abonnement Unibet Coolblue
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 18:45:01 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71344897
Bij mij wel

Ik werk bij Dunea Duin en Water ( www.dunea.nl )(voorheen duinwaterbedrijf zuid holland), wij leveren voor een groot deel van Zuid Holland het consumptiewater. Bij ons is 22-7 het continuïteitsplan in gegaan, vanuit onze rol als 'vitaal bedrijf'.

Immers wat is zo'n beetje het belangrijkste wat er moet zijn als je ziek bent? Juistem, schoon drinkwater en heerlijk vers water om te douchen, en schoon water om je uitzweetkleren en -beddengoed in te wassen

De eerste fase is gestart. Dat houdt in dat het crisisteam begonnen is met voorbereidingen voor een gegarandeerde waterlevering no matter what. Daarbij heeft het crisisteam dus bijv. bepaald welke voorzorgsmaatregelen wij moeten nemen qua gezondheid. Voorbeelden hiervan zijn dat je je direct ziek moet melden als je in ene regelmatig hoest en/of 38 graden of meer koorts hebt. Ook staan er bij alle koffieautomaten een dispenser met tissues en desinfecterend middel, en wij moeten zorgen voor een overdrachtsmap (naar directe collega's) mocht je ziek worden.

Omdat mensen vanaf nu terug beginnen te komen van vakanties en het maar afwachten is met wie of wat men in aanraking is gekomen is men wat dat betreft extra voorzichtig. Bij twijfel word je verzocht thuis te blijven, zodat je je collega's niet verder kan aansteken. Doel van het continuiteitsplan is dat niet meer dan 30% van het personeel ziek wordt, waardoor kwalitatief goede en betrouwbare waterlevering mogelijk blijft.

En nu ben ik benieuwd wat er bij jullie al wel of niet geregeld is!
Game on!
lolwut
  zondag 26 juli 2009 @ 18:49:37 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_71344986
We kregen allemaal een mailtje een paar weken terug waarin stond:

  • regelmatig handen wassen
  • niet in de richting van anderen niezen
  • bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
  •   Moderator zondag 26 juli 2009 @ 19:10:45 #3
    42184 crew  DaMart
    pi_71345441
    Bij ons is op dit moment nog niets geregeld. We hebben het er wel over gehad tijdens de lunch vorige week, maar veel meer dan gewoon de algemene voorschriften (regelmatig handen wassen, etc.) opvolgen kunnen we ook niet doen, was de conclusie.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 19:12:47 #4
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_71345484
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef DaMart het volgende:
    Bij ons is op dit moment nog niets geregeld. We hebben het er wel over gehad tijdens de lunch vorige week, maar veel meer dan gewoon de algemene voorschriften (regelmatig handen wassen, etc.) opvolgen kunnen we ook niet doen, was de conclusie.
    meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.

    Veel mensen hebben vaak bij een hoestje of verhoging zoiets van: ach gaat wel weer over, ik kan wel gewoon doorwerken. Nu moet je je dus ziekmelden, en als ik als leidinggevende het idee heb dat iemand ziekig is mag ik die gewoon naar huis sturen. Op zich niet zo vreemd natuurlijk als je onze tak van sport in acht neemt.
    lolwut
      Moderator zondag 26 juli 2009 @ 19:17:55 #5
    42184 crew  DaMart
    pi_71345596
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef BrandX het volgende:

    [..]

    meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.

    Veel mensen hebben vaak bij een hoestje of verhoging zoiets van: ach gaat wel weer over, ik kan wel gewoon doorwerken. Nu moet je je dus ziekmelden, en als ik als leidinggevende het idee heb dat iemand ziekig is mag ik die gewoon naar huis sturen. Op zich niet zo vreemd natuurlijk als je onze tak van sport in acht neemt.
    Bij jullie zijn de gevolgen inderdaad een stuk groter. Als bij ons van de acht mensen er een paar ziek worden, dan heeft dat "slechts" tot gevolg dat ondernemers wat langer moeten wachten voordat we hun vragen kunnen beantwoorden.

    Aan de andere kant ben je als klein bedrijf natuurlijk wel extra kwetsbaar. Als er twee mensen ziek zijn, ben je toch ineens even 25% van je personeel kwijt.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2009 @ 11:55:26 #6
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_71360731
    Bij mij niet... Maar goed, het is hier dan ook geen echte bedreiging. Tenminste niet meer of minder dan gewoon griep of anders ziek worden. Ben enige medewerker, dus als ik ziek word, ligt sowieso alles stil.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_71375859
    Ik kreeg dit aan het einde v/d middag
    quote:
    Beste collega's, gebruikers van het Gemini gebouw,

    Zoals hedenochtend gecommuniceerd is eind vorige week bij een medewerkster van het bedrijf ACE Mexicaanse griep geconstateerd. ACE is gevestigd op de 1e en 2e verdieping van onze vleugel in het Gemini gebouw. Ook verschillende afdelingen van EAC zijn gevestigd in dit gebouw. De medewerkster is op donderdag 23 juli ziek naar huis gegaan. Vrijdag heeft de huisarts de Mexicaanse griep bij haar vastgesteld. Om de kans op besmetting tot een minimum te beperken hebben we, in samenspraak met het pandemieteam van Eneco, besloten een aantal extra maatregelen t.a.v. het Gemini gebouw te nemen. Jullie bijdrage daaraan is onmisbaar.

    1) Ik verzoek jullie extra aandacht te besteden aan je persoonlijke hygiëne. Kijk voor tips op de rubriek over de Mexicaanse griep op Plaza. Daar is ook een lijst opgenomen waarin wordt ingegaan op veelgestelde vragen. http://********/kennis/mexicaanse_griep/

    2) Wees extra alert op eventuele griepverschijnselen, zoals koorts, en neem dit direct op met je leidinggevende. Deze kan, indien nodig, contact opnemen met de Coördinatie calamiteitenteam helpdesk (088 - ******* of*******@eneco.nl)

    3) Ik verzoek jullie publieke ruimten en contact met andere medewerkers van het pand zo veel mogelijk te beperken.

    4) Ook hebben we besloten om vergaderingen waar Eneco medewerkers of externen van buiten het Gemini gebouw bij aanwezig zijn zoveel mogelijk telefonisch af te handelen dan wel een locatie buiten het Gemini gebouw te zoeken.

    5) Een extra grondige schoonmaak van het hele Gemini gebouw vindt vanavond nog plaats. Met het oog hierop wordt iedereen verzocht om vandaag uiterlijk 17:30 uur het pand te verlaten en een schoon bureau achter te laten.

    6) Vanmiddag komt er een bericht op Plaza over deze calamiteit.

    Bovenstaande betreft tijdelijke maatregelen. Bij nieuwe ontwikkelingen, zul je door mij worden geïnformeerd. Hou daarnaast ook Plaza in de gaten. Klik hiervoor op de banner linksonder in je scherm.


    Met vriendelijke groet,
      maandag 27 juli 2009 @ 20:43:24 #8
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71376123
    Wel wat waarschuwingen, maar geen concrete maatregelen. Een tijd terug was er wel een reisverbod naar Mexico (voor zakelijke reizen), maar dat is alweer opgeheven.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_71376158
    Ik werk bij een GGD en daar is gewoon het normale pandemie-protocol in werking gesteld en er is achterwacht geregeld, mocht een gedeelte van de mensen uitvallen.
    pi_71376318
    Bij m'n betaalde werk wordt er niets aan gedaan ( zou ook niet weten waarom wel..)
    Bij m'n vrijwilligerswerk stellen ze nu de plannen op en bij voor grootschalig inzet van vrijwillige hulpverleners mocht dat mogelijk zijn.. maar ach, dat doen ze ook als voorbereiding bij een hittegolf, dus zo héél bijzonder is het niet...
    dag
    pi_71376352
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
  • bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
  • Dit heb je direct gedaan en je zit nu lekker thuis te fokken?
      maandag 27 juli 2009 @ 20:53:29 #12
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_71376473
    Nope, maar goed, mijn baas en ik zijn dan ook de enige mensen binnen het bedrijf.
    Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat mijn baas eigenlijk altijd ziek, zwak en misselijk is, ze is ontzettend vatbaar voor allerlei bacteriën enzo... Ik hoop dat ze zo verstandig is om gewoon naar huis te gaan als ze zich niet goed voelt, in plaats van met 40 graden koorts gewoon door te werken, zoals ze een paar weken geleden deed
    En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
    pi_71376790
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
    We kregen allemaal een mailtje een paar weken terug waarin stond:

  • regelmatig handen wassen
  • niet in de richting van anderen niezen
  • bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
  • Zo'n verhaaltje hebben we een tijdje terug gehad, middels een toolbox met een mooie brochure er bij, komt waarschijnlijk ook omdat het een groot bedrijf is, die doen meer aan voor lichtingen
    Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
    pi_71376939
    Bij mijn bedrijf zijn ze er al sinds mei mee bezig. Speciaal team van het RvB is in werking gesteld om ervoor te zorgen dat bepaalde afdelingen blijven draaien. Daarnaast moeten collega's die uit het buitenland terugkomen zich melden bij hun afdelingshoofd, en wordt aangeraden om thuis te werken als dat mogelijk is.

    En dit ook inderdaad:

    # regelmatig handen wassen
    # niet in de richting van anderen niezen
    # bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
      Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2009 @ 21:12:38 #15
    22592 crew  Ole
    pi_71377103
    site ligt plat..
    we zullen het tegen het begin van het studiejaar wel horen denk ik
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      maandag 27 juli 2009 @ 21:15:29 #16
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_71377200
    Heb er eigenlijk op werk nog niets over gehoord, behalve dan de normale discussies. Zal eens rondvragen of er bij ons ook speciale noodplannen gemaakt worden.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      Moderator maandag 27 juli 2009 @ 21:28:04 #17
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_71377559
    Wij kregen een mail met allemaal advies erin wat je wel/niet moet doen. Inderdaad ook zoiets als je handen goed wassen, als ik het topic zo lees heeft iedereen hetzelfde mailtje gehad.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      maandag 27 juli 2009 @ 21:39:09 #18
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_71377889
    Er is een mailtje verstuurd waarin stond dat iedereen weer de jaarlijkse griepvaccinatie kon krijgen.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_71379384
    Ik werk bij de overheid (justitie --> rechtspraak).

    Aangezien het ook aardig belangrijk is dat justitie "doordraait", zijn er bij ons ook allerlei trajecten opgestart.

    Er zijn draaiboeken opgesteld met noodscenario's, er is geïnventariseerd wat de minimale bezetting is en wat gevolgen zijn bij uitval en uiteraard is er een crisisteam opgericht.

    Verder inderdaad "direct thuisblijven bij symptomen" (better safe then sorry).
    Tenslotte erg veel informatie via speciaal intranet/folders bij de koffieautomaten etc.
    pi_71379507
    Nee, volgens mij niet echt, oja de schoonmakers komen volgens mij nu 3keer per dag.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 02:17:40 #21
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_71384554
    Ik heb een werknemer die naar Mexico gaat verteld dat hij vanaf thuis mag werken na terugkomst, en verder is het nog niet aan de orde
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_71385148
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:28 schreef Karina het volgende:
    Wij kregen een mail met allemaal advies erin wat je wel/niet moet doen. Inderdaad ook zoiets als je handen goed wassen, als ik het topic zo lees heeft iedereen hetzelfde mailtje gehad.
    Hier ook, volgens mij zijn dat standaard advies mailtjes van de GGD, gelukkig zitten we niet boven op elkaar met 30M2 per persoon
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      dinsdag 28 juli 2009 @ 08:22:17 #23
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_71385680
    Wij kregen gisteren ook een mail van het RVB, daarin stonden allerlei tips en adviezen.
    * I intend to live forever, so far so good! *
    pi_71385744
    Het universitair medisch centrum waar ik werk heeft uiteraard wel wat maatregelen getroffen, maar voor 'normale' patiënten zonder griep en medewerkers die met die mensen werken heeft het weinig meer gevolgen dan wat vaker handen wassen, wat meer letten op handhygiëne.

    We hebben wel allemaal protocollen voor als er zich een patiënt met MG meldt op de SEH of elders in het ziekenhuis of wat er moet gebeuren als een medewerkers ziek is of blootgesteld is aan een patiënt met MG. De voorbereidingen daarvoor (maskers, handschoenen, wegwerpschorten, oseltamivir, voorlichting aan personeel etc.) zijn ongeveer klaar.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 09:04:35 #25
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_71386251
    Ik werk in een vrij kleine organisatie, maar daardoor zijn we ook vrij kwetsbaar. Als een derde bij ons ziek wordt, dan heeft dat nogal wat gevolgen, aangezien er hier vaak één persoon verantwoordelijk is voor een basisproces. We hebben nu sinds vorige week papieren handdoekjes op het toilet ipv gewone handdoekjes en de schoonmaker heeft wat instructies gekregen om elke keer de deurklinken schoon te maken. Verder hoesten en niezen in de holte van de elleboog en bij het optreden van eerste griepverschijnselen word je geacht naar huis te gaan.
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')