abonnement Unibet Coolblue
pi_71412576
Hallo
Ik ben Tim en speel al ruim 4 jaar de sport Airsoft. Ik doe dit uiteraard in Belgie en heb bij verschillende teams gezeten. Ik zie dat er op het forum veel vragen zijn over deze sport , en de replica's (wapens) die daarbij horen.

Heb je een vraag over airsoft? dan kun je bij mij terecht.
Verder heb ik nog een eigen opslag waaruit ik airsoft accessoires verkoop en replica's.
Mocht je deze eens willen bezoeken, of mocht je meer info willen dan kan dit via een pm of vraag naar mijn mail.


Nou kom maar op met die vragen, dan zorg ik dat iedereen weer helemaal op de hoogte is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:21:07 #2
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71412855
Begin maar even met vertellen dat replica-wapens in Nederland verboden zijn.
pi_71412975
Bij welke teams heb je zoal gespeeld? Ik doe dit namelijk ook. Ik woon dan ook in Belgie ^^
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_71413244
Ja dat klopt dat airsoft wapens verboden zijn in Nederland dat is denk ik op dit moment wel duidelijk.
Wel mag je bijvoorbeeld een M15 in een melkpak bouwen zodat het niet meer op een airsoft wapen lijkt.

Want airsoft is niet verboden in nederland, alleen de echtlijkende replica's zijn verboden.
Grappig maar waar.


zoiets grappigs zou dus wel mogen:
http://i96.photobucket.co(...)n/M4A1_ACOGkopie.jpg

ik woon zelf in Nederland
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:36:25 #5
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71413393
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:31 schreef devil17 het volgende:
Ja dat klopt dat airsoft wapens verboden zijn in Nederland dat is denk ik op dit moment wel duidelijk.
Wel mag je bijvoorbeeld een M15 in een melkpak bouwen zodat het niet meer op een airsoft wapen lijkt.

Want airsoft is niet verboden in nederland, alleen de echtlijkende replica's zijn verboden.
Grappig maar waar.


zoiets grappigs zou dus wel mogen:
http://i96.photobucket.co(...)n/M4A1_ACOGkopie.jpg
Nou nee, alleen als dat duurzaam gedaan zou zijn en het echt wapen niet meer geschikt voor afdreiging zou zijn. Echter zouden mensen nog steeds kunnen denken dat dat een (gedeeltelijk verborgen) vuurwapen is, dus geschikt voor afdreiging = categorie 1 = verboden...
pi_71413439
Ik maak een grapje met dat pak melk het is gewoon verboden zoals je al vertelde.
pi_71527224
hoe oud moet je ervoor zijn?

lijkt me wel leuk om een keer mee te doen met een club oid!
pi_71533711
Bij de meeste clubs kun je terecht vanaf je 16e jaar maar dan wel met een toestemmingsbrief van je ouders. Ook zijn er clubs waar je al vanaf je 14e bij terecht kan. Dit is een kwestie van vergelijken van verschillende clubs.

Over het algemeen moet je er wel rekening mee houden dat het een redelijk dure hobby is.
pi_71536329
Wat is het?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71536348
Ah, paintballen 2.0
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71536380
Sport voor mietjes die niet het echte leger indurven
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71537429
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Sport voor mietjes die niet het echte leger indurven
uh nee, vaak zijn het gewoon schietliefhebbers en je ziet ook veel mensen die in het leger hebben gezeten en die toch gewoon weer eens zoiets willen doen mafkees

oke, hoeveel kost het dan ongeveer bij jou per jaar? en dan natuurlijk nog je geweer etc en je minutie:P idd wel duur
pi_71539981
Lijkt me een leuke bezigheid. Jammer dat het hier in NL is verboden. Aan de andere kant lijkt me het een redelijk dure sport.

