abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:32:47 #1
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:33:10 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71440822
Yeehah!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71440861
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:44 schreef cyclechick het volgende:

[..]

dat is echt schattig

en ja, zo voelt dat wel in de H&M, je bent al bijna een metro man, Tommeke, wanneer gaan we shoppen?
Nu nog een David Beckhamkapsel

Als ik eens naar Utrecht ga stuur ik je een pm
Ik hou stiekem best veel van shoppen hoor!
pi_71441000
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71441210
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Je bent net begonnen met wielrennen en vergelijkt jezelf nu al met Frank schleck

Dan wil ik wel eens weten hoe je er over drie jaar voor staat

overigens deel ik je mening helaas niet, geef mij maar eindeloze vlakke wegen. heerlijk
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71441232
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nu nog een David Beckhamkapsel

Als ik eens naar Utrecht ga stuur ik je een pm
Ik hou stiekem best veel van shoppen hoor!
moet je wel eerst naar de kapper he, voor dat Beckhamstukje!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71441245
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:44 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Je bent net begonnen met wielrennen en vergelijkt jezelf nu al met Frank schleck

Dan wil ik wel eens weten hoe je er over drie jaar voor staat

overigens deel ik je mening helaas niet, geef mij maar eindeloze vlakke wegen. heerlijk
Ja ik ook hoor, lekker stoempen tegen de wind in
pi_71441262
In Nederland fiets ik ook veel minder. Op een gegeven moment ken je de rondjes wel, en vind kruispunten/stoplichten wel vervelend. Als ik in Frankrijk ben kan ik urenlang op de fiets zitten zonder 1 keer in de remmen te moeten voor een stoplicht of een haakse bocht. Allemaal zo heerlijk. En alles asfalt, want je fietst gewoon op de weg. Veel lekkerder dan hier in de regio Haaglanden. Alleen door de duinen rijden vind ik wel heerlijk, en dat doe ik dan ook het meest.

Maar toch kan ik er geen genoeg van krijgen. Vorig seizoen had ik een hekel aan tegenwind, maar nu kijk ik eigen hoe de wind staat en zorg ik dat ik begin met tegenwind om daar heerlijk mee te trainen. Echt een lekker gevoel om met harde wind boven de 30 te blijven. En dan op de terugweg alles wat je nog hebt in de strijd gooien voor de heerlijke rit naar huis met meewind 40+.
pi_71441294
Dat van MTB's uit het wiel willen rijden snap ik. Mijn startpunt is een druk befietste weg, en aangezien ik eerst een paar kilometer zo'n 27/u rij om op te warmen krijg ik soms zelfs sportieve mensen op hun sportieve stadsfietsen achter me aan

Trouwens welke fietswinkel ga jij heen Tommeke, bij mijn vaste adres werken alleen oude kerels
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:47:15 #10
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71441306
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja ik ook hoor, lekker stoempen tegen de wind in
Inderdaad, gewoon niet boven zeeniveau uitkomen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71441377
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef ufopiloot het volgende:
In Nederland fiets ik ook veel minder. Op een gegeven moment ken je de rondjes wel, en vind kruispunten/stoplichten wel vervelend. Als ik in Frankrijk ben kan ik urenlang op de fiets zitten zonder 1 keer in de remmen te moeten voor een stoplicht of een haakse bocht. Allemaal zo heerlijk. En alles asfalt, want je fietst gewoon op de weg. Veel lekkerder dan hier in de regio Haaglanden. Alleen door de duinen rijden vind ik wel heerlijk, en dat doe ik dan ook het meest.
Veel mooier landschap ook. Je ziet nog eens wat, leuke dorpjes, leuke uitzichten leuke francaises
in a crowd you lose humanity
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:54:28 #12
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71441567
ik vind er zelf ook geen ene flikker aan eigenlijk om in nederland te fietsen. tenzij het met een groepje is ofzo. anders is het inderdaad alleen maar saai plat, slecht weer, nat, fiets onder de kek na elk tochtje, slechte fietspaden met fietsende bejaarden als obstakels. en daar komt nog bij dat ik in dit klimaat meestal van m'n fiets af waai. straks ga ik 6 weken naar spanje en dan zit ik dus weer gewoon 6 dagen per week op de fiets. goeie wegen, veel medefietsers, en bergop rijden. bergen hebben toch iets magisch voor de wielrenner.

lange tvp
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71441719
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Ik ben een soort Stijn Devolder met klimcapaciteit denk ik. Of een Frank Schleck die hard kan rijden
Maar je hebt gelijk! Dansen op de pedalen en dan afdalen is het heerlijkste wat er is! Op fietsgebied dan
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef cyclechick het volgende:

[..]

moet je wel eerst naar de kapper he, voor dat Beckhamstukje!
Ben ik maandag al geweest, en het zit aardig Beckhamachtig
Het iss iets te kort, nu wappert het niet meer in de wind als ik fiets
Vanonder m'n helm natuurlijk
pi_71441744
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:46 schreef thettes het volgende:
Dat van MTB's uit het wiel willen rijden snap ik. Mijn startpunt is een druk befietste weg, en aangezien ik eerst een paar kilometer zo'n 27/u rij om op te warmen krijg ik soms zelfs sportieve mensen op hun sportieve stadsfietsen achter me aan

Trouwens welke fietswinkel ga jij heen Tommeke, bij mijn vaste adres werken alleen oude kerels
Belga Fietsen. Ik had die meid daar nog nooit eerder gezien. De kerels die daar werken zijn ook wel tof, hebben wel humor enzo.
pi_71441749
TVP
pi_71441799
Ik kreeg vorige week een gast op z'n mtb er niet af. Maar hij mij ook niet
pi_71441963
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel mooier landschap ook. Je ziet nog eens wat, leuke dorpjes, leuke uitzichten leuke francaises
Vanmiddag hier ook wel lekkere boeren meiden gezien hoor. De omgeving is hier ook prachtig, maar wel eentoniger. Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit. In Italië keek ik mijn ogen uit als ik op de fiets zat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:08:28 #18
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71442115
Mountainbikers hebben veel kracht waar racers souplesse hebben. Tenminste dat is mijn ervaring.

Maar 50km gefietst naar huis. Heel klein omwegje, kon me gewoon niet overtuigen om hard te fietsen en langer op de fiets te zitten. Ook niet zo vreemd, zit sinds maandag op de fiets, al 300km weggetrapt en gewoon 8 uur per dag werken. En toch denk ik erover om morgen met de club mee te fietsen. OF ging het nou regenen? Ach, zaterdag en zondag staan er ook weer tochten op het programma. Misschien net 300km in totaal. Rare hobby hoor, dat fietsen.
Superhero to the rescue!
pi_71442119
Ik vind het juist zo leuk om zo dichtbij huis zoveel moois te ontdekken waar ik het bestaan niet van af wist!
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:09:31 #20
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71442156
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:04 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Vanmiddag hier ook wel lekkere boeren meiden gezien hoor. De omgeving is hier ook prachtig, maar wel eentoniger. Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit. In Italië keek ik mijn ogen uit als ik op de fiets zat.
Fiets regelmatig in de Dordogne maar ik vind het altijd tegenvallen. En als er mooie vrouwen zijn, zijn het vaak of Engelsen of Nederlanders.
Superhero to the rescue!
pi_71442166
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:04 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit.
Juist in de details verschilt het gigantisch!
pi_71443203
Juist door het fietsen ben ik de omgeving in Nederland veel meer gaan waarderen. Ik kom nu inderdaad op de meest mooie plekjes en plaatsen waarvan ik het bestaan nog niet afwist. Bovendien hou ik ook wel van lange, rechte, platte wegen in de polder om lekker te knallen. In een groepje kop-over-kop is dan leuker, maar ik vind het ook wel tof om (lange) ritten in mn eentje te doen en tegen de wind in te stoempen. En die lange stoempstukken kan ik makkelijk combineren met leuke stukjes door de duinen, dus ik heb van beide wat.

Maar inderdaad, klimmen blijft leuk. Heb nog nooit een serieuze klim gedaan, maar ik ben inmiddels al aardig bedreven in het vinden van obscure weggetjes die wat hoogtemeters hebben. Heb gek genoeg in mn nabije omgeving (westen des lands) al aardig wat leuke, maar uiteraard zeer korte, 'klimmetjes' gevonden die ik meerdere malen achter elkaar probeer op te knallen. Het zal vast wel helemaal niks voorstellen in vergelijking met andere 'echte' klimmen, maar voorlopig kom ik nog wel aan mn trekken hier.

Ik heb overigens nog nooit in het buitenland gefietst, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik ook niet... Dus als ik ooit echte beklimmingen tegenkom, dan zal ik wel anders praten.

[ Bericht 6% gewijzigd door marcodej op 29-07-2009 22:44:15 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71443322
Ik begin hier al te trillen als ik de brug op rijd, ik krijg al een natte broek bij het idee aan een 200 keer zo lange brug die 2 keer zo steil is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:05:00 #24
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71446140
doe mij ook waar ff bergen hoor
Nog 4 weken.
pi_71452404
De enige klim waar een beetje mee te trainen valt in West-Nederland is de beneluxtunnel
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:09:08 #26
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71452699
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef ufopiloot het volgende:
De enige klim waar een beetje mee te trainen valt in West-Nederland is de beneluxtunnel
Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.
Killtunnel, Heijnenoord tunnel en Brienenoord heb je wat dat betreft meer aan..

Of ik pakte hem elke keer aan de verkeerde kant (Noordkant)..
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:15:48 #27
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71452906
Ik ben best blij met fietsen langs de vecht en Loosdrechtse plassen, wil ook wel eens een keer in de Alpen en Ardennen gaan fietsen, maar ben ook ttevreden met waar ik woon. Dat je geen kilometer kan fietsen zonder stoplicht op veel plekken is wel zwaar iritant inderdaad. En die vijftigers waar zij helemaal rechts, en hij helemaal links fietst...en als je dan laat merken dat er langs wil kijken, slinggeren, en met een verongelijkt gemompel net genoeg plaats maken...get a life stelletje fosielen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:01:31 #28
11102 knep
Mountainfreak
pi_71454341
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Eens, vlak = . Bergen .
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:05:05 #29
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71454452
Ik vind het overigens ook heerlijk, die kromme smalle autowegen tussen de bergen waarbij je nooit het einde ziet en iedere zoveel meter weer een bocht moet maken met een lekker percentage omhoog en de verzuring op z'n hoogtepunt komt.

Dat vind ik nou heerlijk bij wielrennen, zelfs op de MTB trouwens.
Helaas zit ik nu conditioneel op het punt dat de top (:') !) van de erasmusbrug al zwaar aan voelt.
pi_71454511
Ik ga vanavond maar eens de heuveltjes rondom nijmegen-groesbeek opzoeken! Toch nog een beetje dat klimgevoel in Nederland!
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:33:23 #31
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71455295
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:07 schreef nodisch18 het volgende:
Ik ga vanavond maar eens de heuveltjes rondom nijmegen-groesbeek opzoeken! Toch nog een beetje dat klimgevoel in Nederland!
Maandag pas weer..

Misschien een idee om volgend jaar trouwens met een stapeltje fokkertjes richting de Alpen te gaan..
pi_71455903
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef ursel het volgende:

[..]

Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.
Killtunnel, Heijnenoord tunnel en Brienenoord heb je wat dat betreft meer aan..

Of ik pakte hem elke keer aan de verkeerde kant (Noordkant)..
Oeps, de Heinenoord bedoel ik inderdaad.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:56:14 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71455928
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:33 schreef ursel het volgende:

[..]
een stapeltje fokkertjes
Opstapelen in een dakkoffer om kosten te besparen qua transport? Wel en goed idee, daar niet van
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71456033
Ik heb ook al afgesproken met m'n vader, oom en neef om volgend jaar naar de Alpen te gaan. Heerlijk fietsen en dan hopelijk ook nog rond de tour zodat we bij bocht 7 kunnen gaan staan
pi_71456188
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:01 schreef knep het volgende:

[..]

Eens, vlak = . Bergen .
Weet je, ik kan leven zonder al teveel zon, ik kan leven met regen en storm in de zomer, ik kan leven met een kouwe zee waar je nauwelijks in kunt zwemmen, maar die bergen, dat zou voor mij een reden zijn om in een ander land te gaan wonen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71456542
Ze moeten gewoon ergens centraal in het land een kunstmatige col van 2000m hoogte neerleggen, die je van vier kanten kan beklimmen ofzo en alleen toegankelijk is voor wielrenners... Naar de maan gaan is inmiddels een fluitje van een cent, dan moet dit ook kunnen...

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:48:30 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_71457400
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:19 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten gewoon ergens centraal in het land een kunstmatige col van 2000m hoogte neerleggen, die je van vier kanten kan beklimmen ofzo en alleen toegankelijk is voor wielrenners... Naar de maan gaan is inmiddels een fluitje van een cent, dan moet dit ook kunnen...


Daar is ooit wel eens een keer een voorstel voor geweest, om een grote berg van paar 100 meter hoog in de zee aan te leggen. Met inderdaad recreatiemogelijkheden voor wielrenners en skiën.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:49:48 #38
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71457444
Ruimte zat in Friesland...komt daar ook eindelijk eens wat wergelegenheid, en die koeien schuiven maar wat op.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71457664
Of Flevoland. Ruimte, en zowel van mijn eigen woonplaats (Amsterdam) als vanaf de woonplaats van m'n ouders (nabij Enkhuizen) goed op de fiets bereikbaar.

Overigens is in Enkhuizen sinds een paar jaar het fantastische Naviduct aanwezig waar je je in korte tijd kapot kan rijden als je er een paar keer op volle snelheid tegenaan gaat.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=enkhuizen&sll=36.031332,-12.744141&sspn=51.838336,114.169922&ie=UTF8&ll=52.690743,5.294251&spn=0.009663,0.027874&t=h&z=16&iwloc=A
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:59:28 #40
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_71457752
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef ursel het volgende:

[..]

Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.
Killtunnel, Heijnenoord tunnel en Brienenoord heb je wat dat betreft meer aan..
Mooiste klim in de buurt van Rotterdam vind ik nog steeds de bult bij de Maeslantkering. Perfect om te trainen, want je kan er langs de achterkant vanaf en dan keer je weer bij de voet van de klim terug. Tien keer achter elkaar rijden en je bent aardig gaar.



