pi_71588960
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef Dionysiou het volgende:
Maakt niet uit

Maar ik lees net dat je hem eerst moet resetten voordat je een nieuwe ''ECU'' gaat uitvoeren. Misschien is dit nog van de vorige eigenaar, dus ik reset hem morgen, doe een nieuwe test en hopelijk krijg ik niet weer 12 foutcodes..
als een storing niet meer aanwezig is, dan verdwijnt deze als hij 4x voorbij gekomen is.



edit: je hebt wel kans dat je je accu leegtrekt, dus misschien starten met een auto erbij

[ Bericht 5% gewijzigd door Dulk op 04-08-2009 11:48:25 ]
namaste
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:48:48 #27
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71590718
Merci zal het zo even doen met een auto erbij inderdaad en laat hem even 4x voorbij komen en dan opnieuw zo'n test uitvoeren.

Bedankt voor je duidelijke hulp, daar heb ik teminste wat aan
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:25:37 #28
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_71591785
de scooter start wel maar als je gas geeft slaat die uit?
wat voor geluid maakt hij als de uit slaat?

- gesputter/stotteren of gebrekkig = verstopping/teveel benzine
- een "bwoooooaaaaaaappppp" geluid is te veel lucht en kan op een scheur of valse lucht wijzen.
maoam is voor bazen!
pi_71593503
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:48 schreef Dionysiou het volgende:
Merci zal het zo even doen met een auto erbij inderdaad en laat hem even 4x voorbij komen en dan opnieuw zo'n test uitvoeren.

Bedankt voor je duidelijke hulp, daar heb ik teminste wat aan
ik heb hier zelf ook nog een sr50 ditech staan, en heb ook al eens problemen gehad

het was uiteindelijk een kapotte luchtcompressor
namaste
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:07:43 #30
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71594956
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:25 schreef renedis het volgende:
de scooter start wel maar als je gas geeft slaat die uit?
wat voor geluid maakt hij als de uit slaat?

- gesputter/stotteren of gebrekkig = verstopping/teveel benzine
- een "bwoooooaaaaaaappppp" geluid is te veel lucht en kan op een scheur of valse lucht wijzen.
Ik had dit vroeger was 'ineens' over en niet meer gehad, oorzaak nooit achterhaald of opgelost:


Ennuh, als ik hem nu start loopt ie 'gewoon' maar als je gas geeft dan slaat ie niet meteen uit maar na een tijdje (ook al je geen gas geeft).
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:08:44 #31
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71594987
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:18 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik heb hier zelf ook nog een sr50 ditech staan, en heb ook al eens problemen gehad
[ afbeelding ]
het was uiteindelijk een kapotte luchtcompressor

Aw, dat ziet er niet echt fijn uit
Ik heb hem gereset ennn... geen foutmeldingen!

Dus het is zeker weten dat het na de nieuwe uitlaatpakking kwam dus net mijn moeders vriend opgebeld en die gaat weer naar de loods vanavond
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:31:31 #32
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_71595668
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:07 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ik had dit vroeger was 'ineens' over en niet meer gehad, oorzaak nooit achterhaald of opgelost:


Ennuh, als ik hem nu start loopt ie 'gewoon' maar als je gas geeft dan slaat ie niet meteen uit maar na een tijdje (ook al je geen gas geeft).
ik zie een andere uitlaat. is het wel een ditech uitlaat? zo niet, daar is je probleem! de ditech zal wel lopen maar uit eindelijk kapot gaan.

dat hij na een tijdje uitvalt lijkt te wijzen op een compressie probleem. Dan zit er of een scheur, hij trekt valse lucht of er zit iets niet goed aangesloten (ook weer met de valse lucht te maken.)

Ik zou eerst maar eens naar de luchtcompressor kijken. alles netjes los halen en weer vast zetten.
Misschien is die niet goed vast gezet (scheef oid) en kan die daardoor geen goede compressie opbouwen.
maoam is voor bazen!
pi_71596298
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:08 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Aw, dat ziet er niet echt fijn uit
Ik heb hem gereset ennn... geen foutmeldingen!

Dus het is zeker weten dat het na de nieuwe uitlaatpakking kwam dus net mijn moeders vriend opgebeld en die gaat weer naar de loods vanavond
ik hoop voor je dat dat het is.
hoe komt het eigenlijk dat je uitlaat los zat?
namaste
pi_71596325
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:31 schreef renedis het volgende:

[..]

ik zie een andere uitlaat. is het wel een ditech uitlaat? zo niet, daar is je probleem! de ditech zal wel lopen maar uit eindelijk kapot gaan.

dat hij na een tijdje uitvalt lijkt te wijzen op een compressie probleem. Dan zit er of een scheur, hij trekt valse lucht of er zit iets niet goed aangesloten (ook weer met de valse lucht te maken.)

