abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:51:50 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71459465
Post hier al je verhalen over en foto's van je hamsters! Ik was verbaasd dat er nog geen topic voor was, dus opende ik er maar één! Excuus als ik een topic over het hoofd heb gezien

Dus!

Zelf heb ik sinds enkele dagen twee van deze:


Roborovski dwerghamsters
Ik ben ze nog aan het observeren voor namen en foto's volgen als ze geacclimatiseerd zijn

Voor mensen die eraan denken een hamster in huis te nemen, zelf heb ik hier veel informatie vandaan gehaald:
www.dehamster.nl
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:59:02 #2
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_71459696
Ik heb zelf een plaatje van deze

"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:06:22 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71459937
Waarom mag een kooi niet op de grond, die van mij stonden altijd op de grond
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71460353
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Post hier al je verhalen over en foto's van je hamsters! Ik was verbaasd dat er nog geen topic voor was, dus opende ik er maar één! Excuus als ik een topic over het hoofd heb gezien

Dus!

Zelf heb ik sinds enkele dagen twee van deze:

[ afbeelding ]
Roborovski dwerghamsters
Ik ben ze nog aan het observeren voor namen en foto's volgen als ze geacclimatiseerd zijn

Voor mensen die eraan denken een hamster in huis te nemen, zelf heb ik hier veel informatie vandaan gehaald:
www.dehamster.nl

die heb ik ook gehad!!! eerst had ik 2 mannetjes en toen kregen ze ruzie en beet de ene de andere zijn poot eraf... en daarna overleed die hamster ook...

toen kreeg ik een vrouwtje er bij en kreeg ik van die naakte roze dingetje met zwarte kraaloogjes en die heb ik toen verkocht en daarna geen nieuwe meer genomen
ROAR!!!!
pi_71503250
Aaw we hebben vroeger altijd hamsters gehad. The hightlights over de jaren heen:

* We hadden op een geven moment een vrouwtje, evil witte bitch die continue in je vingers hing. En een grote goudhamster, de goedzak zelf. Toen gingen wij op vakantie en de hamsers gingen uit logeren en diegene was zo slim geweest om ze tijdens het verschonen bij elkaar te zetten en toen hadden we toen we terug kwamen ineens een stuk of 10 hamsters.

* Ook een keer gehad toen waren evil bitch en goedzak ontsnapt. Goedzak had zn kans gegrepen, maar evil bitch was er niet zo blij mee en had m in zn ballen gebeten. Arme beest een zwelling van hier tot tokio en lag half op doodgaan. Dus mn moeder dacht aaaww zielig laat ik m een handje helpen en had een morfinepilletje aan m gegevoerd. Inplaats van doodgaan werd ie helemaal hyper en knapte uit eindelijk helemaal op.

* Toen evil bitch en goedzak eenmaal waren overleden heeft het een aantal jaar geduurd voordat er weer een hamster in huis kwam. Toen kreeg ik Taz (van tazmanian devil...ja ja so 90's). Was een mannetje, zo'n grijze maar dan niet de mini uitvoering. Echt een topbeestje. Zo lief. Sliep in een laatje van mn bureau, ging mee in het voorvakje van mn tuinbroek (zijn die ooit in geweest). Echt een schatje!

* Nog geen jaar later kreeg mijn broertje Gizmo, langharig monster wat niets van mijn Taz moest hebben. Mijn broertje was van mening dat ze gewoon gezellig met elkaar moest spelen Dus op een zondagochtend, hij die beestje uit hun kooien gehaald en Gizmo valt Taz aan. Die beestjes vechten in de handen van mn broertje, broertje ziet ineens bloed *paniek!* begint te gillen, mn vader komt aangelopen ziet hysterisch broertje en pluisjes vol bloed dus die mept die beesten uit zn handen. Taz was helemaal in shock en kroop achter een kast, Gizmo zette het op een lopen richting de trap. En uiteindelijk bleek geen van beide hamster iets te hebben, alleen mn broertje had een gat in zn duim

* Toen hadden we het slimme idee om nog een hamster erbij te nemen, Dizzy. Wederom een evil bitch. Ook deze dame bleef maar in onze vingers hangen en was echt evil. Wijze les: neem mannetjes!

* En tot slot....het trieste einde van Taz. Taz was iets van 4 richting de 5 jaar. Echt mega bejaard voor een hamster, ze worden geloof ik doorgaans iets van 3. Dus ik wist dat het eraan zat te komen. Hij sliep heel veel en erg vast zodat ik al meerdere keren al dacht dat ie dood was. Maar op een ochtend was het duidelijk, dit is Taz zn laatste dag, hij had al af en toe van die ademhalingsstops enzo. Maarja ik moest gewoon naar school, dus ik voor school al helemaal afscheid nemen en na school als een gek naar huis fietsen. Toen kwam ik thuis en ik aaide m nog een keertje en hij tilde zn hoofdje nog een beetje op en toen was het gedaan. Was echt net of ie op me had zitten wachten
pi_71506744
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:06 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom mag een kooi niet op de grond, die van mij stonden altijd op de grond
Die van mij staan altijd al op de grond .
Tap tap tap
pi_71506900
O ja, even wat foto's.
Ik heb al zo'n vijftien jaar hamsters. Het begon met het dwergje Sylvester, daarna de Syrtjes Babe, Romeo, Mickie en Gijs. Toen de dwergjes Pukkel, Frits en Spetter en de geadopteerde roborovski Bram. Nu heb ik een dwergje, Koos, en een geadopteerde Syr, Mol.
Ik zorg ook vaak voor de hamsters van m'n zus, ze staan bij elkaar, dus die beschouw ik als m'n petekindjes. Robbie, Ferrie, Joppie, Bloem en Tobie .

Koos grandioos:






Mol:




Tobie (RIP )




Frits (RIP )


Spetter (RIP )




Bloem (RIP )


En dit was Muis (RIP), de hamster van m'n broer:


Zo, genoeg gespammed
Tap tap tap
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:29:07 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71512163
Yay, hamsterverhalen en foto's! Die onderste foto van Cherrylips' Tobie is wel erg En Spetter was echt mooi!

I hereby introduce to you: the battlehamsters of the North!

De neus van Thor: "Oh hai thurrrr".


En een hyperactieve Loki




Oh en bij mij staan ze op een lage kast Mede vanuit ruimte-overwegingen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71512203
whehe,w at een cutie!
Ja doei.
pi_71513001
Hamsters , en dan vooral russische dwerghamsters
Ik heb er, nadat mijn konijn overleden is in 2000, zo ongeveer altijd gehad.
Gelukkig altijd hele lieve die goed tam waren enzo.

Genoeg gepraat, een paar crappy-foto's van ze (ik heb niet van alle hammies foto's op pc) :

Muis (tumor achter het oogje laten inslapen)
Edit: Hier ligt ze gewoon te slapen op mijn hand:



Mojshi (net voor kerst overleden ):



Poppe, still alive and kickin' :



Overigens is de laatste van kleur veranderd en ziet er nu zo uit als Mojshi

We hebben ook nog een mannetje (uiteraard apart) en das nog een grotere lieverd,
slaapt in mijn vest als ik op de bank tv kijk bijvoorbeeld
pi_71518314
Thor en Loki ! Ze zijn cute! Cool slaaphuisje ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71519448
Oh wat een lieve bolletjes allemaal
Heb vroeger altijd russische hamstertjes gehad, leuke beestjes
pi_71520356
Ik zou er nog heel graag eentje bij willen (of twee), het liefst een koppeltje robbie's of campbelli's, die zijn zo schattig samen . Maar dan niet om mee te fokken, dan moet ik die ukjes weer afstaan enzo, dat kan ik niet.
Of een zwart Rusje, of Russisch blauw. Of een mandarijnkleurige Al die kleurtjes hebben wel een heel groot spaar-ze-allemaal-gehalte.
Tap tap tap
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:20:29 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71524199
Yay, meer hamsters!

Ik vind onze Roborovski's heel lief samen tot nu toe! Hopelijk blijft dat zo, haha. Al lanceren ze mekaar wel af en toe als er eentje in het radje aan het rennen is en de ander erbij wil springen Dan is het ineens *whoop* en liggen ze allebei aan de andere kant van het hok, elkaar verbaasd aan te kijken

Ik vond Chinese dwerghamsters een beetje eng, want ze zijn heel dunnig, maar de mannetjes hebben HUGE ASS testikels Als in: de testikel is het halve beest. No tank ewe.

Mojshi, wat een toffe naam Poppe klinkt ook leuk! (krijg er een beetje een Fryslân Boppe gevoel bij Of Foppe de Haan )

Phaidra krijgt trouwens mede-naam-bedenk-props voor Thor en Loki
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71526064


Zoiets?

Ik zit elke keer weer te janken van het lachen.
Tap tap tap
pi_71532498
@ Maria, de naam Poppe is ontstaan uit het gebrek aan betere namen

Ik heb trouwens nog een leuk verhaal over Mojshi. We hadden in die tijd een grote renbal en ik liet haar altijd in die bal rennen door de kamer....

Ik kom dus na het omkleden beneden, maak de kamerdeur open en ik zie de bal open liggen, geen Mojshi te bekennen. Aaargh ik alles afzoeken maar niets....toen ben ik maar Mojshi gaan roepen en bij de eerste roep komt dat beest heel fanatiek onder de kast uit rennen en kijkt me aan van JA? u riep mij? Met een stofpluisje in haar snorhaartjes en op de achterpootjes me heel lief aankijkend!!
En dan maar zeggen dat Hamsters niet reageren op commando
pi_71532822
Ik heb sinds een paar weken ook Roborovski hamsters
had eerst 2 mannetjes maar de een had de ander al binnen 2 weken doodgebeten
daarna een vrouwtje erbij gekocht in de hoop dat dat beter zou gaan....
met als resultaat dat ik na 4 weken een nestje had



deze foto is van afgelopen donderdag, daar zijn ze 7 dagen oud
pluizig en blauw...
pi_71536516
Wat liehiehiehief!!
Tap tap tap
pi_71536624
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:20 schreef Linnie20v het volgende:
@ Maria, de naam Poppe is ontstaan uit het gebrek aan betere namen

Ik heb trouwens nog een leuk verhaal over Mojshi. We hadden in die tijd een grote renbal en ik liet haar altijd in die bal rennen door de kamer....

