abonnement Unibet Coolblue
pi_71349641
Een vriend heeft net een huis gekocht en nu wil hij de sloten op de voordeur vervangen. Nu wil hij dus een 'gewoon' slot en 2 pinsloten hebben. Verder wilde hij ook een slot met een politiekeur merk, dit ivm de uitkering van de verzekering bij eventuele inbraak. Na een beetje te hebben gespeurd op inet kwamen we dit artikel tegen van Kassa een paar jaar geleden. En ook dit oude FOK topic. Daaruit bleek dat de merken KABA en EVVA toen het zo ongeveer als beste uit de bus kwamen, maar we vroegen ons af of dat nog steeds zo is? Of zijn er intussen betere merken? En een gewoon slot met SKG*** en 2 pinsloten lijkt me toch voldoende veilig?

En kent iemand nog goeie slotenboeren in regio Zuid-Holland? We wilden eerst naar www.deslotenmaker.nl gaan, maar deze heeft bovenstaande merken helaas niet..
pi_71349764
ik zou iig niet je sloten bij een bouwmarkt halen , maar echt bij een slotenboer.
Ik weet er wel 1 in een zijstraat van de rijswijkseweg in Den Haag waar ik vroeger veel kwam voor mn werk ( of hij er nog zit weet ik niet )

Ik moet ook nog nieuwe sloten voor in mn nieuwe huis, dus mocht ik tijd hebben deze week laat ik het wel even weten.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:46:42 #3
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_71349814
Die skg's van de gamma, die zijn zo open met een bepaalde methode. Dat is het cilinder slot maar je hang en sluitwerk is ook een factor in je beveiliging.

Vraag dat na bij je verzekeraar.
pi_71349861
Voor het politiekeurmerk moet je toch ook slotjes op je ramen hebben?
  zondag 26 juli 2009 @ 21:50:21 #5
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_71349921
Als je klaar bent mag ik dan je topic kapen?

Ik moet ook wat uit vogelen namelijk.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:06:31 #6
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
  zondag 26 juli 2009 @ 22:09:30 #7
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71350545
Interessant, ga ook binnenkort mijn sloten laten vervangen. TVP daarvoor.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 26 juli 2009 @ 23:32:31 #8
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_71353231
Owja, nog een leuke.

Wat doe je met de achterdeur ? Overal dubbelglas ?

Denk hier aan :
  zondag 26 juli 2009 @ 23:37:50 #9
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71353356
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:09 schreef ioko het volgende:
Interessant, ga ook binnenkort mijn sloten laten vervangen. TVP daarvoor.
hier ook.
tvp
Big mouth strikes again
pi_71353427
Eindelijk eens een topic over sloten ipv een topic met een slotje.

Ik verhuis over 2 maand dus wil ook nieuwe sloten
  zondag 26 juli 2009 @ 23:44:16 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71353535
Bij ons ben je nu zo binnen. Alles is beveiligd, behalve de voordeur.

Er komen ook extra sloten op de deur, maar die wil ik dan wel matchend met het nieuwe deurbeslag natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 juli 2009 @ 20:43:30 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_71376131
Er zijn meerdere fabrikanten van goede sloten
kijk eens naar lips (niet de goedkope uitvoering), nemef of mauer.
als je gelijk sluitend neemt kun je met 1 sleutel alle sloten openen.
maar schrik niet van de prijs.

en naast het slot moet er ook een goede deurbeslag geplaatst worden.
anders breek je de cilinder zo af.

bedenk wel dat goed hang en sluitwerk enkel vertragen.
de gelegenheids dief loopt wel door naar de volgend,
maar iemand die naar binnen wil komt toch binnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_72153881
Zo eindelijk terug van vakantie . Dank voor de reacties allen!
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:45 schreef realbase het volgende:
ik zou iig niet je sloten bij een bouwmarkt halen , maar echt bij een slotenboer.
Ik weet er wel 1 in een zijstraat van de rijswijkseweg in Den Haag waar ik vroeger veel kwam voor mn werk ( of hij er nog zit weet ik niet )

Ik moet ook nog nieuwe sloten voor in mn nieuwe huis, dus mocht ik tijd hebben deze week laat ik het wel even weten.
Is het inmiddels gelukt om een naam te achterhalen? Dat zou wel handig zijn nameljk
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:32 schreef Noway666 het volgende:
Owja, nog een leuke.

Wat doe je met de achterdeur ? Overal dubbelglas ?

Denk hier aan :
[ afbeelding ]
Dat plaatje . Gelukkig is het appartement op 6 hoog en zijn alle ramen voorzien van dievenklauwen en dubbelglas. Daarnaast is de galerij alleen toegankelijk met een bewonerssleutel. Het balkon hangt verder pal boven een meer, dus het is op zich al redelijk veilig (naar ons idee).
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:43 schreef z80 het volgende:
Er zijn meerdere fabrikanten van goede sloten
kijk eens naar lips (niet de goedkope uitvoering), nemef of mauer.
als je gelijk sluitend neemt kun je met 1 sleutel alle sloten openen.
maar schrik niet van de prijs.

en naast het slot moet er ook een goede deurbeslag geplaatst worden.
anders breek je de cilinder zo af.

bedenk wel dat goed hang en sluitwerk enkel vertragen.
de gelegenheids dief loopt wel door naar de volgend,
maar iemand die naar binnen wil komt toch binnen.
Ik snap dat een dief wel binnenkomt als ie binnen wil komen, maar we moeten het hem niet al te makkelijk maken natuurlijk . Aan welke prijsklasse moeten we trouwens denken als we een beetje 'kwaliteit' willen. 100, 200, 300 euro? En waarom vind je Lips, Nemef en Mauer trouwens goeie merken? Spreek je toevallig uit ervaring oid? Want ik heb weleens mindere verhalen gehoord over Lips en Nemef. Mauer ken ik eigenlijk niet echt. Gelijksluitend lijkt me verder juist ònveiliger. Het is natuurlijk handig dat je met één sleutel alle deuren in huis kunt openen, maar aan de andere kant, kan een dief dat dan natuurlijk ook lijkt me..

