abonnement Unibet Coolblue
pi_85620605
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef heaven7 het volgende:
Nou februari kan er ook wat van :o Maar dat is hier ook :)
Maar in februari ligt er al meer sneeuw en wordt het al langzaam meer licht, ook door de sneeuw. En het is vaak lekker koud en helder, met strak blauwe hemel... Dan is het nog wel leuk!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85621130
Oh ik had er schoongenoeg van :@ Had november liever want dan zat je nog met spanning te wachten op die sneeuw en kou en heb je kerst enzo in het verschiet :)
pi_85621383
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik had er schoongenoeg van :@ Had november liever want dan zat je nog met spanning te wachten op die sneeuw en kou en heb je kerst enzo in het verschiet :)
Ik verheug me al op februari - hopelijk weer de Vasaloppet doen w/
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:23:26 #104
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_85621985
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar in februari ligt er al meer sneeuw en wordt het al langzaam meer licht, ook door de sneeuw. En het is vaak lekker koud en helder, met strak blauwe hemel... Dan is het nog wel leuk!
inderdaad. November regent en is grauw, februari lekker koud en blauw, heerlijk! En je langzamerhand verheugen op de lente..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_85622130
Heul langzaam dan! Aangezien ik vorig jaar op mijn verjaardag 27 maart nog sneeuw had :P
pi_85622348
Trouwens, heb tijdje terug hier dacht ik gelezen over een hotel/hostel in de buurt van Gamla Stan die goed te betalen was en leuk? We gaan in december 3 of 4 dagen maar vinden 90 euro per nacht een beetje te duur :o Kan het alleen niet meer vinden?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 20:32:53 ]
pi_85642080
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:39 schreef Guppi het volgende:
Hoi!

Yeah, we gaan naar Zweden! Met onze Volvo uit 1969. Nu stuitte ik op twee vragen, maar ik kan nergens antwoorden vinden (ook niet bij de ANWB, RDW of de Zweedse Ambassade).

1: Is het verplicht een NL sticker op je auto te hebben? En zoja, mag dat ook een ouderwets schildje zijn zoals dit?
[ afbeelding ]

2: Zijn er al milieuzones in Zweden, waar je met een oldtimer niet mag komen? (onze auto rijdt trouwens wel op gas, dus zoja: geldt dat ook voor gas-auto's?)

Ik hoop dat iemand hier (een van de) antwoorden heeft, want ik vind het altijd leuk om alles van tevoren uit te zoeken.

Voorpret!! *O*

Edit; Ik zie ineens dat ik al eerder op (zelfs precies) deze pagina heb gepost, maar de data zijn dus iets gewijzigd. We dachten even dat we helemaal niet meer konden gaan, maar eind juli is het dan eindelijk zo ver!
NL landensticker is al jaren niet meer verpicht. En auto's met buitenlands kenteken zijn vrijgesteld van milieu en tolzones.

Je kan wel eens aangehouden worden, met mijn oldtimer-volvo's al 2x gehad omdat ze de blauwe platen niet snappen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85904622
Voor mensen die regelmatig vanuit NL naar Zweden rijden: ik rij dit weekend naar Zuid Zweden, kan ik dan beter in Kopenhagen de brug naar malmo nemen, of iets hogerop de veerboot van helsingör naar helsingborg?

En iets uitgebreider: de kortste route kent twee oversteken met veerboot, eerst van Puttgarden (Duitsland) naar Rödby, en dan later nog de boot bij Helsingör.
Of kun je net zo goed vanuit Hamburg eerst een eind Denemarken inrijden, en dan bij Kolding afbuigen naar het oosten? Zo sla je alleen de eerste veerboot over. het is langer rijden, maar compenseert het de kosten voor de veerboot?

In aantal km's maakt het niet veel uit, maar is er veel verschil in kosten en reisduur?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:32:24 #109
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_85904773
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:28 schreef Gripper het volgende:
Voor mensen die regelmatig vanuit NL naar Zweden rijden: ik rij dit weekend naar Zuid Zweden, kan ik dan beter in Kopenhagen de brug naar malmo nemen, of iets hogerop de veerboot van helsingör naar helsingborg?

En iets uitgebreider: de kortste route kent twee oversteken met veerboot, eerst van Puttgarden (Duitsland) naar Rödby, en dan later nog de boot bij Helsingör.
Of kun je net zo goed vanuit Hamburg eerst een eind Denemarken inrijden, en dan bij Kolding afbuigen naar het oosten? Zo sla je alleen de eerste veerboot over. het is langer rijden, maar compenseert het de kosten voor de veerboot?

In aantal km's maakt het niet veel uit, maar is er veel verschil in kosten en reisduur?
Ja, volgens mij is de optie met zo weinig mogelijk veerboten (dus, brug bij kopenhagen) het goedkoopste...Als je in je eentje rijdt scheelt de veerboot wel tijd, want je hebt een verplichte pauze op de boot natuurlijk...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_85904828
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:28 schreef Gripper het volgende:
Voor mensen die regelmatig vanuit NL naar Zweden rijden: ik rij dit weekend naar Zuid Zweden, kan ik dan beter in Kopenhagen de brug naar malmo nemen, of iets hogerop de veerboot van helsingör naar helsingborg?

En iets uitgebreider: de kortste route kent twee oversteken met veerboot, eerst van Puttgarden (Duitsland) naar Rödby, en dan later nog de boot bij Helsingör.
Of kun je net zo goed vanuit Hamburg eerst een eind Denemarken inrijden, en dan bij Kolding afbuigen naar het oosten? Zo sla je alleen de eerste veerboot over. het is langer rijden, maar compenseert het de kosten voor de veerboot?

In aantal km's maakt het niet veel uit, maar is er veel verschil in kosten en reisduur?
Rodby-Puttgarden kost 60 euro. Dus zelf even uitrekenen of je auto qua meer kilometers rijden voordeliger is. Boottochtje kost maar drie kwartier, dus tijd ga je er wel mee winnen.

En waar precies in Zuid-Zweden moet je zijn? Goteborg (sneller via Helsingor-Helsingborg) is namelijk ook nog Zuid-Zweden ;).
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85905020
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:34 schreef r8ality het volgende:

[..]

Rodby-Puttgarden kost 60 euro. Dus zelf even uitrekenen of je auto qua meer kilometers rijden voordeliger is. Boottochtje kost maar drie kwartier, dus tijd ga je er wel mee winnen.

En waar precies in Zuid-Zweden moet je zijn? Goteborg (sneller via Helsingor-Helsingborg) is namelijk ook nog Zuid-Zweden ;).
Ja precies, omrijden via Kolding is 150 km meer ofzo? Ik zou geen auto willen die over die afstand voor 60 ¤ aan peut verbruikt :)

We gaan naar Sommen (tussen Motala en Linkoping)
Routeplanner stuurt me ook via de beide ferries, zowel Puttgarden-Rodby als Helsingor-Helsingborg

Die 60 ¤ is voor een enkeltje, of kun je ook een open retour kopen? (de terugkeer datum is nog niet exact bekend)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_85905637
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja precies, omrijden via Kolding is 150 km meer ofzo? Ik zou geen auto willen die over die afstand voor 60 ¤ aan peut verbruikt :)

We gaan naar Sommen (tussen Motala en Linkoping)
Routeplanner stuurt me ook via de beide ferries, zowel Puttgarden-Rodby als Helsingor-Helsingborg

Die 60 ¤ is voor een enkeltje, of kun je ook een open retour kopen? (de terugkeer datum is nog niet exact bekend)
Volgens Google Maps maar 130 zelfs. 60 euro is inderdaad enkeltje, retour heeft geen zin, is hooguit 5 euro goedkoper ofzo. Helsingor-Helsingborg is in deze wel veel sneller en kost evenveel als brug.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85905685
Oh, en Denemarken is boring om te rijden. En ram je tank in DLD precies zo vol dat je Zweden haalt, Denemarken is veel duurder en Zweden veel goedkoper qua benzine.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85906418
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:01 schreef r8ality het volgende:

[..]

Volgens Google Maps maar 130 zelfs. 60 euro is inderdaad enkeltje, retour heeft geen zin, is hooguit 5 euro goedkoper ofzo. Helsingor-Helsingborg is in deze wel veel sneller en kost evenveel als brug.
k zag het ja, zowel helsingor-boot als oresundbrug zijn ongeveer 40 ¤ enkele reis.
Niet tanken in Denemarken, check.

Thanks :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:33:17 #115
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_85908613
Wij hebben de bruggen gepakt en zijn (uiteraard zo snel mogelijk) door Denemarken heen gereden.


Geen gedoe met inschepen wachten etc, en je mag over die indrukwekkende bruggen rijden, en dat vond ik persoonlijk ook een vette ervaring en een boottocht is maar saai vergeleken met dat ;) (in mijn ogen dan)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_85918989
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef Tha_Bartman het volgende:
Wij hebben de bruggen gepakt en zijn (uiteraard zo snel mogelijk) door Denemarken heen gereden.


Geen gedoe met inschepen wachten etc, en je mag over die indrukwekkende bruggen rijden, en dat vond ik persoonlijk ook een vette ervaring en een boottocht is maar saai vergeleken met dat ;) (in mijn ogen dan)
Ik vind dat juist wel de charme van zo'n reis. Boten etc.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85938376
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:06 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel de charme van zo'n reis. Boten etc.
Ik ga denk ik maar gewoon voor de mix: de eerste pont skippen we, en rijden wel om via Kolding. 130 km is maar iets meer dan een uur rijden, en die boot vaart er ook 45 min. over. Zoveel tijd verlies je dan niet.
Voor de Oresund: op de heenweg de brug, en terug met de boot ofzo.

Vorig jaar zijn we met de ferry naar ijsland gevaren, met de auto aan boord. 5 dagen onderweg. Dus qua zeemijlen zit het wel goed. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:28:08 #118
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_86022387
Ik ga samen met een vriendin in oktober een weekeind (vrij t/m ma) naar Halmstad. Nu zijn we nog op zoek naar een leuk hotel. Iemand nog leuke tips? :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_86025594
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:28 schreef Lief-visje het volgende:
Ik ga samen met een vriendin in oktober een weekeind (vrij t/m ma) naar Halmstad. Nu zijn we nog op zoek naar een leuk hotel. Iemand nog leuke tips? :)
Goedkoop of normaal?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:43:22 #120
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_86032965
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef r8ality het volgende:

[..]

Goedkoop of normaal?
Mag beide zijn. We hebben niet 1 bepaald budget.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_86035686
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Lief-visje het volgende:

[..]

Mag beide zijn. We hebben niet 1 bepaald budget.
http://www.amadeus.nu/ Hotel midden in stad en niet heul duur.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:16:08 #122
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_86039681
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:42 schreef r8ality het volgende:

[..]

http://www.amadeus.nu/ Hotel midden in stad en niet heul duur.
Bedankt !
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_89283298
Is het meenemen van Snuss naar Nederland eigenlijk verboden? Geen zin om tegen verrassingen aan te lopen op het vliegveld.
pi_89284990
Ik denk het niet:

quote:
Snus werd verboden in de Europese Unie in 1992 nadat onderzoekers van de Wereldgezondheidsorganisatie concludeerden dat snus kankerverwekkend is. De Wereldgezondheidsorganisatie gaf later toe dat er nog niet genoeg wetenschappelijk bewijs is om conclusies te trekken. Toen Zweden aantrad tot de Europese Unie in 1994, dwong het land af dat het zou worden uitgezonderd van het verbod op snus.

Uit onderzoeken uit 2005 is gebleken dat er geen bewijzen zijn dat snus kankerverwekkend is en werden teksten op de verpakkingen gewijzigd in (vertaald) "kan nadelige effecten op uw gezondheid hebben". De onderzoekers hebben nog geen zekerheid van de gezondheidseffecten van het gebruik van snus.

Sinds er in de Europese Unie maatregelen zijn genomen om het roken te verminderen, en het gebruik van snus minder schadelijk wordt gevonden dan het roken van sigaretten, wordt overwogen om het verbod op snus op te heffen.
bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Snus
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89285556
Veel vrienden in Londen nemen complete rollen mee naar huis. Volgens mij mag het officieel nog steeds niet, maar de controle is nul en waarschijnlijk boeit het niemand.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89287448
Ja, na wat meer googlen mag het particulier importeren wel.... je kunt het ook gewoon kopen nadat je door de beveiliging bent op het vliegveld, dat zegt in feite genoeg toch =]
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:42:13 #127
45833 crew  Fogel
pi_89287734
quote:
99s.gif Op maandag 29 november 2010 09:26 schreef aardappel het volgende:
Ja, na wat meer googlen mag het particulier importeren wel.... je kunt het ook gewoon kopen nadat je door de beveiliging bent op het vliegveld, dat zegt in feite genoeg toch =]
Ik kan ook sterke drank kopen met meer dan 60% in de tax-free in het buitenland... als ik het mee naar Noorwegen neem, valt het onder de narcoticawet. Wellicht is er een soortgelijke wet in Zweden. Maar het punt is dus dat producten die je "achter de douane" kan kopen niet perse legaal zijn in het land van bestemming.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 29 november 2010 @ 10:19:07 #128
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89288672
brr, het wordt hier donderdag, overdag, -23. Dat is toch wel heel erg koud!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 29 november 2010 @ 14:47:06 #129
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_89297971
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:19 schreef AKnynke het volgende:
brr, het wordt hier donderdag, overdag, -23. Dat is toch wel heel erg koud!
:X
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  maandag 29 november 2010 @ 15:44:09 #130
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_89300519
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Is het meenemen van Snuss naar Nederland eigenlijk verboden? Geen zin om tegen verrassingen aan te lopen op het vliegveld.
Snus meenemen is geen probleem en ook niet illegaal mits voor eigen gebruik, je mag het enkel niet verkopen in de EU.
Als grootverbruiker bestel ik het meestal uit Zweden en als ik daar ben koop ik een stock of 4-5 om mee te nemen.
Have the nerve go with the curve...
pi_89638537
Eind februari weer voor een week naar Göteborg.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 20:43:31 #132
230491 Zith
pls tip
pi_96958984
Ben van plan om in Augustus 3 weken te hiken boven de poolcirkel in Zweden. Liefst ga ik met de trein, wat waarschijnlijk Arnhem - Kopenhagen - Stockholm -> Abisko wordt. Zijn er nog speciale kortingen die ik uit kan buiten (bijv als student zijnde)?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:50:06 #133
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96959427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:43 schreef Zith het volgende:
Ben van plan om in Augustus 3 weken te hiken boven de poolcirkel in Zweden. Liefst ga ik met de trein, wat waarschijnlijk Arnhem - Kopenhagen - Stockholm -> Abisko wordt. Zijn er nog speciale kortingen die ik uit kan buiten (bijv als student zijnde)?
de trein vroeg boeken. Ik ga regelmatig met de trein van stockholm naar bremen, via kopenhagen, en als je dat op tijd boekt, kun je bij de deutsche bahn voor pakweg 40 euro, en de SJ voor 25 naar kopenhagen. Ik ga begin juni een weekend naar lulea, met de nachttrein. Dit heb ik voor 90 euro retour geregeld. Het is gewoon een kwestie van goed boeken. SJ kun je ook als student boeken, maar ik denk dat je dan een zweedse of internationale studentenkaart nodig hebt. Als je onder de 25 bent krijg je dezelfde prijs als studenten.

Dus, vroeg boeken en dan zit je gebakken!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:26:31 #134
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96970279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de trein vroeg boeken. Ik ga regelmatig met de trein van stockholm naar bremen, via kopenhagen, en als je dat op tijd boekt, kun je bij de deutsche bahn voor pakweg 40 euro, en de SJ voor 25 naar kopenhagen. Ik ga begin juni een weekend naar lulea, met de nachttrein. Dit heb ik voor 90 euro retour geregeld. Het is gewoon een kwestie van goed boeken. SJ kun je ook als student boeken, maar ik denk dat je dan een zweedse of internationale studentenkaart nodig hebt. Als je onder de 25 bent krijg je dezelfde prijs als studenten.

Dus, vroeg boeken en dan zit je gebakken!
Hen het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar hoe lang doe je erover? Van Uppsala naar Bremen dan.
Ik neem aan dat je van Stockholm naar Kopenhagen treint, dan overstapt in de rechtsreekse trein naar Bremen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96977127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hen het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar hoe lang doe je erover? Van Uppsala naar Bremen dan.
Ik neem aan dat je van Stockholm naar Kopenhagen treint, dan overstapt in de rechtsreekse trein naar Bremen?
van stockholm naar kopenhagen. Als je het goed plant zou je daar een half uur tussen de treinen kunnen hebben, maar dat vind ika ltijd erg krap, en dan zit er dus 2 uur tussen. Dan van kopenhagen naar hamburg, en van hamburg naar bremen. Al met al was ik van 8 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds onderweg. Het duurt lang, maar ik vind het een hele relaxte manier van reizen. Boekje erbij, filmpje erbij...Als je niets anders hoeft, heerlijk.

Plus, ik vlieg dat stuk zo vaak, dat de linkse hippie in mij het wel eens goed vind het wat beter voor het milieu te doen.

En, de trein gaat op de boot tussen putgarden en rodby, wat natuurlijk erg cool is!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:42:43 #136
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97050687
Wat ga je in Lulea doen? Ik vond het er verre van bijzonder zeg maar haha. Maar goed ik ben niet verder geweest dan het 'centrum'. Als je er leuke activiteiten/kennissen hebt is het een heel ander verhaal waarschijnlijk.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:17:01 #137
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97069405
Ik vond Lulea best een leuke stad, eigenlijk. Maar, het plan is een auto te huren en richting Noorwegen te gaan, en kijken hoe het noorden is in de 'zomer'....
pi_97093429
Abisko O+





Wel een klote eind zeg :{ Zeker met de trein!
pi_97100430
Vanuit (Zuid-)Zweden of vanuit Nederland? :+
Maar dat lijkt me wel een fantastische treintrip (Stockholm - Narvik) die ik zeker eens moet maken.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2011 @ 23:21:52 #140
230491 Zith
pls tip
pi_97101284
Ik ga van Arnhem > Kopenhagen > stockholm > abisko met trein :o
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:31:11 #141
87694 Robin__
letitredno
pi_97104706
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2009 21:40 schreef OA het volgende:
Even wat foto's spammen! :7

[ afbeelding ]
Half uurtje boven Malmö

Landskrona/borstahusen? Daar stond ik op een camping vorige zomer, als je de wegwijzers volgde werd je ook dwars door zo'n veld heen gestuurd.

Ben bang dat het er deze zomer voor mij niet in zit
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:36:32 #142
87694 Robin__
letitredno
pi_97104912
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 augustus 2010 12:03 schreef r8ality het volgende:
Oh, en Denemarken is boring om te rijden. En ram je tank in DLD precies zo vol dat je Zweden haalt, Denemarken is veel duurder en Zweden veel goedkoper qua benzine.
Hoe zit dat met boete's eigenlijk? Moet zeggen dat in zweden iedereen echt keurig rijd in de dorpen (ook echt remmen om met 50 langs het bord 50 te rijden) maar heb toch het vermoeden dat men daar een hele goede (financiele) reden voor heeft :+
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:42:17 #143
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97109256
1 tot 10 kilometer te hard binnen de bebouwde kom is 2000 kroon boete, 1 tot 10 kilometer te hard buiten de bebouwde kom is 1500 kroon.

Als je harder dan 50 rijdt in een 30km zone ben je je rijbewijs kwijt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_97110008
Het is zowel vanuit Nederland een klote eind als vanuit zuid Zweden of zelfs maar Stockholm!
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 12:45:48 #145
230491 Zith
pls tip
pi_97113745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:01 schreef heaven7 het volgende:
Het is zowel vanuit Nederland een klote eind als vanuit zuid Zweden of zelfs maar Stockholm!
18 uur zitten in een trein vanaf stockhom -> abisko :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97115121
Dat vind ik een aardig pokke eind :P Wij gingen vliegen van Arlanda naar Kiruna. Maar vervolgens reden er vanaf dat vliegveldje (het zou niet eens zo mogen heten eigenlijk zo klein is het) geen bussen terwijl dat wel de bedoeling was :') Niemand wist wat en we hebben enkele uren in de kou staan wachten, tevergeefs :') Uiteindelijk een lift gekregen van een aardige voorbijgangster met auto :')

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2011 13:31:38 ]
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:31:59 #147
87694 Robin__
letitredno
pi_97115173
Exact 2800km van den haag, al had ik wel de indruk dat het aantal km's per dag snel terugliep voorbij Skane.

Ik wil na mn studie graag een rondje doen Denemarken, Noorwegen > Noordkaap, Finland en dan weer omhoog, een stuk Zweedse oostkust en via de grote meren terug naar Malmo.

Vorige zomer was ik op weg gegaan richting Stockholm, maar ook wel met de gedachte ik zie wel hoe ver ik kom, bij wijze van experiment alleen vakantie op de motor. Beviel buitengewoon goed tot iets voor Kalmar waar ik in een enorme storm terecht kwam, eerste volgende stuga/hutje gestopt. Daar weerbericht nog eens even gecheckt, Skane heel de week zonnig, Stockholm heel de week drama, dus omgekeerd.

Hutje bleek van een Finse vrouw met een Duitse man welke een zoon hadden die geregeld als DJ in Nederland zit tegenwoordig. Buitengewoon vriendelijke mensen, net als de Zweden die mij in Landskrona fantastisch geholpen hebben toen ik daar met motorpech stond _O_

Buschauffers leken overigens een uitzondering, steevast geen Duits of Engels en een buskaartje naar Löddeköppinge bestellen als hollander valt dan best tegen :+
pi_97126502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef Zith het volgende:

[..]

18 uur zitten in een trein vanaf stockhom -> abisko :{
Ik ga met de nachttrein, 's avonds om zes uur vertrekken uit Uppsala geloof ik, en om 8 uur 's mrogens in Lulea. Goed te doen...
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 19:06:05 #149
45833 crew  Fogel
pi_97126661
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
1 tot 10 kilometer te hard binnen de bebouwde kom is 2000 kroon boete, 1 tot 10 kilometer te hard buiten de bebouwde kom is 1500 kroon.

Als je harder dan 50 rijdt in een 30km zone ben je je rijbewijs kwijt.
Is het duurder geworden? Zijn ongeveer hetzelfde als de Noorse boetes. Niet zo heel lang geleden (enkele jaren) was het nog "goedkoop" om in Zweden te snel te rijden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 12 juni 2011 @ 12:33:00 #150
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98059278
Afgelopen dagen o.a. in Zweden geweest en wel het plaatsje Hörken en ontzettend genoten van de schone natuur,lucht en lokale bevolking. Nog mensen van hier die daar ooit zijn geweest ?
pi_98061101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:30 schreef heaven7 het volgende:
Dat vind ik een aardig pokke eind :P Wij gingen vliegen van Arlanda naar Kiruna. Maar vervolgens reden er vanaf dat vliegveldje (het zou niet eens zo mogen heten eigenlijk zo klein is het) geen bussen terwijl dat wel de bedoeling was :') Niemand wist wat en we hebben enkele uren in de kou staan wachten, tevergeefs :') Uiteindelijk een lift gekregen van een aardige voorbijgangster met auto :')
Pfff, ben je niet even die prachtige kerk van Kiruna gaan bewonderen? :P
  zondag 12 juni 2011 @ 18:27:40 #152
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_98073223
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:33 schreef galtfactory het volgende:
Afgelopen dagen o.a. in Zweden geweest en wel het plaatsje Hörken en ontzettend genoten van de schone natuur,lucht en lokale bevolking. Nog mensen van hier die daar ooit zijn geweest ?
Nog nooti, hoe kom je daar ook terecht?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_98079426
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:24 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Pfff, ben je niet even die prachtige kerk van Kiruna gaan bewonderen? :P
Nou, prachtig... :P Maar we zijn er wel geweest ja.

pi_98081493
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nou, prachtig... :P Maar we zijn er wel geweest ja.

[ afbeelding ]
Ik las anders dat het in 2001 zelfs gekozen is als 'mooiste bouwwerk van Zweden' (door Zweden zelf). :+
Maar ik vind het er wel mooi uitzien... misschien valt het in het echt tegen en zijn de meeste Zweden er ook nooit geweest, dat kan ook ;)
  maandag 13 juni 2011 @ 16:43:16 #155
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_98117223
Dit vind ik pas een mooie kerk, ook in Zweden maar ik weet niet meer waar precies.
In ieder geval ten zuiden van Jönköping en hoogstwaarschijnlijk omgeving Gislaved.

Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_98119757
Ook mooi :Y
  maandag 13 juni 2011 @ 22:32:13 #158
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_98136760
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:00 schreef heaven7 het volgende:
Tranemo kyrka is dat:

http://www.google.nl/sear(...)=wi&biw=1366&bih=643
Thanks, daar was het dus :)
(ben meestal wel accuraat met foto's en info, maar hier reden we alleen doorheen, het dorpje dan hč, niet de kerk ;) )
Klopt ook want we reden van Boras (met rondje op de a) naar Gislaved.

Kristianstad en omgeving vind ik ook een aanrader.
Malmo en Goteborg vond ik tegenvallen...
Al zijn we ook Goteborg niet ingegaan, we kregen het allebei zo benauwd van die stad dat we gelijk zijn doorgereden.
Gelukkig maar want toen kwamen we in de leuke omgeving van Kungälv en de eilanden en schiereilanden daar linksboven van. (bv Orust)
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_98142956
Ik vond Malmö wel leuk/mooi, ondanks dat het regende, waaide en ik ziek was (en ondanks of misschien juist dankzij dat ik er maar één dag was). :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:35:48 #160
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_98158612
Göteborg vind ik echt een heerlijke stad! Vrij compact en te overzien, maar wel met dat stadse erin. Vooral op een warme zomeravonden dan door Göteborg wandelen, heerlijk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:56:34 #161
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_98159604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vond Malmö wel leuk/mooi, ondanks dat het regende, waaide en ik ziek was (en ondanks of misschien juist dankzij dat ik er maar één dag was). :P
Haha, toen wij er waren hadden we ook wind en regen (op de terugweg dan, heenweg was mooier maar toen zijn we er niet echt in geweest)
Denk idd niet dat je een hele vakantie daar moet zitten...
[offtopic] Wat dat betreft vond ik Kopenhagen veel leuker, maar is Denemarken weer wat saai.
Oh en een tip voor degenen die bij/in Kopenhagen komen maar het al kennen of rust willen, Dragor (met streepje geloof ik) is aan de kust en heel schattig (en klein) met een beetje een oud centrumpje qua huizen enzo. Haventje. En je kunt de brug mooi zien liggen. [/offtopic]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Göteborg vind ik echt een heerlijke stad! Vrij compact en te overzien, maar wel met dat stadse erin. Vooral op een warme zomeravonden dan door Göteborg wandelen, heerlijk!
Tja, misschien dat als we echt het centrum in waren geweest we het wel leuk hadden gevonden, maar we reden erlangs en waren al wat gestresst en dan doet zo'n drukke stad je geen goed :P
Waar zou je Goteborg mee vergelijken?
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_98643779
Ik ga deze zomer een paar nachten langs Göteburg.. iemand een aanrader qua hotel? De jeugdherberg zit zoals gebruikelijk weer vol, het budget is in ieder geval in die richting. Goedkoop, maar niet vies/in rare achterbuurten, dat is wat we zoeken. Iemand toevallig tips?
pi_98649710
Ik ga in de maand augustus met drie vrienden een auto rondreis maken door de denemarken, zweden en noorwegen waarbij we ongeveer 1,5 week in Zweden zitten. Tot nu toe hebben we alleen de eerste overnachting geboekt en de rest willen we onderweg bepalen. Wel hebben we een algemene route uitgestippeld maar deze staat niet vast. Is het raadzaam om een slaapzak en kookspullen mee te nemen voor het geval je alleen kan overnachten in een hut? Vanwege een tekort aan bagageruimte zou het mooi zijn als we dit niet hoeven mee te nemen namelijk.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:00:58 #164
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98649830
Over 4 dagen weer naar zweden *O*
En dit keer geen terug datum naar Nederland, omdat de meeste zaken al gedaan zijn.
Met geluk komt mijn laatste grote bestelling dinsdag binnen, en dan foto's maken van alle nieuwe producten en thats it!

Dat is als het goed is voor nu de laatste nieuwe bestelling voor naar Nederland.
De bestellingen er na zijn gewone producten en hoeven dus geen nieuwe foto's gemaakt te worden.

En anders toch nog ff heen en weer naar Nederland, maar voor nu hebben we nog geen plannen :D
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_98717989
Wij gaan halverweg juli ook een weekje naar zweden.
Naar Himmeta (gem. Köping.) om precies te zijn :)

We hebben familie in Eskilstuna wonen, dat ligt op ongeveer 3 kwartier rijden van ons vakantiehuisje.

We gaan met de auto...ben benieuwd of dat tegenvalt of niet :)
  maandag 27 juni 2011 @ 14:05:14 #166
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98718059
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij gaan halverweg juli ook een weekje naar zweden.
Naar Himmeta (gem. Köping.) om precies te zijn :)

We hebben familie in Eskilstuna wonen, dat ligt op ongeveer 3 kwartier rijden van ons vakantiehuisje.

We gaan met de auto...ben benieuwd of dat tegenvalt of niet :)
hee eskilstuna :) daar woon ik
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_98718447
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:05 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

hee eskilstuna :) daar woon ik
:) al lang?
  maandag 27 juni 2011 @ 14:18:28 #168
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98718515
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

:) al lang?
paar maandjes :) niet zo heel erg lang dus
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:23:48 #169
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98842623
ik ben weer thuis (in zweden)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_99111953
In januari voor drie/vier maanden naar Stockholm. Gelukkig ben ik de woningnood in Amsterdam gewend, weet ik tenminste wat mij in Stockholm te wachten staat. Wel veel zin in! :D
pi_99913421
Zo wij zijn weer terug uit zweden. Mooie omgeving zo rond Köping :Y
En het vakantiehuisje was super, dus als iemand een adresje zoekt ;)


  maandag 25 juli 2011 @ 13:10:20 #172
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99918338
Wij gaan in aug weekje naar Nederland (misschien langer) er zijn stiekem plannen om een winkel te beginnen in Nederland, we houden gewoon ons appartement aan in Zweden, gaan dus gewoon 1x per 3 maanden op zn minst naar zweden.

Maar we willen kijken of we een winkel kunnen starten in Nederland, zodat we sneller geld verdienen en daarvoor in Zweden een leuker huis kunnen krijgen :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:24:09 #173
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100089838
vliegticket voor 3 aug naar Nederland.
ff een weekje zonder vriendin :P die komt 10 aug pas
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:24:57 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100640591
Ik kom vanaf maandag een maand in Stockholm werken. Wat zijn de niet te missen belevenissen daar? En de leukste restaurants?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100642361
Mijn lievelings restaurants, in random order en met spelfouten gegarandeerd:
- Lydmar (mooi buiten terras)
- Sturehof (super bediening en eten, goeie bar tot laat)
- Prinsen (traditioneel, mooie champagne bar in de kelder)
- Bar (zo heet het restaurant, gek genoeg, goeie fruit de mer)
- Riche (ook een goeie bar en goed eten)
- Tranan (beste gehaktballen, redelijk hip en meer low key)
- East (hippe Aziatische fusion, erg goed)
- Story Hotel (tijd niet geweest, maar leuke tent met goeie bar)

Zoals je ziet allemaal erg City/Ostermalm gefocussed, maar daar zit ik nu eenmaal meestal. Voor ontbijt kan ik trouwens Saturn aanraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:15:27 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100642614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:09 schreef Drive-r het volgende:
Mijn lievelings restaurants, in random order en met spelfouten gegarandeerd:
- Lydmar (mooi buiten terras)
- Sturehof (super bediening en eten, goeie bar tot laat)
- Prinsen (traditioneel, mooie champagne bar in de kelder)
- Bar (zo heet het restaurant, gek genoeg, goeie fruit de mer)
- Riche (ook een goeie bar en goed eten)
- Tranan (beste gehaktballen, redelijk hip en meer low key)
- East (hippe Aziatische fusion, erg goed)
- Story Hotel (tijd niet geweest, maar leuke tent met goeie bar)

Zoals je ziet allemaal erg City/Ostermalm gefocussed, maar daar zit ik nu eenmaal meestal. Voor ontbijt kan ik trouwens Saturn aanraden.
En Hilton of Sheraton?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100642734
Waarom zou je in hemelsnaam in zo'n hotel gaan eten? Dat mijdt ik altijd echt als de pest. De hotels zelf zijn wel ok, hoewel je liever in the Grand, Diplomat of Story zit, die zijn leuker. Of de SAS n het centrm, voor de lokatie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:19:58 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100642824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:17 schreef Drive-r het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam in zo'n hotel gaan eten? Dat mijdt ik altijd echt als de pest. De hotels zelf zijn wel ok, hoewel je liever in the Grand, Diplomat of Story zit, die zijn leuker. Of de SAS n het centrm, voor de lokatie.
Hotels om te overnachten natuurlijk. Ik heb te kiezen uit zes hotels, maar deze hebben mijn voorkeur uit status-overweging
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100643057
Die status kan me nooit echt boeien, maar als dat je voorkeur heeft is je keuze beperkt en bestaat deze uit twee "ok" hotels. Wat zijn de andere opties? Als je vrij kon kiezen, zou je geen van beide nemen waarschijnlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100643221
PS: tussen die twee zou ik trouwens Sheraton nemen. Ze liggen allebei een beetje ongezellig, maar Sheraton ligt wellicht iets beter. Tenzij je meer van Sodermalm houdt, dan is het Hilton ideaal. Waar zit je werk?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:35:31 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100643420
2 kantoren. Eentje in Rissne eentje 'centraal'. Ik heb de andere namen niet bij de hand. Scandic iig en de rest is geloof ik in een goedkoper segment.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100650203
Scandic Anglais heeft een prachtige locatie bij het park en temidden van het uitgaanscentrum. Mooi dakterras ook, en een goeie hotelbar. Veel van de goeie restaurants zitten dan ook om de hoek.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:38:28 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100907647
Stockholm bevalt uitstekend tot nu toe. Deze week zit ik in het Hilton, volgende week verhuis ik naar Rådmangatan in de aanbevolen omgeving. Hier aan de Götgatan kun je leuk eten. Allemaal wat jonger publiek verwacht ik, ten opzichte van je tips. Ik denk dat ik sommige daarvan wat te stijf vind. Ik ben maar alleen hier, dan ga ik niet te ruig dineren. Ik kijk erg uit naar Tranan! Mijn eigen ontdekking is Muggen aan de Götgatan. Leuke vriendelijke tent voor een simpele maaltijd.

Verder is Stockholm echt cool! Goede sfeer, mooi, schoon! Kwaliteit van het leven is goed hier, de prijs is bijbehorend. Zo'n wijk als Rissne doet superdorps aan, maar 20 minuten in de metro en je staat aan T-centralen.

Ik zie me er zelf bijna wonen! Maak mezelf nu nog wijs dat de winter verschrikkelijk is
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100907766
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:38 schreef XL het volgende:
Stockholm bevalt uitstekend tot nu toe. Deze week zit ik in het Hilton, volgende week verhuis ik naar Rådmangatan in de aanbevolen omgeving. Hier aan de Götgatan kun je leuk eten. Allemaal wat jonger publiek verwacht ik, ten opzichte van je tips. Ik denk dat ik sommige daarvan wat te stijf vind. Ik ben maar alleen hier, dan ga ik niet te ruig dineren. Ik kijk erg uit naar Tranan! Mijn eigen ontdekking is Muggen aan de Götgatan. Leuke vriendelijke tent voor een simpele maaltijd.

Verder is Stockholm echt cool! Goede sfeer, mooi, schoon! Kwaliteit van het leven is goed hier, de prijs is bijbehorend. Zo'n wijk als Rissne doet superdorps aan, maar 20 minuten in de metro en je staat aan T-centralen.

Ik zie me er zelf bijna wonen! Maak mezelf nu nog wijs dat de winter verschrikkelijk is
stockholm valt mee, aangezien het vlak bij het water ligt is het er meestal wat milder. Hier in Uppsala hadden wij vorige winter weken -30 en halve meters sneeuw.

De kou en de sneeuw zijn helaas het ergste niet aan de winter vind ik, maar de donkerte. En dat verschilt niet zoveel tussen Stockholm en Uppsala. Als het om 3 uur 's middags al schemert, en om 9 uur 's morgens pas weer wat zonlicht te zien is, vind ik dat erg kort!
pi_100907771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:38 schreef XL het volgende:
Stockholm bevalt uitstekend tot nu toe. Deze week zit ik in het Hilton, volgende week verhuis ik naar Rådmangatan in de aanbevolen omgeving. Hier aan de Götgatan kun je leuk eten. Allemaal wat jonger publiek verwacht ik, ten opzichte van je tips. Ik denk dat ik sommige daarvan wat te stijf vind. Ik ben maar alleen hier, dan ga ik niet te ruig dineren. Ik kijk erg uit naar Tranan! Mijn eigen ontdekking is Muggen aan de Götgatan. Leuke vriendelijke tent voor een simpele maaltijd.

Verder is Stockholm echt cool! Goede sfeer, mooi, schoon! Kwaliteit van het leven is goed hier, de prijs is bijbehorend. Zo'n wijk als Rissne doet superdorps aan, maar 20 minuten in de metro en je staat aan T-centralen.

Ik zie me er zelf bijna wonen! Maak mezelf nu nog wijs dat de winter verschrikkelijk is
Sommige (zoals Prinsen) zijn inderdaad stijf, maar probeer zeker Tranan, Riche en Restaurant Bar bijvoorbeeld. Tranan vind ik zelf altijd erg leuk, maar de gehaktballetjes staan niet altijd op het menu. Vraag dan aan de ober of je toch gewoon gehaktballetjes kan krijgen. Gek genoeg lijken ze die namelijk stiekem altijd te hebben, ze staan alleen bijna nooit op de kaart...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100907819
En inderdaad, de winter is het probleem niet. Vervelender vind ik lente en herfst. Lente omdat je dan een paar weken lange overal papsneeuw, modder en plassen hebt. Herfst vanwege veel regen en natte sneeuw.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100914999
Wat driver al zegt, de aanloop naar de winter toe vind ook het minst leuk. Winter zelf is alleen maar gaaf. Moet het wel een goede zijn natuurlijk, met veel sneeuw!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 16 januari 2012 @ 13:02:02 #188
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106867032
Ik ga ook weer binnenkort *O*

Half mei Västervik als het goed is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106984466
Ik ga samen met mijn vriendin en dochtertje (1,5 jaar) in Juli voor 2 weken naar Varmland. Bada om precies te zijn. Bada ligt dan weer dicht bij Sunne.

Hebben jullie tips voor wat daar zoal te doen is voor een jong gezin? Stedentrips, dorpjes, bezienswaardigheden, natuurparken, eventueel pretparken, eettentjes/restaurants etc. etc.
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:19:21 #190
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_106991456
Lang geleden dat ik in Sunne was, kan me enkel Selma Lagerlöf herinneren. Een paar jaar geleden wel een paar weken in de buurt van Ekshärad verbleven, genoten van het mooie weer.

Sunne ->
• Selma Lagerlöf LINK
• Eind July is er de "American Sunne summermeet" een auto show met american cars.
• Antiek markt bij Sundsbergs gård.
• Genieten van het weer en meer in Rottnerospark

Torsby -> Torsby sights

Karlstad vind ik altijd wel gezellig.
Have the nerve go with the curve...
pi_106998061
Dankje! Dat zijn alvast bruikbare tips.
pi_107059612
Ik ga in de zomer met mijn vriend een rondreisje maken door Zweden. Welke steden/dorpen moeten we echt heen?

Heb nou Stockholm/Goteborg/Malmo op mijn lijstje staan. Is er in Stockholm veel te doen? Ik wilde daar 3 nachten blijven of is dat te lang?
pi_107059713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 09:10 schreef loezzzje het volgende:
Ik ga in de zomer met mijn vriend een rondreisje maken door Zweden. Welke steden/dorpen moeten we echt heen?

Heb nou Stockholm/Goteborg/Malmo op mijn lijstje staan. Is er in Stockholm veel te doen? Ik wilde daar 3 nachten blijven of is dat te lang?
Ligt er maar precies aan wat je wil natuurlijk. Ik kan me prima drie dagen in Stockholm vermaken, genoeg musea, bezienswaardigheden ed. Zelfde geldt Göteborg.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107060092
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 09:20 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ligt er maar precies aan wat je wil natuurlijk. Ik kan me prima drie dagen in Stockholm vermaken, genoeg musea, bezienswaardigheden ed. Zelfde geldt Göteborg.
Ik ben niet zo van de musea :P Maar je kunt je er wel vermaken dus. Ook al hou je niet van musea?
pi_107060193
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:00 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de musea :P Maar je kunt je er wel vermaken dus. Ook al hou je niet van musea?
Ja hoor. Mooie stad en veel te zien, goed shoppen. Natuur dichtbij. In de zomer veel activiteiten, concerten ed
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107060453
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ja hoor. Mooie stad en veel te zien, goed shoppen. Natuur dichtbij. In de zomer veel activiteiten, concerten ed
Shoppen O+ maar thanks voor de tips!
pi_107060659
Wij hebben een aantal jaar terug deze route gedaan.

We zijn de eerste dag naar Malmö gereden en daar 2 nachten gebleven. Vervolgens zijn we voorbij Göteborg gegaan naar een huisje langs de kust. Van daaruit zijn we o.a. naar Göteborg geweest, maar zijn we ook de natuur ingetrokken. De 3e halte was een uurtje boven Karlstad. Ook hier heb je volop natuur en Karlstad is ook niet ver weg. Tot slot zijn we via een mooie (niet zo vlotte) route naar Stockholm gereden, ook hier zaten we niet in de stad, maar een stukje erbuiten. Wij zijn ongeveer anderhalve dag in Stockholm geweest en de rest van de tijd (3,5 dag) in de natuur doorgebracht.

In het vorige topic staan nog wat foto's van mij.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_107060856
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:39 schreef OA het volgende:
Wij hebben een aantal jaar terug deze route gedaan.

We zijn de eerste dag naar Malmö gereden en daar 2 nachten gebleven. Vervolgens zijn we voorbij Göteborg gegaan naar een huisje langs de kust. Van daaruit zijn we o.a. naar Göteborg geweest, maar zijn we ook de natuur ingetrokken. De 3e halte was een uurtje boven Karlstad. Ook hier heb je volop natuur en Karlstad is ook niet ver weg. Tot slot zijn we via een mooie (niet zo vlotte) route naar Stockholm gereden, ook hier zaten we niet in de stad, maar een stukje erbuiten. Wij zijn ongeveer anderhalve dag in Stockholm geweest en de rest van de tijd (3,5 dag) in de natuur doorgebracht.

In het vorige topic staan nog wat foto's van mij.
Thanks, ik zal het bekijken :)
  zondag 5 februari 2012 @ 19:36:28 #199
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_107642318
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef RedFever007 het volgende:
tvp :)

We zitten erover te denken om in de zomervakantie naar Zweden te gaan.
Lol :D Ik zat dit topic te lezen en kwam mn eigen reactie van 2 jaar geleden tegen :P Uiteindelijk niet gedaan, dit jaar wel *O*

Mogelijk met de auto :7 naar o.a. Stockholm :)
pi_108814626
Wij gaan deze zomervakantie waarschijnlijk ook met de auto richtings Scandinavie.

We doen daarbij Kopenhagen, Malmo, Gotenburg en Aalborg aan.
Daarbij zullen we waarschijnlijk overnachten op een campings.

We gaan daar vooral heen voor het uitgaansleven snachts, heeft er iemand tips voor vette uitgaansgelegenheden waar de prijs van een pilsje ook redelijk betaalbaar is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')