Tussen Wageningen en Arnhem rijdt ook lijn 86, verbindingen genoeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd dat ze dat geknipt hebben. Is gewoon niet handig.
Lang leve de Wp2000!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Knippen is hip de laatste jaren. Ooit reed er een 140 Utrecht - Haarlem. Maar ja, toen moest er ineens geknipt worden in Uithoorn, en moest je voor Aalsmeer overstappen. Tenminste, hopen dat je dat haalde
In Fryslân lijkt het te gaan om vertraagde boten die de dienstuitvoering in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijn 50 is geknipt omdat de fileproblemen verstrekkende effecten had op de dienstuitvoering.
in leeuwarden hebben we een aantal diensten die wel gewoon de hele rit doen.quote:Wat schetst mijn verbazing ! Vandaag was ik met een gratis ontdek het ov-kaartje naar Lauwersoog. Dat is op de grens Groningen en Friesland. Vanuit Friesland kwam een connnexxion Man-bus, de 8854. Wederom lijn 50. Bestemming: Dokkum. Wanneer je naar Leeuwarden wilt ? Dan moet je in Dokkum overstappen op de 50 naar Leeuwarden.
???
Is dat handig ofzo ? klantvriendelijk om een lijn in twee stukken te hakken ? Is dit ljin-50-gevoelig ? Kan de MAN-bus niet zo'n eind afleggen en moet hij geholpen worden door een tweede voor de rest van de rit ?
Echter zijn het wel nog steeds 2 aparte ritten, waardoor er in Leeuwarden 'Dokkum' op de filmkast staat en mensen dus alsnog vragen gaan stellen over het al dan niet moeten overstappen in Dokkum. Gelukkig is er dan de mogelijkheid om alsnog handmatig 'Lauwersoog' erop te knallenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:59 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
in leeuwarden hebben we een aantal diensten die wel gewoon de hele rit doen.
Nee en dat zou lekker wezen. Kom je bepakt en bezakt van de boot van Schiermonnikoog, met helaas wat vertraging, kan je desondanks in Lauwersoog in de bus, maar kom je in Dokkum op een of ander plaggenstation waar je een uur of meer kan gaan wachten op de doorgaande bus. Niet echt handig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Echter zijn het wel nog steeds 2 aparte ritten, waardoor er in Leeuwarden 'Dokkum' op de filmkast staat en mensen dus alsnog vragen gaan stellen over het al dan niet moeten overstappen in Dokkum. Gelukkig is er dan de mogelijkheid om alsnog handmatig 'Lauwersoog' erop te knallen
Overigens heb ik het nog nooit meegemaakt, dat ik vanuit Lauwersoog (veel) vertraging opliep doordat de boot te laat aan kwam.
Zou heel goed kunnen, datzelfde heeft Connexxion met lijn 66 op de pier bij Holwerd; als de boot vertraging heeft, heeft de bus dat ook. Geldt overigens ook gewoon voor lijn 50; sowieso is de vertrektijd van lijn 50 al 10 minuten ofzo later dan de officiele aankomsttijd van de boot. De zeldzame keren dat ik er kom, moet ik in ieder geval steeds nog een aardige poos wachten, terwijl iedereen al lang en breed ingestapt isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[..]
Ik las ergens dat de andere kant op, lijn 163 van Arriva, richting Groningen, sowiezo wacht op de laatste boot, ongeacht de vertraging. Dat lijkt me klantvriendelijker.
quote:[..]
Die arme Groningers, dan kunnen ze niet meer 2x per dag naar Holwerd met de busquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
134 wordt in de nieuwe concessie dan ook opgeheven als het Qbuzz wordt
Misschien...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die arme Groningers, dan kunnen ze niet meer 2x per dag naar Holwerd met de bus
Geen idee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, wat wordt het nou; wel of niet opheffen?
Ik reed met lijn 679 naar Groningen stad (rijdt ook twee keer per dag). Daar stapte ik tegen het advies van ov9292 bij UMCG uit en wandelde naar het kruispunt. Daar (of in de stad) zou ik twee uur moeten wachten op de bus naar Lauwersoog. Maar we hadden geluk, de 163 zat zo vol dat die net 6 minuten vertraging had en er aan kwam rijden. Inderdaad gelede bus, behoorlijk vol. Bij Kardinge aan de rand van de stad zag ik dat er nog een lege 163 achter reed. Die pikte echter geen mensen op en bij ons werd het almaar voller. Bij Winsum is die extra bus weggegaan, waarschijnlijk gewoon naar de garage. Het had voor ons wat comfortabeler en minder warm geweest als een deel van passagiers daarin gewoon mee was gegaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, datzelfde heeft Connexxion met lijn 66 op de pier bij Holwerd; als de boot vertraging heeft, heeft de bus dat ook. Geldt overigens ook gewoon voor lijn 50; sowieso is de vertrektijd van lijn 50 al 10 minuten ofzo later dan de officiele aankomsttijd van de boot. De zeldzame keren dat ik er kom, moet ik in ieder geval steeds nog een aardige poos wachten, terwijl iedereen al lang en breed ingestapt is
Verder rijden er natuurlijk meer lijnen van Dokkum naar Leeuwarden, voor het zeldzame geval dat je toch ernstig vertraagd bent door de boot. 50 is dan wel de snelste, maar lijn 60 is ook prima te doen. Lijn 51 of 54 wordt natuurlijk wel iets vervelender kwa reistijd.. Bij minder dan 10 minuten vertraging is even doorplanken, i.c.m. een oproep naar de CVL, voldoende om alsnog aansluiting op lijn 50 te behalen
Gek genoeg is het bij Lauwersoog zo dat de bus naar Groningen vaak stampvol zit (Arriva rijdt dan ook altijd met gelede bussen op die lijn) en lijn 50 wat minder. Dit, terwijl het bij de pier in Holwerd tussen Connexxion en Arriva net andersom is; lijn 66 meestal stampvol en 134 wat minder
[..]
Voor zover ik weet wel als het Qbuzz wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, wat wordt het nou; wel of niet opheffen?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:54 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik reed met lijn 679 naar Groningen stad (rijdt ook twee keer per dag). Daar stapte ik tegen het advies van ov9292 bij UMCG uit en wandelde naar het kruispunt. Daar (of in de stad) zou ik twee uur moeten wachten op de bus naar Lauwersoog. Maar we hadden geluk, de 163 zat zo vol dat die net 6 minuten vertraging had en er aan kwam rijden. Inderdaad gelede bus, behoorlijk vol. Bij Kardinge aan de rand van de stad zag ik dat er nog een lege 163 achter reed. Die pikte echter geen mensen op en bij ons werd het almaar voller. Bij Winsum is die extra bus weggegaan, waarschijnlijk gewoon naar de garage. Het had voor ons wat comfortabeler en minder warm geweest als een deel van passagiers daarin gewoon mee was gegaan.
Maar ik had ook een leuke ervaring. Bij Lauwersoog cirkelden straaljagers en na twee uur in de herrie te hebben gewandeld, was ik het zat. We reden weer met de 163 terug. Maar ik wilde naar Zoutkamp. Overstappen in Ulrum kan, maar geen goede aansluiting en we wilden wandelen. Toen is de chauffeur net na de kazerne, langs de provinciale weg voor ons gestopt (dus zonder halte) en wenstte ons een fijne wandeling. Superservice dus. En we hadden een prachtige wandeling !
ik niet, als je toch wil wandelen kun je er bij de eerstvolgende halte ook wel uit.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik had bij wijze van spreken die chauffeur kunnen zijn
Tss.. Zak ben je ook héquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:56 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik niet, als je toch wil wandelen kun je er bij de eerstvolgende halte ook wel uit.
quote:Geen Arriva, maar wat maakt het ook uit... Vorige week tussen Rhenen en Veenendaal een bus van Cxx, een Amba 8100 serie, waarvan het rempedaal doormidden brak en de bus niet meer kon remmen. Hij is zo op een bestelbusje geklapt, de politie heeft de bus in beslag genomen.
Zat er net nog in. Ze hebben er zelfs van die sigarettenaanstekeraansluitingen ingebouwd, zodat je, mits juiste stekker op zak, je laptop/telefoon/koffieapparaat kunt aansluiten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:38 schreef marcel.nl het volgende:
Nee ik weet dat Brabant niet geheel rood is, enkel voorzijde en dan diagonaal naar achteren. Nu voorop weer een witte streep zoals Aseag in Aken.
Hoe dan ook. Ik vind de zijkant met het nieuwe Brabantliner logo wel mooier dan de vorige.
Sowiezo een mooiere bus dan de vorige :-)
Is dat zo??quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
134 wordt in de nieuwe concessie dan ook opgeheven als het Qbuzz wordt
linkje?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las dit net op een andere site:
[..]
Ik stel voor alle Amba's in beslag te nemen. En doe de fryskers dan ook maar, dan blijft er bijna alleen goed spul over !quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las dit net op een andere site:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |