abonnement Unibet Coolblue
pi_71346323


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 306 Miljoen inwoners (Schatting Februari 2009)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag:



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
    Verenigde Staten van Amerika, deel 17
  • Jesus saves but death prevails.
      zondag 26 juli 2009 @ 20:28:48 #2
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71347593
    Ging hard, dat vorige topic.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 26 juli 2009 @ 20:32:15 #3
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71347699
    ...stefanP was er heel even, Relnicht DAM is er weer... dan gaat het snel ja!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 26 juli 2009 @ 21:24:20 #4
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_71349158
    Ik blijf hier meelezen tijdens de maanden dat ik in Atlanta zit
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_71349696
    Gisteren zijn mijn vriendin en ik bij een collega van haar op bezoek geweest, want die collega gaf 2 kittens weg. Gratis en voor niets. Die 2 rennen nu dus rond terwijl wij nog aan het uitpakken / inrichten zijn... geeft ineens een hele andere dimensie aan dit fenomeen.

    Overigens was die rit 2x ongeveer een uur. Even op een neer van het noorden van Indy naar het zuiden van de stad. Ik hoop dat ik een baan vind die ergens tussen hier (het noorden) en het centrum ligt.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 26 juli 2009 @ 21:51:19 #6
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71349948
    Ik ga over een uurtje in mijn 1992 oldsmobile met 197k miles op de teller naar independence, ongeveer 3 a 4 uur rijden... Als jullie niets van me horen binnen nu en een paar dagen, dan ben ik aan het lopen naar huis
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_71353275
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 21:42 schreef OMG het volgende:
    Gisteren zijn mijn vriendin en ik bij een collega van haar op bezoek geweest, want die collega gaf 2 kittens weg. Gratis en voor niets. Die 2 rennen nu dus rond terwijl wij nog aan het uitpakken / inrichten zijn... geeft ineens een hele andere dimensie aan dit fenomeen.

    Overigens was die rit 2x ongeveer een uur. Even op een neer van het noorden van Indy naar het zuiden van de stad. Ik hoop dat ik een baan vind die ergens tussen hier (het noorden) en het centrum ligt.
    Leuk, kittens. Wat voor werk zoek je eigenlijk en denk je dat je wat kunt vinden?

    [ Bericht 5% gewijzigd door Shivo op 27-07-2009 00:17:08 ]
    Jesus saves but death prevails.
    pi_71353773
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:32 schreef compier het volgende:
    ...stefanP was er heel even, Relnicht DAM is er weer... dan gaat het snel ja!
     FR
      zondag 26 juli 2009 @ 23:57:22 #9
    203250 Diconnected
    Zeg maar Dico.
    pi_71353856
    Nog 14 dagen en dan op naar Cali .
    it's the map in my mind that sends me on my way.
    pi_71354772
    'Naam'topic voor maartena:

    Orange County (Californië)
     FR
      maandag 27 juli 2009 @ 08:11:52 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71356724
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Bora-Bora het volgende:
    'Naam'topic voor maartena:

    Orange County (Californië)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71365657
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 21:42 schreef OMG het volgende:
    Gisteren zijn mijn vriendin en ik bij een collega van haar op bezoek geweest, want die collega gaf 2 kittens weg. Gratis en voor niets. Die 2 rennen nu dus rond terwijl wij nog aan het uitpakken / inrichten zijn... geeft ineens een hele andere dimensie aan dit fenomeen.

    Overigens was die rit 2x ongeveer een uur. Even op een neer van het noorden van Indy naar het zuiden van de stad. Ik hoop dat ik een baan vind die ergens tussen hier (het noorden) en het centrum ligt.
    Indiana... ik mis de Mac & Cheese nu al.

    Van de winter kan ik je aanraden om eens naar de te gaan kijken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_71370068
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Leuk, kittens. Wat voor werk zoek je eigenlijk en denk je dat je wat kunt vinden?

    Ik ben programmeur en in de IT hoek valt nog steeds genoeg te vinden en ik zie ook nog steeds nieuwe vacatures geplaatst worden als ik careerbuilder geregeld raadpleeg, ook in mijn hoek. Dus ik hoop wel redelijk vlot iets te kunnen vinden.
    Naast de vacatures zal ik ook eens wat open sollicitaties naar bedrijven in de buurt van waar mijn vriendin werkt te sturen (en hun websites raadplegen uiteraard). Ik kan het altijd proberen en wie weet komt daar wel iets uit (al gok ik van niet, maar niet geschoten is altijd mis en zo). Anders kan ik altijd nog bij mensen met mijn LinkedIn profiel gaan lopen leuren.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71370104
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:08 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Ik ben programmeur en in de IT hoek valt nog steeds genoeg te vinden en ik zie ook nog steeds nieuwe vacatures geplaatst worden als ik careerbuilder geregeld raadpleeg, ook in mijn hoek. Dus ik hoop wel redelijk vlot iets te kunnen vinden.
    Naast de vacatures zal ik ook eens wat open sollicitaties naar bedrijven in de buurt van waar mijn vriendin werkt te sturen (en hun websites raadplegen uiteraard). Ik kan het altijd proberen en wie weet komt daar wel iets uit (al gok ik van niet, maar niet geschoten is altijd mis en zo). Anders kan ik altijd nog bij mensen met mijn LinkedIn profiel gaan lopen leuren.
    In mijn oude groep in Bloomington kunnen ze nog wel een programmeur gebruiken. Kun je in C# programmeren? Stuur me anders een PM.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 27 juli 2009 @ 17:25:49 #15
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_71370580
    Ik krijg mijn werkvergunning niet voor elkaar. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en wil in Amerika werken, maar dat mag niet van immigration omdat een Amerikaan het werk ook kan doen.......

    Als dat zo was hadden ze mij echt niet willen invliegen hoor

    Afijn, het avontuur in Atlanta gaat dus niet door.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_71371509
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:10 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    In mijn oude groep in Bloomington kunnen ze nog wel een programmeur gebruiken. Kun je in C# programmeren? Stuur me anders een PM.
    C# is de taal waarin ik hoofdzakelijk programmeer. Dat zit dus wel goed. Ik zit momenteel nog in de fase van het versturen van een aantal formulieren (employment authorization, aanvragen van een sofinummer e.d.), dus ik zal in de nabije toekomst wel eens een PM sturen.
    Het zou mooi zijn als ik daar aan de slag zou kunnen gaan, al is Bloomington toch een uurtje rijden vanaf hier. Daarnaast meldde mijn vriendin me net dat haar auto waarschijnlijk dagelijks 2x een rit van een uur niet trekt (ja, dat ding is tamelijk brak), dus je hoort nog van me.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71374118
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:25 schreef XL het volgende:
    Ik krijg mijn werkvergunning niet voor elkaar. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en wil in Amerika werken, maar dat mag niet van immigration omdat een Amerikaan het werk ook kan doen.......

    Als dat zo was hadden ze mij echt niet willen invliegen hoor

    Afijn, het avontuur in Atlanta gaat dus niet door.
    Das wel ellende ja.

    Maar als je bedrijf met bewijs komt, gaat het dan alsnog door?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 27 juli 2009 @ 20:20:13 #18
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71375400
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:25 schreef XL het volgende:
    Ik krijg mijn werkvergunning niet voor elkaar. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en wil in Amerika werken, maar dat mag niet van immigration omdat een Amerikaan het werk ook kan doen.......

    Als dat zo was hadden ze mij echt niet willen invliegen hoor

    Afijn, het avontuur in Atlanta gaat dus niet door.
    Ververlend.

    Overigens is dat in Nederland ook zo..... de IND verplicht je in de Nederlandse arbeidsmarkt te kijken voor een kandidaat, voordat er naar een buitenlander gekeken mag worden. En dan hebben EU inwoners ook nog weer eens voorrang op niet-EU inwoners.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 27 juli 2009 @ 20:29:31 #19
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_71375691
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ververlend.

    Overigens is dat in Nederland ook zo..... de IND verplicht je in de Nederlandse arbeidsmarkt te kijken voor een kandidaat, voordat er naar een buitenlander gekeken mag worden. En dan hebben EU inwoners ook nog weer eens voorrang op niet-EU inwoners.....
    Ik begrijp het wel. Alleen komt het Amerikaanse bedrijf waarvoor ik werk bij mij terecht omdat ze niemand beschikbaar hebben in de VS. Zou ik het doen, dan is dat een direct aantoonbare boost voor het Amerikaanse bedrijfsresultaat van het bedrijf. Nu moeten ze een freelancer aannemen die gegarandeerd minder goed werk levert en bovendien veel minder geld oplevert voor ons. Ondertussen ben ik een week zonder project door het gedoe rondom de workpermit en kost ik dus de Amerikaanse economie geld (mijn salaris).
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_71379727
    Nieuw forum over Mexicaanse griep op Fok! :
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
    De Mexicaanse Griep is allang niet meer een 'ver van je bed-show'. Nu ook in Nederland mensen besmet raken met het virus, waaraan in het buitenland al mensen zijn overleden, is het belangrijk goed geïnformeerd te blijven over de griep.

    Daarom opent FOK! onder de naam FLU een speciaal subforum waar je alles kunt vinden over de Mexicaanse Griep. Waar heerst het, wie heeft het, wat zijn de symptonen en hoe kun je het krjgen: zomaar een paar onderwerpen die je in FLU kunt tegenkomen.

    En het mooie is, in FLU hoef je geen mondkapje op!

    Re, jogy en FiveHorizons zijn de moderators en heten jullie van harte welkom in Mexicaanse griep
     FR
    pi_71384314
    Afgelopen zondag teruggekomen van een hemelse vakantie in Texas. Heb het capitol in Austin bezocht, en tot mijn grote verbazing werd ik (plus medereizigers) door een vertegenwoordiger ( Edmund Kuempel ) in z'n kantoor uitgenodigd om een praatje te maken over waar ik vandaan kwam en wat ik ging doen etc. Überhaupt al fantastich dat je gewoon het regeringsgebouw mag binnenlopen en kan rondkijken.

    Blijft een prachtig land, als ik een baan kon vinden zou ik zo verhuizen.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 02:22:32 #22
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71384587
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 21:51 schreef compier het volgende:
    Ik ga over een uurtje in mijn 1992 oldsmobile met 197k miles op de teller naar independence, ongeveer 3 a 4 uur rijden... Als jullie niets van me horen binnen nu en een paar dagen, dan ben ik aan het lopen naar huis
    en heb het gehaald, vandaag naar de tandarts geweest (En, voor de verandering een tandarts die ZELF een wortelkanaal behandeling deed!)
    morgen mag ik weer!

    trouwens, maartena... hebben jullie dit verkeersbord ook?
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 03:21:53 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71384876
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 02:22 schreef compier het volgende:
    trouwens, maartena... hebben jullie dit verkeersbord ook?
    [ afbeelding ]


    Nee, nooit gezien in California....

    Wel hebben we dit bord: "Pas op, rennende Mexicaanse illegalen".

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 28 juli 2009 @ 03:48:05 #24
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71384987
    die hebben wij weer niet
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_71385085
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:05 schreef OMG het volgende:
    Daarnaast meldde mijn vriendin me net dat haar auto waarschijnlijk dagelijks 2x een rit van een uur niet trekt (ja, dat ding is tamelijk brak), dus je hoort nog van me.
    ... ik heb ook nog een auto in de aanbieding.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_71391327
    Wat ik me altijd afvraag, waarom is de Confederate flag nog zo populair? Staat die vlag niet symbool voor landverraad en slavernij?
    pi_71392739
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef Doler12 het volgende:
    Wat ik me altijd afvraag, waarom is de Confederate flag nog zo populair? Staat die vlag niet symbool voor landverraad en slavernij?
    Die vlag staat in het Noorden symbool voor slavernij, en in grote delen van het Zuiden ook. Er zijn echter Zuiderlingen (en ook Noorderlingen), die de vlag zien als symbool van onafhankelijkheid. Onafhankelijkheid als in: jij vertelt mij niet wat ik wel of niet mag doen. Denk daarbij aan motorclubs, truckers etc. Voorheen was het Zuiden namelijk geheel zelfvoorziend, en hadden ze het Noorden helemaal niet nodig. De vlag is daarom in het Zuiden nog populair, omdat ze niets van de bemoeizuchtige houding van Washington moeten hebben.

    De vlag wordt ook door racistische groepen in de VS gebruikt (misbruikt) voor hun haat tegen anders gekleurden. Als symbool van onafhankelijkheid dreigt de vlag daarom ondergesneeuwd te raken. Het valt overigens helaas niet te ontkennen dat de twee gedachten, onafhankelijkheid en een lagere tolerantie jegens vreemdelingen, soms samengaan.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 28 juli 2009 @ 23:52:56 #28
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71413923
    13 augustus krijg ik mijn visum, 1 september wss vliegen Ik ben benieuwd naar het land! (tevens tvp )
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 29 juli 2009 @ 16:14:33 #29
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71431951
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 03:21 schreef maartena het volgende:

    [..]



    Nee, nooit gezien in California....

    Wel hebben we dit bord: "Pas op, rennende Mexicaanse illegalen".

    [ afbeelding ]
    Whehe, dat plaatje ook.

    Wij hebben als enige staat de 'Michigan Left Turn'

    Succes met de uitvoer:
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 29 juli 2009 @ 16:39:15 #30
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71432705
    Heh, WTF....



    Nooit over nagedacht, ben er wel eens eentje tegengekomen in de buurt van Detroit, en toen ik er reed dacht ik al.... "wat is dit nu weer voor rare constructie".
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71437041
    Waarom maken ze er dan niet gewoon een rotonde van?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      woensdag 29 juli 2009 @ 20:12:20 #32
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71438519
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 19:22 schreef Wackyduck het volgende:
    Waarom maken ze er dan niet gewoon een rotonde van?
    Amerika + Rotondes =

    Er zijn er in Orange County een stuk of 3 geloof ik (en om je een idee te geven, er wonen in OC een stuk of 3 miljoen mensen), en Amerikanen raken iedere keer weer verward als ze aankomen bij de rotonde.... weten nooit helemaal precies wat ze moeten doen.

    Typisch is vooral dat ze helemaal naar links gaan en langs het midden van de rotonde willen blijven rijden, en als ze dan bij de drie-kwart-afslag komen realiseren ze zich opeens dat er iets niet klopt, en sturen ze de auto recht door het verkeer wat aan de rechterkant van de rotonde rijdt.....

    Ter illustratie even snel de rotonde hier in Orange, CA erbij gepakt:



    Amerikanen die nog nooit bij de "Orange Circle" geweest zijn (de lokalen snappen het nu wel natuurlijk) rijden vaak als op de rode lijn..... ze komen bij de rotonde aan, en stoppen eerst een seconde of 10..... snappen niet helemaal wat de bedoeling is, en moeten linksaf..... ze gaan dan helemaal naar de binnenkant van de rotonde, blijven dus helemaal links rijden, en op het laatste moment realiseren ze zich dat ze moeten afslaan...... ter illustratie ook een blauwe lijn, van de auto die dus hard op de remmen moet omdat de auto op de rode lijn niet weet wat ie doet.

    In dit geval.... zit er een Starbucks in de linkeronderhoek op deze foto, en ik en mijn vrouw zitten daar wel eens op het terras..... en het zou niet de eerste keer zijn dat we een auto zien die twee rondjes maken voordat ze het snappen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71438764
    Dat is ook niet verwonderlijk, als je ziet dat ze er niet écht leren rijden zoals in Nederland. En zelfs in Nederland gaat het nog vaak genoeg fout, zelf heb ik vaak ook te laat door dat een plein een turborotonde is (al rijd ik er niet veel meer op) en dan sta je vaak al verkeerd voorgesorteerd. Grappig zal het er inderdaad wel uitzien ja

    Overigens ben ik ook weer bezig met het plannen van een trip. Waar ik de vorige keer acht maanden in Florida werkte voor de ervaring, ga ik nu weer terug naar datzelfde gebied in de Panhandle; dit keer om te studeren. De volle vier jaar, that is. Op het moment is het nog een hoop geregel, maar ik hoop in januari of september 2010 te beginnen. Of ik dan ooit nog terugga is dan natuurlijk maar de vraag, maar ik hoop er binnenkort dus "voorgoed" te zitten
    Studeren in the States: My Destiny
      woensdag 29 juli 2009 @ 20:20:18 #34
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71438771
    En vergeet niet dat 't vaak minimaal vierbaanswegen zijn, soms zesbaans in Michigan waar zo'n turn van pas is. Dat wordt lachen op zo'n rotonde.

    En het idee achter de Michigan turn is snelheid en veiligheid behouden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 29 juli 2009 @ 20:20:20 #35
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71438772
    Maar da's ook een rare, zonder echte rijbanen Geen wonder dat ze in de war raken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 29 juli 2009 @ 20:29:37 #36
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71439046
    Ja, dat is wel wat onduidelijk.

    Voor de gein: Dit is mijn route naar 't werk, vrij dichtbij en zonder fileproblemen. Record is in 12 minuten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_71440278
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 20:20 schreef popolon het volgende:
    En vergeet niet dat 't vaak minimaal vierbaanswegen zijn, soms zesbaans in Michigan waar zo'n turn van pas is. Dat wordt lachen op zo'n rotonde.

    En het idee achter de Michigan turn is snelheid en veiligheid behouden.
    Nou gelijk 5 banen naar links opschuiven om een U-turn te maken is ook tricky natuurlijk, hoeveel ruimte zit er eigenlijk tussen de bocht rechtsaf en de U-turn?

    Maar ik heb ook wel rotondes in California gezien, het is wel merkwaardig soms, omdat het dan een grote open vlakte is zonder echt duidelijke markeringen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_71445626
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 16:14 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Whehe, dat plaatje ook.

    Wij hebben als enige staat de 'Michigan Left Turn'

    Succes met de uitvoer:
    [ afbeelding ]
    Waar is nou het noorden?
     FR
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 04:37:23 #39
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71508524
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 23:45 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Waar is nou het noorden?
    Dat mag je zelf weten!

    Het hele weekend motorrijles, maandag in het bezit van een rijbewijs.

    Nu nog een motor kopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:39:37 #40
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71518695
    Hoe gaat dat Popolon? Kun je makkelijk een rijbewijs halen in de USA (al dan niet als stagiair zonder green card)? Als het goedkoop is in de USA zou ik daar graag mijn boekje volmaken (motor- en busrijbewijs halen).
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:40:49 #41
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71518720
    Motor kost me $25, auto ook. En ja, lessen kennen ze niet echt, afrijden wel. Lessen voor motor trouwens wel.

    Nu moeten ze nog leren knipperlichten te gebruiken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:02:53 #42
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71519157
    Ik ben ook nog van plan motorlessen te nemen op een gegeven moment Way to go popolon!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:03:45 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71519172
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 17:39 schreef Barcaconia het volgende:
    Hoe gaat dat Popolon? Kun je makkelijk een rijbewijs halen in de USA (al dan niet als stagiair zonder green card)? Als het goedkoop is in de USA zou ik daar graag mijn boekje volmaken (motor- en busrijbewijs halen).
    Alleen heb je er buiten de VS zo weinig aan, je moet in Nederland gewoon weer examen doen namelijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71519369
    Voor motor en auto? Mijn NL rijbewijs verliep toen ik hier was, kon geen nieuwe aanvragen en heb "dus" een US license nu. Maar als ik ooit terug ga NL zou ik het redelijk bizar vinden als ik opnieuw rij-examen moet doen.

    Hier krijg je motor rijbewijs overigens op basis van een theorie test, je mag dan een jaar lang alleen overdag rijden en daarna moet je dacht een soort examen afleggen waarna je het volle rijbewijs krijgt.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:20:23 #45
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71519495
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 18:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Alleen heb je er buiten de VS zo weinig aan, je moet in Nederland gewoon weer examen doen namelijk.
    Is dat zo ja? Dat zou wel een beetje jammer zijn
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71520868
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 17:39 schreef Barcaconia het volgende:
    Hoe gaat dat Popolon? Kun je makkelijk een rijbewijs halen in de USA (al dan niet als stagiair zonder green card)?
    Zolang je een legale verblijfsstatus hebt, bijvoorbeeld een visum, kun je een rijbewijs halen. De eisen en kosten verschillen per staat. Ik betaalde $28 in California.

    Omdat het halen van een rijbewijs in Amerika bijzonder eenvoudig is, kan je ze niet in een Nederlands rijbewijs overzetten. Omgekeerd mag je het ook niet meenemen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:28:59 #47
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71521109
    Ok, duidelijk. Ik kan met mijn Nederlandse rijbewijs neem ik aan wel gewoon in de USA rijden?

    Overigens ook makkelijk, kan ik in de USA een half jaartje motor rijden en vervolgens in Nederland het risico niet meer lopen dat ik mezelf kapot rij
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71521182
    Je Nederlandse rijbewijs is in principe geldig, voor sommige soorten visa moet je in sommige staten wel binnen een bepaalde periode een Amerikaans rijbewijs halen. Maar ik weet niet precies hoe dat zit. Daarnaast is het voor $25-$30 ook gewoon makkelijk om het pasje te halen, hoef je ook niet met je paspoort rond te zeulen enzo.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_71525635
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 18:12 schreef Shivo het volgende:
    Voor motor en auto? Mijn NL rijbewijs verliep toen ik hier was, kon geen nieuwe aanvragen en heb "dus" een US license nu. Maar als ik ooit terug ga NL zou ik het redelijk bizar vinden als ik opnieuw rij-examen moet doen.
    Ik dacht dat je vanuit het buitenland gewoon je nederlandse rijbewijs kunt verlengen: Kan ik mijn Nederlandse rijbewijs vanuit het buitenland vernieuwen (verlengen)?.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:55:53 #50
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71526405
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 22:14 schreef devzero het volgende:
    Ik dacht dat je vanuit het buitenland gewoon je nederlandse rijbewijs kunt verlengen: Kan ik mijn Nederlandse rijbewijs vanuit het buitenland vernieuwen (verlengen)?.
    Ja, maar het is een bureaucratische ellende. Ten eerste moet je naar het consulaat om een bewijs te halen dat je inderdaad in het buitenland woont, en deze samen met een formulier plus oud rijbewijs mee sturen..... Ten tweede moet je geld overmaken op een Nederlandse ABN-AMRO rekening, en als je dat vanaf een Amerikaanse rekening moet doen kost dat ook nog eens flink extra..... Als laatste kunnen ze het rijbewijs alleen naar een NEDERLANDS adres terugsturen. Tja, wat heb je er dan aan? Nu heb ik enorm goede banden met al mijn Nederlandse familie, maar als je dat nou eens niet hebt - ik noem eens een StefanP - dan heb je daar ook echt helemaal niets aan.

    Nu kun je een Amerikaans rijbewijs ook niet makkelijk vernieuwen vanuit het buitenland trouwens.....de DMV stuurt ook niet naar het buitenland.

    Ik vernieuw mijn rijebewijs wel een keer als ik weer eens in Nederland ben. Hij is al sinds 2005 verlopen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71533487
    Zijn er hier mensen met ervaring in tijdelijk werk voor een paar maanden? Hebben jullie dat zelf geregeld of via een bureau gedaan?
    pi_71534531
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 22:55 schreef maartena het volgende:
    [knip] ik noem eens een StefanP [knip]
    Mis je hem?
     FR
    pi_71568910
    Nou, we hadden vandaag gepland een sofinummer aan te vragen. Na 1 uur te hebben gewacht zegt de kerel die me helpt dat ik een employment authorization card bij me zou moeten hebben. Ik kijk m'n vriendin aan en vertel hem dat er op dat formulier juist om een sofinummer gevraagd wordt (zij bevestigd dit, want we snapten samen het betreffende forumulier niet helemaal). Nee, ik zou die card moeten hebben. Of we dan even bij immigration langs kunnen gaan, want die regelen het en dan zou ik dat ding over 2 weken moeten hebben.
    Nou, ik vul de formulieren in met wat ik weet en we versturen ze wel met een of andere expres manier. Ik gok dat alles voor immigration toch via de grote kantoren die alles verwerken verloopt. Dan proberen we het tegen die tijd nogmaals.

    En die flapdrollen van ons complex mogen wel eens opschieten met het leveren van de sleutel van e brievenbus. We wonen hier nu zo'n 2 weken en we hebben onze brievenbus nog niet kunnen legen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71569643
    Voor mijn green card moest ik op diverse plaatsen mijn 'alien registration number' invullen, wat ik toen nog niet had: gewoon niets invullen dus. Je aanvraag stuur je op naar een centraal address maar wordt behandeld door lokale kantoortjes. Heb je overigens geen tijdelijke employment authorization? Voor mijn aanvraag had ik de keuze om dat te doen, maar heb dat niet gedaan omdat mijn H1B nog gewoon geldig was.

    Sleutel van je brievenbus: voet bij stuk houden en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Overigens is de kans groot dat je bij het postkantoor moet zijn voor een vervangende sleutel, vraag dus even na.
    pi_71571009
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 17:55 schreef devzero het volgende:
    Voor mijn green card moest ik op diverse plaatsen mijn 'alien registration number' invullen, wat ik toen nog niet had: gewoon niets invullen dus. Je aanvraag stuur je op naar een centraal address maar wordt behandeld door lokale kantoortjes. Heb je overigens geen tijdelijke employment authorization? Voor mijn aanvraag had ik de keuze om dat te doen, maar heb dat niet gedaan omdat mijn H1B nog gewoon geldig was.

    Sleutel van je brievenbus: voet bij stuk houden en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Overigens is de kans groot dat je bij het postkantoor moet zijn voor een vervangende sleutel, vraag dus even na.
    Bij mij gaat het om een K-1 visum. Daarvoor moet je alsnog zelf de employment authorization aanvraag insturen.

    De beste meneer vertelde ons overigens dat het zou gaan om formulier I-766, terwijl er op een begeleidend A4tje dat van het consulaat afkomstig is wordt gesproken over formulier I-765.
    Nu wil het zo zijn dat formulier I-766 onvindbaar is en I-765 niet. Formulier I-765 kost echter weer $340 om te laten behandelen Maar dan weer niet als je het op zou sturen met formulier I-485 of na dat je dit formulier hebt opgestuurd. Formulier I-485 kan ik echter pas opsturen nadat we getrouwd zijn. Dit formulier kost $1010. Mocht je I-765 apart op willen sturen, dan moet je het "bonnetje" van I-485 meesturen, iets wat op het consulaat uitleg velletje weer totaal apart wordt beschreven.
    Ik word een beetje moe van die maffe USCIS papierstroom.

    Over die sleutel: We zijn inmiddels al een keer of 3 bij het kantoor op bezoek geweest. Morgen moeten we de huur betalen, dus zullen we nogmaals duidelijk maken dat we post verwachten (al dan niet belangrijke dingen zoals die immigration en social security dingen uiteindelijk).
    En anders probeer ik de postbode te pakken te krijgen als ik gerammel hoor.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      maandag 3 augustus 2009 @ 19:19:58 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71571927
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef Bora-Bora het volgende:
    Mis je hem?
    Nou nee, maar het is het enige voorbeeld wat ik me zo kan herrinneren wie echt alle bruggen met Nederland verbrand heeft, muv van zijn paspoort, en niets meer met Nederland te maken zou willen hebben.

    Nu zal hij zijn Nederlandse rijbewijs ook niet willen vernieuwen, immers als toerist kun je gewoon op Amerikaans rijbewijs rondrijden, dat heb ik ook al twee keer gedaan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71577990
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 23:52 schreef Barcaconia het volgende:
    13 augustus krijg ik mijn visum, 1 september wss vliegen Ik ben benieuwd naar het land! (tevens tvp )
    Ik heb 7 augustus mijn interview en moet de 22/23e vliegen. Ik moet alleen nog veel doen om alles geregeld te krijgen voor mijn interview oa. ziekte verzekering gebeuren
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 3 augustus 2009 @ 23:34:39 #58
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71580411
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik heb 7 augustus mijn interview en moet de 22/23e vliegen. Ik moet alleen nog veel doen om alles geregeld te krijgen voor mijn interview oa. ziekte verzekering gebeuren
    Tja, dat is in principe zo gebeurd. Je hoeft maar een mailtje naar een geschikte maatschappij te sturen en je regelt het.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71582117
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik heb 7 augustus mijn interview en moet de 22/23e vliegen. Ik moet alleen nog veel doen om alles geregeld te krijgen voor mijn interview oa. ziekte verzekering gebeuren
    Ojee dat is al heul snel!!
    Sterkte!!
     FR
    pi_71582142
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 19:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nou nee, maar het is het enige voorbeeld wat ik me zo kan herrinneren wie echt alle bruggen met Nederland verbrand heeft, muv van zijn paspoort, en niets meer met Nederland te maken zou willen hebben.

    Nu zal hij zijn Nederlandse rijbewijs ook niet willen vernieuwen,
    immers als toerist kun je gewoon op Amerikaans rijbewijs rondrijden, dat heb ik ook al twee keer gedaan.
    I know I know. Ut was een grapjuh.
     FR
    pi_71583018
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:48 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Bij mij gaat het om een K-1 visum. Daarvoor moet je alsnog zelf de employment authorization aanvraag insturen.

    *knip*
    Ik ben hier ook op een K-1 visum, ik heb mijn SSN aangevraagd 15 dagen na mijn aankomst hier, zonder EAD. En vervolgens 2 weken na het huwelijk mijn naam veranderd en dus een replacement card aangevraagd met alleen m'n i-94 en marriage certificate. Je hebt echt geen EAD nodig om een SSN aan te vragen, alleen die mutsen bij social security zijn niet altijd zo snugger om dat door te hebben. Zolang je i-94 nog minimaal 14 dagen geldig is zijn ze verplicht om je aanvraag te verwerken.

    Het kan handig zijn even een printje van deel C-1 van dit document mee te nemen: RM 00203.500 Employment Authorization for Nonimmigrants. Doen ze dan nog steeds moeilijk, even naar de supervisor vragen, of desnoods naar een ander kantoor gaan.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:22:49 #62
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71583033
    Oh ja, ik heb een reisje naar Nederland geboekt. Via IJsland deze keer, was een stuk goedkoper dan direct.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71583073
    Oeh, welke maatschappij? Wij willen op vakantie naar IJsland maar we kunnen geen goedkope vluchten vinden..
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:39:31 #64
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71583233
    Iceland Air gewoon... Ik weet ook niet wat je goedkoop noemt, vanuit Boston naar Amsterdam via Reykjavik ben ik $600 kwijt, half oktober tot begin november.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71583237
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 01:22 schreef wonderer het volgende:
    Oh ja, ik heb een reisje naar Nederland geboekt. Via IJsland deze keer, was een stuk goedkoper dan direct.
    Leuk zeg!!

    Ik heb zelf ook weleens gezocht naar goedkopere vluchten via IJsland naar de VS, maar dat viel vanuit Parijs altijd tegen...

    Hoelang heb je ter plaatse?
     FR
    pi_71583477
    Mijn broertje was minder $400 kwijt voor een vlucht vanaf Dusseldorf, met een overstap in Londen. Zo goedkoop is mij nog nooit gelukt. Hij komt tweede helft van september.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_71583680
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 01:21 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Ik ben hier ook op een K-1 visum, ik heb mijn SSN aangevraagd 15 dagen na mijn aankomst hier, zonder EAD. En vervolgens 2 weken na het huwelijk mijn naam veranderd en dus een replacement card aangevraagd met alleen m'n i-94 en marriage certificate. Je hebt echt geen EAD nodig om een SSN aan te vragen, alleen die mutsen bij social security zijn niet altijd zo snugger om dat door te hebben. Zolang je i-94 nog minimaal 14 dagen geldig is zijn ze verplicht om je aanvraag te verwerken.

    Het kan handig zijn even een printje van deel C-1 van dit document mee te nemen: RM 00203.500 Employment Authorization for Nonimmigrants. Doen ze dan nog steeds moeilijk, even naar de supervisor vragen, of desnoods naar een ander kantoor gaan.
    Dank voor je info! Ik had al zo'n vermoeden dat die knakker fout zat. Hij liet een pagina zien met verschillende visa en wat je volgens hem zou moeten hebben, dus een EAD. Ik las het overigens als "Wat het visum biedt" met in de kolom "Work authorization" de "Yes" staand voor het feit dat ik zou mogen werken (en dus niet dat ik een EAD zou moeten hebben).
    Overigens hing er ook nog ergens een poster in de wachtruimte met daarop het betreffende document waar je over zou moeten beschikken. Hierop stond het als of document A of document B, etc. in plaats van en document A en document B. Nou ja, ik ga niet nog een keer een nummertje trekken en een uur wachten.

    Nu hebben m'n vriendin en ik maar besloten om de volgorde om te gooien en dus eerst ergens eens te trouwen, dan I-485 en I-765 op te sturen (want dat scheelt dan weer $340 voor I-765). Dan kan ik nogmaals voor een sofinummer gaan tijdens de verwerking van die formulieren. Als we dit zouden doen zijn we hopelijk meteen van die papier sleur af.
    Ik vind het niet erg om nog even niet te hoeven werken, maar mijn spaargeld droogt wel op en ik raak ook in een steeds slechter ritme. Laat opstaan, weinig doen, beetje videogames spelen, da's leuk voor even, maar uiteindelijk gaat ook dat vervelen.

    Wellicht dat ik een ander social security kantoor probeer en die pagina print ik zeker uit.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:34:34 #68
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71583745
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:01 schreef Shivo het volgende:
    Mijn broertje was minder $400 kwijt voor een vlucht vanaf Dusseldorf, met een overstap in Londen. Zo goedkoop is mij nog nooit gelukt. Hij komt tweede helft van september.
    IJsland was een optie omdat de totale reistijd 9.5 uur is. Langer trek ik niet (nou ja, terug is een uur langer vanwege de rotatie etc yadda). Volgens mij ben je een hele dag kwijt als je via Dusseldorf en London gaat.

    Een andere optie was via NYC met een overlay van 10 uur
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71584207
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Nu hebben m'n vriendin en ik maar besloten om de volgorde om te gooien en dus eerst ergens eens te trouwen, dan I-485 en I-765 op te sturen (want dat scheelt dan weer $340 voor I-765). Dan kan ik nogmaals voor een sofinummer gaan tijdens de verwerking van die formulieren. Als we dit zouden doen zijn we hopelijk meteen van die papier sleur af.
    Voor beide formulieren heb je je SSN nodig, dus ik zou aanraden toch eerst je SSN te halen, zeker aangezien het binnen het verlopen van je i-94 moet (anders gaan ze daar ook weer moeilijk over doen).

    Ik kan je ook aanraden om formulier I-131 erbij te doen (kost niks als je het instuurt met je I-485). Dit is een advance parole, wat inhoudt dat wanneer je het land zou moeten verlaten wegens een noodgeval, je weer terug toegelaten wordt. (Indien je dit document niet hebt en je verlaat de US, neem je automatisch afstand van je AOS aanvraag, en kom je de US niet meer in).
    pi_71588366
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:34 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    IJsland was een optie omdat de totale reistijd 9.5 uur is. Langer trek ik niet (nou ja, terug is een uur langer vanwege de rotatie etc yadda). Volgens mij ben je een hele dag kwijt als je via Dusseldorf en London gaat.