Ik zou eerst maar eens naar de luchtcompressor kijken. alles netjes los halen en weer vast zetten.
Misschien is die niet goed vast gezet (scheef oid) en kan die daardoor geen goede compressie opbouwen.
er zit standaard een terugloop op, dus ik denk dat het de originele is.

TS: start de scoot makkelijk?
namaste
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:41:32 #35
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71597836
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:51 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik hoop voor je dat dat het is.
hoe komt het eigenlijk dat je uitlaat los zat?
Ik hoop het ook, accu zit vol en hij start dus er zijn geen foutmeldingen thanks god. Ik werd even helemaal niet blij gisternacht toen ik al die foutmeldingen zag

De schroefjes zaten redelijk los en tijdens rijden nog losser gegaan (denken we).
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:45:11 #36
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71597948
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:52 schreef Dulk het volgende:

[..]

er zit standaard een terugloop op, dus ik denk dat het de originele is.

TS: start de scoot makkelijk?
Het is de originele klopt.

De scooter start na 1 seconde, eerst hoor je dat ie wilt starten zeg maar en dan start ie netjes.
Vroeger liep ie stationair ook niet lekker, viel ie vanzelf uit als je effen geen gas gaf als je bijv stond te wachten voor een stoplicht en wou die pas weer na 5-6 minuten starten.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:48:12 #37
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71599709
zucht ik wordt oud.
Waar is de tijd gebleven dat brommers geen foutcode displays hadden.
Mijn brommert had vroeger maar 2 lampjes, de koplamp en het achterlicht.
Een Tomos A35, beetje eraan sleutelen en daar denderde Hr-Flip over neerlands wegen gammel zwabberend frame met 70km/h, en had je pech dan ff sleutelen met een hamer een bahco en het deed het allemaal weer.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:35:36 #38
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71628041
Hello

Ik heb weer een probleem uitlaat zit erop.

Als ik hem wil starten dan krijg ik de hele tijd dat start geluid na een tijdje start ie maar slaat ie af, ik krijg ook af en toe van die poefjes uit mijn uitlaat.

Wat kan dit nou weer zijn?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:10:17 #39
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71628904
En de bovenkant van de bougie was aardig zwart en als je met schuurpapier er langs ging gaf ie geen vonk:

Kan het dat dit het is:
quote:
hallo,,
ik heb een aprilia sr ditech..
maar mijn bougie wordt de hele tijd zwart
ik heb er al paar keer een nieuwe in gedaan maar dat helpt niks.. want hij wordt na 30/35 km weer zwart..en dan begint die weer te pruttelen..en dan geef ik vol gas en dan komt die niet meer voor uit..
maar als ik er een nieuwe bougie er in doe is alles weer goed!!
ik heb gelezen en gehoort dat het mischien aan de olie licht maar ik heb er nooit last van gehad..
maar ik heb er wel een andere uitlaat er op gezet maakt dat ook uit??


Gr. harmco
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71631953
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:48 schreef Hr-Flip het volgende:
zucht ik wordt oud.
Waar is de tijd gebleven dat brommers geen foutcode displays hadden.
Mijn brommert had vroeger maar 2 lampjes, de koplamp en het achterlicht.
Een Tomos A35, beetje eraan sleutelen en daar denderde Hr-Flip over neerlands wegen gammel zwabberend frame met 70km/h, en had je pech dan ff sleutelen met een hamer een bahco en het deed het allemaal weer.
Ik heb een Kymcie Aclitoris zonder digi-display met een gewone carbie zonder ejaculatie
Loopt ook 1:40
Zo zuinig liepen die zundapps,kreidlers,yamaha's en puchs niet hoor
Maar wie lette daar toen op...snelheid en er meiden mee versieren
pi_71633566
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:10 schreef Dionysiou het volgende:
En de bovenkant van de bougie was aardig zwart en als je met schuurpapier er langs ging gaf ie geen vonk:

Kan het dat dit het is:
[..]


dat was ik alweer vergeten inderdaad.

Deze scoots kunnen nogal veel bougie's verbruiken, zet er eens een nieuwe in.
als het goed is is het een NGK PMR7A
namaste
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:50:20 #42
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71689686
Oke update, er zat een stekkertje los dicht bij de accu die deden we vast toen startte ie zonder problemen stukje gereden, toen kwam de koper (hij wilt hem graag) en toen ging ie een proefritje maken, startte perfect maar op de terugweg sloeg ie af en hoorde hij meteen de brandstof pomp en zei die dat injection check lichtje brande.
We hebben nu de luchtfilter open gehaald, ziet er goed uit van binnen. Bougie vonkt, uitlaat zit goed, benzine komt er door.


