abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:40:06 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71303857

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 26-07-2009 00:14:59 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:42:58 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71303947
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:

Oldenzaal-Zutphen



En de andere richting uit:



Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:45:13 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71304026
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?



Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juli 2009 @ 23:47:55 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71304119
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:42 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:

Oldenzaal-Zutphen

[ afbeelding ]

En de andere richting uit:

[ afbeelding ]

Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
Die horen in het bussentopic thuis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71304545
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die horen in het bussentopic thuis
Met die mooie wolken nog eerder in DE
dag
pi_71304926
Ik heb de Wiki-OP aangepast. Alle dode links eruit, dan wel vervangen door andere foto´s. Hier en daar wat tekst gewijzigd/ toegevoegd.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:26:56 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71305176
OP hier ook aangepast
pi_71305196
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_71305292
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:26 schreef James1988 het volgende:
OP hier ook aangepast
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 00:39:36 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71305465
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:51:34 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71305739
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
Zet de boel in een codeblok zoals het eerst ook stond?
pi_71306104
Dat was het inderdaad! Bij dezen gefixt!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:16:24 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71306214
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Komen ze ook steeds minder
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 01:19:02 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71306267
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Komen ze ook steeds minder
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
Nee hoor. Ze worden dan wel gerenoveerd, maar ze worden nog erg veel ingezet. Dat je in een VIRM zit, is omdat er dagelijk 1 slag met dat materieel gereden wordt. Maandag - Vrijdag Groningen - Den Haag Centraal en op zaterdag en zondag is er daarnaast nog een slag Leeuwarden - Rotterdam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:32:15 #15
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71306492
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
Is er ergens een site over dat soort info? Nog nieuw hier in dit subforum, en wil me wat meer verdiepen in treinen enz.
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 02:38:16 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_71307298
ik Trein Voornamelijk in Parijs
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 07:48:14 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_71308078
goedemorgen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71308110
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?

[ afbeelding ]

Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
pi_71314304
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!

Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:57:47 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71314688
Een enkeltje via, maar dat kan helaas niet op jouw automaat...
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 15:04:43 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_71314900
Ik ben groen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:55:10 #22
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_71316285
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
Jaren geleden kwam 'de NS' nog weleens met feitjes over treinen. Toen werd gezegd dat een gemiddeld treinstel 200.000 kilometer per jaar rijdt. Ik kan dit niet meer vinden, maar het klopt wel aardig denk ik, als je het hierboven genoemde gemiddelde per dag neemt en het aantal dagen dat een treinstel daadwerkelijk rijdt.

Maar ik zou ook weleens willen weten wat bijv. de 1251 (voor zover die bestaat) gereden heeft, of een plan T.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02:39 #23
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_71316511
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?

[ afbeelding ]

Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
De 700-serie
Nozomi is een treinproduct, ze kennen ook nog de Hikari en Kodama. Ik heb bovenstaande stel ook weleens gehad in een Hikari, al rijden ze die meestal met dit type (300 serie):



Die zitten trouwens ook fijn
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 16:25:46 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71317281
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben groen
Paars lijkt me je beter te staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:27:25 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71319217
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:44 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!

Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
Hier kun je wel een Via-ticket kopen: http://www.ns.nl/eticket/ticket

Nu ik erover nadenk, is dit meer een rondreisticket. Je gaat van Varsseveld naar Deventer, van Deventer naar Apeldoorn en daarna weer naar Varsseveld. Dat kost ¤25,60. Een retourtje via Deventer kost ¤26,90.
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 18:05:51 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_71320286
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Paars lijkt me je beter te staan
Ja, dat is zo. Maar ze hadden alleen nog maar groen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 19:18:40 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71322167
Hmm, Syntus ook naar Voith?
quote:
NedTrain, het onderhoudsbedrijf voor treinen, houdt er ernstig rekening mee dat het contract met Syntus niet wordt verlengd.

Volgens een woordvoerder van NedTrain is de kans groot dat Syntus voor een ander onderhoudsbedrijf kiest. Dat heeft het bedrijf aan het personeel meegedeeld. Syntus beslist half augustus welk bedrijf tussen 2010 en 2012 het onderhoud van de treinen mag doen. De vervoerder is nog met meerdere partijen in gesprek. Volgens NedTrain is Syntus een belangrijke klant in het oosten van het land. Als het contract niet wordt verlengd, zou dat gevolgen hebben voor de locaties in Hengelo en Zwolle, welke is niet bekend. NedTrain is met afstand het grootste onderhoudsbedrijf van Nederland. Het heeft ook de Nederlandse Spoorwegen als klant.

http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99488
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 19:23:36 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71322281
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:10:21 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71323521
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]
Hmm, interessant!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 22:15:42 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71326444
Vandaag een ritje met de stoomtrein Weizelsdorf-Ferlach gemaakt:

De rit begon bij station Weizelsdorf, dat maar een paar treinen per dag te zien krijgt


In Weizelsdorf stond dit ÖBB-werkvoertuig


In de locloods stond nog een stoomloc


Nog een soort van inspectievoertuig


In Weizelsdorf werd de stoomloc op een zijspoor gezet in plaats van omlopen, de trein werd voorbij de wissel getrokken door deze dieselloc


Even later kwam de stoomloc ook terug en werd deze voorzien van water


Onderweg was er een fotostop met Scheinanfahrt


In Ferlach werden de reizigers met oude bussen naar een vervoersmuseum gebracht waar veel oude voertuigen stonden


En terug op het station van Ferlach kon je een ritje in de loc op het emplacement maken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71326607
Lachen foto´s! Komen er alleen (toeristische) stoomtreinen? Of is er ook een reguliere DB-dienstregeling?
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 22:30:06 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71326756
De DB komt er sowieso niet, het is Oostenrijk namelijk
Wat ik zag op de vertrekstaat rijden er een stuk of 5-6 reguliere ÖBB-treinen per dag, verder nog wat bussen en dan heb je het wel gehad. De stoomtreinen rijden alleen op zaterdag en zondag 3x per dag, en ze delen alleen het station met de normale treinen (ze rijden een ander traject).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:48:42 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71327188
Stomen doe je ook in Sachsen, een paar dagen terug in Zittau. Rijden elke dag een paar keer bijna het hele jaar, nu in Dresden, hier beginnen 2 stoomlijntjes
zittau
www.weisseritztalbahn.com
www.loessnitzgrundbahn.de

Treintje naar Zittau



Bezoek uit Tsjechie



De Werkplaats



Kopmaken



[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 26-07-2009 00:54:08 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_71328117
Ohw, Oostenrijk, hehe. Wel mooi dat er daar nog plaatsen zijn maar een zo een aantal reguliere treinen komen. Zie je hier helaas niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 23:18:49 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71328178
Nice Dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 juli 2009 @ 01:22:52 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71331581
Ik zat een beetje te kloten met NS.nl en toen kreeg ik dit resultaat... iets zegt me dat e.e.a. niet helemaal correct is:
pi_71331894
Klopt wel imo. De Thalys van Marseille naar Amsterdam Centraal rijdt niet op 27 juni, van Amsterdam Centraal naar Marseille rijdt die datum wel. Voor een reis van Valence TGV naar Amsterdam Centraal reist men dan met Thalys (de richting die wel rijdt die dag) naar Marseille en vanaf daar met TGV naar Brussel om vervolgens weer met een Thalys (uit Parijs) verder naar Amsterdam te reizen.
  zondag 26 juli 2009 @ 01:48:20 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71331943
Ik doelde eigenlijk op TGV (NS). Denk niet dat SNCF er blij mee is als de Nederlandse Spoorwegen op een hoofdzakelijk Franse route rijdt
pi_71331962
Ohw, okeger. Al een reisje gepland? Even naar Marseille heen en weer wel optie toch a.s. zaterdag?
  zondag 26 juli 2009 @ 02:06:42 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71332117
Ik zou het kunnen doen ja... lijkt me ergens wel grappig om te doen

Edit: op één dag is het zelfs haalbaar:
V 04.14 Breda
A 04.52 Rotterdam Centraal
V 06.26
A 13.15 Marseille

En retour:
V 14.10 Marseille
A 20.36 Rotterdam Centraal
V 20.47
A 21.19 Breda
pi_71333090
Ik zeg gááááán.
  zondag 26 juli 2009 @ 09:10:18 #42
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_71333325
Dagtochtje Marseille
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_71334382
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]


En de buurt komt al in opstand.
quote:
Bezorgdheid over uitbreiding activiteiten Voith

De fractie van de Lokale Democraten wil van het college weten of het klopt dat het servicecentrum Voith in Blerick een van de kandidaten is voor het onderhoud van 45 treinstellen van de firma Syntus in Gelderland.

Voith onderhoudt in Blerick het materieel van Veolia. Als de treinen van Syntus daarbij zouden komen, betekent dat een verdrievoudiging van de activiteiten. De lege treinstellen moeten via Nijmegen naar Blerick worden gebracht.

Volgens de Lokalen Democraten zal dat voornamelijk 's nachts en in het weekend zijn met alle geluidsoverlast van dien. De partij vindt dan ook dat de gemeenteraad en omwonenden geïnformeerd moeten worden over de stand van zaken en over eventueel te nemen maatregelen.
Bron: Omroepvenlo.nl
"Dat is een artikeltje 5"
  zondag 26 juli 2009 @ 11:16:42 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71334469
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
  zondag 26 juli 2009 @ 11:48:05 #45
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71335070
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
Bomenknuffelaars
  zondag 26 juli 2009 @ 11:49:57 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71335109
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:11 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

En de buurt komt al in opstand.
[..]

God wat een treurnis. Overigens wordt het meeste mat gewoon op de dag onderhouden daar. Jankende Limbabwanen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71336454
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay.
pi_71336966
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
pi_71337137
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:13 schreef Socios het volgende:
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
Mijn ervaringen met de trein.

Goed; komt ie.

Ik ga om het weekend met de trein van Bilthoven naar Nijverdal und weer terug.
Het rottige aan die reis is alleen dit;

1) Ik moet me de pleuris rennen om op Zwolle van spoor 7 naar spoor 5B te komen binnen 1/2 minuutjes.
2) Anders is het een halfuur wachten voor de volgende trein.

Dus waarom ze die aansluiting dan niet iets later laten vertrekken.. Zwolle / Nijverdal heeft maar 1 spoor..
Maar het zal wel te maken hebben dan met de tijden van Almelo / Hengelo.

En verder ga ik nog wel eens met de trein van Bilthoven / Utrecht Centraal.
Lekker om te winkelen; of zoals een tijdje terug, fotocamera mee en heerlijk treinenspotten.

Even zoeken voor een foto die toen gemaakt is op Bilthoven.

Edit:
Camera is niet zo heel geweldig; maar daarvoor een heerlijke /care.


En verder hou ik me graag bezig met de Actuele Vertrektijden.
Zo zijn mijn vriend en ik bezig met het opzetten van een CTA pagina. Alleen alle stations handmatig toevoegen duurt nog even. =]
  zondag 26 juli 2009 @ 13:30:52 #50
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_71337361
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
De bedoeling is dus blijkbaar dat de Syntussen naar Blerick gaan voor onderhoud . Buurtbewoners rondom de loods van Voith komen al in opstand, volgens hetzelfde lokale sufferdje .
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:11 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

En de buurt komt al in opstand.
[..]

Dat dus .

[ Bericht 29% gewijzigd door MPG op 26-07-2009 13:38:16 ]
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_71337400
Oei, die aansluiting is bagger, ja! Officieel heb je daar niet eens een aansluiting, mjah, van -1 minuut. Hoevaak haal je ´m?

CTA-pagina, klinkt vet... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een site met allemaal CTA´s?
pi_71337583
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef Socios het volgende:
Oei, die aansluiting is bagger, ja! Officieel heb je daar niet eens een aansluiting, mjah, van -1 minuut. Hoevaak haal je ´m?

CTA-pagina, klinkt vet... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een site met allemaal CTA´s?
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.

Dus dat is echt heel klote.

CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.

Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
pi_71337807
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:

[..]

Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.

Dus dat is echt heel klote.

CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.

Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?
dag
pi_71337958
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?
Het uiterlijk.
pi_71338861
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:55 schreef Crientj het volgende:

[..]

Het uiterlijk.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_71341369
tvp
  zondag 26 juli 2009 @ 16:15:54 #57
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71341424
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:

[..]

Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.

Dus dat is echt heel klote.

CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.

Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Zoiets zou zó tof zijn als Android-programma
  zondag 26 juli 2009 @ 16:56:05 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71342435
Ik ben ooit bezig geweest met een screensaverversie. Alleen nooit afgemaakt
pi_71342456
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Ik ben ooit bezig geweest met een screensaverversie. Alleen nooit afgemaakt
Heb je die nog liggen?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 19:44:40 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71346322
Pfff. Mijn bordjesvierdaagse wordt toch niet helemaal wat ervan verwacht was. Aan het einde van de tweede dag gaf de camera het op, dus ik moet morgenavond naar de MediaMarkt voor een nieuwe. Naja, t werd tijd, en het kon op een heel wat slecjhter moment
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 26 juli 2009 @ 19:47:09 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71346382
Nog een filmpje van gisteren:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71346775
Oeh dat is minder van die camera, al wat anders op het oog???
  zondag 26 juli 2009 @ 20:41:39 #63
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71347957
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff. Mijn bordjesvierdaagse wordt toch niet helemaal wat ervan verwacht was. Aan het einde van de tweede dag gaf de camera het op, dus ik moet morgenavond naar de MediaMarkt voor een nieuwe. Naja, t werd tijd, en het kon op een heel wat slecjhter moment
Wat voor camera had je?
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 21:06:19 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71348667
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:41 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Wat voor camera had je?
Canon Powershot S3 IS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 21:10:53 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71348801
En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vinden Het was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken

De bordjes per tijdvak

2000:


1970:


1910:


1880:


1860:


Echt, WAT is het daar mooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 21:21:47 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71349080
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:59 schreef thats-me het volgende:
Oeh dat is minder van die camera, al wat anders op het oog???
Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 juli 2009 @ 22:00:59 #67
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71350269
Ik heb trouwens een vraag: Als ik met de trein vanuit Nederland, liefst vanuit Den Bosch, naar Annecy FR wil gaan, op welke site kan ik dan het beste kijken of er kaartjes beschikbaar zijn?
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 juli 2009 @ 22:15:20 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71350724
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.
Batterijen. Accu is veel handiger
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 juli 2009 @ 22:23:05 #69
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71350956
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Batterijen. Accu is veel handiger
. Wel 2 kopen, zodat je altijd nog een volle hebt.
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 22:25:18 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71351020
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Batterijen. Accu is veel handiger
als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, prima
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 juli 2009 @ 22:27:38 #71
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71351078
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, prima
Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 juli 2009 @ 22:40:55 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71351540
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:27 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.
Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerd Beviel me toch niet helemaal uiteindelijk....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 juli 2009 @ 22:50:55 #73
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71351925
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerd Beviel me toch niet helemaal uiteindelijk....
Niet?
Als je hem onder de knie hebt, is het een wereldcamera
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
pi_71352608
Vet hoor, Dr_Flash. Ik zie dat Binche een kopstation is, heb je nog meer foto´s van die omgeving dan wel van je reis of was je camera toen al stuk?
pi_71354814
Uuh jongens misschien kan iemand mij helpen..

Waar rijdt deze?


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 00:51:48 ]
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 06:33:13 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_71356410
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:11 schreef Socios het volgende:
Vet hoor, Dr_Flash. Ik zie dat Binche een kopstation is, heb je nog meer foto´s van die omgeving dan wel van je reis of was je camera toen al stuk?
Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 juli 2009 @ 06:55:49 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71356443
"Dames en heren door de lengte van deze trein zal deze niet in zijn geheel op station Breda-Prinsenbeek passen. Reizigers in de voorste bak wordt aangeraden door het rijtuig naar de tweede bak te gaan."

(De trein is VIRM-VI + VIRM-IV.)

Grappig

Edit: en zojuist was iemand niet wakker... er werd omgeroepen dat de trein aankwam te Enschede, het eindpunt van deze trein, en dat er kon worden overgestapt. Ik zit in de sneltrein Breda - Amsterdam, die stopt daar toch echt niet...

Zojuist een tweede omroep gehoord, dat er een stoorder was, en dat dit toch gewoon de sneltrein naar Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam is en dat we aankomen bij Lage Zwaluwe.

Goedemorgen NS

[ Bericht 43% gewijzigd door James1988 op 27-07-2009 07:03:05 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 08:13:38 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71356736
quote:
Op maandag 27 juli 2009 06:55 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren door de lengte van deze trein zal deze niet in zijn geheel op station Breda-Prinsenbeek passen. Reizigers in de voorste bak wordt aangeraden door het rijtuig naar de tweede bak te gaan."
Heb iki ook al eens meegemaakt, op Utrecht Centraal
De laatste 2 treinstellen konden Utrecht niet binnen
Tevens waren dat koplopers
En ik zat in het laatste treinstel, en er zat ook een rolstoelster in
Na 15 minute konden we over het spoor naar het perron lopen, onder begeleiding van NS personeel.
De rolstoelster moest nog minimaal 20 minuten wachten
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 08:42:43 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71356949
quote:
Op maandag 27 juli 2009 06:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!
Vanavond
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 10:15:30 #80
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71358192
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Uuh jongens misschien kan iemand mij helpen..

Waar rijdt deze?
[ afbeelding ]
Is dat niet gewoon de naam voor een bar op een station, of reclame voor http://www.de-bierexpress.nl/home.html ?

Of misschien is het dezew: http://www.sirsteff.de/biertest/html/bierexpress.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 13:02:15 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71362499
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:30 schreef MPG het volgende:
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.
Werkgelegenheid

IN LIMBURG

Dat kan niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71362991
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vinden Het was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken

De bordjes per tijdvak

2000:
[ afbeelding ]

1970:
[ afbeelding ]

1910:
[ afbeelding ]

1880:
[ afbeelding ]

1860:
[ afbeelding ]

Echt, WAT is het daar mooi
Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;o
  maandag 27 juli 2009 @ 13:31:18 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71363340
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;o
Is het zeker
  maandag 27 juli 2009 @ 13:44:38 #84
136283 knars
Teethgrinder
pi_71363789
Die uit 1910 en 1880 zijn ouderwets sfeervol.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:06:17 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71370010
Vandaag een VIRM gezien met een loc ervoor, en daar weer een loc voor..
Weet niet meer welke loc's het waren, of welke VIRM.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:34:51 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71370799
Misschien overbrengingsritten naar een onderhoudswerkplaats ofzo...
  maandag 27 juli 2009 @ 18:05:22 #87
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71371506
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Werkgelegenheid

IN LIMBURG

Dat kan niet hoor
Leef je nog steeds in 1950, toen half Limburg als kompel werkte?
  maandag 27 juli 2009 @ 19:04:04 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71372955
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vanavond
Ik wacht in spanning af!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 19:19:33 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71373404
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:04 schreef Duvel het volgende:

Ik wacht in spanning af!

Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 27-07-2009 19:26:18 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 19:45:39 #90
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71374259
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
Oei, wat voor camera is het precies
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  maandag 27 juli 2009 @ 20:03:13 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71374840
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
Was niet bedoeld om je op te jutten of zo!
Ziet er wel uit als een stoere camera trouwens!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 20:15:00 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71375196
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Duvel het volgende:
Was niet bedoeld om je op te jutten of zo!
Nee nee

En ik ben al zo'n teer zieltje wat zich zomaar door iedere willekeurige Duvel laat opjutten, dat scheelt
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef 3FMaster het volgende:
Oei, wat voor camera is het precies
Staat op dat doosje he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 20:16:43 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71375267
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En ik ben al zo'n teer zieltje wat zich zomaar door iedere willekeurige Duvel laat opjutten, dat scheelt
[..]
Misschien wel na een stuk of vier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 juli 2009 @ 20:29:43 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71375696
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
Kijk kijk, een VIRM, je begint het te leren

Al ben ik minder te spreken over VIRM-4 nu ik er een paar keer mee heb gereisd... de stoelen zitten te hard en het tafeltje klapt net niet ver genoeg omlaag om er fatsoenlijk met mijn netbook op te kunnen werken
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 20:42:48 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71376105
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik minder te spreken over VIRM-4 nu ik er een paar keer mee heb gereisd... de stoelen zitten te hard en het tafeltje klapt net niet ver genoeg omlaag om er fatsoenlijk met mijn netbook op te kunnen werken
"kijk mij een netbook hebben"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 20:47:03 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71376268
Ja want daar ga ik ook echt mee patsen ja
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 20:51:56 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71376426
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ja want daar ga ik ook echt mee patsen ja
Nee janken over harde banken in een trein die twintig jaar mee moet, dat gaat ergens over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 20:54:18 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71376501
Ik vind de stoelen in VIRM-1 t/m -3 gewoon lekkerder zitten. Dat mag toch?
  maandag 27 juli 2009 @ 20:55:50 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71376562
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:54 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoelen in VIRM-1 t/m -3 gewoon lekkerder zitten. Dat mag toch?
Ik vind VIRM4 de eerste in de serie die ermee door kan eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71376611
Beter harde banken dan bv in een oude dubbeldekker precies op een doorgezakte bank gaan zitten.
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 21:04:06 #101
42184 crew  DaMart
pi_71376841
Ik las net dat de HIJSM weer een van de U-tjes die eerder dit jaar door vandalen werden vernield rijvaardig heeft opgelapt. Vannacht hebben ze ermee roestgereden.

Zie ook dit artikel met filmpje. .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 21:08:45 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71376987
vlot gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 juli 2009 @ 21:12:11 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71377086
Geweldig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 juli 2009 @ 21:20:53 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71377353
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:

[..]

Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.

Dus dat is echt heel klote.

CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.

Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.

Ik zoek een snellere oplossing, en bovendien moet je nog 300+ stations invoeren.
pi_71377487
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.

Ik zoek een snellere oplossing, en bovendien moet je nog 300+ stations invoeren.
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.

Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
  maandag 27 juli 2009 @ 21:34:45 #106
178444 DenS
Crientj <3
pi_71377763
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:

[..]

Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.

Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Meneer meld zich.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:49:00 #107
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_71378173
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:47 schreef dennistd het volgende:
Nog een filmpje van gisteren:
Wat een mooi stoomtreintje Doet me denken aan m'n beginners Märklin setje wat ik ooit jaren geleden van mijn ouders gekregen heb.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 21:54:26 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71378342
Zo, de bordjes zijn geselecteerd en gearchiveerd. Het zijn er 3516 inmiddels, een toename van 127 dit weekend. Nu nog even wat plaatjes voor een verslagje bijeen scharrelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71378659
Zijn jullie een treinkoppel ja? Allebei treinenfan? Hoe nice.
pi_71378730
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:03 schreef Socios het volgende:
Zijn jullie een treinkoppel ja? Allebei treinenfan? Hoe nice.
Wie ? DenS en ik?
pi_71378796
Ja, obv.
pi_71378886


Joah, komt wel door die lange treinreis die we maken om elkaar te kunnen zien.
Maar dat is wel leuk ^^, zeker als je een halfuur staat te wachten op Zwolle.

Zo zag ik daar bv ooit een hele oude stoomtrein ;o, jammer dat ik geen fotocamera bij had.
Binnenkort gaan we nog een keertje gezellig een dag treinen. Met zo'n zomertour door heel nl. Yay
  maandag 27 juli 2009 @ 22:18:54 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71379142
Wat ik aan het bouwen was plukte trouwens gewoon een lap HTML van de NS-website om het te parsen. Stations kun je ook van de NS-site rippen:


Hier heb je XML.
Hier heb je een lijst met afkortingen
En hier een lijst met namen.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:21:42 #114
178444 DenS
Crientj <3
pi_71379234
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef James1988 het volgende:
Wat ik aan het bouwen was plukte trouwens gewoon een lap HTML van de NS-website om het te parsen. Stations kun je ook van de NS-site rippen:


Hier heb je XML.
Hier heb je een lijst met afkortingen
En hier een lijst met namen.
Dat is niet het probleem, tis meer het probleem dat we de via's zelf moeten invullen. Kwil het nu van m.ns.nl plukken die geeft wel de via's en zelfs de soort trein, alleen zoveel ervaring heb ik nou net weer niet met PHP...
  maandag 27 juli 2009 @ 22:25:27 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71379356
Je bedoelt de actuele vertrektijden neem ik aan? Met Firefox en Firebug kun je de AJAX-calls die die pagina maakt onderscheppen en simuleren. Wat je dan krijgt is een brok XML (eigenlijk een XML-tag met daarin HTML), die je vervolgens redelijk eenvoudig kunt parsen.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:29:04 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71379480
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:

[..]

Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.

Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.
pi_71379561
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.
Waarbij je dus zoiets krijgt van;

-> Zwolle
Via Uto, Bhv etc etc?
Of zit in de verkeerde kant uit te denken ?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 22:38:19 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71379798
Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang:



Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan:



Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was



Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30)

Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8.



Kleine impressie van Moeskroen:





In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens



Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom



Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain



Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker:



Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche:



En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten



















Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71380892
Zo mooi die oude stations, geweldig!
  maandag 27 juli 2009 @ 23:33:04 #120
178444 DenS
Crientj <3
pi_71381492
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:25 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt de actuele vertrektijden neem ik aan? Met Firefox en Firebug kun je de AJAX-calls die die pagina maakt onderscheppen en simuleren. Wat je dan krijgt is een brok XML (eigenlijk een XML-tag met daarin HTML), die je vervolgens redelijk eenvoudig kunt parsen.
Geprobeert, maar kom niet echt uit...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 juli 2009 @ 23:35:56 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71381584
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:12 schreef Socios het volgende:
Zo mooi die oude stations, geweldig!
En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71384911
Nooooooooooooit veranderen imo.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 06:36:41 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_71385185
Die foto na Voie 1
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:19:24 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71385641
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauw
Sowieso ook een station als Saint-Ghislain zou in NL al lang zijn afgebroken en vervangen door een lelijke sextant of zo. Mooie foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:35:55 #125
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71389708
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat op dat doosje he
Ow, je kan de foto inzoomen
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:40:44 #126
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71389904
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang:

[ afbeelding ]

Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan:

[ afbeelding ]

Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was

[ afbeelding ]

Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30)

Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8.

[ afbeelding ]

Kleine impressie van Moeskroen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens

[ afbeelding ]

Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom

[ afbeelding ]

Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain

[ afbeelding ]

Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker:

[ afbeelding ]

Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche:

[ afbeelding ]

En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed
Mooie foto's!
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:40:46 #127
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71389905
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten
Niet alleen voor bordjesschieters, prachtig station.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:37:21 #128
178444 DenS
Crientj <3
pi_71391802
De nieuwe sprinter, rijdt ie al in NL? Kan via Somda niks vinden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:50:18 #129
86072 thatsme
and That's you!
pi_71392187
Er zijn er al een aantal in Nederland. Ze hebben een tijd gereden tussen den haag en utrecht maar door de vele software storingen aan de kant gezet totdat deze opgelost zijn. Ook heeft de NS hierdoor de afname bij de fabriek voorlopig gestopt.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:53:49 #130
178444 DenS
Crientj <3
pi_71392279
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:50 schreef thatsme het volgende:
Er zijn er al een aantal in Nederland. Ze hebben een tijd gereden tussen den haag en utrecht maar door de vele software storingen aan de kant gezet totdat deze opgelost zijn. Ook heeft de NS hierdoor de afname bij de fabriek voorlopig gestopt.
Ah ok!
We gaan zo richting Utrecht, dus ik dacht misschien kom ik er dan wel 1 tegen!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:27:13 #131
136283 knars
Teethgrinder
pi_71393370
er staan er standaard wel een paar op de Cartesiusweg, maar je zal ze niet zien rijden. Op een doordeweekse avond doen ze nog wel eens testritjes
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:28:19 #132
136283 knars
Teethgrinder
pi_71393409
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 06:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Die foto na Voie 1

Fles, al die foto's van Binche
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:43:58 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71393944
Ik vind "Chef de Gare" in combinatie met "Fahrkartenausgabe" ook wel tof eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:33:55 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71403442
Het viel me net op dat er (vanuit Leiden gezien) vlak voor Rotterdam Centraal tussen één van de sporen 4 kleine rechthoekige blokjes liggen met noppen erop. Het lijken op ERTMS-bakens, maar ik wist niet dat ze daarmee bij Rotterdam bezig waren?
pi_71405821
Wauw Fles, dat Binche kunnen ze in hun geheel in de Efteling zetten. (ze schijnen met een nieuw station bezig te zijn daar). Is wel Pieck en Van de Ven waardig. Ik vind het trouwens nog netjes onderhouden voor "zomaar een station" dat al zo oud is. De NS zal dat vast en zeker allang hebben laten slopen om in de jaren "70 een hip deprimerend blok beton neer te kwakken.

Vanmorgen nog geconstateerd dat de blauw-gele ICRm rijtuigen in de Benelux weer aangepast zijn naar de deurhandels en dat er over de drukknoppen een blauw plaatje is geschroefd.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:31:17 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71407134
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:55 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen nog geconstateerd dat de blauw-gele ICRm rijtuigen in de Benelux weer aangepast zijn naar de deurhandels en dat er over de drukknoppen een blauw plaatje is geschroefd.
Dus toch! Ik dacht zoiets al wel maar dacht tegelijkertijd "nahh, dat zouden ze toch niet doen?"... toch wel dus.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:22:19 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71414881
Vandaag effe met de trein vanuit Dordt naar Breda, en later weer terug.
Wil namelijk naar de Subway toe, en is in Breda vlak naast het station, aldus google maps..

Denk dat ik niet alleen naar Breda ga, maar een ommetje ga maken: Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch - Urecht - Amersfoort - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht
Weet niet hoelaat ik de treinen ga nemen, maar ik denk aan deze route (met camera op zak)

Moet maar eens zien hoe het met me dagplanning uitkomt, want wil om 11.45 in Breda zijn, en moet half 5 werken
Anders een optie voor vrijdag
pi_71415378
Den Haag centraal heeft twee subways op loopafstand, HS ook nog 1
dag
pi_71416756
Mjah, als je om 11.45u een broodje wil eten bij de Subway dan zou je net voor 16.30u weer in Dordrecht kunnen zijn via jouw route. Echter is een stukje rustig aan doen erbij bij de Subway dan niet mogelijk.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:04:57 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71417993
Daar zat ik ook net aan te denken..
Eens zien hoe het met andere subways zit..

Tilburg zit ook vlakbij het station, Den Bosch ook wel. zwolle,utrecht,amersfoort niet.
Denk dat ik deze rit vandaag niet doe, maar vrijdag waarschijnlijk, en dan in Den Bosch naar subway ga.
Ga echter vandaag wel naar breda, en misschien nog ergens heen, maar niet zo'n grote rit.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:31:30 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71420644
Ik zit zowaar in een redelijke Benelux! Traxx - Priomeuk - Bs. Niet slecht!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:30:14 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71422366
Zit nu in de trein (online met mobiel) naar Breda.
Vandaag die rondrit maar niet doen, waarschijnlijk vrijdag of zaterdag.

Een collega van me werk wou in Breda de trein om 10.20 nemen, maar deze kwam niet opdagen..
De mededeling was om 10.23: "De Sneltrein naar Lage Zwaluwe, Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam van 10uur 20 rijd vandaag niet. Herhaling: De Sneltrein naar Lage Zwaluwe, Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam rijd vandaag niet. Excuses voor het ongemak."

Hierdoor was hij 15 minuten te laat op zijn werk.. Ik ga btw vanmiddag na het eten de stad nog ff in, en dan weer terug
pi_71422560
Vanmiddag eventjes Amsterdam sloterdijk -> tilburg en op de terugweg tilburg -> rotterdam -> enkhuizen -> alkmaar
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:43:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71422737
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#
Dat zijn nog eens treinen

Staan meer van zulken op

--


Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is

[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 29-07-2009 11:49:54 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:54:50 #145
178444 DenS
Crientj <3
pi_71423107
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#
Dat zijn nog eens treinen

Staan meer van zulken op

--


Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is
Misschien komt het door de vakantie periode?
pi_71423245
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#
Dat zijn nog eens treinen

Staan meer van zulken op

--


Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is
Uh, trein naar Groningen / Leeuwarden vanaf Utrecht kom ik ze nog wel tegen ja.
Verder in de Schiphol trein? Weet niet precies.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:59:50 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71423258
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:54 schreef DenS het volgende:

[..]

Misschien komt het door de vakantie periode?
Neen, laatste keer dat ik zo'n kiosk man/vrouw zag, was meer dan 4 maanden geleden..
Of ik zit altijd in de verkeerde trein
Daarvoor had ik ze bijna altijd
Heb meestal op vrijdag dan de 17.33 trein, 1x per 3 weken gemiddeld
Aanstaande maandag de 10.33 trein uit Rotterdan naar Leeuwarde
pi_71424269
ik zou toch niet kopen bij die servex oplichters 2,50 voor een koffie dacht het niet
pi_71426035
In een grijs verleden heb ik deze foto van een verbouwde DE2 bij post 1 te Wijlre gekregen. Helaas is deze afdruk in zwart/wit.

Is er toevallig iemand die deze zelfde foto, of een soortgelijke foto, in kleur heeft??

Ik heb wel al een foto van een rode DE1 bij post 1 te Wijlre in kleur, maar dus nog niet van een geel/grijze DE2.

Mocht je iets hebben, mag je het hier plaatsen of een pm sturen.

  woensdag 29 juli 2009 @ 16:46:30 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71432917
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:22 schreef greavy het volgende:
Vandaag effe met de trein vanuit Dordt naar Breda, en later weer terug.
Wil namelijk naar de Subway toe, en is in Breda vlak naast het station, aldus google maps..
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
  Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 22:47:48 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71443718
quote:
ProRail gaat hekwerken plaatsen onder de spoorbomen bij overgangen voor fietsers en voetgangers.

Uit een proef van TNO blijkt het hekwerk de veiligheid van spoorwegovergangen te verbeteren. Jaarlijks gebeuren tientallen ongelukken doordat mensen bijvoorbeeld op stations onder de gesloten spoorbomen kruipen om snel hun trein te halen. Het hekwerk maakt dat bijna onmogelijk. Spoorbeheerder ProRail begint dit jaar met het aanbrengen van de hekwerken op ruim 100 locaties in Nederland.


http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99641
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71444863
quote:
27-7-2009 19:35:18

De nachttrein tussen Enschede en Schiphol is een succes. Er maken wekelijks ruim duizend reizigers gebruik van.

De extra trein rijdt alleen in de zomerperiode. Volgens de NS zitten er elke rit 150 tot 200 mensen in de trein, die het gat tussen de laatste en de vroegste trein goed lijkt op te vullen. De trein rijdt van eind juni tot eind augustus zes nachten per week vanuit Enschede op en neer naar Schiphol. Alleen in de nacht van zondag op maandag rijdt de trein niet. De nachttrein vertrekt iets na een uur 's nachts uit Enschede en komt rond kwart over drie aan op Schiphol en vertrekt daar even na half vier richting Enschede. De trein stopt op de bekende intercity-stations.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564
dag
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:05:27 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446153
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt..
Je kan hem bijna niet missen, en zit ter hoogte van de overdekte bushaltes.
Vanaf de peronnen (vanaf de voorkant gezien) aan de linkerkant, zie je het ook.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:12:37 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446328
GEZOCHT: BOEK

Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers

Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"

Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:28:52 ]
pi_71446696
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
dag
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:29:46 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446728
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Peter het volgende:
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
Heb ik al zitten rondneuzen
Heb ik die boeknamen dus ook weg
Dat is een mooie website

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:56:06 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:07:44 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71449013
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef greavy het volgende:
GEZOCHT: BOEK

Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers

Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"

Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.

Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.

Hoera, 10.000e post!

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 30-07-2009 08:44:45 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 09:06:39 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71449705
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
Hoera, 10.000e post!


Anyway, ik ben ook weer in het land. De derde etappe van de vierdaagse is succesvol verlopen Van t weekend komt het verslag wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:59:17 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71452424
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.

Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.

Hoera, 10.000e post!
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen Zal wel kijken of het ergens alsnog mogelijk is.
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Ik heb door dat het niet boekjes zijn voor de lol hoor
Ze lijken me interessant, en vooral het boek van Volkers is zeer moeilijk te vinden, die van Veenendaal is op internet ook 2ehands te vinden
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:03:14 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71452542
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 11:24:32 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71453179
Je kunt altijd nog wat vestigingen van De Slegte plat lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71454061
Of zet een advertentie in Rail Magazine.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:56:30 #163
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71454154
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:39:18 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71455458
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Daar kwam ik ook net achter..
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk heb ik gevonden voor ¤12,00.
Dat andere boek is daar niet zo goedkoop, echter op bol.com is hij veel goedkoper (¤27,00)
Dat boek van Volkers heb ik inmiddels besteld/aangevraagd, en dat andere boek van Veenendaal kijk ik nog even voor rond.
Waarschijnlijk word het bol.com

Filiaal Eindhoven van De Slegte heeft het boek van Veenendaal. Althans, dat dacht ik te lezen ergens

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 13:08:48 ]
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 19:19:19 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71467092
Tijd voor een plaatje

Libramont, 29 juli 2009. Treinstel 4110 is net aangekomen vanuit Arlon, Rodange en Virton en staat alweer klaar om terug te gaan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:25:27 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71467278
En die 'Wasmachine' is nog eens opgeleukt in het kader van 'Kunst bij de NMBS'.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:31:42 #167
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_71467476
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:43:51 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71467860
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:41 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71467898
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:47 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71467906
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Dat komt nog wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:11:35 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71468919
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 20:12:15 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71468943
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
Verbaast me niks van jou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 20:25:11 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71469395
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:41:37 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71470005
Het boek van Volkers was gister al verkocht.. Zal dus verder moeten zoeken. Tips van verkopers altijd welkom. Zal zelf op websites ook nog oproepen zetten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:43:30 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71470067
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.

[ afbeelding ]
Zonde van die boot.
  Redactie Sport donderdag 30 juli 2009 @ 21:56:07 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71472421
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
quote:
De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).

De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 22:19:02 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71473372
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 22:43:02 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71474433
quote:
KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.

Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Zo jong.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71477243
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 07:06:00 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71480119
quote:
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.

Ik vraag me af waarom ze nu pas B-Cargo-Traxx'en erbij gaan betrekken, die hebben ze al net zo lang als dat NS Hispeed haar Traxxen heeft. Misschien omdat bij B-Cargo de boel redelijk platligt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:36:00 #181
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_71480831
Nogal wiedes: de B-traxxen zijn nu niet nodig voor de Beneluxdienst omdat NS er genoeg over heeft. Pas wanneer die naar de HSL verhuizen hoeven de Belgen voor vervanging te zorgen.

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:38:52 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71480871
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:24:39 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71497598
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Crientj het volgende:
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay.
Nog hulp nodig?
pi_71497740
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nog hulp nodig?
PM
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:33:33 #185
178444 DenS
Crientj <3
pi_71497821
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:03:31 #186
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498590
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
pi_71498635
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:33 #188
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498770
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ja anders zit je alsnog in de bus
pi_71498820
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ja anders zit je alsnog in de bus
Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20:19 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71516777
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
pi_71516809
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26:08 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71516929
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:46:26 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71517412
En trek dat playmobieleke naar Neerpelt ook maar door tot Weert Worden een hoop mensen blij van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:44:14 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71518805
De Beneluxtrein gaat hoe dan ook verdwijnen, dat is al jarenlang duidelijk. De NMBS wil de IR naar Essen doortrekken, maar omdat deze met M6 rijdt moet in Roosendaal het perron worden aangepast / verlaagd.
pi_71519663
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.

ProRail doet de werkzaamheden en niet NS. NS is er ook de dupe van .
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:10:10 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71520552
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71521869
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.

Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt. En dan voert NS de opdracht stiekem uit. (Strukton = dochter bedrijf NS). Dus op zich als is ProRail schuldig aan het feit dat NS onderhoud moet plegen aan t spoorwegnet waar de NS last van heeft en deze reizigers niet per trein kan vervoeren.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:06:13 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71522164
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen heten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:22:35 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71522579
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:25:38 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71522657
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:29:12 #201
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71522757
Electrische Talent, met airco op het dak
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:31:29 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71522813
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat heet een TALENT, Snuggles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:34:29 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71522876
Ik gok dat Duvel doelde op die 'zonnepanelen' op de eerste foto. En misschien zijn het dat wel gewoon, eco is 'in'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:44:30 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523171
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:56:20 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71523532
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.



Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.



Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE



Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron


Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.



Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.



Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).



In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was





Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.



Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:




Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:04:34 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523765
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:14:14 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71524013
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Dit ligt er nog:



dus nog 1 of 2 weekends en dan de kantoorurenlijntjes nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:19:54 #208
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71525744
Mooi verslag Fles! Moet ook zeggen dat ik de foto van die ICMm ook bijzonder mooi vind!
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_71526447
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.

[ afbeelding ]

Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.

[ afbeelding ]

Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE

[ afbeelding ]

Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron

[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.

[ afbeelding ]

Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.

[ afbeelding ]

Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).

[ afbeelding ]

In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.

[ afbeelding ]

Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:

[ afbeelding ]


Enjoy
Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:02:51 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71526524
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:27:45 #211
178444 DenS
Crientj <3
pi_71527086
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Ah vandaar

Crientj onder de naam van
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:29:41 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71527133
Maar als belgie klaar is is er niet zo snel een nieuw doel eigenlijk. Mja Denemarken en Zwitserland kunnen nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:34:42 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527251
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:36:52 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527308
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:

[..]

Ah vandaar

Crientj onder de naam van
Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:41:00 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527384
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:52:44 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71527624
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to come
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:53:28 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71527634
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:54:55 #218
178444 DenS
Crientj <3
pi_71528805
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:02:39 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71528922
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
pi_71528991
ja die zie je wel vaker
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:09:25 #221
178444 DenS
Crientj <3
pi_71529018
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:59:15 #222
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71529632
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:50:23 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71531008
De NS reisplanner klopt niet helemaal
Ik wil van Zwijndrecht naar Nieuw Vennep (1e station NA Leiden), waar ik volgende week heen ga..
Krijg ik eerst stuk of wat keren de melding "Geen advies gevonden
Voor de opgegeven reis kan geen advies gegeven worden."

Aldus, ik toets alles een paar keer opnieuw in, en eindelijk heb ik een reis, na veel gekloot..
Een regelrechte INTERCITY naar Nieuw Vennep..

Daar klopt weer eens geen bal van, want:
- Er stoppen nooit intercity's op Zwijndrecht (met werkzaamheden van 15-8 t/m 17-8 uitgezonderd)
- De intercity stopt niet in Nieuw Vennep

Kreeg net eindelijk een goede reis

Tevens vandaag ffe een ritje maken naar Den Haag C.
Vanmiddag nl. naar Ciske de Rat musical
pi_71533787
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:

[..]

Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?

Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
pi_71533871
Heel veel CTA´s kunnen EC´s, TEE en nog meer leuke ongein vermelden, terwijl die treinen er nooit komen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:33:45 #226
178444 DenS
Crientj <3
pi_71533934
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef Novus het volgende:
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Klopt
pi_71534006
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?

Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel.

Maar weet het niet zeker, zo ben ik ooit ook op Bilthoven een ICE flapje tegengekomen.
Nou, dan sta je wel even raar te kijken xD
pi_71540481
Zo, ik ben weer terug van 18 dagen Interrailen en ben ook weer helemaal bij gelezen.

Heb een rondje Schiphol - Brussel - Parijs - Dijon - Marseille - Ventimiglia (Italië, vlakbij de Franse grens) - Torre del Lago (bij Pisa) - Rome - Nürnberg - Praag - Wenen - Hoofddorp gemaakt.

De reis was niet echt bedoeld om heel veel treinfoto's te maken, maar ik zal straks even kijken of ik nog wat leuke treinfoto's heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 16:23:10 ]
pi_71540587
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef dennistd het volgende:
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten:



Bij mij reden ze alleen wel allemaal op tijd.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 16:23:56 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71540723
Prima oog voor hoofd- en bijzaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71541618
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
pi_71541848
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 17:08:59 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71541884
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:59 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
Kewl, ben benieuwd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71545289
Bordjes na 18 dagen Interrailen:













Bekend van de ontplofte LPG trein:


















  zondag 2 augustus 2009 @ 19:17:22 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71545479
Grappige foto's... mijn voorkeuren liggen bij Paris Nord Transilien, en Schiphol. Die vind ik het mooiste qua vormgeving
pi_71545573
Dankje! Ik heb trouwens ook nog deze:



Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?

Edit: ik zie net dat alleen die gekke Belgen weer afwijken met witte bordjes op Brussel Centraal.

[ Bericht 7% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 19:29:05 ]
pi_71547211
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
pi_71547245
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Dat staat boven de foto ja...
en idd, mooie plaatjes, die van Flash eerder ook
dag
pi_71547333
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:36:14 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71547381
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:14:44 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71548422
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef KapiteinT het volgende:
Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:16:31 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71548472
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 augustus 2009 @ 21:20:32 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71548592
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
De server staat uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 21:43:40 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549240
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 21:47:11 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549332
Laat maar, het antwoord ligt onderin dezelfde foto
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71549403
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
pi_71549506
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

[ afbeelding ]
Ville - Village ?

Dus gewoon iets van village ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 21:53:23 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 21:54:07 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549543
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ville - Village ?

Dus gewoon iets van village ofzo
Wat lul jij nou weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 21:55:53 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549588
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Que?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71549589
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer
Laat maar
pi_71549609
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Que?
Nou de Calandlijn ziet er toch veeeeel pauperder uit?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 22:06:20 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549889
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71550134
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 augustus 2009 @ 22:18:59 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71550213
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:15 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
Demonteren voordat het gesloopt wordt? Nee ben nu eerst ff druk met Belgie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:47:28 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71551047
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Strekt van Spijkenisse tot Capelle a/d IJssel en Nesselande.

James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:48:52 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71551095
Ik weet het ook, als consument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:50:12 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71551130
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Rotterdam-Zuid lijkt me net iets onleefbaarder.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:51:05 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71551154
Mwah, stations daar zien er wel beter uit eigenlijk.

De metro's ook trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:44:30 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71554202
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in

Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
  maandag 3 augustus 2009 @ 02:22:28 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71555245
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in

Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
pi_71555674
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
  maandag 3 augustus 2009 @ 06:48:45 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71555773
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
Frutiger

Maarreh, zoiets dus?


klik voor generator
  maandag 3 augustus 2009 @ 07:34:28 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71555894
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Als dat op station steenwijk was, zal ik hem vandaag wel zien
Ga namelijk naar Leeuwarden toe, met een kleine tussenstop in Steenwijk om me nicht op te halen
Vandaag om 9.40 uit Zwijndrecht, 10.00 aan in Rotterdam en 10.33 de trein naar Leeuwarden, hopende op iemand van de Kiosk.

Gister in de BeNeLux trein nog wel een karretje gezien
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:19:55 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71556163
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
pi_71556236
Komende vrijdag met een zomertour vanaf het Emmerlijntje (Hardenberg) naar Maassluis... Lekker eerste klas zitten...

Maar,

We willen de fietsen mee, hoe doen we dit? Gewoon in de hiervoor bestemde plekken zetten (op slot) en daarna zelf eerste klas gaan zitten, of moet je er bij blijven?
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:29:34 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71556248
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 augustus 2009 @ 08:42:25 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71556363
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Deze zeker?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:50:08 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71556420
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:29 schreef Klonk het volgende:
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Goed hè! Waar moest je heen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:54:35 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71556463
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:19 schreef James1988 het volgende:
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
Mag ook wel.. Ze dragen meestal kleren van Kiosk.
Ze lopen ook wel regelmatig met zo'n tas op de rug
Die mensen in de benelux waren ook van kiosk volgens de kleren, en kwamen in Rotterdam in de trein (ri. belgië)
Alhoewel ik niet weet wat Servex is. Ff googlen
Ja, is idd serrvex
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:55:49 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71556473
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goed hè! Waar moest je heen?
Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:00:04 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71556512
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

[ afbeelding ]
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:08:02 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_71557482
Gelukkig zijn de meeste stellen, in geval van nood als de sletjes nog steeds niet goed zijn, nog 1,5 jaar extra op de baan te houden met extra veiligheidsbeurten
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 10:23:48 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71557782
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
ik was op vakantie en die site draait nog bij mij thuis ipv ergens gehost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71558005
Ah oke, maar ik ben weer helemaal bij gelzen.
pi_71558027
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

[ afbeelding ]
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...

Maar welke heb je allemaal al?
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:37:03 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71558045
Was net in Rotterdam (nu in trein naar leeuwarden) waar ik 3 spurts van arriva voorbij zag komen.
tevens nog 2 foute bordjes gezien
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 augustus 2009 @ 10:41:34 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71558150
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...

Maar welke heb je allemaal al?
Hiervan alleen Brussel Centraal, Dijon, Marseille, Nürnberg en Schiphol
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:22:29 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71559284
Arnhem Velperpoort, afgelopen zaterdag:


Edit, deze vond ik ook nog:


[ Bericht 33% gewijzigd door Duvel op 03-08-2009 11:38:34 (Meer meer meer!) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:44:28 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71559929
Heb net die nieuwe sprinters in Utrecht gezien.
Op zwijndrecht was een bord met Intercity naar Rotterdam C. Met stops in den haag en amsterdam. Zal straks kijke of ikde foto kan vinden. In rdam ook 2 borden gezien met fouten, gister ook in delft zuid. Ns kan dat zeer goed
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:34:43 #280
148385 Wadloper
Noorderling
pi_71561341
NS heeft (in principe) met die borden niets te maken, Prorail zet deze op de treinen die vertrekken
pi_71561659
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze zeker?
[ afbeelding ]
Kllllopt ja.

Gisteren onder meer van Hilversum naar Leeuwarden gereisd. Steeds moeilijker om in een echt Koplopergedeelte te zitten. Opgelost door tussen Hilversum en Zwolle in een treinstel naar Groningen plaats te nemen en in Zwolle over te stappen op een daar bijgekoppeld treinstel naar Leeuwarden.

Op de heenweg ontkwam ik er zelfs voor het eerst niet aan om in een nieuwe Koploper plaats te nemen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:52:51 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71561801
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:04:11 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71562111
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Eh, ja. Weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:09:42 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71562246
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:16:14 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71562388
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Nee (gelukkig niet), maar wel: andere lijnen, andere priotriteiten. De getrokken treinen (met Duitse rijtuigen) van de laatste jaren zijn inderdaad naar de mottenballen, de Koplopers zijn in verbouwing en rijden voornamelijk de Noord-Oost verbindingen tussen Randstad en de "buitengebieden". De andere getrokken rijtuigen (ICR) rijden voornamelijk Eindhoven - Schiphol, Roosendaal - Zwolle, dat soort lijnen. Helaas is door de grote instroom van intercity-dubbeldekkers het wèl leuke materieel nogal naar de achtergrond gedrukt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:19:53 #286
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71562501
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:36 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71563888
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:19:02 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71563949
was idd bij voith ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:34:30 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71564343
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:19 schreef Klonk het volgende:
was idd bij voith ja
Dan vermoed ik het laatste.

Oh wacht, er was geen eerste. Maar je snapt wat ik bedoel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71566109
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is .
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 augustus 2009 @ 15:47:24 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71566350
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is .
Over welk mat gaat dit nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71567202
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 augustus 2009 @ 16:24:19 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71567284
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:21 schreef lezut het volgende:
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 03-08-2009 16:36:56 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:49:28 #294
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71567980
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:58:25 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71568216
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Toevallig heeft KPN die zender ook.

Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:59:45 #296
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71568254
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Niet dat ik weet, maar volgens mij heeft Veolia wat Buffels geleased.
pi_71568549
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.
Ah, op die fiets

Die nieuwe SGMm-treinen zijn wel lelijk trouwens, ik zag er gisteren één in Rijssen rijden. Veel te druk, ik vind de normale geel/blauwe kleurstelling veel stijlvoller. (Ze moeten gewoon terug naar de Mat '54-kleuren, donkerblauw met mat geel )
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:30:56 #298
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71569004
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toevallig heeft KPN die zender ook.

Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:34:15 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71569090
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:

[..]

was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Oké.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:44:27 #300
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71569316
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

[ afbeelding ]
Station Den Bosch!
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:46:01 #301
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71569365
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 06:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Frutiger

Maarreh, zoiets dus?
[ afbeelding ]

klik voor generator
Ja, dit dus.

Misschien een bedrijfsvariant op Frutiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')