abonnement Unibet Coolblue
pi_71354812


Welkom in het Centrale U2-topic. De verzamelplaats van U2 adepten op FOK!. Ook toegankelijk voor gewone liefhebbers, geinteresseerden en welke opties je nog meer hebt. U2 haters zullen uiteraard publiekelijk gelynched en verbannen worden

Of, om het in de woorden van Waxxer te zeggen:
quote:
Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!

Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Welkom in het U2-topic!

Bandleden
Paul David Hewson
Oftewel: Bono
Geboren: 10 mei 1960
Zang & Gitaar

David Howell Evans
Oftewel: The Edge
Geboren: 8 augustus 1961
Gitaar, Bas, Piano, Keyboards & Zang

Adam Charles Clayton
Oftewel: Adam Clayton
Geboren: 13 maart 1960
Bas, Gitaar & Synth

Lawrence Joseph Mullen Jr.
Oftewel: Larry Mullen Jr.
Geboren: 31 October 1961
Drums, Percussie, Synth & Zang


Releases

Studio Albums
Boy (1980)
October (1981)
War (1983)
The Unforgettable Fire (1984)
The Joshua Tree (1987)
Achtung Baby (1991)
Zooropa (1993)
Pop (1997)
All That You Can't Leave Behind (2000)
How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)
No Line on the Horizon (2009)

Diverse Albums (live, compilatie, ep)
Under a Blood Red Sky (1983)
Wide Awake in America (1985)
Rattle and Hum (1988)
Passengers - Original Soundtracks No. 1 (1995)
The Best Of 1980 - 1990 & B-Sides (1998)
The Best Of 1990 - 2000 & B-Sides (2002)
U218 Singles (2006)
The Joshua Tree 20th Anniversary Edition (2007)

Bioscoop/DVD/VHS
Live from Red Rocks: Under a Blood Red Sky (VHS 1983)
Rattle and Hum (1988) (Bioscoop 1988 / VHS 1988 / DVD 1999)
ZOO TV: Live from Sydney (VHS 1994 / DVD 2006)
Popmart: Live from Mexico City (VHS 1998 / DVD 2007)
The Best of 1980-1990 (VHS 1999)
Elevation 2001: Live from Boston (DVD 2001)
The Best of 1990-2000 (VHS 2002 / DVD 2002)
U2 Go Home: Live from Slane Castle Ireland (DVD 2003)
Vertigo 2005: Live from Chicago (DVD 2005)
U218 Videos (2006) (DVD)
U2 3D (Bioscoop 2008)

Meer info over releases
Wiki Engels, Wiki Nederlands

U2 @ FOK!
Eerdere Centrale U2-topics
U2
U2 #2: How To Dismantle An Atomic Bomb
Het Grote U2 Topic (deel 3)
Het Grote U2 Topic (deel 4)
Het Grote U2 Topic (Deel 5)
Het Grote U2 Topic (deel 6)
Het Grote U2 Topic (deel 7)
Het Grote U2 topic (deeltje 8!)
Het Grote U2 topic (deel 9)
Het grote U2-topic [Deel 10] ---> Van Boy tot Bomb!
U2 is geen topic, U2 is een issue. (Deel 11)
[U2] #12 - U218... Voor de 218e keer dezelfde nummers op cd!
[U2] #13: Topics
[U2] Centraal Topic 14
[U2] Centraal topic 15
[U2] Centraal topic 16
[U2] Centraal topic 17
[U2] Centraal topic 18
[U2] Centraal topic 19
[U2] Topic 20
[U2] Centraal topic 21
[U2] Centraal topic 22
[U2] Centraal topic 23
[U2] Centraal topic 24
[U2] Centraal topic # 30


Andere U2-gerelateerde topics op fok
Concertfilm U2: 3D

Nuttige links buiten FOK!
www.u2.com
http://www.one.org/

Anti-U2 sites
http://www.eliminatebono.com/



De code voor de OP vind je hier.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71354832
Te Vet Podium.
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 00:54:00 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71354947
En zo zag het er 22 jaar geleden uit in Croke Park.
Opening van het concert, met WTSHNN.
Iéts minder geavanceerd podium toen nog.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71355044
haha ja zo begon het allemaal...

lees trouwens veel dingen als 'Bono emotioneel'... kan me niet van vorige tours herinneren dat hij ging huilen ofzo... alhoewel.. toen met zijn vader die overleed.. maar goed, enig idee iemand waarom in Dublin?
pi_71355104
Dublin = de thuishaven?

Las overigens op Wikipedia dat de tour t/m Berlijn al zo'n 70 miljoen dollar heeft opgebracht
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 01:11:13 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71355196
Ja ze hadden er zin in joh, ons prinselijk paar.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 27 juli 2009 @ 01:18:45 #7
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_71355281
Zie ik daar nu uiterst links bovenin Wouter Bos lopen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_71355297
haha ja de 'verboden' foto als ik sommige sites mag geloven... Heb Maxima later vanuit de verte wel zien staan hoor, dus denk dat dit tijdens het wachten voor het voorprogramma of voor U2 is.. Iemand enig idee wie dat stel is dat naast ze zit?

enne kan me niet voorstellen dat Bono gaat lopen huilen omdat het zijn thuishaven is, daar heeft hij toch wel vaker gespeeld zonder een traantje te laten toch Oh well iedereen kan wel eens emotioneel worden natuurlijk...;)
  maandag 27 juli 2009 @ 07:37:08 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_71356548
Bono Vind Post
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_71357705
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:
En zo zag het er 22 jaar geleden uit in Croke Park.
Opening van het concert, met WTSHNN.
Iéts minder geavanceerd podium toen nog.


Wel een waanzinnig nummer om mee te openen!
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 11:09:04 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71359352
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:46 schreef Luni het volgende:

[..]

Wel een waanzinnig nummer om mee te openen!
Uhuh, en extra mooi omdat het tevens het openingsnummer van het nieuwe album was. En dat publiek ontpióft ook echt, zodra Larry en Adam inzetten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71364701
Ja verdorie, plaats ik net mooie foto's, is het de (een-na)laatste post van het topic

Schaamteloze dubbel-post:

Zo, we zijn terug van een weekendje Dublin. Het U2 concert van zaterdag was fantastisch! Het is gelukt om binnen de cirkel te komen, maar daar hebben we wel 12 uur voor in een afschuwelijke rij moeten staan. En dat 'staan' mag je letterlijk nemen, er was geen ruimte om te zitten. Dat doe ik nooit meer, maar het concert was ultiem, op sommige momenten stonden Bono of the Edge niet verder dan 3 meter van ons vandaan.

Wat fotootjes vind je hieronder. Op de meeste foto's heb ik niet ingezoomd, kun je nagaan hoe dichtbij we stonden!


















En een video van matige kwaliteit:
pi_71365170
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_71366112
Laatste nieuwtjes vind post.

Kontiki je foto's zijn echt tof!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_71368236
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:17 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb vanavond een half uur naar een gedownloade opname van barcelona gekeken, die gozer heeft alle nummers zowat in HD geschoten vanaf de tribune. Check FTD

Ik heb nog wel wat byzondere dingen gezien zoals Bono die dingen bespreekt met de rest van de band en dat Bono onwijs hoge schoenen heeft Bang om klein te zijn ofzo?
Maar ook wat een geweldige showmaster hij is!!
  maandag 27 juli 2009 @ 17:32:17 #16
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_71372070
Ben je een paar dagen weg, mis je zomaar een paar topics (verkapte tvp!)
pi_71373840
Het is alweer een week geleden.... (ook een verkapte tvp )
  maandag 27 juli 2009 @ 19:57:50 #19
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_71374680
Maandag Gelsenkirchen
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_71375801
Nieuwe officiële video:



quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:57 schreef Thealexfiles het volgende:
Maandag Gelsenkirchen
MAANDAG GELSENKIRCHEN
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 21:23:36 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71377420
Het moet raar lopen wil het geen behoorlijk afwijkende setlist worden vanavond. Tijdens de soundcheck vanmiddag werden oa. Electrical Storm, New Year´s Day, Drowning Man en I Will Follow ingezet.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71377446
Weet iemand hoe dit kan,

Ik heb op de zaterdag dat de voorverkoop begon met moeite kaarten kunnen bestellen.
Gelukkig uiteindelijk wel gelukt. 2 stuks voor vak 426.ik kon ook niet kiezen voor vakken e.d.
Nu heeft iemand die ik ken op vrijdag de 17e om 17:00 uur nog kaarten voor de 21e kunnen bestellen.
Nu misgun ik hem dat niet maar wat ik raar vind is dat hij kaarten voor vak 406 had en dus veel betere plaatsen.
Kan iemand mij dit verklaren.
#35.
pi_71378546
Ik lees dat New Year's Day en Stay op de setlist gespot zijn. Maar ik moet morgen vroeg op helaas dus ik ga nu mijn bed opzoeken. Morgen maar even alles lezen!
pi_71380335
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:24 schreef Clayton1 het volgende:
Weet iemand hoe dit kan,

Ik heb op de zaterdag dat de voorverkoop begon met moeite kaarten kunnen bestellen.
Gelukkig uiteindelijk wel gelukt. 2 stuks voor vak 426.ik kon ook niet kiezen voor vakken e.d.
Nu heeft iemand die ik ken op vrijdag de 17e om 17:00 uur nog kaarten voor de 21e kunnen bestellen.
Nu misgun ik hem dat niet maar wat ik raar vind is dat hij kaarten voor vak 406 had en dus veel betere plaatsen.
Kan iemand mij dit verklaren.
Ik weet niet of dit ook voor Amsterdam geldt, maar in Ierland schreef een krant dat het management op het laatste moment nog kaarten heeft vrijgegeven. Dit hebben ze gedaan om de zwarte markt te slim af te zijn. Immers, wie gaat er nog op het laatste moment kaarten van een duister figuur kopen voor ¤200 als je ze voor de normale prijs via de officiële weg kunt kopen? Slimme zet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 00:04:21 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71382426
Setlist Dublin 27-7-2009

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Newyearsday
I Still Haven't Found / Movin Up
Stay
Unknown Caller
The Unforgettable Fire
City Of Blinding Lights
Vertigo
I Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight
Sunday Bloody Sunday
Pride
MLK
Walk on
Streets
One
Bad/40
Ultraviolet
With Or Without You
Moment Of Surrender
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:18:59 #26
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71401588
http://www.nu.nl/muziekni(...)r-demonstraties.html .
quote:
Tournee U2 vertraagt door demonstraties

AMSTERDAM - De tournee van U2 loopt mogelijk vertraging op doordat demonstranten in Dublin voor vertraging in het transport van het podium zorgen.

Zo hebben dinsdagochtend meer dan vijftig vrachtwagens een veerboot naar Groot-Brittannië gemist die ze wel hadden moeten halen. De actievoerders klagen over geluidsoverlast.

De demonstranten uit Dublin zeggen met hun actie niet U2, maar de gemeente Dublin en de Gaelic Athletic Association te willen raken. In het hoofdkwartier van de laatste, het Croke Park stadion, heeft U2 er net drie concerten opzitten.

De demonstranten, omwonenden van Croke Park, zijn het er niet mee eens dat de gemeente en de Gaelic Athletic Association U2 toestemming heeft gegeven om het podium voor de concerten aan één stuk door af te breken.

Dit werk zou 44 uur duren, maar in de praktijk betekent dit dat het gebied een week lang 's nachts te kampen heeft met geluidsoverlast. U2 gaf vrijdag, zaterdag en maandag shows in de Ierse hoofdstad, waar de band in 1976 onder de naam Feedback opgericht werd.

Vertraging
U2 wil volgens een woordvoerder van de tourorganisatie niet riskeren dat actievoerders mogelijk onder de vrachtwagens terechtkomen, waardoor vertraging in het transport is ontstaan.
Wat voor gevolgen dit voor de tournee van U2 heeft, is nog onduidelijk, zegt de organisatie van de tournee.
Zo is nog niet helder of de verloren gegane uurtjes weer ingehaald kunnen worden, maar is ook nog onzeker of de vrachtwagens wel op latere veerboten kunnen worden ingepast.

Invloed
"Het heeft hoe dan ook invloed op het tourschema." Veel speling lijkt er niet te zitten in het schema: vrijdag moet de band alweer optreden in het Zweedse Göteborg.

Zanger Bono, gitarist The Edge, bassist Adam Clayton en drummer Larry Mullen Jr. zijn volgens de woordvoerder zeer teleurgesteld. "Het zorgt echt voor een smet op iets dat een fantastische ervaring en een fantastische show had moeten worden."

De promotor van de tournee MCD Productions heeft de demonstranten inmiddels per brief gewaarschuwd. MCD stelt dat de demonstranten voor de rechter kunnen worden gesleept door U2, de promotor en anderen die geld in de tournee hebben gestoken voor de mogelijke kosten als gevolg van hun actie.

Barcelona
Overigens werd ook in Barcelona, waar U2 de nieuwe wereldtour aftrapte, geklaagd over geluidsoverlast. Omwonenden van stadion Camp Nou dienden kort voor aanvang een klacht in. Volgens de klagers repeteerde de band langer dan was afgesproken. U2 zou zich tot 22.00 uur hebben mogen voorbereiden op de nieuwe tour, maar de rockers zouden tot middernacht muziek hebben gemaakt.

Stofzuiger
Volgens Spaanse autoriteiten produceerden ze zeventig decibel, wat te vergelijken is met het geluid wat een stofzuiger op een meter afstand maakt.
De Ierse rockers, die vorige week nog in de Amsterdam Arena stonden, krijgen vanuit Barcelona mogelijk een boete, die volgens een Spaanse krant kan oplopen tot vijftienduizend euro.
pi_71402536
Ze zijn in Barcelona idd wel een keer doorgegaan tot half 1 in de nacht....
pi_71402659
Hoezo, ze hebben toch 3 podia die vooruit worden opgebouwd? Ik snap dat apparatuur e.d. wel mee moet, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de mate waarin er vertraging dreigt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_71402668

Lekker dan...
Ik heb nog wel tickets voor Wembley...
Hoop dat nog op tijd door gaat in ieder geval!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71402690
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef CoExist het volgende:

Lekker dan...
Ik heb nog wel tickets voor Wembley...
Hoop dat nog op tijd door gaat in ieder geval!
Ja ik ook
pi_71405518
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, ze hebben toch 3 podia die vooruit worden opgebouwd? Ik snap dat apparatuur e.d. wel mee moet, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de mate waarin er vertraging dreigt.
Ja, maar dan nog is het krap. Op het moment dat ze ergens spelen wordt in de volgende plaats het podium al opgebouwd en in de vorige plaats afgebouwd. Het is niet zo dat 2 van die 3 podia even ergens niets liggen te doen.
pi_71408277
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef CoExist het volgende:

Lekker dan...
Ik heb nog wel tickets voor Wembley...
Hoop dat nog op tijd door gaat in ieder geval!
Jij maakt je zorgen om Wembley?
Waarom?!

Alleen voor het 1e concert in Gothenborg zullen ze ff alle zeilen moeten bijzetten, en voor Gelsenkirchen zal het vast ook niet echt handig zijn, maar verder zie ik voor de rest van de tour absoluut geen probleem...
pi_71408356
De Veltins Arena is iig nog leeg.



http://veltins-arena.de/foto_webcam.htm

Het podium wat in Dublin is gebruikt zal wel naar Gelsenkirchen gaan lijkt me.
Denk dat ze morgen beginnen met bouwen.
pi_71417671
Té Vette Picture!!


pi_71417905
Ah leuk, ze hebben nog steeds de webcam. In 2005 ook de opbouw op die manier gevolgd.
pi_71418792
Ze zijn begonnen.

pi_71422261
Ligt het aan mij of kun je alleen maar 1 foto steeds zien, niet een webcam filmpje?
pi_71422384
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:27 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ligt het aan mij of kun je alleen maar 1 foto steeds zien, niet een webcam filmpje?
Het is een 1 fph filmpje.

1 foto per uur dus.
pi_71422418
Scroll even naar boven dan
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_71431964
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het is een 1 fph filmpje.

1 foto per uur dus.
haha okee niet goed gelezen
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:30:08 #42
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71440730
Die optredens van tegenwoordig zijn natuurlijk héél geweldig, maar als we het over legendárische optredens hebben:



.
pi_71441322
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die optredens van tegenwoordig zijn natuurlijk héél geweldig, maar als we het over legendárische optredens hebben:



.
Inderdaad, dit is zo'n waanzinnige versie!
pi_71443624
Die versie van Bad is geweldig, maar miijn favoriete versie is die van de Rattle & Hum film, staat vast ook wel op youtube
pi_71444890
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die versie van Bad is geweldig, maar miijn favoriete versie is die van de Rattle & Hum film, staat vast ook wel op youtube
goodbye, Ruby Tuesday
pi_71453214
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, ze hebben toch 3 podia die vooruit worden opgebouwd? Ik snap dat apparatuur e.d. wel mee moet, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de mate waarin er vertraging dreigt.
Ik las op mijn terugreis uit Dublin (ja ja, ik was erbij maandag ) dat ze inderdaad wel 3 podia hebben, maar ze hebben maar één scherm en audio set.

[ Bericht 0% gewijzigd door kibber op 01-08-2009 11:07:02 ]
pi_71454997
Hoe was het kibber?
pi_71457903
Leuk filmpje op nu.nl
pi_71458688
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die optredens van tegenwoordig zijn natuurlijk héél geweldig, maar als we het over legendárische optredens hebben:



.
Ik las in U2 by U2 dat hier hun carrière aan een zijden draadje hing. Woest waren de andere bandleden op Bono om z'n actie.
pi_71459729
Idd mooi filmpje op NU.nl

Iemand een idee hoe ik dat kan downloaden?
#35.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 15:02:29 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71459812
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Ik las in U2 by U2 dat hier hun carrière aan een zijden draadje hing. Woest waren de andere bandleden op Bono om z'n actie.
Maar een aktie met een gouden randje, achteraf.
Ja ze zouden ook Pride nog spelen geloof ik, hun hit in wording toen, maar dat kwam te vervallen dankzij o.a. de Stones en Lou Reed.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71468628
Legendarisch? Maybe. Een van hun beste concerten ooit? Definitely. Twee van mijn favorieten:

Beste overgang ever:

U2 Live at Slane Castle - All I Want is You --> Streets

Bono + dochter. Zie haar lach :

pi_71471054
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:59 schreef Clayton1 het volgende:
Idd mooi filmpje op NU.nl

Iemand een idee hoe ik dat kan downloaden?
Heb 'em inmiddels geripped... 990MB
Ben alleen vergeten dat stomme tijds balkje weg te halen!

Als dat verder geen probleem is dan hoor ik 't wel... dan upload ik 'em bij een host site.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71471947
990 mb

de originiele flv is hier te downloaden, 65 MB.
http://media.nu.nl/m/m1dz3dra1j1d.flv

kijen doe je met VLC media player, en Nero kan het wel naar DVD branden.
pi_71472609
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Ik las in U2 by U2 dat hier hun carrière aan een zijden draadje hing. Woest waren de andere bandleden op Bono om z'n actie.
Vanwege dat contact met die fans? Waarom dat dan?
pi_71473150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:01 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Vanwege dat contact met die fans? Waarom dat dan?
Uit het boek "U2 by U2":

pi_71475337
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:04 schreef Jordi1978 het volgende:
Legendarisch? Maybe. Een van hun beste concerten ooit? Definitely. Twee van mijn favorieten:

Beste overgang ever:

U2 Live at Slane Castle - All I Want is You --> Streets
Die blijft idd geniaal .
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 00:32:20 #58
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71477764
It Might Get Loud
Regisseur Davis Guggenheim onderzoekt de magie van de elektrische gitaar door drie virtuozen van verschillende generaties samen te brengen: Jimmy Page, The Edge en Jack White. It Might Get Loud is een documentaire die hun verhalen vertelt en laat zien hoe zij aan hun unieke geluid zijn gekomen.

Trailer:



De docu is al te zien geweest op een aantal filmfestivals, maar gaat volgende maand in première in de VS.
Zo niet in de bios hier, dan zeker toch wel in een filmhuis lijkt me. En anders: torrent.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:41:27 #59
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71483554
http://www.u2wanderer.org/?p=439
quote:
A number of retailers are now reporting details for the Crazy Tonight commercial singles. This is a change from the initial report of a single CD release. The release date has also been moved to September 7. Thanks to Z000 from our forums.

7″ Vinyl (Catalogue No : #######)
1. Crazy Tonight (Single Version)
2. Crazy Tonight (Dirty South Radio Mix)

CD1 (Catalogue No : 2716226)
1. Crazy Tonight (Single Version)
2. Magnificent (Live from Somerville Theatre, Boston)

CD2 [Enhanced] (Catalogue No : 2716225)
1. Crazy Tonight (Single Version)
2. Crazy Tonight (Fish Out Of Water Mix)
3. Crazy Tonight (Dirty South Full Mix)
4. Crazy Tonight (Redanka’s Kick The Darkness Vocal Version)
5. Crazy Tonight (Redanka’s Sparks Of Light Dub Version)
6. Crazy Tonight (Redanka’s Kick The Darkness Instrumental Version)
pi_71487504
21 juli! Was gaaf!
Ik ga 15 augustus naar London

Snow Patrol was aardig, weet iemand hier welke liedjes ze ook alweer zongen?
pi_71492026
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:04 schreef Jordi1978 het volgende:
Legendarisch? Maybe. Een van hun beste concerten ooit? Definitely. Twee van mijn favorieten:

Beste overgang ever:

U2 Live at Slane Castle - All I Want is You --> Streets

Bono + dochter. Zie haar lach :



Voor mij ook nog steeds twee hoogtepunten, kippevel!
pi_71492632
Newyears Day is natuurlijk ook erg mooi, als Bono met de Ierse vlag staat.



[ Bericht 0% gewijzigd door Luni op 02-08-2009 10:41:39 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:32 #63
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_71500387
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef Luni het volgende:
Newyears Day is natuurlijk ook erg mooi, als Bone met de Ierse vlag staat.

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_71501200
Ik ontving een nieuwsbrief met een leuk filmpje met een kijkje achter de schermen bij U2 in de Arena:

pi_71501325
Hee das dat nu.nl filmpje
pi_71513599
Is er trouwens nog nieuws omtrent de vertraging of is dat alweer achterhaald?
pi_71513655
Iemand al zijn Wembley tickets binnen ?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71513661
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
Is er trouwens nog nieuws omtrent de vertraging of is dat alweer achterhaald?
Er was gisteren een concert in Gothenburg (zie filmpje hierboven) dus ik ga er vanuit dat dat de problemen voorbij zijn .
pi_71514058
Dat filmpje wil niet laden bij mij

Ik ga mijn tickets ophalen in het boxoffice bij Wembley maar ik had begrepen dat ze erg laat waren met versturen.
pi_71514106
The Claw staat in Gelsenkirchen. Nu alleen het podium nog.
http://www.veltins-arena.de/foto_webcam.htm
pi_71519700
Tip:

http://www.play.com/DVD/D(...)Red-Sky/Product.html

Nu voor een mooi prijsje; fantastisch optreden; fraai opgepoetst geluid (crappy beeldkwaliteit natuurlijk, maar dat was in 1983 de standaard ).

Net binnen gehad. Echt wel vet. Toffe intro ook naar het optreden toe, met muziek van Clannad.
pi_71525749
In Gothenburg komt op dit moment Stay weer voorbij.
pi_71530441
Ik ga mijn tickets ook bij het boxoffice halen. Dat wilde ik gewoon 3-4 uurtjes van tevoren ophalen, dat is geen probleem toch?
Ik ga er gewoon vanuit dat ze klaarliggen.
pi_71530821
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 03:55 schreef Targapower het volgende:
Ik ga mijn tickets ook bij het boxoffice halen. Dat wilde ik gewoon 3-4 uurtjes van tevoren ophalen, dat is geen probleem toch?
Ik ga er gewoon vanuit dat ze klaarliggen.
Ik heb gemaild om te vragen hoe laat ik ze op kan halen, ik kreeg als antwoord Your tickets will be available to collect at the venue box office on the day of the event from when the doors open. You will need your booking reference number and the credit card used to purchase the tickets.
pi_71530916
Ik zie net dit op de site van veltins-arena staan :

Der voraussichtliche zeitliche Ablauf am kommenden Montag:

16:30 Uhr - Einlass
Ca. 19:00 Uhr - Vorgruppe: Snow Patrol
Ca. 20:30 Uhr - Hauptact: U2
Ca. 23:00 Uhr - Veranstaltungsende

Blijkbaar begint U2 hier eerder? Ik dacht dat het altijd 21.30 was?
pi_71531150
Misschien beginnen ze eerder ivm gezeur over geluidsoverlast?
pi_71533977
2009-07-27 - Dublin, Ireland is een vrij goeie opname van!
pi_71534041
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 09:12 schreef Miracle_Drug het volgende:
Misschien beginnen ze eerder ivm gezeur over geluidsoverlast?
Zou kunnen. Denk dat 't sws wel verschilt van plaats tot plaats vanwege lokale afspraken.
pi_71534357
Iemand een goede opname van de 20ste in de Arena kunnen vinden? Heb er tot nu toe twee geprobeerd, maar ze waren beide van bedroevende kutkwaliteit.
pi_71534830
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou kunnen. Denk dat 't sws wel verschilt van plaats tot plaats vanwege lokale afspraken.
Dat zou ook nog kunnen
pi_71535297
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DrowningMan het volgende:
Iemand een goede opname van de 20ste in de Arena kunnen vinden? Heb er tot nu toe twee geprobeerd, maar ze waren beide van bedroevende kutkwaliteit.
Die op u2start vind ik niet zo heel slecht . Die al geprobeerd
pi_71537737
Hier nog mensen die ook naar Gelsenkirchen gaan? Ben zelf van plan zo rond 12.00uur aan te komen. Hopelijk staat er dan nog niet zo'n joekel van een rij.
pi_71539841
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef AIXdude het volgende:
Hier nog mensen die ook naar Gelsenkirchen gaan? Ben zelf van plan zo rond 12.00uur aan te komen. Hopelijk staat er dan nog niet zo'n joekel van een rij.
Wij vertrekken rond een uur of 9 (anderhalf uur rijden van hieruit).

Wat bier mee, wegwerp-BBQ,... Hopen dat het weer nog wat meevalt en we geen regen krijgen. Maar denk niet dat ik morgen voor een plaats in de circle ga, wsl wordt het net buiten de circle voor aan de catwalk, lijken me eigenlijk betere plaatsen te zijn.

Ben eens benieuwd naar de setlist. In Barcelona en Amsteram had ik quasi dezelfde setlist, dus hoop morgen toch paar andere platen te horen.. (BAD!!!!, Stay?, I Will Follow??,...)
pi_71540494
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:55 schreef Lobmans het volgende:

[..]

Wij vertrekken rond een uur of 9 (anderhalf uur rijden van hieruit).

Wat bier mee, wegwerp-BBQ,... Hopen dat het weer nog wat meevalt en we geen regen krijgen. Maar denk niet dat ik morgen voor een plaats in de circle ga, wsl wordt het net buiten de circle voor aan de catwalk, lijken me eigenlijk betere plaatsen te zijn.

Ben eens benieuwd naar de setlist. In Barcelona en Amsteram had ik quasi dezelfde setlist, dus hoop morgen toch paar andere platen te horen.. (BAD!!!!, Stay?, I Will Follow??,...)
Wat ik kan zien regent het tot ongeveer 12 uur in Gelsenkirchen. Wat ik hoor kun je beter buiten de circle staan ivm het videoscherm? Wil ook graag aan de catwalk staan, maar mn vrouw is pas zwanger en wil niet echt in het gedrang staan. (als ik het vooraf had geweten had ik red-zone kaarten gekocht....)
pi_71542626
Licht en geluid is aangekomen in Gelsenkirchen:
http://www.veltins-arena.de/foto_webcam.htm
http://ping.fm/user/u2gigs/media/

Zo te zien hebben ze ook verduistering aangebracht bij het dak.
pi_71542809
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die op u2start vind ik niet zo heel slecht . Die al geprobeerd
Klinkt inderdaad beter ja . Van een opname uit de Arena moet je natuurlijk ook niet al te hoge verwachtingen hebben.
pi_71555896
Is het trouwens gewoon naar voren rennen als je in de inner circle wil komen?
Via de zijkanten ofzo?
pi_71556784
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 07:34 schreef AIXdude het volgende:
Is het trouwens gewoon naar voren rennen als je in de inner circle wil komen?
Via de zijkanten ofzo?
ja.
pi_71558950
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:15 schreef AIXdude het volgende:

[..]

Wat ik kan zien regent het tot ongeveer 12 uur in Gelsenkirchen. Wat ik hoor kun je beter buiten de circle staan ivm het videoscherm? Wil ook graag aan de catwalk staan, maar mn vrouw is pas zwanger en wil niet echt in het gedrang staan. (als ik het vooraf had geweten had ik red-zone kaarten gekocht....)
Je bent vast al bijna weg en leest dit niet meer...

Maar als ik jou was zou ik IN de circle, aan de catwalk gaan staan. Kan je vrouw altijd in en uit de menigte lopen om te gaan (voor wc, eten, drinken, etc) en kan je daarna weer op dezelfde plek terugkomen. Ga je ACHTER de innercircle staan, dan ben je meteen je plekkie kwijt bij goed zicht, en kan je het dus vergeten om daarna nog een beetje goed zicht te hebben. Dat betekent UREN staan..

Jammer dat je geen redzone kaarten had inderdaad, dat was dan ideaal geweest
pi_71561974
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 07:21 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik heb gemaild om te vragen hoe laat ik ze op kan halen, ik kreeg als antwoord Your tickets will be available to collect at the venue box office on the day of the event from when the doors open. You will need your booking reference number and the credit card used to purchase the tickets.
Hoi Miracle Drug

Is booking reference number niet gewoon hetzelfde als je ordernummer? Want ik zie nergens staan
Booking reference number: blabla

Misschien weet jij het.
pi_71562360
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:58 schreef Targapower het volgende:

[..]

Hoi Miracle Drug

Is booking reference number niet gewoon hetzelfde als je ordernummer? Want ik zie nergens staan
Booking reference number: blabla

Misschien weet jij het.
Ik mag hopen van wel Ik heb gewoon die bevestiging van boeking uitgeprint
pi_71567069
https://twitter.com/U2start/status/3102232814
quote:
Germans are well organised, thumbs up. GA queue now divided into small groups of 15-30 people, plastic ropes drawn in between.
pi_71569233
M'n zusje is inmiddels in de Veltins Arena. Heeft VIP-kaarten, dus goed zicht bovenin en goed eten, begreep ik .
pi_71572280
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef Luni het volgende:
Opbouw podium in vogelvlucht:

http://www.dumpert.nl/med(...)ge_construction.html
Gaaf! Inmiddels staat het al goed vol!

pi_71579472
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
M'n zusje is inmiddels in de Veltins Arena. Heeft VIP-kaarten, dus goed zicht bovenin en goed eten, begreep ik .
Hoe komt zij aan VIP kaarten? voetbalt haar vriendje bij Schalke .
#35.
pi_71581354
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:08 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Hoe komt zij aan VIP kaarten? voetbalt haar vriendje bij Schalke .
Volgens mij kon je die gewoon via Eventim kopen . Zag iig zoiets op de site staan. Kost een paar centen, maar heb je ook wat . Ze was iig erg enthousiast net aan de telefoon .
pi_71582590
Edge heeft z'n versterker opgeblazen bij Vertigo
pi_71583824
Was weer erg gaaf.

3 concerten gezien, 360 tour zit er voorlopig op voor mij.

stonden vrij vooraan op de nordcurve, en daar was het eigenlijk prima toeven. sta liever op die tribune dan ergens midden op het veld ben ik al wel achter.



Het geluid is er wel beter, maar verder is echt zo'n beetje ALLES beter geregeld in de Amsterdam Arena dan in de Veltins Arena.

En hebben ze in Duitsland nog nooit van verkeersregelaars gehoord?
pi_71586463
Dat ben ik wel met je eens: behalve het geluid zijn de dingen wel goed geregeld in Amsterdam. In het buitenland kom je nog wel eens andere dingen tegen...

Super dat je het geweldig vond! Ik sta zelf altijd het liefst of in de voorste circle, of op de tribune. (ben nogal klein, en anders zie ik niets )
pi_71586479
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:57 schreef Tourniquet het volgende:
Edge heeft z'n versterker opgeblazen bij Vertigo

haha tof filmpje
pi_71588191
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:55 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

haha tof filmpje
Ge-wel-dig!
pi_71588666
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:54 schreef Kidney_Bean het volgende:
Dat ben ik wel met je eens: behalve het geluid zijn de dingen wel goed geregeld in Amsterdam. In het buitenland kom je nog wel eens andere dingen tegen...

Super dat je het geweldig vond! Ik sta zelf altijd het liefst of in de voorste circle, of op de tribune. (ben nogal klein, en anders zie ik niets )
Goed geregeld in Amsterdam? Jij hebt duidelijk geen veldkaarten gehad. Ik vond het ronduit gevaarlijk. Ze lieten het stukje voor de gate open zodat mensen rond de rij konden lopen. Leuk en aardig, maar om 5u gaat dat stukje ook open en stroomt iedereen ineens naar voren zonder dat verderop in de rij alle luchtbedden, klapestoeltjes en al die andere meuk zijn opgeruimd... Dus wat gebeurd er? Je kan meters naar voren lopen maar iedereen rent dus struikel je half over al die zooi. Voor mij geen probleem, maar veilig was het niet.
In Dublin werd je 's morgens opgevangen in een speciaal hoekje van de binnenplaats van het stadion, daar gaf iemand van een fanclub ofzo je een nummer en schreven ze je naam op en ondertussen was de security de hekken aan het plaatsen. Je werk op nummer de rij in gezet en als je de rij in ging werd je gefouilleerd en moest je luchtbedden e.d. allemaal inleveren. Vlak voordat de hekken open gaan wordt er nog opgeroepen om te gaan staan en alle troep die ensen tochw eer naar binnen hebben gesleept naar de zijkant te trappen zodat je niet onderuit gaat. Over de hele route naar de inner circle stond veel beveiliging die je met liefde terug brachten naar het begin van de ingang als je toch besloot dat je moest rennen voor je plek en dat was in Amsterdam ook wel anders... Thumbs up voor de security in Dublin!
pi_71589754
Mooie pics van Gelsenkirchen @ http://www.flickr.com/photos/u2logcom/
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:44:02 #106
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_71592377
Echt, wat een drama in Gelsenkirchen . Het concert was echt goed, stond vrijwel vooraan bij The Edge. na afloop staat al het verkeer stil. Niemand komt het parkeerterrein (grasveldje) af. Anderhalf uur praktisch stilgestaan, half 4 thuis. Slechte organisatie.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_71592694
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:32 schreef kibber het volgende:

[..]

Goed geregeld in Amsterdam? Jij hebt duidelijk geen veldkaarten gehad. Ik vond het ronduit gevaarlijk. Ze lieten het stukje voor de gate open zodat mensen rond de rij konden lopen. Leuk en aardig, maar om 5u gaat dat stukje ook open en stroomt iedereen ineens naar voren zonder dat verderop in de rij alle luchtbedden, klapestoeltjes en al die andere meuk zijn opgeruimd... Dus wat gebeurd er? Je kan meters naar voren lopen maar iedereen rent dus struikel je half over al die zooi. Voor mij geen probleem, maar veilig was het niet.
In Dublin werd je 's morgens opgevangen in een speciaal hoekje van de binnenplaats van het stadion, daar gaf iemand van een fanclub ofzo je een nummer en schreven ze je naam op en ondertussen was de security de hekken aan het plaatsen. Je werk op nummer de rij in gezet en als je de rij in ging werd je gefouilleerd en moest je luchtbedden e.d. allemaal inleveren. Vlak voordat de hekken open gaan wordt er nog opgeroepen om te gaan staan en alle troep die ensen tochw eer naar binnen hebben gesleept naar de zijkant te trappen zodat je niet onderuit gaat. Over de hele route naar de inner circle stond veel beveiliging die je met liefde terug brachten naar het begin van de ingang als je toch besloot dat je moest rennen voor je plek en dat was in Amsterdam ook wel anders... Thumbs up voor de security in Dublin!
wow zo goed heb ik nog nooit gehoord Kibber! Dan is Dublin het beste geregeld. Ik had deze keer geen normale veldkaarten in de Arena, maar wel Red zone tickets. Vorige keer dat U2 kwam had ik wel gewone veldkaarten, toen vond ik de omstandigheden okee. Mensen gaan altijd lopen duwen en voordringen helaas.. Las wel van gisteren in Gelsenkirchen dat ze linten spanden tussen elke 15-30 mensen in de rij. Dat vond ik ook al een goede oplossing.
pi_71592803
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:53 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

wow zo goed heb ik nog nooit gehoord Kibber! Dan is Dublin het beste geregeld. Ik had deze keer geen normale veldkaarten in de Arena, maar wel Red zone tickets. Vorige keer dat U2 kwam had ik wel gewone veldkaarten, toen vond ik de omstandigheden okee. Mensen gaan altijd lopen duwen en voordringen helaas.. Las wel van gisteren in Gelsenkirchen dat ze linten spanden tussen elke 15-30 mensen in de rij. Dat vond ik ook al een goede oplossing.
Dat is ook een nette oplossing ja. Maar in mijn ogen kan de beveiliging in Amsterdam ook stukken beter. In Dublin stonden gewoon langs de hele wachtrij dranghekken en stonden voor de innercircle rij en het normale veld aparte rijen. ook ideaal!
pi_71593449
Gelsenkirchen was qua concert top! Geluid ook echt prima te doen. Stond in de de inner circle, en besloot tegen het hek van de catwalk te gaan staan, kun je ook nog lekker zitten voor het concert enzo.

De rij was vrij slecht geregeld, aanvankelijk maar een klein stukje met hek, toen we rond 12.00 aan kwamen stonden we nog net in het eerste hek gedeelte. Leuke rij, duitsers die niet voordringen. Leuk om te zien dat een of andere ouwe security dude stond te tieren dat ie nog nooit zoveel volk in de rij had gezien en er daarna nog een heel stuk hek bijgeplaatst werd. Vlak voor het stadion openging kwamen er nog twee zomaar de rij binnenzetten, toch gek dat mensen daar niet echt wat van durven te zeggen. Als je maar doet alsof je doofstom bent blijf je gewoon staan.

Erg leuk contact met mensen binnen de inner circle, maar natuurlijk kwam er toen het U2 optreden begon nog een of andere rot-m*f op mn tenen voor me staan. Na wat provocatie werd ie door de beveiliging toch goed verstaan gegeven netjes ruimte te geven of op te rotten. Hulde voor de duitse security Na afloop nog de setlist van een van die security gastjes gekregen.

Nog wel twee meiden niet goed zien worden...maar die werden ook snel uit het publiek gevist.

Ook super trouwens dat 0,5l flesjes en eten gewoon het stadion mee in mochten!
Volgende keer ga ik wel weer naar Gelsenkirchen ipv die galmbak. Alleen bono mag dan wel wat vaker over de catwalk lopen
pi_71596068
Et voila, na Barcelona en Amsterdam kwam er met het concert in Gelsenkirchen gisteren een einde aan mijn "U2 Trilogie" van deze zomer

Ik vreesde op voorhand een beetje dat het mss te fel een kopie zou worden van Amsterdam, maar gisterenavond heeft het concert van in Amsterdam op alle vlakken overweldigend verslagen!!!

Het begon overdag al.. Arriveerden rond de middag aan de Veltins Arena. Parking lag vlakbij, en kostte "slechts" 5 euro, toch al een pak goedkoper dan de 12 euro die we in Amsterdam betaalden. In Amsterdam kwamen rond dezelfde tijd aan, maar stond er toch al een serieuze wachtrij.. En in die rij begonnen ze rond 14u-15u al op te staan en naar voren te schuiven, waardoor het wachten er écht niet aangenaam was. Gisteren daarentegen was het echt wel relax: Rij werd door security slechts 2m breed gehouden waardoor ge niet opgepropt stond, en iedereen bleef ook gewoon op het gemak zitten. Ideaal dus om onze wegwerp-BBQ te gebruiken en wat te verbroederen met de Hollanders voor ons in de rij.

Om half vijf gingen vervolgens de poorten al open. Ook hier alles zeer relax: Geen geduw, op amper vijf minuten waren we binnen en konden we een goede plek proberen te bemachtigen. In Barca had ik zitplaatsen, in Amsterdam stonden we in de voorste circle, dus gisteren besloten we net buiten de circle voor aan de catwalk te gaan staan. En dit zijn imo toch echt wel de beste plaatsen! In de circle is het echt wel overdreven druk, zeker aan de voorkant. En bovendien hebt ge daar minder overzicht aangezien het podium zelf toch wel 2,5 meter hoog is, en ook van het scherm ziet ge niet veel.. In Amsterdam stonden we trouwens we trouwens ook meer opzij in de circle, waardoor we de band zelf niet zo vaak van dichtbij zagen.

Gisteren daarentegen zagen we alles echt perfect, zowel het podium als het scherm. Bovendien speelden ze geregeld op de catwalk waardoor ze vlak voor onze neus stonden. Het publiek was hier trouwens ook pakken beter dan het, imo redelijk tamme, publiek in Amsterdam. Iedereen rondom mij liet zich volledig gaan, en genoot met volle teugen. Enkel de kerel langs ons leek me aanvankelijk maar een stille type. Zag hem geen enkele keer zingen of springen, en had eerder de indruk dat hij zich stoorde aan de hevigheid van de mensen rondom hem. Maar tijdens City Of Blinding Lights werd duidelijk waarom hij persé op de voorste rij wou staan. Toen Bono voor ons liep, hield hij een bordje omhoog met de tekst "Bono, I'm from France. My daughter is 9 years old and she loves U2! Here name is Laila". Toen Bono dit opmerkte hield hij halt, las het bord, en begon eventjes in het Frans die man toe te spreken waarop de kerel natuurlijk glunderde. Was best wel mooi en uniek moment om te zien dat een volwassen man zo innerlijk gelukkig kon worden door zoiets, en dat dan nog op een halve meter voor onze neus!

Qua setlist was het grotendeels hetzelfde als in Barca & Amsterdam, al zat er toch leuke verrasing bij met Elevation en een akoestische versie van Stuck In A Moment!
En grappig moment was offcourse ook toen The Edge z'n versterker even opblies tijdens Vertigo!

Voor mij was dit dus toch wel het beste concert wat ik al mee heb gemaak, zeker qua beleving. Barcelona was ook unieke ervaring door het feit dat het in het buitenland was, en die zuiderse sfeer echt wel zalig is. Amsterdam was niet slecht, maar in vergelijking met Barca en Gelsenkirchen toch ietsje minder.. Maar bon, heb ze 3X gezien en dat is imo toch wel voldoende. Nóg een extra concert zou er wsl toch net iets té veel aan geweest zijn..


(Wel nog kleine domper op de feestvreugde gehad: Tijdens het wachten in de namiddag ging kameraad ging even iets halen in de auto, legde hierbij even z'n sleutels neer in de koffer, en jawel, hij smeet toen perongeluk de koffer dicht.. Aangezien het een cabrio was, die op het vlak van vergrendeling extra beveiliging hebben, geraakte hij er niet meer in. Na wat rondbellen naar Ford Assistance en de plaatselijke garage, bleek dat er niks anders op zat dan terug te keren met de reservesleutel.. Deze nacht zijn we dus bij terugkomst thuis, weer meteen opnieuw naar daar kunnen rijden met z'n reservesleutel. Nogal een chance dat we met twee auto's daar waren, anders was het pas écht probleem. Nuja eind goed al goed, en we hebben er uiteindelijk toch nog eens goed om kunnen lachen )

[ Bericht 0% gewijzigd door Lobmans op 04-08-2009 15:50:41 ]
pi_71599977
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:44 schreef Lobmans het volgende:
...
Leuk verslag joh
pi_71602919
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:44 schreef Lobmans het volgende:
Ideaal dus om onze wegwerp-BBQ te gebruiken en wat te verbroederen met de Hollanders voor ons in de rij.
Oh dus jullie waren die lui waarvan die oude security gast zij zei 'Grillen! Sie sind ganz verruckt!' :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door AIXdude op 04-08-2009 21:15:24 ]
pi_71604517
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:49 schreef AIXdude het volgende:

[..]

Oh dus jullie waren die lui waarvan die oude security gast zij 'Grillen! Sie sind ganz verruckt!' :-)
Haha ja dat waren wij
Die security gast stond echt wel op z'n strepen blijkbaar, zoals die er de hele middag gestresseerd bij liep
pi_71605004
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:49 schreef AIXdude het volgende:

[..]

Oh dus jullie waren die lui waarvan die oude security gast zij 'Grillen! Sie sind ganz verruckt!' :-)
!
pi_71605433
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:36 schreef Lobmans het volgende:

[..]

Haha ja dat waren wij
Die security gast stond echt wel op z'n strepen blijkbaar, zoals die er de hele middag gestresseerd bij liep
Geweldige kerel was het, en ook die andere dikzakken security-dudes die dachten dat het de rij voor ingang 4 was...
pi_71608227
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:44 schreef Thealexfiles het volgende:
Echt, wat een drama in Gelsenkirchen . Het concert was echt goed, stond vrijwel vooraan bij The Edge. na afloop staat al het verkeer stil. Niemand komt het parkeerterrein (grasveldje) af. Anderhalf uur praktisch stilgestaan, half 4 thuis. Slechte organisatie.
Dat zegt niets om half 4 thuis, hangt ervan af hoever je moet reizen.
Dat had ik in Amsterdam ook hoor, duurde een uur voordat we de snelweg op konden. half 4 thuis.
naar brabant. was hopeloos. werkzaamheden aan de wegen.
#35.
pi_71617947
"beveiliging" is wel een btje een sleutelwoord van deze tour he.

Man, man....in Amsterdam had ik de hele dag in de rij al drama achter de rug, toen ik eenmaal in de inner circle stond vroegen ze of ik plaats wilde maken. Heb de jonge kerel van security er toen op aangesproken dat ik niet de hele dag afgezien had om van mijn plek gestuurd te worden. Toen ik vroeg waarom het was, kon NIEMAND van de beveiliging me dat vertellen.

...een roadie van U2 legde het vervolgens uit en stelde dat het maar voor een paar minuten was. Ja prima natuurlijk....

die "V" krijg je ook bij een pkaje boter he...
pi_71620283
Op zich was het in Dublin goed geregeld. Er was een aparte rij voor de inner circle. Maar het nadeel daarvan was dat de ruimte voor die rij vrij klein was. Er stonden 1500 mensen dicht op elkaar geperst, en de beveiliging bleef maar roepen dat je dichter op elkaar moest gaan staan. Schijnbaar hadden ze de dag ervoor de ruimte overschat. Sommige mensen lukte het nog om te gaan zitten, maar dat was niet echt plezierig. Best vervelend om op je horloge te kijken en te beseffen dat je nog 8 uur als sardientje te gaan hebt.
pi_71621252
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:35 schreef Kontiki het volgende:
Op zich was het in Dublin goed geregeld. Er was een aparte rij voor de inner circle. Maar het nadeel daarvan was dat de ruimte voor die rij vrij klein was. Er stonden 1500 mensen dicht op elkaar geperst, en de beveiliging bleef maar roepen dat je dichter op elkaar moest gaan staan. Schijnbaar hadden ze de dag ervoor de ruimte overschat. Sommige mensen lukte het nog om te gaan zitten, maar dat was niet echt plezierig. Best vervelend om op je horloge te kijken en te beseffen dat je nog 8 uur als sardientje te gaan hebt.
Hmm ik vind het juist wel fijn dat we konden lopen. Ik zat in de eerste rij met hekken en daar zat je inderdaad op elkaar gepakt, maar je kon wel weg en iedereen lette er ook wel op wie er weer in kwamen en wie niet.
pi_71629069
Behoorlijk wat topics moeten bijlezen na mijn vakantie, vandaar een reactie op een wat oudere post:
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:20 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Nou ja ik vind het leuk dat het je het zo brengt, maar adoratie kan ook te ver gaan he. U2 nummers zijn niet moeilijk. Waaorm niet? Omdat het zelf nou niet direct topmuzikanten zijn. Je moet ff het kneepje weten, waar The Edge zijn delays gebruikt. Het fijne is dat ie dat zelf ook niet weet. Daar heeft ie z'n mannetjes voor. Bono is geen geweldige zanger, Adam een beperkte bassist. En Larry durf ik eigenlijk niets over te zeggen. Maar goed, punt is, U2 nummers zijn niet moeilijk.
Dat de heren hun instrumenten niet op conservatoriumniveau beheersen betekent niet dat hun nummers niet ingewikkeld kunnen zijn. De composities van U2 vind ik ronduit briljant. Dat gitaarriffje dat précies op het juiste moment wordt ingezet. Dat synthesizergeluidje op de achtergrond dat ik nog nooit eerder had gehoord maar dat perfect in dit nummer past. De heren van U2 verdienen derhalve het etiket 'topmuzikanten' een stuk meer dan een willekeurige conservatoriumstudent die zijn instrument perfect beheerst maar er nog niet eens een top-40-hitje voor kan schrijven.

Oh, en aan al die mensen die me voor gek verklaarden toen ik zei dat Amsterdam vast geen uitzondering zou zijn op alle andere concerten tot dusver en dat er voor de ingang gekampeerd zou worden:
pi_71632338
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:53 schreef Kidney_Bean het volgende:

Ik had deze keer geen normale veldkaarten in de Arena, maar wel Red zone tickets.
Mag ik eens brutaal zijn, en vragen wat je daar nou voor betaald hebt? Ben wel beniewd.

Ik heb er ook wel over nagedacht, maar toen ik las dat je al 40 euro service kosten aan ticketmaster moest afdragen toen had ik het wel snel gezien..
pi_71645525
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef Murray het volgende:

[..]

Mag ik eens brutaal zijn, en vragen wat je daar nou voor betaald hebt? Ben wel beniewd.

Ik heb er ook wel over nagedacht, maar toen ik las dat je al 40 euro service kosten aan ticketmaster moest afdragen toen had ik het wel snel gezien..
Daar ben ik ik ook wel benieuwd naar...
Wat vond je eigenlijk van die plekken? Ik had het idee dat ze niet ideaal waren omdat ja aan de zijkant van het podium staat en je de band niet zo vaak van voren ziet. Aangezien ik verwacht dat je al snel een paar honderd euro armer bent mag je toch wel goede plaatsen verwachten denk ik zo.
Ik heb mij ook afgevraagd hoe U2 aan die vrijwilligers tijdens Walk On komt die met die maskers op het podium komen. Kwamen die uit de red zones? Wie heeft eigenlijk die kaarten van 160 euro gekocht en wat kreeg je nou extra?
pi_71651935
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:57 schreef Tourniquet het volgende:
Edge heeft z'n versterker opgeblazen bij Vertigo

Haha, cool!! Ook heerlijk om dat intro van Vertigo met een vol stadion nogmaals te doen natuurlijk! Wat gaat dat los!
pi_71657140
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:36 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Haha, cool!! Ook heerlijk om dat intro van Vertigo met een vol stadion nogmaals te doen natuurlijk! Wat gaat dat los!
Die intro 2 keer was inderdaad geniaal!

Ik heb echt genoten van mijn eerste U2 concert.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_71670507
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef kibber het volgende:

[..]

Daar ben ik ik ook wel benieuwd naar...
Wat vond je eigenlijk van die plekken? Ik had het idee dat ze niet ideaal waren omdat ja aan de zijkant van het podium staat en je de band niet zo vaak van voren ziet. Aangezien ik verwacht dat je al snel een paar honderd euro armer bent mag je toch wel goede plaatsen verwachten denk ik zo.
Ik heb mij ook afgevraagd hoe U2 aan die vrijwilligers tijdens Walk On komt die met die maskers op het podium komen. Kwamen die uit de red zones? Wie heeft eigenlijk die kaarten van 160 euro gekocht en wat kreeg je nou extra?
Die vrijwilligers heb ik geen idee waar ze van daan kwamen; beide avonden dacht ik: ik had best wel even een rondje mee willen lopen hoor maar nee geen idee..

Hoeveel ik voor die tickets betaald heb weet ik ook niet uit mijn hoofd.. volgensmij ongeveer hetzelfde als wat de beste zitplaatsen waren. Nu heb ik ze eigenlijk niet voor die prijs gekocht; ik had eerst staanplaatsen gekocht via de presale. Daarna kwam opeens die redzone-actie, waar tot de normale verkoop/presale verkoop nog niets over duidelijk was. Aangezien ik met iemand was die niet geschikt was om de hele dag te gaan staan en dan te rennen, en ik toch nog enige kans op goed zicht wilde, ervoor gekozen om op de redzonetickets te bieden. Die tickets kwamen voor mij qua prijs rond de beste zitplaatsen terecht, heb volgensmij iets van 160 dollar per ticket betaald (of was het nou pond...)? Dit kon dus wel wisselen; als ik voor de 21ste redzonetickets had besteld, had ik er voor 95 dollar/pond tickets gehad, maar er zijn ook mensen die er veel meer voor hebben betaald. Nadat ik dus bij de winnende bieders zat, gelijk mijn staanplaatsen verkocht. Die waren erg gewild, dus tja... daar wel een winst op gemaakt zodat ik uiteindelijk voor ongeveer dezelfde prijs als een staanplaats in de redzone terecht kwam.