    Een andere optie was via NYC met een overlay van 10 uur
    Oh, je reist meteen door!

    Hopelijk zie je wel nog wat van het eiland, bij het aan- en wegvliegen!
     FR
    pi_71589623
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 00:34 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ojee dat is al heul snel!!
    Sterkte!!
    Mja, dankje Dat wordt dus vandaag en morgen een boel bellen, mailen gaat vaak zo traag. Maaar als ik niet op tijd alle papieren gefixed heb moet ik snel weer een nieuw interview regelen het probleem alleen dan is dat ik dan wsch. naar het buiitenland moet vanwege het feit dat ik niet zo veel tijd heb, brussel of londen bijv. Maarja, 3 dagen de tijd om ziektekosten/pasfoto's/die sevis papieren en betalingspapieren en dergelijke te fixen moet gewoon voldoende zijn, of ik ook niks vergeet is dan nog een 2e
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:04:37 #72
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71598509
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 11:19 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Oh, je reist meteen door!

    Hopelijk zie je wel nog wat van het eiland, bij het aan- en wegvliegen!
    Ja, ik weet het, maar anders zou ik sowieso een hele dag moeten uittrekken en dat is gewoon kut. Als ik naar IJsland wil, ga ik wel naar IJsland
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:36:33 #73
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71599421
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, dankje Dat wordt dus vandaag en morgen een boel bellen, mailen gaat vaak zo traag. Maaar als ik niet op tijd alle papieren gefixed heb moet ik snel weer een nieuw interview regelen het probleem alleen dan is dat ik dan wsch. naar het buiitenland moet vanwege het feit dat ik niet zo veel tijd heb, brussel of londen bijv. Maarja, 3 dagen de tijd om ziektekosten/pasfoto's/die sevis papieren en betalingspapieren en dergelijke te fixen moet gewoon voldoende zijn, of ik ook niks vergeet is dan nog een 2e
    Is ruim genoeg inderdaad. Vergeet je ook niet een bewijs van financiële onafhankelijkheid mee te nemen? Dat is schijnbaar ook hard nodig voor een J-1...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71599594
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 17:36 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Is ruim genoeg inderdaad. Vergeet je ook niet een bewijs van financiële onafhankelijkheid mee te nemen? Dat is schijnbaar ook hard nodig voor een J-1...
    Hoe heb jij dat eigenlijk 'bewezen'? Een kopietje van je rekening moet toch voldoende zijn? Op mijn DS-2019 staat een bedrag wat ik nodig heb en ik zorg dat de 2 kopietjes, ( ik gebruik 2 rekeningen ) daarvan krijg. Of moet ik daar voor nog speciaal naar de bank om een gecetificeerd papier op te halen waarop staat dat ik zoveel geld zou hebben? Ik heb die papieren ook naar mijn huidige universiteit in Londen én New York gestuurd en beide vonden dat voldoende en op basis daarvan heb ik mijn DS-2019 gekregen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_71601488
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 03:51 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Voor beide formulieren heb je je SSN nodig, dus ik zou aanraden toch eerst je SSN te halen, zeker aangezien het binnen het verlopen van je i-94 moet (anders gaan ze daar ook weer moeilijk over doen).

    Ik kan je ook aanraden om formulier I-131 erbij te doen (kost niks als je het instuurt met je I-485). Dit is een advance parole, wat inhoudt dat wanneer je het land zou moeten verlaten wegens een noodgeval, je weer terug toegelaten wordt. (Indien je dit document niet hebt en je verlaat de US, neem je automatisch afstand van je AOS aanvraag, en kom je de US niet meer in).
    Na die formulieren te hebben bekeken kwamen we ook tot die conclusie. SSN aanvraag zal dus deze of volgende week nogmaals gedaan worden. Mijn I-94 verloopt half oktober, dus ik ben nog op tijd.
    Ik heb in ieder geval deze ochtend eens een mooi klaagverhaal geschreven en op de social security website als klacht aan ze verstuurd. Dat ze er iets mee mogen doen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:05:47 #76
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71610092
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 17:43 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Hoe heb jij dat eigenlijk 'bewezen'? Een kopietje van je rekening moet toch voldoende zijn? Op mijn DS-2019 staat een bedrag wat ik nodig heb en ik zorg dat de 2 kopietjes, ( ik gebruik 2 rekeningen ) daarvan krijg. Of moet ik daar voor nog speciaal naar de bank om een gecetificeerd papier op te halen waarop staat dat ik zoveel geld zou hebben? Ik heb die papieren ook naar mijn huidige universiteit in Londen én New York gestuurd en beide vonden dat voldoende en op basis daarvan heb ik mijn DS-2019 gekregen.
    Nee juist geen bankverklaring. Papieren van de bank waar op staat dat je genoeg geld hebt accepteren ze niet. Je moet een rekeningafschrift met getallen laten zien. Op mijn DS-2019 staat 1500 dollar, wat ik overigens belachelijk weinig vind. Maargoed, ik heb een afschrift van mijn spaarekening en dat moet genoeg zijn volgens mijn visum organisatie.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71611293
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 23:05 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Nee juist geen bankverklaring. Papieren van de bank waar op staat dat je genoeg geld hebt accepteren ze niet. Je moet een rekeningafschrift met getallen laten zien. Op mijn DS-2019 staat 1500 dollar, wat ik overigens belachelijk weinig vind. Maargoed, ik heb een afschrift van mijn spaarekening en dat moet genoeg zijn volgens mijn visum organisatie.
    1500 dollar op de mijne staat $15.172 dollar, een nulletje meer dus . Hoe ze aan dat bedrag komen en waarom ze denken dat ik dat bedrag nodig hebt, sja ..

    Wat betreft dat financiele afschrift, wou ik dat eerst doen via mijn beleggings rekening, maar zie zo niet hoe ik daar een afschrift krijg die zal worden geaccepteerd en als je op zo'n manier geweigerd moet worden vergeef ik me dat niet . Ik zal wel een afschrift fixen van mn bankrekening dan.

    Hoeveel betaal jij overigens voor je zorgverzekering? Ik zit zo rond de 71 dollar per maand ( 19 - 23 jaar categorie ). In afwachting van acceptatie overigens. En anders morgen maar weer iets anders fixen. Ik zat ook bijna mis met de zorgverzekering. Ik zag in de kleine lettertjes van mn DS dat je moet voldoen aan 50.000 dollar verzekering per persoon, repatriation of remains in the amount of the US 7500$ en nog wat andere zaken en ik probeerde uiteraard de eerste de beste en vooral goedkoopste verzorging te vinden. en dat kan nog wel eens niet helemaal voldoen aan mn DS eisen nou morgen weer een dag.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:48:07 #78
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71611654
    71 per maand, dat is duur! Ik zit bij praktika.de voor ongeveer ¤550 een heel jaar verzekerd tegen exact de eisen van de DS2019. Aanbevolen door mijn visum-organisatie.
    Ik snap al niet hoe ze aan dat bedrag op mijn DS komen. 1500 dollar terwijl het visum een jaar loopt. Daar kan ik amper een taxi van het vliegveld naar mijn appartement voor bestellen Misschien bedoelen ze per maand, dat zou logischer zijn maar het staat er niet bij.
    Financiële afschrift heb ik gewoon van mijn spaarrekening. Daar staat voldoende op. Van een beleggingsrekening zou ik niet doen. Dat is te risicovol voor de ambassade denk ik. Bankafschrift kun je gewoon van internet printen neem ik aan. Ik heb voor de zekerheid ook zo'n bankverklaring. Better safe than sorry
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71612260
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 23:48 schreef Barcaconia het volgende:
    71 per maand, dat is duur! Ik zit bij praktika.de voor ongeveer ¤550 een heel jaar verzekerd tegen exact de eisen van de DS2019. Aanbevolen door mijn visum-organisatie.
    Ik snap al niet hoe ze aan dat bedrag op mijn DS komen. 1500 dollar terwijl het visum een jaar loopt. Daar kan ik amper een taxi van het vliegveld naar mijn appartement voor bestellen Misschien bedoelen ze per maand, dat zou logischer zijn maar het staat er niet bij.
    Financiële afschrift heb ik gewoon van mijn spaarrekening. Daar staat voldoende op. Van een beleggingsrekening zou ik niet doen. Dat is te risicovol voor de ambassade denk ik. Bankafschrift kun je gewoon van internet printen neem ik aan. Ik heb voor de zekerheid ook zo'n bankverklaring. Better safe than sorry
    En ik maar denken dat 71 per maand nog relatief goedkoop was. Mijn uni heeft een lijstje van ong. 20 verzekeraars meegegeven en daar verschillen de prijzen nogal. Ik kwam net weer eentje tegen voor 32 per maand. Valt me ook op dat de prijzen per leeftijdsgroepen erg snel omhoog gaan als je wat ouder wordt
    Maarja, op dit moment heb ik zoiets van, zolang ik maar een intentie kan aantonen dat ik me wil verzekeren en dat dat wordt goed gekeurd komende vrijdag want anders moet ik weer een nieuw interview regelen en dan wordt het allemaal weer erg kort dag. Moment van visum krijgen en de volgende dag direct vliegen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 5 augustus 2009 @ 00:20:53 #80
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71612475
    ik betaal momenteel 84 dollar per maand, maar is wel redelijk goede verzekering.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_71683152
    Ik heb twee weken terug m'n J1 aangevraagd, ging allemaal prima. Geen bewijzen oid hoeven laten zien, wel 2,5 uur moet wachten, die hele wachtkamer zat vol. De beambte vroeg alleen waar ik heen ging, waarom daar heen en of ik eerder in de V.S. was geweest . Sta je daar met een hele stapel papier om alles te bewijzen . Naar mijn idee ging het bij alle studenten (voor zo ver ik die er uit kon pikken) zo snel.

    Ik vertrek dus 16 augustus naar LA
    pi_71684586
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 14:54 schreef Janteh het volgende:
    Ik heb twee weken terug m'n J1 aangevraagd, ging allemaal prima. Geen bewijzen oid hoeven laten zien, wel 2,5 uur moet wachten, die hele wachtkamer zat vol. De beambte vroeg alleen waar ik heen ging, waarom daar heen en of ik eerder in de V.S. was geweest . Sta je daar met een hele stapel papier om alles te bewijzen . Naar mijn idee ging het bij alle studenten (voor zo ver ik die er uit kon pikken) zo snel.

    Ik vertrek dus 16 augustus naar LA
    Waar ga je in LA studeren?
    pi_71686855
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:44 schreef xyz147 het volgende:

    [..]

    Waar ga je in LA studeren?
    CSUN in Northridge dus, in de San Fernando Valley. Wat ik gehoord heb is dat het een saaie buitenwijk is, maar het echte LA is niet zo heel ver weg.
    pi_71689429
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 16:57 schreef Janteh het volgende:

    [..]

    CSUN in Northridge dus, in de San Fernando Valley. Wat ik gehoord heb is dat het een saaie buitenwijk is, maar het echte LA is niet zo heel ver weg.
    Ik dacht dat er een tijdje geleden nog iemand anders was die het in dit topic over Northridge had. Misschien kom je er wel een fokkertje tegen.

    Maar op de campus zelf valt waarschijnlijk ook een boel te beleven aan studentenfeesten. Ben je eigenlijk 21+?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:52:36 #85
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_71689733
    Grappig, ik kom er via Linkedin achter dat mijn achternaam best veel voorkomt in de VS, vooral in en rond Grand Rapids.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:04:25 #86
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71690058
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 18:52 schreef Reya het volgende:
    Grappig, ik kom er via Linkedin achter dat mijn achternaam best veel voorkomt in de VS, vooral in en rond Grand Rapids.
    Dat kan kloppen:

    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:07:16 #87
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71690138
    Waarom in vredesnaam? Waarom Michigan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71691148
    heeft toch (deels) met de Mennonites te maken? Net zo'n groep als de Amish, nogal gereformeerde types die aan de andere kant van de grens met Canada nog steeds wonen en hun eigen levenstijl aanhouden.

    Wat betreft J1 visum - volgens mijn visum leeft ik al ruim drie jaar van het bedrag dat ik kreeg om de eerste drie maanden rond te kunnen komen, destijds iets van $11.000.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:53:53 #89
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71693193
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 19:07 schreef wonderer het volgende:
    Waarom in vredesnaam? Waarom Michigan?
    Geen idee.... Ik heb alleen in Zuid-Oost Michigan gereden (zeg de driehoek Port-Huron / Flint / Detroit), en ik vind het landschap daar toch behoorlijk op Nederland lijken. Plat. Grasland. Ietwat vergelijkbaar klimaat (meer landklimaat dan zeeklimaat natuurlijk).



    Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit in Noord-Michigan geweest ben, en daar schijnt de natuur met bossen etc enorm mooi te zijn......En daar kun je dus nog dit soort dingen tegenkomen:



    In Holland, Michigan ben ik ook nog nooit geweest trouwens.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:56:34 #90
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71693265
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 20:53 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Geen idee.... Ik heb alleen in Zuid-Oost Michigan gereden (zeg de driehoek Port-Huron / Flint / Detroit), en ik vind het landschap daar toch behoorlijk op Nederland lijken. Plat. Grasland. Ietwat vergelijkbaar klimaat (meer landklimaat dan zeeklimaat natuurlijk).

    [ afbeelding ]

    Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit in Noord-Michigan geweest ben, en daar schijnt de natuur met bossen etc enorm mooi te zijn......En daar kun je dus nog dit soort dingen tegenkomen:

    [ afbeelding ]

    In Holland, Michigan ben ik ook nog nooit geweest trouwens.....
    Beren op de weg zien wordt daar wel letterlijk genomen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71693945
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 20:56 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Beren op de weg zien wordt daar wel letterlijk genomen
    Ik ken een Amerikaanse die weleens zo een beer op de weg heeft overreden.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:33:54 #92
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71694356
    Ik had pas een beer in de achtertuin. Een wasbeer maar goed .....

    Als je inderdaad iets noordelijker gaat kom je niet alleen beren tegen maar ook puma's/panters, wolven en andere vrolijke diertjes.

    Hier liep pas nog een lynx over de weg. Kon 'm nog net ontwijken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:46:51 #93
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71694737
    Ik fietste gister langs een aangereden skunk. Godsamme dat STONK
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:59:26 #94
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71695193
    Die geur is echt erg ja.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:12:05 #95
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71695612
    ik vind het ergens best lekker ruiken soms
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:11:33 #96
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71697503
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 22:12 schreef compier het volgende:
    ik vind het ergens best lekker ruiken soms
    Niet als het net vers en op drie meter afstand is
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 02:25:43 #97
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71701535
    Lynxen op de weg? Beren op de weg? wtf
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71708702
    Toen ik eens in Bloomington 's nachts terug naar huis fietste, kwam er op een sukkeldrafje een koyote naast m'n fiets lopen, stak de weg over en verdween aan de andere kant in het struikgewas.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:02:35 #99
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71709572
    Coyotes, dat is inderdaad het grootste beest bij ons in de buurt..... en die vind je dan ook redelijk dicht bij stedelijk gebied, bij mijn schoonmoeder in de tuin komen ze regelmatig langs. Ik woon iets te ver de stad in.

    Beren komen in California ook wel voor, en ook in enorm veel andere staten kun je beren vinden:

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71709766
    Ik ben alleen maar herten op de weg tegenkomen. Het is trouwens wel spooky als je om 3 uur 's-nachts aangeschoten door de mist naar huis loopt en dan opeens 10 herten uit de mist ziet opduiken.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_71743488
    Ik heb een paar keer een vos gezien in de buurt. In mijn tuin ben ik een paar keer op een slang gestuit, maar meestal zijn ze banger voor mij dan omgekeerd en zijn ze ook erg klein. De langste slang die ik ooit heb opgepakt (opgetild met een tak) was een grey rat snake van 2 voet.
    pi_71750238

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ Bericht 15% gewijzigd door Bora-Bora op 10-08-2009 04:32:59 (dooie beesten in linken gezet) ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_71751198
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 01:46 schreef StefanP het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Gezellig, die dooie beesten...
    Heb je geen leukere foto's, voor de wat teerdere zieltjes hier?... Het wildlife in de Verenigde Staten is zoveel stukken mooier dan dit.
     FR
      maandag 10 augustus 2009 @ 06:15:11 #104
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71751358
    Een mooier plaatje dan maar:

    Het symbool van Amerika, de Bald Eagle:



    [ afbeelding ]

    En om ook maar een levend wild zwijn te laten zien....



    Toch moet ik dan wel altijd aan Obelix denken.....

    [ Bericht 3% gewijzigd door Bora-Bora op 10-08-2009 11:46:46 (Geweigerde hotlink aangepast) ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71755740
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 06:15 schreef maartena het volgende:
    Een mooier plaatje dan maar:

    Het symbool van Amerika, de Bald Eagle:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    En om ook maar een levend wild zwijn te laten zien....

    [ afbeelding ]

    Toch moet ik dan wel altijd aan Obelix denken.....
    Obelix?

    Dit zijn indd wel veel mooiere foto's, ja!


    (Pas wel op; er zat een verboden hotlinkje tussen; heb ik even aangepast. )
     FR
    pi_71761669
    Net terug van weer een weekend kamperen in Maine (de vorige twee keren deze zomer waren in New Hampshire). Prachtige natuur, wezen raften, helaas nog steeds geen moose gezien. Je ziet genoeg herten, maar de eland wil nog niet lukken. Prachtige natuur hier

    Moose bonus plaatje:
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 10 augustus 2009 @ 16:45:10 #107
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71764414
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 11:45 schreef Bora-Bora het volgende:
    (Pas wel op; er zat een verboden hotlinkje tussen; heb ik even aangepast. )
    Aangezien ik het zelf niet meer mocht doen....

    Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)



    Zo dan....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 10 augustus 2009 @ 17:07:00 #108
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71764979
    Moose is mij ook nog niet gelukt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_71768521
    Hallo ik en paar vrienden wil het prachtige Amerika ook bezoeken volgend jaar.Nu vraag ik me af hoe het daar met kamperen zit?Want meestal zie en hoor je dat Amerikanen altijd met dikke campers gaan,dus veel minder behoefte is voor campings.

    1Hoe duur is kamperen in Amerika?
    2 Ik hoor wel eens van mensen dat ze bij iemand op terrein slapen (vanwege groot landgoed)voor kleine vergoeding
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_71769502
    Er zijn genoeg campings, met name in state parks. Kosten zijn rond de $25 per nacht voor twee personen met 1 tent.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_71769584
    Ook dichtbij New york in de buurt?En voor 100 Dollar had je toch een ov die 1 week geldig is toch?
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_71771729
    Geen idee, en geen idee.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 10 augustus 2009 @ 21:12:49 #113
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_71772063
    Maartena, heb je het niet gehoord, Obama heeft de National bird van bald eagle naar fried chicken veranderd
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_71780112
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 16:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Aangezien ik het zelf niet meer mocht doen....

    Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)

    [ afbeelding ]

    Zo dan....
    Oh ja sorry... ...effe niet opgelet...


    Mooie fotooz, mensen!
     FR
    pi_71794947
    Vandaag weer naar het social security kantoor gegaan. Ra ra wie ons helpt, dezelfde gozer die ons de vorige keer wijs heeft gemaakt dat ik geen sofinummer kon aanvragen. Hij probeerde weer hetzelfde te vertellen, toonde ons weer een website (ditmaal een andere pagina) en probeerde ons weer af te schepen met het verhaal dat we eerst een EAD zouden moeten hebben. Hierna hebben we hem een korte les begrijpend lezen proberen te geven in de zin dat een zin als "document A OR B" niet betekend dat je altijd B moet hebben.
    Vervolgens zei hij dat hij toch maar het aanvraag proces ging proberen te voltooien en, ta da, hij gaf toe dat hij fout zat. Om die reden mag mijn vriendin het nummertje ook morgen ophalen, iets wat ik eigenlijk zelf zou moeten doen.

    Wegens het gebrek aan een koffiezetapparaat en het feit dat m'n vriendin geen koffie drinkt heb ik een paar dagen geleden maar eens zo'n filter en een zak koffie bij Starbucks gehaald. Is toch best goed te drinken.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71795078
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 17:40 schreef OMG het volgende:
    Wegens het gebrek aan een koffiezetapparaat en het feit dat m'n vriendin geen koffie drinkt heb ik een paar dagen geleden maar eens zo'n filter en een zak koffie bij Starbucks gehaald. Is toch best goed te drinken.
    Ik ben vandaag naar een Japanse Starbucks geweest omdat ik vanuit mijn huidige universiteit niet in kan loggen in mijn oude universiteit. Mag hier geen VPN gebruiken.

    Blijkt dat ze in de Japanse Starbucks geen internet hebben.

    Blijkbaar drinken Japanners alleen maar koffie (koohii) als ze naar Starbucks gaan.

    Vreemd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:26:52 #117
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71797579
    In Japan loopt toch iedereen rond met een 3G telefoon waardoor je geen wifi meer nodig hebt?.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71828472
    Woei een USA thread! Ben hier spik splinter oogverblindend nieuw en wat ziet mijn oog

    Ben nog nooit in de US of A geweest, maar komende winter/voorjaar ga ik een semester naar de NAU, Flagstaff. Ben hard op zoek naar alle informatie die er te vinden is, misschien vind ik hier wel vanalles.

    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
      woensdag 12 augustus 2009 @ 20:41:39 #119
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71829287
    Flagstaff.... je zit dan in ieder geval - naar mijn mening iig - in de buurt van hele mooie stukken natuur.

    Ik kom een paar keer per jaar wel in Arizona, en alhoewel meestal in Phoenix/Scottsdale, ben ik een aantal malen ook in die buurt geweest.... Sedona zit daar ook in de buurt, erg leuk om naar toe te gaan als toerist.

    Wel een hele stap als je nog nooit in de VS geweest bent, maar dat gaat vast goedkomen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71830330
    Ik heb gister voor het eerst geconnect met de lokale Nederlandse gemeenschap. Voetbal in het park met een stel Holanders. Daarna nog een biertje gedaan en een van die gasten vertelde dat hij eigenlijk alleen maar met Nederlanders omgaat. Niet gedacht dat dat mogelijk was, er zijn blijkbaar toch veel meer Nederlanders in Boston dan ik dacht.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 21:55:55 #121
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_71832100
    Er is een groep in Cambridge die elke maand bij elkaar komt. Gevonden via Meetup.com. Maar het is voor mij te ver om zomaar te gaan. Misschien als ze iets regelen met oud en nieuw of zo, oliebollen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 12 augustus 2009 @ 21:58:43 #122
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71832206
    Ik organiseer zelf een Meetup.com groep voor Nederlanders in Orange County..... ik ken er dus intussen aardig wat. Ook in Los Angeles ken ik er een hoop trouwens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71841845
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 21:12 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb gister voor het eerst geconnect met de lokale Nederlandse gemeenschap. Voetbal in het park met een stel Holanders. Daarna nog een biertje gedaan en een van die gasten vertelde dat hij eigenlijk alleen maar met Nederlanders omgaat. Niet gedacht dat dat mogelijk was, er zijn blijkbaar toch veel meer Nederlanders in Boston dan ik dacht.
    Tijdens het WK of EK, kan het me niet meer zo herinneren, gingen we altijd in een kroeg in the North End voetbal kijken. En als er dan een wedstrijd van het Nederlands elftal was, dan zat het bomvol met Hollanders. En met Hollanders bedoel ik dus Hollanders. Als Brabander heb ik net gedaan alsof ik Amerikaan was. D'r zit een flinke Nederlandse groep in Boston, maar ik moest daar helemaal niets van hebben. Geef mij maar Amerikanen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_71843349
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 20:41 schreef maartena het volgende:
    Flagstaff.... je zit dan in ieder geval - naar mijn mening iig - in de buurt van hele mooie stukken natuur.

    Ik kom een paar keer per jaar wel in Arizona, en alhoewel meestal in Phoenix/Scottsdale, ben ik een aantal malen ook in die buurt geweest.... Sedona zit daar ook in de buurt, erg leuk om naar toe te gaan als toerist.

    Wel een hele stap als je nog nooit in de VS geweest bent, maar dat gaat vast goedkomen.
    Dat dacht ik ook! Flagstaff ligt op 2000 meter heb ik begrepen en je kijkt uit op de San Fransisco mountains. Jammer genoeg is er geen makkelijke verbinding naar de Grand Canyon, maar dat wil ik wel graag beleven.

    Sedona is nog een best end rijden volgens mij. Voor zover afstand in Amerika er toe doet dan (?). Ik heb echt zin om te gaan, ben erg benieuwd naar die Amerikanen

    Helaas heeft de NAU niet zo hoog gescoord in de universiteiten-test van februari, maar goed.
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
      donderdag 13 augustus 2009 @ 18:16:37 #125
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71854482
    "Your visa has been issued, we will return your passport in 3-4 days"

    1 september vliegen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 13 augustus 2009 @ 18:20:01 #126
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71854567
    Motorrijbewijs is binnen, je krijgt eigenlijk gewoon een nieuw rijbewijs. Nu even een motor kopen op craigslist.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_71856607
    Wat voor een motor wil je hebben?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71858103
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 18:20 schreef popolon het volgende:
    Motorrijbewijs is binnen, je krijgt eigenlijk gewoon een nieuw rijbewijs. Nu even een motor kopen op craigslist.
    Wel beide op één pasje?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      donderdag 13 augustus 2009 @ 21:32:45 #129
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71859775
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 11:18 schreef skunkasaur het volgende:
    Dat dacht ik ook! Flagstaff ligt op 2000 meter heb ik begrepen en je kijkt uit op de San Fransisco mountains. Jammer genoeg is er geen makkelijke verbinding naar de Grand Canyon, maar dat wil ik wel graag beleven.
    Huh? Flagstaff is de stad die het dichtst bij de Grand Canyon ligt.... qua ietwat grotere steden dan. Je kan de state-highway 180 volgen naar de Grand Canyon, en binnen een uurtje of 3 sta je aan de rand.

    Verwar de San Francisco Mountains trouwens niet met de stad San Francisco.
    quote:
    Sedona is nog een best end rijden volgens mij. Voor zover afstand in Amerika er toe doet dan (?).
    Hooguit 30, 40 minuten van Flagstaff. Vanaf Phoenix was het een uurtje of 2.... echt NIETS dus. Wel een paar haarspeldbochtjes onderweg

    Je moet wat minder in Nederlandse termen denken, waar een reis van anderhalf uur naar Oma al weken van te voren op de kalender gezet moet worden omdat het zo'n onderneming is. Voor Amerikanen is een afstand van een uur of 2 a 3 echt een peulenschilletje, en velen doen dat "even" op zaterdagochtend om ergens heen te gaan, en dan 's avonds weer "even" 2 a 3 uur terug.
    quote:
    Ik heb echt zin om te gaan, ben erg benieuwd naar die Amerikanen
    Helaas heeft de NAU niet zo hoog gescoord in de universiteiten-test van februari, maar goed.
    Northern Arizona University is dan ook geen Harvard of Princeton natuurlijk..... desalniettemin mag dat de pret niet drukken lijkt me, de ervaring alleen al zal je wellicht meer van leren dan de studie zelf.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71862388
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 18:16 schreef Barcaconia het volgende:
    "Your visa has been issued, we will return your passport in 3-4 days"

    1 september vliegen
    Ik ook!
      donderdag 13 augustus 2009 @ 23:07:57 #131
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71862637
    Zitten we in hetzelfde vliegtuig? Ik vlieg met Northwest...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71862672
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 23:07 schreef Barcaconia het volgende:
    Zitten we in hetzelfde vliegtuig? Ik vlieg met Northwest...
    Nee.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 23:12:07 #133
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71862762
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 23:09 schreef RQPS het volgende:

    [..]

    Nee.
    Ik heb ook niet gelezen waar je heen gaat, er zijn volgens mij meer vliegvelden in Amerika Kleine kans dus
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 13 augustus 2009 @ 23:23:32 #134
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71863151
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 20:34 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Wel beide op één pasje?
    Yep.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_71863966
    Iemand de reunie gezien vandaag? Iemand had er een hele ranch opgezet in Texas, echt supergaaf om te zien. Ook wel een beetje geluk dat hij een goed paard heeft gekregen en daar veel mee verdiend, maar damn; echt mooi om te zien.

    http://reunie.kro.nl/uitzendingen/2009/2009-01-04/index.aspx

    Vanaf ongeveer 3/4 van de aflevering begint het.
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:47:33 #136
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_71865268
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 23:49 schreef ufopiloot het volgende:
    Iemand de reunie gezien vandaag? Iemand had er een hele ranch opgezet in Texas, echt supergaaf om te zien. Ook wel een beetje geluk dat hij een goed paard heeft gekregen en daar veel mee verdiend, maar damn; echt mooi om te zien.

    http://reunie.kro.nl/uitzendingen/2009/2009-01-04/index.aspx

    Vanaf ongeveer 3/4 van de aflevering begint het.
    Erg mooi! Leuk verhaal van zo iemand. Daar zou ik nog wel willen gaan kijken, zo'n ranch in Texas lijkt me wel wat om eens te zien.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_71866180
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 21:32 schreef maartena het volgende:

    Huh? Flagstaff is de stad die het dichtst bij de Grand Canyon ligt.... qua ietwat grotere steden dan. Je kan de state-highway 180 volgen naar de Grand Canyon, en binnen een uurtje of 3 sta je aan de rand.
    Ja dat is natuurlijk DE topper! En er is nog zoveel meer te bezoeken, daar in die hoek!
    quote:
    Hooguit 30, 40 minuten van Flagstaff. Vanaf Phoenix was het een uurtje of 2.... echt NIETS dus. Wel een paar haarspeldbochtjes onderweg
    De weg van Flagstaff naar Sedona is echt schitterend, maar vergt indd wel wat concentratie.
    Google zegt 47 minuten; of 59 via de grote weg (en dan toch nog een kleinere k*tweg.).

    In Cottonwood één van de beste steaks ever gegeten, maar de stad zelf is niet echt interessant ofzo. Een stukje verderop is het durpje Jerome wel grappig. Maargoed, dat zijn details...
    Je moet het gewoon allemaal gaan beleven daar!
    quote:
    Je moet wat minder in Nederlandse termen denken, waar een reis van anderhalf uur naar Oma al weken van te voren op de kalender gezet moet worden omdat het zo'n onderneming is. Voor Amerikanen is een afstand van een uur of 2 a 3 echt een peulenschilletje, en velen doen dat "even" op zaterdagochtend om ergens heen te gaan, en dan 's avonds weer "even" 2 a 3 uur terug.
    Ik denk dat, eenmaal ter plaatse, skunkasaur vrij snel aan de Amerikaanse benadering van afstanden zal wennen.


    Gaaf hoor! Wat een mazzel heb je!
     FR
    pi_71894977
    Zijn er hier mensen die in Florida wonen?
    Ik woon sinds een maandje of 8 hier in florida, aan de kust..vlakbij daytona beach.
    pi_71907996
    Bij deze meld ik mij ook.

    Woon sinds een paar dagen in San Fransisco!

    Studeer aan de University of California Hastings College of the Law
    pi_71910282
    Vandaag eens een state ID geregeld. Het pasje zou binnen 4 tot 6 weken hier moeten zijn. Ik hoop dat het wat sneller gaat. Binnenkort dan ook maar eens de rommel regelen om zo'n auto legaal te mogen besturen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71931568
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 22:40 schreef OMG het volgende:
    Vandaag eens een state ID geregeld. Het pasje zou binnen 4 tot 6 weken hier moeten zijn. Ik hoop dat het wat sneller gaat. Binnenkort dan ook maar eens de rommel regelen om zo'n auto legaal te mogen besturen.
    Oh dat is snel, mij is verteld 60 dagen, dus ik wacht wel tot ik mijn rijbewijs mag halen

    Overigens heeft het pas nut om je rijbewijs te halen wanneer je je EAD hebt. Ga je eerder, dan verloopt je rijbewijs met het verlopen van je I-94, en moet je dus opnieuw je rijbewijs halen als je je EAD krijgt (verlengen kan niet). Dat geldt trouwens ook voor je state ID.
    pi_71934792
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 21:03 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Oh dat is snel, mij is verteld 60 dagen, dus ik wacht wel tot ik mijn rijbewijs mag halen

    Overigens heeft het pas nut om je rijbewijs te halen wanneer je je EAD hebt. Ga je eerder, dan verloopt je rijbewijs met het verlopen van je I-94, en moet je dus opnieuw je rijbewijs halen als je je EAD krijgt (verlengen kan niet). Dat geldt trouwens ook voor je state ID.
    Nou, met legaal een auto besturen bedoel ik eigenlijk een learner's permit. M'n vriendin wordt een beetje moe van het chauffeur spelen, ik wil ook wel weer aan het verkeer wennen hier. Die 60 dagen zouden na het verlopen van m'n I-94 zijn, dus daarna zal ik het echte rijbewijs eens gaan halen (en dan ook maar een nieuw state ID halen uiteraard).
    Ik heb nu in ieder geval een nummertje waarmee ik mag werken, dus deze week ga ik maar eens alle recommendations na op careerbuilder en dergelijke.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71969561
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 22:28 schreef OMG het volgende:

    Ik heb nu in ieder geval een nummertje waarmee ik mag werken, dus deze week ga ik maar eens alle recommendations na op careerbuilder en dergelijke.
    Huh? Wat voor nummer? Zover ik weet mag je pas werken als je je EAD hebt
    pi_71970644
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 03:41 schreef nmrz het volgende:
    Zijn er hier mensen die in Florida wonen?
    Ik woon sinds een maandje of 8 hier in florida, aan de kust..vlakbij daytona beach.
    Ik zit ook (vlak)bij de kust in florida, maar dan de golf kust (panhandle). Gisteren het eerste stormpje, maar helaas amper iets van gemerkt
    pi_71971008
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 01:11 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Huh? Wat voor nummer? Zover ik weet mag je pas werken als je je EAD hebt
    Met een sofinummer zou je kunnen werken, wij willen eerst wel alles regelen voordat ik aan het werk kan.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_71982789
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 21:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Huh? Flagstaff is de stad die het dichtst bij de Grand Canyon ligt.... qua ietwat grotere steden dan. Je kan de state-highway 180 volgen naar de Grand Canyon, en binnen een uurtje of 3 sta je aan de rand.

    Verwar de San Francisco Mountains trouwens niet met de stad San Francisco.
    Oh dat valt me dan enorm mee! Ik had begrepen dat de route naar de Canyon enorm om was, eerst een eind richting California en dan met een grote bocht terug. Misinformation D:
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 21:32 schreef maartena het volgende:
    Hooguit 30, 40 minuten van Flagstaff. Vanaf Phoenix was het een uurtje of 2.... echt NIETS dus. Wel een paar haarspeldbochtjes onderweg

    Je moet wat minder in Nederlandse termen denken, waar een reis van anderhalf uur naar Oma al weken van te voren op de kalender gezet moet worden omdat het zo'n onderneming is. Voor Amerikanen is een afstand van een uur of 2 a 3 echt een peulenschilletje, en velen doen dat "even" op zaterdagochtend om ergens heen te gaan, en dan 's avonds weer "even" 2 a 3 uur terug.
    Ik wist inderdaad wel dat de Nederlandse "reizen" vergeleken met Amerika maar erg kort zijn. En nog geen uur naar Sedona... ik weet het wel
    Klopt het ook dat werkelijk overal huurauto's te krijgen zijn? (en alleen automaten?)
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 21:32 schreef maartena het volgende:
    Northern Arizona University is dan ook geen Harvard of Princeton natuurlijk..... desalniettemin mag dat de pret niet drukken lijkt me, de ervaring alleen al zal je wellicht meer van leren dan de studie zelf.
    Ik mag ook zelf mijn vakken kiezen voor zover ik weet
    Beetje pretpakket denk ik
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
    pi_71982975
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
    Ja dat is natuurlijk DE topper! En er is nog zoveel meer te bezoeken, daar in die hoek!
    Ik heb de toeristische info sites werkelijk verslonden
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
    In Cottonwood één van de beste steaks ever gegeten, maar de stad zelf is niet echt interessant ofzo. Een stukje verderop is het durpje Jerome wel grappig. Maargoed, dat zijn details...
    Je moet het gewoon allemaal gaan beleven daar!
    Oei, als je meer van deze weetjes voor me hebt, ik hou me aanbevolen!
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
    Ik denk dat, eenmaal ter plaatse, skunkasaur vrij snel aan de Amerikaanse benadering van afstanden zal wennen.


    Gaaf hoor! Wat een mazzel heb je!
    Ben gek op autorijden, als ik volgend jaar weer thuis ben zal het wel flink afkicken worden
    en waarschijnlijk niet alleen op de afstanden, xD
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
    pi_71992007
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef skunkasaur het volgende:

    Klopt het ook dat werkelijk overal huurauto's te krijgen zijn? (en alleen automaten?)
    Dat klopt, onder de 25 betaal je alleen wel de hoofdprijs. Er komt dan minimaal $25 per dag bij als extra verzekering.

    En ik betwijfel of je een handmatige bak bij een verhuurder kan vinden.
    Toen ik met een geleende handgeschakelde auto bij rijexamen aankwam, zei die examinator: "Cool! You're driving a manual today!!!! "
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_72018550
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 04:06 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Met een sofinummer zou je kunnen werken, wij willen eerst wel alles regelen voordat ik aan het werk kan.
    Op je SSN staat als het goed is "Valid for work only with DHS authorization", wat betekent dat het alleen geldig is in combinatie met je EAD. Ga je voor die tijd werken ben je illegaal bezig en kun je gedeporteerd worden.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 03:27:30 #150
    259495 Washington
    live vanuit Fryslân
    pi_72062517
    Wat een leuk topic.
    pi_72069557
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 03:27 schreef Washington het volgende:
    Wat een leuk topic.
    Ook een Amerika-fan? Welkom!
     FR
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:26:56 #152
    259495 Washington
    live vanuit Fryslân
    pi_72074228
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:34 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ook een Amerika-fan? Welkom!
    Ik wil er gaan wonen over een aantal jaren.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:02:25 #153
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72075077
    tvp, volgende week weer terug naar Amerika
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:28:18 #154
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72078591
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:26 schreef Washington het volgende:
    Ik wil er gaan wonen over een aantal jaren.
    De ervaring van hen die zeggen "over een paar jaar...." is meestal dat het op de lange baan wordt geschoven... emigratie is niet iets wat je zomaar even doet, alhoewel het na afloop toch altijd makkelijker leek dan daarvoor.

    Ik en mijn vrouw zijn ong. 6 maanden van te voren echt concreet begonnen met voorbereiden, maar we hadden wel al enige tijd een plan liggen voor als we echt de beslissing namen. Voor ons viel de beslissing vlak na 9/11, en werd het concreet in April 2002.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:31:16 #155
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72078672
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef skunkasaur het volgende:
    Klopt het ook dat werkelijk overal huurauto's te krijgen zijn? (en alleen automaten?)
    Yep, maar in Nederland kun je ook wel overal huurauto's krijgen hoor.... (Okay, wellicht niet in de kleine dorpjes, maar in plaatsen van 50.000 of meer - elke provincie heeft er wel wat - kun je wel auto's huren.)

    In Flagstaff kun je ZEKER wel auto's huren. De meesten zijn inderdaad automaat (meer dan 90%), maar als je er speciaal om vraagt kun je ook een handgeschakelde auto krijgen.

    Persoonlijk vind ik een automaat ideaal, de laatste keer toen ik in Nederland was huurde ik ook een automaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:07:00 #156
    259495 Washington
    live vanuit Fryslân
    pi_72079677
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 19:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    De ervaring van hen die zeggen "over een paar jaar...." is meestal dat het op de lange baan wordt geschoven... emigratie is niet iets wat je zomaar even doet, alhoewel het na afloop toch altijd makkelijker leek dan daarvoor.

    Ik en mijn vrouw zijn ong. 6 maanden van te voren echt concreet begonnen met voorbereiden, maar we hadden wel al enige tijd een plan liggen voor als we echt de beslissing namen. Voor ons viel de beslissing vlak na 9/11, en werd het concreet in April 2002.
    Mijn studie duurt nog even. De bachelor in de VS afmaken is geen optie, misschien de master nog wel.
    Maar het wordt sowieso direct na de master.
    pi_72092641
    Hoe komt het eigenlijk dat we niet een soort gelijk iets als HBO in Nederland hebben? HBO kicks ass, en prefereer ik toch boven alle zenders in Nederland. Vraag me af of andere landen betere zenders hebben met watchable leuke stuff er op. Back in Engeland heb je Sky, wat nog erger is dan de commerciele zender back in Holland. Het idee alleen al om straks The Pacific via de tv te zien op HBO ipv een aantal uur te wachten en dan het van internet te trekken
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:31:08 #158
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72093654
    In Nederland hebben we toch ook digitale tv met on-demand gezeik en dergelijke?
      maandag 24 augustus 2009 @ 16:30:02 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72114630
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 16:31 schreef nickybol het volgende:
    In Nederland hebben we toch ook digitale tv met on-demand gezeik en dergelijke?
    Yep volgens mij wel..... Sport1, Film1 etc is eigenlijk vergelijkbaar met HBO. En bij Film1 krijg je tegenwoordig ook al een stuk of 4 zenders geloof ik, inclusief een HD versie.

    Overigens kun je in Nederland ook de hele Sky line-up krijgen via satelliet, alleen betaal je 700 euro voor de ontvanger, en moet je een credit card hebben voor de maandelijkse abonnementskosten die ook zo rond de 40 euro liggen. Maar dan heb je wel een stuk of 100 Engelstalige kanalen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72117819
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 03:41 schreef nmrz het volgende:
    Zijn er hier mensen die in Florida wonen?
    Ik woon sinds een maandje of 8 hier in florida, aan de kust..vlakbij daytona beach.
    Ik ga ook weer naar Florida, zelfde gebied als waar ik een paar maanden geleden zat, in het Destin-gebied. 4 jaar studie, ik ben benieuwd. 16 september vertrek ik, en dan begint mijn studie in januari (met wat geluk)
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 02:35 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Ik zit ook (vlak)bij de kust in florida, maar dan de golf kust (panhandle). Gisteren het eerste stormpje, maar helaas amper iets van gemerkt
    Ik heb het geloof ik eerder gevraagd, maar waar woon jij dan ook alweer ?
    Studeren in the States: My Destiny
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:47:27 #161
    186522 Puntenslijpsel
    Let's waste time
    pi_72145041
    Overmorgen kom ik jullie vergezellen Voor de komende vier jaar
    Live from Chicago
    Well behaved women rarely make history
    Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
    PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:30:08 #162
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72148188
    Klein vraagje aan de mensen hier die in de VS wonen: wat is de beste manier om online NHL kaartjes te kopen? Ik wil tijdens mijn vakantie graag een wedstrijd bezoeken, maar bestellen via de NHL site lukt me niet, ik krijg steeds de melding dat er geen kaarten zijn. Het zal toch niet zo zijn dat alles al uitverkocht is?
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_72151751
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 18:30 schreef Idler het volgende:
    Klein vraagje aan de mensen hier die in de VS wonen: wat is de beste manier om online NHL kaartjes te kopen? Ik wil tijdens mijn vakantie graag een wedstrijd bezoeken, maar bestellen via de NHL site lukt me niet, ik krijg steeds de melding dat er geen kaarten zijn. Het zal toch niet zo zijn dat alles al uitverkocht is?
    Of ze zijn nog niet in de verkoop.
    Is het programma überhaupt al bekend?

    Het handigst is om ze gewoon bij het stadion af te halen.*

    * http://en.wikipedia.org/wiki/Will_call
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:19:44 #164
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72155703
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 18:30 schreef Idler het volgende:
    Klein vraagje aan de mensen hier die in de VS wonen: wat is de beste manier om online NHL kaartjes te kopen? Ik wil tijdens mijn vakantie graag een wedstrijd bezoeken, maar bestellen via de NHL site lukt me niet, ik krijg steeds de melding dat er geen kaarten zijn. Het zal toch niet zo zijn dat alles al uitverkocht is?
    Je doet denk ik iets verkeerd.... probeer het eens via Ticketmaster? Ik kon voor de Ducks in ieder geval zonder problemen in Januari een kaartje kopen als ik dat zou willen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:12:51 #165
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72157664
    Hey, Maarten, jij weet dit vast wel: als ik mijn paspoort ga vernieuwen, blijft het paspoortnummer dan hetzelfde of krijg ik dan een nieuw nummer?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72158491
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef Washington het volgende:

    [..]

    Mijn studie duurt nog even. De bachelor in de VS afmaken is geen optie, misschien de master nog wel.
    Maar het wordt sowieso direct na de master.
    Ik zou de master af maken inderdaad. Heb je toch net wat meer aan dan aan een bachelor.
    pi_72160644
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 23:12 schreef wonderer het volgende:
    Hey, Maarten, jij weet dit vast wel: als ik mijn paspoort ga vernieuwen, blijft het paspoortnummer dan hetzelfde of krijg ik dan een nieuw nummer?
    Mijn paspoortnummer veranderde toen ik deze vorig jaar verlengde. Op zich ook niet onlogisch, je krijgt een nieuw paspoort, dus die heeft een ander nummer
    Studeren in the States: My Destiny
      woensdag 26 augustus 2009 @ 01:25:03 #168
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72160676
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 01:22 schreef MeScott het volgende:

    [..]

    Mijn paspoortnummer veranderde toen ik deze vorig jaar verlengde. Op zich ook niet onlogisch, je krijgt een nieuw paspoort, dus die heeft een ander nummer
    Yeah, daar was ik al bang voor. Damn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72160743
    Is het eigenlijk ook mogelijk om een studie in de VS te doen, direct na de middelbare school (VWO)? Ik hoop eigenlijk om dat te kunnen doen, maar anders zou ik eerst in Nederland een studie moeten doen.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 02:10:06 #170
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72161262
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 23:12 schreef wonderer het volgende:
    Hey, Maarten, jij weet dit vast wel: als ik mijn paspoort ga vernieuwen, blijft het paspoortnummer dan hetzelfde of krijg ik dan een nieuw nummer?
    Je krijgt gewoon een nieuw nummer bij mijn weten. Het is een "documentnummer" niet een "persoonsnummer".
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72161273
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 01:30 schreef Friggles het volgende:
    Is het eigenlijk ook mogelijk om een studie in de VS te doen, direct na de middelbare school (VWO)? Ik hoop eigenlijk om dat te kunnen doen, maar anders zou ik eerst in Nederland een studie moeten doen.
    Als je ouders loaded zijn kan dat
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 26 augustus 2009 @ 02:16:58 #172
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72161346
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 02:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Je krijgt gewoon een nieuw nummer bij mijn weten. Het is een "documentnummer" niet een "persoonsnummer".
    Yeah... nou ja, dan maar verlengen als ik terugkom.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72161602
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 23:12 schreef wonderer het volgende:
    Hey, Maarten, jij weet dit vast wel: als ik mijn paspoort ga vernieuwen, blijft het paspoortnummer dan hetzelfde of krijg ik dan een nieuw nummer?
    Maarten is onze rots in de branding!
     FR
      woensdag 26 augustus 2009 @ 04:38:46 #174
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72161962
    Amerikaje.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 05:46:18 #175
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72161981
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 02:16 schreef wonderer het volgende:
    Yeah... nou ja, dan maar verlengen als ik terugkom.
    Dat maakt toch weinig uit verder? Of heb je nog een USCIS aanvraag uitstaan met daarop je paspoort nummer? (Ook in dat geval kan de aanvraag doorgang vinden, ZOLANG je het oude paspoort maar bewaard.... je kunt het terug vragen met gaten erin, bij het consulaat krijg je het automatisch met gaten erbij in terug).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 26 augustus 2009 @ 12:03:47 #176
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72167288
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 02:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Als je ouders loaded zijn kan dat
    Onzin, natuurlijk kan dat, ook als je ouders niet loaded zijn.
    pi_72172486
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 01:30 schreef Friggles het volgende:
    Is het eigenlijk ook mogelijk om een studie in de VS te doen, direct na de middelbare school (VWO)? Ik hoop eigenlijk om dat te kunnen doen, maar anders zou ik eerst in Nederland een studie moeten doen.
    Ja, het is alleen wel wat werk om dat uit te zoeken. In het Amerikaanse systeem doe je eerst je undergrad (Bachelor) en daarna ga je verder naar een gevorderde school zoals Med School, Grad School, Law School of Business School (MBA). Je undergrad is veel vrijblijvender dan in Nederland en de school die je hier bij uitkiest is heel belangrijk want hoe hoger aangeschreven, hoe beter. Scholen zoals MIT, Berkeley en Princeton zijn erg moeilijk om in te komen en je krijgt te maken met college geld (tuition) van rond de $38.000. Voor de tuition bestaat de mogelijkheid beurzen aan tevragen; omdat culturele diversiteit wordt toegejuicht zijn beurzen iets makkelijker te krijgen dan voor de Amerikanen.

    Je doet voor iedere school apart toelatingsexamen en je moet iedere school dus apart benaderen. Ik geloof dat de deadline hiervoor rond december is.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 16:06:49 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72174052
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef nickybol het volgende:
    Onzin, natuurlijk kan dat, ook als je ouders niet loaded zijn.
    Over het algemeen is het beter om DAM's opmerkingen gewoon te negeren, hij wordt niet voor niets met regelmaat weer eens gebanned.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 26 augustus 2009 @ 17:03:28 #179
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72175873
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 05:46 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat maakt toch weinig uit verder? Of heb je nog een USCIS aanvraag uitstaan met daarop je paspoort nummer? (Ook in dat geval kan de aanvraag doorgang vinden, ZOLANG je het oude paspoort maar bewaard.... je kunt het terug vragen met gaten erin, bij het consulaat krijg je het automatisch met gaten erbij in terug).
    Ik heb een vlucht geboekt met het oude nummer en geen zin om $75 te betalen om dat om te zetten.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72176021
    Ik zou best in de Verenigde Staten gaan wonen, maar is het een makkelijke overgang? Aan wat voor opgeleid personeel is er behoefte in de States? Is het echt zo slecht gesteld met de healtcare (was kost het per maand?)?
      woensdag 26 augustus 2009 @ 17:50:17 #181
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72177221
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Je doet denk ik iets verkeerd.... probeer het eens via Ticketmaster? Ik kon voor de Ducks in ieder geval zonder problemen in Januari een kaartje kopen als ik dat zou willen.
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 20:27 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Of ze zijn nog niet in de verkoop.
    Is het programma überhaupt al bekend?

    Het handigst is om ze gewoon bij het stadion af te halen.*

    * http://en.wikipedia.org/wiki/Will_call


    Dank! Ik zal het nog eens proberen.....
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_72210150
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 15:13 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ja, het is alleen wel wat werk om dat uit te zoeken. In het Amerikaanse systeem doe je eerst je undergrad (Bachelor) en daarna ga je verder naar een gevorderde school zoals Med School, Grad School, Law School of Business School (MBA). Je undergrad is veel vrijblijvender dan in Nederland en de school die je hier bij uitkiest is heel belangrijk want hoe hoger aangeschreven, hoe beter. Scholen zoals MIT, Berkeley en Princeton zijn erg moeilijk om in te komen en je krijgt te maken met college geld (tuition) van rond de $38.000. Voor de tuition bestaat de mogelijkheid beurzen aan tevragen; omdat culturele diversiteit wordt toegejuicht zijn beurzen iets makkelijker te krijgen dan voor de Amerikanen.

    Je doet voor iedere school apart toelatingsexamen en je moet iedere school dus apart benaderen. Ik geloof dat de deadline hiervoor rond december is.
    Bedankt voor de uitleg. Ik ga er nog maar eens goed naar kijken, want zo is het wel heel duur. Dat had ik ook wel verwacht natuurlijk, maar dan ga ik maar later zoals meer mensen hier hebben gedaan tijdens een studie.
    pi_72220541
    Hebben we nog een locale afgevaardiging in Houston zitten? Ik heb vandaag een job interview gehad en Houston lijkt een van de opties om volgend jaar naar toe te verhuizen (een andere optie is Utrecht ). Iemand ervaring met Houston?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:58:30 #184
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_72220542
    Hou je van warmte Shivo?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_72220607
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Onzin, natuurlijk kan dat, ook als je ouders niet loaded zijn.
    35 á 50.000 dollar voor een jaartje highschool?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72220609
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 15:13 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ja, het is alleen wel wat werk om dat uit te zoeken. In het Amerikaanse systeem doe je eerst je undergrad (Bachelor) en daarna ga je verder naar een gevorderde school zoals Med School, Grad School, Law School of Business School (MBA). Je undergrad is veel vrijblijvender dan in Nederland en de school die je hier bij uitkiest is heel belangrijk want hoe hoger aangeschreven, hoe beter. Scholen zoals MIT, Berkeley en Princeton zijn erg moeilijk om in te komen en je krijgt te maken met college geld (tuition) van rond de $38.000. Voor de tuition bestaat de mogelijkheid beurzen aan tevragen; omdat culturele diversiteit wordt toegejuicht zijn beurzen iets makkelijker te krijgen dan voor de Amerikanen.

    Je doet voor iedere school apart toelatingsexamen en je moet iedere school dus apart benaderen. Ik geloof dat de deadline hiervoor rond december is.
    Oh 38.000 dollar maar en dan nog 10 maandjes a 2000 dollar, dan zit je toch al gauw op 60k.

    Denk niet het voor iedereen is weggelegd

    En dan heb je het nog niet eens over het feit dat je aangenomen moet worden en dat is ook al niet voor iedere VWO'er weggelegd
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72220614
    DAM, er zijn behoorlijk wat mogelijkheden voor beurzen. En de 38k is inclusief een plek in een dorm en met voedsel.

    Popo, warmte = (en airco ook).
    Jesus saves but death prevails.
    pi_72220646
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 03:57 schreef Shivo het volgende:
    Hebben we nog een locale afgevaardiging in Houston zitten? Ik heb vandaag een job interview gehad en Houston lijkt een van de opties om volgend jaar naar toe te verhuizen (een andere optie is Utrecht ). Iemand ervaring met Houston?
    Twee collega's zijn naar Houston vertrokken. Ze zitten er nog steeds, dus zo slecht zal het niet zijn.

    Klachten: veel verkeer, veel autorijden, straten zijn leeg op zondagochtend, het weer is so so. Positief: de mensen zijn vriendelijk, ook al zijn het Texanen, goedkoop wonen. Welke hub zit er in Houston? Vliegen vanuit Houston naar andere plaatsen in de VS is waarschijnlijk relatief goedkoop.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_72220648
    Ik ken inderdaad iemand die een beurs van 200.000 dollar heeft gekregen voor een gerenomeerde school maar die kan en goed voetballen en goed studeren

    Ook als je een beurs hebt zul je ouders in vrijwel alle gevallen je financieel moeten steunen want werken mag je niet of bijna niet

    Er zullen best hier en daar een uitzonderingen zijn van mensen die er geld aan overhouden, maar die heten niet voor niks uitzonderingen.

    Als je in de VS wil studeren zul je gewoon rijke ouders moeten hebben, is verder ook niks mis mee. Lijkt me beter dan iemand valse hoop te geven
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72220651
    D'r zat een voetballer op dit forum die verschillende aanbiedingen had van kleinere universiteiten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_72220688
    In mijn geval gaat het om een Div1 school en die gozer zal over 1 of 2 jaar wel naar de MLS of naar Europa gaan.

    Maar het feit blijft gewoon dat alleen uitzonderingen zonder geld van hun ouders terecht kunnen op een high school of universiteit in de VS
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72220699
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 17:08 schreef Ill-Skillz het volgende:
    Ik zou best in de Verenigde Staten gaan wonen, maar is het een makkelijke overgang? Aan wat voor opgeleid personeel is er behoefte in de States? Is het echt zo slecht gesteld met de healtcare (was kost het per maand?)?
    Behoefte: Technische opleidingen (HBO+), medische zorg (met name verplegend personeel), ondernemers.

    Healthcare is voor de beter opgeleiden geen enkel probleem. Niet duur (wel voor je werkgever) en uitstekende zorg. Er bestaat wel een kans dat je uit je verzekering wordt geknikkerd als je er te veel aanspraak op doet, als je partner/kinderen/jezelf een enge ziekte krijgt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_72223639
    Als je een uitwisselingsstudent bent dan hoef je volgens mij alleen maar het collegegeld van je oude universiteit te betalen (~1700 euro), en dus niet het collegegeld van de universiteit in Amerika (~$40k).
    I wish I was your derivative so I could lie tangent to your curves.
    pi_72226744
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 10:39 schreef Mafkoos het volgende:
    Als je een uitwisselingsstudent bent dan hoef je volgens mij alleen maar het collegegeld van je oude universiteit te betalen (~1700 euro), en dus niet het collegegeld van de universiteit in Amerika (~$40k).
    Hangt natuurlijk van de afspraken af hè.

    En zelfs dan zal je ook nog huisvesting en dergelijke moeten betalen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_72239536
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 05:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik ken inderdaad iemand die een beurs van 200.000 dollar heeft gekregen voor een gerenomeerde school maar die kan en goed voetballen en goed studeren

    Ook als je een beurs hebt zul je ouders in vrijwel alle gevallen je financieel moeten steunen want werken mag je niet of bijna niet

    Er zullen best hier en daar een uitzonderingen zijn van mensen die er geld aan overhouden, maar die heten niet voor niks uitzonderingen.

    Als je in de VS wil studeren zul je gewoon rijke ouders moeten hebben, is verder ook niks mis mee. Lijkt me beter dan iemand valse hoop te geven
    Nee, je hebt geek rijke ouders nodig. indien je beurs niet toereikend is kun je de rest van het geld lenen. Op MIT zitten een een boel mensen uit Puerto Rico, slimme lui natuurlijk, zullen een grote studie schuld hebben als ze klaar zijn maar dat betaalt zich wel terug. Een studie schuld van $100,000 is niet ongewoon in de VS.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_72239563
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 05:28 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Twee collega's zijn naar Houston vertrokken. Ze zitten er nog steeds, dus zo slecht zal het niet zijn.

    Klachten: veel verkeer, veel autorijden, straten zijn leeg op zondagochtend, het weer is so so. Positief: de mensen zijn vriendelijk, ook al zijn het Texanen, goedkoop wonen. Welke hub zit er in Houston? Vliegen vanuit Houston naar andere plaatsen in de VS is waarschijnlijk relatief goedkoop.
    Ik zag ook directe vluchten naar Amsterdam, voor $700. Dit is op MD Anderson, junior faculty, lijkt me een behoorlijk goede plek. Funding in Texas is ook goed vergeleken met andere staten.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:41:30 #197
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72239899
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 05:28 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Twee collega's zijn naar Houston vertrokken. Ze zitten er nog steeds, dus zo slecht zal het niet zijn.

    Klachten: veel verkeer, veel autorijden, straten zijn leeg op zondagochtend, het weer is so so. Positief: de mensen zijn vriendelijk, ook al zijn het Texanen, goedkoop wonen. Welke hub zit er in Houston? Vliegen vanuit Houston naar andere plaatsen in de VS is waarschijnlijk relatief goedkoop.
    Texanen staan juist toch bekend als gezellig en gastvrij? Of heb ik het mis?
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:44:16 #198
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72239993
    Texas is inderdaad een van de betere staten - economisch gezien - om te gaan werken inderdaad momenteel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72241264
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 19:29 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Nee, je hebt geek rijke ouders nodig. indien je beurs niet toereikend is kun je de rest van het geld lenen. Op MIT zitten een een boel mensen uit Puerto Rico, slimme lui natuurlijk, zullen een grote studie schuld hebben als ze klaar zijn maar dat betaalt zich wel terug. Een studie schuld van $100,000 is niet ongewoon in de VS.
    In Nederland wel en laat het nu net om Nederlanders gaan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72241304
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 10:39 schreef Mafkoos het volgende:
    Als je een uitwisselingsstudent bent dan hoef je volgens mij alleen maar het collegegeld van je oude universiteit te betalen (~1700 euro), en dus niet het collegegeld van de universiteit in Amerika (~$40k).
    Welke universiteiten hebben zo'n uitwisselingsprogramma?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:27 #201
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72243191
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    In Nederland wel en laat het nu net om Nederlanders gaan
    Stop in ieder geval met verkondigen dat een studie in Amerika onbetaalbaar is. Ik studeer af zonder studieschuld... weinig Nederlandse studenten die dat kunnen zeggen.
    pi_72243469
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:28 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Stop in ieder geval met verkondigen dat een studie in Amerika onbetaalbaar is. Ik studeer af zonder studieschuld... weinig Nederlandse studenten die dat kunnen zeggen.
    Studeer je in de VS of in Nederland?

    Ondanks dat je bijna afgestudeerd bent kan je nog niet lezen want ik heb het nergens over onbetaalbaar gehad
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:38:00 #203
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72243533
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Welke universiteiten hebben zo'n uitwisselingsprogramma?
    Volgens mij hebben vrijwel alle universiteiten in Nederland een uitwisselingsprogramma. Niet allemaal met de VS natuurlijk, ook gewoon met andere Europese landen, en de rest van de wereld.

    Overigens hoeft een jaar "Highschool" ook niet enorm veel te kosten:

    http://www.ef.nl/master/hsy/about/pricing/

    Goed, je bent met vliegticket en materialen zo 10.000 euro kwijt inderdaad, maar je hoeft dus niet superrijk te zijn om dat te kunnen bekostigen. Als ouders kun je dit ook lenen bijvoorbeeld. Je wordt ook bij een gastgezin geplaatst, dus je hebt verder weinig kosten (het gastgezin krijgt een kleine vergoeding, inbegrepen bij de prijs die jij betaald).

    Ook zijn er voor buitenlandse high-school studenten beurzen beschikbaar die een groot deel van die kosten weer kunnen betalen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72243621
    2000 euro hebben de meeste gezinnen zo effe op de plank liggen voor een jaartje highschool voor een van de kinderen

    Echt, Fok wordt steeds leuker
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:49:45 #205
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72243920
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    2000 euro hebben de meeste gezinnen zo effe op de plank liggen voor een jaartje highschool voor een van de kinderen
    Dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat het niet alleen voor de rijken is. Mijn ouders zijn absoluut niet rijk, wonen niet in een villa, maar hebben wel 3 kinderen van goede scholing voorzien, inclusief eentje die om de haverklap naar het buitenland moest voor haar studie. Een studiejaar in Nederland kost ook al gauw 2000 tot 3000 euro tegenwoordig.
    quote:
    Echt, Fok wordt steeds leuker
    Ach, met schertsfiguren zoals jij die altijd maar weer de sfeer in topics weet te verpesten..... weet ik niet of het er leuker op wordt. Het was in ieder geval een heel stuk gezelliger toen je er een tijd NIET was.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72243992
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:49 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat het niet alleen voor de rijken is. Mijn ouders zijn absoluut niet rijk, wonen niet in een villa, maar hebben wel 3 kinderen van goede scholing voorzien, inclusief eentje die om de haverklap naar het buitenland moest voor haar studie. Een studiejaar in Nederland kost ook al gauw 2000 tot 3000 euro tegenwoordig.
    Appels en peren
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72244327
    Ik ken zelf verschillende mensen die hun kinderen naar de VS gestuurd hebben voor een jaar highschool maar dat waren echt geen middenklasse gezinnen waar de moeder huisvrouw was en de vader stropdassen verkocht maar mensen die tot de hogere klasse behoren in Nederland met een eigen bedrijf.

    Wat hoe je het ook wil zien in vrijwel alle gevallen zullen je ouders het voor je moeten financieren en slechts een enkeling in Nederland kan dat ook.

    Ik zelf heb een paar jaar geleden de mogelijkheid gehad om een jaar te studeren aan een universiteit in de VS in de buurt van Popo en dat had nog heel wat meer gekost dan 20.000 euro

    Is verder ook niks mis mee maar lang niet iedere ouder kan hun kind naar de VS sturen als dat kind nog geen zin heeft om te gaan studeren
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:18:07 #208
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72248820
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 21:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Studeer je in de VS of in Nederland?

    Ondanks dat je bijna afgestudeerd bent kan je nog niet lezen want ik heb het nergens over onbetaalbaar gehad
    Ik studeer in de VS, maar heb leren lezen in Nederland
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 05:09:30 #209
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72251470
    In wat voor auto rijden onze Amerikaanse fokkers eigenlijk?
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 05:27:53 #210
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_72251494
    Ford Escape uit 2004 en een Toyota Corolla uit 2007.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 05:39:07 #211
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72251501
    Hyundai Santa Fe 2008 en..... (geleend van schoonmoeder) een 1993 Lincoln Towncar V8.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:56:04 #212
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_72252397
    Ja dat is ook nog zoiets. Wat kost een beetje normale V8 tegenwoordig in de USA. Ik ga volgende week wel wat handelaars bezoeken denk ik, maar ik kan me ook vast oriënteren. Ik heb het dus niet over een Ford F350 maar gewoon zo'n Towncar of iets dergelijks
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_72258649
    Zo, ik ben ook aangekomen voor mijn studie hier
    Live from Chicago
    Well behaved women rarely make history
    Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
    PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
    pi_72258688
    Die, trouwens, als reactie op de vroige posts, in de verste verte niet goedkoop is en voor veel mensen ook niet te betalen. Ik studeer dus dadelijk wèl af met een enorme studieschuld en met hulp van een enorme studiebeurs, maar dat is een keuze die mijn ouders en ik gemaakt hebben. Ik wil niet flauw doen, maar het lijkt me niet nodig de illusie te scheppen dat het goedkoop is. En kan wel minder duur, door aan een staatsuniversiteit te studeren
    Live from Chicago
    Well behaved women rarely make history
    Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
    PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:21:54 #215
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_72261447
    een blauwe tank een tot zover niet kapot te krijgen 1992 oldsmobile cutlass ciera s
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:36:09 #216
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72261755
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 05:09 schreef Q.E.D. het volgende:
    In wat voor auto rijden onze Amerikaanse fokkers eigenlijk?
    Honda Civic Coupe. Deze maand afbetaald
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72261788
    VW Passat. Maarten, een Town Car uit 93 Ik zie daar alleen mensen uit een bepaalde sociaal-economische klasse in rond rijden
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:23:47 #218
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_72262860
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 09:56 schreef Barcaconia het volgende:
    Ja dat is ook nog zoiets. Wat kost een beetje normale V8 tegenwoordig in de USA. Ik ga volgende week wel wat handelaars bezoeken denk ik, maar ik kan me ook vast oriënteren. Ik heb het dus niet over een Ford F350 maar gewoon zo'n Towncar of iets dergelijks
    En aanvullend hierop ook nog trouwens: Wat zijn de running costs van een auto in Amerika. Ik heb er niet echt een idee van maar gaat het zoals in Nederland met verzekering en wegenbelasting of heb je dat allemaal niet?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_72263568
    Ik betaal aan verzekering iets van $700 per jaar. Ik betaal geloof ik aan de county waarin ik woon iets van autobelasting, maar ik weet zo niet hoe veel. Niet veel in elk geval.

    Cambridge doet wel erg zijn best haar auto inkomsten te verhogen door me regelmatig van parkeerboetes te voorzien

    Een Town Car heb je voor $1000, maar ook voor $80,000.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:13:58 #220
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72264161
    Net even op town car gegoogled. Wat een lelijke bak zeg.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:16:25 #221
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72264236
    F350
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_72264788
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 18:23 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    En aanvullend hierop ook nog trouwens: Wat zijn de running costs van een auto in Amerika. Ik heb er niet echt een idee van maar gaat het zoals in Nederland met verzekering en wegenbelasting of heb je dat allemaal niet?
    Per jaar voor een Honda Accord uit 2003:

    $132 DMV registratie
    $2253 autoverzekering

    Zover ik weet hebben ze hier (California) geen wegenbelasting, maar zit er standaard 18 cent accijns op een gallon benzine. Op het moment kost een gallon hier $2.99.
    pi_72264829
    Ik reed in een Audi A6, maar die heb ik net verkocht.

    Ben trouwens over twee weken weer terug in de VS. Ik ga een maand lang metingen doen in Californie en Indiana!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:08:24 #224
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_72265438
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 19:40 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Per jaar voor een Honda Accord uit 2003:

    $132 DMV registratie
    $2253 autoverzekering

    Zover ik weet hebben ze hier (California) geen wegenbelasting, maar zit er standaard 18 cent accijns op een gallon benzine. Op het moment kost een gallon hier $2.99.
    Ok duidelijk. Dankjewel!
    Ik zal volgende week eens rond gaan zoeken naar een auto. Wat de verzekering dan precies gaat kosten kan ik dan specifiek gaan bekijken maar zo heb ik iig een houvast...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:55:07 #225
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_72267885
    ik ben (tot volgende maand dan) onder de 21, man, heb een snelheids boete en een aanrijding gehad ..
    verzekering: 179 dollar / maand!
    maarja, gelukkig is het een tijdje geleden en gaat het binnenkort weer omlaag!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:08:41 #226
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72268186
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 21:55 schreef compier het volgende:
    ik ben (tot volgende maand dan) onder de 21, man, heb een snelheids boete en een aanrijding gehad ..
    verzekering: 179 dollar / maand!
    maarja, gelukkig is het een tijdje geleden en gaat het binnenkort weer omlaag!
    Goed, in welke staat woon jij? Dan kan ik daar rekening mee houden.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      zondag 30 augustus 2009 @ 00:41:42 #227
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_72271647
    missouri, tussen de rednecks enzo
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 30 augustus 2009 @ 01:07:02 #228
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_72272001
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 17:37 schreef Shivo het volgende:
    VW Passat. Maarten, een Town Car uit 93 Ik zie daar alleen mensen uit een bepaalde sociaal-economische klasse in rond rijden
    En dan ook wat hoger met extra grote wielen. Geen gezicht.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 30 augustus 2009 @ 01:27:53 #229
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72272285
    Zo de yanks zijn ook weer thuis van het werk hoor.
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 00:41 schreef compier het volgende:
    missouri, tussen de rednecks enzo
    Dat is best een mooie staat hoor. Ik houd btw wel van rednecks.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      zondag 30 augustus 2009 @ 08:17:35 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72274055
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 17:37 schreef Shivo het volgende:
    VW Passat. Maarten, een Town Car uit 93 Ik zie daar alleen mensen uit een bepaalde sociaal-economische klasse in rond rijden


    Het is de oude auto van mijn schoonvader, die in 1999 overleed. Hij staat nog op eigendom van mijn schoonmoeder, maar eigenlijk rijdt mijn vrouw er vaker in. Schoonmoe heeft ook nog een eigen auto natuurlijk.

    Maar goed, zo'n eentje dus:



    In originele staat, niet uitgepimpt zoals dit:

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72282465
    Geen cash for clunkers gedaan? Die bak haalt de de 1 (gallon) op 10 (mijl) moeiteloos waarschijnlijk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_72297669
    Mijn 1995 honda accord haalt nog met gemak 1 op 30 op de snelweg en 1 op 20 in stadsverkeer en zal zeker nog wel een paar jaar blijven rijden.
    pi_72298087
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 18:32 schreef MeScott het volgende:
    Ik heb het geloof ik eerder gevraagd, maar waar woon jij dan ook alweer ?
    Ik kom niet meer dagelijks op fok, dus ik mis wel eens wat. Ik woon in Tallahassee (zie zipcode in ondertitel).

    Destin is een leuk gebied, ik ben er een keer door heen gereden op weg naar pensacola ("alternative route" om de I-10 te vermijden). Wat ga je daar studeren?
      maandag 31 augustus 2009 @ 00:27:33 #234
    254558 tomtomkortom
    ik maak plaatjes
    pi_72298921
    Gaaf die Amerikaanse wagens. Hebben naar mijn mening meer charme dan Europese modellen, om dan nog maar niet gesproken te hebben over het geluid. Gezien ik weinig kilometers maak (bedrijf aan huis) en mijn boodschappen op de fiets doe denk ik er over om een oude Amerikaan aan te schaffen, op te knappen en puur voor hobby te gaan gebruiken.

    Oh, en ik woon by the way in Nederland. Op de fiets boodschappen doen is in Amerika vast andere koek!
      maandag 31 augustus 2009 @ 00:50:08 #235
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72299429
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 00:27 schreef tomtomkortom het volgende:
    Oh, en ik woon by the way in Nederland. Op de fiets boodschappen doen is in Amerika vast andere koek!
    't Is iets verder maar ik doe ook op de fiets boodschappen hoor
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72307200
    Wordt er veel gefietst in de VS?
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
      maandag 31 augustus 2009 @ 15:24:35 #237
    186522 Puntenslijpsel
    Let's waste time
    pi_72310840
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef skunkasaur het volgende:
    Wordt er veel gefietst in de VS?
    Waar ik woon niet echt. Ik heb tot nu toe één iemand zien fietsen Behalve mijzelf dan
    Live from Chicago
    Well behaved women rarely make history
    Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
    PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
    pi_72311418
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef skunkasaur het volgende:
    Wordt er veel gefietst in de VS?
    Ik heb een tijdje in Berkeley, CA gewoond. Ze beweren daar een van de meest fietsende en fietsvriendelijke plaatsen in de VS te zijn. Desalniettemin fietsen er vrij weinig mensen, het verkeersinzicht van die fietsers (evenals van de automobilisten) laat nogal eens te wensen over.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 31 augustus 2009 @ 15:54:06 #239
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72311683
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef skunkasaur het volgende:
    Wordt er veel gefietst in de VS?
    Volgens mij wel in NYC, Californië en Michigan (ook omdat daar Nederlanders en Chinezen zitten).

    De mensen die serieus gebruiken maken van de fiets zijn studenten in b.v. Chicago en ook in Massachusetts.

    In de warme staten met grote afstanden (Texas, Arizona etc.) wordt minder gefietst...

    Sinds Lance Armstrong worden er in ieder geval veel meer fietsen verkocht (ook veel racefietsen).
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 31 augustus 2009 @ 16:00:04 #240
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72311900
    Mocht je naar NYC gaan, dan kun je daar ook op het fietsje door Manhattan.

    http://www.volkskrantreiz(...)/fietsen_in_new_york
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_72312125
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Volgens mij wel in NYC, Californië en Michigan (ook omdat daar Nederlanders en Chinezen zitten).

    De mensen die serieus gebruiken maken van de fiets zijn studenten in b.v. Chicago en ook in Massachusetts.

    In de warme staten met grote afstanden (Texas, Arizona etc.) wordt minder gefietst...

    Sinds Lance Armstrong worden er in ieder geval veel meer fietsen verkocht (ook veel racefietsen).
    Fietsen als sport en fietsen als vervoersmiddel is natuurlijk een flink verschil.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 31 augustus 2009 @ 16:08:20 #242
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72312172
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef Q.E.D. het volgende:
    Volgens mij wel in NYC, Californië en Michigan (ook omdat daar Nederlanders en Chinezen zitten).
    California klopt niet. Hier wordt weinig gefietst. Nou ja, in ieder geval niet als dagelijks vervoermiddel. Je hebt langs de gehele kustlijn fietspaden, alsmede door veel van de heuvels rondom de bebouwing, maar die zijn duidelijk bedoeld voor recreatieve doeleinden, niet om met de fiets naar je werk te gaan of boodschappen te doen.

    Mexicanen zie ik wel eens fietsen, maar dat komt meestal omdat ze geen auto hebben, en/of illegaal zijn en geen auto kunnen kopen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 31 augustus 2009 @ 16:11:20 #243
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72312288
    Nouja op de fiets naar het werk (utility cycling ) gebeurt bij mijn weten alleen in NYC en op universiteiten.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 31 augustus 2009 @ 17:27:46 #244
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72314442
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef skunkasaur het volgende:
    Wordt er veel gefietst in de VS?
    Ligt er natuurlijk aan wat het weer doet, hoe groot de hoogteverschillen zijn (fietsen hier is niet leuk, met al die heuvels), hoe de infrastructuur is (fietspaden in de stad? Huh?)... Er zijn plekken waar alles goed meewerkt voor fietsers en plekken waar je er niet aan hoeft te beginnen.

    Ik fiets omdat ik niet de beschikking heb over een auto.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 31 augustus 2009 @ 17:31:43 #245
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72314548
    Zijn hier ook mensen die een schudieschuld in Nederland aflossen en in Amerika hun salaris ontvangen?

    Zo ja, is dat niet gigantisch duur met de lage exchange rate enzo?
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_72319325
    Ik fiets (bijna) alles in Cambridge, en mijn Nederlandse kennissen doen hetzelfde. Fietsen verschilt allemaal nogal per stad en staat, in Atlanta (groot en uitgestrekt) of San Francisco (heuvels) is er bijna geen beginnen aan.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 31 augustus 2009 @ 20:17:29 #247
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_72319534
    Heb je al wat inboedel van Schwarzenegger op de kop getikt, maartena?
    pi_72320067
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 21:55 schreef compier het volgende:
    ik ben (tot volgende maand dan) onder de 21, man, heb een snelheids boete en een aanrijding gehad ..
    verzekering: 179 dollar / maand!
    maarja, gelukkig is het een tijdje geleden en gaat het binnenkort weer omlaag!
    Hehe, lotgenoot Ik heb dan geen boetes of ongelukken gehad, maar mijn verzekering komt rond de 250 dollar per maand te liggen. Dan heb ik wel full coverage, maar ik wil liever geen risico nemen.. Op het moment is het liability, maar wanneer ik definitief terugga naar de States is een van de eerste dingen die ik daar ga doen mijn verzekeringspolis verhogen.
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:55 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Ik kom niet meer dagelijks op fok, dus ik mis wel eens wat. Ik woon in Tallahassee (zie zipcode in ondertitel).

    Destin is een leuk gebied, ik ben er een keer door heen gereden op weg naar pensacola ("alternative route" om de I-10 te vermijden). Wat ga je daar studeren?
    Hmm, ik ben nog niet heel bekend met de wegen daar (ik deed vorig jaar ook alles op de fiets), maar door Destin om bij Pensacola te komen, vanuit Tallahassee ? Hoe ben je verder gereden dan ?
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 00:50 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    't Is iets verder maar ik doe ook op de fiets boodschappen hoor
    Ik deed dat ook, maar het was eigenlijk niet echt te doen Drinken is gewoon veel te zwaar en ik heb dan ook regelmatig twee tripjes gemaakt. Nou zat er dichtbij een Publix, maar als ik een halfuur zou moeten fietsen dan zou dat toch wat minder geweest zijn Ben je twee uur bezig alleen met naar de supermarkt fietsen
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_72327441
    Had er even niet aan gedacht dat de VS nogal wat verschilt van NL qua heuveltjes
    Ik ben een sportieve fietser, maar Arizona zal inderdaad niet echt vol te houden zijn denk ik. Tenzij Flagstaff wat platter is. De hoogte is natuurlijk wel bevorderlijk voor de training... nou ja.

    Maar het is dus vooral "import" (no offence) die fietst? De amerikanen zelf hebben het er niet zo op begrijp ik?
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
      dinsdag 1 september 2009 @ 00:25:55 #250
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_72329266
    Misschien moet ik dat ook maar eens doen ja, een fiets kopen. Voor mijn conditie zou het niet slecht zijn.
    Alhoewel ik begrijp dat er ook voldoende gyms zijn in Amerika. Daarbij schijnen er in Michigan ook skigebieden te zijn en watersport mogelijkheden dus die conditie krijg ik wel op pijl.
    Morgenmiddag vliegen, ik heb er zin in
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 1 september 2009 @ 00:31:31 #251
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72329402
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 23:21 schreef skunkasaur het volgende:
    Had er even niet aan gedacht dat de VS nogal wat verschilt van NL qua heuveltjes
    Ik ben een sportieve fietser, maar Arizona zal inderdaad niet echt vol te houden zijn denk ik. Tenzij Flagstaff wat platter is. De hoogte is natuurlijk wel bevorderlijk voor de training... nou ja.

    Maar het is dus vooral "import" (no offence) die fietst? De amerikanen zelf hebben het er niet zo op begrijp ik?
    Ik zie hier wel meer mensen fietsen hoor, maar niet superveel nee. Het is nog steeds een "hee, een fietser" effect Bij het boodschappen doen vandaag heb ik wel vier andere fietsers gezien...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 1 september 2009 @ 01:50:28 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72330555
    Ik wil nog steeds een fiets kopen trouwens, maar dan idd meer voor recreatieve doeleinden.

    Momenteel is het ook 105 F (35 C) en dan wil je ook niet echt de heuvel op fietsen inderdaad..... dan liever een auto met airco.... of misschien een motor.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 1 september 2009 @ 01:55:14 #253
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72330614
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 23:21 schreef skunkasaur het volgende:
    Ik ben een sportieve fietser, maar Arizona zal inderdaad niet echt vol te houden zijn denk ik. Tenzij Flagstaff wat platter is. De hoogte is natuurlijk wel bevorderlijk voor de training... nou ja.
    Flagstaff is inderdaad niet bepaald vlak.... omringt door heuvels, en muv van de binnenstad zijn de wijken er omheen ook enigszins heuvelig.

    En in Arizona kan het zeker in de zomer ook godsganselijk HEET zijn, temperaturen boven de 35 zijn vaker regel dan uitzondering. Nu weet ik niet precies wanneer je gaat (volgens mij stond dat wel in het topic maar geen zin om te zoeken), maar in de zomer wil je in Arizona niet de heuvel op fietsen.

    Tja.... in Nederland heb je in Limburg wat heuveltjes, maar voor de meeste fietsers is een rivier of kanaalbrug de grootste beklimming die ze dagelijks doen op hun fietske.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72331155
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 00:25 schreef Barcaconia het volgende:
    Misschien moet ik dat ook maar eens doen ja, een fiets kopen. Voor mijn conditie zou het niet slecht zijn.
    Alhoewel ik begrijp dat er ook voldoende gyms zijn in Amerika. Daarbij schijnen er in Michigan ook skigebieden te zijn en watersport mogelijkheden dus die conditie krijg ik wel op pijl.
    Morgenmiddag vliegen, ik heb er zin in
    Ik hoop niet voor je dat je dan een geoefend skieer bent
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72332945
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 01:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Flagstaff is inderdaad niet bepaald vlak.... omringt door heuvels, en muv van de binnenstad zijn de wijken er omheen ook enigszins heuvelig.

    En in Arizona kan het zeker in de zomer ook godsganselijk HEET zijn, temperaturen boven de 35 zijn vaker regel dan uitzondering. Nu weet ik niet precies wanneer je gaat (volgens mij stond dat wel in het topic maar geen zin om te zoeken), maar in de zomer wil je in Arizona niet de heuvel op fietsen.

    Tja.... in Nederland heb je in Limburg wat heuveltjes, maar voor de meeste fietsers is een rivier of kanaalbrug de grootste beklimming die ze dagelijks doen op hun fietske.
    Ik ga van januari tot begin juni.

    Voorjaar dus, hopelijk nog niet zo warm. Maar dan zal ik inderdaad de boodschappen op een andere manier gaan doen
    h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
      woensdag 2 september 2009 @ 18:31:47 #256
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72374499
    Beste mensen,

    Weet iemand hier een autoverhuurbedrijf in de VS waar je geen toeslag betaalt als je onder de 25 bent? Alle bedrijven die ik heb bekijken daar betaal je zo'n $25,- extra per dag.

    Vreemd iets, ze kunnen beter kijken naar hoe lang iemand zijn rijbewijs heeft.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_72375161
    Idler, soms geldt dat niet voor studenten van een nabijgelegen universiteit of iets dergelijks.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      woensdag 2 september 2009 @ 18:54:54 #258
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72375200
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 18:31 schreef Idler het volgende:
    Beste mensen,

    Weet iemand hier een autoverhuurbedrijf in de VS waar je geen toeslag betaalt als je onder de 25 bent? Alle bedrijven die ik heb bekijken daar betaal je zo'n $25,- extra per dag.

    Vreemd iets, ze kunnen beter kijken naar hoe lang iemand zijn rijbewijs heeft.
    Praktisch iedereen heeft z'n rijbewijs sinds z'n zestiende en jongeren veroorzaken de meeste ongelukken. Je wordt dus genaaid op je leeftijd, niet op hoe lang je je rijbewijs hebt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 september 2009 @ 18:56:05 #259
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72375229
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 18:53 schreef Wackyduck het volgende:
    Idler, soms geldt dat niet voor studenten van een nabijgelegen universiteit of iets dergelijks.
    Hoe mooi het me ook lijkt, ik studeer helaas niet in de VS. Ik zoek een autootje om me tijdens de vakantie daar mee te vervoeren
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      woensdag 2 september 2009 @ 18:57:59 #260
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72375289
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 18:54 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Praktisch iedereen heeft z'n rijbewijs sinds z'n zestiende en jongeren veroorzaken de meeste ongelukken. Je wordt dus genaaid op je leeftijd, niet op hoe lang je je rijbewijs hebt.
    Tja, erg jammer, zo is het moeilijk om voor een beetje leuk bedrag iets te huren.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      woensdag 2 september 2009 @ 19:10:01 #261
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72375637
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Tja, erg jammer, zo is het moeilijk om voor een beetje leuk bedrag iets te huren.
    Een oud barrel kopen voor een paarhonderd piek dan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 september 2009 @ 19:13:40 #262
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72375736
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:10 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Een oud barrel kopen voor een paarhonderd piek dan?
    Een Cadillac met kogelgaten, die nog kan rijden.

    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 2 september 2009 @ 19:35:27 #263
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72376456
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:10 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Een oud barrel kopen voor een paarhonderd piek dan?
    Daarvoor is het helaas iets te kort. Ach ja, ik zoek nog even verder naar iets betaalbaars en anders ga ik maar kennismaken met het Amerikaanse OV.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      woensdag 2 september 2009 @ 19:36:58 #264
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72376512
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:35 schreef Idler het volgende:

    [..]
    het Amerikaanse OV.
    Dat bestaat niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 september 2009 @ 19:38:01 #265
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72376558
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Dat bestaat niet.
    Daar was ik ook al achter ja. Maar met het OV tussen en binnen grote steden reizen is nog wel te doen denk ik.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_72376807
    Nu Obama er is komen er highspeed trains

    Met de groeten van de belastingbetaler
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 2 september 2009 @ 19:48:41 #267
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72376925
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Nu Obama er is komen er highspeed trains

    Met de groeten van de belastingbetaler
    Daar wil ik wel belasting voor betalen hoor.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72376957
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:48 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Daar wil ik wel belasting voor betalen hoor.
    Het gaat alleen nooit werken en te veel geld kosten
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 2 september 2009 @ 20:24:51 #269
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72378251
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 19:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Nu Obama er is komen er highspeed trains

    Met de groeten van de belastingbetaler
    Voorlopig komt er nog niets van terecht.... California is superblut, en daar willen ze een heel netwerk aan high speed trains gaan aanleggen die o.a. de vier grote stedelijke gebieden verbindt (San Diego - LA/OC - Bay Area - Sacramento) met alsmede een lijn naar Las Vegas..... maar dat kost miljarden die California niet heeft, en de regering ook niet.

