abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_71254802
Mag ik aandacht voor Florence + The Machine.


Deze dame maakt uitermate lekkere 'alternatieve indie' muziek, je zweeft vanzelf mee op haar melo-dramatische nummers.

Een stukje van Last.fm:
quote:
Florence And The Machine (tagged on iTunes as Florence + The Machine) is the recording name of Florence Welch and a collaboration of other artists who provide backing music for her voice. Florence is an art- college dropout from Camberwell, London, who was discovered singing Motown covers in a nightclub toilet, drunk. Musically Florence and the Machine’s sound is generally referred to as soul inspired indie rock.

Welch, who grew up listening to The White Stripes and Kate Bush, says she writes metaphorical songs that are “stories with consequences and weird morality issues,” She gets her material from a variety of sources and experiences. Florence And The Machine’s music has received praise across the British music media, especially from the BBC who have played a large part in their rise to prominence by bringing them into the spotlight as part of BBC Introducing. At the Brit Awards 2009 Florence picked up the Critics Choice Award; a category introduced in 2008 focusing on new talent, voted for by a panel of music industry experts.

The current line-up of the band consits of Robert Ackroyd (guitar), Christopher Lloyd Hayden (drums), Isabella Summers (keyboards) and Tom Monger (harp). Debut album, ‘Lungs’, was released in July 2009, preceded by third single, ‘Rabbit Heart (Raise It Up)’.
En een muziekvideo als bewijs van al het mooie wat deze band te bieden heeft:




Op dit moment vind ik Cosmic Love het mooiste nummer




Laat je betoveren, en laat even weten wat jullie ervan vinden!
pi_71257519
Ja, helemaal goed!

Moordgriet!

Later meer....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71260418
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:52 schreef methodmich het volgende:
Ja, helemaal goed!

Moordgriet!

Later meer....
Hey, een commerciële band waar Methodmich niet op afknapt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_71264587
Ik vind ongeveer 3 nummers op de CD echt goed de rest is wel OK.
Ze was wel leuk vorig jaar op london calling
pi_71287122
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:38 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Hey, een commerciële band waar Methodmich niet op afknapt.
Commercieel? Met een harp in je band en een stem die neigt naar Rykarda Parasol / PJ Harvey en Dusty Springfield? En met songs die geschreven zijn terwijl ze bezopen naar haar mislukte schilderijen lag te kijken?

Als dat veel gaat verkopen, dan gaat het nog eens de goede kant op met het radioklimaat in Nederland. Reken er maar niet op trouwens, maar wie weet....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:51:24 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_71287169
Waarom staat The Dog Days Are Over niet in de OP?

Dat is écht een relax nummer.

Ik begreep dat ze op LL komt. Even checken of dat klopt
-edit- gechecked en dat klopt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_71287398
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:51 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom staat The Dog Days Are Over niet in de OP?

Of Kiss With A Fist of Girl With One Eye of Howl.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71288388
TVP, voor op mijn moet-ik-nog-luisteren-lijst
pi_71292325
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:51 schreef Nembrionic het volgende:
Ik begreep dat ze op LL komt. Even checken of dat klopt
-edit- gechecked en dat klopt
Jep
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:57 schreef methodmich het volgende:

[..]

Of Kiss With A Fist of Girl With One Eye of Howl.
Girl With One Eye vind ik eigenlijk wat minder..
Maar zo kan ik eigenlijk het hele album wel in de OP zetten..
pi_71312179
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

Commercieel? Met een harp in je band en een stem die neigt naar Rykarda Parasol / PJ Harvey en Dusty Springfield? En met songs die geschreven zijn terwijl ze bezopen naar haar mislukte schilderijen lag te kijken?
Haha, hoe kom je trouwens aan die informatie?
pi_71323204
Ze geeft in interviews aan haar nummers het liefst te schrijven als ze of dronken is of een kater heeft. Dat hoor je op zich best terug vind ik, o.a. in Hurricane Drunk.

En zo ging ze ook Little Boots eens vol op de mond zoenen, vertelde ze in OOR. Omdat de media altijd maar ruzie willen creëren tussen zangeressen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:33:08 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_71324029
Ooit gezien in het voorprogramma van MGMT in Doornroosje, een dik jaar terug. Toen was het wel duidelijk dat ze de Hollandse pretsigaretten iets te goed laten smaken, en het optreden was ook niet echt heel sterk. Vind het sowieso een beetje een net niet-act op plaat, maar ach.
pi_71457944
Ze staan in de Charlie op Lowlands, lekker intiem, maar ook wat jammer..
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:01:35 #14
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_71498539
Charlie is toch niet zo intiem? Open tent enzo... Ben wel benieuwd.

Die stommerds van cdwow.nl hebben trouwens een sticker op het BOEKJE geplakt...

http://twitpic.com/c9ihd
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:23:50 #15
144937 Shrien
OHMAHGADS
pi_71499225
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:01 schreef MadGuy het volgende:
Charlie is toch niet zo intiem? Open tent enzo... Ben wel benieuwd.
Ja ok, maar je staat een stuk dichterbij de artiest
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:24:41 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_71499249
Ik heb een deel van haar optreden van Glastonbury gezien. Ik wist niet goed wat ik er van moest denken, sommige nummers klonken wel goed, andere minder, en dan die stem... uiteindelijk gemiddeld toch een geval van net niet.
pi_71501645
Haar stem is echt ongelofelijk

Op dit moment vind ik Cosmic Love en Dog Days Are Over het beste van haar cd, de rest moet ik even aan wennen. Maar het is een tof wijf!
pi_71502793
Ik vond haar stem met London Calling heel vervelend, weet niet of dat op album anders is?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:27:03 #19
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_71502904
Op het album vind ik haar stem geweldig, maar live heb ik het nog niet gehoord of bekeken op YouTube. Het zou zomaar een Amy Macdonaldje kunnen zijn, natuurlijk...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:33:53 #20
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_71503088
Binnenkort in de Melkweg, maar ff checken dan. Misschien ook op lowlands als ik niets anders te doen heb
pi_71504569
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:27 schreef MadGuy het volgende:
Op het album vind ik haar stem geweldig, maar live heb ik het nog niet gehoord of bekeken op YouTube. Het zou zomaar een Amy Macdonaldje kunnen zijn, natuurlijk...
Een vriendin van me vond het in het voorprogramma van Lykki Li wel leuk geloof ik. Maar daar was ik dan weer niet bij
Album maar eens checken.
pi_71509417
Vond het album eigenlijk niks aan; de zoveelste Engelse die in de electro-pop sfeer hangt. Ergens tussen Feist en Lykke Li in... Florence d'r stem daarentegen (ze zou zo Adele kunnen nadoen...)
pi_71516710
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:25 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Een vriendin van me vond het in het voorprogramma van Lykki Li wel leuk geloof ik. Maar daar was ik dan weer niet bij
Album maar eens checken.
Welk concert van Lykke Li was dat? Ben ook bij een concert van haar geweest, maar dat heb ik gemist geloof ik...
pi_71517618
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:33 schreef Grobbel het volgende:
Ooit gezien in het voorprogramma van MGMT in Doornroosje, een dik jaar terug. Toen was het wel duidelijk dat ze de Hollandse pretsigaretten iets te goed laten smaken, en het optreden was ook niet echt heel sterk. Vind het sowieso een beetje een net niet-act op plaat, maar ach.
Ik vond der anders wel goed toen. Ze was wel knettertje-stoned, maar dat paste ook wel.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71518520
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:17 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Welk concert van Lykke Li was dat? Ben ook bij een concert van haar geweest, maar dat heb ik gemist geloof ik...
Nee was MGMT, was even in de war maar was allebei in Doornroosje, vandaar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')