon.
Dat ga ik ook bestellen, eerst nog iemand zien te vinden met creditcard. Damn, ik heb er zin in
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72078314
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:20 schreef psychedelicate het volgende:

Heil Amazon.
Hm, 21 september - 1 oktober... verwachten ze dat je 'm dan echt thuis hebt, of gaan ze 'm dan versturen...? Maar goed, het is wel een lekkere normale prijs: da's nog te doen! Ben beniewd of de mono-box nog weer leverbaar gaat worden daar.
pi_72078381
Tussen 21 september en 1 oktober wordt het geleverd.
pi_72078451
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:36:31 #300
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72078800
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:20 schreef psychedelicate het volgende:
Tussen 21 september en 1 oktober wordt het geleverd.
Ik keek ook al maar het verschil in prijs tussen prior verzenden (2-4) dagen en traag verzenden is net iets te groot.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:37:15 #301
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72078822
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')