abonnement Unibet Coolblue
pi_72154205
Ik vind het iig een erg gaaf busje. Staat op mijn computer op het werk dan ook als achtergrond ingesteld En geheel legaal, want er zitten Ventura deuren in uiteraard
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:59:27 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72154837
Alles voor je werkgever...
pi_72155018
Als mijn baas goed voor mij is, ben ik goed voor mn baas.
pi_72155345


Merk en type: Jelcz
Eigenaar: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
Land van herkomst: Polen
Locatie: Wroclaw (Polen)
Datum: 29 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009; busnummer 9521
  Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:15:03 #280
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72157764
Apart geval, die Poolse Jelcz. Wel raampjes voor de passagiers, net als Arriva's Citaro G's
Tevens -purist.
pi_72160473
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
Apart geval, die Poolse Jelcz. Wel raampjes voor de passagiers, net als Arriva's Citaro G's







[ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 12:21:58 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 01:12:46 #282
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72160522
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:09 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou jij niet ook graag passagiersraampjes, die open en dicht kunnen, hebben in de bus?
Tevens -purist.
pi_72160885
Vraagje over de OV-Chipkaart:

Als de OV-Chipkaart echt als standaard vervoersmiddel wordt ingevoerd, betekent dit dan ook dat er via alle deuren in de bus in en uitgestapt mag worden? Aangezien de chauffeur toch niet meer hoeft te controleren lijkt me dit wel beter voor de doorstroming, als de instappers de uitstappers tenminste voor laten gaan anders wordt het wel een zooitje.
Tok.
  Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 01:48:53 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72160972

Bron: OViB

Ook 81xx-Amba's bij het GVU dus, of is dit net die ene?
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vraagje over de OV-Chipkaart:

Als de OV-Chipkaart echt als standaard vervoersmiddel wordt ingevoerd, betekent dit dan ook dat er via alle deuren in de bus in en uitgestapt mag worden? Aangezien de chauffeur toch niet meer hoeft te controleren lijkt me dit wel beter voor de doorstroming, als de instappers de uitstappers tenminste voor laten gaan anders wordt het wel een zooitje.
Dat wordt nog steeds geen standaardbeleid, aangezien wij wel moeten kunnen controleren of mensen in ieder geval inchecken
Tevens -purist.
pi_72168962
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:12 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zou jij niet ook graag passagiersraampjes, die open en dicht kunnen, hebben in de bus?
Absoluut. Enige reden voor die specifieke vraag?

Overigens verbaas ik me er wel over dat 't veelal stadsvervoer bedrijven zijn die bussen bestellen met ventilatie raampjes. In andere gevallen zijn 't meestal bussen bestemd voor het buitenland zoals de Ambassadors voor Egged en de Citea's voor Dubai. Zo zijn er ook 'gewone' Alliances met Airco die in Belgie/Luxemburg en Duitsland reden/rijden. Een aantal daarvan zijn in NL teruggekeerd en rijden nu bij TCR en Drenthe Tours.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OViB

Ook 81xx-Amba's bij het GVU dus,
quote:
of is dit net die ene?
Nee hoor.
quote:
[.alle deuren instappen.]

Dat wordt nog steeds geen standaardbeleid, aangezien wij wel moeten kunnen controleren of mensen in ieder geval inchecken
Hangt er heel erg van af waar de kip woont, lijkt me.
In drukke steden met controle via controleurs ploegen en alle deuren instap beleid zal dat echt niet veranderen.

[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 13:37:39 ]
Beef R. Wijker
pi_72171382
Helft automaten ov-chip stuk door Hans Vermaak
quote:
AMSTERDAM - De helft van de 120 verkoopautomaten voor de ov-chipkaart gaat in Amsterdam dagelijks kapot. Vijftien monteurs zijn ingezet om de storingen, die worden veroorzaakt door kartonnen wegwerpkaartjes, te herstellen.

Nadat Rotterdam voorging met het systeem, worden morgen ook in de hoofdstad alle metropoortjes gesloten. De strippenkaart is dan niet meer geldig in de ondergrondse, waar alleen nog met de ov-chipkaart gereisd kan worden. Vervoersbedrijf GVB heeft honderden personeelsleden tijdelijk van kantoor naar de metrostations overgeplaatst om de eerste dag in goede banen te leiden en een chaos te voorkomen.

Wegwerpkaartje

Het grootste knelpunt wordt verwacht als passagiers een wegwerpkaartje, dat een of twee uur geldig is, willen aanschaffen. "Die tickets blijven vaak vastzitten en dat veroorzaakt storingen", zegt een monteur. "Er zijn dagelijks vijftien mensen bezig met het repareren van de defecte automaten. Zelf maak ik er ongeveer twintig per dag, want er zijn nog veel problemen mee. Ik schat dat ongeveer de helft van de automaten dagelijks kapotgaat."

Volgens hem komt dat omdat de machines in Frankrijk geproduceerd worden voor de gezamenlijke vervoerbedrijven en de wegwerpkaarten speciaal voor het GVB in Groot-Brittannië. "Die systemen sluiten niet goed op elkaar aan, maar dit is waarschijnlijker goedkoper in de aanschaf geweest", vermoedt hij.

Om de bij het GVB bekende technische problemen snel op te lossen, zijn op alle stations monteurs permanent aanwezig. "We zetten mobiele verkoopbalies in en extra oplaadautomaten. In totaal 600 medewerkers zijn er voor de service", meldt het vervoersbedrijf. "Verder staan er in de stad inmiddels bij meer dan honderd tabakszaken en bij de meeste AH-filialen oplaadpunten, waar alle soorten ov-chipkaarten kunnen worden aangeschaft. Dat kan ook online."

'Erg duur'

Reizigersvereniging Rover stelde eerder het slechte functioneren en de hoge prijs van de kartonnen chipkaarten aan de kaak. "Er moet 2,60 euro voor een uur betaald worden, ongeacht de afstand. Dat is erg duur", vindt woordvoerder Vonk. "Bovendien werkt twee procent gewoon niet. Dat betekent op een dagelijkse verkoop van 30.000 stuks dat het 600 keer misgaat."

Vervoersbedrijf RET in Rotterdam laat weten dezelfde wegwerpkaartjes en automaten te hebben als in de hoofdstad. "Ook wij hebben er problemen mee, bijvoorbeeld dat de kaartjes blijven hangen", erkent een woordvoerster. "Al gaat het bij ons niet om een schokkend aantal storingen per dag. Soms zijn dat er tien, maar soms ook meer."

De RET vindt de storingen voor de reizigers echter wel zo vervelend, dat de vervoerder heeft besloten om nieuwe verkoopautomaten aan te schaffen. Die moeten in de eerste helft van 2010 in bedrijf zijn. Daar weet het GVB niets van en een woordvoerster laat weten in elk geval samen te werken met RET om de storingen te verhelpen.
Geen wonder dat die kaartjes zo duur zijn, daar moeten die 600 man van betaald worden.
Alleen al bij maar 8 uur werken en 10 eurie/uur de man/vrouw kost dat zo'n slordige 50.000 eurie per dag.
Op 30.000 kaartjes is dat bijna 2 eurie per kaartje. Zijn ze eigenlijk nog spotgoedkoop. Wat zeuren ze nou.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 14:59:41 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:46:58 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175340
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef BeefRWijker het volgende:
Helft automaten ov-chip stuk door Hans Vermaak
[..]

