Nu nog een David Beckhamkapselquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat is echt schattig
en ja, zo voelt dat wel in de H&M, je bent al bijna een metro man, Tommeke, wanneer gaan we shoppen?
Je bent net begonnen met wielrennen en vergelijkt jezelf nu al met Frank schleckquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
moet je wel eerst naar de kapper he, voor dat Beckhamstukje!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nu nog een David Beckhamkapsel
Als ik eens naar Utrecht ga stuur ik je een pm
Ik hou stiekem best veel van shoppen hoor!
Ja ik ook hoor, lekker stoempen tegen de wind inquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Je bent net begonnen met wielrennen en vergelijkt jezelf nu al met Frank schleck
Dan wil ik wel eens weten hoe je er over drie jaar voor staat
overigens deel ik je mening helaas niet, geef mij maar eindeloze vlakke wegen. heerlijk
Inderdaad, gewoon niet boven zeeniveau uitkomenquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor, lekker stoempen tegen de wind in
Veel mooier landschap ook. Je ziet nog eens wat, leuke dorpjes, leuke uitzichten leuke francaisesquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef ufopiloot het volgende:
In Nederland fiets ik ook veel minder. Op een gegeven moment ken je de rondjes wel, en vind kruispunten/stoplichten wel vervelend. Als ik in Frankrijk ben kan ik urenlang op de fiets zitten zonder 1 keer in de remmen te moeten voor een stoplicht of een haakse bocht. Allemaal zo heerlijk. En alles asfalt, want je fietst gewoon op de weg. Veel lekkerder dan hier in de regio Haaglanden. Alleen door de duinen rijden vind ik wel heerlijk, en dat doe ik dan ook het meest.
Ik ben een soort Stijn Devolder met klimcapaciteit denk ik. Of een Frank Schleck die hard kan rijdenquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Ben ik maandag al geweest, en het zit aardig Beckhamachtigquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
moet je wel eerst naar de kapper he, voor dat Beckhamstukje!
Belga Fietsen. Ik had die meid daar nog nooit eerder gezien. De kerels die daar werken zijn ook wel tof, hebben wel humor enzo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:46 schreef thettes het volgende:
Dat van MTB's uit het wiel willen rijden snap ik. Mijn startpunt is een druk befietste weg, en aangezien ik eerst een paar kilometer zo'n 27/u rij om op te warmen krijg ik soms zelfs sportieve mensen op hun sportieve stadsfietsen achter me aan
Trouwens welke fietswinkel ga jij heen Tommeke, bij mijn vaste adres werken alleen oude kerels
Vanmiddag hier ook wel lekkere boeren meiden gezien hoor. De omgeving is hier ook prachtig, maar wel eentoniger. Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit. In Italië keek ik mijn ogen uit als ik op de fiets zat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veel mooier landschap ook. Je ziet nog eens wat, leuke dorpjes, leuke uitzichten leuke francaises
Fiets regelmatig in de Dordogne maar ik vind het altijd tegenvallen. En als er mooie vrouwen zijn, zijn het vaak of Engelsen of Nederlanders.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Vanmiddag hier ook wel lekkere boeren meiden gezien hoor. De omgeving is hier ook prachtig, maar wel eentoniger. Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit. In Italië keek ik mijn ogen uit als ik op de fiets zat.
Juist in de details verschilt het gigantisch!quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heel Nederland ziet er toch min of meer hetzelfde uit.
Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef ufopiloot het volgende:
De enige klim waar een beetje mee te trainen valt in West-Nederland is de beneluxtunnel
Eens, vlak = . Bergen .quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ben dus net begonnen met wielrennen. Wat ik in NL tot nu toe wel erg mis zijn bergjes. Ik ben een beetje zo'n type Fränk Schleck. Als het omhoog loopt, ga ik harder dan wanneer het vlak is, ook al is dat natuurkundig gezien niet mogelijk. Het heeft voor mij iets magisch, dat dansen op de pedalen, dat bedwingen van hoogtes. Ook dalen is leuk. Alleen dat vlakke is zo'n saai gedoe! Het is dat ik al wat afspraken heb komende maand, anders zou ik mijn fiets op het vliegtuig zetten en naar Zuid-Frankrijk afreizen
Maandag pas weer..quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:07 schreef nodisch18 het volgende:
Ik ga vanavond maar eens de heuveltjes rondom nijmegen-groesbeek opzoeken! Toch nog een beetje dat klimgevoel in Nederland!
Oeps, de Heinenoord bedoel ik inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef ursel het volgende:
[..]
Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.
Killtunnel, Heijnenoord tunnel en Brienenoord heb je wat dat betreft meer aan..
Of ik pakte hem elke keer aan de verkeerde kant (Noordkant)..
Opstapelen in een dakkoffer om kosten te besparen qua transport? Wel en goed idee, daar niet vanquote:
Weet je, ik kan leven zonder al teveel zon, ik kan leven met regen en storm in de zomer, ik kan leven met een kouwe zee waar je nauwelijks in kunt zwemmen, maar die bergen, dat zou voor mij een reden zijn om in een ander land te gaan wonen!quote:
Daar is ooit wel eens een keer een voorstel voor geweest, om een grote berg van paar 100 meter hoog in de zee aan te leggen. Met inderdaad recreatiemogelijkheden voor wielrenners en skiën.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:19 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten gewoon ergens centraal in het land een kunstmatige col van 2000m hoogte neerleggen, die je van vier kanten kan beklimmen ofzo en alleen toegankelijk is voor wielrenners... Naar de maan gaan is inmiddels een fluitje van een cent, dan moet dit ook kunnen...
