Of ligt het wellicht het idee dat in jouw gedachten afspeelt, wat je daardoor (uit angst/zenuwen) minder goed doet voorliegen tegenover je moeder?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef mividaloca het volgende:
tjah wij weten namelijk alles beter dan mannen.. duhuh!
nu serieus.. ik zou het niet weten.. Wel weet ik bijvoorbeeld dat ik mijn vader heel goed kan voorliegen en mijn moeder totaal niet!... Of dat mijn moeder meteen weet wanneer er iets aan de hand is.. maar misschien is dat moederlijke intuitie..
Leuk voorbeeld maar als het niet was gebeurd had niemand gezegd: 'Hee, jij had helemaal geen gelijk toen je dat zei toen je zoontje 8 was!' Dan was het gewoon vergeten (of haar zoon was de rest van zijn leven een gelukkig getrouwde zogenaamd latente homo geweest volgens haar).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:39 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Vrouwelijke intuitie lijkt erg op instinct maar speelt meer op bij inlevingsvermogen. Het komt erop neer dat vrouwen zogezegd op hun intuitie vertrouwen om in te schatten hoe een ander zich voelt en aan de hand van dat gevoel een voorspelling voor gedragingen in de toekomst doen.
Bijvoorbeeld mijn buurvrouw die al toen haar zoon 8 was zei dat hij ooit uit de kast zou komen. Doodnormaal jochie, wij hebben er nooit iets aan gemerkt en de hele buurt was zo'n beetje in shock toen hij inderdaad uit de kast kwam 12 jaar later.
Volgens mij doen niet alleen vrouwen dat hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:35 schreef Hondenbrokken het volgende:
Vrouwelijke intuïtie is een woord dat vrouwen in de mond nemen als een vrouw op een bepaald punt dat niet van te voren voorspeld kon worden gelijk kreeg tegenover 1 of meer mannen.
Is dat het antwoord dat je zocht?
Ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef OldJeller het volgende:
oké, om het af te ronden.
Kunnen we dus zeggen dat iets als "vrouwelijke intuïtie" niet bestaat en dit enkel instinct of onderbuik gevoel is, wat zowel mannen als vrouwen bezitten?
OK, ander voorbeeld. Koe krijgt een kalf en dat kalfje wordt door de boer direct weggehaald. Koe raakt even later in paniek, springt per ongeluk een put van een meter diep in. Twee uur later, na een hoop trekken en duwen zit die koe nog steeds in de put, hoewel ze er per strobaal makkelijk uit kan. Dochter des huizes komt thuis, zegt dat ze zo terugkomt. Die boeren staan nog een beetje te trekken als zij verschijnt met het kalfje en hem neerzet boven de strobaal. De koe trippelt zo de put uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:51 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld maar als het niet was gebeurd had niemand gezegd: 'Hee, jij had helemaal geen gelijk toen je dat zei toen je zoontje 8 was!' Dan was het gewoon vergeten (of haar zoon was de rest van zijn leven een gelukkig getrouwde zogenaamd latente homo geweest volgens haar).
Kortom: Mensen vrouwen zoeken bevestiging en onthouden ook alleen de keren dat ze gelijk hadden.
Misschien doen ze dat wel intuïtief, denken ze zelf, en gaat het daarom misquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:57 schreef DemonRage het volgende:
Als vrouwen dit hebben dan kunnen ze toch ook wel beter parkeren?
Tuurlijk. We hebben geen superkrachten of zoquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef OldJeller het volgende:
oké, om het af te ronden.
Kunnen we dus zeggen dat iets als "vrouwelijke intuïtie" niet bestaat en dit enkel instinct of onderbuik gevoel is, wat zowel mannen als vrouwen bezitten?
Lol dat zijn gewoon domme boeren met een plank voor de kop dan, de meeste mannen realiseren zich dat ook wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:59 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
OK, ander voorbeeld. Koe krijgt een kalf en dat kalfje wordt door de boer direct weggehaald. Koe raakt even later in paniek, springt per ongeluk een put van een meter diep in. Twee uur later, na een hoop trekken en duwen zit die koe nog steeds in de put, hoewel ze er per strobaal makkelijk uit kan. Dochter des huizes komt thuis, zegt dat ze zo terugkomt. Die boeren staan nog een beetje te trekken als zij verschijnt met het kalfje en hem neerzet boven de strobaal. De koe trippelt zo de put uit.
Daar hebben dus 5 boeren twee uur om heen staan schreeuwen, schoppen, duwen, trekken. De halve buurt is erbij gehaald maar uiteindelijk komt een meisje van 9 tot de conclusie dat het aan de scheiding van moeder en zoon ligt. Mannen komen gewoon niet zo snel op dat soort dingen.
Ja precies mijn idee, maar ik wil vrouwen nou ook weer niet in hun eer raken. Ze mogen dat van mij best gelovenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Lol dat zijn gewoon domme boeren met een plank voor de kop dan, de meeste mannen realiseren zich dat ook wel.
En is dit waargebeurd?
Flikker toch op met dit soort onzinnige waargebeurde verhalen om toch aan te geven dat 'vrouwen' een speciale zintuig hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:59 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
OK, ander voorbeeld. Koe krijgt een kalf en dat kalfje wordt door de boer direct weggehaald. Koe raakt even later in paniek, springt per ongeluk een put van een meter diep in. Twee uur later, na een hoop trekken en duwen zit die koe nog steeds in de put, hoewel ze er per strobaal makkelijk uit kan. Dochter des huizes komt thuis, zegt dat ze zo terugkomt. Die boeren staan nog een beetje te trekken als zij verschijnt met het kalfje en hem neerzet boven de strobaal. De koe trippelt zo de put uit.
Daar hebben dus 5 boeren twee uur om heen staan schreeuwen, schoppen, duwen, trekken. De halve buurt is erbij gehaald maar uiteindelijk komt een meisje van 9 tot de conclusie dat het aan de scheiding van moeder en zoon ligt. Mannen komen gewoon niet zo snel op dat soort dingen.
Waargebeurd. Maar eerlijk gezegd is mijn vrouwelijke intuitie alleen 'opvallend' bij dieren. Bij mensen is het een beetje ondergemiddeld, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Lol dat zijn gewoon domme boeren met een plank voor de kop dan, de meeste mannen realiseren zich dat ook wel.
En is dit waargebeurd?
Ik weet niet of het een speciaal zintuig is, maar het verhaal is waargebeurd en ik geef ook alleen maar aan dat de vrouwelijke intuitie sterker ontwikkeld zou kunnen zijn wat betreft emotionele zaken in vergelijking met mannen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:11 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Flikker toch op met dit soort onzinnige waargebeurde verhalen om toch aan te geven dat 'vrouwen' een speciale zintuig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |