Ik weet wel een goede bestemming voor die geledes: Hoeksewaard.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En zo zit Arriva met een overschot aan geledes.
Lang leve de Wp2000.
Van Arrivaquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[.Arriva haltepaal in tuin.]
Ware het niet dat er maar drie andere bordjes in het dorp zijn en twee er buiten
quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
...
Toen kwam Arriva en die besloot gewoon alleen maar amba's in te zetten.
...
Welke gevolgen het gemis aan geledes werd getuigen alle nieuwsberichten van het begin van de concessie Hoeksewaard. Inmiddels is die storm geluwd.
Wat ongetwijfeld ook de bedoeling was.quote:Ach ja, mensen wennen er aan iedere dag te staan of zijn inmiddels de bus uitgejaagd.
Klotekutzooi!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:06 schreef Bommenlegger het volgende:
>> Connexxion in andere handen
Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten.
DEN HAAG - Streekvervoerbedrijf Connexxion, dat ook in Amsterdam rijdt, wisselt weer van eigenaar. Het Franse moederbedrijf Transdev wordt waarschijnlijk verkocht aan het eveneens Franse Veolia.
Dit kan grote gevolgen hebben voor de Nederlandse busmarkt, want Veolia is hier ook actief.
Samen hebben Connexxion en Veolia zo'n zeventig procent van het Nederlandse streekvervoer in handen. Aannemelijk is dat toezichthouder NMA daar bezwaar tegen zal maken en zal eisen dat delen van Veolia Nederland of Connexxion weer worden doorverkocht.
Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten. Nu lijkt het erop dat Transdev zich heeft verslikt in de overname. Grootaandeelhouder CDC maakte bekend dat het met Veolia praat over de verkoop van Transdev. (GPD)
Bron: Mailing XXberichten.
(In de nieuwsbrief nog meer over dit onderwerp)
Daar gaan we dan mannen....
wtfquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Dat noem ik nou nog 's een "aanhanger".
Ook in Duitsland is dit het geval in sommige regio's, meestal t.b.v. het fietsvervoer.quote:
Er zijn voor een bus geen sleutels nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:09 schreef invine het volgende:
Vraagje aan jullie bus liefhebbers, ik vraag me het al een tijdje af maar hebben bussen geen contact sleutel of iets dergelijks? Altijd als ik in de bus zit en de chaffeur is er nog en deze komt dan binnen en start hem zonder de sleutel of iets? Of is dit een soort van universele keyless gebeuren?
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:43 schreef BeefRWijker het volgende:
Bijna alle zes 88xx MANnekes (*) bedoeld voor lijntje 167 naar Beverwijk zijn in Alkmaar e.o. vervangen door 38xx (streek) MANnekes plus nog een paar extra, merkte ik gisteren in Alkmaar. Dus ik denk, ik ga zo 's even kijken welke nummertjes ik misschien nog gemist heb.
Rijdt er in de ene richting een Ambassador (51xx, dat dan nog wel) en in de andere een Citaro (van MAXX Alkmaar). Ze hebben ook overal schijt aan, daar in Alkmaar.
Naast de eerder in het vorige topic gemelde 81xx en 86xx Ambassadors reden er gisteren ook weer een aantal 82xx Ambassadors rond in Alkmaar. 't Waren nog net niet dezelfde nummers die daar in de oude concessie ook al op de stad reden. Ook deze voldoen niet aan de concessie eisen.
En afgelopen zaterdag reed er voor de verandering weer 's een 38xx MAN van Alkmaar op Qliner 350.
(*Edit):
Dat van die zes valt nogal mee, ondertussen toch ook al weer drie verschillende 88xx'jes weer gespot in Beverwijk. Blijkbaar zijn deze geregeld ook op andere lijntjes onderweg waardoor 't lijkt alsof ze weg zijn.
Dat betekent dat er nu minimaal 12 MANnekes in Alkmaar e.o. rondrijden.
Het kan ook zijn dat de extra 38xx MANnekes vervangers zijn van de ex-Hermes 18xx Ambassadors die ineens erg schaars zijn geworden. Het lijkt er op dat deze uit NH-N aan 't verdwijnen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komenquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.
Voordeel aan die 38xx bussen is dat sommige een OV-Chipkaartoplaadpunt hebben. (3813, 3818, 3824, 3862 en 3881 zo uit m'n hoofd)
Aanhangertje?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komen
Al vraag ik me af waar ze die in een Frysker willen plaatsen
Was dat in Noord-Holland? Volgens mij hebben we in Frieslân alleen de 3803-3805 (alledrie Maxx Leeuwarden) en verder alleen 37xxquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:56 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Aanhangertje?
Zat trouwens weer de 3815 die een heerlijk eng krakend geluid maakte elke keer als hij door de bocht reed...
3815=Manneke.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Was dat in Noord-Holland? Volgens mij hebben we in Frieslân alleen de 3803-3805 (alledrie Maxx Leeuwarden) en verder alleen 37xx
Nieuwigheid.quote:Overigens kan dat best, er zijn er wel meer die dat doen
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.
kan je 3814 en 3821 nog toevoegen.quote:Voordeel aan die 38xx bussen is dat sommige een OV-Chipkaartoplaadpunt hebben. (3813, 3818, 3824, 3862 en 3881 zo uit m'n hoofd)
Ook Fryskers hebben rolstoel plaatsen en klap stoeltjes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komen
Al vraag ik me af waar ze die in een Frysker willen plaatsen
Oh ja, die zijn er ook nog in de 38xx-serie iddquote:
Maar die moeten ook beschikbaar blijven, lijkt me..quote:[..]
Ook Fryskers hebben rolstoel plaatsen en klap stoeltjes.
Geef mij maar de oude hogevloers bussen met die heerlijke vering, helaas blijft dat alleen maar bij een droom. Veel chauffeurs hier in Amsterdam trekken met een noodgang op en remmen net zo abrupt af met die blokkendozen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:15 schreef RubenK het volgende:
ik wou dat er meer van die 51xx amba's reden op alkmaar stadslijnen begin een beetje genoeg te krijgen van die citaro's die overigens voor geen meter zitten *_*
Bussjoof die vroeger stennis schopte als taxichauffeur?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:40 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Geef mij maar de oude hogevloers bussen met die heerlijke vering, helaas blijft dat alleen maar bij een droom. Veel chauffeurs hier in Amsterdam trekken met een noodgang op en remmen net zo abrupt af met die blokkendozen.
Vandaag zat ik in een bus waarvan de chauffeur serieus 2 keer toeterde toen hij langs 2 mooie dames reed. Helaas reed ik maar kort mee maar ik vraag me af of hij het nog meerdere keren deed tijdens de rit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |