index       kaaskoppen in het buitenland
PI Nederlanders in Duitsland #7 - Met een getrouwd stelletje
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
gateway
@ [DPC]Fokschaap
zaterdag 25 juli 2009 @ 11:51 (#1) 

Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:

Het wapen van Duitsland:

De kaart van Duitsland:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

De OP van deze topicreeks staat hier

Schaapjes herenigd U! bij [DPC] FOK!schaap!
Doe mee met FOK!Whatpulse en typ jezelf naar de eerste plaats!
Twilight Forum

qltel
Rewimo... zucht, zwijmel...
zaterdag 25 juli 2009 @ 12:14 (#2) 

Bedankt voor de felicitaties in het vorige topic!

De site voor Foto-liefhebbers

Onze nieuwe woonstek
Een plaat van je eigen opname?

Rewimo
Nederduitse
zaterdag 25 juli 2009 @ 12:45 (#3) 

Wat hij hierboven zegt

Voor het mooiste kind!
Ons fotofanforum!
Christans optredens met Het Goede Doel!

Waldheini
zaterdag 25 juli 2009 @ 13:07 (#4) 

tvp

MrTorture
Welcome to the torture chamber
zaterdag 25 juli 2009 @ 13:50 (#5) 

ja gefeliciteerd jullie twee!
Scheelt mij weer een tvp

Heb gisteren de halve dag zonder stroom gezeten na die uitval van de kerncentrale in Lingen iemand anders nog meegekregen?

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer

siemi
zaterdag 25 juli 2009 @ 14:17 (#6) 
gefeliciteerd :-)

Wij bauen in Duitsland: http://www.sgpads.com/bauen_mit_hausimpuls

qltel
zaterdag 25 juli 2009 @ 14:31 (#7) 

quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:50 schreef MrTorture het volgende:
Heb gisteren de halve dag zonder stroom gezeten na die uitval van de kerncentrale in Lingen iemand anders nog meegekregen?
Nee, wij wel maandag- en donderdagmorgen vanwege het vervangen van 2 windmolens.

Onze nieuwe woonstek

z80
und jetzt kommen de kamele
zaterdag 25 juli 2009 @ 18:22 (#8) 

Gefeliciteerd.

Statistieken zijn als bikinis:
ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele
Ich hab gerade Zeit – wo gibt’s nichts zu tun?

XL
In de zin van Extra Lars
zondag 26 juli 2009 @ 21:22 (#9) 

Al mijn spullen staan inmiddels in Duitsland ergens opgeslagen. De daadwerkelijke emigratie ga ik nu vanuit de VS proberen te regelen. Deze week nog even een IKEA overvallen en dan ben ik 'dakloos' tot ik terugkom.

Ich verstehe nur Bahnhof
Tennisgame Kills: Jiveje, Karel_Laaglawaai, The_Vulture, Tim86, Vegakip, VerdwaasdeVogel, BeamofLight, Doks, Sarabi, Timm-E, KentdeBruin, ratjetoe

iBolt
Lighting
maandag 27 juli 2009 @ 17:16 (#10) 

Siebte... (zevende)

Hoe schrijf je dat in cijfers?

Ik krijg bij een website: 7th maar dit is toch Engels of ook Duits?

MrTorture
Welcome to the torture chamber
maandag 27 juli 2009 @ 18:45 (#11) 

7.

puntje er achter dus

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer

Waldheini
maandag 27 juli 2009 @ 20:55 (#12) 

Zo, net eens wat meer specifieke vragen gesteld aan een aan aanbieder van een appartement in Aken

Komende week nog bezoekje brengen bij mn huidige bank, het belastingkantoor en informeren hoe lang de autoverzekering blijft dekken zodra ik Duitsland woon.

Maar als ik het zo allemaal lees op internet, valt het reuze mee zolang je in Nederland blijft werken.

XL
In de zin van Extra Lars
maandag 27 juli 2009 @ 21:03 (#13) 

quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:55 schreef Waldheini het volgende:
Zo, net eens wat meer specifieke vragen gesteld aan een aan aanbieder van een appartement in Aken

Komende week nog bezoekje brengen bij mn huidige bank, het belastingkantoor en informeren hoe lang de autoverzekering blijft dekken zodra ik Duitsland woon.

Maar als ik het zo allemaal lees op internet, valt het reuze mee zolang je in Nederland blijft werken.
Toch is het als je gaat huren wellicht interessanter om te emigreren hoor. Autoverzekering verschilt per merk, maar het is zeker niet langer dan 3 mnd. Mijn auto is bovendien nog jong, dus heeft een hoge BPM-afschrijving. Ik verkoop hem dus misschien in NL en koop vervolgens in D een nieuwe. Ik ben in ieder geval van plan om compleet te emigreren, met alleen Duitse belastingen dus.

Ich verstehe nur Bahnhof
Tennisgame Kills: Jiveje, Karel_Laaglawaai, The_Vulture, Tim86, Vegakip, VerdwaasdeVogel, BeamofLight, Doks, Sarabi, Timm-E, KentdeBruin, ratjetoe

Waldheini
maandag 27 juli 2009 @ 21:15 (#14) 

quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:03 schreef XL het volgende:

[..]

Toch is het als je gaat huren wellicht interessanter om te emigreren hoor. Autoverzekering verschilt per merk, maar het is zeker niet langer dan 3 mnd. Mijn auto is bovendien nog jong, dus heeft een hoge BPM-afschrijving. Ik verkoop hem dus misschien in NL en koop vervolgens in D een nieuwe. Ik ben in ieder geval van plan om compleet te emigreren, met alleen Duitse belastingen dus.
Ik emigreer toch als ik in Aken ga wonen? Ik blijf in Nederland werken, omdat ik momenteel een goede baan heb en mijn Duits nog niet van dusdanig niveau is dat ik makkelijk in Duitsland aan de bak kom met het werk wat ik doe. Sterker nog, ik weet nog niet eens of ik het zou willen.

Wat betreft auto, ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik doe. Waarde in NL is ca. 1000 euro (Citroen AX 1.4 (op papier 1.1) uit '94.).

XL
In de zin van Extra Lars
maandag 27 juli 2009 @ 21:23 (#15) 

quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:15 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Ik emigreer toch als ik in Aken ga wonen? Ik blijf in Nederland werken, omdat ik momenteel een goede baan heb en mijn Duits nog niet van dusdanig niveau is dat ik makkelijk in Duitsland aan de bak kom met het werk wat ik doe. Sterker nog, ik weet nog niet eens of ik het zou willen.

Wat betreft auto, ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik doe. Waarde in NL is ca. 1000 euro (Citroen AX 1.4 (op papier 1.1) uit '94.).
Ja, het is inderdaad emigreren. Ik doelde echter op het opgeven van je Nederlandse belastingverplichting. Dat is als je in Duitsland gaat huren interessant. Ik bedenk me nu dat ik een in luxepositie zit. Ik geef mijn Nederlandse inkomen helemaal op, omdat ik voor hetzelfde bedrijf in Duitsland ga werken. Waarschijnlijk is het daardoor voor mij zo interessant om Nederland ook qua belasting te verlaten. Die auto zou ik meenemen! Een AX is super

Ich verstehe nur Bahnhof

gateway
@ [DPC]Fokschaap
dinsdag 28 juli 2009 @ 00:06 (#16) 

Sow, vanmiddag huurcontract getekent

Twilight Forum

siemi
dinsdag 28 juli 2009 @ 12:01 (#17) 
@XL als je auto van na 16oct2006 is, kun je BPM terugkrijgen. Dat gaat dan wel pro rato, helaas.
@Waldheini, een goede auto beneden de 1000 euro is op het moment in Duitsland eigenlijk niet te krijgen, dankzij de abwrackpremie. Als je hem al langer als een jaar hebt, kun je er ook mee in aanmerking komen voor die 2500 euro premie, dus ik zeg meenemen.
@Gateway: Gefeliciteerd :-)

gateway
@ [DPC]Fokschaap
dinsdag 28 juli 2009 @ 12:11 (#18) 

quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef siemi het volgende:
@XL als je auto van na 16oct2006 is, kun je BPM terugkrijgen. Dat gaat dan wel pro rato, helaas.
@Waldheini, een goede auto beneden de 1000 euro is op het moment in Duitsland eigenlijk niet te krijgen, dankzij de abwrackpremie. Als je hem al langer als een jaar hebt, kun je er ook mee in aanmerking komen voor die 2500 euro premie, dus ik zeg meenemen.
Tnxxx siemi

als dat zo is met die premie kan ik dus ook beter mijn golf uit 1993 die ik al 2,5 jaar heb meenemen?

Twilight Forum

XL
In de zin van Extra Lars
dinsdag 28 juli 2009 @ 12:35 (#19) 

quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef siemi het volgende:
Klopt, mijn auto is 14 maanden. Die is nog geen 30% waarde kwijt, maar BPM is wel al 30% afgeschreven. Ik ga waarschijnlijk verkopen en een nieuwe uitzoeken.

Ich verstehe nur Bahnhof

XL
In de zin van Extra Lars
donderdag 30 juli 2009 @ 13:01 (#20) 

Bij welke bank zitten jullie in Duitsland en waarom die?

Ich verstehe nur Bahnhof

iBolt
Lighting
donderdag 30 juli 2009 @ 13:24 (#21) 

Goedkoper leven in Duitsland

qltel
donderdag 30 juli 2009 @ 17:57 (#22) 

quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:01 schreef XL het volgende:
Bij welke bank zitten jullie in Duitsland en waarom die?
Wij b ij de Commerzbank en dat was eigenlijk omdat we die als eerste tegenkwamen..

Onze nieuwe woonstek

gateway
@ [DPC]Fokschaap
donderdag 30 juli 2009 @ 20:09 (#23) 

weet nog niet welke bank ik neem... want wil eigenlijk mijn NL rekening ook wel houden... Maar vaak moet loon op je rekening gestort worden wil het gratis zijn wat ik zo hoor?

Twilight Forum

z80
und jetzt kommen de kamele
donderdag 30 juli 2009 @ 21:05 (#24) 

ik heb de sparkasse
was er toch om te informeren naar verzekeringen (die ik daar dan niet heb genomen).

Statistieken zijn als bikinis:
ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele
Ich hab gerade Zeit – wo gibt’s nichts zu tun?

siemi
vrijdag 31 juli 2009 @ 07:48 (#25) 
Ik heb de DB, Citibank en binnenkort ook Volksbank. DB vanwege de hypotheek die daar loopt, voba omdat die in Rindern zitten en Shitibank omdat die een leuk tarief boden toen we de rekening openden.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       kaaskoppen in het buitenland
Nederlanders in Duitsland #7 - Met een getrouwd stelletje
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500