Voordelen: zeker het niet lang hoeven wachten voor het concert. Als je met mensen bent, die dat om wat voor reden niet kunnen, is het ideaal. Je ziet genoeg, bandleden komen voor je langs op de catwalk, dat is allemaal prima. Tuurlijk, je staat wat schuiner voor het podium, maar je kunt ervoor kiezen dicht bij die claws in het midden te staan, zodat je het zover mogelijk van voren ziet. Je ziet daarnaast ook het scherm goed, dus je hebt meer overzicht. Daarnaast ook minder mensen in het vak (als de rode hostessen opletten tenminste) dan in het voorste vak, dus veel meer bewegingsvrijheid. Dingen als een aparte ingang bij het naar binnen gaan en ik meen zelfs een eigen wc ruimte voor de redzone zijn leuk en handig, maar daar had de prijs niet omhoog voor gehoeven

Nadelen: je staat niet in het voorste vak, staat iets meer aan de zijkant en mist misschien de sfeer die je hebt als je de hele dag er al staat. Maar goed, ik zal het mensen zeker aanraden als ze volgende keer naar een concert zouden gaan!
pi_71677075
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:59 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Die intro 2 keer was inderdaad geniaal!

Ik heb echt genoten van mijn eerste U2 concert.
Joh, was mijn eerste keer ook en denk er nu nog vaak aan, is echt fantastisch een U2 concert!
pi_71688160
Raah! Ik had nu een kaart kunnen hebben voor U2 @ Londen op 15 augustus.

Vond een mailtje in mijn spambox ( ) met ongeveer deze strekking: 'Ik heb nog een kaartje voor Wembley II tegen de oorspronkelijke prijs. Wel vandaag reageren want vanaf morgen ben ik op vakantie.' Mailtje was gisteren verstuurd.

Klote spamboxen altijd.
pi_71688188
Ja ik besefde me daarstraks ineens dat ik over een week alweer in Londen zit
pi_71694941
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:55 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ja ik besefde me daarstraks ineens dat ik over een week alweer in Londen zit
Ik ook

Hoe ga jij trouwens? Ik wilde eerst met de trein gaan, maar het is nu duurder geworden opeens.
480 euro met zn 2en. Toch maar met de vliegtuig, 370 euro met easyjet, 2 personen.
pi_71707166
quote:
Very impressive. Prachtig stukje van Gary Lightbody (Snow Patrol) op U2.com over dit blijkbaar meest bijzondere concert in de 360 tour so far.
pi_71707499
Ik zag ook het filmpje, alleen is het nu door fans georganiseerd of door U2 zelf?
pi_71709837
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:52 schreef Targapower het volgende:

[..]

Ik ook

Hoe ga jij trouwens? Ik wilde eerst met de trein gaan, maar het is nu duurder geworden opeens.
480 euro met zn 2en. Toch maar met de vliegtuig, 370 euro met easyjet, 2 personen.
Ik woon praktisch naast de ferry (ben zelfs vaste klant, Engeland ) en ik heb enorme vliegangst. Ik flip al wanneer ik maar een vliegtuig zie. Maar ik ben vorig jaar een dagje op en neer geweest voor een toneelstuk en ik was gesloopt.. En dus ga ik toch vliegen Ik was iets goedkoper uit, maar heb dan ook erg vroeg geboekt (British Airways). Ik ga met een vriend die in Birmingham woont, hij komt met de auto
pi_71710144
Aktie in Polen is georganiseerd door de fans.
pi_71732535
Ik ben benieuwd wanneer dat 2010 datums bekend gemaakt gaan worden en of de setlist dna nog omgegooit gaat worden voor dat deel van de tour...
pi_71756789
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:59 schreef kibber het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer dat 2010 datums bekend gemaakt gaan worden en of de setlist dna nog omgegooit gaat worden voor dat deel van de tour...
Dat hoop ik wel, anders sla ik wel over denk ik.
pi_71756841
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:22 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel, anders sla ik wel over denk ik.
Dat zat ik ook al te denken inderdaad. Ik merkte in Dublin al dat ik zoiets had van: 90% heb ik vorige week ook gezien. Al was de hele sfeer natuurlijk wel heel gaaf en speelde ze New years day en Stay voor het eerst deze tour!
pi_71756905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:24 schreef kibber het volgende:

[..]

Dat zat ik ook al te denken inderdaad. Ik merkte in Dublin al dat ik zoiets had van: 90% heb ik vorige week ook gezien. Al was de hele sfeer natuurlijk wel heel gaaf en speelde ze New years day en Stay voor het eerst deze tour!
Maar der komt toch als het goed is aan het einde van dit jaar weer een album uit? Daar zullen ze dan ook wat nummers van spelen.
pi_71757242
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:26 schreef Luni het volgende:

[..]

Maar der komt toch als het goed is aan het einde van dit jaar weer een album uit? Daar zullen ze dan ook wat nummers van spelen.
Hmmm volgens mij is dat alweer uitgesteld? Ik zou het niet weten. Dit jaar zouden ze niet meer gaan redden geloof ik, zoiets was het. De vraag is natuurlijk ook of die cd aan gaat slaan. Zijn er al ergens liedjes te beluisteren? Ik weet dat in de intro van de optredens één nummer gedraait wordt
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:25:01 #141
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71760687
Zo ben nog aan het bijkomen van de afgelopen 3 weken :
Parijs in the golden circle, amsterdam 1 en 2 in de golden circle. Mensen die toevallig nog foto's hebben van dag2 bij Ingang G? MEt dat grote dekzeil over de rij heen dat zou ik graag op foto's willen terug zijn.
Beide amsterdam concerten waren geweeeeldig. 2 vulde 1 prima aan. Stond echt op de eerste rij, 2x voor edge. Had 2e dag smorgens vroeg al een bord gemaakt met Bad erop. En ja ik sta voor Edge, hou het bord op en knikt van ' het komt goed" .. en verdomd. BAAAAAD... laatste keer Gelredome 2001 ... ik werd helemaal gek die avond. De eerste avond was ook steengoed met Unforgettable Fire en Unknown Caller. Wel slopend van dag1 om 02u15 in bed en om 04u15 weer uit bed voor Dag2. Want ja ... je moet en zal vooran komen.

Dublin was magistraal. Croke Park is supppeeeer. Dag1 onverwachts op de eerste rij voor Adam. Bono hing op de brug boven mij tijden Unforgettable Fire. Waaanzinnig concert met wederom Bad, Until the end en elevation (laatste is nie echt mijn favo). Dag2 de show gezien en was erg onder de indruk was ik allemaal gemist heb op de eerste rij

Gelsenkirchen weer om 06u00 bij Tunnel1 en later weer op de eerste rij bij Edge ...

Waanzinnige 3 weken gehad : 5 van de 6x in de Golden Circle. Nu is het klaar op naar volgend jaar, heb zo'n 500 pics van U2 in de diverse stadions. Indien interesse ... ff pm-e n

Grt,
Michel on U2 360 tour

[ Bericht 0% gewijzigd door empee1977 op 10-08-2009 14:37:13 ]
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:27:42 #142
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71760764
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:49 schreef AIXdude het volgende:

[..]

Oh dus jullie waren die lui waarvan die oude security gast zij zei 'Grillen! Sie sind ganz verruckt!' :-)
Tunnel1? ... ik zat helemaaal vooraan mijn met michel on u2 360 tour shirt op een klapstoeltje.
Slechte xsecurity door om 11u00 de boel pas op te bouwen. Ik was er al rond 06u00 die ochtend. Stond echt een hele foute duitse dude met een nog foutere snor elke keer te checken.
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:34:37 #143
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71760972
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:32 schreef kibber het volgende:

[..]

Goed geregeld in Amsterdam? Jij hebt duidelijk geen veldkaarten gehad. Ik vond het ronduit gevaarlijk. Ze lieten het stukje voor de gate open zodat mensen rond de rij konden lopen. Leuk en aardig, maar om 5u gaat dat stukje ook open en stroomt iedereen ineens naar voren zonder dat verderop in de rij alle luchtbedden, klapestoeltjes en al die andere meuk zijn opgeruimd... Dus wat gebeurd er? Je kan meters naar voren lopen maar iedereen rent dus struikel je half over al die zooi. Voor mij geen probleem, maar veilig was het niet.
In Dublin werd je 's morgens opgevangen in een speciaal hoekje van de binnenplaats van het stadion, daar gaf iemand van een fanclub ofzo je een nummer en schreven ze je naam op en ondertussen was de security de hekken aan het plaatsen. Je werk op nummer de rij in gezet en als je de rij in ging werd je gefouilleerd en moest je luchtbedden e.d. allemaal inleveren. Vlak voordat de hekken open gaan wordt er nog opgeroepen om te gaan staan en alle troep die ensen tochw eer naar binnen hebben gesleept naar de zijkant te trappen zodat je niet onderuit gaat. Over de hele route naar de inner circle stond veel beveiliging die je met liefde terug brachten naar het begin van de ingang als je toch besloot dat je moest rennen voor je plek en dat was in Amsterdam ook wel anders... Thumbs up voor de security in Dublin!
idd alleen in Dublin gaat dat zo, maar daar mocht je volgens de newspaper niet 16h00 queuen .. ik was er om 14u45 en dus net op tijd voor de circle. Maar Parijs, Gelsenkirchen of Amsterdam 1 en 2. Ineeeeeeeens breekt er paniek uit en vooral bij 1 was het best heftig ineens. Kon nog net mijn flessie en tas grijpen. De rest : luchtbed, klapstoelen waren rijp voor de sloop. Heb mij prima vermaakt bij J tijdens dag1 vooran en dag2 in G vooran. Leuke lui .. altijd natuurlijk de rotte appels die willen voordringen. Eentje was zo slim om achter mij te gaan staan, want die had ik de trap afgekickt. Dag2 was beter qua organisatie. Securioty kwam vak in om nummers te kijken en langzaam ging het vak vol. Ook hier stond ik vooraan bij het klaphekkie. Als ikd ie beelden op youtube zie nu dan denk ik echt vet .... haha...alleen die regen was minder met dat gore zeil over ons heen.

Tot U2010 dan maar he ...
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71767367
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:34 schreef empee1977 het volgende:

[..]

idd alleen in Dublin gaat dat zo, maar daar mocht je volgens de newspaper niet 16h00 queuen .. ik was er om 14u45 en dus net op tijd voor de circle. Maar Parijs, Gelsenkirchen of Amsterdam 1 en 2. Ineeeeeeeens breekt er paniek uit en vooral bij 1 was het best heftig ineens. Kon nog net mijn flessie en tas grijpen. De rest : luchtbed, klapstoelen waren rijp voor de sloop. Heb mij prima vermaakt bij J tijdens dag1 vooran en dag2 in G vooran. Leuke lui .. altijd natuurlijk de rotte appels die willen voordringen. Eentje was zo slim om achter mij te gaan staan, want die had ik de trap afgekickt. Dag2 was beter qua organisatie. Securioty kwam vak in om nummers te kijken en langzaam ging het vak vol. Ook hier stond ik vooraan bij het klaphekkie. Als ikd ie beelden op youtube zie nu dan denk ik echt vet .... haha...alleen die regen was minder met dat gore zeil over ons heen.

Tot U2010 dan maar he ...
Hmm ik kreeg de indruk dat ze gewoon die polsbandjes op lieten gaan en op het moment dat die op waren ging die rij dicht. Het was ook wel erg duidelijk dat bijna iedereen in die inner circle rij ging staan. Als er 25 mensen bij die andere rij stonden was het veel.
Het sneue was. Ik was zelf rond 07:00 bij Croke Park en werd uiteindelijk de rij ingezet en kwam tussen een stel Fransen te zitten... Dat heb ik weer... Want het waren uiteraard Fransen die weigerden Engels te spreken... Er zat één Frans stelletje en die vrouw die keek enorm chagerijnig, zeker toen de beveiliging maar bleef roepen dat iedereen door moest lopen en je dus bijna in elkaar zat... Ze begon te klagen dat het zo gek is dat je op de grond moet zitten blabla... Dus ik vroeg wat ze dan verwacht had. riante fortuilles? Nee ze had gewoon verwacht dat ze niet hoefde te zitten op de grond of hoefde te staan... Dus ik vroeg maar of het haar eerste concert was en dat bleek zo te zijn... Toen heb ik d'r maar het advies gegeven om voortaan zitplaatsen te nemen en een halfuur later stond ze ineens in de andere rij
pi_71768285
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:37 schreef kibber het volgende:

[..]

Hmm ik kreeg de indruk dat ze gewoon die polsbandjes op lieten gaan en op het moment dat die op waren ging die rij dicht. Het was ook wel erg duidelijk dat bijna iedereen in die inner circle rij ging staan. Als er 25 mensen bij die andere rij stonden was het veel.
Het sneue was. Ik was zelf rond 07:00 bij Croke Park en werd uiteindelijk de rij ingezet en kwam tussen een stel Fransen te zitten...

(...)
Begrijp ik nou goed dat je vóór de poort al de keuze werd gegeven om al dan niet mee te dingen naar een inner circle-plaats?
pi_71770355
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je vóór de poort al de keuze werd gegeven om al dan niet mee te dingen naar een inner circle-plaats?
Nou, je komt op een soort binnenplaats van dat stadion (wel buiten het stadion natuurlijk) en daar staan gewoon twee rijen. Één voor het normale veld en één voor de inner circle. Aan jou de keuze waar je gaat staan.
pi_71781930
quote:
Wat een verschrikkelijk slecht nieuws weer. Betekend dit nu ook dat ze 'uitgeschakeld' is voor de eerstvolgende verkiezingen? Voor mij is ze een groot voorbeeld en ooit zal ze vergeleken worden met Mandela en Gandhi.

Walk on, Suu kyi... walk on...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:54:03 #149
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71782513
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je vóór de poort al de keuze werd gegeven om al dan niet mee te dingen naar een inner circle-plaats?
Ik had geen keuze, ik kreeg een stempel bij Dublin1 en stond in de rij voor golden circle.Niet lang erna was dat vol en ging de rij naar rest van het veld open. Dus of je echt een keuze had wil ik niet zeggen, maar een keus heb je altijd he.

Waaa i kga toch naar Cardiff toe ...... 7e concert deze tour al ...
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:54:53 #150
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71782531
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:21 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk slecht nieuws weer. Betekend dit nu ook dat ze 'uitgeschakeld' is voor de eerstvolgende verkiezingen? Voor mij is ze een groot voorbeeld en ooit zal ze vergeleken worden met Mandela en Gandhi.

Walk on, Suu kyi... walk on...
Had je iets anders verwacht van die Mofo-ers dan?
Bono's lobby helpt dus niet echt he ....
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:56:44 #151
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71782562
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:17 schreef kibber het volgende:

[..]

Nou, je komt op een soort binnenplaats van dat stadion (wel buiten het stadion natuurlijk) en daar staan gewoon twee rijen. Één voor het normale veld en één voor de inner circle. Aan jou de keuze waar je gaat staan.
Exact, maar je sluit automatisch aan waar je heen geleid wordt he ... dan maar de "golden circle" ... vervelend allemaal weer. DIe dvd2 van Amsterdam Pure is weer geniaal. I'll go crazy is onverwachts 1 van mijn favo's geworden. Tijdens parijs had ik een WTF moment, maar daarna al 5x uit mijn dak gegaan en in Cardiff wweeeeerrrrr ...
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71783113
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:54 schreef empee1977 het volgende:

Waaa i kga toch naar Cardiff toe ...... 7e concert deze tour al ...
* LinkseFrieseVegetarier is jaloers
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:21:33 #153
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71791216
Wat foto's van bij het hotel in Zagreb, gisteren:










Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71791932
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:56 schreef empee1977 het volgende:

[..]

Exact, maar je sluit automatisch aan waar je heen geleid wordt he ... dan maar de "golden circle" ... vervelend allemaal weer. DIe dvd2 van Amsterdam Pure is weer geniaal. I'll go crazy is onverwachts 1 van mijn favo's geworden. Tijdens parijs had ik een WTF moment, maar daarna al 5x uit mijn dak gegaan en in Cardiff wweeeeerrrrr ...
Hmm ja ik stond in de eerste rij met hekken dus dat weet ik niet. Maar wij konden rustig vrijuit rondlopen en aansluiten bij de andere rij als we daar behoefte aan zouden hebben... We moeten tot een uur of 3 ook nog het terrein verlaten, daarna gingen ze polsbandjes uitdelen en mocht het niet meer...
Is die DVD echt de moete waard? is het beeld een beetje oke? Ik heb hem wel zien staan maar heb even overgeslagen.
7x naar U2 in één tour hahaha. Ik vind eht geweldig hoor, maar heb je zelf niet zoiets van: nu heb ik het wel gezien?
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:21 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk slecht nieuws weer. Betekend dit nu ook dat ze 'uitgeschakeld' is voor de eerstvolgende verkiezingen? Voor mij is ze een groot voorbeeld en ooit zal ze vergeleken worden met Mandela en Gandhi.

Walk on, Suu kyi... walk on...
Ja, daaraan zal ze niet meedoen. Maar al had ze mee kunnen doen dan kan je van tevoren al voorspellen dat ze volgens de 'officiële' telling niet had gewonnen.

[ Bericht 23% gewijzigd door kibber op 11-08-2009 16:27:53 ]
pi_71809410


Uit Dagblad De Limburger van vandaag.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:24:30 #156
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71810561
Nee ik krijg er echt geen genoeg van. En dit is zeg maar een impuls actie. Niet maanden van tevoren al besproken. Ik wil en zal naar Cardiff toe. Het is goed te doen volgens mij. 4 mensen die kunnen rijden dus komt goed. . Samen met mijn vrouw (jaja Bono handtekening als tatoo) ga ik weer er van genieten en 2 friends. 1x in de 4 jaar dus ja da's voor mij een goede reden
Ik zou dit ook nooit over hebben voor welke band dan ook.
Zowiezo 5x om 06u00 bij stadion liggen achter elkaar is natuurlijk al redelijk gestoord

Ja die DVD is echt absoluut de moeite waard. Ben nu ook bezig met downen van Amsterdam2 only Multicam DVD full concert. VLC laat mij mooie dingen zien....
Die 2DVD van Pure is een mix van 1 en 2 samen met veel geknip en geplak.

Amsterdam1 full concert only schijnt er ook aan te komen volgens mij bronnen.

Prettige dag verder ...

op naar CARDIFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF! I'll go crazzyyyy
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:45 schreef kibber het volgende:

[..]

Hmm ja ik stond in de eerste rij met hekken dus dat weet ik niet. Maar wij konden rustig vrijuit rondlopen en aansluiten bij de andere rij als we daar behoefte aan zouden hebben... We moeten tot een uur of 3 ook nog het terrein verlaten, daarna gingen ze polsbandjes uitdelen en mocht het niet meer...
Is die DVD echt de moete waard? is het beeld een beetje oke? Ik heb hem wel zien staan maar heb even overgeslagen.
7x naar U2 in één tour hahaha. Ik vind eht geweldig hoor, maar heb je zelf niet zoiets van: nu heb ik het wel gezien?
[..]

Ja, daaraan zal ze niet meedoen. Maar al had ze mee kunnen doen dan kan je van tevoren al voorspellen dat ze volgens de 'officiële' telling niet had gewonnen.
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71811149
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:


Uit Dagblad De Limburger van vandaag.
Grappig. Maar eh, "zelfbenoemde rockgod"? Ik kan me niet heugen dat Bono ooit aan zulke zelfverheerlijking heeft gedaan.
pi_71811713
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Grappig. Maar eh, "zelfbenoemde rockgod"? Ik kan me niet heugen dat Bono ooit aan zulke zelfverheerlijking heeft gedaan.
Vond 't ook een typische opmerking. Ach, zo'n journalist wil er ook wat van maken .
pi_71813903
quote:
Aung San Suu Kyi gaat in beroep

De Birmese oppositieleidster Aung San Suu Kyi gaat in beroep tegen haar veroordeling tot nog eens anderhalf jaar huisarrest. Volgens haar advocaat is het vonnis juridisch volkomen fout.

Suu Kyi is veroordeeld omdat zij de voorwaarden van haar huisarrest heeft geschonden toen de Amerikaan John Yettaw haar ongevraagd bezocht. Yettaw kreeg zeven jaar dwangarbeid.

Westerse landen hebben het vonnis scherp veroordeeld. Ook VN-topman Ban Ki-moon is teleurgesteld. Volgens hem lijk het erop dat de Birmese junta Suu Kyi voor de verkiezingen van volgend jaar buitenspel wil zetten.
http://www.nos.nl/nosjour(...)kyigaatinberoep.html
pi_71814762
Is die birmese oppisitieleidster die dame die bij de U2 concerten te zien is? Door haar hoofd als masker op tientallen jongeren op te laten komen?
pi_71814866
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:11 schreef kreuk050 het volgende:
Is die birmese oppisitieleidster die dame die bij de U2 concerten te zien is? Door haar hoofd als masker op tientallen jongeren op te laten komen?
.
pi_71816018
Waarom hoor ik Bono dan niet over dit nieuwsbericht schreeuwen? Ik zou zeggen kom met een Youtube filmpje om te zeggen hoe belachelijk je dit vind, doe iets!!
pi_71818405
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:50 schreef kreuk050 het volgende:
Waarom hoor ik Bono dan niet over dit nieuwsbericht schreeuwen? Ik zou zeggen kom met een Youtube filmpje om te zeggen hoe belachelijk je dit vind, doe iets!!
U vraagt, wij draaien:
quote:
U2 speak out over Suu Kyi verdict

Published Date:
12 August 2009

U2 have condemned the Burmese government as a "bunch of crooks" for the "mock trial" of Aung San Suu Kyi.
The band - huge critics of the regime - were angered by the further 18-month house arrest of the pro-democracy leader.


U2 have spoken out about Aung San Suu Kyi's trial

They said in a statement: "This bunch of crooks that call themselves a government continue to rob the people of Burma of their rightful leader - this mock trial and its sham verdict is a signal not of junta strength but of fear and cowardice, fear of a 64-year-old woman whom they dare not even let walk down the street."

It went on: "What Aung San Suu Kyi and her colleagues stand for cannot be locked up. The abuse of law and the use of military force to attempt to silence Burmese campaigners will not stop their calls for freedom and democracy being heard around the world."

During their current world tour, U2 hold a 'Walk On' spot during which they highlight the leader's plight and ask fans to wear Suu Kyi masks.

The band are due to perform the first UK show of the tour on Friday at Wembley Stadium.
pi_71819832
Dat maakt Bono geloofwaardig.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:45:16 #165
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71841197
het gewoon een zooitje in dat Birma, maar ja na het vietnam drama zal de VS er wel geen acties ondernemen he. En er zit geen olie in de grond.

Vind de U2 acties om hiervoor aandacht te vragen prima, maar het heeft dus geen effect tot nu toe.

Walk on ... waaaaalk on ....
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71854106
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:34 schreef empee1977 het volgende:

[..]

idd alleen in Dublin gaat dat zo, maar daar mocht je volgens de newspaper niet 16h00 queuen .. ik was er om 14u45 en dus net op tijd voor de circle. Maar Parijs, Gelsenkirchen of Amsterdam 1 en 2. Ineeeeeeeens breekt er paniek uit en vooral bij 1 was het best heftig ineens. Kon nog net mijn flessie en tas grijpen. De rest : luchtbed, klapstoelen waren rijp voor de sloop. Heb mij prima vermaakt bij J tijdens dag1 vooran en dag2 in G vooran. Leuke lui .. altijd natuurlijk de rotte appels die willen voordringen. Eentje was zo slim om achter mij te gaan staan, want die had ik de trap afgekickt. Dag2 was beter qua organisatie. Securioty kwam vak in om nummers te kijken en langzaam ging het vak vol. Ook hier stond ik vooraan bij het klaphekkie. Als ikd ie beelden op youtube zie nu dan denk ik echt vet .... haha...alleen die regen was minder met dat gore zeil over ons heen.

Tot U2010 dan maar he ...
In Gelsenkirchen paniek? helemaal niet 50x beter als Arnhem. Stond bij Tunnel 2 en kon rustig op me plekje blijven zitten tot 5 minuten voordat poortjes open gingen, security had netjes hekken geplaatst en lintjes gespannen etc.
En vind het meer dan normaal dat je lekker voor je plekje mag sprinten / rennen als je op je bek gaat is het je eigen fout.
pi_71856512
blijkbaar heeft The Edge ook een twitter; http://www.twitter.com/360FromTheEdge . Of wisten jullie die-hard U2fans dat allang ? zal wel...
pi_71857678
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:45 schreef empee1977 het volgende:
het gewoon een zooitje in dat Birma, maar ja na het vietnam drama zal de VS er wel geen acties ondernemen he. En er zit geen olie in de grond.

Vind de U2 acties om hiervoor aandacht te vragen prima, maar het heeft dus geen effect tot nu toe.

Walk on ... waaaaalk on ....
Diplomatieke maatregelen zijn al jaren van kracht, kijk maar eens op http://en.wikipedia.org/w(...)nd_the_United_States. De VS en de EU hebben een krachtige boycot op Myanmar. Dat is heel wat actie, vergelijk maar eens met Tibet. Het volk daar wordt minstens zo onderdrukt, maar op China rust geen enkele sanctie. Sterker nog, het is China die met sancties dreigt als een ander land ook maar de naam 'Dalai Lama' noemt.

Militaire actie moet je niet willen, in Irak hebben we wel gezien dat het met geweld installeren van democratie geen oplossing is. Ik kan me ook niet voorstellen dat U2 daar achter zou staan.

Verder moet je niet te veel verwachten. Je zegt dat de acties van U2 tot nog toe geen effect hebben, maar wat had je verwacht? Dat de VS opeens de straaljagers uit de hangars zouden halen en Suu Kyi gingen bevrijden?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:50:03 #169
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71868732
Ik stond bij tunnel1 en daar was de organisatie SLECHT. Pas om 11u00 werd de boel afgezet. Paniek nee, ik heb rustig kunnen blijven zitten. Die lintjes waren bij ons al door voordat de gate open was ...
Rennen hoort er absoluut bij, maar kan niet tegen mensen die dus over de hekken springen die als laatste komen. Arnhem? Ehm 2001? Ja dat was helemaaal slecht toen ....
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:58 schreef Downtime het volgende:

[..]

In Gelsenkirchen paniek? helemaal niet 50x beter als Arnhem. Stond bij Tunnel 2 en kon rustig op me plekje blijven zitten tot 5 minuten voordat poortjes open gingen, security had netjes hekken geplaatst en lintjes gespannen etc.
En vind het meer dan normaal dat je lekker voor je plekje mag sprinten / rennen als je op je bek gaat is het je eigen fout.
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:50:25 #170
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71868741
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:36 schreef randomosity het volgende:
blijkbaar heeft The Edge ook een twitter; http://www.twitter.com/360FromTheEdge . Of wisten jullie die-hard U2fans dat allang ? zal wel...
wist ik al
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:51:13 #171
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71868758
[quote]Op donderdag 13 augustus 2009 17:58 schreef Downtime het volgende:

[..]

In Gelsenkirchen paniek? helemaal niet 50x beter als Arnhem. Stond bij Tunnel 2 en kon rustig op me plekje blijven zitten tot 5 minuten voordat poortjes open gingen, security had netjes hekken geplaatst en lintjes gespannen etc.
En vind het meer dan normaal dat je lekker voor je plekje mag sprinten / rennen als je op je bek gaat is het je eigen fout.
[/quote

Dit ging over amsterdam1 .. .niet over gelsenkirchen trouwens.
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71868763
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:36 schreef randomosity het volgende:
blijkbaar heeft The Edge ook een twitter; http://www.twitter.com/360FromTheEdge . Of wisten jullie die-hard U2fans dat allang ? zal wel...
Uiteraard
pi_71869149
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:36 schreef randomosity het volgende:
blijkbaar heeft The Edge ook een twitter; http://www.twitter.com/360FromTheEdge . Of wisten jullie die-hard U2fans dat allang ? zal wel...

uiteraard... heb zelfs toen gereageerd toen hij foto's van de file bij Amsterdam had neergezet, bleek dat ze gewoon naast me in de file hebben gestaan voor 2 seconden! Opeens scheerden er een paar geblindeerde busjes met Duits kenteken over de vluchtstrook langs de file, maar kwamen even een soort van knel te zitten bij de afrit.. Toen dachten we in de auto... het zullen ze toch niet zijn he.. Later zag ik op the Edge zijn twitter foto's die vanuit de busjes zijn genomen op hetzelfde punt
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:13:43 #174
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71869284
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:07 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

uiteraard... heb zelfs toen gereageerd toen hij foto's van de file bij Amsterdam had neergezet, bleek dat ze gewoon naast me in de file hebben gestaan voor 2 seconden! Opeens scheerden er een paar geblindeerde busjes met Duits kenteken over de vluchtstrook langs de file, maar kwamen even een soort van knel te zitten bij de afrit.. Toen dachten we in de auto... het zullen ze toch niet zijn he.. Later zag ik op the Edge zijn twitter foto's die vanuit de busjes zijn genomen op hetzelfde punt
Grappig

Ik zit ff te kijken, ik zie die niet hoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 14-08-2009 10:20:20 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71869785
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Grappig

Ik zit ff te kijken, ik zie die niet hoor.
Deze denk ik? http://twitpic.com/bfhb8
Alleen is die van 24 juli, maar het is wel in Nederland volgens mij.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:34:07 #176
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71869866
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Deze denk ik? http://twitpic.com/bfhb8
Alleen is die van 24 juli, maar het is wel in Nederland volgens mij.
Oh ja ik zat bij de speeldata te kijken.
quote:
jansurfs on July 25, 2009
Why is the steering wheel on the left??? That seems backwards
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71871973
ja die foto. Er was ook een andere foto waar je zeg maar de omgeving zag wat je vanaf de file zag, en daar zag je die Volvo garage op waar we naast stil stonden

edit: http://twitpic.com/b5awu dat was deze foto.. ik herkende het uitzicht haha stonden langs dezelfde route stil
pi_71873789
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:45 schreef empee1977 het volgende:
het gewoon een zooitje in dat Birma, maar ja na het vietnam drama zal de VS er wel geen acties ondernemen he. En er zit geen olie in de grond.

Vind de U2 acties om hiervoor aandacht te vragen prima, maar het heeft dus geen effect tot nu toe.

Walk on ... waaaaalk on ....
U2 is natuurlijk ´maar´ een rockband. Deze regimes trekken zich niks aan van internationale sancties die ze beperkt in hun vrijheid en handelen. Het maakt dit soort regimes niks uit dat hun volk niks te eten heeft zolang ze er zelf maar wampjes bij zitten. Daar veranderd U2 niks aan.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:54:20 #179
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71877014
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:05 schreef kibber het volgende:

[..]

U2 is natuurlijk ´maar´ een rockband. Deze regimes trekken zich niks aan van internationale sancties die ze beperkt in hun vrijheid en handelen. Het maakt dit soort regimes niks uit dat hun volk niks te eten heeft zolang ze er zelf maar wampjes bij zitten. Daar veranderd U2 niks aan.
U2 in hun eentje niet. Maar alle kleine beetjes helpen. Door dit aan te kaarten, bereiken ze miljoenen mensen die het anders was ontgaan.

Je kunt ook zeggen: zo'n regime trekt zich toch van niemand iets aan, en helemaal niéts doen. Maar dán weet je zéker dat je niets zult bereiken.

Wat je trouwens sowiesó al bereikt door dit zo breed onder de aandacht te brengen, is morele steun voor het slachtoffer. Dit sijpelt heus wel door.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_71885110
Yooo!!
Hier nog Fok!kers die zaterdag 15/08 naar Wembley gaan?
Wij staan vanaf s' ochtends in de rij bij ingang B & C.

Herkenbaar aan:
* NL vlag (op de grond).
* Zwart shirt met Bono's "Fish Can Fly" tekening!
* Hoop snaai & drinken.
* Blauwe Tesco's tas.

Ik luister naar de naam: YOURI (die van de vervelende Essent reclame).

Stuur anders ff een PM en misschien heb ik s' ochtends nog tijd om te reply-en!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71890368
http://ow.ly/15L3Rc
quote:
Today, U2 played their first of two concerts in London - the last city of the European leg to receive two concerts. They seemed to be playing it very safe setlist-wise with the tabloid media's reviewers presumably attending in droves, though Stuck In A Moment was victim to some errors. Then the band threw in a considerable surprise: at the end of the main set, One was followed by Mysterious Ways (which featured an extremely brief Norwegian Wood snippet at its end). Although Mysterious Ways has often been second-last in both main sets and encores, this is the first time it has ever actually been a main set closer.

As a matter of interest, the Desmond Tutu intro was again before One rather than Streets. The full setlist was:

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
London Calling (snippet) / Beautiful Day / London Bridge Is Falling Down (snippet) / Blackbird (snippet)
Elevation
I Still Haven't Found What I'm Looking For / Movin' On Up (snippet)
Stuck In A Moment
Unknown Caller
The Unforgettable Fire
City Of Blinding Lights
Vertigo
Crazy Tonight / Two Tribes (snippet) / O Come All Ye Faithful (snippet)
Sunday Bloody Sunday / Rock The Casbah (snippet)
Pride (In The Name Of Love)
MLK
Walk On / You'll Never Walk Alone (snippet)
Where The Streets Have No Name
One
Mysterious Ways / Norwegian Wood (snippet)

Encore(s):
Ultra Violet (Light My Way)
With Or Without You
Moment of Surrender
pi_71892454
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef Gert het volgende:

[..]

U2 in hun eentje niet. Maar alle kleine beetjes helpen. Door dit aan te kaarten, bereiken ze miljoenen mensen die het anders was ontgaan.

Je kunt ook zeggen: zo'n regime trekt zich toch van niemand iets aan, en helemaal niéts doen. Maar dán weet je zéker dat je niets zult bereiken.

Wat je trouwens sowiesó al bereikt door dit zo breed onder de aandacht te brengen, is morele steun voor het slachtoffer. Dit sijpelt heus wel door.
Klopt! Ik vergat er ook aan toe te voegen dat het ondanks alles heel goed is dat ze hier aandacht voor vragen.
pi_71893731
Heeft iemand trouwens nog een briljant idee?
Ik heb een puntdak in mijn kamer en om die punt op te vullen wil ik een U2 poster en mijn twee tour shirts ophangen.. Die poster gaat wel lukken.. maar ik zoek nog een leuke manier om die shirts op te hangen zonder en spijkers doorheen te slaan ofzo..
pi_71896177
t-shirts inlijsten?
pi_71898022
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:08 schreef Kidney_Bean het volgende:
t-shirts inlijsten?
Heb ik ook aan gedacht, maar je zit met dat puntdak... Je krijgt die lijst nooit netjes opgehangen
pi_71898838
quote:
Aung Sang Suu Kyi spreekt gezant

De Birmese opppositieleider Aung San Suu Kyi praat vandaag in Rangoon met de Amerikaanse senator Webb. Het gesprek vindt plaats in een gastenverblijf van het Birmese regime. Het is voor het eerst in lange tijd dat Suu Kyi een buitenlandse gezant spreekt.

De senator sprak eerder vandaag met de leider van Birmese junta, Than Shwe. Daarbij zou zijn afgesproken dat John Yettaw wordt vrijgelaten.