Geen wonder dat die kaartjes zo duur zijn, daar moeten die 600 man van betaald worden.
Alleen al bij maar 8 uur werken en 10 eurie/uur de man/vrouw kost dat zo'n slordige 50.000 eurie per dag.
Op 30.000 kaartjes is dat bijna 2 eurie per kaartje. Zijn ze eigenlijk nog spotgoedkoop. Wat zeuren ze nou.
Wat een faalhazen daar bij GVB. Maar gemeentelijke OV-bedrijven blinken al jaren uit in organisatorisch broddelwerk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 18:29:45 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72178247
voormalig? XX Alliance 2557 staat nu bij de busremise aan de Sontweg in Groningen. En laat nu net Arriva daar gevestigd zijn

Geen idee wat die bus daar doet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72178698
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
voormalig? XX Alliance 2557 staat nu bij de busremise aan de Sontweg in Groningen. En laat nu net Arriva daar gevestigd zijn

Geen idee wat die bus daar doet.
ze gaan hem vast in arriva kleurtjes sproeien voor de terug geclaimde consessies? ?

* Ou-Tannu rent weg!
  Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 19:35:12 #291
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72180199
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Absoluut. Enige reden voor die specifieke vraag?
Interesse, mijn vrind
quote:
[..]

Hangt er heel erg van af waar de kip woont, lijkt me.
In drukke steden met controle via controleurs ploegen en alle deuren instap beleid zal dat echt niet veranderen.
Klopt helemaal, maar aangezien hij vraagt of het na de invoering wél beleid wordt, ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat er, waar hij nu woont/reist, op dit moment geen open instapbeleid is.

Het invoeren van de chipkaart op zich is geen reden voor wijziging van het instapbeleid, dus als het al niet open is, wordt het dat ook niet. Hooguit bij de volgende concessieperiode, als de concessiebieder dat als nieuwe eis gaat stellen
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 22:56:32 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72186244
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze gaan hem vast in arriva kleurtjes sproeien voor de terug geclaimde consessies? ?

* Ou-Tannu rent weg!
Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72190072
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).
nuttig?

consessie voor arriva loopt toch af per 12-12-2009

en 2009 - 1997 = 12 ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 09:32:15 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72192683
ik vind van wel. Arriva heeft het deze concessie al een keer eerder meegemaakt. Ze hadden in 2004 1 Citaro G te weinig besteld, dus mocht O405G 156 tijdelijk nog even doorrijden. Een week voordat deze 12 jaar oud werd, is deze vervangen door Citaro G 241.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72197473
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind van wel. Arriva heeft het deze concessie al een keer eerder meegemaakt. Ze hadden in 2004 1 Citaro G te weinig besteld, dus mocht O405G 156 tijdelijk nog even doorrijden. Een week voordat deze 12 jaar oud werd, is deze vervangen door Citaro G 241.
k vind dat het OVBGD niet zo moet zeuren
pi_72201903
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288 en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd.

Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 hebben zo'n display gekregen.



Mooi hoor, die LED film displays

Deze is trouwens een B95 en op dit moment 4 maanden ouder dan 12 jaar.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 15:08:10 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72201975
ah, dan heeft die serie geen leds meer gekregen. Dan zijn het alleen de alliances 2217-2220 geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72202596
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).
Dat van die Volvo's vertelde mijn pa ook en raad eens wat ik vanmorgen tegenkwam?

Juist , een Volvo.
pi_72214754
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:35 schreef NoBody122 het volgende:
Klopt helemaal, maar aangezien hij vraagt of het na de invoering wél beleid wordt, ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat er, waar hij nu woont/reist, op dit moment geen open instapbeleid is.

Het invoeren van de chipkaart op zich is geen reden voor wijziging van het instapbeleid, dus als het al niet open is, wordt het dat ook niet. Hooguit bij de volgende concessieperiode, als de concessiebieder dat als nieuwe eis gaat stellen
We zullen het wel zien. Ik had een tijdje terug een reactie gelezen van een buschauffeur van GVB die vertelde dat hij niet eens kon zien of het lampje van het in/uitcheck apparaat op rood of groen sprong. Daarnaast is het nu al een feit dat het 10 keer makkelijker is om zwart te rijden (althans veel minder voor je reis te betalen door vroegtijdig uit te checken, wat heel veel mensen al doen momenteel) dan met de oude strippenkaart. Kortom: de mensen kunnen naar mijn mening overal in en uitstappen.
Tok.
pi_72216242
mja OV flopkaart!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')