Hier trouwens veel airsoft filmpjes vanuit Scotland. http://www.youtube.com/user/scoutthedoggie
pi_71577339
vooral je wapens zijn duur;)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:13:29 #15
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71585627
Echte schietsport is nog net wat duurder, maar ook leuker dan met dat speelgoed aankloten als je het mij vraagt.
pi_71843309
gewoon schieten op de schietbaan en airsoften is heel wat anders

met airsoften speel je eigenlijk oorlogje en mag je elkaar beschieten met bb's

of wil jij beweren dat jij met echte kogels schiet om een vlag in een spel te pakken
pi_71948352
Ik zit zelf toevallig bij de landmacht en doe dit er regelmatig bij als hobby.
Dus kom niet aan met die reacties dat het voor mietjes is die niet in het leger durven.

Voor de rest is het een zeer leuke sport/hobby
pi_72159561
Ik vond het eerst ook wel tof, maar begin het steeds triester te vinden. Het zijn toch een stel volwassenen die 'soldaatje spelen'. Ja het is leuk om door de bossen te lopen en op elkaar te 'schieten' en goedkoper dan paintball (bb's kosten niet zoveel), maar de meeste airsofters slaan door in het kopen van spullen en bijvoorbeeld supressors voor hun 'gun' like they need it. Ik kan me wel hierin vinden (van militaryphotos):
quote:
As an non-airsofter I find it a bit disturbing that grown men want to play soldiers,
they want to look the the part, carry the best kit there is on the market and carry
guns which look like the real thing. If you want to skirmish, why not do in the lightest
order possible, ie something to carry your mags in and not layers of body armour,
Blackhawk vests and Multicam combats. I also find it odd that so many airsofters
choose to blank out their faces when posting pics of themselves. Is OPSEC that
important amongst the airsoft community or are you simply embarrrassed that someone
might recognise you as having dressed up in your costume in your living room striking poses??

Soldiers buy kit to do a job. Airsofters buy kit to look like they can do a job!
Ik vind het wel vreemd dat het verboden is in Nederland (als enige land in Europa). Airsoft replica's zijn dus nog illegaler dan echte vuurwapens Bij airsoftvereniging geregistreerde spelers zouden gewoon een vergunning moeten kunnen krijgen voor hun airsoft spullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeuceFour op 26-08-2009 13:53:56 ]
pi_72165338
idd, maar als tweede airsoft is een hele goede simulatie voor trainingen bij defensie/krijsmacht

de wapens zijn even zwaar etc, en de kogels zijn niet dodelijk dus kan er geschoten worden

wat ik wel vind als je dan airsoft videos kijkt zie je wel eens van die hele dikke amerikaanse aso's die dan daar stoer lopen te doen, ze waren gewoon te dik voor het leger

voor de rest vind ik het en haat ik het dat het in nederland niet mag gelukkig woon ik een uurtje rijden van belgie voor als ik het nog eens wil doen
pi_73717561
Ik wil graag AAAALLLEEESSS!!!! weten over opslag van je AEG!!

Mijn mannetje heeft airsoft tot zijn nieuwe hobby gebombardeerd, wat heel gaaf is maar hij mag van mij niet zijn wapen (dat besteld is ) gaan halen voor hij een (betaalbare) opslag heeft!! En het zou wel zo fijn zijn dat hij niet gelijk aan een groep vast zit, buiten de groep waar hij mee gaat!!

Dus..

Hoe doen jullie dat??? En waar? En voor hoeveel? En...en en...

Gr didi
pi_74228602
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef di1980 het volgende:
Ik wil graag AAAALLLEEESSS!!!! weten over opslag van je AEG!!

Mijn mannetje heeft airsoft tot zijn nieuwe hobby gebombardeerd, wat heel gaaf is maar hij mag van mij niet zijn wapen (dat besteld is ) gaan halen voor hij een (betaalbare) opslag heeft!! En het zou wel zo fijn zijn dat hij niet gelijk aan een groep vast zit, buiten de groep waar hij mee gaat!!

Dus..

Hoe doen jullie dat??? En waar? En voor hoeveel? En...en en...

Gr didi

En jij denkt dat het niet allang onderin zijn/jullie kast ligt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')