De Amerikaan kreeg deze week een celstraf van 7 jaar omdat hij zonder toestemming bij Aung Sang Suu Kyi op bezoek was geweest. Het huisarrest van Suu Kyi werd met 18 maanden verlengd.
pi_71911787
http://www.u2gigs.com/article532.html
quote:
London II setlist, 15/08


Today, U2 played their second of two concerts in London. The soundcheck featured two songs that have traditionally been paired together in U2's setlists, Until The End Of The World and New Year's Day. At some point on all four of the last tours, the former has come to immediately precede the latter in U2's setlists; it was rare on Vertigo, but on ZooTV, Popmart, and Elevation, it was a segue played often. Tonight, the pairing made its first 360 Tour setlist appearance, showing up early in the main set. Stay showed up for its fifth tour performance, while Bad was played for the fourth time on this tour. It looks like the movement of Desmond Tutu's speech to precede One rather than Streets has become a permanent change.

The full setlist was:

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day / London Bridge Is Falling Down (snippet)
Until The End Of The World / Break On Through (snippet)
New Year's Day
I Still Haven't Found What I'm Looking For / Stand By Me (snippet)
Stay (Faraway, So Close!)
Unknown Caller
The Unforgettable Fire
City Of Blinding Lights
Vertigo
Crazy Tonight
Sunday Bloody Sunday / Get Up Stand Up (snippet)
Pride (In The Name Of Love)
MLK
Walk On
Where The Streets Have No Name
One
Bad / Fool To Cry (snippet) / 40 (snippet)

Encore(s):
Ultra Violet (Light My Way)
With Or Without You
Moment of Surrender
pi_71916984
Ik ben terug

Twee concerten in Londen, drie van deze tour, in totaal 15. Ik heb altijd gezegd, als ik er 15 gezien heb mogen ze stoppen maar toen ik gisteravond weg liep uit Wembley, besloot ik dat 20 ook wel een leuk getal is

Ik ben verrot, maar ik ben heel blij dat ik gegaan ben, al heb ik de ogen uit mn kop gejankt tijdens New Years Day (voor de onwetenen, vriend overleed op nieuwjaarsdag). Ik wist dat ze hem zouden spelen, en twijfelde daarom even toen ik onverwachts kaarten kon krijgen voor het 2e concert. Vrienden hadden kaarten voor gisteren maar wegens omstandigheden konden zij niet gaan. En dus gingen mijn beste vriend en ik 2 keer. Super gewoonweg.
pi_71929659
quote:
Senator Webb vroeg Birma om vrijlating Suu Kyi

De Amerikaanse senator Jim Webb heeft de junta in Birma gevraagd om oppositieleider Aung San Suu Kyi vrij te laten. Het militaire regime verlengde het huisarrest van Suu Kyi onlangs met anderhalf jaar.

Alleen als zij weer een rol in de politiek kan spelen, kan Birma rekenen op Westerse hulp, zei Webb tegen de juntaleiding.

Webb slaagde er in Birma al in om de Amerikaan John Yettaw vrij te krijgen. Yettaw is de man die in mei naar het huis van Suu Kyi zwom en twee dagen bij haar bleef. Hij was, zo verklaarde hij zelf, door ‘god gezonden’. Yettaw vermoedde dat Suu Kyi omgebracht zou worden en wilde haar waarschuwen.

De Amerikaan werd opgepakt en kreeg zeven jaar dwangarbeid opgelegd.

'Betreurenswaardig'
Op een tussenlanding in Bangkok zei senator Webb dat hij niet achter het handelen van Yettaw staat. Hij noemde diens actie om naar Suu Kyi's huis te zwemmen "betreurenswaardig". Yettaw heeft volgens hem de belangen van Suu Kyi geschaad. De actie leverde haar de verlenging van haar huisarrest op.

Suu Kyi zat van de afgelopen twintig jaar veertien jaar in haar huis opgesloten. Volgend jaar zijn er verkiezingen gepland in Birma en door het verlengde arrest kan Suu Kyi niet meedoen.


Het leven van Yettaw
John Yettaw heeft een opmerkelijk leven achter de rug. Hij werd geboren in 1955 in Detroit, Michigan. Hij had een moeilijke jeugd. Op jonge leeftijd was hij het slachtoffer van mishandeling en toen hij een jaar of zeven was, overleed zijn moeder nadat ze langdurig alcoholist was geweest. Zijn vader had het gezin al geruime tijd verlaten.

In 1971 verliet hij zijn pleegouders. Eenmaal dakloos, lukte het de jonge Amerikaan niet om een woonruimte te vinden. Hij besloot om twee jaar lang in zijn auto te gaan wonen. Om toch nog aan wat geld te komen, ging hij het leger in. Hij liet zijn familie weten dat hij naar Vietnamoorlog gestuurd werd, maar volgens de officiële papieren klopt dat niet.

Volgens de rapporten had hij een dik jaar in West-Duitsland gediend en werd hij daarna ontslagen.

Vrouwen
Ook in de liefde werd Yettaw niet direct gelukkig. In totaal had de Amerikaan vier vrouwen. De langste relatie duurde twaalf jaar met zijn derde vrouw, met haar had hij maar liefst zes kinderen. Een van zijn zoons, Cliff, overleed na een motorongeluk en Yettaw begroef hem in zijn voortuin.

In de jaren negentig pakte de Amerikaan zijn leven weer op en besloot te studeren. Met succes: hij haalde zijn diploma in 1997 en studeerde cum laude af in drie verschillende vakken; psychologie, biologie en strafrecht. Bijna had hij zijn doctoraal gehaald, maar na een ruzie met een docent besloot hij daarmee in 2007 te stoppen.

De laatste twintig jaar heeft Yettaw niet meer fulltime gewerkt. Hij belandde weer in een dip. Ook fysiek ging het niet best meer, hij lijdt aan astma en diabetes. Zijn ex-vrouw vertelde tegen Newsweek dat hij een posttraumatisch stresssyndroom had en aan de drank geraakt zou zijn.

Birma
Yettaw ging in 2008 met zijn zoon op vakantie naar Azië en raakte gefascineerd door de Birmese oppositieleider Aung San Suu Kyi. Hij regelde een visum voor Birma en zwom op 30 november 2008 voor het eerst naar het huis van Suu Kyi.

Hij bleef ook toen twee dagen bij haar en kreeg een aantal boeken van haar. Toen hij terugzwom, zouden verschillende politiemannen hem in het vizier gehad hebben, maar niemand ging tot arrestatie over.

Hij zou nog altijd bezig zijn met het terugbetalen van zijn reiskosten in 2008. Toch belette dit hem niet om in 2009 exact hetzelfde te doen, maar ditmaal met minder succes.
pi_71997213
Mijn filmpjes van: U2 - 2009-08-15 - London, United Kingdom [Wembley Stadium]









Super ervaring om het in Wembley mee te maken!
Heb nog mijn NL vlag op 1 van de bruggen gegooid... helaas werd deze er af gehaald door een roadie.

Voor de liefhebbers, beide Wembley concerten zijn reeds te downloaden via de bekende wegen.
Heb je geen route voor de bekende wegen, stuur een PM en je krijgt een Rapidshare linkje van me.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_72011803
Haha CoExist, ik zag jou met je vlag

Ik vond het erg tof!
pi_72015637
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:31 schreef Targapower het volgende:
Haha CoExist, ik zag jou met je vlag

Ik vond het erg tof!
Nice
Waar stond je zelf ?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_72039422
Ben ik trouwens de enige die de overgang van MLK in Beautiful Day een succes vindt? Ik luisterde vd week een goede bootleg van het Dublin concert waar ik ben geweest, en een opname uit Amsterdam en vooral van de laatste kreeg ik weer kippenvel. De eerste noten van Beautiful Day dreunen lekker door.



Ik kan echt niet wachten op de 2010 datums. Hopelijk vallen de Europese datums in de zomer zodat ik erbij kan zijn. Ik ben één keer in Amsterdam en één eker in Dublin geweest, maar ik ben bang dat ik volgend jaar vaker ga hahaha.

[ Bericht 0% gewijzigd door kibber op 20-08-2009 16:25:55 ]
pi_72040296
Ik wil volgend jaar ook weer!! Amsterdam de 20e was geweldig!!
pi_72046975
Voor U2.com leden:

U2 bring the 360° Tour to the Don Valley Stadium in Sheffield tonight and as a U2.com subscriber you can listen to it live online.

The show is being broadcast live in the UK on the Bauer Radio Network but for those of you outside the UK we'll be carrying an audio stream of the show on the U2.com subscriber site from around 8pm GMT.

Log in to U2.com later in the day for more detail - and enjoy the show!
pi_72047159
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:13 schreef kibber het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de overgang van MLK in Beautiful Day een succes vindt?
Die 2 nummers zijn toch helemaal niet achter elkaar gespeeld?
pi_72056800
Ook hier te beluisteren nu
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
Voor U2.com leden:

U2 bring the 360° Tour to the Don Valley Stadium in Sheffield tonight and as a U2.com subscriber you can listen to it live online.

The show is being broadcast live in the UK on the Bauer Radio Network but for those of you outside the UK we'll be carrying an audio stream of the show on the U2.com subscriber site from around 8pm GMT.

Log in to U2.com later in the day for more detail - and enjoy the show!

  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:48:56 #198
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_72057794
Lekker luisteren en nagenieten nu op Q radio

Schijnt alleen dat er via een andere stream al 6 nummers meer zijn gespeeld
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_72091357
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:58 schreef CoExist het volgende:

[..]

Nice
Waar stond je zelf ?
Ik had een zitplek, pal achter het podium. Erg fijne plekken.
En die stroom van mensen die naar het station liepen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:16:51 #200
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_72131522
Zo .. eindelijk tijd om ff te posten : CARDIFF WAS SUPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRr
WOW .. ik stond voor de verandering es niet in de golden circle. Maar wat een concert. Misschien wel een van de beste van deze tour. Ik ga niet stellen of ie beter of slechter was dan Amsterdam 1 en 2 of Dublin 1 en 2, maar de mannen knalden echt. Stay was adembenemend mooi gewoon (sinds arnhem 2001 niet meer echt live gehoord). Mysterious Ways was echt funky .... Bad was .... briljant (bono op gitaar!). Zoooveeeel emotie. Ook met MLK dat werd opgedragen aan een vriend van hun die was overleden. Je hoorde de tranen in de stem. Nu is het echt over voor mij met U2 dit jaar. De balans : 7 shows gezien : 5x golden circle op de eerste rij, 2x de lichtclawshow gezien. 600 foto's van alle concerten door heel Europa heen. Superherinneringen waar ik wel een boek mee kan vullen denk ik zo. Veel mensen ontmoet. Veel slaaptekort. Je komt nog es ergens he

Thanks U2 ... for this superb summer of 2009 ..
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_72146056
quote:
Belgische klimaatclip met U2

De Ierse band U2 heeft de rechten van de megahit Magnificent afgestaan ten bate van een klimaatdansclip van de Belgische regisseur Nic Balthazar.


De deelnemers van de Big Ask-clip, onder wie bekende Belgen, zullen een massachoreografie uitvoeren op het U2-nummer, aldus een persbericht van Greenpeace in België maandag.

Met de klimaatclip wil de Belgische koepelorganisatie Klimaatcoalitie laten zien dat veel mensen wakker liggen van de opwarming van de aarde. Het hoopt de politieke aandacht te trekken in aanloop naar de klimaattop van Kopenhagen die in november plaatsvindt.

Het is de tweede keer dat Balthazar een 'dansbetoging' tegen klimaatverandering vastlegt op video. De dansclip wordt zaterdag opgenomen op een strand in het Belgische Oostende. Er worden ongeveer tienduizend deelnemers verwacht.
"Yay, U2 + goed doel" of "nooo, U2 + dansclipje"?

The Big Ask is overigens een campagne van de bekende organisatie Friends of the Earth.
pi_72151815
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

"Yay, U2 + goed doel" of "nooo, U2 + dansclipje"?

The Big Ask is overigens een campagne van de bekende organisatie Friends of the Earth.
Ik zeg Yay. Friends of the Earth
  Moderator zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:00:21 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72250916
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_72354972
We moeten hier weer wat leven in blazen.
Iemand al nieuws over het vervolg van de tour?
#35.
  woensdag 2 september 2009 @ 09:17:47 #205
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72363174
Iemand Bono bij de Rob van Someren-show van Radio Veronica gehoord? Afgelopen donderdag was Bono in Hilversum, daar in de studio en heeft twee nummers live/akoestisch gezongen: Beautiful Day en One. Vooral One klikt erg mooi.

Zijn nog te downloaden op de Radio Veronica-site onder "Iets Gemist?". De moeite waard.
Smell the flowers while you can....
pi_72365081
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:17 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Iemand Bono bij de Rob van Someren-show van Radio Veronica gehoord? Afgelopen donderdag was Bono in Hilversum, daar in de studio en heeft twee nummers live/akoestisch gezongen: Beautiful Day en One. Vooral One klikt erg mooi.

Zijn nog te downloaden op de Radio Veronica-site onder "Iets Gemist?". De moeite waard.
Hij klinkt niet als Bono.. Ik voel dat ik hier in een grap loop...
  woensdag 2 september 2009 @ 11:18:15 #207
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72365587
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:55 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

Hij klinkt niet als Bono.. Ik voel dat ik hier in een grap loop...
Nee, maar vergeet niet dat hier niets "tussen" zit qua technologie. Gewoon Bono met een gitaar in een radiostudio. Dat klinkt anders dan op bijvoorbeeld CD. Maar goed, dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen.
Op sommige stukjes van de opnames ("uithalen") lijkt het me toch heel sterk dat het hem niet zou zijn?
Smell the flowers while you can....
  zondag 6 september 2009 @ 13:35:10 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72484305
Das echt geen bono het lijkt er nog niet eens op Bono's stem is veel rauwer, met een subtiel kraakje plus bono zingt valser

Dit is gewoon iemand met een dichtgeknepen strot , die sommige uithalen ietsjes in de buurt komt

Als het wel bono echt zou zijn knoop ik me ter plekke op
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72496871
Gister 2 CD singles gekocht van U2 - I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight.
Leuk gedaan met die remixes!

Helemaal tof dat je die 2 videoclips kan downloaden.
Die Live Action Version is echt gaaf!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_72499886
Het enige goede aan U2, is dat Muse in Amerika in hun voorprogramma staan
Assassin stabs you in your back.
pi_72502630
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
Het enige goede aan U2, is dat Muse in Amerika in hun voorprogramma staan
Ik vind het enige goede aan Muse dat ze in het voorprogramma van U2 staan
pi_72540621
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
Het enige goede aan U2, is dat Muse in Amerika in hun voorprogramma staan
ben fan van allebei, maar U2 staat bij mij toch een heel stukje hoger .
pi_72541118
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:17 schreef CoExist het volgende:
Gister 2 CD singles gekocht van U2 - I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight.
Leuk gedaan met die remixes!

Helemaal tof dat je die 2 videoclips kan downloaden.
Die Live Action Version is echt gaaf!
Lekker nummertje fantastische band gewoon
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_72604516
Ik heb een losse topic gemaakt, maar dit is gesloten. Voor mij is de de vraag iig nog actueel:
Hierbij de vraag uit het topic: U2: Extra concert in NL eind 2009???
------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of er nog iemand is dit het gehoord heeft, maar begin deze week hoorde ik s'middag op 3FM een kerel die beweerde dat MOJO een stadion in Nederland heeft geboekt voor U2 , ergens eind 2009.
Zijn bron zou een oom zijn die bij MOJO werkt.

Kan iemand dit via een andere bron bevestigen?

Het zou wel erg gaaf zijn om nog een keer te gaan.
------------------------------------------------------------------------------------
pi_72604794
Ik hoop dat die geruchten waar zijn youreckon. Maar dan blijft er één vraag, waarom zouden ze naar Nederland komen en niet naar London, Dublin of waar dan ook?
De bedoeling was dat er maar één concert in Nederland zou zijn en nu opeens drie?

Ik zal maar niet al te veel hoop hebben.
pi_72605848
Concerten waren nieteens uitverkocht dus ik betwijfel dat ze het eind van het jaar komen.
pi_72609857
Ik hoop op Belgie volgend jaar, ik verwacht helaas voor die tijd niets... als ze in September en Oktober Amerika hebben gedaan, zou er minstens weer een paar weken tussen moeten zitten voordat ze weer in Europa zouden touren -> dan kom je al zowat in december terecht, en in die feestdagenmaand, waarbij het niet echt gebruikelijk is om in stadions op te treden in de tijd van het jaar, gaan ze écht niet in NL optreden. Tenminste, ik kan het me niet voorstellen.
pi_72611155
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:43 schreef youreckon het volgende:
Ik heb een losse topic gemaakt, maar dit is gesloten. Voor mij is de de vraag iig nog actueel:
Hierbij de vraag uit het topic: U2: Extra concert in NL eind 2009???
------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of er nog iemand is dit het gehoord heeft, maar begin deze week hoorde ik s'middag op 3FM een kerel die beweerde dat MOJO een stadion in Nederland heeft geboekt voor U2 , ergens eind 2009.
Zijn bron zou een oom zijn die bij MOJO werkt.

Kan iemand dit via een andere bron bevestigen?

Het zou wel erg gaaf zijn om nog een keer te gaan.
------------------------------------------------------------------------------------
Nee hoor, ik zou daar zelfs geld durven zetten. Dat word op zn minst zomer 2010.
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 12:44:09 #219
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72611240
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:40 schreef Luni het volgende:
Concerten waren nieteens uitverkocht dus ik betwijfel dat ze het eind van het jaar komen.
Niet uitverkocht?