Mooiste klim in de buurt van Rotterdam vind ik nog steeds de bult bij de Maeslantkering. Perfect om te trainen, want je kan er langs de achterkant vanaf en dan keer je weer bij de voet van de klim terug. Tien keer achter elkaar rijden en je bent aardig gaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef ursel het volgende:
[..]
Da's wel de minste van wat er rond R'dam zit.
Killtunnel, Heijnenoord tunnel en Brienenoord heb je wat dat betreft meer aan..
Grappig, dat heb ik dus ook wel eens gesuggereerd. Desnoods kan de col onder de grond beginnen mocht hij het uitzicht erg vervuilen. En dan het liefst met 99 liften die je binnen 3 seconden weer aan de voet afzetten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:19 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten gewoon ergens centraal in het land een kunstmatige col van 2000m hoogte neerleggen, die je van vier kanten kan beklimmen ofzo en alleen toegankelijk is voor wielrenners... Naar de maan gaan is inmiddels een fluitje van een cent, dan moet dit ook kunnen...
Niet helemaal waar vind ik, de Schellingwoudebrug Amsterdam in als je die van beneden tot boven op 52/16 rijdt volle bak ben je aardig stuk...quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef thettes het volgende:
Wat dat betreft is Amsterdam toch achtergesteld. We hebben drie tunnels onder het IJ, maar geen van allen befietsbaar. Daarnaast maar één brug over het IJ die niets voorstelt. Gelukkig is het hier verder leuker (:D)
Maar inderdaad, al fiets je 100 keer zo'n heuveltje, echt klimmen is toch heel anders. Dat is constant afzien en een ritme fietsen, 20 kilometer lang zonder vlak. In Nederland kan dat zelfs in Limburg niet echt lang.
Ik kien het altijd verkeerd uit. De Piet Paulusma in mij stuurt mij altijd de verkeerde kant op wat dat betreft.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:54 schreef el_salvador het volgende:
daarom begin ik ook altijd met tegenwind aan m'n rondjes!
Zoals ik al zei, wil ik eerst even kijken wat ik zaterdag ga doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:34 schreef Superher0 het volgende:Gripper, wombcat?
Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezierquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wil ik eerst even kijken wat ik zaterdag ga doen.
Jij wilde de 170 gaan rijden? Welke tijd wil je vertrekken?
170 is wel leuk, maar ook wel weer ver. Vorige week al flink veel gefietst in de bergen, dus eigenlijk wilde ik deze week nog niet al te gekke dingen doen.
135 en 8:30 lijkt me tof. Nog wel even onder licht voorbehoud, omdat ik zaterdag in principe trainingswestrijd op de Nedereindseberg wil fietsen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezier
hmmzz wanneer, hoe laat en waar? 135 wil ik ook nog wel overwegen, eens kijken of mn benen weer toe zijn aan wat zwaarder werkquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zat te denken aan 7:30. Hoewel, als er meer mensen mee willen doen kunnen we ook opteren voor de 135km versie en een uurtje later vertrekken. Ik kom uit Amersfoort dus ik maak de kilometers toch wel. Ik hoor het wel! Geen stress, geen haast, fietsen doen we voor ons plezier
135km en 8u30 is ok wat mij betreft. 170km klinkt toch best wel eng, hoewel het tijdstip mij meer problemen oplevert. Ben gewoon geen ochtendmensquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
135 en 8:30 lijkt me tof. Nog wel even onder licht voorbehoud, omdat ik zaterdag in principe trainingswestrijd op de Nedereindseberg wil fietsen.
Daar kan ik wel mee levenquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:05 schreef Superher0 het volgende:
[..]
135km en 8u30 is ok wat mij betreft. 170km klinkt toch best wel eng, hoewel het tijdstip mij meer problemen oplevert. Ben gewoon geen ochtendmens
Cyclechick, gewoon meegaan. Kunnen onderweg vast wel ergens een appelgebak met koffie of thee doen. En zoveel hoogtemeters zullen het ook wel weer niet zijn. Lekker in het wiel, laat ons kerels maar gewoon het kopwerk verrichten!
We hebben wel even contact hierzo op zaterdag.
Als ik ga, kun je met mij meerijden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:52 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven
Ik denk dat ik het af laat hangen van zaterdagavond, als ik echt tot laat uitga, dan zal ik wel afhaken, maar dan moet ik even een telefoonnummer van iemand die meegaat scoren zodat ik dat kan laten weten
En als Gripper meegaat, zie ik vervoersmogelijkheden misschien dat ik mee kan rijden?
Anders moet ik op de fiets komen denk ik (startplaats is...?)
Er is niets beters dan met een kater op de fiets zitten. Alles uitzweten en je maag weer een beetje op orde krijgen. Af en toe een sprintje en je voelt je herboren!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:52 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven
Ik denk dat ik het af laat hangen van zaterdagavond, als ik echt tot laat uitga, dan zal ik wel afhaken, maar dan moet ik even een telefoonnummer van iemand die meegaat scoren zodat ik dat kan laten weten
En als Gripper meegaat, zie ik vervoersmogelijkheden misschien dat ik mee kan rijden?
Anders moet ik op de fiets komen denk ik (startplaats is...?)
Toppie! Ik heb mijn PM maar aangezet. Nooit nodig gehad. Gaan we nog in bepaalde kleuren rijden Ik denk dat ik mijn TransAlp shirt aantrek (blauw). Krijg er meteen weer zin in om te fietsen!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de 06 van Gripper en cyclechick al...maar PM m'n nummer wel even aan de potentiele deelnemers voor de zekerheid.
Tot zover dus onder voorbehoud:
Gripper
Superher0
Wombcat
Captain_Fabulous
Cyclechick
OProg (onder zwaar voorbehoud)
Vergeet ik iemand?
Ja dat lijkt me ook zwaarder idd, dinsdag ben ik de dijk naar lelystad over geweest en moest ik bijna al het kopwerk doen omdat m'n maatje niet zo goed was die dag, maar toen had ik het ook wel ff gehad toen ik thuiskwam, dat was 80 kmquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
100 km in je eentej is veel zwaarder dan 135 in een groep zegt men...het wordt ook mijn eerste 135 ever, dus doe mee, zo hard ga IK in elk geval niet rijden, ik wil rustig beginnen om niet na 100 km al helemaal stuk te zijn.
Vlak boven scheveningen heb je in de duinen wel een mooi klein colletje Kan je in de afdaling nog je maximumsnelheid goed bijspijkerenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik kien het altijd verkeerd uit. De Piet Paulusma in mij stuurt mij altijd de verkeerde kant op wat dat betreft.
En sowieso, als ik nu met tegenwind had moeten beginnen had ik richting Scheveningen moeten rijden en dat vind ik nooit zo'n leuk rondje...
Ik had vanmiddag het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:10 schreef JohnDDD het volgende:
Zo ik begin in vorm te komen geloof ik. Zo'n lekker gevoel is dat, dat je kunt blijven versnellen en in feite niet moe wordt.
Jaja, dat zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:23 schreef Gripper het volgende: (Womb en Captain: t is niet omdat ik het meisje wil inpikken, maar jullie moeten ervoor omrijden, en ik niet
Ja, door een nieuwe buitenband te kopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:06 schreef el_salvador het volgende:
net terug van een rondje van 60km, halverwege lekgereden. buitenband is een aardig flappie vanaf, en de binnenband drukt er een heel klein beetje door, is dit nog te fixen?
34 gemiddels is flink hard met alleen maar tegenwind... Hebben we hier te maken met een natuurtalentje, of zet je je teller pas aan als je op gang bent?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:55 schreef ufopiloot het volgende:
Vandaag 40 kilometer even geknald. Helaas erg vervelend wind, vooral tegenwind en zij/tegenwind gehad. Toch nog gemiddeld 34 door het STOEMPEN
Leuk . Weer eens wat anders als op de TV kijken. Ze komen nog best snel langs je trouwens.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 03:33 schreef Littlecreep het volgende:
Enfin, dat is een les voor volgend jaar Wombcat, hoe was de tour bij Col des Saisies? Ben hem helaas niet over geweest met de auto, lag niet op de route naar de Bernard
Van Hummel hebben wij helaas ook maar één keer voorbij zien komen Was zo'n beetje de held geworden van alle Nederlanders op de berg. Je kwam namelijk elke dag weer dezelfde volgers tegen Op Mont Ventoux stonden bij alle Nederlandse stukken dan ook eerbetonen aan van Hummelquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk . Weer eens wat anders als op de TV kijken. Ze komen nog best snel langs je trouwens.
't Is ook een heel circus die Tour. In zekere zin is de reclamekaravaan leuker dan de Tour zelf.
Nog een leuke foto van Van Hummel gemaakt.
[ afbeelding ]
Die kwam (niet geheel onverwacht ) als laatste door. Je kon ook duidelijk zien dat 'ie langzamer reed.
Ik ga definitief mee morgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de 06 van Gripper en cyclechick al...maar PM m'n nummer wel even aan de potentiele deelnemers voor de zekerheid.
Tot zover dus onder voorbehoud:
Gripper
Superher0
Wombcat
Captain_Fabulous
Cyclechick
OProg (onder zwaar voorbehoud)
Vergeet ik iemand?
Leuke fotoquote:
ai ai 99% kans op regen. Voorspelt niet veel goeds. Zijn we trouwens allemaal mooi weer rijders? Beetje miezeren vind ik niet zo erg maar plenzen is aan mij niet besteed.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ga definitief mee morgen.
Ik ben te herkennen aan mijn gebruikelijke outfit, dus grijs shirt met rood-witte bandjes aan de kraag en mouwen en Sani-Dump sponsoring.
Edit: als het droog is tenminste, net effe op het weerbericht gekeken, en dat ziet er niet best uit
Ieder moet 't voor zichzelf weten, maar als 't slecht is morgen, dan doe ik niet mee. Vooral ook omdat ze voor de middag beter weer voorspellen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:10 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ai ai 99% kans op regen. Voorspelt niet veel goeds. Zijn we trouwens allemaal mooi weer rijders? Beetje miezeren vind ik niet zo erg maar plenzen is aan mij niet besteed.
Wat spreken we af? Bij regen dan maar niet?
Laatste stuk van de Glandon in inderdaad erg zwaar. Het tweede stuk na het dorp. Sowiezo de hele tijd een procent of 8% tot 9% steeds maar door de weiden die meelopen lijkt het allemaal wel mee te vallen. Dat is dus het frustrerende. En de laatste paar km 11% met een strook van 13%. Maar toch goed boven gekomen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuke foto
Jammer dat het zo waaide op de Mont Ventoux. Volgend jaar beter
Als je dan in Bourg d'Oisans bent, dan is de Glandon (vanaf La Chambre) ook een leuke beklimming om te doen, vraag maar aan OProg Da's wel zo'n beetje de zwaarste klim in die contreien.
Een cyclo kun je zo aan meedoen, je moet (in Frankrijk) alleen wel een medische verklaring (of licentie) hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:16 schreef ufopiloot het volgende:
Zijn dat races waar je zomaar aan mee kunt doen en je voor kan inschrijven? Of zit je daarvoor ook bij een vereniging?
En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:22 schreef Gripper het volgende:
Ik ben er toch maar niet bij morgen, heb een andere activiteit in de planning staan. Veel plezier!
pak je kans, nu kan je haar op halen..quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Den Haag - Rotterdam 61km?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef ursel het volgende:
[..]
pak je kans, nu kan je haar op halen..
Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..
vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
Zoals ik reed wel..quote:
Je moet wat hè. Kan moeilijk elk weekend de auto naar Zuid-Limburg pakken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef Asylumnator het volgende:
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
Zeker niet! en er waren liftopties genoeg, dus ik zou alsnog mee kunnen rijden met iemand!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Dito hier.quote:Op zondag 2 augustus 2009 06:54 schreef cyclechick het volgende:
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Tja, dan blijf ik ook lekker in bed. Het is ook hier niet echt motiverend.quote:
Hmm ik weet niet wat een korte hoef is maar ik dacht dat het gewoon zou passenquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
Als het hard waait fiets ik wind tegen meestal ook niet veel harder dan 24/26 per uur, zelfs een keer zo harde wind gehad dat ik niet harder dan 17 kon en durfde (was bang van de weg te waaien en had wind van opzij) gewoon lekker trainen, dan ga je vanzelf sneller!quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:22 schreef guitarguru het volgende:
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.
Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Wow, dat is wel erg extreem. Dan denk je "Hé, ff herstellen in de afdaling!" en dan moet je nog stoempen...quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Grossglockner afgedaald en niet harder dan 50 komen terwijl het flink naar beneden gaat. Bochten worden dan gevaarlijk, je kunt zo van de weg geblazen worden of juist naar het midden van de weg.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Hangt er echt vanaf hoe hard het waait. Op een dijk in Flevoland lijkt het mij iets harder waaien dan ergens op een meer beschutte plek. Net zoals dat het vaak harder waait langs de kust dan land inwaarts.quote:Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijdenquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:50 schreef cyclechick het volgende:
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef cyclechick het volgende:
[..]
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Kijk eventjes op ww.ntfu.nl. Als ik zoek op tochten voor de komende 2 maanden in Drenthe zie ik niets in Vries, wel in Zuidlaren, Emmen en Hoogeveen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:53 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielenquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:04 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef cyclechick het volgende:
[..]
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Is ook zoquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.
Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Alles op souplesse. Groot verzet alleen voor sprintjes. In principe kun je elke tempoversnelling pareren door sneller te trappen. Zorg dat je ritme/cadans op 95 ligt en dan door sneller te trappen kun je zo mee, of door even wat langzamer te trappen temporiseer je. Ik schakel sowieso niet veel. Af en toe ga ik van 39 voor naar 53 voor om echt hard te rijden maar dat is zelden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef guitarguru het volgende:
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
Vergeet niet te rusten. Rust is erg belangrijk. Je raakt zo overtraind. Doe maar een google op supercompensatie.Juist van rust word je sterker, je geeft je lichaam de kans om te herstellen en zich voor te bereiden op de volgende tocht, lees sterker worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef marcodej het volgende:
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.
Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...
Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.
Dit geld echt voor fietsers!! Je leert je lichaam en je limieten kennen. En ik blijf het zeggen, vergeet geen rust te nemen. Erg belangrijk!quote:
Kom ik aan met mijn 1900quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.
Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo bestquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.
Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Dat zei die jongen ook, dat hij niet zo hard kon rijden maar hij reed wel met 43 op kop, makkelijker dan ik, ok, ik had er al 90 in de benen zitten en hij maar 40 ofzo maar toch! Vaak genoeg met mensen gefietst die zogenaamd niet zo snel konden fietsen. Bescheidenheid siert maar is ook een tactiek! Eerst zien en dan pas geloven!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Amstel Gold 200km dit jaar gedaan met net geen 30 gemiddeld. Het kan best hard Had ik al 2000km in de benen denk ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:43 schreef nodisch18 het volgende:
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.
We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!
Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!quote:
de andere foto's staan op de andere camera, die wordt straks leeggemaaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes
lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang
[ afbeelding ]
klimmen tot in de wolken
[ afbeelding ]
meer mooie foto's volgen
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klusquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:46 schreef marcodej het volgende:
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)
Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Heb het bandje inmiddels met veel zweet (en bijna bloed en tranen) verwisseld. Het is altijd een drama om het laatste stukje buitenband om de velg heen te krijgen bij mij. Buitenbandjes zijn niet zo soepel blijkbaar. Moet altijd volledig kracht zetten en al mn ledematen gebruiken om het te doen lukken...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus
Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
Weeg rond de 90 kg, merk het gelijk als ik te weinig druk op mijn banden heb staan. Scheelt overigens wel wat voor frame je hebt. Op mijn oude Cannondale kon ik niet eens boven de 6,5 bar pompen omdat het frame gewoon te stijf was. Met keiharde banden had ik dan nog amper comfort.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:35 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Afgelopen winter vrolijk verder gefietst maar zit er aan te denken om deze winter een tacx te kopenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Terug gevonden .quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:05 schreef Kadooosh het volgende:
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .
Zo ongelooflijk stom van me .
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
De dagen waarop in Nederland de wegen glad zijn vallen ook wel mee natuurlijk, het is alleen glad als het regent/sneeuwt/vriest, en hoe vaak heb je dat nou alle 3 tegelijk? Zolang het droog is, fiets ik op de weg. Heerlijk, zo'n koude helere winterochtend!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.
Toch maar aan de Tacx dus.
luilak, ga daar eens mee bezig!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef jakkop het volgende:
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
Ik train als ik kan gewoon op de fiets in de winter, maar meestal ben ik op de schaatsbaan te vinden. Daarbij loop ik sowieso ook hard twee keer in de week, dus dat houd je conditie wel op peil.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Fantastisch zeg! Mijn droom is nog altijd om volgende zomer of de winter daarop een maand in Zuid-Amerika te gaan fietsen, in vergelijkbare groene en heuvelachtige landschappen. Is die triatlete van je een beetje leuk?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef Oksel het volgende:
Hey iedereen!
Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!
Dit is de omgeving waar ik fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
[ afbeelding ]
Precies. En wat superher0 zegt, als je de hendel inknijpt dan kan je er beter bij.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Ik heb goede ervaring met Rijwielpaleis Bilthoven, maar niet mbt een fiets repareren. Maar ze leveren daar uitstekende service, zal nu wel wat druk zijn ja...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)
Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen
Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Gelukkig heb je zelf niet veel schade.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)
Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen
Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
1. Goed dat je er zo vanaf gekomen bent. Je hoeft maar net ongelukkig te vallen en je hebt zo iets gebroken of erger.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)
Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen
Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Tnx.. met dank aan mijn lieve vrouwtjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:51 schreef Tommeke het volgende:
Coole foto's jpjedi!
Ik ben dat vlakke Noord-Nederland nu wel een beetje zat trouwens
haha, ik niet geloof ik. Mijn hartslag was gemiddeld 8 slagen hoger dan normaal op mijn rondje, met de zelfde snelheid. Maar dat komt misschien ook omdat ik na mijn nachtdienst ging fietsen, en voor mijn nachtdienst ook al had gefietst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
vanochtend op de gewone fiets, kwam er een fietser van rechts en we hadden echt ruimte zat, maar ik verstijfde helemaal en ging vet hard remmen om te voorkomen dat we botsten ach zal wel even een paar dagen zo zijn en dan gaat dat wel weer overquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:47 schreef JohnDDD het volgende:
cyclechick ben je niet bang om weer op de fiets te gaan?
ik had al angst toen ik na de eerste keer op mijn racefiets twee keer was gevallen omdat ik was vergeten dat mijn voeten vastzaten
fijn dat je ok bent trouwens
het overgrote deel fiets beter als lekker weer is, maar als de temperaturen ruim boven de 35C komt dan zul je weten of je echt tegen hitte kuntquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
Dat is het betere werkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:29 schreef knep het volgende:
Zo weer terug uit het Sauerland.
Twee dagen gefietst, 250 km met 4500 hoogtemeters totaal.
Helemaal kapot gegaan maar het was het waard .
Stevigheid zal er wel genoeg zijn maar toch zou ik gaan voor beugeltjes of iets van slangklemmetjes.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:
mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:55 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.
Misschien een stukje binnenband tussen de houder en je frame doen? Dan heeft die wat meer grip op je frame..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Daarom gewoon met een klein boortje een gaatje boren, vervolgens wat draad er in tappen, boutje erin en klaar is keesquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Ik heb zelf de Polar S725 en ben er erg tevreden over. Hartslag, cadans, snelheid, hoogte. De bijbehorende software werkt erg prettig. Je kunt allerlei overzichten maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:47 schreef Sjiznit het volgende:
Hmm, ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Een waarmee ik mn hartslag, cadans en al die grappen kan uitlezen op mn PC en in grafiekjes kan bekijken. Heb er een aantal gezien die toch wel erg mooi zijn.
Hier gaat het over de Sigma Rox 9.0 die mij heel tof lijkt (wel wat aan de dure kant): http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
Zoiets zou ik toch wel willen, heeft iemand nog leuke tellertje waar die zelf mee rondrijdt of tips?
Slecht plan. Hoe wil je draad tappen in een aluminium buis met een wanddikte van nog geen millimeter?quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:00 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Daarom gewoon met een klein boortje een gaatje boren, vervolgens wat draad er in tappen, boutje erin en klaar is kees
Er hoeft geen olifant aan te hangen... , desnoods gebruik je popnagels om de bidonhouder te bevestigen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 08:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Slecht plan. Hoe wil je draad tappen in een aluminium buis met een wanddikte van nog geen millimeter?
Edit: het is een stalen frame, dat is nog dunner. Met alleen een gaatje boren ben je er dan niet.
In Rijksdorp te Wassenaar. De Van Bergenlaan: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080317quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:46 schreef ursel het volgende:
Marcodej, waar zat trouwens precies dat leuke klimmetje waar je het hier wel eens over hebt??
(Althans dacht dat jij het er wel eens over had.. )
quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
In Rijksdorp te Wassenaar. De Van Bergenlaan: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080317
Je kan er een mooi 'circuitje' van maken zodat je hem meerdere keren achter elkaar kunt doen.
En makkelijk te combineren met een ander klimmetje: De Klip, die er vlak naast zit. Dat is dus de weg naar het strand van Wassenaarseslag, maar die zal je zelf al wel kennen.
En het beruchte ultrakorte 21%-klimmetje zit verscholen op het terrein van een verzorgingstehuis in Katwijk. http://www.gmap-pedometer.com/?r=3080304
Dus echt het terrein opgaan en om de gebouwen een rondje maken... Aan te raden is wel om het alleen 's avonds laat te doen. Dan is het er verlaten en rustig... Doe hem een flink wat keer achter elkaar volle bak en je bent kapot.
Een impressie: http://www.wvkatwijk.nl/mediapool/76/765538/videos/MOV03982.MPG
Je kunt de route van de 2e Fietsmeet gebruiken, dan pak je de meeste klimmetjes wel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:23 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik wil een keertje gaan rijden in de omgeving van Groesbeek. Om weer wat hoogteverschil te hebben. Zijn er fietsroutes rond Groesbeek die je kan volgen zodat je de klimmetjes meepakt of moet ik zelf iets uit gaan zetten. Zo ja kunnen jullie mij dan tips geven over welke klimmetjes ik moet pakken.
Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:
mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!
Ah, dan kunnen we 'm om sponsoring gaan vragenquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zo
quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Erik wordt een beetje de huis fietsemaker van Fok zo
Wat was er nou allemaal stuk?
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=278571quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:23 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik wil een keertje gaan rijden in de omgeving van Groesbeek. Om weer wat hoogteverschil te hebben. Zijn er fietsroutes rond Groesbeek die je kan volgen zodat je de klimmetjes meepakt of moet ik zelf iets uit gaan zetten. Zo ja kunnen jullie mij dan tips geven over welke klimmetjes ik moet pakken.
Lezen blijft moeilijkquote:Op zondag 9 augustus 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
[/b]
dat had ik toch al opgeschreven alleen het wiel. verder wat stelwerk aan de versnellingen/remmen/stuur etc. hij rijdt weer prima
Dankquote:Op zondag 9 augustus 2009 08:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Polar S725 en ben er erg tevreden over. Hartslag, cadans, snelheid, hoogte. De bijbehorende software werkt erg prettig. Je kunt allerlei overzichten maken.
Wel een paar kleine nadelenl: je kunt in de software niet direct zien welk stijgingspercentage er is (moet je zelf afleiden uit de afstand en hoogte of je moet nog tussentijden invoegen, dat gaat wel erg makkelijk). En je kunt maar 5 overzichten van te voren definiëren (die kun je dus met een simpele druk op de knop oproepen, anders moet je een aantal stappen doorlopen voordat je het overzicht hebt).
Ik geloof trouwens dat bij nieuwere Polar modellen je dat wel direct kunt zien (zelf tijdens fietsen). En volgens mij heeft Polar nu ook eentje met GPS.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat de software van Polar prettiger is dan die van Sigma en Garmin, maar heb zelf geen ervaring met die merken. Nadeel van een Garmin is dat 'ie nogal groot is (formaat mobiele telefoon ipv polshorloge).
Qua prijs moet je voor een dergelijk apparaat toch sowieso uitgaan van rond de ¤200-250. Maar je hebt er ook een hoop plezier van
Ik zie dat de Sigma alleen op de fiets gemonteerd kan worden. Als je ook wel eens aan andere sporten doet, is dat niet zo handig, want dan kun je 'm niet gebruiken. De meeste Polars zijn polshorloges. Ik gebruik 'm ook bij hardlopen.
Een Polar kan ook gewoon op het stuur. Je kunt er een houdertje voor kopen, of evt. een stuk isolatie (voor verwarmingsbuizen) voor gebruiken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:50 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dank
Ik ben sowieso alleen van plan om het bij het fietsen te gebruiken (badminton heeft het minder nut, is ook maar een uurtje). Dus ik vind het wel fijn dattie gewoon op mn stuur kan en niet een horloge is.
Ik gebruik RunGPS, is niet gratis maar wel goed. De interne GPS in mijn telefoon is erg slecht maar heb nu een bluetooth GPS muis op de kop getikt en daarmee zagen de eerste tracks er veelbelovend uit. Deze week ga ik ook eens een route met wat onbekende wegen uittekenen en narijden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:40 schreef el_salvador het volgende:
ik gebruik trouwens runkeeper op m'n iphone om de routes bij te houden met gps, trailguru heb ik ook geprobeerd. gebruikt iemand nog andere leuke apps op de fiets?
Hoe pakt je iphone dan het signaal tijdens het fietsen? Bind je die telefoon of de gps muis gewoon op je stuur oid?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:48 schreef thettes het volgende:
http://bit.ly/7HZMV
In het kader van runkeeper op de iPhone/GPS
Wel veel vliegjes vandaag zeg.
