abonnement Unibet Coolblue
pi_72081905
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is knap, want xx heeft geen Wrights in dienst en Arriva gebruikt geen Infoxx
Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.
pi_72082064
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.
infoXX lijkt me trouwens een typische connexxion naam voor een produkt gezien de XX-en. Ik lees net op wikipedia dat qbuzz hetzelfde heeft onder de naam qbis. Ik ga nu nog aan mij zelf twijfelen, want ik zat in de arriva bussen.

Hoe dan ook, er hangt een grote metalen doos aan het plafond die er eerst niet was en de bus heeft in- en uitcheckpalen en camera's in de bus. In deze oudere wrights zijn overigens geen tftschermen met informatie. Viel me trouwens op dat er uberhaupt zoveel nieuwe electronica in de bus gestopt is, aangezien de concessie waarschijnlijk afloopt en de bussen al iets ouder zijn. Ben benieuwd waar in NL dan hun tweede leven begint.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:47:04 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72082700
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.
Arriva gebruikt net als Veolivla het systeem ProData, alleen noemt Arriva het Albatros. En daarvan is de doos die je ziet hangen in de bussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72082886
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat zal best maar daar hadden we 't dus niet over.
Dus als het ergens anders afwijkt van jouw ervaringen, is er geen discussie of commentaar mogelijk.
pi_72083060
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva gebruikt net als Veolivla het systeem ProData, alleen noemt Arriva het Albatros. En daarvan is de doos die je ziet hangen in de bussen
Okay bedankt voor de info. Maar de naam Albatros stond niet op die kast.
Bussen hier in Oost Groningen zijn dus wel voorzien van de nodige nieuwe electronica, terwijl er hier geen chipkaart is ingevoerd en ik niet verwacht dat dit voor 14-12-2009 zal gebeuren. Maar wie weet denkt Arriva de strijd te winnen van Qbuzz / OVbureau Groningen-Drenthe.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:03:58 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72083223
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:58 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Okay bedankt voor de info. Maar de naam Albatros stond niet op die kast.
Bussen hier in Oost Groningen zijn dus wel voorzien van de nodige nieuwe electronica, terwijl er hier geen chipkaart is ingevoerd en ik niet verwacht dat dit voor 14-12-2009 zal gebeuren. Maar wie weet denkt Arriva de strijd te winnen van Qbuzz / OVbureau Groningen-Drenthe.
Dat hoop ik niet.
pi_72083589
Ik lees hier juist op wikipedia dat het Albatros systeem ook ondersteuning biedt aan de camera-bewaking.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Albatros_(communicatie)

Dus op de vraag of in 't hoge noorden ook een koppeling is tussen infoxx en camera; in ieder geval zou het bij arriva gekoppeld zijn aan hun albatros
  Spellchecker zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:30:19 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72085637
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat kan best wel, maar hier in Utrecht staan de video opnamen los van de infoxx.
Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.

In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte. Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd

Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept
Tevens -purist.
pi_72093776
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 02:30 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.

In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte. Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd

Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept
Klopt, die camera's zijn nog aanwezig maar werken niet.
Het GVU heeft er zelf camera's ingebouwd, welke in elke stadsbus van het GVU zitten.
pi_72096686
Vanmorgen was ik in Delfzijl, waar zoals jullie misschien weten het maritieme festival Delfsail gaande is.
Ik had al gelezen dat de auto buiten de stad geparkeerd moest worden (voor 10euro) om dan met de pendelbus naar het centrum te rijden. Volkomen overbodig zo bleek, ik kon tot vlak achter het station parkeren. Toen ik dan toch langs het station liep, wachtte ik op de pendelbussen die komen zouden. De komst verbaasde me nogal (ik verwachtte gewoon arriva). Het beeld was echter dat wat je tegenwoordig bij treinvervangend vervoer ziet. Ofwel: de ex-midnet -> Arriva Touring 9042 en 9043 (in geel/wit met groenblauwe streep boven bumper). Verder de TCR 0405GN - 394, 395 en 396 (dat is nogal niet een rit vanuit rijnmond naar Delfzijl). Verder Juijn uit Rossum (ook niet naast de deur) met de gelede bussen -> berkhof wit/bordeaux rood (ex CFL Luxemburg) en een wi/ blauwe berkhof (ik denk ex VSL/Hermes), verder nog een ex-arriva Duvedec met filmkast en tot slot de ex-AMZ gelede den Oudsten met oud-brabants uiterlijk (geel, blauw, oranje). Ik denk dat de meesten wel weten welke bussen ik nu bedoel. Arriva touring reed trouwens ook nog met alliances, ik zag er minimaal 3. Hadden nog (geen) led-filmkast maar de gewone oorspronkelijk zwart/gele.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 15:30:21 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72112833
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart die men in het derde kwartaal in wil voeren

Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72113547
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 02:30 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.

