abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177529662
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

In Bologna kan je ook naar van die cafťs met dit concept:
Je koopt een drankje (bier start bij iets van 6 euro dacht ik en de rest is duurder). Bij je drankje krijg je dan een bord en kan je diverse gerechten opscheppen wat je dan dus "krijgt" bij het drinken. Dit was zeker leuk en lekker om eens een keer te doen!

Bij Cremeria Funivia konden we genieten van het lekkerste ijsje ooit!
Dat zijn toch gewoon Stuzzichini. Is in bijna heel ItaliŽ zo, vooral in steden. Mijn ervaring is dat de drankprijzen dan niet eens duurder zijn. Bijvoorbeeld bij het hierboven genoemde Il Gessetto is dit erg goed.
pi_177529949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat zijn toch gewoon Stuzzichini. Is in bijna heel ItaliŽ zo, vooral in steden. Mijn ervaring is dat de drankprijzen dan niet eens duurder zijn. Bijvoorbeeld bij het hierboven genoemde Il Gessetto is dit erg goed.
Hmm als ik op Stuzzichini Google krijg ik hapjes te zien, terwijl het meer een soort lopend buffet achtig idee was. Het zou best kunnen verder, ik weet niet precies wat het was. Dit heb ik nog nooit op die manier gezien in ItaliŽ (maar ook niet echt naar gezocht).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177530561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hmm als ik op Stuzzichini Google krijg ik hapjes te zien, terwijl het meer een soort lopend buffet achtig idee was. Het zou best kunnen verder, ik weet niet precies wat het was. Dit heb ik nog nooit op die manier gezien in ItaliŽ (maar ook niet echt naar gezocht).
Best veel horecagelegenheden, vooral wijnbarretjes e.d., waarbij ze dan op de bar staan als een lopend buffet inderdaad. Let er maar eens op. Zo uitgebreid zie je inderdaad vooral in steden.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 10:20:02 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177545022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zit je in de goede stad!

Hier is het ook goed toeven:

https://www.tripadvisor.n(...)_Emilia_Romagna.html
Dat ziet er goed uit. Precies wat we zoeken. :9.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177547424
Dat vermoeden had ik al. Die straat waar het zit is helemaal leuk. Met wijnbar Il Gessetto, een Irish pub en naast een pleintje met ook van alles. Heel die wijk is top voor de inwendige mens.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 19:49:36 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178626828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zit je in de goede stad!

Hier is het ook goed toeven:

https://www.tripadvisor.n(...)_Emilia_Romagna.html
Zijn we net geweest. Toptent!
Leuke stad tot nu toe. :).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 15:30:50 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178641747
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles gewoon heerlijk smaakvol. Of je nu pasta, pizza, vlees of wat dan ook neemt. Verder is het van een geweldige familie uit Calabrie die we inmiddels al zo vaak gezien hebben dat het grappig is. Wij zijn er meestal in de zomer en dan zijn we meestal ook de enige toeristen. Het is ook meer een traditie, wij hebben dat ooit gevonden en komen er minimaal eens per jaar. Misschien is het voor een ander helemaal niet zo bijzonder. Maar zeker erg lekker, maar dat zijn er wel meer natuurlijk.
Gisteravond in Ristorante delle Belle Arti wezen eten. Moet je ook namens mijn reisgenoten bedanken. Was uitstekend eten!!!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178648832
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gisteravond in Ristorante delle Belle Arti wezen eten. Moet je ook namens mijn reisgenoten bedanken. Was uitstekend eten!!!
Ah, superleuk om te horen! Nog twee maandjes, dan mag ik weer. Leuke stad he, Bologna.
  Moderator zaterdag 21 april 2018 @ 10:27:22 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178652730
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, superleuk om te horen! Nog twee maandjes, dan mag ik weer. Leuke stad he, Bologna.
Zeker. Aanrader voor een weekend weg.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178655198
Misschien een tip voor als je van Italiaanse supercars/motoren houdt. De fabrieken van onder andere Ferrari,lamborghini,Ducati en pagani liggen in deze streek. Bij sommige fabrieken kun je een factory tour boeken, erg de moeite waard!
  zaterdag 21 april 2018 @ 20:15:29 #36
42322 MCH
Choose disappointment
pi_178660202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2009 23:09 schreef Graftonst het volgende:
Hm dat is wel jammer, dus het is beter om meer in de omgeving te gaan zoeken dan? Heb je nog tips meegenomen van je reis die je kunt delen? 8-)
Komt er nog een reisverslag?
I Wanna Waste My Time On You
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 09:29:07 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178687617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:15 schreef MCH het volgende:
Komt er nog een reisverslag?
Je quote een bericht uit 2009 ...
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 09:42:51 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178687779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:27 schreef botermetham het volgende:
Misschien een tip voor als je van Italiaanse supercars/motoren houdt. De fabrieken van onder andere Ferrari,lamborghini,Ducati en pagani liggen in deze streek. Bij sommige fabrieken kun je een factory tour boeken, erg de moeite waard!
Dat bewaren we voor een andere keer. Nu hebben we ons gericht op het centrum van Bologna en het voedsel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog een tip voor jou dan: Het leukste restaurant waar we zijn geweest is Drogheria della Rosa. Geen menukaart, maar gewoon wat die dag beschikbaar is, wordt door de gastvrouw uitgelegd in Italiaans of nagenoeg perfect Engels als je dat wil.
Heerlijke amuse en aperitief, uitstekende wijn, erg lekker eten (een primo en secundo namen we en een enkeling nog een dessert en allemaal koffie toe) en een geweldige gastheer die ervoor zorgt dat je nooit droog staat. Met 4 man was de uiteindelijke rekening § 207, waar de gastheer § 200 van maakte. Na betaling kwam er nog een fles limoncello op tafel en nog wat kaasjes. Voor vrouwen komt er bij vertrek nog een kleine verrassing.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:45:08 #39
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180996237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Een nadeel... in augustus is de stad uitgestorven. Zal toch wel leuk zijn, maar niet de sfeer van bijvoorbeeld juni als de studenten er nog zijn. In augustus zijn ook gewoon heel veel winkels en andere zaken drie weken dicht. Maar blijft een mooie stad hoor, en voor een dag zul je je prima vermaken en lekker eten.
Veel te warm om de stad echt te bezoeken. Beetje in het zwembad gehangen en heerlijk gegeten. Niet veel gezien dus en mede door het augustus verhaal van Ferragosto bewust gekozen om niet koste wat het kost de binnenstad te bezoeken. Doen we nog weleens goed over. Vlak voor de explosies waren we overigens weer vetrokken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_181002250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Veel te warm om de stad echt te bezoeken. Beetje in het zwembad gehangen en heerlijk gegeten. Niet veel gezien dus en mede door het augustus verhaal van Ferragosto bewust gekozen om niet koste wat het kost de binnenstad te bezoeken. Doen we nog weleens goed over. Vlak voor de explosies waren we overigens weer vetrokken.
Bologna is volgens mij vaak de warmste plek van ItaliŽ. Toen wij er in juni waren was het er overdag ook al 36 graden. Overdag ook maar aan het zwembad geweest, alleen 's avonds de stad in voor een hapje en een drankje. Wat daar dan weer heel lekker is.
Gelukkig heb je geen last gehad van die explosies, echt een enorme vuurbal.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')