Met echt klimmen heeft het helaas niet veel te maken .
pi_71457901
Heinenoord doe ik soms wel een paar keer achter elkaar. Behoorlijk stijl, maar niet echt een training omdat je telkens een klein stukje klimt en dan weer omdraait, naar beneden gaat, heel de tunnel door en dan weer omhoog. Niet echt continu. Dan train ik dat wel in de sportschool met enorme weerstand
pi_71458136
Wat dat betreft is Amsterdam toch achtergesteld. We hebben drie tunnels onder het IJ, maar geen van allen befietsbaar. Daarnaast maar één brug over het IJ die niets voorstelt. Gelukkig is het hier verder leuker (:D)

Maar inderdaad, al fiets je 100 keer zo'n heuveltje, echt klimmen is toch heel anders. Dat is constant afzien en een ritme fietsen, 20 kilometer lang zonder vlak. In Nederland kan dat zelfs in Limburg niet echt lang.
pi_71459379
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:19 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten gewoon ergens centraal in het land een kunstmatige col van 2000m hoogte neerleggen, die je van vier kanten kan beklimmen ofzo en alleen toegankelijk is voor wielrenners... Naar de maan gaan is inmiddels een fluitje van een cent, dan moet dit ook kunnen...


Grappig, dat heb ik dus ook wel eens gesuggereerd. Desnoods kan de col onder de grond beginnen mocht hij het uitzicht erg vervuilen. En dan het liefst met 99 liften die je binnen 3 seconden weer aan de voet afzetten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71464415
tvp
pi_71464517
tvp
Dus toch .
pi_71464987
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef thettes het volgende:
Wat dat betreft is Amsterdam toch achtergesteld. We hebben drie tunnels onder het IJ, maar geen van allen befietsbaar. Daarnaast maar één brug over het IJ die niets voorstelt. Gelukkig is het hier verder leuker (:D)

Maar inderdaad, al fiets je 100 keer zo'n heuveltje, echt klimmen is toch heel anders. Dat is constant afzien en een ritme fietsen, 20 kilometer lang zonder vlak. In Nederland kan dat zelfs in Limburg niet echt lang.
Niet helemaal waar vind ik, de Schellingwoudebrug Amsterdam in als je die van beneden tot boven op 52/16 rijdt volle bak ben je aardig stuk...

maar idd , die bij de maeslantkering is idd een hele mooie om te trainen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_71465093
Net terug van een rondje van 50km. Wat een wind, wat een wind... Voor de wind ging het uiteraard lekker, maar blijkbaar iets teveel gegeven, want terug ging ik helemaal stuk tegen de wind. Bovendien zag ik in de verte één zwarte wolk waar veel water uit kwam, razendsnel naar mij toe komen en reed ik vijf minuten door een steenkoude en keiharde hagelbui... Was helemaal afgekoeld en daardoor kwam ik na die bui (het was ineens weer strakblauw en lekker) nooit meer lekker op gang...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:54:46 #48
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71466411
daarom begin ik ook altijd met tegenwind aan m'n rondjes!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71467149
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:54 schreef el_salvador het volgende:
daarom begin ik ook altijd met tegenwind aan m'n rondjes!
Ik kien het altijd verkeerd uit. De Piet Paulusma in mij stuurt mij altijd de verkeerde kant op wat dat betreft.

En sowieso, als ik nu met tegenwind had moeten beginnen had ik richting Scheveningen moeten rijden en dat vind ik nooit zo'n leuk rondje...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:34:15 #50
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71471734
Maar 59km, het begon goed. Alvast routeverkenning gedaan voor aankomende zondag, oftewel fietsen in mijn achtertuin, de Utrechtse Heuvelrug.

2 reeen gezien! En nog behoorlijk dichtbij ook. Was mooi om te zien. Alle klimmetjes hard omhoog en gaan. Ging echt lekker, erg goede benen. En toen! En toen brak de ketting van de vrouw in ons midden. En daar sta je dan, 20km ver van huis. Tegenwind, tegenwind en nog eens tegenwind. Maar goed, heren dat wij zijn - 5 stuks - namen bij toerbeurt de taak op ons om haar naar huis te duwen. Toch gewoon 30 rijden, tegen de wind en haar duwen. En dan ook nog een regenbui! Het zit maar niet mee, maar toch blij dat ik weer gefietst heb!

Wat zullen we afspreken voor aankomende zondag? Willen er meer mensen mee? Gripper, wombcat?
Superhero to the rescue!
pi_71472109
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:34 schreef Superher0 het volgende:Gripper, wombcat?
Zoals ik al zei, wil ik eerst even kijken wat ik zaterdag ga doen.
Jij wilde de 170 gaan rijden? Welke tijd wil je vertrekken?
170 is wel leuk, maar ook wel weer ver. Vorige week al flink veel gefietst in de bergen, dus eigenlijk wilde ik deze week nog niet al te gekke dingen doen.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:51:37 #52
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71472241
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wil ik eerst even kijken wat ik zaterdag ga doen.
Jij wilde de 170 gaan rijden? Welke tijd wil je vertrekken?
170 is wel leuk, maar ook wel weer ver. Vorige week al flink veel gefietst in de bergen, dus eigenlijk wilde ik deze week nog niet al te gekke dingen doen.
Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezier
Superhero to the rescue!
pi_71473230
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezier
135 en 8:30 lijkt me tof. Nog wel even onder licht voorbehoud, omdat ik zaterdag in principe trainingswestrijd op de Nedereindseberg wil fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_71474401
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezier
hmmzz wanneer, hoe laat en waar? 135 wil ik ook nog wel overwegen, eens kijken of mn benen weer toe zijn aan wat zwaarder werk

Edit: Ik heb ineens tijd, want mijn scriptie is zomaar af, en nu ben ik klaar met mn studie

Edit 2: het heet de hel van de heuvelrug, misschien zegt dat al wel alles ik weet t nog niet eigenlijk, ga zaterdag uit en heb nu al een tijdje niet echt ver meer gefietst (nijmegen laatst was de afgelopen weken de langste route).. ik denk er nog even over na

[ Bericht 13% gewijzigd door cyclechick op 30-07-2009 22:49:09 ]
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:05:25 #55
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71475250
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

135 en 8:30 lijkt me tof. Nog wel even onder licht voorbehoud, omdat ik zaterdag in principe trainingswestrijd op de Nedereindseberg wil fietsen.
135km en 8u30 is ok wat mij betreft. 170km klinkt toch best wel eng, hoewel het tijdstip mij meer problemen oplevert. Ben gewoon geen ochtendmens

Cyclechick, gewoon meegaan. Kunnen onderweg vast wel ergens een appelgebak met koffie of thee doen. En zoveel hoogtemeters zullen het ook wel weer niet zijn. Lekker in het wiel, laat ons kerels maar gewoon het kopwerk verrichten!

We hebben wel even contact hierzo op zaterdag.
Superhero to the rescue!
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:49:42 #56
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71476668
haha toch nog een soort fok meet
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:56:17 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_71478221
Ik zal er nog even over nadenken. Maar mijn gedachten gingen wel uit naar de 170 km dan. Maar het in vanuit Zwijndrecht weer zo vroeg op dat ik twijfel of ik niet gewoon lekker om een uurtje of half 10 hier op de fiets moet stappen om een paar uurtjes weg te trappen. Dus nog even denken, als er nog wat mensen komen is het ook wel weer gezellig.

Vanavond gewoon wezen trainen en ondanks dat ik volgens de cyfers die ik op de teller zaf toch flink door heb gereden niet echt het gevoel gehad dat ik echt lekker op de fiets zat. Zal nog wat vermoeidheid van vorige weer zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_71480088
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:05 schreef Superher0 het volgende:

[..]

135km en 8u30 is ok wat mij betreft. 170km klinkt toch best wel eng, hoewel het tijdstip mij meer problemen oplevert. Ben gewoon geen ochtendmens

Cyclechick, gewoon meegaan. Kunnen onderweg vast wel ergens een appelgebak met koffie of thee doen. En zoveel hoogtemeters zullen het ook wel weer niet zijn. Lekker in het wiel, laat ons kerels maar gewoon het kopwerk verrichten!
We hebben wel even contact hierzo op zaterdag.
Daar kan ik wel mee leven
Ik denk dat ik het af laat hangen van zaterdagavond, als ik echt tot laat uitga, dan zal ik wel afhaken, maar dan moet ik even een telefoonnummer van iemand die meegaat scoren zodat ik dat kan laten weten
En als Gripper meegaat, zie ik vervoersmogelijkheden misschien dat ik mee kan rijden?
Anders moet ik op de fiets komen denk ik (startplaats is...?)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 07:21:36 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71480184
Startplaats is Driebergen..bij Rugbyclub de roze panters..Ik ga ook voor de 135, maar weet niet zo zeker of ik met een groep mee moet proberen te rijden, heb het vermoeden dat julie eigenlijk een tandje te hard voor me rijden Het is m'n allereerste 135 ooit...en Ik kom pas na een kilometer of 30 een beetje op gang. Heel truttig beginnen (25 km/uur of zelfs iets minder) heeft gewerkt de laatste twee 100 km tochten, dus wil dat eigenlijk weer doen....Maar lijkt me leuk om julie aan de start te zien, ik dwarrel gewoon van de groep als het tempo niet bij me past. Heb die 100 km van zondag ook de eerste 65 km alleen gedaan, vind dat niet zo'n ramp.
Oh ja, 8:30 vind ik ook fijner, geen ochtendmens !!!

En cyclechick, als Gripper niet gaat kan ik je wel weer bij dat benzinestation ophalen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71480198
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 06:52 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Daar kan ik wel mee leven
Ik denk dat ik het af laat hangen van zaterdagavond, als ik echt tot laat uitga, dan zal ik wel afhaken, maar dan moet ik even een telefoonnummer van iemand die meegaat scoren zodat ik dat kan laten weten
En als Gripper meegaat, zie ik vervoersmogelijkheden misschien dat ik mee kan rijden?
Anders moet ik op de fiets komen denk ik (startplaats is...?)
Als ik ga, kun je met mij meerijden.
in a crowd you lose humanity
pi_71480698
pfff.... Gisteren nog flink rond geweest in en om Groesbeek. Verschillende heuveltjes kunnen meepikken waaronder de Geldenberg in het Reichswald in duitsland.

Op het einde was de moraal nog zo goed dat ik ook nog even de Oude Holleweg ben opgereden. Wel nou ja, even..., met een kleine pauze halverwege de klim om de hartslag weer onder controle te krijgen is het me toch gelukt om boven te geraken!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:00:35 #62
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71482484
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 06:52 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Daar kan ik wel mee leven
Ik denk dat ik het af laat hangen van zaterdagavond, als ik echt tot laat uitga, dan zal ik wel afhaken, maar dan moet ik even een telefoonnummer van iemand die meegaat scoren zodat ik dat kan laten weten
En als Gripper meegaat, zie ik vervoersmogelijkheden misschien dat ik mee kan rijden?
Anders moet ik op de fiets komen denk ik (startplaats is...?)
Er is niets beters dan met een kater op de fiets zitten. Alles uitzweten en je maag weer een beetje op orde krijgen. Af en toe een sprintje en je voelt je herboren!

Wordt nog gezellig! Gewoon verzamelen en dan hebben we het wel over een plan welke de meerderheid ligt.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:06:57 #63
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71482626
Ik heb de 06 van Gripper en cyclechick al...maar PM m'n nummer wel even aan de potentiele deelnemers voor de zekerheid.
Tot zover dus onder voorbehoud:

Gripper
Superher0
Wombcat
Captain_Fabulous
Cyclechick
OProg (onder zwaar voorbehoud)

Vergeet ik iemand?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:17:40 #64
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71482935
Terug Viets Pedaal
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:23:29 #65
130803 Gripper
Get a grip
pi_71483073
Oh, als het 135 is ga ik zeker mee. Dat kan tenminste nog echt in een halve dag, met die 170 ben je toch al snel echt veel tijd kwijt. Jep, ik ben er graag bij, 8.30 is een prima tijd. CC, ik kan je wel even oppikken. (Womb en Captain: t is niet omdat ik het meisje wil inpikken, maar jullie moeten ervoor omrijden, en ik niet )

(Eigenlijk komt 135 routetechnisch ook beter uit dan 170... Op de posbank is het altijd zo druk op een zondag, daar moet je niet tussen willen fietsen)

We gaan tot Oosterbeek, dus uiteraard krijgen we de italiaanseweg, holleweg, bennekomse berg, grebbeberg, amerongseberg, divers klimwerk in en om Rhenen en vast nog wel wat voor de kiezen wat hier niet bij staat


[ Bericht 36% gewijzigd door Gripper op 31-07-2009 10:32:46 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:48 #66
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71483170
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de 06 van Gripper en cyclechick al...maar PM m'n nummer wel even aan de potentiele deelnemers voor de zekerheid.
Tot zover dus onder voorbehoud:

Gripper
Superher0
Wombcat
Captain_Fabulous
Cyclechick
OProg (onder zwaar voorbehoud)

Vergeet ik iemand?
Toppie! Ik heb mijn PM maar aangezet. Nooit nodig gehad. Gaan we nog in bepaalde kleuren rijden Ik denk dat ik mijn TransAlp shirt aantrek (blauw). Krijg er meteen weer zin in om te fietsen!
Superhero to the rescue!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:56:53 #67
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71483947
Doe denk ik m'n Boretti shirt maar aan...m'n normale Agu is blauw, dat kan ook als we in kleur willlen gaan
Maar de opdruk van de Boretti begint al op een paar punten af te bladderen, wil hem nog een paar keer gebruiken voor het gewoon een zwart shirt is...gratis spul is niet altijd even sterk blijkt maar weer
Verder best een goed shirt qua materiaal, voelt lekker aan, maar de rits en het Boretti logo...nie zo sterk. Zie wel op m'n trainingtochtjes regelmatig mensen in hetzelfde shirt...grappig wel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:06:08 #68
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71484201
Klinkt allemaal wel heel tof om met een groep die 135 te fietsen, maar dan moet ik eerst maar eens een keer 100 fietsen in mn eentje
Eens kijken hoe ver ik vanmiddag kom
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:11:47 #69
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71484354
100 km in je eentej is veel zwaarder dan 135 in een groep zegt men...het wordt ook mijn eerste 135 ever, dus doe mee, zo hard ga IK in elk geval niet rijden, ik wil rustig beginnen om niet na 100 km al helemaal stuk te zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:13:56 #70
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71484411
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
100 km in je eentej is veel zwaarder dan 135 in een groep zegt men...het wordt ook mijn eerste 135 ever, dus doe mee, zo hard ga IK in elk geval niet rijden, ik wil rustig beginnen om niet na 100 km al helemaal stuk te zijn.
Ja dat lijkt me ook zwaarder idd, dinsdag ben ik de dijk naar lelystad over geweest en moest ik bijna al het kopwerk doen omdat m'n maatje niet zo goed was die dag, maar toen had ik het ook wel ff gehad toen ik thuiskwam, dat was 80 km
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71486352
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik kien het altijd verkeerd uit. De Piet Paulusma in mij stuurt mij altijd de verkeerde kant op wat dat betreft.