Er zijn altijd nog wat losse stoelen in een stadion te krijgen, niet naast elkaar. En van de allerduurste kaarten waren er ook nog een paar over.
Maar het zat bij beide concerten gewoon vol. Ik denk niet dat ze zich zorgen maken dat ze voor een halfleeg stadion komen te spelen.
Overigens vind ik het niet logisch dat ze eind van het jaar alweer zouden komen. Ik dacht dat "Songs of Ascent" min of meer op de plank klaarligt. Je zou verwachten dat die dan rond de kerst uitgebracht wordt en dat er daarna verder getourd wordt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_72629858
lollers, ik heb niet eens van Songs of Ascent gehoord

Dus we kunnen weer touren?
Ik dacht dat ik weer 5 jaar moest wachten voor de volgende tour
Ik ben blij!
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:02:48 #221
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72642236
Tja, hoe zit dat nou eigenlijk, met dat nieuwe album. Heb even wat rondgebrowsed. Het lijkt erop dat ze er zelf nog niet helemaal uit zijn hoe en wanneer.

Dit is het laatste "nieuws" dat ik erover kan vinden:
quote:
August 12, 2009: As we reported here, Sam O'Sullivan (Larry's drum tech) told fans in Zagreb that the band will stay in Vancouver after the 360 Tour ends in October to finish work on Songs of Ascent. He says the album should be out in December or early 2010. There are also other reports that Songs of Ascent will be the first (or one of the first) albums released on a new digital album format being created by the four major record labels.
De website voegt daaraan toe:
quote:
For what it's worth, Sam has been pretty reliable over the years about this kind of stuff.
In juni echter, werd dit nog gemeld door Bono:
quote:
U2 zal dit jaar geen nieuw album meer uitbrengen, zo zegt Bono in een interview met de Ierse krant The Independent.
Vlak na de release van No line on the Horizon liet Bono nog weten dat de opvolger van dat album nog dit jaar in de winkels zou liggen.
Het nieuwe album zou Songs of Ascent heten, en zou zelfs al grotendeels klaar zijn.
Verder heeft de site een "possible songs mentioned"- lijst gemaakt:

  • "Kingdom" - this is apparently the name of the song U2 is using as the intro music when the band takes the stage on the U2 360 Tour
  • "Tripoli" (unused from No Line On The Horizon)
  • "Winter" (unused from No Line On The Horizon)
  • "Every Breaking Wave" (Bono told Rolling Stone this is a "surging anthem" and would be the first single.)
  • "If I Could Live My Life Again" - Bono says this song is "inspired by the great Argentinian poet Jorge Luis Borges." Bono said he had just begun the song while speaking with author Michka Assayas in December, 2005. Their interview appears as the extra material in the paperback version of Bono in Conversation with Michka Assayas.
  • "Love Is All We Have Left" - a song Bono named during his May, 2006, trip to Africa as one that he had recently written. "It’s like an old Broadway tune. I thought it was a Frank Sinatra song," Bono said.
  • "North Star", a song from the How To Dismantle an Atomic Bomb sessions which included a guest organ appearance from Michael W. Smith. In this CCM article, Smith describes the song as a tribute to Johnny Cash.
  • "Mercy", one of the last songs to get cut from How to Dismantle an Atomic Bomb, described in Blender magazine as "a six-and-a-half-minute outpouring of U2 at its most uninhibitedly U2-ish"
  • "Lead Me In The Way I Should Go" -- a contender for Atomic Bomb first mentioned in this February, 2003, interview with Bono in Grammy Magazine
  • "You Can't Give Away Your Heart" - a contender for Atomic Bomb first mentioned in SPIN magazine
  • Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
      Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:24:17 #222
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_72642911
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_72645731
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:24 schreef Gert het volgende:

    Lekker nummer!
    pi_72902189
    http://www.muziek.nl/page(...)2025th%20Anniversary



    Hebbuh! !
    Toch wel een van m'n meest favoriete U2-albums .


    25 pond bij Amazon.co.uk voor de super de luxe version : http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=unforgettable+fire+remastered&x=0&y=0
    pi_72903074
    Heel veel
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 13:29:31 #226
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_72903470
    Afgelopen zondag een live-debuut in Chicago: Your Blue Room:



    Het nummer is afkomstig van het album Original Soundtracks 1, dat U2 in 1995 met Brian Eno opnam onder het pseudoniem "The Passengers". (zie ook wiki)
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_72908256
    Een artikel op U2Gigs over het vervolg van de tour in 2010
    http://www.u2gigs.com/article557.html
      zaterdag 19 september 2009 @ 22:00:54 #228
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_72917789
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:02 schreef Gert het volgende:
    Tja, hoe zit dat nou eigenlijk, met dat nieuwe album.
    Nieuw album? Maar .. maar.. U2 maakt toch gemiddeld gezien 1 album per 4 jaar?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_72926352
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 22:00 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Nieuw album? Maar .. maar.. U2 maakt toch gemiddeld gezien 1 album per 4 jaar?
    Anders lees je het topic (/ de topicreeks) even door.

    En zo uitzonderlijk is een nieuw album tijdens de tournee van het vorige album niet. Dat gebeurde immers ook met Zooropa tijdens de tour van Achtung Baby (ZooTV).
      zondag 20 september 2009 @ 10:57:42 #230
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_72926392
    quote:
    Op zondag 20 september 2009 10:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Anders lees je het topic (/ de topicreeks) even door.

    En zo uitzonderlijk is een nieuw album tijdens de tournee van het vorige album niet. Dat gebeurde immers ook met Zooropa tijdens de tour van Achtung Baby (ZooTV).
    Toen Zooropa uitkwam was ik 5
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 20 september 2009 @ 16:54:19 #232
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_72938060
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_73031866
    U2 is twee keer genomineerd voor de MTV Europe Music Awards dat plaats zal vinden in Berlijn op 5 november 2009. U2 is genomineerd voor Best Live Act en Best Rock.
    Stemmen kan hier;
    http://ema.mtv.co.uk/vote
      woensdag 23 september 2009 @ 10:45:33 #234
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73031939
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
    http://www.muziek.nl/page(...)2025th%20Anniversary

    [ afbeelding ]

    Hebbuh! !
    Toch wel een van m'n meest favoriete U2-albums .


    25 pond bij Amazon.co.uk voor de super de luxe version : http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=unforgettable+fire+remastered&x=0&y=0
    Hebben, geweldig album!
    Smell the flowers while you can....
      woensdag 23 september 2009 @ 10:45:47 #235
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_73031948
    quote:
    ik zag em ook
    geweldig hij leek ook nog best wel goed op Bono ( uiterlijk dan )
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      woensdag 23 september 2009 @ 11:49:37 #236
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73033796
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef _evenstar_ het volgende:

    [..]

    ik zag em ook
    geweldig hij leek ook nog best wel goed op Bono ( uiterlijk dan )
    Eerste deel: mee eens.
    Tweede deel (uiterlijk): niet mee eens.
    Smell the flowers while you can....
    pi_73064185
    Voorlopige tour data voor 2010:

    Date: Location (Pre-sale date if given / Public sale date if given)
    10 August 2010: Commerzbank Arena, Frankfurt, Germany
    12 August 2010: AWD Arena, Hannover, Germany
    15 August 2010: CASA Arena Horsens, Horsens, Denmark (29 September / 3 October)
    20 August 2010: Olympic Stadium, Helsinki, Finland (29 September / 5 October)
    25 August 2010: Luzhniki Stadium, Moscow, Russia
    30 August 2010: Ernst Happel Stadium, Vienna, Austria (29 September / 3 October)
    3 September 2010: Olympic Stadium, Athens, Greece
    6 September 2010: Ataturk Olympic Stadium, Istanbul, Turkey
    15 September 2010: Olympic Stadium, Munich, Germany
    18 September 2010: Stade de France, Paris, France
    29 September 2010: Olympic Stadium, Seville, Spain
    2 October 2010: Estádio Cidade de Coimbra, Coimbra, Portugal

    Meer data worden nog bekend gemaakt.
    Bron: http://u2.com/tour/index/ en http://www.u2gigs.com/
    pi_73064701
    Waah vet. Hopelijk doen ze ook weer Nederland aan.
      donderdag 24 september 2009 @ 12:18:53 #240
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73065776
    Gaaaaaaf !!
    Smell the flowers while you can....
    pi_73077657
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 11:44 schreef Bronson het volgende:
    Waah vet. Hopelijk doen ze ook weer Nederland aan.
    ik zou er niet op rekenen....

    Denk dat er nog wel een concert in Brussel komt.

    Zit te twijfelen, of ik dan naar Hannover of Brussel ga.

    Allebei wel mooi 3 uur rijden.

    En ik baal er van dat die presale NU al van start gaat!
    Het duurt potverdorie nog een dik jaar!!!
    pi_73078503
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 18:47 schreef Murray het volgende:

    En ik baal er van dat die presale NU al van start gaat!
    Wát?

    Mensen een beetje de tijd geven om na te denken wanneer ze naar een concert zouden willen en kunnen gaan is te veel gevraagd?

    Trouwens: U2 in Rusland! Eerste keer, toch?
      donderdag 24 september 2009 @ 23:28:43 #243
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_73087982
    Yeah! Zolang geen Belgie wordt aangekondigd, kan ik nog kiezen tussen Parijs, Hannover en Frankfurt. Is dan wel minimaal 3 uur rijden maargoed. Of ik pak me een vakantie naar Oostenrijk rond die tijd

    Neem aan dat de betalende members weer voorrang krijgen?
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_73088214
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 19:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Wát?

    Mensen een beetje de tijd geven om na te denken wanneer ze naar een concert zouden willen en kunnen gaan is te veel gevraagd?

    Trouwens: U2 in Rusland! Eerste keer, toch?
    Er gaan maar 3 shows nu al in de verkoop. Zie het lijstje.
    Ik denk dat ik ook naar Brussel ga als die er nog bij komt en op een datum is dat ik niet met school zit... Anders toch maar Duitsland
    pi_73089028
    zit ook te wachten op de datum van Brussel, hopelijk plannen ze het een beetje redelijk....
    pi_73090960
    Wij gaan naar Parijs Mocht Engeland nog in de verkoop gaan koop ik die wel op de normale manier
      vrijdag 25 september 2009 @ 09:29:26 #247
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73092243
    Hopelijk Brussel. En Nederland.

    Anders toch maar naar Duitsland denk ik.
    Smell the flowers while you can....
    pi_73093099
    Vet!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73093623
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73095721
    Als ze weer kaartjes van 30 euro hebben en op fietsafstand van mij optreden ben ik erbij
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 12:46:40 #252
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_73097264
    Dat wordt dan flink dringen, bij de concerten die in de buurt van Nederland worden gegeven. Zeker als het bij één concert blijft, in Brussel en Hannover.

    Als Songs of Ascent dan nog niet uitgebracht is, en het is "gewoon" een voortzetting van de huidige tour met vrijwel dezelfde setlist, ga ik niet denk ik. Vind twee keer per tour wel genoeg. Maar kan best zijn dat ik daar straks heel anders over denk, als de voorverkoop-koorts van Brussel en Hannover start.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_73116094
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 12:46 schreef Gert het volgende:
    Dat wordt dan flink dringen, bij de concerten die in de buurt van Nederland worden gegeven. Zeker als het bij één concert blijft, in Brussel en Hannover.

    Als Songs of Ascent dan nog niet uitgebracht is, en het is "gewoon" een voortzetting van de huidige tour met vrijwel dezelfde setlist, ga ik niet denk ik. Vind twee keer per tour wel genoeg. Maar kan best zijn dat ik daar straks heel anders over denk, als de voorverkoop-koorts van Brussel en Hannover start.
    Ik vraag me inderdaad ook een klein beetje af of ik ga. Ik wil misschien naar de twee Duitse concerten maar als de setlist vrijwel ongewijzigd blijft is het inderdaad een beetje teveel van het goede..
    pi_73117160
    Ik hoor net uit een betrouwbare bron dat als je nu je www.U2.com subscription verlengd een pre-sale code ontvangt voor de 2010 tour.

    Mijn subscription loopt 15/12 af dus verlengen is voor mij geen probleem.
    Maar toch 'n beetje sneu voor de mensen die in februari lid geworden zijn...

    Ik zal morgen 'ns ff kijken of ik ga verlengen.
    Heb in het verleden als 'ns eerder vervroegd verlengd met als resultaat dat ik al die www.U2.com membership gifts dubbel kreeg.
    Met het gevolg dat ik nog maanden aan het heen weer mailen ben om het meest recente gift alsnog te krijgen.
    (Tot nu toe altijd wel gekregen trouwens).

    Nog mensen interesse bij www.U2.com Slane Castle t-shirts?
    Heb 2 verschillende...
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
      Moderator zaterdag 26 september 2009 @ 01:17:23 #256
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_73117637
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 23:59 schreef kibber het volgende:

    [..]

    Ik vraag me inderdaad ook een klein beetje af of ik ga. Ik wil misschien naar de twee Duitse concerten maar als de setlist vrijwel ongewijzigd blijft is het inderdaad een beetje teveel van het goede..
    Ik hoop dat ze niet op de "automatische piloot" hun tour vervolgen, maar dat er in de tweede European leg echt wat veranderd is, qua set. Ik denk het overigens niet. Want de gebieden die tot nu toe niet bestreken zijn, België, Denemarken etc, willen óók de huidige setlist zien. En dan kunnen verwende mensen zoals wij hier, die al een of meerdere concerten van deze tour hebben gezien, wel gaan roepen dat ze met wat nieuws moeten komen, maar dat is niet reëeel.
    Aan de andere kant: het moét haast wel dat "Songs Of Ascent" tegen die tijd uitgebracht is. Het zou raar zijn als ze daar niets van in de setlist invoegen.
    Ach fuck, ik wil gewoon weer tickets.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_73118615
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 01:17 schreef Gert het volgende:

    [..]

    Ik hoop dat ze niet op de "automatische piloot" hun tour vervolgen, maar dat er in de tweede European leg echt wat veranderd is, qua set. Ik denk het overigens niet. Want de gebieden die tot nu toe niet bestreken zijn, België, Denemarken etc, willen óók de huidige setlist zien. En dan kunnen verwende mensen zoals wij hier, die al een of meerdere concerten van deze tour hebben gezien, wel gaan roepen dat ze met wat nieuws moeten komen, maar dat is niet reëeel.
    Aan de andere kant: het moét haast wel dat "Songs Of Ascent" tegen die tijd uitgebracht is. Het zou raar zijn als ze daar niets van in de setlist invoegen.
    Ach fuck, ik wil gewoon weer tickets.
    Naja. Ik denk ook dat ik het niet kan weerstaan. Ik zit zelf zeen beetje te twijfelen of ik niet naar één Duitse show ga, en dan naar Moskou. Waarom Moskou? Geen idee.. Ik plak er denk ik direct een vakantie aan vast...
      zaterdag 26 september 2009 @ 09:24:51 #258
    10863 AgeEll
    Caaartman, what a lovely voice
    pi_73119586
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 01:17 schreef Gert het volgende:

    [..]

    Ik hoop dat ze niet op de "automatische piloot" hun tour vervolgen, maar dat er in de tweede European leg echt wat veranderd is, qua set. Ik denk het overigens niet. Want de gebieden die tot nu toe niet bestreken zijn, België, Denemarken etc, willen óók de huidige setlist zien. En dan kunnen verwende mensen zoals wij hier, die al een of meerdere concerten van deze tour hebben gezien, wel gaan roepen dat ze met wat nieuws moeten komen, maar dat is niet reëeel.
    Aan de andere kant: het moét haast wel dat "Songs Of Ascent" tegen die tijd uitgebracht is. Het zou raar zijn als ze daar niets van in de setlist invoegen.
    Ach fuck, ik wil gewoon weer tickets.
    Metallica doet met de huidige tour het eerste concert in een land een cd setlist en de volgende shows een best off, dat werkt wel goed. Hun wisselen sowieso hun setlist behoorlijk, van de 18nr's, wisselen ze er 7/8 per concert, de nr's die ze wisselen zijn wel vaak hetzelfde.

    Hoop echt dat er nog wat data bijkomt van de jongens. Ik wil volgend jaar ook weer
    pi_73120000
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 00:51 schreef CoExist het volgende:
    Ik hoor net uit een betrouwbare bron dat als je nu je www.U2.com subscription verlengd een pre-sale code ontvangt voor de 2010 tour.

    Mijn subscription loopt 15/12 af dus verlengen is voor mij geen probleem.
    Maar toch 'n beetje sneu voor de mensen die in februari lid geworden zijn...

    Dat staat gewoon op de website Maar er komt gewoon een jaar bij, je betaald niet dubbel zeg maar.

    Presale and Presale Code Info
    Q - Do I have to be a U2.com Subscriber to participate in the U2.Com Tour Ticket presale?
    A - Yes, this pre-sale is only for Subscribers of U2.com who have purchased a Subscription and who have not already completed their presale ticketing opportunity. If you are not currently a subscriber click here to subscribe .

    Q - Do I have to be a U2.com Subscriber to participate in the U2.Com Tour Ticket presale?
    A - If you renew your U2.com subscription, a further 12 months will be added onto the current end of your existing subscription term and you will be emailed a new presale access code enabling you to buy up to FOUR tickets in the presales for 2010 shows.
    pi_73121459
    Volgens U2gigs gaat het gerucht dat de voglende Europese leg niet in Frankfurt begint maar in Rome.... Dat zou wel mooi zijn, dan ga ik lekker daarheen
    pi_73146103
    Ik log net in op U2.com
    En wat blijkt, ik heb zomaar een nieuwe pre-sale code zonder mijn subscription te hebben verlengd!

    Meer mensen met zoiets?
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
    pi_73146361
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 13:34 schreef CoExist het volgende:
    Ik log net in op U2.com
    En wat blijkt, ik heb zomaar een nieuwe pre-sale code zonder mijn subscription te hebben verlengd!

    Meer mensen met zoiets?
    Ik ook! Maar in de FAQ staat nog steeds dat je je inschrijving moet verlengen voor een nieuwe presalecode.

    Zouden ze per ongeluk codes hebben verspreid? Ik durf deze i.i.g. niet zonder meer te gebruiken, straks annuleren ze mijn aankoop.
    pi_73146732
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 13:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Ik ook! Maar in de FAQ staat nog steeds dat je je inschrijving moet verlengen voor een nieuwe presalecode.