Ga je tijdrijden?quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:08 schreef FerreroNutella het volgende:
[ afbeelding ]
Besteld, zodra die binnen is lekker klooien met de afstelling van m'n fiets. Waaronder miss mn stuurpen omdraaien.
Maargoed, flinke keelontsteking dus kan niet veel trainen.
Die doet het bij mij als een zonnetje! Wat is er mis mee?quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:23 schreef ursel het volgende:
Over de software dingen.
Heb zelf de Nokia sportstracker gebruikt, die zag er erg flex uit, maar krijg hem niet meer aan de praat..
Start helemaal niet meer op..quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:36 schreef jakkop het volgende:
[..]
Die doet het bij mij als een zonnetje! Wat is er mis mee?
Ik zou ook voor de klemmetjes gaan. Boren en tappen is alleen aan te raden in een frame van pisbakkenstaal.quote:Op zondag 9 augustus 2009 08:27 schreef Wombcat het volgende:
Zoals ik al zei: er zijn speciale klemmen/beugeltjes voor in de handel. Is misschien wel even zoeken, want tegenwoordig is vrijwel elk frame standaard uitgerust met bidonnokjes.
Die kan in het wielerwoordenboekjequote:
Dat is een gebruikelijke term in de metaal sector hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Die kan in het wielerwoordenboekje
Goed bezig, ik ben nog altijd verbaasd over wat voor een geweldig verschil uit uitmaakt om bij iemand in het wiel te kunnen gaan hangen. Enige nadeel van een scooter is toch wel dat die altijd zo stinken...quote:
het maakt best wel veel uit of je in het wiel zit of niet. Scheelt bijna 40% vermogen is mij ooit verteld. Als de scooter stinkt, veel walm uitstookt ga ik er niet achter zitten. Mijn longen staan dan helemaal open en ik heb dan helemaal geen behoefte om die rotzooi in te ademen. Ook dient de rijder netjes en consequent te rijden. Je rijdt er namelijk heel erg dicht op, ik zit zelfs soms op 10 centimeter van hem af, altijd aan de zijkant, nooit er recht achter en je moet ook veel eerder reageren. Als je de scooterrijder en zijn rijstijl kent kun je extreem hard gaan. Ooit eens 58 achter een scooter gezeten en met 72 achter een camper.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:58 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Goed bezig, ik ben nog altijd verbaasd over wat voor een geweldig verschil uit uitmaakt om bij iemand in het wiel te kunnen gaan hangen. Enige nadeel van een scooter is toch wel dat die altijd zo stinken...
Leuk rondje. Op gpsies staan er ook nog wat.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef fetss het volgende:
[..]
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=278571
deze heb ik gister gedaan!
Klopt.... heb er slechts 200km opzitten met nieuwe fiets. Ben nu al een week niet echt topfit en dan is fietsen helemaal ellende .quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wel een tvp'tje plaatsen maar voor de rest alleen bier drinken en niet fietsen
Volgende week maandag komt goed uit en het lijkt me erg leuk! Ik stuur je even pm om het verder te regelen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:57 schreef ursel het volgende:
..
@hetsjhokleek als je wil kan ik volgende week maandag wel rondleiden daar..
Dat zijn eigenlijk te weinig specs om te beoordelen.. hoeveel versnellingen heeft de fiets? Is-ie geheel 105 afgemonteerd? Welk frame en wielen? Ook niet onbelangrijk En je moet rekening houden met de staat van de onderdelen want als je gelijk allerlei zaken moet vervangen scheelt dat aanzienlijk. Bovendien, niet zelden kloppen de leeftijden niet, verkopers (ook zgn goede fietsenmakers trouwens) hebben nogal de neiging om hun waar voor jonger te verslijten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef bananablues het volgende:
Heb vandaag 55km gefietst op een stadsfiets. Moet nodig een racefiets kopen om te beginnen!
Als je een tweedehands koopt van 8 a 9 jaar oud met shimano 105 derailleur. Als deze goed onderhouden is, kan je er dan nog een paar jaar profijt van hebben, of denken jullie dat het dan snel bergafwaarts gaat (en dan niet letterlijk)?
Heb hier iemand die het aanbied voor 300 euro
Wij gisteren bijna dezelfde ronde gefietst. Prachtig gebied (voor NL begrippen) en je kan er perfect fietsen!quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:47 schreef nodisch18 het volgende:
Dit is trouwens de route die ik gisteren heb gefietst. Toch wel leuk om enkele van de "beroemde" heuvels van nederland zelf op te fietsen.
Al ben ik de keutenberg opgelopen...
STI is een techniek van de shifters (rem en schakelgrepen), zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Shimano_Total_Integrationquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:34 schreef Snuf. het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar in het rijtje Sora, Tiagra, Shimano 105, Ultegra, Dura Ace ik Shimano STI moet plaatsen?
Ik heb een fietsgezien die ik misschien wil aanschaffen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor kwaliteit die is :p
Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurderquote:Op maandag 10 augustus 2009 10:13 schreef Tommeke het volgende:
Ga je tijdrijden?
Ik ga vanmiddag voor de verandering maar eens op de crosser het bos in!