En sowieso, als ik nu met tegenwind had moeten beginnen had ik richting Scheveningen moeten rijden en dat vind ik nooit zo'n leuk rondje...
Vlak boven scheveningen heb je in de duinen wel een mooi klein colletje Kan je in de afdaling nog je maximumsnelheid goed bijspijkeren
pi_71492962
Zo ik begin in vorm te komen geloof ik. Zo'n lekker gevoel is dat, dat je kunt blijven versnellen en in feite niet moe wordt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:21:50 #73
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71493299
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:10 schreef JohnDDD het volgende:
Zo ik begin in vorm te komen geloof ik. Zo'n lekker gevoel is dat, dat je kunt blijven versnellen en in feite niet moe wordt.
Ik had vanmiddag het tegenovergestelde
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71495684
Wauw, liften genoeg hier, hahaha.

Gripper woont bij mij om de hoek, dus dat is het handigste en dan sms ik hem ook wel even of ik definitief wel of niet ga. als ik niet ga, ga ik iets heel anders doen zondag: Yoga.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:06:34 #75
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71495776
net terug van een rondje van 60km, halverwege lekgereden. buitenband is een aardig flappie vanaf, en de binnenband drukt er een heel klein beetje door, is dit nog te fixen?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71496143
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:23 schreef Gripper het volgende: (Womb en Captain: t is niet omdat ik het meisje wil inpikken, maar jullie moeten ervoor omrijden, en ik niet
Jaja, dat zeggen ze allemaal
in a crowd you lose humanity
pi_71496155
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:06 schreef el_salvador het volgende:
net terug van een rondje van 60km, halverwege lekgereden. buitenband is een aardig flappie vanaf, en de binnenband drukt er een heel klein beetje door, is dit nog te fixen?
Ja, door een nieuwe buitenband te kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_71496156
Zo, vanmiddag voor het eerst de 'magische' grens van 100km geslecht. 102.5 in totaal (we hadden daar wel een stuk verkeerd rijden en aan het eind een klein lusje extra voor nodig ).

Op zich niet hard gereden, het hele rondje steady zo rond de 30 gereden. Onderweg nog een valpartijtje van mn maat gehad. Na een stoplicht lette hij even niet op en reed 'ie tegen mn achterwiel aan. Het lullige was dat we net bij een groep 'fietsouderen' reden, dus we hadden gelijk 30 bezorgde toeschouwers, die allemaal met pleisters uit hun zadeltasje aan kwamen zetten.

Ook nog een lekker bakje koffie met appelpunt gedaan onderweg. Dat vind ik er altijd wel bijhoren tijdens zo'n lange rit. Was wel lekker en gaf ook nog wel wat energie voor de laatste 30km.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 31-07-2009 18:31:48 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71496884
Vandaag 40 kilometer even geknald. Helaas erg vervelend wind, vooral tegenwind en zij/tegenwind gehad. Toch nog gemiddeld 34 door het STOEMPEN
pi_71498353
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:55 schreef ufopiloot het volgende:
Vandaag 40 kilometer even geknald. Helaas erg vervelend wind, vooral tegenwind en zij/tegenwind gehad. Toch nog gemiddeld 34 door het STOEMPEN
34 gemiddels is flink hard met alleen maar tegenwind... Hebben we hier te maken met een natuurtalentje, of zet je je teller pas aan als je op gang bent?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71499581
We waren wel met z'n drieën en reden kop over kop terwijl we elkaar probeerden uit te moorden. Ik ben dan ook nog nooit zo moe geweest van zo'n kort ritje Maandag nog een langere rit proberen te maken in m'n eentje, en dan ga ik woensdag een week naar Spanje in de buurt van Salou/Tarragona. Helaas niet met mijn eigen fiets maar ik wil er wel flink de heuvels/bergen zodat ik mijn portie hoogtemeters ook weer heb voor de komende maanden
pi_71508305
Zo, ik mag eindelijk mijn fietsje ook weer uit de schuur gaan halen. Twee weken vakantie is lang genoeg.

Het doet heel erg pijn om als toervolger je fiets vergeten te zijn Een week doorgebracht in de Alpen(Pt. Saint Bernard, Colomnbière) en op de Mont Ventoux. Dan is het heel zuur om tienduizenden toerfietser omhoog te zien fietsen, terwijl jij maar moet wachten.

Enfin, dat is een les voor volgend jaar Wombcat, hoe was de tour bij Col des Saisies? Ben hem helaas niet over geweest met de auto, lag niet op de route naar de Bernard

Morgen maar flink uitrusten, zondag maar eens kijken voor een avondritje en dan dinsdag weer even wat km op de teller zetten
pi_71509747
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 03:33 schreef Littlecreep het volgende:

Enfin, dat is een les voor volgend jaar Wombcat, hoe was de tour bij Col des Saisies? Ben hem helaas niet over geweest met de auto, lag niet op de route naar de Bernard

Leuk . Weer eens wat anders als op de TV kijken. Ze komen nog best snel langs je trouwens.
't Is ook een heel circus die Tour. In zekere zin is de reclamekaravaan leuker dan de Tour zelf.

Nog een leuke foto van Van Hummel gemaakt.

Die kwam (niet geheel onverwacht ) als laatste door. Je kon ook duidelijk zien dat 'ie langzamer reed.
in a crowd you lose humanity
pi_71510704
Vorige week donderdag ben ik thuis gekomen van mijn fietstrip in Frankrijk. Mijn eerste ervaringen met fietsen in de bergen. Bij deze een kort verslag.

Eerste avond laat aangekomen op onze camping aan de voet van de Alpe d’ Huez. Nog even een stuk met de auto de beklimming gedaan. Dat ding is echt steil in de eerste kilkometers en ik wist dat het een pittig weekje ging worden. De volgende morgen moet mijn fietsmaat de pedalen van zijn fiets nog even vervangen dus pas in de middag konden we beginnen met de klim naar Alpe d’ Huez. Eerst een stukje inrijden richting Les Deux Alpes om daarna met de echte klim te beginnen. In de eerste paar honderd meter van Alpe d’ Huez schakel ik mis en mijn ketting valt van mijn fiets. Dus mijn ketting er maar weer opgelegd en opnieuw begonnen. De tweede poging ging beter de eerste steile kilometers in het allerkleinste verzetje afgewerkt en met een slakkengangetje van 6 kilometer per uur passeer ik de eerste bochten. Ondertussen begint het te regenen en te onweren. Ik vertrouw het niet en besluit in La Garde maar om te draaien. Eenmaal in het dal wordt het weer droog dus het omdraaien was niet nodig geweest.

De volgende morgen regent het weer hard en we besluiten het mooie weer bij de Mont Ventoux op te zoeken. We hebben de auto in Malaucene geparkeerd en van daaruit richting Bédoin gefietst. De eerste paar kilometer zijn niet zo steil en die we dan ook samen afgelegd. Toen het eenmaal zwaarder werd in het bos heb ik mijn veel beter getrainde maatje maar laten gaan. In het bos kon ik in een redelijk ritme klimmen. Hartslag onder controle, veel in het op een naar kleinste verzet en ik haal ondertussen nog twee mensen in . Bij Chalet Reynard besluit even te rusten. Daarna begint het maanlandschap. Het waaide die dag verschrikkelijk hard. Dus dat werd een probleem. Bij het monumentje van Simpson ben ik weer even gestopt. Bijna boven en steen kapot. Daar heb ik mezelf ook even op de foto laten zetten door een paar Fransen. Weer op de fiets komt de top steeds dichter bij. Maar dan slaat het noodlot toe. Een enorme windvlaag waait me van de weg. In eerste instantie kan ik nog tegensturen maar daarna raak ik alsnog van de weg en val ik tussen de keien. Fiets maar weer gepakt en de laatste 200 meter afgelegd. Ik ben er uiteindelijk 2 uur en 3 kwartier mee bezig geweest en echt zelden zo kapot geweest als die middag.



Volgende dagen maar wat rustiger aangedaan met beklimmingen van Les Deus Alpes en Col d'Ornon. Maar voor de laatste dag stond nogmaals Alpe d’ Huez op het programma en nu moest ik hem echt oprijden. Het inrijden ging van geen meter maar eenmaal aan het klimmen liep het eigenlijk wel . Het steile stuk tot La Garde ging veel beter dan de vorige keer. Maar ook nu begon het weer te regenen. Jasje aan gedaan en verder gereden dus. Overigs was er daardoor veel meer zuurstof in de lucht dus dat maakte het ook wel weer lekker. Ik ben boven gekomen in een tijd van 1.22.54 en bij de tourfinish in een tijd van 1.29.08. Erg tevreden er mee. Maar er is nog wel ruimte voor verbetering.

Sinds ik weer terug in Nederland ben heb ik twee keer gefietst. Merk dat ik makkelijker grotere versnellingen kan trappen dus dat is alvast de winst. Volgend jaar wil ik weer gaan om de tijd op Alpe d’ Huez te verbeteren, Mont Ventoux zonder af te stappen te doen en nog wat andere beklimmingen in de streek te gaan rijden (Croix de Fer en Galibier).
Boodschap van algemeen nut.
pi_71511408
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk . Weer eens wat anders als op de TV kijken. Ze komen nog best snel langs je trouwens.
't Is ook een heel circus die Tour. In zekere zin is de reclamekaravaan leuker dan de Tour zelf.

Nog een leuke foto van Van Hummel gemaakt.
[ afbeelding ]
Die kwam (niet geheel onverwacht ) als laatste door. Je kon ook duidelijk zien dat 'ie langzamer reed.
Van Hummel hebben wij helaas ook maar één keer voorbij zien komen Was zo'n beetje de held geworden van alle Nederlanders op de berg. Je kwam namelijk elke dag weer dezelfde volgers tegen Op Mont Ventoux stonden bij alle Nederlandse stukken dan ook eerbetonen aan van Hummel

Ik ben sinds deze week ook zeer jaloers op alle mensen met campers Ik moest een krap tentje delen met twee vrienden en na een week ben je dat ook wel zat. Eerst heel koud op de Bernard(Ja, ik heb op 2200 meter gekampeerd ), daarna koud op een camping in Chamonix en daarna heel veel wind op de Mont Ventoux(en ook op de Mont Ventoux in het bos gekampeerd )
pi_71513339
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de 06 van Gripper en cyclechick al...maar PM m'n nummer wel even aan de potentiele deelnemers voor de zekerheid.
Tot zover dus onder voorbehoud:

Gripper
Superher0
Wombcat
Captain_Fabulous
Cyclechick
OProg (onder zwaar voorbehoud)

Vergeet ik iemand?
Ik ga definitief mee morgen.
Ik ben te herkennen aan mijn gebruikelijke outfit, dus grijs shirt met rood-witte bandjes aan de kraag en mouwen en Sani-Dump sponsoring.

Edit: als het droog is tenminste, net effe op het weerbericht gekeken, en dat ziet er niet best uit
in a crowd you lose humanity
pi_71513517
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:16 schreef hetsjhokleek het volgende:
blij verhaal
Leuke foto
Jammer dat het zo waaide op de Mont Ventoux. Volgend jaar beter

Als je dan in Bourg d'Oisans bent, dan is de Glandon (vanaf La Chambre) ook een leuke beklimming om te doen, vraag maar aan OProg Da's wel zo'n beetje de zwaarste klim in die contreien.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:10:27 #88
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71514415
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ga definitief mee morgen.
Ik ben te herkennen aan mijn gebruikelijke outfit, dus grijs shirt met rood-witte bandjes aan de kraag en mouwen en Sani-Dump sponsoring.

Edit: als het droog is tenminste, net effe op het weerbericht gekeken, en dat ziet er niet best uit
ai ai 99% kans op regen. Voorspelt niet veel goeds. Zijn we trouwens allemaal mooi weer rijders? Beetje miezeren vind ik niet zo erg maar plenzen is aan mij niet besteed.
Wat spreken we af? Bij regen dan maar niet?

Trouwens net 125 km met 28.3km/u weggetrapt. Mooi naar de betuwe richting Tiel en omstreken. Hele tijd op kop gereden, goed ingereden voor morgen dus
Superhero to the rescue!
pi_71514554
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:10 schreef Superher0 het volgende:

[..]

ai ai 99% kans op regen. Voorspelt niet veel goeds. Zijn we trouwens allemaal mooi weer rijders? Beetje miezeren vind ik niet zo erg maar plenzen is aan mij niet besteed.
Wat spreken we af? Bij regen dan maar niet?

Ieder moet 't voor zichzelf weten, maar als 't slecht is morgen, dan doe ik niet mee. Vooral ook omdat ze voor de middag beter weer voorspellen.

En sinds de Marmotte van 2001 ben ik idd een beetje een mooi weer rijder. Dat was een Marmotte met slecht weer. Ik heb het nooit zo koud gehad als toen in de afdaling van de Galibier. Was overigens wel mijn beste tijd op de Marmotte (8:15).
Trainen doe ik eigenlijk nooit met regen. Een cyclo rijd ik nog wel eens met regen. Typisch genoeg mijn beste resultaat ook gehaald met een bergcyclo in de regen (Ours 2004, 30e op 350 uitrijders, 35 minuten achter de winnaar). Twee jaar geleden met de Trois Ballons nog in het onweer gezeten bovenop de Grand Ballon. Da's echt niet leuk
in a crowd you lose humanity
pi_71516684
Zijn dat races waar je zomaar aan mee kunt doen en je voor kan inschrijven? Of zit je daarvoor ook bij een vereniging?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:58:46 #91
14505 OProg
A Life in Music
pi_71517726
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuke foto
Jammer dat het zo waaide op de Mont Ventoux. Volgend jaar beter

Als je dan in Bourg d'Oisans bent, dan is de Glandon (vanaf La Chambre) ook een leuke beklimming om te doen, vraag maar aan OProg Da's wel zo'n beetje de zwaarste klim in die contreien.
Laatste stuk van de Glandon in inderdaad erg zwaar. Het tweede stuk na het dorp. Sowiezo de hele tijd een procent of 8% tot 9% steeds maar door de weiden die meelopen lijkt het allemaal wel mee te vallen. Dat is dus het frustrerende. En de laatste paar km 11% met een strook van 13%. Maar toch goed boven gekomen.

Ik ben er morgen niet trouwens. Ik zit lekker bij vrienden in Zeeland.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_71518068
Hey allemaal.

Ik ben sinds een maand of 2 ook begonnen met wielrennen Ik rij nu op een fiets van een kennis, die veel fietst. Deze fiets gebruikt hij niet, maar is wel wat te groot voor mij Het is een maatje 61, maar ik moet eigenlijk 56/57 hebben.

Ik ga ergens in de komende weken een fiets kopen

Rij nu wel met Mountainbike schoenen (SPD i think?) maar wil wel met Look gaan rijden. Ben wel al 2 keer gevallen 1 keer mijn pols een beetje gekneusd, maar niet echt ernstig.

Fiets die ik leen heeft volgens mij Tiagra, maar moet nog eens kijken wat voor soort ik wil op mijn nieuwe fiets

[ Bericht 29% gewijzigd door Snuf. op 01-08-2009 17:21:10 ]
pi_71518422
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:16 schreef ufopiloot het volgende:
Zijn dat races waar je zomaar aan mee kunt doen en je voor kan inschrijven? Of zit je daarvoor ook bij een vereniging?
Een cyclo kun je zo aan meedoen, je moet (in Frankrijk) alleen wel een medische verklaring (of licentie) hebben.
in a crowd you lose humanity
pi_71518453
quote:
Rij nu wel met Mountainbike schoenen (SPD i think?)
SPD heb ik ook op mijn racefiets.
pi_71519950
Ben ook weer thuis gekomen van de Sean Kelly. 12 beklimmingen in 100 km is me uiteindelijk toch iets te veel van het goede. Vooral veel problemen gekend op de Wanne en Cote de Brume. Ik dacht trouwens dat het niet veel erger kon dan de Redoute, maar na vandaag de Stockeu te hebben bedwongen weet ik wel beter. Wat een vervelend kreng waar maar geen eind aan lijkt te komen. Eens maar nooit meer voor mij. Helaas kreeg mijn fietsmaat op 8 km van het eind ontzettende kramp in zijn benen waardoor we even tot rust moesten komen en op ons gemakje verder moesten fietsen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:50:20 #96
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71523345
Tja, het weerbericht wordt er niet beter op. Ik doe het volgende: ik zet gewoon de wekker en sta op om 7, om 7:30 rijd ik weg richting Driebergen en zal daar dus om 8:15 zijn (klein 20km fietsen). De enige maar die ik stel is dat het droog moet zijn als ik weg fiets. Als het regent tja, dan blijf ik thuis, of het moet gewoon miezeren.

Als ik niet ga zal ik wel eventjes een berichtje hier achterlaten. En anders tot morgen! Te herkennen aan een slanke afgetrainde (mhauahhahu) kerel op een zwart/rode cube agree met een blauw shirt van Vasa Sport Transalp, zwart broekje, witte schoenen, en ondanks het weer een fietsers zonnebril ;-)

Bis morgen!
Superhero to the rescue!
pi_71523446
Als ik ga morgen, ben ik er ca. 8.20. Ik ben op tijd (dus uiterlijk 8.30), dus wachten op me hoeft niet.
in a crowd you lose humanity
pi_71524251
Ik ben er toch maar niet bij morgen, heb een andere activiteit in de planning staan. Veel plezier!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71524284
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:22 schreef Gripper het volgende:
Ik ben er toch maar niet bij morgen, heb een andere activiteit in de planning staan. Veel plezier!
En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:41:35 #100
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71524844
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
pak je kans, nu kan je haar op halen..

Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..

vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
pi_71524951
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:59:54 #102
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71525287
Ik ben er morgen ook niet, heb andere plannen en geen benen voor 135 km ben ik bang
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71525520
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef ursel het volgende:

[..]

pak je kans, nu kan je haar op halen..

Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..

vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
Den Haag - Rotterdam 61km?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:16:28 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71525675
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:08 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Den Haag - Rotterdam 61km?
Zoals ik reed wel..
Via Hoek van Holland..

De teller gaf het toch echt aan..
pi_71526301
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
pi_71527399
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef Asylumnator het volgende:
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
Je moet wat hè. Kan moeilijk elk weekend de auto naar Zuid-Limburg pakken.
pi_71527602
Aan de andere kant zijn er ook maar weinig mensen ter wereld die kunnen beweren dat ze onder de zeespiegel aan het fietsen zijn
  zondag 2 augustus 2009 @ 06:50:46 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71530790
Ik kijk naar buiten, en pas. Toch een beetje mooi weer rijder ben ik bang...
Terug naar bed maar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71530792
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530796
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Zeker niet! en er waren liftopties genoeg, dus ik zou alsnog mee kunnen rijden met iemand!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530798
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 06:54 schreef cyclechick het volgende:
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Dito hier.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 augustus 2009 @ 07:08:51 #112
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71530807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 07:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dito hier.
Tja, dan blijf ik ook lekker in bed. Het is ook hier niet echt motiverend.
Superhero to the rescue!
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 11:55:48 #113
73911 ultra_ivo
pi_71533175
Ben ook weer binnen uit Engeland. Een groot verslag moet nog even wachten, ga eerst een weekje uitrusten in Kroatië.
Maar samengevat, loodzwaar. De zwaarste editie ooit. Veel wind, soms storm en stortregen. Heel veel mensen zijn met name in Schotland gestopt. Daar stond het water soms een halve meter op de weg.
Mijn rit ging beroerd. Ik ben ook een van de organisatoren, was dus de twee dagen voor de start continu bezig. Met als resultaat dat ik veel te weinig kon slapen vooraf en uitgeput aan de start stond, in een van de laatste startgroepen.
Daar wordt ik natuurlijk op de eerste helling uit gelost. Er zjin amper rijders na mij gestart dus na een tijdje is de koek op qua groepjes om in mee te rijden. Zeker als ik merk dat ik de 1e nacht niet kan doorrijden vanwege de ontbrekende slaap. Dat is normaal mijn manier om tijd te winnen op groepjes waar ik op het vlakke stuk (tussen km250 en km400) dan mee mee kan rijden. Op de heenweg kom ik dus al gevaarlijk dicht bij de sluitingstijden uit.
Vanaf de Pennines zie ik de snelle mannen tegemoet komen. Na de Pennines ook een enkele snelle vrouw. Het weer is inmiddels nog altijd beroerd. Zo beroerd dat ik op dag 2 in de late namiddag slaap om het daaropvolgende stuk pal tegen de wind in te doen als de wind wat is gaan liggen. Daat gaat inderdaad een stuk beter. Vanaf dat moment begin ik ook weer fatsoenlijk te rijden.
Vanaf de Schotse grens kom ik dan in een soort van noodweer terecht. Van de wind heb ik geen last, die heb ik nu in de rug. De regen vindt ik wel uit te houden. Ik kom nog steeds relatief weinig rijders tegen. Behalve dan op de controle in Eskdalemuir. Hier is het mudjevol. Veel mensen durven niet verder of zijn te kapot om verder te gaan. Ik overleg even met de chef de controle en krijg een bericht mee voor zijn collega op de 'geheime' controle 45km verder noordelijk. Of ie zoveel mogelijk mensen daar wil houden. In Eskdalemuir is er geen mobiel net, hij kan dus niet anders met zijn collega in contact komen dan het meegeven van berichten aan rijders of motards.
Onderweg naar Edinburgh kom ik gigantische hopen rijders tegen. Die vechten tegen de storm en de regen. Veel Italianen, Spanjaarden, Grieken etc. die amper ervaring hebben met regen. In Traquair geef ik het bericht af aan de chef de controle. Wat overleg, wat telefoneren met de hoofdorganisator en de beslissing is snel gevallen, iedereen krijgt er 2 uur bij. De meesten besluiten nu in Traquair te blijven. Ik niet, ik moet nog stempelen in Edinburgh. Dat gaat vrij goed maar ik besluit niet nog een keer in de nacht terug te gaan en slaap in Edinburgh, 2 uur langer dan gepland.
Terug rij ik dan deels achter de storm aan. Maar ook achter de controleposten. Vrijwel iedere post zou al gesloten moeten zijn. Maar gelukkig zijn overal de mensen nog. Meestal is de zaak al behoorlijk opgeruimd en kan ik alleenw at restanten eten. Maar dat is al meer dan ik verwacht. Een enkele keer kom ik nog een beetje in de buurt van de limiet.
Uiteindelijk finish ik met 5 uur achterstand op de nieuwe tijdslimiet.
Toch ben ik tevreden, onder die omstandigheden zonder lichamelijke klachten uitrijden. Zonder het organiseren vooraf en met een beetje fatsoenlijke starttijd had ik dit binnen de limiet zonder problemen gered. Nu is het afwachten of de limieten nog bijgesteld worden, gezien de omstandigheden zou dit zeker mogelijk zijn.
pi_71534040
Ik heb nu noname(plastic) remmen op mijn fiets zitten en nu heb ik een oude koga gekregen waar shimano 600 remmen op zitten.
Kan ik deze gewoon makkelijk vervangen?
Ik neem aan dat de remblokjes nog wel gewoon verkocht worden.
Behalve dat het er beter uit ziet neem ik aan dat ze ook wel een stuk beter zijn toch?
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 13:05:50 #115
73911 ultra_ivo
pi_71534691
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
pi_71535807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
Hmm ik weet niet wat een korte hoef is maar ik dacht dat het gewoon zou passen
Misschien help dit:
Shimano 600(moeten nog gedemonteerd en schoongemaakt worden ):



Oude remmen:



Ik zie dat ik nog een frame heb met shimano 600 remmen :

Dit zullen wel die oudere zijn(was altijd veel kracht nodig om te remmen).

[ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 02-08-2009 13:53:40 ]
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 16:04:53 #117
73911 ultra_ivo
pi_71540163
De laatste foto zijn lange hoef remmen, meet maar eens de afstand tussen het moertje van de remblok tot het centrum van de bevestigingsas. De 600 remhoeven die je erop wilt zetten zijn gewoon goed spul.Qua technische kwaliteit beter dan de oude. Of dual of single pivot beter is, dat is een andere discussie. Gewoon overzetten en gebruiken.
pi_71542263
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
pi_71542352
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:22 schreef guitarguru het volgende:
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Als het hard waait fiets ik wind tegen meestal ook niet veel harder dan 24/26 per uur, zelfs een keer zo harde wind gehad dat ik niet harder dan 17 kon en durfde (was bang van de weg te waaien en had wind van opzij) gewoon lekker trainen, dan ga je vanzelf sneller!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71542710
Met echt harde tegenwind meestal zo rond de 25... Heb dan echt het gevoel niet vooruit te komen. Is altijd frustrerend, maar ik prent mezelf altijd wel in dat je hier wel beter van wordt dan met gemak rond de 40 te rijden met wind mee...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 17:45:47 #121
73911 ultra_ivo
pi_71542912
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
pi_71546147
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Wow, dat is wel erg extreem. Dan denk je "Hé, ff herstellen in de afdaling!" en dan moet je nog stoempen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:03:21 #123
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71551535
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Grossglockner afgedaald en niet harder dan 50 komen terwijl het flink naar beneden gaat. Bochten worden dan gevaarlijk, je kunt zo van de weg geblazen worden of juist naar het midden van de weg.

Ultra_Ivo, wat een rit heb je gereden. Petje af. En dat te bedenken dat ik niet ben gaan fietsen vanochtend dat het regende. ben maar gaan wandelen in Amerongen, had best kunnen mountainbiken! Deze fiets maar weer snel in orde maken en dan weer eens ouderwets vies worden

Wat betreft tegen de wind in rijden op het vlak. Ligt eraan, in je eentje wordt het moeilijk om lange tijd tempo te rijden maar als je met 3 of meer bent kun je mooi kop over kop en dan kun je best wel boven de 30 blijven rijden. Ikzelf hou van stoempen en ik moet zeggen dat het best wel hard moet waaien wil ik niet tegen de 30 gaan. Laag in de beugels en stoempen. Karakter kweken!
Superhero to the rescue!
pi_71553982
quote:
Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Hangt er echt vanaf hoe hard het waait. Op een dijk in Flevoland lijkt het mij iets harder waaien dan ergens op een meer beschutte plek. Net zoals dat het vaak harder waait langs de kust dan land inwaarts.

Zoals het nu ongeveer waait fiets ik (ook pas sinds kort hoor) boven de 30 met wind tegen. Bij hardere wind, vooral langs de kust door de duinen zit ik soms ook wel aan de 25 oid. Ook met wind mee verschilt het enorm. Kan 35, 40, 45 zijn. Maar ik heb net zo goed dagen gehad waar het stormachtig was en ik met 50+ door de duinen van Hoek van Holland naar Den Haag schoot.

Het is moeilijk te zeggen aangezien het overal anders waait. Wind recht van voren, schuin van voren, schuin mee, of volop mee etc. En gewoon veel fietsen. En leren houden van de wind Ik had er altijd een hekel aan en wilde echt geen kracht verspillen aan tegenwind, en volle bak rijden met meewind. Nu is het eigenlijk volle bak rijden met tegenwind, en alles wat er nog over is stoppen in de meewind
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:32:37 #125
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71556271
Ziet er vanavond uit dat het weer eens in Nijmegen bikkelen wordt..
pi_71557178
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:11:42 #127
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71557554
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:50 schreef cyclechick het volgende:
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:48:17 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71558316
Vandaag weer een lekker stuk fietsen. Jammer alleen dat ik zo eerst even moet werken, maar het weer schijnt prima te blijven.
.
pi_71558448
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71558513
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:04:58 #131
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71558742
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef cyclechick het volgende:

[..]

De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:07:56 #132
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71558829
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:53 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
Kijk eventjes op ww.ntfu.nl. Als ik zoek op tochten voor de komende 2 maanden in Drenthe zie ik niets in Vries, wel in Zuidlaren, Emmen en Hoogeveen.
Superhero to the rescue!
pi_71558844
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:04 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:19:22 #134
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71559177
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef cyclechick het volgende:

[..]

je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.

Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Superhero to the rescue!
pi_71559352
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.

Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Is ook zo
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71559787
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:22:23 #137
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71561006
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef guitarguru het volgende:
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
Alles op souplesse. Groot verzet alleen voor sprintjes. In principe kun je elke tempoversnelling pareren door sneller te trappen. Zorg dat je ritme/cadans op 95 ligt en dan door sneller te trappen kun je zo mee, of door even wat langzamer te trappen temporiseer je. Ik schakel sowieso niet veel. Af en toe ga ik van 39 voor naar 53 voor om echt hard te rijden maar dat is zelden.