Ik kom dus na het omkleden beneden, maak de kamerdeur open en ik zie de bal open liggen, geen Mojshi te bekennen. Aaargh ik alles afzoeken maar niets....toen ben ik maar Mojshi gaan roepen en bij de eerste roep komt dat beest heel fanatiek onder de kast uit rennen en kijkt me aan van JA? u riep mij? Met een stofpluisje in haar snorhaartjes en op de achterpootjes me heel lief aankijkend!!
En dan maar zeggen dat Hamsters niet reageren op commando
Die renbal heb ik ook gehad. Bloem was vrij agressief en die durfde ik niet zo met blote handen op te pakken (wat een kutbeest was dat in het begin zeg, niet normaal). Dus loslopen ging lastig want ik kreeg haar dan niet meer te pakken. Hamster zo getraind dat ze uit haar kooi zo in de bal liep, prima. Ik ging de kooi schoonmaken en dan hoorde je op de achtergrond de hamster overal tegenaan beuken. Opeens is het stil. Ik ga kijken, ligt die bal open . Alles afgezocht naar de hamster, uiteindelijk weten te lokken met wat snoepjes, handdoek over d'r heen gegooid en in de keuken gezet en de keuken afgezet zodat ze hem niet weer kon smeren, en ik ging snel verder met de kooi. Ik draai me om, Bloem weg.
En ik had nog gekeken of ze nergens in kon kruipen, maar blijkbaar niet goed genoeg. Onder de keukenkastjes zat een plank en in de hoek van de keuken zat daar nog een gaatje, het sloot niet goed aan.
Ik hoorde haar ergens rondscharrelen, plint losgemaakt, plankje losgemaakt, geen hamster. Was ze in het keukenkastje gekropen waar ze pannen stonden . Ze zat wel helemaal onder het stof, het zag er niet uit.
Later is ze nog heel lief en tam geworden gelukkig
Tap tap tap
pi_71552566
Hahaha ja ze kruipen altijd waar ze niet gaan mogen

Had je ook dat ze altijd precies ergens heen willen wat niet mogelijk is? En dat ze dan als een idioot staan te rennen/duwen en het balletje aan het aflikken zijn? ( dan zie je steeds zo'n klein rood tongetje door de gaten van de bal )
pi_71553048
Vanmiddag gebeten door m'n dwergje. Ik vertrouwde hem al niet, maar z'n oogje zat dicht (hij graaft tegenwoordig heel veel in het zaagsel, misschien dat er iets in z'n oogje is gekomen) en toen ik hem eruit wilde halen om het beter te bekijken, hing hij ineens aan m'n vinger . Nu heb ik al geleerd dat je een hamster niet zomaar ineens op moet pakken, hij had ook al aan m'n hand geroken, niks aan de hand, ik pak hem op en HAP.
Kutbeest .
Maargoed, er zat een klontje slijm ofzo in z'n oog, heb hem later toen hij op de verdieping zat weer opgepakt en met lauw water schoongemaakt (halfnatte hamster ) en kijken hoe het er morgen uitziet.
M'n vinger klopt nu wel . Heb m'n hamster ook ondergesmeerd met bloed, had niet verwacht dat het zo zou bloeden .
Tap tap tap
pi_71557394
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

Phaidra krijgt trouwens mede-naam-bedenk-props voor Thor en Loki


Ik heb vroeger ook hamsters gehad. 2 Russische dwerghamsters en later 2 goudhamsters.
1x heb ik een dwerghamster gelanceerd toen ik 'm in zijn kooitje wilde aaien en hij in mijn vinger beet. Ik trok terug, maar kennelijk had hij nog steeds mijn vinger vast en vervolgens vloog hij in een mooi boogje een paar meter de kamer in . Gelukkig hield het beestje er niets aan over; ik had echter een bloedende vinger!

En 1 van de goudhamsters was 's nachts overleden voor de ingang van het huisje, terwijl de ander er nog in zat. Vervolgens had de andere besloten om zich dan maar een weg naar buiten te gaan eten . Ieuww. Ik bekeek de overgebleven hamster daarna toch met andere ogen!

Maar verder zijn hamsters ontzettend cute .

[ Bericht 52% gewijzigd door Phaidra op 03-08-2009 10:12:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:10:15 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71557530
Aw !
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71557914
even een klein fotootje van gisteren

10 dagen oud...
pluizig en blauw...
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:42:54 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71558178
Ja hamsters zijn niet vegetarisch he! Dat las ik eerst ook en ik was helemaal verbaasd Maar ook nog kannibalistisch

Aaahw Mipsie, hij krijgt al haar!

En Cherry: idd zoals eerder in dat filmpje Liggen ze met zn tweeën heel beduusd naar het radje te kijken, zo van "daar zaten we net toch in? "
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')