abonnement Unibet Coolblue
pi_71286952
Beste mensen,

ik heb in het voorjaar een lichte vorm van hooikoorts. Dit weekend heb ik een duikcursus. Kan dat nog problemen opleveren, of is dat niet zo erg. Ik ga niet in open water, en ben gewoon in een zwembad.

En op het medische verklaringsformulier staat dat oorproblemen vermeld moeten worden. Ik heb toen ik 5-10 jaar was een aantal keer buisjes gehad, telt dit ook als een oorprobleem?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:46:53 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71286991
Ik zie het verband hooikoorts/duiken even niet .

Net zoiets als: ik heb jeuk aan m'n kleine teen, kan ik nog wel rijst eten?
Huilen dan.
pi_71287146
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zie het verband hooikoorts/duiken even niet .

Net zoiets als: ik heb jeuk aan m'n kleine teen, kan ik nog wel rijst eten?
pi_71287278
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zie het verband hooikoorts/duiken even niet .

Net zoiets als: ik heb jeuk aan m'n kleine teen, kan ik nog wel rijst eten?
Ja, je hebt een PADI-formulier waar je je medische verleden op moet vermelden, er daar staat ook een vraag over allergieen bij. Als je die met ja beantwoord, moet je een medische verklaring laten tekenen door je huisarts. Ik vind het zelf ook onzin, vooral bij hooikoorts, ik weet niet welke gevolgen dat heeft. Of zouden ze meer een allergie voor wetsuits bedoelen
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:54:23 #5
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71287281
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zie het verband hooikoorts/duiken even niet .

Net zoiets als: ik heb jeuk aan m'n kleine teen, kan ik nog wel rijst eten?
Omdat jij ervaring hebt met rijst eten weet je dat het onzin is. Maar omdat ts weet dat duiken in principe wel iets is wat je niet onvoorwaardelijk kan doen vraagt hij het even na. Kan het me goed voorstellen. belachelijk doen is alleen jezelf belachelijk maken.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:54:49 #6
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_71287299
Als je nou een water allergie had...
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_71287325
Hooikoorts heeft waarschijnlijk geen directe invloed op het duiken, die buisjes misschien wel. Vermeld van te voren duidelijk dat je buisjes hebt gehad, zodat de instructeur hier rekening mee kan houden. Het kan zijn dat je hierdoor niet goed kunt 'klaren',het weghalen van de druk op je oren/holtes. Als je door je allergie last hebt van kortademigheid kan dit wel een probleem vormen, wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk zonder lucht komt te zitten.

Ga je alleen maar duiken in het zwembad, en voor de eerste keer? Waarschijnlijk ga je dan niet naar het diepe gedeelte van het bad voordat je enige tijd in het ondiepe hebt doorgebracht (of je gaat hier helemaal niet naar toe). Je hebt dus ruim de tijd om aan te geven of het goed met je gaat, dit zal ook regelmatig aan je gevraagd worden.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:02:03 #8
88317 cerialkill
i am 2 fast to furious
pi_71287576
eerlijk gezegt is dat per persoon verschillend
hangt er van af hoe goed jij kan klaren onder waten
ik heb zelg vroeger ook buisjes gehad en heb hooikoorts en ik duik al 15 jaar
ik heb er zelf verder geen problemen mee
en hooikoorst is volgens mij niet echt een allergie (ik hoefde dat in indergeval niet te vermelden)
ik weet niet de regels nu zijn maar dat was toen die tijd het geval

ik zeg gewoon proberen gaat het niet das jammer helaas gaat het goed
duik lekker verder dan

groet en succes
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:17:58 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71288122
Ik denk dat je onder water met mooie gefilterde lucht uit een fles minder last hebt van hooikoorts dan boven water
censuur :O
pi_71288191
Het vermelden van buisjes, uitgaande dat je nu niet 11 bent ;-), is niet nodig. Sterker nog het zegt niets over je fysieke gesteldheid op dit moment.

Hooikoorts is een allergie echter wordt hierbij in de meeste gevallen aangegeven dit niet als zodanig te vermelden (je geeft dus Nee aan op je formulier). Duiken met een vorm van hooikoorts hoeft in de meeste gevallen geen problemen te geven echter maak altijd de afweging voor jezelf in hoeverre er sprake is van een ernstige vorm van hooikoorts. Een kortstondige 'loopneus' is wat anders als compleet verstopte holtes (absoluut niet duiken in deze periode). Hooikoorts kenmerkt zich daarnaast door in pieken te komen en voor iedereen op verschillende momenten. Deze pieken zijn vaak maar kortstondig (een week) en in deze periode zou ik het duiken af willen raden. Maar dat is een persoonlijke mening.

Laat je in ieder geval een keer adviseren/controleren door een duik medisch arts. Mocht je in de regio van Eindhoven wonen kan ik je dokter Pallada (St. Anne te Geldrop) adviseren. Deze kun je via het directe nummer van het ziekenhuis bereiken. Hij is anasthesist en is daarnaast ook bevoegd deze keuringen uit te voeren. Kosten zijn niet gedekt door de verzekering maar 2 jaar geleden betaalde ik, naar ik meen, 30 euro voor deze 45-minuten durende keuring.

Succes!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:22:28 #11
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_71288261
Er zijn zoveel duikers die vroeger buisjes gehad hebben of nu hooikoorts hebben. Dat is geen probleem meestal, als je maar kan klaren. Dus op dagen dat je helemaal vol snot zit dan mischien niet.

Als je zelf reden hebt om te twijfelen aan je oren, doe dan gewoon een duiksportkeuring. Bij de NOB (www.onderwatersport.org) kan je wel adressen vinden van artsen die dat doen. Als je medicijnen gebruikt, dan kan je bij het duikmedicht centrum van de marine in Den Helder navragen of die enig effect hebben.

Voor (aspirant-)duikers houdt het DMC een telefonisch spreekuur:

* Maandag t/m donderdag tussen 13.00 en 14.00 uur, via telefoonnummer (0223) 65 30 76.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_71288319
Ik heb ook hooikoorts, en ook buisjes gehad...

Duiken is een van de weinige momenten dat ik er weinig last van heb, al dat water werkt heerlijk zuiverend, desnoods eerst ff 10 min gaan dobberen en je neus leegwerken

Buisjes heb al een paar jaar niet meer, en volgens de instructeur was dat geen probleem, ik moest het alleen aangeven zodra ik last van m'n oren kreeg. Dat kreeg ik pas op 20 meter diepte, en de volgende keer had ik daar ook geen last meer van.
Gewoon doen, niet bang zijn en lekker genieten. Als je ergens last van krijgt, (rustig) terug naar de oppervlakte.
pi_71288414
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zie het verband hooikoorts/duiken even niet .

Net zoiets als: ik heb jeuk aan m'n kleine teen, kan ik nog wel rijst eten?
No Guts, No Glory
pi_71288430
Ontzettend bedankt voor de antwoorden met inhoud Vanavond lekker genieten. Ik had het eerst al een keer uitgesteld vanwege de hooikoorts in mei, nu ga ik lekker even dobberen vanavond
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')