    Verder deel ik trouwens wonderer's mening, ik heb er geen enkel probleem mee daar belasting voor te betalen. Dat doe ik een stuk liever dan betalen voor nutteloze oorlogen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 2 september 2009 @ 20:44:47 #270
    206337 aychelle
    stop the hating, bietch!!!
    pi_72379023
    seriueze vraag: Zijn Amerikanen knap?
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      woensdag 2 september 2009 @ 20:50:43 #271
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72379246
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef aychelle het volgende:
    seriueze vraag: Zijn Amerikanen knap?
    Zijn Europeanen knap?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 september 2009 @ 20:55:49 #272
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72379443
    Is er hier iemand in Alaska geweest? En dan doel ik op de havensteden, lijkt me heel vet om daar te wonen.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 2 september 2009 @ 21:10:33 #273
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72380030
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef aychelle het volgende:
    seriueze vraag: Zijn Amerikanen knap?


    Nee, Amerikanen zijn een stuk lelijker geworden nadat ze uit Europa vertrokken..... of misschien zijn alleen de lelijke mensen naar Amerika vertrokken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72380357
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:10 schreef maartena het volgende:

    [..]



    Nee, Amerikanen zijn een stuk lelijker geworden nadat ze uit Europa vertrokken..... of misschien zijn alleen de lelijke mensen naar Amerika vertrokken.
    jij bent toch geëmigreerd?
    I wish I was your derivative so I could lie tangent to your curves.
      woensdag 2 september 2009 @ 21:20:24 #275
    206337 aychelle
    stop the hating, bietch!!!
    pi_72380393
    Je kunt Europeanen En (blanke) Amerikanen niet met elkaar vergerlijken. Qua cultuur en uiterlijke zie je gewoon het verschil, net als bij Afrikanen zie je bij Europeanen dat ze daar en daar en daar vandana komen. Blanke en Afro-amerikane zijn een mix van verschillende zwarte en witte landen/culturen.

    Daarom vroeg ik hoe Amerikane er over het algemeen er daar uitzien
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      woensdag 2 september 2009 @ 21:23:50 #276
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72380503
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef Q.E.D. het volgende:
    Is er hier iemand in Alaska geweest? En dan doel ik op de havensteden, lijkt me heel vet om daar te wonen.
    Nooit geweest. Ken wel mensen die een Alaskan Cruise hebben gedaan, maar eerlijk gezegd zou ik er niet willen wonen. Anchorage is de enige grote stad, en bij de meeste havenstadjes daar wordt alles per boot bezorgd..... iemand die ik ken en ooit een paar jaar gevist heeft in Alaska zei ook dat je onderdelen etc gewoon zelf 2x moet kopen en opslaan, want als je iets moet bestellen kan het weken duren voordat het bij je aankomt. Afhankelijk van hoever je woont, kan het in de winter ook wel eens betekenen dat je "in het voorjaar" je bestelde spullen krijgt.

    Rondom Anchorage en de steden die gewoon per WEG bereikbaar zijn gaat allemaal prima, maar als je wat verder van de bewoonde wereld woont dan zullen de wegen in de winter gewoon worden gesloten, en kun je er alleen met terreinwagens nog heen. Vliegveldjes worden wel operationeel gehouden voor de dagelijkse post en kleine pakketjes, maar een nieuwe motor voor je boot of een nieuwe TV krijg je pas na de winter geleverd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 2 september 2009 @ 21:38:58 #277
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72381048
    Mijn zwager is gestationeerd in Sitka. Als je van de natuur houdt, is het prachtig. Verder weinig te doen daar..
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 september 2009 @ 21:44:18 #278
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72381287
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nooit geweest. Ken wel mensen die een Alaskan Cruise hebben gedaan, maar eerlijk gezegd zou ik er niet willen wonen. Anchorage is de enige grote stad, en bij de meeste havenstadjes daar wordt alles per boot bezorgd..... iemand die ik ken en ooit een paar jaar gevist heeft in Alaska zei ook dat je onderdelen etc gewoon zelf 2x moet kopen en opslaan, want als je iets moet bestellen kan het weken duren voordat het bij je aankomt. Afhankelijk van hoever je woont, kan het in de winter ook wel eens betekenen dat je "in het voorjaar" je bestelde spullen krijgt.

    Rondom Anchorage en de steden die gewoon per WEG bereikbaar zijn gaat allemaal prima, maar als je wat verder van de bewoonde wereld woont dan zullen de wegen in de winter gewoon worden gesloten, en kun je er alleen met terreinwagens nog heen. Vliegveldjes worden wel operationeel gehouden voor de dagelijkse post en kleine pakketjes, maar een nieuwe motor voor je boot of een nieuwe TV krijg je pas na de winter geleverd.
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:38 schreef wonderer het volgende:
    Mijn zwager is gestationeerd in Sitka. Als je van de natuur houdt, is het prachtig. Verder weinig te doen daar..
    Zoiets dacht ik al.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 2 september 2009 @ 21:44:56 #279
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72381323
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:20 schreef aychelle het volgende:
    Je kunt Europeanen En (blanke) Amerikanen niet met elkaar vergerlijken. Qua cultuur en uiterlijke zie je gewoon het verschil, net als bij Afrikanen zie je bij Europeanen dat ze daar en daar en daar vandana komen. Blanke en Afro-amerikane zijn een mix van verschillende zwarte en witte landen/culturen.

    Daarom vroeg ik hoe Amerikane er over het algemeen er daar uitzien
    Mjah.... het enige echt verschil tussen Oud-Europeanen die nu Amerikaan zijn, en Europeanen.... is dat je ontzettend veel mixen hebt.... de bloedafkomst van mijn vrouw is bijvoorbeeld Iers (in Ierland geboren grootmoeder)/Italiaans(in Italie geboren grootvader) aan de vaders kant, en Iers/Schots(grootvader halfbloed)/Nederlands/Seminole(grootmoeder halfbloed) aan de moeders kant....... waar in Europa je dat soort combinaties veel minder voorkomt.

    Sinds de jaren 70 wordt er steeds meer interaciaal voortgeplant, maar tot die tijd was het toch voornamelijk "soort zoekt soort", en dan duidt ik voornamelijk op de huidskleur.

    In Nederland is een gemiddeld gezin toch meestal Nederlander + Nederlander, of hooguit Nederlander + andere afkomst, maar het gaat geen generaties terug..... zoals bij grootouders van mijn vrouw die dus afkomstig waren uit overgrootouders uit verschillende landen.

    Er is dus inderdaad een hele hoop meer DNA mix in de VS, waar deze in Europa nog veel "puurder" is zeg maar.

    Kun je daaruit afleiden of iemand knapper/lelijker is? Nah.... in Afrika heb je knappen en lelijken, in Europa ook, in Azie ook..... en over het algemeen zullen combinaties daarvaan ook zowel lelijk als knap zijn.

    Nog een leuk voorbeeld: De moeder van mijn baas is half Japans, half native-Hawaiaans, de vader van mijn baas komt uit Texas, en heeft biologische geschiedenis uit Frankrijk, Engeland, Spanje, en de Kiowa stam...... en dat levert dus best een interessant resultaat op. Hij is geboren in Hawaii, maar op jonge leeftijd opgegroeid in California, daarna naar Texas verhuisd waar hij gestudeerd heeft en een groot deel van zijn twintiger en dertiger jaren heeft doorgebracht, en de afgelopen 10 jaar woont ie in California.

    Uiteraard heeft hij ook kinderen, en nu je zijn biologische afkomst weer wordt het NOG leuker. Zijn vrouw heeft namelijk afkomst uit Zweden, Duitsland en Polen. Haar achternaam is ge-orven uit het Duitse deel.

    Tja..... ik zou die kinderen eigenlijk niets anders willen bestempelen als "Amerikaan", want Japans/Hawaiiaans/Frans/Spaans/Kiowa/Zweeds/Duits/Pools wordt zo lastig.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72381922
    Dit is misschien niet de juiste plaats, maar ik heb een vraag voor de Amerika-inwoners:

    Afgelopen mei ben ik summa cum laude afgestudeerd in de VS met een MBA in Finance. Hieraan heb ik een werkvergunning overgehouden voor de VS. Sinds mijn afstuderen ben ik hard bezig met het zoeken naar een baan. Helaas is het een zeer moeilijke arbeidsmarkt op dit moment in de VS en heb ik weinig success. Ik word er een beetje moedeloos van, maar ik geef nog niet op.

    Vandaar dat ik het op deze manier ff probeer en misschien dat hier iets uit voortvloeit. Ik vroeg mij af of iemand suggesties heeft voor bedrijven waarbij ik kan solliciteren. Of andere tips die mij zouden kunnen helpen in mijn zoektocht. Ik overweeg elke gepaste werkgelegenheid en ik ben bereid om onderaan de ladder te beginnen.

    Via PM is mijn resume and cover letter beschikbaar indien nodig.

    Alvast bedankt!
    pi_72407601
    Vanochtend naar het City Count building geweest, marriage certificate gehaald, vervolgens naar de rechter gewandeld en... hopla, getrouwd.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      donderdag 3 september 2009 @ 19:48:05 #282
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72408691
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 19:21 schreef OMG het volgende:
    Vanochtend naar het City Count building geweest, marriage certificate gehaald, vervolgens naar de rechter gewandeld en... hopla, getrouwd.
    Gefeliciteerd
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72408894
    Danku! .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      donderdag 3 september 2009 @ 20:06:11 #284
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72409373
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 19:53 schreef OMG het volgende:
    Danku! .
    Verder geen lening voor de bruiloft hoeven afsluiten enzo?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72410742
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Verder geen lening voor de bruiloft hoeven afsluiten enzo?
    We wilden allebei geen bruiloft. . Wellicht dat als mijn ouders over een paar jaar deze kant op komen we een soort van "feestelijke" bijeenkomst regelen met haar ouders erbij, voor nu was dit wel goed zo. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      donderdag 3 september 2009 @ 20:55:21 #286
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72411297
    Pfff.... beetje zitten stressen de afgelopen paar weken, maar na 2 interviews en aantal telefoongesprekken heb ik het voor elkaar: Op 21 September begin ik aan een nieuwe baan, met ook nog eens een mooie salarisverhoging. Heb gisteren een employment offer ondertekend en afgeleverd, en zojuist mijn "2 weeks notice" brief ingeleverd bij mijn huidige baas..... Nu nog even alles netjes afsluiten bij de huidige werkgever, en dan beginnen we bij een nieuwe werkgever.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72412711
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 20:42 schreef OMG het volgende:

    [..]

    We wilden allebei geen bruiloft. . Wellicht dat als mijn ouders over een paar jaar deze kant op komen we een soort van "feestelijke" bijeenkomst regelen met haar ouders erbij, voor nu was dit wel goed zo. .
    Over een paar jaar.

    Fijne ouders heb je
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 3 september 2009 @ 21:32:42 #288
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72413169
    Mijn ouders komen morgen. Voor de 3e keer trouwens, ze waren eerder al in 2003 en 2005 geweest.... in 2007 is mijn moeder ook nog eens alleen op bezoek geweest, dus het is haar 4e keer.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72414603
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 21:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Over een paar jaar.

    Fijne ouders heb je
    Tja, als je nog een paar zakken met geld hebt liggen om ze over te laten vliegen, een hotel en auto voor ze te regelen, be my guest.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_72414703


    Rien Poortvliet FTW
    Jesus saves but death prevails.
    pi_72414908
    O ja, even vergeten. Sorry.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_72415353
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan Maarten. Vast niet bij de overheid.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 3 september 2009 @ 23:08:08 #293
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72417551
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 20:42 schreef OMG het volgende:

    [..]

    We wilden allebei geen bruiloft. . Wellicht dat als mijn ouders over een paar jaar deze kant op komen we een soort van "feestelijke" bijeenkomst regelen met haar ouders erbij, voor nu was dit wel goed zo. .
    Gelijk heb je
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 20:55 schreef maartena het volgende:
    Pfff.... beetje zitten stressen de afgelopen paar weken, maar na 2 interviews en aantal telefoongesprekken heb ik het voor elkaar: Op 21 September begin ik aan een nieuwe baan, met ook nog eens een mooie salarisverhoging. Heb gisteren een employment offer ondertekend en afgeleverd, en zojuist mijn "2 weeks notice" brief ingeleverd bij mijn huidige baas..... Nu nog even alles netjes afsluiten bij de huidige werkgever, en dan beginnen we bij een nieuwe werkgever.
    Goed zo! Wat voor baan? Moet je ver(der) reizen?

    Mijn ouders komen over drieenhalve week
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 3 september 2009 @ 23:11:29 #294
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72417681
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 22:12 schreef Shivo het volgende:
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan Maarten. Vast niet bij de overheid.
    Dank je

    Nee. Ik zou ook niet snel voor de overheid (Nederland of VS) willen werken eigenlijk..... alhoewel een baan in Washington DC in een ministerie of zo ik niet snel zou afslaan eigenlijk..... Maar ik wil niet weg uit California, en hier zou ik niet bij de overheid willen werken momenteel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 3 september 2009 @ 23:34:51 #295
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_72418769
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 23:08 schreef wonderer het volgende:
    Goed zo! Wat voor baan? Moet je ver(der) reizen?
    Nee, minder ver Het is dichterbij, in 20-25 minuten kan ik er zijn.... 15 minuten als ik wat wetten overtreed.
    quote:
    Mijn ouders komen over drieenhalve week


    Herfst is altijd een goede keus. Tickets zijn een stuk goedkoper, en het weer is dan vaak nog prima.... althans, het is hier in SoCal nog snikheet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_72418869
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:59 schreef 455H07E het volgende:
    Dit is misschien niet de juiste plaats, maar ik heb een vraag voor de Amerika-inwoners:

    Afgelopen mei ben ik summa cum laude afgestudeerd in de VS met een MBA in Finance. Hieraan heb ik een werkvergunning overgehouden voor de VS. Sinds mijn afstuderen ben ik hard bezig met het zoeken naar een baan. Helaas is het een zeer moeilijke arbeidsmarkt op dit moment in de VS en heb ik weinig success. Ik word er een beetje moedeloos van, maar ik geef nog niet op.

    Vandaar dat ik het op deze manier ff probeer en misschien dat hier iets uit voortvloeit. Ik vroeg mij af of iemand suggesties heeft voor bedrijven waarbij ik kan solliciteren. Of andere tips die mij zouden kunnen helpen in mijn zoektocht. Ik overweeg elke gepaste werkgelegenheid en ik ben bereid om onderaan de ladder te beginnen.

    Via PM is mijn resume and cover letter beschikbaar indien nodig.

    Alvast bedankt!
    Welke universiteit?
      donderdag 3 september 2009 @ 23:42:25 #297
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72419088
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nee, minder ver Het is dichterbij, in 20-25 minuten kan ik er zijn.... 15 minuten als ik wat wetten overtreed.
    [..]



    Herfst is altijd een goede keus. Tickets zijn een stuk goedkoper, en het weer is dan vaak nog prima.... althans, het is hier in SoCal nog snikheet.
    Indian Summer here Allemaal oranje bomen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72419212
    Zo vroeg al? Het was hier vorige week nog 90plus! Jammer dat die zomer hier zo kort is.

    Mijn broertje komt over twee weken, eerste keer, met zijn vriendin. Erg leuk.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 3 september 2009 @ 23:47:05 #299
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_72419267
    Ja, meestal wel, eind september, begin oktober, dacht ik. Bij jullie natuurlijk wat later.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_72422016
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 21:56 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Tja, als je nog een paar zakken met geld hebt liggen om ze over te laten vliegen, een hotel en auto voor ze te regelen, be my guest.
    Net alsof je voor een weekje VS een bank moet overvallen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72422319
    Ugh. Ik wordt een beetje moe van al mijn ondernemingen. Ik ben in de afgelopen 2 1/2 jaar 9 maal in de VS geweest, totaal voor iets minder dan 6 maanden. Prachtig land, maar echt een ongelofelijke $#%^@ immigratie eisen. Nadat mijn eerder geplande huwelijk nog op de klippen liep voordat het uberhaupt was uitgevoerd ben ik me maar weer eens gaan verdiepen, maar man-o-man, er is werkellijk geen fatsoenlijke manier op een hardwerkend persoon 'gewoon' te laten verhuizen.

    In Nederland werk ik al meer dan 3 jaar in het onderwijs (IT gerelateerd) en ik zou zo mijn 12 weken vakantie per jaar opgeven zonder salarisveranderingen, sterker nog ik zou wel wat willen inleveren! Maar dan nog is het geen functie die in de VS zo 'gewild' is dat je er iemand voor laat overvliegen.

    Dus ik ben een beetje uh .. sad. Studeren is geen optie, daar heb ik gewoonweg het geld niet voor. Dus al met al zie ik de jaren voorbij schuiven en mijn droom langzamerhand aan flarderen geschoten worden. Best jammer.

    Maar na al die tripjes ben ik er wel bijna uit waar ik zou willen settlen, dat zou dan of Miami, FL worden - jaja, lekker weer - of Santa Fe, NM. De werkgelegenheid in FL ligt wat hoger, maar NM is echt mijn 'thuis'.
    Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')