abonnement Unibet Coolblue
pi_71390368
Dit woord kom ik zo nu en dan tegen sinds een korte tijd, en ik weet niet precies wat het is en wat voor bedoeling het heeft. Zijn er mensen die hierover wat duidelijkheid kunnen verschaffen?

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de oorsprong van opmerkingen als deze:
quote:
Alcohol en cafeïne kunnen de werking van de zonnevlecht tegengaan.
Ik wil in dit topic een duidelijk beeld scheppen over wat er met de term zonnevlecht bedoelt word. Laat dit duidelijk zijn. Zoals gewoonlijk heb ik dan ook geen zin in onzinnige discussies over de bekende onderwerpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 28-07-2009 11:58:33 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71390931
Met google in 3 sec een antwoord
Have fun...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:16:18 #3
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_71391142
Ah, de Plexus Solaris.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:33:28 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71391669
Met de Zonnevlecht word er vlgs mij vooral bedoelde de derde chakra in je lichaam.. deze bevind zich 2 cm boven je navel.
quote:
Het gele centrum is het zonnevlecht-chakra, net onder het borstbeen. Dit is het centrum van zelfbewustzijn. Charisma, uitstraling, opgewektheid, zelfvertrouwen en het gevoel van mogelijkheden en kansen komen vanuit dit centrum. Als het geblokkeerd is voelen we ons nerveus, neerslachtig en onzeker.


Belangrijkste levensgebieden:
Energie, aktiviteiten, autonomie, individuatie, wil, eigenwaarde, macht.


Raakt uit zijn evenwicht bij het oplopen of ondergaan van:
Schaamtegevoelens, autoritaire handelwijzen, onzekere situaties, onderdrukking van de wil, lichamelijke mishandeling, emotionele manipulatie, niet bij de leeftijd passende verantwoordelijkheden.


Lichamelijke aandoeningen:
Eetstoornissen, spijsverteringsstoornissen (maag, alvleesklier, galblaas, lever), hypoglykemie, diabetes, spierkrampen, spierstoornissen, chronische vermoeidheid, hoge bloeddruk.


Kenmerken van een onderontwikkeld derde chakra:
Weinig energie, zwakke wil, gemakkelijk te manipuleren, weinig discipline en vermogen om dingen af te maken, weinig eigenwaarde, kil (emotioneel en/of lichamelijk), slechte spijsvertering, aangetrokken door opwekkende middelen, slachtoffermentaliteit, passief.


Kenmerken van een overontwikkeld derde chakra:
Bovenmatig agressief, overheersend, behoefte om gelijk te krijgen, machtshongerig, aangetrokken tot kalmerende middelen, woedeaanvallen, koppigheid, sterke ambities, prestatiegericht, arrogant, hyperaktief.
The truth was in here.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:40:35 #5
202348 Susi
Temple of Love
pi_71391904
Ik vind de naam zo mooi altijd
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:50:08 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71392180
Kleur geel .

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:15 #7
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71392351
Zonnevlecht komen ook energieen van buiten naar binnen , als je bijv gevoelig bent voor
energieen van andere mensen en je gaat naar een drukke plek , kan je je zonnevlecht afsluiten .
Daar zijn trucjes voor die ik ben vergeten , misschien vind ik die nog .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_71392475
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:56 schreef Summers het volgende:
Zonnevlecht komen ook energieen van buiten naar binnen , als je bijv gevoelig bent voor
energieen van andere mensen en je gaat naar een drukke plek , kan je je zonnevlecht afsluiten .
Daar zijn trucjes voor die ik ben vergeten , misschien vind ik die nog .
Op het moment dat je langs een groepje mensen afloopt, en je krijgt een soort van zenuwachtig gevoel dat je niet goed kunt beschrijven. En dit trekt weer weg de seconde nadat je er voorbij bent of mee in contact komt. Kan dit iets met die gevoeligheid te maken hebben?

Ik begrijp overigens ook van de woorden van Bastard dat dit te maken heeft met de 3de chakra, waaronder de spijsvertering valt, te maken heeft. Alcohol en cafeïne beïnvloeden de spijsvertering.

Wat overigens een vraag is die in me opkomt. Kan het zo zijn dat je het ene moment een overontwikkelde 3de chakra hebt en het andere een onderontwikkelde? Of wisselt dit over grotere periodes? Hoe zou je dit overigens kunnen beïnvloeden? Gezond eten, of is daar meer voor nodig?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:16:05 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71392964
Hier wordt het uitgebreid behandeld.
zzz
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:24:38 #10
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71393284
Leuk topic, ik zat te lezen in het geesten topic waar iemand met een ernstige psychose aan het posten is. En de posts van Bastard zette mij aan het denken

Ooit, op vakantie, ben ik in contact gekomen met wat mensen die bezig waren met shakra's etc. Uiteraard ben ik met die mensen gaan praten over wat het nu precies is etc. Ze begonnen toen over de zonneband chakra, deze zou je in contact brengen met de energie van anderen.

Nieuwsgierig als ik was, heb ik met die personen mijn zonneband chakra gebprobeerd open te zetten. Zij meenden namelijk dat de mijne gesloten was, en ik mij daarom zo skeptisch gedroeg. Zij meenden dat het een succes was. Ik heb niet veel gemerkt.

Mijn vraag:

Sluit die chakra vanzelf? Of moet ik weer aan de gang om hem minder open te zetten?
:-)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:33:05 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71393551
Chakra's worden de hele tijd opener en geslotener als ik dat zo kan zeggen, door ervaringen die we opdoen word niet alleen je humeur beinvloed.
Het is een constant proces die bezig is en ook invloed heeft op je huishouden.
Een brok in de keel bij het spreken kan bijvoorbeeld duiden op een gesloten (of minimaal werkende) keelchakra. Dit kan je krijgen als je een trauma hebt opgelopen, iets waar je niet over kan praten dus.
Aan de andere kant kan de keelchakra ook heel actief zijn, mensen die alles maar zeggen wat ze bedenken.
Bij een reiki behandeling kun je bijvoorbeeld voelen waar de chakra zit, als je dan 1 hand boven het ene energiecentrum legt en de ander boven de andere kun je een soort van weegschaal voelen.. de een trekt aan de ander voelt zwaar en dmv reiki geven kun je dat in evenwicht brengen.
The truth was in here.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:01:11 #12
230727 sjoep
a new day!
pi_71394594
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:56 schreef Summers het volgende:
Zonnevlecht komen ook energieen van buiten naar binnen , als je bijv gevoelig bent voor
energieen van andere mensen en je gaat naar een drukke plek , kan je je zonnevlecht afsluiten .
Daar zijn trucjes voor die ik ben vergeten , misschien vind ik die nog .
Je kunt bijvoorbeeld gewoon echt letterlijk je handen er voor leggen (dat doe ik wel eens in drukke gezelschappen).
Verder zijn er tal van visualisatie oefeningen, waarvan het visualiseren van een gouden roos voor dat punt wel één van de bekendste is denk ik.
Overigens denk ik dat het niet zoveel uit maakt wat dat is, een pannedeksel visualiseren zal misschien ook wel werken. Als er maar een "schildje" tussen de energieën en de zonnevlecht zit.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:08:58 #13
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71397302
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef sjoep het volgende:
Verder zijn er tal van visualisatie oefeningen, waarvan het visualiseren van een gouden roos voor dat punt wel één van de bekendste is denk ik.
Overigens denk ik dat het niet zoveel uit maakt wat dat is, een pannedeksel visualiseren zal misschien ook wel werken. Als er maar een "schildje" tussen de energieën en de zonnevlecht zit.
Dat vind ik wel mooi, dat energie zich tegen laat houden door een gevisualiseerd "schildje".
zzz
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:17:08 #14
230727 sjoep
a new day!
pi_71397592
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat vind ik wel mooi, dat energie zich tegen laat houden door een gevisualiseerd "schildje".
Nee, de energie laat zich tegenhouden door jou. De visualisatie helpt er alleen bij.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_71397781
Weten jullie toevallig of zo'n shiatsu-therapeut ook iets met de chakra's doet of is dat alleen maar met die drukpunten in je lichaam?

OT; zo te lezen is er ook het een en ander mis met mijn zonnevlecht
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:57:42 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71417939
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:22 schreef geppie het volgende:
Weten jullie toevallig of zo'n shiatsu-therapeut ook iets met de chakra's doet of is dat alleen maar met die drukpunten in je lichaam?

OT; zo te lezen is er ook het een en ander mis met mijn zonnevlecht
Ik heb geen idee, denk het haast wel
The truth was in here.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 juli 2009 @ 13:43:11 #17
74056 crew  ToT
pi_71426589
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef Bastard het volgende:
Met de Zonnevlecht word er vlgs mij vooral bedoelde de derde chakra in je lichaam.. deze bevind zich 2 cm boven je navel.
[..]
Ik mis hier nog iets in: de solar plexus is namelijk ook heel erg gevoelig voor angst en stress. Okee, "onzekere situaties" suggereert dat een beetje, maar toch...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')