We zijn echt radeloos, we zaten misschien met de theorie dat er iets elektronisch niet goed is afgesteld. Qua lucht etc. of dat het mengsel niet goed is. Of iets met cooling liquid maar daar weet ik echt niks van of hoe je dat nakijkt. Want de de cooling liquid op de dasboard waar de kilometer teller staat etc. die werkt niet. En de benzine pijl wel.

Enige tips nog, we zijn echt radeloos. Alles zat ook goed vast etc. zat er goed bij..

EDIT: Net weer geprobeerd hij wou wel starten (iets van 6x geprobeerd) net maar als je een beetje gas geeft slaat ie uit en hoor je een poefje. En als je geen gas geeft blijft ie soms even stationair lopen.


EDIT op EDIT: Nu wou ik hem starten, hij sloeg meteen aan, ik gaf meteen gas en toen had ie een paar haperingen daarna niet meer nu loopt ie al zo'n 5 minuten stationair zonder problemen zonder aan het gas te zitten.

Na de 5 minuten stationair te lopen uit gezet, 4 keer gestart en zonder problemen geen haperingen normaal krijg ik hem 1x gestart en als ik hem dan uit doe dan start ie een half uur niet meer daarna wel met moeite.

Wat kan dit toch zijn, dit ding is hartstikke onverwachts?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dionysiou op 07-08-2009 20:40:14 ]
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71702835
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:50 schreef Dionysiou het volgende:
Oke update, er zat een stekkertje los dicht bij de accu die deden we vast toen startte ie zonder problemen stukje gereden, toen kwam de koper (hij wilt hem graag) en toen ging ie een proefritje maken, startte perfect maar op de terugweg sloeg ie af en hoorde hij meteen de brandstof pomp en zei die dat injection check lichtje brande.
We hebben nu de luchtfilter open gehaald, ziet er goed uit van binnen. Bougie vonkt, uitlaat zit goed, benzine komt er door.


We zijn echt radeloos, we zaten misschien met de theorie dat er iets elektronisch niet goed is afgesteld. Qua lucht etc. of dat het mengsel niet goed is. Of iets met cooling liquid maar daar weet ik echt niks van of hoe je dat nakijkt. Want de de cooling liquid op de dasboard waar de kilometer teller staat etc. die werkt niet. En de benzine pijl wel.

Enige tips nog, we zijn echt radeloos. Alles zat ook goed vast etc. zat er goed bij..

EDIT: Net weer geprobeerd hij wou wel starten (iets van 6x geprobeerd) net maar als je een beetje gas geeft slaat ie uit en hoor je een poefje. En als je geen gas geeft blijft ie soms even stationair lopen.


EDIT op EDIT: Nu wou ik hem starten, hij sloeg meteen aan, ik gaf meteen gas en toen had ie een paar haperingen daarna niet meer nu loopt ie al zo'n 5 minuten stationair zonder problemen zonder aan het gas te zitten.

Na de 5 minuten stationair te lopen uit gezet, 4 keer gestart en zonder problemen geen haperingen normaal krijg ik hem 1x gestart en als ik hem dan uit doe dan start ie een half uur niet meer daarna wel met moeite.

Wat kan dit toch zijn, dit ding is hartstikke onverwachts?
Het enige stekkertje dat bij je accu in de buurt zit is de fuelinjector, maar als dat stekkertje niet vastgezeten heeft dan doet de scoot helemaal niets.

De afstelling wordt helemaal door de ecu geregeld, dat is dus ook gewoon in orde.

De temp meter komt bijna nooit omhoog met deze motorblokken, aangezien de radiator te goed koelt
als je ongeveer 1/3 van de radiator zou afplakken, dan zou je de meter moeten zien reageren.

Het zou kunnen dat je compressorslang (de slang die van achteren naar voren loopt) verstopt is met sludge (olie/water mengsel) als het goed is zit de slang met slangenklemmen vast en kan je deze gewoon loshalen en er doorheen kijken. als dit zo is dan zit er ook in je injectorbakje (rond bakje aan de onderkant van je injectorhuis) sludge, dat dien je dan ook schoon te maken.

Probeer bovenstaand dus eerst even

[ Bericht 0% gewijzigd door Dulk op 08-08-2009 09:00:40 ]
namaste
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:57:27 #44
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71707296
Bedankt voor je advies Dulk!
Gister avond deed ie het nog steeds niet super, maar ondanks dat wou die kerel hem nog steeds kopen hij heeft voor de 3e keer een proefritje gemaakt en viel uit en wou er alsnog 900 euro voor neertellen (echt geld). Staat ook 27.000 KM op de teller dus ik ben er best wel blij mee dat ik er vanaf ben!

Bedankt voor je goeie hulp en adviezen Dulk!
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71707706
27.000km
Dat is net zo veel als een auto met 270.000km
Sowieso scooters Heb ze ook gehad, wat een rampendingen zijn dat
Goede ouwe brommerts Het enige dat electrisch is, is je onsteking (die maakt electriciteit en ontsteekt je brandstof ermee) en je voor en achterlicht + remlicht

Misschien een citta of een tomos erbij voor de fun
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71707788
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

Het enige stekkertje dat bij je accu in de buurt zit is de fuelinjector, maar als dat stekkertje niet vastgezeten heeft dan doet de scoot helemaal niets.

De afstelling wordt helemaal door de ecu geregeld, dat is dus ook gewoon in orde.

De temp meter komt bijna nooit omhoog met deze motorblokken, aangezien de radiator te goed koelt
als je ongeveer 1/3 van de radiator zou afplakken, dan zou je de meter moeten zien reageren.

Het zou kunnen dat je compressorslang (de slang die van achteren naar voren loopt) verstopt is met sludge (olie/water mengsel) als het goed is zit de slang met slangenklemmen vast en kan je deze gewoon loshalen en er doorheen kijken. als dit zo is dan zit er ook in je injectorbakje (rond bakje aan de onderkant van je injectorhuis) sludge, dat dien je dan ook schoon te maken.

Probeer bovenstaand dus eerst even
Als het goed is heeft de cilinderkop een thermostaat waar het koelvloeistof doorheen gaat, en het lijkt me dat die pas open gaat bij een bepaalde temperatuur. De bedoeling is juist dat het te goed koelt, zodat het blok op een constant ideaal temperatuur draait. Door de goede koeling zal het niet boven de 70 graden uitkomt, maar door de thermostaat niet boven de 60.
Want hoe lang gaat zo'n blokje mee als het constant op 20 graden draait, of 80 graden als ie niet goed genoeg koelt?

Of de thermostaat is stuk/niet aanwezig, of je temperatuurmeter is stuk.
Dit is simpel te fixen, je kan een sensor in de cilinderkop schroeven, waarbij je de draden van de sensor op je dashboard aansluit en je temperatuurmeter het weer doet.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:45:34 #47
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71708201
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:20 schreef Sjibble het volgende:
27.000km
Dat is net zo veel als een auto met 270.000km
Sowieso scooters Heb ze ook gehad, wat een rampendingen zijn dat
Goede ouwe brommerts Het enige dat electrisch is, is je onsteking (die maakt electriciteit en ontsteekt je brandstof ermee) en je voor en achterlicht + remlicht

Misschien een citta of een tomos erbij voor de fun
Ja ik weet het, het is enorm veel dat was voor mij al een reden om de scooter te verkopen met in mijn achterhoofd dat als het injectie systeem het ooit begeeft (hij heeft al veel KM's erop zitten) dat je dan echt de sjaak bent als je naar een dealer gaat, als je er al een vind die di-techs wilt repareren.

Ik neem inderdaad een Citta of een Tomos voor de kleine afstanden ga toch met de trein naar school
Maarja, ondanks dat ie best onbetrouwbaar is zei die: Als ie start neem ik hem mee. Nou ik ben er blij mee, net vrijwaringsbewijs gekregen en gaf ik het eigendomsbewijs af en net even de verzekering stop gezet
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:34:32 #48
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71709042
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71710621
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:57 schreef Dionysiou het volgende:
Bedankt voor je advies Dulk!
Gister avond deed ie het nog steeds niet super, maar ondanks dat wou die kerel hem nog steeds kopen hij heeft voor de 3e keer een proefritje gemaakt en viel uit en wou er alsnog 900 euro voor neertellen (echt geld). Staat ook 27.000 KM op de teller dus ik ben er best wel blij mee dat ik er vanaf ben!

Bedankt voor je goeie hulp en adviezen Dulk!
met 27K weet ik wel waar je probleem zit, waarschijnlijk zit er speling op je krukas, na gem. 25K zijn je lagers gewoon op (aan de kant van de vario) hierdoor trekt hij dus valse lucht. en gaat hij instabiel draaien.

maar je bent er vanaf, goed bezig
namaste
pi_71710633
quote:
ik heb er nog zo eentje staan, jammer genoeg niet geschouwd

kopen?
namaste

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')