En dat deurbeslag, kan/moet ik dat ook door de sleutelboer laten doen? En wat kost dat extra? (Ja, k ben een echte nitwit wat sloten betreft).

Zijn er trouwens nog andere mensen met tips ? Misschien dat we van het weekend toch maar eens langs de slotenmaker gaan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:59:07 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_72154824
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:34 schreef Kwelit het volgende:
Zo eindelijk terug van vakantie . Dank voor de reacties allen!

Ik snap dat een dief wel binnenkomt als ie binnen wil komen, maar we moeten het hem niet al te makkelijk maken natuurlijk . Aan welke prijsklasse moeten we trouwens denken als we een beetje 'kwaliteit' willen. 100, 200, 300 euro? En waarom vind je Lips, Nemef en Mauer trouwens goeie merken? Spreek je toevallig uit ervaring oid? Want ik heb weleens mindere verhalen gehoord over Lips en Nemef. Mauer ken ik eigenlijk niet echt. Gelijksluitend lijkt me verder juist ònveiliger. Het is natuurlijk handig dat je met één sleutel alle deuren in huis kunt openen, maar aan de andere kant, kan een dief dat dan natuurlijk ook lijkt me..
met de 3 merken die ik noemde heb ik inderdaad goede ervaringen.
Nemef wordt ook binnen de overheid gebruikt, en daar overleven de sloten (wat van de meeste andere merken niet gezegd kan worden)
en Mauer heb ik zelf, is niet echt duur maar wel goed.

voor het gelijk sluitend.
dit is alleen onveilig indien een dief aan de sleutel kan komen.
maar dat is ook het geval als de sleutel van de voordeur in handen van een dief valt.
en als de dief eenmaal binnen is maakt het niet meer uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_73891152
Kickerdekick, ik ben ook op zoek naar nieuwe sloten voor mijn woning. Van het weekend maar eens langs de plaatselijke sleutelboer.
Toegang is geen open deur.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:17:01 #16
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73917956
Bestaan er ook sloten waarbij je aan de binnenkant het kan sluiten met een knip en hem van buiten af op slot kan draaien?
Big mouth strikes again
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:32:25 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73918622
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:17 schreef heartwork het volgende:
Bestaan er ook sloten waarbij je aan de binnenkant het kan sluiten met een knip en hem van buiten af op slot kan draaien?
Er bestaat knopbeslag waarbij je een draaiknop aan de binnenzijde hebt en een "normale cilinder" aan de buitenzijde. Deze worden normaal gesproken toegepast bij vluchtdeuren die zonder sleutel of los voorwerp te openen moeten zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73920364
Wat zijn de kosten ongeveer voor een nieuw voordeurslot + bijpassend beslag?
pi_74696190
Van de week bij de sleutelboer geweest en hij raadde mij LIPS aan, omdat er in de huidige deur
namelijk al een ouderwets LIPS slot zit (met zo'n bruin kastje aan de binnenkant van deur).

Hij stelde onderstaande slot voor:

LIPS Control SKG 3* gecertificeerd
210 euro voor het slot
75 euro voor de montage

Daarnaast wil ik ook meteen 2 pinsloten plaatsen. Pinsloten van de bouwmarkt zijn volgens hem van
verminderde kwaliteit en hij stelde zelf de Sazo(?) SKG 2* voor. Dit zijn gelijksluitende pinsloten.

Sazo SKG 2*
54 euro per 2 sloten
100 voor de montage

Dus totaal zou het dan 439 euro worden voor 3 nieuwe sloten.

Wat vinden de kenners? Is dit een goeie deal zo?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:27:04 #20
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74699069
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:29 schreef Kwelit het volgende:
Van de week bij de sleutelboer geweest en hij raadde mij LIPS aan, omdat er in de huidige deur
namelijk al een ouderwets LIPS slot zit (met zo'n bruin kastje aan de binnenkant van deur).

Hij stelde onderstaande slot voor:

LIPS Control SKG 3* gecertificeerd
210 euro voor het slot
75 euro voor de montage

Daarnaast wil ik ook meteen 2 pinsloten plaatsen. Pinsloten van de bouwmarkt zijn volgens hem van
verminderde kwaliteit en hij stelde zelf de Sazo(?) SKG 2* voor. Dit zijn gelijksluitende pinsloten.

Sazo SKG 2*
54 euro per 2 sloten
100 voor de montage

Dus totaal zou het dan 439 euro worden voor 3 nieuwe sloten.

Wat vinden de kenners? Is dit een goeie deal zo?
Tsja, ik vind die montage nogal duur!
opgezegd@fok.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')