In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte.
En de bussen in NH-N met camera bewaking ook. *
quote:
Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd
Ook.
quote:
Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx
quote:
en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept
En een stuk of 10 naar NoordHolland-Noord (volgens Busfoto nieuws november).
Daarvan waren er tot voor kort ook altijd een aantal te vinden op Alkmaar station maar tegenwoordig hooguit één.
Ik heb van een Alkmaarse sjoof gehoord dat er een aantal naar Peereboom zouden zijn gegaan.

* Zag afgelopen weekend dat in de Qliners (iig de 2950) nu ook een andere versie Infoxx is geïnstalleerd
die lijkt op de versie die ook in de met-camera bussen is geïnstalleerd.
Voor de rest 't zelfde als voorheen (dus met vertraging verwerkt in de aankomst tijden).

Overigens was deze volkomen onbruikbaar want én geen gps ontvangst én een tuimelend info scherm.
Ook de afstands bepaling via de wielen werkte niet goed want hij telde al rijdend per 2 minuten een vertraging bij van 1 minuut terwijl bij volledige stilstand wel 1 op 1 een minuut vertraging per minuut stilstand werd bijgeteld.
Hoewel de sjoof op de bedienings unit de haltes doortikte had dit geen effect op het reizigers info scherm.
Dit bleef achterlopen en leek de haltes enkel af te tikken op basis van de wiel kilometers.
Zo ging Kornwerderzand er automaties op na het Monument maar wel pas halverwege de Afsluitdijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 17:44:09 ]
Beef R. Wijker
pi_72113718
Vanmorgen in de krant stond het bericht dat VDL de rechtszaak tegen Qbuzz afblaast. Qbuzz heeft namelijk echte bussen gekocht en niet van die gare tupperware-bakken van VDL en dat vond VDL niet leuk. Maar ze hebben blijkbaar zelf ook wel in de gaten dat ze dit niet gaan winnen.

En verder kwam ik dit tegen:

Man vernielt pendelbus
pi_72116055
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:04 schreef marcel.nl het volgende:
Vanmorgen was ik in Delfzijl, waar zoals jullie misschien weten het maritieme festival Delfsail gaande is.
Ik had al gelezen dat de auto buiten de stad geparkeerd moest worden (voor 10euro) om dan met de pendelbus naar het centrum te rijden. Volkomen overbodig zo bleek, ik kon tot vlak achter het station parkeren. Toen ik dan toch langs het station liep, wachtte ik op de pendelbussen die komen zouden. De komst verbaasde me nogal (ik verwachtte gewoon arriva). Het beeld was echter dat wat je tegenwoordig bij treinvervangend vervoer ziet. Ofwel: de ex-midnet -> Arriva Touring 9042 en 9043 (in geel/wit met groenblauwe streep boven bumper). Verder de TCR 0405GN - 394, 395 en 396 (dat is nogal niet een rit vanuit rijnmond naar Delfzijl). Verder Juijn uit Rossum (ook niet naast de deur) met de gelede bussen -> berkhof wit/bordeaux rood (ex CFL Luxemburg) en een wi/ blauwe berkhof (ik denk ex VSL/Hermes), verder nog een ex-arriva Duvedec
quote:
met filmkast
Toe maar, wat luuks.
quote:
en tot slot de ex-AMZ gelede den Oudsten met oud-brabants uiterlijk (geel, blauw, oranje).
quote:
Ik denk dat de meesten wel weten welke bussen ik nu bedoel.
Als je met 'meeste' Alex en busfotoman bedoeld misschien wel.
Voor de rest herken ik hier niet zo heel veel meer busfotografen.
quote:
Arriva touring reed trouwens ook nog met alliances, ik zag er minimaal 3.
quote:
Hadden nog (geen) led-filmkast maar de gewone oorspronkelijk zwart/gele.
Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkel model Alliance een LED film.
Ik schat dat die Alliances B91's zijn en dan zullen het vermoedelijk van die mechaniese tuimelblokjes displays zijn.

Edit: zover uit busfoto.nl is op te maken zelfs eerste generatie B89's.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:28:42 ]
Beef R. Wijker
pi_72116260
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart
quote:
die men in het derde kwartaal in wil voeren
Volgens mij was dat dan dus per gister. Ze stonden zowel in de Amba op 99 en de Q-liner op 350 al aan.
quote:
Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Nog een 'Volvo' voor K*ll*s.

[ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 17:34:18 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 17:34:32 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72116387
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:20 schreef BeefRWijker het volgende:

Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkele Alliance een LED film.
Gefeliciteerd

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72117087
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

[ afbeelding ]
Knap.
Beide foto's van diezelfde bus op Busfoto hebben nog het oude bekende display.
Dit is niet toevallig ook meteen de enigste met zo'n display? Fotoshoppertje misschien?
Die bus is 12 jaar oud.
Beef R. Wijker
pi_72117267
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:20 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Toe maar, wat luuks.
[..]


[..]

Als je met 'meeste' Alex en busfotoman bedoeld misschien wel.
Voor de rest herken ik hier niet zo heel veel meer busfotografen.
[..]


[..]

Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkele Alliance een LED film.
Ik schat dat die Alliances B91's zijn en dan zullen het vermoedelijk van die mechaniese tuimelblokjes displays zijn.
Ik verklaar jou niet voor gek. Maar de meeste, zo niet alle Arriva Alliances hier in Groningen hebben een LED-kast gekregen per vorig jaar zomer. De Alliances van Arriva Touring kennelijk dus niet.

Wat betreft de ex-amz bus, deze bedoel ik:

http://www.mijnalbum.nl/Album=PXYEYRDV (blijkt trouwens een ex-ex-gvu te zijn die gespoten is in oude bba-kleuren bij AMZ en nu dus weer verder verkocht is aan Juijn)

En om alle bussen die ik bedoelde nog even op een rijtje te zien, kijk even op youtube:

  maandag 24 augustus 2009 @ 18:11:38 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72117345
Na herstel van brandschade in 1995.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 18:12:43 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72117372
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288 en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd.

Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 hebben zo'n display gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72118098
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288
Berkhof 20000NL
quote:
en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd.
Dat zijn er dus weer te weinig om te spreken van alle Alliances.
Lijkt me meer een actie die geinspireerd is geweest door een gebrek aan reserve onderdelen.
quote:
Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 zo'n display gekregen.
Ook 2000NL.
Volgens een zekere foto van de 5826 5825 zelfs al in mei 2006. Hadden ze er zeker nog een paar over.

[ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:23:03 ]
Beef R. Wijker
pi_72118697
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:08 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik verklaar jou niet voor gek.
Mooi man.
quote:
Maar de meeste, zo niet alle Arriva Alliances hier in Groningen hebben een LED-kast gekregen per vorig jaar zomer.
Dat schijnt nogal mee te vallen, volgens PSM.
Tenzij dat natuurlijk ook meteen alle Alliances van Arriva zijn die in Groningen zijn achtergebleven.
Maar dat lijkt me enigszins sterk.
quote:
De Alliances van Arriva Touring kennelijk dus niet.
OV bussen bij Touring zijn in de regel afdankertjes.
quote:
Wat betreft de ex-amz bus, deze bedoel ik:

http://www.mijnalbum.nl/Album=PXYEYRDV
Ik denkt 't niet.
quote:
(blijkt trouwens een ex-ex-gvu te zijn die gespoten is in oude bba-kleuren bij AMZ en nu dus weer verder verkocht is aan Juijn)

En om alle bussen die ik bedoelde nog even op een rijtje te zien, kijk even op youtube:


"Alle" bussen?

[ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:37:50 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 19:13:50 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72118876
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:44 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat zijn er dus weer te weinig om te spreken van alle Alliances.
Lijkt me meer een actie die geinspireerd is geweest door een gebrek aan reserve onderdelen.
[..]
Dat zeg ik ook niet Gekkie
quote:
Volgens een zekere foto van de 5826 zelfs al in mei 2006. Hadden ze er zeker nog een paar over.
Idd en de 5825 had m ook al eerder.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72119533
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet Gekkie
En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd.
quote:
[..]

Idd en de 5825 had m ook al eerder.
Zit er dik in, die foto was van >1< mei 2006.
Beef R. Wijker
pi_72123297
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:07 schreef BeefRWijker het volgende:

Ik denkt 't niet.
[..]

"Alle" bussen?
Juijn nam wel degelijk die AMZ bus over. Zij verzorgen naar verluid geen vervoer meer voor connexxion. Dus bleven de bussen over.

En wat betreft het filmpje, JA, ALLE BUSSEN.
Speel maar af:

Filmpje start, de ex-ex-gvu/ex-amz start. Links staat de bordeauxrood-witte bus die ik noemde van ex-cfl luxemburg. De lens zoomt uit, rechts staat de ex-arriva duvedec, en daar weer rechts van staat die wit-blauwe berkhof die ik noemde. Alle 4 de door mij genoemde bussen dus...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')