Snel trappen is wel hoger hartslag maar kost niet veel kracht en je kunt het langer vasthouden. Als je dit traint zul je zien dat je langer klimmetjes en hogere snelheden kunt volhouden dan je maten. Als je dan moe bent schakel je op en trap je langzamer.
Superhero to the rescue!
pi_71561862
Thanx SuperherO voor dit lesje wielrennen. Hier heb ik wat aan.
pi_71567510
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.

Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...

Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:35:46 #140
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71567590
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef marcodej het volgende:
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.

Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...

Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
Vergeet niet te rusten. Rust is erg belangrijk. Je raakt zo overtraind. Doe maar een google op supercompensatie.Juist van rust word je sterker, je geeft je lichaam de kans om te herstellen en zich voor te bereiden op de volgende tocht, lees sterker worden.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:16:25 #141
40566 Ericr
Livewrong
pi_71571814
Vandaag toch wel ideaal fietsweer. Mijn vaste rondje door de duinen en langs de waterweg ging behoorlijk rap, althans gelet op de trainingsarbeid die ik dit jaar verricht heb. Laatste weken maar 1 keer per week getraind en in juni 1 of 2 keer getraind. Daarvoor ook niet echt structureel getraind sinds ik weer begon eind april.

Ronde van 40 km vandaag met 32 km/uur gemiddeld gereden, eigenlijk alleen tegen de wind in een beetje diep hoeven gaan. Deze week maar eens proberen wat meer te trainen dan 1 keer, als het weer tenminste zo blijft als nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 03-08-2009 22:06:01 ]
pi_71572027
Kunnen jullie mij een boek adviseren, met voor de beginnende wielrenner handige tips en andere wetenswaardigheden omtrent aanschaf en onderhoud racefiets, trainen, voeding, schema's, overtrainen etc. etc.
pi_71572083
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:34:32 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_71572296
Hangt ook af van de doelen, als je wedstrijden wil gaan draaien of cyclosportieven op hoog niveau wil rijden is een goed trainingsprogramma onontbeerlijk. In ieder geval is voor een beginner een boek met een trainingsprogramma best handig, al is het maar om overtraining te voorkomen. Veel beginners knallen iedere training er vol in, tot ze opgebrand zijn en de racefiets op marktplaats te koop wordt aangeboden.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:02:40 #145
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71574915
Zo, dit maar kort bij Nijmegen.
Voelde mijn benen nog redelijk van het weekend. Toch alle klimmetjes bij Nijmegenn zo'n beetje op max kunnen gedaan dit keer. Veel op de pedalen staan en gaan.

Had de holleweg als laatste en bij dat ene bochtje ging ik stuk.
Toen op lichtste verzet gezet en rustig omhoog gepeddeld..

Uiteindelijk 35 km gereden in 5 kwartier. Valt nog mee dus.
pi_71577103
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door cyclechick op 03-08-2009 22:11:15 ]
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:23:08 #147
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71577772
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:25:10 #148
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71577851
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:25 schreef ufopiloot het volgende:
[ afbeelding ]
Dit geld echt voor fietsers!! Je leert je lichaam en je limieten kennen. En ik blijf het zeggen, vergeet geen rust te nemen. Erg belangrijk!
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:29:52 #149
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71577997
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Kom ik aan met mijn 1900
Planning is nog wel de komende 3 weken 600 weg te fietsen voor ik naar de alpen ga..
pi_71578323
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:13:51 #151
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71579705
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Dat zei die jongen ook, dat hij niet zo hard kon rijden maar hij reed wel met 43 op kop, makkelijker dan ik, ok, ik had er al 90 in de benen zitten en hij maar 40 ofzo maar toch! Vaak genoeg met mensen gefietst die zogenaamd niet zo snel konden fietsen. Bescheidenheid siert maar is ook een tactiek! Eerst zien en dan pas geloven!

Die aantal kilometers, ja, als je gaat trainen voor een cyclo om een serieuze tijd neer te zetten. Ik ging voor goud, dan zit je zo op een paar duizend kilometers.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:25:44 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71580134
Ik heb een geniaal plan om toch m'n jaargemiddelde te redden...geen winterstop.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71585097
Tja, ik kan morgenavond en misschien donderdag nog even een rondje doen, en vrijdag vertrek ik voor een maand naar Ijsland, niet echt een racefietsland met al die grindwegen. De kilometers lopen in die tijd niet zo lekker op....
Denk dat ik hooguit de 3000 haal dit jaar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71585178
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:48:03 #155
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71585230
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:43 schreef nodisch18 het volgende:
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
Amstel Gold 200km dit jaar gedaan met net geen 30 gemiddeld. Het kan best hard Had ik al 2000km in de benen denk ik.

Gewoon de klimmetjes in je eigen tempo rijden en in de afdalingen of op het vlakke weer er naar toe rijden. Jezelf niet forceren, zeker niet de eerste 80km, dan kom je de route/tocht zeker goed door.
Superhero to the rescue!
pi_71586296
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang


klimmen tot in de wolken


meer mooie foto's volgen
pi_71586394
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
meer mooie foto's volgen
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
pi_71586460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
de andere foto's staan op de andere camera, die wordt straks leeggemaakt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:59:45 #159
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71586556
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang
[ afbeelding ]

klimmen tot in de wolken
[ afbeelding ]

meer mooie foto's volgen


Waar ergens zat je precies?
pi_71586679
Bormio
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:31:31 #161
11102 knep
Mountainfreak
pi_71588635
Ah Bormio, daar heb ik ook eens een weekje gezeten. Fraaie omgeving .
Veel passen in de buurt .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:03:25 #162
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71607423

Wat een heerlijk fietsweer was het vanavond zeg
bijna 50 km gefietst met 27 gemiddeld, dat is voor mijn doen erg lekker
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71607735
Vandaag dus met de rustige groep meegegaan. Was wel een keer lekker. Beetje praten (het is ook het meest sociale groepje heb ik gemerkt. ), beetje om je heen kijken.

Eerste stuk rustig gereden, een hoop draaien en keren. Terug, op een stuk langs een vaart, konden we nog even knallen. Wilde toch nog even mn benen testen, kon me weer niet inhouden, dus ben gelijk weggesprongen... Kreeg twee man mee (waaronder een ouwe taaie van in de 60 die aardig kon trappen) en hebben met zn drieen rond de veertig kop over kop naar het verzamelpunt getrapt. Vanaf daar weer gezamenlijk naar het clubhuis gereden... Voelde wel dat mn benen snel verzuurden bij het aanzetten, maar had nog een hoop over... Ging dus wel aardig.

Uiteindelijk 49km met 29 gemiddeld gereden (in dat ene stuk van 7km het gemiddelde van tegen de 28 naar 29 gebracht. ).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71625626
Lekker begin ritje kunnen maken met een vriendin vandaag 49 kilometer maar met een ontzettend laag gemiddeld van 25 kilometer per uur Maar goed, de eerste stap is weer genomen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:16:46 #165
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71626175
buitenband nog steeds niet vervangen, dus vandaag niet gereden, morgen naar sierra nevada dan haal ik het wel weer in. weet iemand of daar nog profploegen aan het trainen/verkennen zijn voor de vuelta? of dat er een ploeg op hoogtestage zit ofzo?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71626480
Al een week niet op de fiets gezeten...omdat ik te lui ben om mn remkabel te vervangen :p maar vanmiddag ga ik het echt doen, en dan morgen weer op de fiets!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71626524
Moet ik mn binnenband vervangen als die binnen enkele dagen heel langzaam leegloopt? Als ik hem oppomp voor een rit, heb ik er tijdens die rit geen last van. Hij blijft dan goed hard. Maar als ik hem wegzet is de voorband na enkele dagen weer heel zacht...

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 05-08-2009 17:13:56 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71627425
Denk dat je hem het beste gewoon kan vervangen. Dat gaatje wordt sowieso groter tijdens het fietsen en voor je het weet zit je met een klapper. En geloof me, dat is niet leuk als je nog 30 km moet.
pi_71628198
Bij problemen met de band die niet op te lossen zijn met een plakkertje gewoon altijd vervangen. Zo duur is een nieuwe band niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:43:34 #170
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71629665
Vorige week ook m'n voorband vervangen omdat hij na een paar dagen half leeg was...een paar keer gedaan van oppompem en dan fietsen, maar het werd me te iritant, en zo duur is een binnen band nou ook niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71632868
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71633055
mensen ik heb een tijd geleden mijn achterband vervangen en ik heb het idee dat er sindsdien wellicht iets mis is met de manier waarop ik het wiel heb teruggeplaatst. in de eerste plaats had ik bij het terugplaatsen niet goed opgelet, en zat het achterwiel er helaas niet helemaal goed in. ik merkte dat de fiets niet geweldig fietste en heb dit gefixt, toen fietste ie uiteraard beter.

toch voel ik een soort kettingspanning als ik op de pedalen druk die ik eerst niet voelde. de eerste vijf minuten van de rit voel ik die meestal ook niet maar daarna wel. ook maakt de ketting heel lichtjes geluid, wat eerst ook niet was. het wiel zit er nu echt goed in, zou er toch nog iets mis kunnen zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635245
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:46 schreef marcodej het volgende:
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus

Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71635378
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635547
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
pi_71635993
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus

Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Heb het bandje inmiddels met veel zweet (en bijna bloed en tranen) verwisseld. Het is altijd een drama om het laatste stukje buitenband om de velg heen te krijgen bij mij. Buitenbandjes zijn niet zo soepel blijkbaar. Moet altijd volledig kracht zetten en al mn ledematen gebruiken om het te doen lukken...

Bij mij gaat er overigens ook 8 bar in, keihard dus. Zoals eerder gezegd bleek ik mn banden altijd, zonder het te weten, tot zo'n 5-6 bar opgepompt te hebben. Dan kan je de band nog ietsjes indrukken. Maar heb nu een pomp met drukmeter en dan merk je dat het nog een flink stuk harder kan. (Hoewel ik ook flink wat gewicht in de strijd moet gooien om het tot 8 bar te redden.)

Het rijd ook een stuk prettiger.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71636159
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71636530
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:35 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Weeg rond de 90 kg, merk het gelijk als ik te weinig druk op mijn banden heb staan. Scheelt overigens wel wat voor frame je hebt. Op mijn oude Cannondale kon ik niet eens boven de 6,5 bar pompen omdat het frame gewoon te stijf was. Met keiharde banden had ik dan nog amper comfort.

Vanaf 7,5 a 8 bar wordt het voordeel van verminderde rolweerstand steeds minder ten nadele van verminderde grip en comfort.
pi_71639006
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .

Zo ongelooflijk stom van me .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:16:42 #180
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71640534
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:18:48 #181
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71640578
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Afgelopen winter vrolijk verder gefietst maar zit er aan te denken om deze winter een tacx te kopen
.
pi_71642376
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:05 schreef Kadooosh het volgende:
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .

Zo ongelooflijk stom van me .
Terug gevonden .
Scheelt weer ¤200 .
pi_71644188
Hey iedereen!

Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!

Dit is de omgeving waar ik fiets:




Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
pi_71644559
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.

Toch maar aan de Tacx dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71645341
Ik kan zaterdag pas weer fietsen
pi_71645429
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.

Toch maar aan de Tacx dus.
De dagen waarop in Nederland de wegen glad zijn vallen ook wel mee natuurlijk, het is alleen glad als het regent/sneeuwt/vriest, en hoe vaak heb je dat nou alle 3 tegelijk? Zolang het droog is, fiets ik op de weg. Heerlijk, zo'n koude helere winterochtend!

Verder: mountainbiken in de winter!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71645719
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:58:33 #188
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71645822
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef jakkop het volgende:
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
luilak, ga daar eens mee bezig!
.
pi_71646117
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Ik train als ik kan gewoon op de fiets in de winter, maar meestal ben ik op de schaatsbaan te vinden. Daarbij loop ik sowieso ook hard twee keer in de week, dus dat houd je conditie wel op peil.
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2009 @ 11:18:27 #190
73911 ultra_ivo
pi_71646368
Ik zit ook meer op de schaatsbaan tijdens de winter, rij wedstrijden dus behoorlijk intensief trainen.
pi_71647501
Iemand een tip hoe ik de remkabel door het gaatje van de stelschroef krijg? Dat gaatje is veel te klein, en die kabel rafelt. Er zat natuurlijk een anti-rafeldopje aan het uiteinde, maar die past niet door dat gaatje.

Voor de rest is het een supermakkelijk klusje.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:29:28 #192
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71648346
kabel afknippen (strak) drupje lijm erop (secondenlijm tegen rafelen)
Door het gat en nieuw afdekkapje erop?
Drop you like an ill, bad habit
pi_71649548
hoe krijg je überhaupt de oude remkabel uit de remmen? ik heb het stuurlint losgemaakt maar het is me niet duidelijk hoe ik de handgrepen loskrijg om de remkabel er uit te kunnen halen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71650017
Je hoeft de handgrepen niet los te maken. Kabel bij de remmen losmaken, buitenhoes er af trekken, en dan de kabel door de handgreep naar buiten duwen. Hij zit niet echt vast eigenlijk, tis een dikker uiteinde dat achter een versmalling haakt. Lastig uit te leggen.

Overigens, de remkabel ipv met een combi-tang met een nijptang afknippen was voldoende.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71650143
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71650206
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef Oksel het volgende:
Hey iedereen!

Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!

Dit is de omgeving waar ik fiets:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
[ afbeelding ]
Fantastisch zeg! Mijn droom is nog altijd om volgende zomer of de winter daarop een maand in Zuid-Amerika te gaan fietsen, in vergelijkbare groene en heuvelachtige landschappen. Is die triatlete van je een beetje leuk?


Waar kopen jullie trouwens goedkope binnenbanden? Ik heb er een paar uit Italië meegenomen, die kostten me 3 euro maar bij de Halfords waren ze 9 euro.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:38:53 #197
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71650332
Kijk ees bij featherbikes of futurumshop...doos van 10 voor 40 euro of zo...en geen B merk volgens mij. Halfords is alleen voor gewone fietsdingen wel eens voordelig, voor dit soort dingen niet.

even gekeken:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssrp=1&d_catg=Fietsen_J_03&choosed_cat=Fietsen_A&element=708&theme=9

of

http://www.featherbikes.nl/product_info.php?products_id=468&osCsid=d800272b9833b195ee215a23eeb7fca3

Check de ventiellengte wel, of je de goede hebt...

[ Bericht 61% gewijzigd door Captain_Fabulous op 06-08-2009 13:45:47 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:19:44 #198
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71651432
Pomp, kleine 35 euro maar dan heb je ook wat. Haal je met gemak 10 bar, mocht het nodig zijn. Beste investering, heb deze al zo'n 3 jaar.

Binnenbanden. Ik gebruik Continental, lange ventiel. Aan plakken doe ik niet. Gooi meteen weg. Pompje op mijn fiets haalt 6 bar. Zelf rijd ik het liefst op 8. Binnenband vervangen is 2 minuten werk. Leer je vanzelf als je in de stromende regen een band moet vervangen

Remkabel vervangen: remgreep/handel induwen, dan kun je boven in het binnenwerk komen en kun je zo de kabel los maken. en dan trek je hem er zo uit. Daarna gewoon door het gaatje weer naar binnen. Hoort niet te rafelen trouwens. Ik laat het altijd mijn fietsenmaker doen. Afstellen doe ik dan wel weer zelf.

In de winter, mountainbiken en op mijn pekelfiets (oude race-fiets) naar werk. Deze heeft licht, niet veel, maar genoeg om gezien te worden. Als ik dan in het donker rijd rijd ik wel op wegen die goed verlicht zijn en op het fietspad. Winter is ook een beetje mijn rustperiode. Niet veel fietsen en dan weer rustig opbouwen vanaf januari/februari. Hoewel, januari rijd ik meestal Egmond Pier Egmond. Ik was van plan om de Hoek van Holland - Den Helder te gaan rijden echter ik ben dan nog op vakantie.
Superhero to the rescue!
pi_71652014
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Precies. En wat superher0 zegt, als je de hendel inknijpt dan kan je er beter bij.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71656680
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)

Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen

Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71656797
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)

Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen

Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Ik heb goede ervaring met Rijwielpaleis Bilthoven, maar niet mbt een fiets repareren. Maar ze leveren daar uitstekende service, zal nu wel wat druk zijn ja...

En zelf ga ik liever niet naar Snel, geen fijne winkel imo. Personeel is niet echt behulpzaam, en nogal een dure winkel.
Hmm, Nutella.
pi_71657331
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)

Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen

Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Gelukkig heb je zelf niet veel schade.

In Zeist zit er eentje, daar hebben we met de 1e fietsmeer OProg kunnen depanneren toen 'ie met een vastgelopen achterwiel zat.
Denk dat eentwee of The_critic wel precies kunnen zeggen waar 'ie zit.

Net als de poster hierboven ben ik niet laaiend enthousiast over Snel. Personeel is niet echt fantastisch.
in a crowd you lose humanity
pi_71661002
Das ff schrikken CC!
Gelukkig dat je zelf niet onherstelbaar beschadigd bent

Wat is er kapot aan je fiets nu?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:23:54 #204
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71664954
Zeist? als dat de fietsemaker van the_critic is, dan ken ik hem...ook de leverancier van mijn trotse ros. EPBikes. Het is even om vanuit Utrecht, maar hij weet wel wat van fietsen...de dude op de foto is ook de eigenaar/sleutelaar.
http://www.epbike.nl/
Maar gelukkig dat je d'r zo goed bent vanaf gekomen, cyclechick!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71665647
En terug van vakantie in Italia

Kapot gegaan op 12% klimmetjes maar heerlijk gefietst naast het normale vakantie geneuzel.



  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:28:58 #206
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71667301
Hoezo een shirt met Bombardier?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:16:26 #207
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71671248
Vanavond weer eens verdwaald. Moest in het donker terug fietsen. Zonder licht is dat op sommige wegen niet erg fijn fietsen. Lichtjes gaan daarom vanaf nu ook mee als ik ga fietsen.
Voor in de winter haal ik denk ik ook maar een tacx. Zal ook wel gaan schaatsen en hardlopen, maar wil ook wel kunnen fietsen als het slecht weer is. Moet de tacx wel een beetje stil zijn, anders ga ik er toch niet op zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:49:26 #208
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71673955
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)

Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen

Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
1. Goed dat je er zo vanaf gekomen bent. Je hoeft maar net ongelukkig te vallen en je hebt zo iets gebroken of erger.

2. Altijd met helm fietsen, ongeacht hoever je moet! Ongeluk zit in een klein hoekje, en je gaat eenmaal nu stukken harder. Zelf gisteren bijna van de weg gereden door een student die zomaar besloot om naar links te gaan.

3. je fiets goed laten controleren. Als je carbon zou hebben zou de kans dat er een breuk inzit erg groot zijn. Niets is vervelender dan 40 op de dijk te rijden en dat je fiets onder je opeens afbrokkelt. Wat is er eigenljk kapot?

4. Ik ga altijd naar Amersfoort, de bikeshop op de Leusderweg. Zijn de specialist in racefietsen in Amersfoort.

5. Barneveld Tweewielerhuizen is ook goed en van Reint Veenendaal in Veenendaal hoor ik ook goede verhalen.
Superhero to the rescue!
pi_71677330
Coole foto's jpjedi!

Ik ben dat vlakke Noord-Nederland nu wel een beetje zat trouwens
pi_71679734
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:51 schreef Tommeke het volgende:
Coole foto's jpjedi!

Ik ben dat vlakke Noord-Nederland nu wel een beetje zat trouwens
Tnx.. met dank aan mijn lieve vrouwtje

Ze heeft ook lekker mee gereden maar moet wel een andere patroon rijden aangezien zij erg voorzichtig de longcapaciteit moet opbouwen. (inspannings astma) De ene dag ging dat beter dan andere dagen.

De klimmetjes waren in het begin moeilijk te verteren moet ik toegeven maar de laatste fietsdag heb ik een klim van 6.7 km met een gemiddeld stijgingspercentage van 9% toch in een keer gedaan zonder te stoppen. Moest daarna wel zowat aan het zuurstof maar dat is een ander verhaal. De zwaarste klim met 2 kilometer 12% kon ik niet volhouden en daar moest ik 2 keer afstappen.

Voordeel is dat we vals plat nu lachend rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 07-08-2009 13:55:27 ]
pi_71689001
Ik ga morgen naar EP bikes, die hadden nog wel plek en heb er meerdere goede verhalen over gehoord, plus hij wil het snel doen, dus dat is extra fijn!

Vandaag wat spierpijn, verder nergens meer last van. Voortaan toch ook naar mijn werk maar de helm erbij op
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:24:02 #212
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71697843
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71698499
cyclechick ben je niet bang om weer op de fiets te gaan?
ik had al angst toen ik na de eerste keer op mijn racefiets twee keer was gevallen omdat ik was vergeten dat mijn voeten vastzaten

fijn dat je ok bent trouwens
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:36:31 #214
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71700956
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
haha, ik niet geloof ik. Mijn hartslag was gemiddeld 8 slagen hoger dan normaal op mijn rondje, met de zelfde snelheid. Maar dat komt misschien ook omdat ik na mijn nachtdienst ging fietsen, en voor mijn nachtdienst ook al had gefietst.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71702153
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:47 schreef JohnDDD het volgende:
cyclechick ben je niet bang om weer op de fiets te gaan?
ik had al angst toen ik na de eerste keer op mijn racefiets twee keer was gevallen omdat ik was vergeten dat mijn voeten vastzaten

fijn dat je ok bent trouwens
vanochtend op de gewone fiets, kwam er een fietser van rechts en we hadden echt ruimte zat, maar ik verstijfde helemaal en ging vet hard remmen om te voorkomen dat we botsten ach zal wel even een paar dagen zo zijn en dan gaat dat wel weer over
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 06:55:44 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_71702565
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
het overgrote deel fiets beter als lekker weer is, maar als de temperaturen ruim boven de 35C komt dan zul je weten of je echt tegen hitte kunt
bij de meeste fietsers nemen de prestaties dan snel af.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:29:26 #217
11102 knep
Mountainfreak
pi_71707881
Zo weer terug uit het Sauerland.
Twee dagen gefietst, 250 km met 4500 hoogtemeters totaal.
Helemaal kapot gegaan maar het was het waard .
pi_71708987
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:29 schreef knep het volgende:
Zo weer terug uit het Sauerland.
Twee dagen gefietst, 250 km met 4500 hoogtemeters totaal.
Helemaal kapot gegaan maar het was het waard .
Dat is het betere werk

Sinds ik terug ben uit de Alpen voor 't eerst weer eens serieus gefietst. Trainingswedstrijdje op de Nedereindseberg. Ging wel lekker. Vooral tussen de wielen gehangen, maar ook een keer een flink gat dichtgereden
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:33:02 #219
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71711194
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_71711350
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
Stevigheid zal er wel genoeg zijn maar toch zou ik gaan voor beugeltjes of iets van slangklemmetjes.
pi_71711602
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.
pi_71712981
mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:14:04 #223
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71713209
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:
mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!

en nu gelijk een rondje fietsen?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:49:43 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71718347
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:55 schreef Aalbers het volgende:

[..]

Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:17:35 #225
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71719057
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Misschien een stukje binnenband tussen de houder en je frame doen? Dan heeft die wat meer grip op je frame..
pi_71719744
Je kunt er speciale klemmetjes voor kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_71720173
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Daarom gewoon met een klein boortje een gaatje boren, vervolgens wat draad er in tappen, boutje erin en klaar is kees
pi_71722696
Hmm, ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Een waarmee ik mn hartslag, cadans en al die grappen kan uitlezen op mn PC en in grafiekjes kan bekijken. Heb er een aantal gezien die toch wel erg mooi zijn.
Hier gaat het over de Sigma Rox 9.0 die mij heel tof lijkt (wel wat aan de dure kant): http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml

Zoiets zou ik toch wel willen, heeft iemand nog leuke tellertje waar die zelf mee rondrijdt of tips?
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71724821
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:47 schreef Sjiznit het volgende:
Hmm, ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Een waarmee ik mn hartslag, cadans en al die grappen kan uitlezen op mn PC en in grafiekjes kan bekijken. Heb er een aantal gezien die toch wel erg mooi zijn.
Hier gaat het over de Sigma Rox 9.0 die mij heel tof lijkt (wel wat aan de dure kant): http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml

Zoiets zou ik toch wel willen, heeft iemand nog leuke tellertje waar die zelf mee rondrijdt of tips?
Ik heb zelf de Polar S725 en ben er erg tevreden over. Hartslag, cadans, snelheid, hoogte. De bijbehorende software werkt erg prettig. Je kunt allerlei overzichten maken.
Wel een paar kleine nadelenl: je kunt in de software niet direct zien welk stijgingspercentage er is (moet je zelf afleiden uit de afstand en hoogte of je moet nog tussentijden invoegen, dat gaat wel erg makkelijk). En je kunt maar 5 overzichten van te voren definiëren (die kun je dus met een simpele druk op de knop oproepen, anders moet je een aantal stappen doorlopen voordat je het overzicht hebt).
Ik geloof trouwens dat bij nieuwere Polar modellen je dat wel direct kunt zien (zelf tijdens fietsen). En volgens mij heeft Polar nu ook eentje met GPS.

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat de software van Polar prettiger is dan die van Sigma en Garmin, maar heb zelf geen ervaring met die merken. Nadeel van een Garmin is dat 'ie nogal groot is (formaat mobiele telefoon ipv polshorloge).

Qua prijs moet je voor een dergelijk apparaat toch sowieso uitgaan van rond de ¤200-250. Maar je hebt er ook een hoop plezier van

Ik zie dat de Sigma alleen op de fiets gemonteerd kan worden. Als je ook wel eens aan andere sporten doet, is dat niet zo handig, want dan kun je 'm niet gebruiken. De meeste Polars zijn polshorloges. Ik gebruik 'm ook bij hardlopen.
in a crowd you lose humanity
pi_71724826
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:00 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Daarom gewoon met een klein boortje een gaatje boren, vervolgens wat draad er in tappen, boutje erin en klaar is kees
Slecht plan. Hoe wil je draad tappen in een aluminium buis met een wanddikte van nog geen millimeter?
Edit: het is een stalen frame, dat is nog dunner. Met alleen een gaatje boren ben je er dan niet.

Zoals ik al zei: er zijn speciale klemmen/beugeltjes voor in de handel. Is misschien wel even zoeken, want tegenwoordig is vrijwel elk frame standaard uitgerust met bidonnokjes.
in a crowd you lose humanity
pi_71724970
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Slecht plan. Hoe wil je draad tappen in een aluminium buis met een wanddikte van nog geen millimeter?
Edit: het is een stalen frame, dat is nog dunner. Met alleen een gaatje boren ben je er dan niet.

Er hoeft geen olifant aan te hangen... , desnoods gebruik je popnagels om de bidonhouder te bevestigen.

Overigens is qua snelheid het gebruik van klemmetjes en of tie-raps aan te bevelen
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:46:24 #232
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71725688
Marcodej, waar zat trouwens precies dat leuke klimmetje waar je het hier wel eens over hebt??
(Althans dacht dat jij het er wel eens over had.. )
pi_71726573
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:46 schreef ursel het volgende:
Marcodej, waar zat trouwens precies dat leuke klimmetje waar je het hier wel eens over hebt??
(Althans dacht dat jij het er wel eens over had.. )
In Rijksdorp te Wassenaar. De Van Bergenlaan: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080317

Je kan er een mooi 'circuitje' van maken zodat je hem meerdere keren achter elkaar kunt doen.

En makkelijk te combineren met een ander klimmetje: De Klip, die er vlak naast zit. Dat is dus de weg naar het strand van Wassenaarseslag, maar die zal je zelf al wel kennen.

En het beruchte ultrakorte 21%-klimmetje zit verscholen op het terrein van een verzorgingstehuis in Katwijk. http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080544

Dus echt het terrein opgaan en om de gebouwen een rondje maken. In het laatste gedeelte van het rondje zit het klimmetje... Aan te raden is wel om het alleen 's avonds laat te doen. Dan is het er verlaten en rustig... Doe hem een flink wat keer achter elkaar volle bak en je bent kapot.

Een impressie: http://www.wvkatwijk.nl/mediapool/76/765538/videos/MOV03982.MPG

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 09-08-2009 13:57:31 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:53:41 #234
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71726980
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:36 schreef marcodej het volgende:

[..]

In Rijksdorp te Wassenaar. De Van Bergenlaan: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080317

Je kan er een mooi 'circuitje' van maken zodat je hem meerdere keren achter elkaar kunt doen.

En makkelijk te combineren met een ander klimmetje: De Klip, die er vlak naast zit. Dat is dus de weg naar het strand van Wassenaarseslag, maar die zal je zelf al wel kennen.

En het beruchte ultrakorte 21%-klimmetje zit verscholen op het terrein van een verzorgingstehuis in Katwijk. http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080304

Dus echt het terrein opgaan en om de gebouwen een rondje maken... Aan te raden is wel om het alleen 's avonds laat te doen. Dan is het er verlaten en rustig... Doe hem een flink wat keer achter elkaar volle bak en je bent kapot.

Een impressie: http://www.wvkatwijk.nl/mediapool/76/765538/videos/MOV03982.MPG

Die moet ik onthouden! Nu even aan het herstellen van het weekend en dan kijken of ik vanmiddag even serieus kan gaan klimmen. Gister al na 1km een lekke band op een kort vlak rondje, maar goed die binnenband zat er al een jaar in ofzo.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71727616
Ik wil een keertje gaan rijden in de omgeving van Groesbeek. Om weer wat hoogteverschil te hebben. Zijn er fietsroutes rond Groesbeek die je kan volgen zodat je de klimmetjes meepakt of moet ik zelf iets uit gaan zetten. Zo ja kunnen jullie mij dan tips geven over welke klimmetjes ik moet pakken.
Boodschap van algemeen nut.
pi_71727669
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:23 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik wil een keertje gaan rijden in de omgeving van Groesbeek. Om weer wat hoogteverschil te hebben. Zijn er fietsroutes rond Groesbeek die je kan volgen zodat je de klimmetjes meepakt of moet ik zelf iets uit gaan zetten. Zo ja kunnen jullie mij dan tips geven over welke klimmetjes ik moet pakken.
Je kunt de route van de 2e Fietsmeet gebruiken, dan pak je de meeste klimmetjes wel.
in a crowd you lose humanity
pi_71727876
Bedankt ziet er goed uit!
Boodschap van algemeen nut.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:46:10 #238
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71728242
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:
mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!
Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zo
Wat was er nou allemaal stuk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71728271
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zo

Ah, dan kunnen we 'm om sponsoring gaan vragen
in a crowd you lose humanity
pi_71728635
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zo
Wat was er nou allemaal stuk?


dat had ik toch al opgeschreven alleen het wiel. verder wat stelwerk aan de versnellingen/remmen/stuur etc. hij rijdt weer prima
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71729092
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:23 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik wil een keertje gaan rijden in de omgeving van Groesbeek. Om weer wat hoogteverschil te hebben. Zijn er fietsroutes rond Groesbeek die je kan volgen zodat je de klimmetjes meepakt of moet ik zelf iets uit gaan zetten. Zo ja kunnen jullie mij dan tips geven over welke klimmetjes ik moet pakken.
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=278571

deze heb ik gister gedaan!
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:32:17 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71729509
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:

[..]

[/b]

dat had ik toch al opgeschreven alleen het wiel. verder wat stelwerk aan de versnellingen/remmen/stuur etc. hij rijdt weer prima
Lezen blijft moeilijk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:40:58 #243
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71731912
ik gebruik trouwens runkeeper op m'n iphone om de routes bij te houden met gps, trailguru heb ik ook geprobeerd. gebruikt iemand nog andere leuke apps op de fiets?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71732537
Ik ook runkeeper

Bevalt me relatief goed voor een gratis app
pi_71734208
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Polar S725 en ben er erg tevreden over. Hartslag, cadans, snelheid, hoogte. De bijbehorende software werkt erg prettig. Je kunt allerlei overzichten maken.
Wel een paar kleine nadelenl: je kunt in de software niet direct zien welk stijgingspercentage er is (moet je zelf afleiden uit de afstand en hoogte of je moet nog tussentijden invoegen, dat gaat wel erg makkelijk). En je kunt maar 5 overzichten van te voren definiëren (die kun je dus met een simpele druk op de knop oproepen, anders moet je een aantal stappen doorlopen voordat je het overzicht hebt).
Ik geloof trouwens dat bij nieuwere Polar modellen je dat wel direct kunt zien (zelf tijdens fietsen). En volgens mij heeft Polar nu ook eentje met GPS.

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat de software van Polar prettiger is dan die van Sigma en Garmin, maar heb zelf geen ervaring met die merken. Nadeel van een Garmin is dat 'ie nogal groot is (formaat mobiele telefoon ipv polshorloge).

Qua prijs moet je voor een dergelijk apparaat toch sowieso uitgaan van rond de ¤200-250. Maar je hebt er ook een hoop plezier van

Ik zie dat de Sigma alleen op de fiets gemonteerd kan worden. Als je ook wel eens aan andere sporten doet, is dat niet zo handig, want dan kun je 'm niet gebruiken. De meeste Polars zijn polshorloges. Ik gebruik 'm ook bij hardlopen.
Dank

Ik ben sowieso alleen van plan om het bij het fietsen te gebruiken (badminton heeft het minder nut, is ook maar een uurtje). Dus ik vind het wel fijn dattie gewoon op mn stuur kan en niet een horloge is.

Ik ga dinsdag sowieso nog even langs mijn half lokale fietsenmaker. Die echte lokale snapt er niks van. Kijken wat hun zeggen.

Ik had trouwens weer gehoord dat de Polar software uiteindelijk niet zo lekker werkte maar dat zal ook persoonlijk zijn lijkt me. Een Garmin wil ik denk ik niet, mijn vader heeft een Garmin GPS (niet helemaal hetzelfde) en daarvan werkt die software echt ruk. Tenminste dat vind ik
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71734393
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:50 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dank

Ik ben sowieso alleen van plan om het bij het fietsen te gebruiken (badminton heeft het minder nut, is ook maar een uurtje). Dus ik vind het wel fijn dattie gewoon op mn stuur kan en niet een horloge is.
Een Polar kan ook gewoon op het stuur. Je kunt er een houdertje voor kopen, of evt. een stuk isolatie (voor verwarmingsbuizen) voor gebruiken.
in a crowd you lose humanity
pi_71734425
Even een tvp'tje, terug van vakantie en gister een ongekend lange racefietsloze periode (5 weken) afgesloten. Ging voor geen meter natuurlijk Is hier nog wat gebeurd?
pi_71736057
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:40 schreef el_salvador het volgende:
ik gebruik trouwens runkeeper op m'n iphone om de routes bij te houden met gps, trailguru heb ik ook geprobeerd. gebruikt iemand nog andere leuke apps op de fiets?
Ik gebruik RunGPS, is niet gratis maar wel goed. De interne GPS in mijn telefoon is erg slecht maar heb nu een bluetooth GPS muis op de kop getikt en daarmee zagen de eerste tracks er veelbelovend uit. Deze week ga ik ook eens een route met wat onbekende wegen uittekenen en narijden.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:57:25 #249
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71737600
@ Marco, bedankt voor de linkjes, kon ze alleen onderweg niet bekijken en de van bergenlaan lag op dat moment al uit mijn route.. Misschien een andere keer.. Toch bedankt.

Uiteindelijk 142 km weggereden.. Via de duinen naar zandvoort en door naar kopje bloemendaal. Vanaf daar beetje dwalend terug. Haarlem nog net aangetikt, oude wetering en de de vliet een stukje gevolgd.

@hetsjhokleek als je wil kan ik volgende week maandag wel rondleiden daar..
pi_71739236
Pfff... vandaag kennis gemaakt met de heuvels van Limburg. Samen met mijn zwager een ronde van 85 km gefietst.

Begonnen in Valkenburg en voornamelijk de mergellandroute gefietst. Wat een geweldig gebied zeg!

Dat smaakt zeker naar meer
pi_71740408
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:17 schreef jackson het volgende:
Terug Viets Pedaal
Wel een tvp'tje plaatsen maar voor de rest alleen bier drinken en niet fietsen
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:50:21 #252
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71742220
Net terug van mn eerste serieuze ritje in de bergen, 60 km en een bergje van 800 hoogtemeters, vorm is nog verrassend goed voor deze mooi weer fietser, het wordt een mooi trainingskamp!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71746157
http://bit.ly/7HZMV

In het kader van runkeeper op de iPhone/GPS

Wel veel vliegjes vandaag zeg.
pi_71746429
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:48 schreef thettes het volgende:
http://bit.ly/7HZMV

In het kader van runkeeper op de iPhone/GPS

Wel veel vliegjes vandaag zeg.
Hoe pakt je iphone dan het signaal tijdens het fietsen? Bind je die telefoon of de gps muis gewoon op je stuur oid?
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:23:36 #255
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71751861
Over de software dingen.
Heb zelf de Nokia sportstracker gebruikt, die zag er erg flex uit, maar krijg hem niet meer aan de praat..
Tijdje TrackMyJourney gebruikt, maar die is geupdate en nu ka je maar een test versie gebruiken.
Gisteren GPSed gebruikt en vanavond ff de resultaten inladen.
pi_71752399


Besteld, zodra die binnen is lekker klooien met de afstelling van m'n fiets. Waaronder miss mn stuurpen omdraaien.

Maargoed, flinke keelontsteking dus kan niet veel trainen.
Hmm, Nutella.
pi_71753395
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:08 schreef FerreroNutella het volgende:
[ afbeelding ]

Besteld, zodra die binnen is lekker klooien met de afstelling van m'n fiets. Waaronder miss mn stuurpen omdraaien.

Maargoed, flinke keelontsteking dus kan niet veel trainen.
Ga je tijdrijden?

Ik ga vanmiddag voor de verandering maar eens op de crosser het bos in!
pi_71753894
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:23 schreef ursel het volgende:
Over de software dingen.
Heb zelf de Nokia sportstracker gebruikt, die zag er erg flex uit, maar krijg hem niet meer aan de praat..
Die doet het bij mij als een zonnetje! Wat is er mis mee?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:38:41 #259
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71753959
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:36 schreef jakkop het volgende:

[..]

Die doet het bij mij als een zonnetje! Wat is er mis mee?
Start helemaal niet meer op..
Al verwijderd opnieuw geinstalleerd.
Zelfs al naar een NSP gebracht en clean terug gekregen, maar nog steeds niets.

Via de contact van de sportstracker geen enkele respons. En Nokia zelf biedt er geen ondersteuning op, terwijl wel hun software is, althans, gezien de naam mag ik er vanuit gaan..

Gezien het ook mijn MP3 spelert is wil ik hem ook niet al te lang kwijt zijn..
Hoop dat de nieuwe update van KPN er snel is. Anders in September, vlak voor einde contract nog een keertje weg brengen.
pi_71754171
Zijn er hier ook nog Zeeuwen actief, die mij een mooi rondje (Walcheren) kunnen adviseren?
Ben nog maar een rookie dus wat betreft de km's hou 't een beetje haalbaar voor me;)
  FOK!fotograaf maandag 10 augustus 2009 @ 12:28:59 #261
73911 ultra_ivo
pi_71757007
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:27 schreef Wombcat het volgende:

Zoals ik al zei: er zijn speciale klemmen/beugeltjes voor in de handel. Is misschien wel even zoeken, want tegenwoordig is vrijwel elk frame standaard uitgerust met bidonnokjes.
Ik zou ook voor de klemmetjes gaan. Boren en tappen is alleen aan te raden in een frame van pisbakkenstaal.
Marten (www.m-gineering.nl) heeft van die klemmetjes.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:44:19 #262
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71757451
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:28 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
een frame van pisbakkenstaal.
Die kan in het wielerwoordenboekje
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71758750
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Die kan in het wielerwoordenboekje
Dat is een gebruikelijke term in de metaal sector hoor.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:36:47 #264
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71759024
Ik ben meer van de metal dan de metaal
Maar zometeen voor het eerst sinds anderhalve week weer eens op de fiets...eindelijk!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:44:26 #265
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71759326
Vanochtend met de fiets naar het werk en halverwege in het wiel van een scooter gekropen met 43. Ging wel lekker hard en niet al te inspannend totdat hij stopte bij het stoplicht. Ik natuurlijk niet
Kwam hem uiteindelijk in Utrecht weer tegen. Zo'n 7km heeft het hem gekost om mij weer in te halen, ik ging ook continue 38. In utrecht zag ik hem weer eventjes, maar omdat ik de maliebaan pakte, het autogedeelte en flink doorreed hem weer kwijtgeraakt.

Parkeer ik mijn fiets op het werk, loop ik de fietsenstalling uit. Wie kom ik daar tegen! De scooterrijder, is het gewoon een collega van mij! Heb hem wel eventjes bedankt dat ik in zijn wiel mocht.
Superhero to the rescue!
pi_71759783
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:44 schreef Superher0 het volgende:
...
Goed bezig, ik ben nog altijd verbaasd over wat voor een geweldig verschil uit uitmaakt om bij iemand in het wiel te kunnen gaan hangen. Enige nadeel van een scooter is toch wel dat die altijd zo stinken...
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:20:56 #267
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71760543
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:58 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Goed bezig, ik ben nog altijd verbaasd over wat voor een geweldig verschil uit uitmaakt om bij iemand in het wiel te kunnen gaan hangen. Enige nadeel van een scooter is toch wel dat die altijd zo stinken...
het maakt best wel veel uit of je in het wiel zit of niet. Scheelt bijna 40% vermogen is mij ooit verteld. Als de scooter stinkt, veel walm uitstookt ga ik er niet achter zitten. Mijn longen staan dan helemaal open en ik heb dan helemaal geen behoefte om die rotzooi in te ademen. Ook dient de rijder netjes en consequent te rijden. Je rijdt er namelijk heel erg dicht op, ik zit zelfs soms op 10 centimeter van hem af, altijd aan de zijkant, nooit er recht achter en je moet ook veel eerder reageren. Als je de scooterrijder en zijn rijstijl kent kun je extreem hard gaan. Ooit eens 58 achter een scooter gezeten en met 72 achter een camper.
Superhero to the rescue!
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:34:04 #268
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71760955
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef fetss het volgende:

[..]

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=278571

deze heb ik gister gedaan!
Leuk rondje. Op gpsies staan er ook nog wat.

[ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 10-08-2009 14:42:42 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:35:38 #269
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71761001
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:46 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wel een tvp'tje plaatsen maar voor de rest alleen bier drinken en niet fietsen
Klopt.... heb er slechts 200km opzitten met nieuwe fiets. Ben nu al een week niet echt topfit en dan is fietsen helemaal ellende .
Komt wel weer goed

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_71761340
Dit is trouwens de route die ik gisteren heb gefietst. Toch wel leuk om enkele van de "beroemde" heuvels van nederland zelf op te fietsen.

Al ben ik de keutenberg opgelopen...
pi_71762748
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:57 schreef ursel het volgende:
..
@hetsjhokleek als je wil kan ik volgende week maandag wel rondleiden daar..
Volgende week maandag komt goed uit en het lijkt me erg leuk! Ik stuur je even pm om het verder te regelen.
Boodschap van algemeen nut.
pi_71763792
Heb vandaag 55km gefietst op een stadsfiets. Moet nodig een racefiets kopen om te beginnen!
Als je een tweedehands koopt van 8 a 9 jaar oud met shimano 105 derailleur. Als deze goed onderhouden is, kan je er dan nog een paar jaar profijt van hebben, of denken jullie dat het dan snel bergafwaarts gaat (en dan niet letterlijk)?

Heb hier iemand die het aanbied voor 300 euro..

Of kan ik beter gaan voor een 2 jaar oude (2000 km) Cube Attempt 2006 voor 600,- ?
pi_71763863
Kolere wat gaat het fietsen k*t.. vandaag een kleine 90 km als een slak gefietst. Hartslag kwam niet omhoog, gemiddelde ca. 20 slagen lager dan normaal. Toen ik van de fiets stapte had ik rugpijn Sluimerend virusje onder de leden? Ik voel me verder eigenlijk prima. Ook niet vermoeider dan normaal, heb n.b. net 2,5 week vakantie gehad..
pi_71763974
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef bananablues het volgende:
Heb vandaag 55km gefietst op een stadsfiets. Moet nodig een racefiets kopen om te beginnen!
Als je een tweedehands koopt van 8 a 9 jaar oud met shimano 105 derailleur. Als deze goed onderhouden is, kan je er dan nog een paar jaar profijt van hebben, of denken jullie dat het dan snel bergafwaarts gaat (en dan niet letterlijk)?

Heb hier iemand die het aanbied voor 300 euro
Dat zijn eigenlijk te weinig specs om te beoordelen.. hoeveel versnellingen heeft de fiets? Is-ie geheel 105 afgemonteerd? Welk frame en wielen? Ook niet onbelangrijk En je moet rekening houden met de staat van de onderdelen want als je gelijk allerlei zaken moet vervangen scheelt dat aanzienlijk. Bovendien, niet zelden kloppen de leeftijden niet, verkopers (ook zgn goede fietsenmakers trouwens) hebben nogal de neiging om hun waar voor jonger te verslijten.
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:28:43 #275
3485 kavorka
lure of the animal
pi_71764044
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:47 schreef nodisch18 het volgende:
Dit is trouwens de route die ik gisteren heb gefietst. Toch wel leuk om enkele van de "beroemde" heuvels van nederland zelf op te fietsen.

Al ben ik de keutenberg opgelopen...
Wij gisteren bijna dezelfde ronde gefietst. Prachtig gebied (voor NL begrippen) en je kan er perfect fietsen!
http://www.crossingways.com/Track/Mergellandroute_6511.en
animal magnetism sexual attractive state
pi_71764166
Kan iemand mij vertellen waar in het rijtje Sora, Tiagra, Shimano 105, Ultegra, Dura Ace ik Shimano STI moet plaatsen?

Ik heb een fietsgezien die ik misschien wil aanschaffen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor kwaliteit die is :p
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:54:38 #277
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71764642
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:34 schreef Snuf. het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar in het rijtje Sora, Tiagra, Shimano 105, Ultegra, Dura Ace ik Shimano STI moet plaatsen?

Ik heb een fietsgezien die ik misschien wil aanschaffen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor kwaliteit die is :p
STI is een techniek van de shifters (rem en schakelgrepen), zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Shimano_Total_Integration
Superhero to the rescue!
pi_71764782
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:13 schreef Tommeke het volgende:
Ga je tijdrijden?

Ik ga vanmiddag voor de verandering maar eens op de crosser het bos in!
Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurder
Hmm, Nutella.
pi_71766183
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:28 schreef kavorka het volgende:

[..]

Wij gisteren bijna dezelfde ronde gefietst. Prachtig gebied (voor NL begrippen) en je kan er perfect fietsen!
http://www.crossingways.com/Track/Mergellandroute_6511.en
Kan het toevallig zijn dat iemand van jullie groepje een rode helm heeft waarvan je duidelijk kan zien dat een helm voornamelijk van piepschuim is gemaakt....? Zo ja dan heb ik jullie zien fietsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nodisch18 op 10-08-2009 17:56:07 ]
pi_71767467
Zo net lekker terug met mijn versgemaakte fiets, een heerlijk rondje rond wijk bij duurstede. ik was op zoek naar de dijk, en hoewel ik over 't water ben geweest en bij houten ook een stuk erlangs op klinkers, lukte het me niet om de juiste weg te vinden
Maar een fijn rondje, lekker veel 32 en ook veel 34 kunnen fietsen! lang geleden!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:36:39 #281
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_71771008
Zo, lekker decadent van donderdag tot en met zondag naar Oberstdorf geweest om een paar mooie mtb-toertjes te maken. Ik denk dat ik er de steilste Alpenklim uit m'n fietscarriere heb gedaan. Koud aangekomen gingen we donderdagdagavond nog even een toertje doen. Kregen we gelijk dit voor onze kiezen:



Over ruim vijf kilometer bijna 16% gemiddeld. Er zaten best lange stukken in die ruim boven de 20% waren. De hoogtemeters gaan wel lekker dan .
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:21:53 #282
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71778060
1000 hoogtemeters per dag is hier standaard! Lekker hoor. Over een weekje ofzo maar eens een mooie hoge piek erbij pakken.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:06:12 #283
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71780737
Ik heb zin om te fietsen! Maar mijn fiets staat nog bij de FM, voor een service beurt . Dan maar hardlopen vanavond.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:49:32 #284
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71781489
Ging gisteren eigenlijk weg voor een voorzichtig rondje van 40km omdat ik zo'n tijd niet had gefietst, maar het ging zo slecht in het begin, dat ik maar een stuk er aan vast heb geknoopt...mezelf herinneren waarom ik niet lui mag worden zeg maar. Ging in bij Nederhorst den berg een verkeerd fietspad in, dus wol ik keren...krijg ik m'n voet niet los. Dus aan de fiets vast opzij, en op de 1 of andere manier heb ik de klap opgevangen met m'n handen, en via m'n rug doorgerold zodat de klap meeviel. Alleen wel m'n knie een beetje open, en m'n handen en polsen deden behoor;ijk pijn. Maar ik weet wel weer waarom ik handschoenen draag, anders hadden m'n handen ook opengelegen
Door de schrik kreeg ik daarna ook nog een hongerklop op weg naar huis...fijn, dat fietsen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:16:05 #285
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71781837
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ging gisteren eigenlijk weg voor een voorzichtig rondje van 40km omdat ik zo'n tijd niet had gefietst, maar het ging zo slecht in het begin, dat ik maar een stuk er aan vast heb geknoopt...mezelf herinneren waarom ik niet lui mag worden zeg maar. Ging in bij Nederhorst den berg een verkeerd fietspad in, dus wol ik keren...krijg ik m'n voet niet los. Dus aan de fiets vast opzij, en op de 1 of andere manier heb ik de klap opgevangen met m'n handen, en via m'n rug doorgerold zodat de klap meeviel. Alleen wel m'n knie een beetje open, en m'n handen en polsen deden behoor;ijk pijn. Maar ik weet wel weer waarom ik handschoenen draag, anders hadden m'n handen ook opengelegen
Door de schrik kreeg ik daarna ook nog een hongerklop op weg naar huis...fijn, dat fietsen
Haha. Zo ben ik ook een keer gevallen. Is mijn enige keer dat ik gevallen ben. Gelukkig geen groot leed. En met de fiets zal ook niks zijn?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71782548
Ik ben gisteren bijna dood gereden. Ik en iemand anders waren aan het fietsen van hier (Schoonhoven) naar Rotterdam. Zijn we de Brienenoordbrug (of hoe je het spellen mag) 2 keer over geweest en toen nog even in de stad geweest naar wat fietswinkels. Toen wilden we dus terug rijden naar de Algerabrug en toen reden we tussen het hockeyveld van Leonidas en Algerabrug op het fietspad, komt er opeens een auto het fietspad opgescheurd. We reden achterelkaar, maar de persoon voor me schoot net voorbij de auto en ik erachteraan. De auto was helaas niet van plan te stoppen, dus ik moest erg uitwijken. Dit kon alleen niet veel en toen raakte mijn been de bumper. Ik schrok me echt dood.

0,5 seconde later en ik was naar de kloten.

Wat een mongolen rijden zijn er toch. Je rijdt toch niet zomaar met dik 40 een fietspad op zonder te kijken of er iemand aan komt.


En nog leuk nieuws, ga morgen misschien bij een nieuwe fiets kijken.
pi_71783049
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:56 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben gisteren bijna dood gereden. Ik en iemand anders waren aan het fietsen van hier (Schoonhoven) naar Rotterdam. Zijn we de Brienenoordbrug (of hoe je het spellen mag) 2 keer over geweest en toen nog even in de stad geweest naar wat fietswinkels. Toen wilden we dus terug rijden naar de Algerabrug en toen reden we tussen het hockeyveld van Leonidas en Algerabrug op het fietspad, komt er opeens een auto het fietspad opgescheurd. We reden achterelkaar, maar de persoon voor me schoot net voorbij de auto en ik erachteraan. De auto was helaas niet van plan te stoppen, dus ik moest erg uitwijken. Dit kon alleen niet veel en toen raakte mijn been de bumper. Ik schrok me echt dood.

0,5 seconde later en ik was naar de kloten.

Wat een mongolen rijden zijn er toch. Je rijdt toch niet zomaar met dik 40 een fietspad op zonder te kijken of er iemand aan komt.


En nog leuk nieuws, ga morgen misschien bij een nieuwe fiets kijken.
Jemig..dan schrik je jezelf ook de vinketering zeg.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:24:57 #288
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71783159
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:56 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben gisteren bijna dood gereden. Ik en iemand anders waren aan het fietsen van hier (Schoonhoven) naar Rotterdam. Zijn we de Brienenoordbrug (of hoe je het spellen mag) 2 keer over geweest en toen nog even in de stad geweest naar wat fietswinkels. Toen wilden we dus terug rijden naar de Algerabrug en toen reden we tussen het hockeyveld van Leonidas en Algerabrug op het fietspad, komt er opeens een auto het fietspad opgescheurd. We reden achterelkaar, maar de persoon voor me schoot net voorbij de auto en ik erachteraan. De auto was helaas niet van plan te stoppen, dus ik moest erg uitwijken. Dit kon alleen niet veel en toen raakte mijn been de bumper. Ik schrok me echt dood.

0,5 seconde later en ik was naar de kloten.

Wat een mongolen rijden zijn er toch. Je rijdt toch niet zomaar met dik 40 een fietspad op zonder te kijken of er iemand aan komt.


En nog leuk nieuws, ga morgen misschien bij een nieuwe fiets kijken.
Maar goed dat je er nog zo vanaf gekomen bent dan..

Trouwens laatst hier ook, maar toen was het een ambulance. (Zat zelf in de auto ) Die dook ook volgas het fietspad op, zou wel giga haast hebben. Maar door die haast had die er bijna 3 extra klanten bij..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:41:33 #289
3485 kavorka
lure of the animal
pi_71784941
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:50 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Kan het toevallig zijn dat iemand van jullie groepje een rode helm heeft waarvan je duidelijk kan zien dat een helm voornamelijk van piepschuim is gemaakt....? Zo ja dan heb ik jullie zien fietsen.
Nope, dat moeten dan anderen zijn geweest. Maar goed, er rijden er zat op zo'n dag
animal magnetism sexual attractive state
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:26:49 #290
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_71789580
Zo, ook terug van een leuke fietsvakantie in de Provence. Na wat kleine colletjes ook de Mont Ventoux gedaan. Das toch wel een inspanning. Maar zo gaaf als je eenmaal boven bent gekomen . Jammer dat het in die afdaling misging. Klapband, zwaar ruk dus. Maarja, alles wel overleefd en heel veel mazzel gehad.

Maar ik kan de Ventoux en de omgelegen kleinere colletjes wel aanraden. Erg leuk
Live life to the Ender :D
pi_71789849
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurder
Klopt, ik heb voor tijdrijden ook een ligstuurtje. Ik wou die Profile Design, maar ging voor een goedkoop tweedehandsje
pi_71792228
Bléh, had een hele mooie fiets gezien waar we morgen naar wilden gaan kijken, issie al verkocht
pi_71792678
Bijna dood is ook wel overdreven.. Bijna verongelukt kan je beter zeggen. Anders heb ik wel tientallen bijna dood ervaringen gehad in de stad
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:22:10 #294
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71793010
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:10 schreef ufopiloot het volgende:
Bijna dood is ook wel overdreven.. Bijna verongelukt kan je beter zeggen. Anders heb ik wel tientallen bijna dood ervaringen gehad in de stad
verongelukte mensen, daar zit toch ook weinig leven meer in meestal?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71793241
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:22 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

verongelukte mensen, daar zit toch ook weinig leven meer in meestal?
pi_71793355
Bijna betrokken geweest bij een verkeersongeval dan. Zo beter?
pi_71793401
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef FerreroNutella het volgende:
Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurder
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?

Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
pi_71793697
Het probleem was dat als ik geraakt zou zijn zou ik gelanceerd zijn tegen een lantaarnpaal 2 meter verder op. Met een beetje pech was ik op de weg gevallen.

Stel je voor: Botsing met auto -> Botsing met lantaarnpaal -> Overreden door auto.

Ik kan me leukere momenten voorstellen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:49:58 #299
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_71795112
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:

Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?

Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Dat zijn hele andere schoenen. Met goede loopschoenen (flexibele zool) kan je niet goed fietsen. (Kan wel, maar mijn inziens zijn goede fietsschoenen een stuk prettiger.)
Live life to the Ender :D
pi_71798049
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Dat zijn hele andere schoenen. Met goede loopschoenen (flexibele zool) kan je niet goed fietsen. (Kan wel, maar mijn inziens zijn goede fietsschoenen een stuk prettiger.)
Als ik het goed begrijp, zeg je dus dus dat je sowieso moet omwisselen van schoenen bij fiets -> hardlopen?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:48:14 #301
73911 ultra_ivo
pi_71798122
Moet is wat erg scherp gezegd, is wel aan te raden. Bij een korte triathlon zou het nog eventueel kunnen, fietsen op loopschoenen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')