    Zouden ze per ongeluk codes hebben verspreid? Ik durf deze i.i.g. niet zonder meer te gebruiken, straks annuleren ze mijn aankoop.
    The thought had crossed my mind...
    Heb natuurlijk wel 4 tickets voor Amsterdam besteld met die pre-sale code.
    Nahja, dan ga ik wel verlengen... al zitten er nog niet echt venue's bij waar ik heel erg graag naar toe wil.
    Stade de France is misschien wel tof... Wenen misschien ook nog wel.

    Het word ook een beetje teveel van het goede om U2 zovaak te zien, hoe tof de 360° Tour ook is.
    Heb nu Amsterdam & London aangedaan...dus ik hoop wel dat ze met iets vernieuwends komen...

    *EDIT*
    Wil ik net verlengen doet die fucking website van U2.com weer vaag met het doorlinken naar de shop!
    Nu eerst maar FireFox installeren...
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
    pi_73146791
    Deze codes zullen wel ongeldig verklaard worden wanneer ze erachter komen dat het fout gegaan is..
    pi_73146916
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 13:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
    Deze codes zullen wel ongeldig verklaard worden wanneer ze erachter komen dat het fout gegaan is..
    Zou leuk zijn als je in Moskou staat te blauwbekken met een goedkope fles wodka en je ticket is 1 keer ongeldig.
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
    pi_73147655
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 13:56 schreef CoExist het volgende:

    Stade de France is misschien wel tof...
    Ik was er 11 juli 2009, de sfeer was kut. Fransen weten niet hoe je een feestje moet bouwen.
    pi_73150807
    Die pre-sale code, die van mij is precies dezelfde als bij de eerste pre-sale. Ik heb gisteren het lidmaatschap al verlengd dus er zal wel een nieuwe komen lijkt me.

    De nieuwe code begint met een '2' volgens de FAQ.

    [ Bericht 49% gewijzigd door Miracle_Drug op 27-09-2009 16:34:22 ]
    pi_73155477
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:01 schreef CoExist het volgende:

    [..]

    Zou leuk zijn als je in Moskou staat te blauwbekken met een goedkope fles wodka en je ticket is 1 keer ongeldig.
    Moskou schijnt rond eind augustus rond de 20 graden te zijn dus dat zal wel los lopen . Maar inderdaad. Zuur is het wel!
    Ik moet nog maar even kijken of en waar ik heen ga. Opzich lijkt Moskou mij wel een gave stad om een keer geweest te zijn, dus misschien plak ik er een city trip aan vast.. Het schijnt alleen een gedoe te zijn om aan een visum te komen.
    Als Rome of Belgie ergens in augustus zijn overweeg ik om naar die concerten te gaan
    pi_73173994
    Als ik de gaten zie in de datums, dan denk ik wel dat er nog wat concerten bij komen. Ik hoop nog een keertje londen of zo...
    pi_73178515
    Ik heb nu een gebruikte code staan (this code has been used), en een nieuwe
    pi_73180214
    Yeah baby!

    Heb ook mijn nieuwe pre-sale code... in gif groene letters!
    Wederom "Horizon" member!
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
    pi_73180333
    http://member.u2.com/news/title/unforgettable-bonus
    quote:
    s we reported a couple of weeks ago, special formats of The Unforgettable Fire will feature bonus audio material and a DVD including music videos, a documentary and unreleased live footage from the Amnesty International Conspiracy of Hope Tour in 1986. Here's the 16 track listing for :

    The Unforgettable Fire Bonus Audio CD.

    Disappearing Act
    A Sort of Homecoming (live)
    Bad (live)
    Love Comes Tumbling
    The Three Sunrises
    Yoshino Blossom
    Wire (Kervorkian Remix)
    Boomerang I
    Pride (In The Name of Love)
    A Sort of Homecoming
    11 O'Clock Tick Tock
    Wire (Celtic Dub Mix)
    Basa Trap
    Boomerang II
    4th of July
    Sixty Seconds in Kingdom Come


    As the comments on our earlier story have been suggesting, The Unforgettable Fire - with the arrival of Brian Eno and Danny Lanois in the studio - has a special place in the heart for many fans and a lot of the tracks on this bonus CD have been unavailable for a long time.

    Two of the titles from those Slane Castle sessions have never been available: 'Yoshino Blossom', and 'Disappearing Act', which the band recently completed. A Sort of Homecoming and Bad are live versions, from The Unforgettable Fire Tour that were on the highly sought after collectors item EP Wide Awake in America.

    The version of 11 O'Clock Tick Tock was the b-side to 'Pride (In The Name of Love)' while Wire (Celtic Dub Remix) was previously on 7" vinyl given away free with NME in May 1985.

    And The Unforgettable Fire DVD Collection looks like this:

    The Unforgettable Fire
    Directed by Meiert Avis

    Bad
    Directed by Barry Devlin

    Pride (In The Name Of Love)
    Directed by Donald Cammell

    A Sort Of Homecoming
    Directed by Barry Devlin

    The Making Of The Unforgettable Fire - documentary
    Directed by Barry Devlin

    Additional Material

    U2 at A Conspiracy Of Hope Concert
    1. MLK
    2. Pride (In The Name Of Love)
    3. Bad
    Recorded live at Giants Stadium, New Jersey, USA, 15th June 1986

    U2 at Live Aid
    1. Sunday Bloody Sunday 2. Bad
    Recorded live at Wembley Stadium, 13th July 1985

    Pride (In The Name Of Love) - Sepia version
    Directed by Donald Cammell

    11 O'Clock Tick Tock - Bootleg version
    Live from Croke Park, Dublin, Ireland, 29th June 1985


    Looks like a great collection to go with the remastered album.
    Had de superdeluxe versie al bij Amazon in bestelling staan .
    pi_73182845
    ik zit nog te wachten op de datum van Brussel voordat ik verleng... dat zou de enige zijn die ik zou pakken.
    pi_73195273
    Volgens de Belgische media wordt Brussel 22 September link
    Nog maar een klein jaartje wachten dus
    pi_73201680
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 22:03 schreef Benigoi het volgende:
    Volgens de Belgische media wordt Brussel 22 September link
    Nog maar een klein jaartje wachten dus
    Op een woensdag.. Dan ga ik naar Parijs (al hoop ik nog steeds dat er nog eentje in Engeland komt)
      Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 12:22:54 #276
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_73206865
    Er zullen nog wel meer data bij komen. 18 september in Parijs en de 29e in Sevilla. Daar tussenin zit echt niet maar één concert in Brussel, lijkt me.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_73209917
    Een vriend van me had op de Britse radio gehoord dat Manchester, Amsterdam en nog wat andere plaatsen nog toegevoegd gaan worden. Als dat waar is, laat ik A'dam links liggen en ga ik naar Manchester (hoopte ik stiekum al op)

    [ Bericht 4% gewijzigd door Miracle_Drug op 29-09-2009 14:25:48 ]
    pi_73213305
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 14:19 schreef Miracle_Drug het volgende:
    Een vriend van me had op de Britse radio gehoord dat Manchester, Amsterdam en nog wat andere plaatsen nog toegevoegd gaan worden. Als dat waar is, laat ik A'dam links liggen en ga ik naar Manchester (hoopte ik stiekum al op)
    Hmmm Manchester is ook wel tof... Laten we het afwachten
      dinsdag 29 september 2009 @ 16:32:49 #279
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_73214016
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 14:19 schreef Miracle_Drug het volgende:
    Een vriend van me had op de Britse radio gehoord dat Manchester, Amsterdam en nog wat andere plaatsen nog toegevoegd gaan worden. Als dat waar is, laat ik A'dam links liggen en ga ik naar Manchester (hoopte ik stiekum al op)
    Damn ja dat zou wel heel vet zijn. Kijken wie ik meekrijg, anders wordt het gewoon Amsterdam of Brussel
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_73226649
    Ik ga sowieso denk ik, A'dam of Brussel
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 30 september 2009 @ 11:31:36 #281
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_73236714
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_73281064
    Van een collega hoorde ik dat hij contact had gehad met een roadie van U2 die op dit moment in de VS zit. De vertelde hem dat hij had gehoord dat U2 in oktober 2010 rond de 11e/13e zou gaan optreden in de Amsterdam ArenA.

    Het is natuurlijk niet heel erg betrouwbaar. Ik dacht, ik meld het toch even. Het is hier ook wel (te) rustig eigenlijk. Zo hebben we weer wat te speculeren.

    Ik hoop het tenminste wel
    pi_73297345
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 12:22 schreef Gert het volgende:
    Er zullen nog wel meer data bij komen. 18 september in Parijs en de 29e in Sevilla. Daar tussenin zit echt niet maar één concert in Brussel, lijkt me.
    Ik vind het zo kut dat Duitsland bijvoorbeeld ook al deze week in de voorverkoop gaat, terwijl je nog geeneens zeker weet of er nog concerten bijkomen voor bijvoorbeeld Amsterdam of Brussel.

    Op u2.com staat nog niks, maar krijg net een mailtje van eventim;

    Lieber Ticketalarm-Abonnent,
    wie soeben bekannt gegeben wurde, startet der offizielle Vorverkauf für die Konzerte von U2 in Frankfurt, Hannover und München am Samstag, 10.10.


    Waarom wachten ze niet nog een maandje, en maken dan meteen alle data in 1x bekend?

    Het duurt potverdorie nog een jaar.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:45:07 #284
    154446 steve-urkel
    Did I Do That??
    pi_73300881
    Boeit mij niet zoveel,

    ben in juli naar amsterdam geweest. Ga het nu proberen voor 'hannover'. Is voor mij net zover rijden (3 uurtjes)..
      Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:24:31 #285
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_73301877
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:27 schreef Murray het volgende:
    Waarom wachten ze niet nog een maandje, en maken dan meteen alle data in 1x bekend?

    Het duurt potverdorie nog een jaar.
    Een verklaring: aan het tempo waarin de voorverkoop gaat, kunnen ze afmeten hoeveel animo er nog is, en aan de hand daarvan bepalen hoeveel data er nog bij komen.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_73301912
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Ik was er 11 juli 2009, de sfeer was kut. Fransen weten niet hoe je een feestje moet bouwen.
    Sfeer vond ik nog meevallen, alleen de organisatie waarbij onze ingang bijna een half uur dicht gehouden werd was minder en nog wat andere onvolkomenheden in de organisatie.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
    pi_73304063
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 11:31 schreef Maraca het volgende:
    Mooie cover


    Mooie cover
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_73307654
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:27 schreef Murray het volgende:

    [..]

    Ik vind het zo kut dat Duitsland bijvoorbeeld ook al deze week in de voorverkoop gaat, terwijl je nog geeneens zeker weet of er nog concerten bijkomen voor bijvoorbeeld Amsterdam of Brussel.


    Dat dus. Als Parijs in de verkoop gaat voordat Engeland erbij komt durf ik het vast niet te laten lopen want stel dat er niets meer in Engeland gaat gebeuren.. Wanneer Engeland dan bijv een week later in de lijst komt zal ik niet blij zijn
    pi_73330355
    Inmiddels zijn er twee concerten in Denemarken gepland (één toegevoegd na de snelle uitverkoop van de eerste show) en lijkt Duitsland volgende week in de verkoop te gaan.
    quote:
    Next week, sales will begin for four more of U2's 2010 European concerts: those in Frankfurt (10 August 2010), Hannover (12 August 2010), Munich (15 September 2010), and Seville (29 September 2010).

    Seville's presale will run from Monday to Wednesday, while the three German presales will run from Tuesday to Thursday. The general sales will begin thereafter: Seville on Thursday 8 October and the three German shows on Saturday 10 October. Specific start times are as follows (all times are local to the venue).

    Seville

    Horizon subscribers: Monday, 5 October, 10am
    Breathe subscribers: Monday, 5 October, 3pm
    Boots subscribers: Tuesday, 6 October, 10am
    Magnificent subscribers: Tuesday, 6 October, 3pm

    The presale for all subscriber groups finishes at midday on Wednesday, 7 October.

    The public sale begins at 10am on Thursday, 8 October. Both presale and public sale are being handled by Ticketmaster.es.

    Frankfurt, Hannover, Munich

    Horizon subscribers: Tuesday, 6 October, 10am
    Breathe subscribers: Tuesday, 6 October, 3pm
    Boots subscribers: Wednesday, 7 October, 10am
    Magnificent subscribers: Wednesday, 7 October, 3pm

    The presale for all subscriber groups finishes at midday on Thursday, 8 October.

    The public sales for all three shows begin at 9am on Saturday, 10 October. Both presales and public sales are being handled by Eventim.de.
    Ik weet niet of ik hier gelukkig mee ben eigenlijk, ik wil wel eens weten welke steden ze nog meer aan gaan doen en daarna beslissen waar ik heen wil...
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:37:39 #290
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_73510951
    U2 treedt op 22 september 2010 in het Koning Boudewijn Stadion in Brussel op, aldus StuBruRadio zojuist. Tickets te koop vanaf 17 oktober.
    pi_73512626
    Ik gok toch nog op een terugkeer naar A'dam denk ik, vind Brussel net wat te ver weg.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:54:24 #292
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_73513661
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 08:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
    U2 treedt op 22 september 2010 in het Koning Boudewijn Stadion in Brussel op, aldus StuBruRadio zojuist. Tickets te koop vanaf 17 oktober.
    Zou goed kunnen, er zit een groot gat tussen 18 sept (Parijs) en 29 sept (Sevilla). Ook Nederland zou daar nog tussenin gepland kunnen gaan worden.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:05:43 #293
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_73513955
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 10:54 schreef Gert het volgende:

    [..]

    Zou goed kunnen, er zit een groot gat tussen 18 sept (Parijs) en 29 sept (Sevilla). Ook Nederland zou daar nog tussenin gepland kunnen gaan worden.
    Die datum van Brussel is iig definitief . StuBru geeft daarvoor kaarten weg: http://www.stubru.be/prog(...)icketvooru2inbrussel
    pi_73515534
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik gok toch nog op een terugkeer naar A'dam denk ik, vind Brussel net wat te ver weg.
    Ik denk niet dat ze volgend jaar nog naar Amsterdam komen. De kans lijkt me veel groter dat ze een tweede concert toevoegen in Brussel. (er zit dan momenteel ook nog een gat in het tourschema, ze hebben dus nog genoeg ruimte om een tweede concert te doen)

    Er is trouwens ook weinig 'ruimte' in het schema van de ArenA aangezien het voetbalseizoen dan ook bezig is, en ze de ArenA toch wel meer dan een week zouden nodig hebben: grasmat verwijderen, podium enz op te bouwen, dag concert, weer 2-3 dagen om podium af breken en dan alles nog in gereedheid brengen om er terug te kunnen voetballen...

    Deze tour kost trouwens ook zeer veel, dus zou het wellicht financieel gewoonweg interessanter zijn om een extra concert in Brussel te doen, dan dat ze heel het circus naar Amsterdam verhuizen...
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:18:43 #295
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:30:20 #296
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_73516514
    quote:
    dan moet ik toch maar mijn lidmaatschap gaan verlengen...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_73518031
    Hoe zeker weten we dat ze weer naar Amsterdam komen? Want ik twijfel over Brussel, maar ik ga veel liever naar Amsterdam, is dichterbij
    pi_73520341
    Danm.. Jammer dat het midden in een week valt, ik zit dan met colleges. Misschien dan toch maar naar Duitsland, Frankrijk of Rusland...
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:52:18 #299
    10863 AgeEll
    Caaartman, what a lovely voice
    pi_73537261
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:56 schreef Lobmans het volgende:

    [..]

    Ik denk niet dat ze volgend jaar nog naar Amsterdam komen. De kans lijkt me veel groter dat ze een tweede concert toevoegen in Brussel. (er zit dan momenteel ook nog een gat in het tourschema, ze hebben dus nog genoeg ruimte om een tweede concert te doen)

    Er is trouwens ook weinig 'ruimte' in het schema van de ArenA aangezien het voetbalseizoen dan ook bezig is, en ze de ArenA toch wel meer dan een week zouden nodig hebben: grasmat verwijderen, podium enz op te bouwen, dag concert, weer 2-3 dagen om podium af breken en dan alles nog in gereedheid brengen om er terug te kunnen voetballen...

    Deze tour kost trouwens ook zeer veel, dus zou het wellicht financieel gewoonweg interessanter zijn om een extra concert in Brussel te doen, dan dat ze heel het circus naar Amsterdam verhuizen...
    en adam doen ze waarschijnlijk niet voor 1, weet niet of ze de grasmat verwijderen, volgens mij gaan er platen overheen. Maar dat terzijde. Kunnen ze niet in de zomerstop hierheen komen dan?
    Heb nu echt geen geld, wil zooo graag. Maar ja, als je t geld niet hebt he
    en een vriendin niet gevoelig voor je verhalen is om er voor te lenen 'je hebt ze dit jaar al gezien '
    pi_73539480
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:52 schreef AgeEll het volgende:

    [..]

    en adam doen ze waarschijnlijk niet voor 1, weet niet of ze de grasmat verwijderen, volgens mij gaan er platen overheen. Maar dat terzijde. Kunnen ze niet in de zomerstop hierheen komen dan?
    Heb nu echt geen geld, wil zooo graag. Maar ja, als je t geld niet hebt he
    en een vriendin niet gevoelig voor je verhalen is om er voor te lenen 'je hebt ze dit jaar al gezien '
    Ik acht de kans sowieso klein dat ze naar Nederland komen. Er is nog geen enkele stad aangekondigd die dit jaar ook al geweest is.
    pi_73541304
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef kibber het volgende:

    [..]

    Ik acht de kans sowieso klein dat ze naar Nederland komen. Er is nog geen enkele stad aangekondigd die dit jaar ook al geweest is.
    Parijs wel.

    Parijs gaat dinsdag in de verkoop. Ik heb min of meer besloten hem te laten gaan en tegen beter weten in hopen op Engeland, maar het zou me niets verbazen als ik nog van gedachten verander
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')