abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_245339
Omdat niet geheel zeker is of Danny vandaag langs komt (of een vervanger stuurt) heb ik hier maar even een toepasselijke tekst van hem opgediept.

quote:
op 23-10-1999 om 05:27 PM schreef Opper Goeroe Danny (Admin) het volgende:

Een vraag die mij al een tijdje bezig houd is wat er met dit forum zal gebeuren als BB straks is afgelopen ?
Gaan we hier op 1 Januari allemaal afscheid nemen ?
Ik hoop het niet, maar uit opmerkingen van een aantal van jullie heb ik toch opgemaakt dat het op 1 januari uit is met de pret.
Nou snap ik dat je niet maandenlang nog over BB blijft lullen. Daar gaat een eind aan komen. Maar komt er dan ook een eind aan deze 'online community' ?

Dat zou toch wel erg jammer zijn vind ik persoonlijk. We hebben hier best een gezellige groep mensen die vooralsnog alleen maar groter wordt.

Ik stel me dus al een tijdje de volgende vragen:

- Gaat iedereen op 1 januari zijn/haar eigen weg ?
- Welke rubrieken zouden jullie eventueel in dit forum willen zien en waar jullie eventueel zouden willen/kunnen gaan posten ?
- Welke rubrieken kunnen er volgens jullie weg uit het huidige aanbod ?

Kortom: Wat moet er gebeuren om het gros van jullie hier te houden, ook NA 1 Januari ?

Het groepsgevoel dat we nu hebben omdat we het allemaal in essentie over hetzelfde onderwerp hebben zal deels verdwijnen ook al zou iedereen blijven, simpelweg omdat mensen de rubrieken gaan volgen die voor hun interessant is, maar dat neemt niet weg dat we dan toch nog allemaal hier rondwandelen en contact met elkaar kunnen hebben via bv General Chat, waar je in principe over ALLES kan lullen.

BB is leuk, en was een mazzeltje voor deze site vanwege de publiciteit die we hebben gehad, maar inmiddels hebben we er zoveel werk met z'n allen ingestoken dat het leuk zou zijn als de site nog bestaat als er een BB2 komt.

Dit forum behoort inmiddels tot de grootste van Nederland en ik vind dat iets waar we toch met z'n allen wel trots op mogen zijn (shit, word ik gvd nog sentimenteel ook...), zeker gezien het feit dat ik nog weinig andere forums ben tegengekomen waarop zo weinig (eigenlijk NIET) gespamt wordt. Dat zegt toch wel iets over het niveau van dit forum geloof ik.

Ik kan alleen maar hopen dat iedereen die dit forum en de site tot een succes hebben gemaakt (ja, jullie dus) het niet op 1 januari de rug zullen toekeren.

Ik ben bereid er alles aan te doen het jullie ook NA 1 januari naar de zin te maken hier en dit forum uit te laten groeien tot niet 'een van de' maar 'HET' grootste forum van Nederland. Als dat lukt hebben we met z'n allen iets om NOG trotser op te zijn.

Verder, als alles gaat zoals geplanned, zijn we toch wel van plan om bv meetings te gaan organiseren, zodat we als forummers onder elkaar eens face to face kunnen ouwehoeren.
Het zal inmiddels geen geheim zijn dat we regelmatig naar demoparties en lan-feesten gaan met een groepje van www.tweakers.net en het GoT forum ( http://gathering.tweakers.net/ ) dus dat is voor de liefhebbers van computers in het algemeen al leuk.

We willen binnenkort kijken of we t-shirts kunnen laten drukken voor geinteresseerden enzovoort.

Met jullie hulp en enthousiasme kunnen we zelfs meer worden dan alleen maar een forum en een geinige site, maar een echte online community waar over vanalles en nogwat gediscussieerd kan worden en waar we het ook ZONDER big-brother naar ons zin kunnen hebben.

Suggesties voor wat te doen om jullie hier te houden zijn welkom. [....] inderdaad kan het BB forum uitstekend worden gebruikt om een al dan niet kritische kijk op de samenleving te ventileren. Maar buiten dat zijn er vast andere dingen waarover een aantal van jullie wel zouden kunnen discussieren. De huidige rubrieken als muziek, sport, etc. zijn niet echt een daverend succes (wat grotendeels te wijten is aan het feit dat het intellect van de meesten hier iets hoger ligt dan we aanvankelijk dachten aan te trekken moet ik zeggen).
[....] ideeen zijn best te realiseren, hoewel het erop lijkt dat onze doelgroep zich een klein beetje aan het verplaatsen is van jongeren naar intellectuelen en hoog opgeleidden.
Misschien FOK!forum maar veranderen in MENSA!forum ?
Of 2 gescheiden forumsystemen maken. 1 voor jongeren, en 1 voor ouderen. Onderling overstappen is toegestaan [....]


I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 3 februari 2000 @ 08:46:00 #2
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_245340
* Quenda dankt Hunter voor deze Danny-Text.
  donderdag 3 februari 2000 @ 15:59:00 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_245341
En wil iedereen van het BB forum na vandaag Please overstappen op het " de Bus Forum " (nee geen taalfout) ? Ik denk dat we er weer een leuk forum mee kunnen vullen.......

Please don't go, het Busje komt zo !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 3 februari 2000 @ 17:44:00 #4
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_245342
Heel attent van je Hunter, want ik geloof nooit dat Danny deze reunie expres aan het mijden is...

Dank je!

  donderdag 3 februari 2000 @ 18:15:00 #5
2335 vossie
preekt met passie
pi_245343
In de hoop dat Danny het ook nog komt lezen:

Danny,

Je stelt wel veel vragen tegelijk zeg. Ik wil eigenlijk alleen wat zeggen over de vraag;
"wat moet er gebeuren om het gros van jullie hier te houden"

Het antwoord is eigenlijk heel simpel; "dan moet je weten wie wij zijn en wat wij willen".

Je zult dan dus iets moeten doen aan doelgroepanalyse. Jij hebt het archief, kijk nou eens terug. Wat boeide ons, wat hield ons bezig, wat gaf die saamhorigheid en wat was de sfeer.

Er is nu 1 maand (ruim) geen BB en in die maand heb ik echt mensen af zien haken. De sfeer is veranderd er worden uitspraken getolereerd die ik tijdens BB niet eens heb gezien (op een enkele uitzondering na)

Ik snap wel dat je wilt groeien en dat je de diversiteit aan meningen wilt waarborgen en ik vind ook niet dat jullie dat nou zo belabberd doen maar je zult toch met je forumleiders op 1 lijn moeten gaan zitten.
Wat kan nou wel en wat kan nou niet door de beugel. Afwijkende meningen? Prima! Maar wat is er nou mis met "goede internet-manieren"?

Een jongeren-forum? Fantastisch! Maar moet zich dat dan uiten door grove manieren? Lijkt mij dom.
Een jongerenforum zou zich moeten uiten in progressievere en traditie-doorbrekender meningen.

Als je toch vindt dat dat ook in de grovere taal tot uiting mag komen dan trek je waarschijnlijk nog veel meer jongeren maar ik ben bang dat je dan niet "het gros" aan dit forum kunt binden.

...dus let op je kippen

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')