Kan het toevallig zijn dat iemand van jullie groepje een rode helm heeft waarvan je duidelijk kan zien dat een helm voornamelijk van piepschuim is gemaakt....? Zo ja dan heb ik jullie zien fietsen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:28 schreef kavorka het volgende:
[..]
Wij gisteren bijna dezelfde ronde gefietst. Prachtig gebied (voor NL begrippen) en je kan er perfect fietsen!
http://www.crossingways.com/Track/Mergellandroute_6511.en
Haha. Zo ben ik ook een keer gevallen. Is mijn enige keer dat ik gevallen ben. Gelukkig geen groot leed. En met de fiets zal ook niks zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ging gisteren eigenlijk weg voor een voorzichtig rondje van 40km omdat ik zo'n tijd niet had gefietst, maar het ging zo slecht in het begin, dat ik maar een stuk er aan vast heb geknoopt...mezelf herinneren waarom ik niet lui mag worden zeg maar. Ging in bij Nederhorst den berg een verkeerd fietspad in, dus wol ik keren...krijg ik m'n voet niet los. Dus aan de fiets vast opzij, en op de 1 of andere manier heb ik de klap opgevangen met m'n handen, en via m'n rug doorgerold zodat de klap meeviel. Alleen wel m'n knie een beetje open, en m'n handen en polsen deden behoor;ijk pijn. Maar ik weet wel weer waarom ik handschoenen draag, anders hadden m'n handen ook opengelegen
Door de schrik kreeg ik daarna ook nog een hongerklop op weg naar huis...fijn, dat fietsen
Jemig..dan schrik je jezelf ook de vinketering zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:56 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben gisteren bijna dood gereden. Ik en iemand anders waren aan het fietsen van hier (Schoonhoven) naar Rotterdam. Zijn we de Brienenoordbrug (of hoe je het spellen mag) 2 keer over geweest en toen nog even in de stad geweest naar wat fietswinkels. Toen wilden we dus terug rijden naar de Algerabrug en toen reden we tussen het hockeyveld van Leonidas en Algerabrug op het fietspad, komt er opeens een auto het fietspad opgescheurd. We reden achterelkaar, maar de persoon voor me schoot net voorbij de auto en ik erachteraan. De auto was helaas niet van plan te stoppen, dus ik moest erg uitwijken. Dit kon alleen niet veel en toen raakte mijn been de bumper. Ik schrok me echt dood.
0,5 seconde later en ik was naar de kloten.
Wat een mongolen rijden zijn er toch. Je rijdt toch niet zomaar met dik 40 een fietspad op zonder te kijken of er iemand aan komt.
En nog leuk nieuws, ga morgen misschien bij een nieuwe fiets kijken.
Maar goed dat je er nog zo vanaf gekomen bent dan..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:56 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben gisteren bijna dood gereden. Ik en iemand anders waren aan het fietsen van hier (Schoonhoven) naar Rotterdam. Zijn we de Brienenoordbrug (of hoe je het spellen mag) 2 keer over geweest en toen nog even in de stad geweest naar wat fietswinkels. Toen wilden we dus terug rijden naar de Algerabrug en toen reden we tussen het hockeyveld van Leonidas en Algerabrug op het fietspad, komt er opeens een auto het fietspad opgescheurd. We reden achterelkaar, maar de persoon voor me schoot net voorbij de auto en ik erachteraan. De auto was helaas niet van plan te stoppen, dus ik moest erg uitwijken. Dit kon alleen niet veel en toen raakte mijn been de bumper. Ik schrok me echt dood.
0,5 seconde later en ik was naar de kloten.
Wat een mongolen rijden zijn er toch. Je rijdt toch niet zomaar met dik 40 een fietspad op zonder te kijken of er iemand aan komt.
En nog leuk nieuws, ga morgen misschien bij een nieuwe fiets kijken.
Nope, dat moeten dan anderen zijn geweest. Maar goed, er rijden er zat op zo'n dagquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Kan het toevallig zijn dat iemand van jullie groepje een rode helm heeft waarvan je duidelijk kan zien dat een helm voornamelijk van piepschuim is gemaakt....? Zo ja dan heb ik jullie zien fietsen.
Klopt, ik heb voor tijdrijden ook een ligstuurtje. Ik wou die Profile Design, maar ging voor een goedkoop tweedehandsjequote:Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurder
verongelukte mensen, daar zit toch ook weinig leven meer in meestal?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:10 schreef ufopiloot het volgende:
Bijna dood is ook wel overdreven.. Bijna verongelukt kan je beter zeggen. Anders heb ik wel tientallen bijna dood ervaringen gehad in de stad
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:22 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
verongelukte mensen, daar zit toch ook weinig leven meer in meestal?
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef FerreroNutella het volgende:
Triathlon , moet toch maar eens geloven aan 't ligstuur. Scheelt weer wat tijd als het goed is. Kan ook een tijdritfiets kopen, maar das toch net wat duurder
Dat zijn hele andere schoenen. Met goede loopschoenen (flexibele zool) kan je niet goed fietsen. (Kan wel, maar mijn inziens zijn goede fietsschoenen een stuk prettiger.)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?
Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Als ik het goed begrijp, zeg je dus dus dat je sowieso moet omwisselen van schoenen bij fiets -> hardlopen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Dat zijn hele andere schoenen. Met goede loopschoenen (flexibele zool) kan je niet goed fietsen. (Kan wel, maar mijn inziens zijn goede fietsschoenen een stuk prettiger.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |