abonnement Unibet Coolblue
pi_71230324


Die dus.

De Universiteit van Amsterdam is voortgekomen uit het Athenaeum Illustre (1632) en behoort met ruim 28.000 studenten, bijna 5.000 medewerkers en een jaarlijks budget van bijna 500 miljoen euro tot de grote algemene onderzoekuniversiteiten van Europa.

Website

Faculteiten

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Faculteit der Geesteswetenschappen
Faculteit der Geneeskunde (AMC-UvA)
Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Faculteit der Tandheelkunde

Voor nieuwe Bachelor en Master studenten is er de Intreeweek

Studenten

Sinceria, eerstejaars Algemene Sociale Wetenschappen
koolstrab, Econometrie
TedBundy, Psychologie
DatMeenJeNiet, Econometrie
Akkies, Psychologie
fusionfake, eerstejaars Geneeskunde
Bostonian, derdejaars Engelse Taal en Cultuur
Ewelina, Europese studies en Geschiedenis
TiMPiN, Rechten
elisuap, Nederlandse taal en cultuur
Syr, Culturele Antropologie
froezie, Biomedische Wetenschappen
Hanneke12345, Wiskunde
DuTank, Kunstmatige Intelligentie
Mss, Europese Studies
Bellamafia, schakeljaar Politicologie - IB
Diabox, Informatica
BigKahuna, Rechten
Soulagement, Rechten


Zo, vertel. Nog meer UvA studenten hier en wat doen jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 31-08-2009 22:06:58 ]
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71231109
Volgend jaar Econometrie, Intreeweek en introductie van de studievereniging aanwezig natuurlijk.
pi_71233307
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:12 schreef koolstrab het volgende:
Volgend jaar Econometrie, Intreeweek en introductie van de studievereniging aanwezig natuurlijk.
Leuk, ik ga ook naar beide.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71370385
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Status op studielink is als volgt:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst


Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71370479
O, en volgens de IB-Groep heb ik pas vanaf 1 september recht op studiefinanciering en de daarbij inbegrepen ov-kaart.

Ik moet echter in augustus al naar Amsterdam. Help.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:23:55 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71370522
Ook econometrie hier. Niet aanwezig bij die introductieweek overigens.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:29:07 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71370658
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:18 schreef TedBundy het volgende:
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Status op studielink is als volgt:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst


Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
Dat duurt altijd eeuwen. Geen zorgen over maken, die komt uiteindelijk wel. anders kan je altijd even bellen met de jongens en meisjes van de intreeweek om je er alvast in te laten schrijven.

Als je in augustus al een kamer hebt in Amsterdam dan zou ik pa en ma even lief aankijken of zij de boel willen betalen voor een maandje. Anders wordt het een maandje zelf dokken van een bijbaantje.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71383454
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:18 schreef TedBundy het volgende:
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Status op studielink is als volgt:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst


Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
Ik ga ook psychologie doen. Ik heb vrijdag bij het UvA start krantje mijn UvAnet-ID gekregen. En bij de ib-groep staat bij mij hetzelfde, dus wees maar niet bang
pi_71383920
De Uva is organisatorisch/administratief weleens een ramp, dus veel sterkte iedereen
pi_71392932
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:12 schreef koolstrab het volgende:
Volgend jaar Econometrie, Intreeweek en introductie van de studievereniging aanwezig natuurlijk.
Ja die introductie van de studievereninging wilde ik ook naartoe, maar is het weer vol.
pi_71401987
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef andrew.16 het volgende:

[..]

Ja die introductie van de studievereninging wilde ik ook naartoe, maar is het weer vol.
Of toch niet.
pi_71407052
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:18 schreef TedBundy het volgende:
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Status op studielink is als volgt:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst


Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
Gefeliciteerd met je inloting.

Ik heb zelf ook wat ervaring met de administratie van de Uva, ik ben via een colloquium doctum binnen gekomen bij mijn studie, maar daar heb ik zelf heel hard achteraan moeten zitten. E-mails werden niet beantwoord en de telefoon werd niet opgenomen, dus ik ben er uiteindelijk zelf heen gegaan. Dat werkte wel, maar ik mijn studielink staat nog steeds dat de toelaatbaarheid niet bepaald is (hoewel de studieadviseuse me verzekerd heeft dat ik gewoon kan gaan beginnen) en er staat dat de onderwijsinstelling verzoekt om een taaltoets. Wel heb ik al mijn UvAnet-ID binnen.

Ik zou jullie wel in de OP willen zetten trouwens, maar die kan ik niet meer aanpassen.

Zijn er hier nog mensen die naar Amsterdam gaan verhuizen?

Edit: namen zijn erbij gezet. Met dank aan -J-D-

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinceria op 28-07-2009 20:35:50 ]
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71410362
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:28 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je inloting.
Dank.

En ironisch genoeg stuitte ik vandaag op een pakketje met daarin het felbegeerde UvAnetID en e-mailadres. Heb me maar meteen aangemeld voor de intreeweek.

Overigens: "We zitten nu bijna op de helft van onze capaciteit, dus we zitten de komende weken nog niet vol."

Bron: de intreecrew
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71410618
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef TedBundy het volgende:

[..]

Dank.

En ironisch genoeg stuitte ik vandaag op een pakketje met daarin het felbegeerde UvAnetID en e-mailadres. Heb me maar meteen aangemeld voor de intreeweek.

Overigens: "We zitten nu bijna op de helft van onze capaciteit, dus we zitten de komende weken nog niet vol."

Bron: de intreecrew
Ah, mooi.

Ik had trouwens een plaatje in de OP gezet, maar die is verdwenen zie ik.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71412110
Toch alleen deze? Is hier in elk geval nog gewoon zichtbaar.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71412194
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:58 schreef TedBundy het volgende:
Toch alleen deze? Is hier in elk geval nog gewoon zichtbaar.
Ja, die inderdaad. Ik zie hem nu zelf ook weer. Zal wel weer aan mij liggen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71412629
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:28 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je inloting.

Ik heb zelf ook wat ervaring met de administratie van de Uva, ik ben via een colloquium doctum binnen gekomen bij mijn studie, maar daar heb ik zelf heel hard achteraan moeten zitten. E-mails werden niet beantwoord en de telefoon werd niet opgenomen, dus ik ben er uiteindelijk zelf heen gegaan. Dat werkte wel, maar ik mijn studielink staat nog steeds dat de toelaatbaarheid niet bepaald is (hoewel de studieadviseuse me verzekerd heeft dat ik gewoon kan gaan beginnen) en er staat dat de onderwijsinstelling verzoekt om een taaltoets. Wel heb ik al mijn UvAnet-ID binnen.

Ik zou jullie wel in de OP willen zetten trouwens, maar die kan ik niet meer aanpassen.

Zijn er hier nog mensen die naar Amsterdam gaan verhuizen?

Edit: namen zijn erbij gezet. Met dank aan -J-D-
Is jouw CD geverifieerd op studielink? Bij mij dus niet. Er staat wel een groen vinkje bij "Vooropleiding voldoet, mits diploma is geverifieerd (gemeld door IB-Groep)" Ik neem dan dus aan dat het goed zit.
Ik wacht nu op de inschrijfformulieren
pi_71412945
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:13 schreef Akkies het volgende:

[..]

Is jouw CD geverifieerd op studielink? Bij mij dus niet. Er staat wel een groen vinkje bij "Vooropleiding voldoet, mits diploma is geverifieerd (gemeld door IB-Groep)" Ik neem dan dus aan dat het goed zit.
Ik wacht nu op de inschrijfformulieren
Daar staat bij mij niks over vermeld. Het gaat allemaal wat anders als je via een CD binnen komt, denk ik. Dit is wat er bij mij staat:
quote:
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Taaltoets opengesteld (of wacht op resultaat)
Collegegeld betaald of machtiging afgegeven
Maar als er een groen vinkje staat kun je er wel van uitgaan dat het in orde is.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:44:23 #19
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71413670
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef TedBundy het volgende:
O, en volgens de IB-Groep heb ik pas vanaf 1 september recht op studiefinanciering en de daarbij inbegrepen ov-kaart.

Ik moet echter in augustus al naar Amsterdam. Help.
Ik krijg die van mij in oktober pas dus het kan erger..
1e jaars geneeskunde btw
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71414075
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:44 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik krijg die van mij in oktober pas dus het kan erger..
1e jaars geneeskunde btw
Waarom dan pas eigenlijk?

Met betrekking tot studiefinanciering: bij de IB-groep is het mogelijk een overbrugging aan te vragen. Dan krijg je een bepaald bedrag, wat je niet hoeft terug te betalen, in de periode tussen je middelbare school en je vervolgstudie.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:42:25 #21
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71415438
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:57 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Waarom dan pas eigenlijk?

Met betrekking tot studiefinanciering: bij de IB-groep is het mogelijk een overbrugging aan te vragen. Dan krijg je een bepaald bedrag, wat je niet hoeft terug te betalen, in de periode tussen je middelbare school en je vervolgstudie.
Ik word pas in september 18 vandaar. Ik wist niet dat je dat kon aanvragen kan dat nog steeds? Zou handig zijn natuurlijk, als ik er in aanmerking voor kom.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71415590
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:42 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik word pas in september 18 vandaar. Ik wist niet dat je dat kon aanvragen kan dat nog steeds? Zou handig zijn natuurlijk, als ik er in aanmerking voor kom.
Hier staat wat meer over, het kan nog steeds zo te zien.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)den_overbrugging.asp
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:05:16 #23
231003 Muki
I will kick your ass.
pi_71446151
ik wil misschien in Amsterdam gaan studeren.. maar kamers vinden is daar een nachtmerrie.

En wil maar 350 euro uitgeven.
pi_71466394
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:23 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Daar staat bij mij niks over vermeld. Het gaat allemaal wat anders als je via een CD binnen komt, denk ik. Dit is wat er bij mij staat:
[..]

Maar als er een groen vinkje staat kun je er wel van uitgaan dat het in orde is.
Oh jeey!
Beste Jorn, Je hebt nog 14 dagen om je in te schrijven voor de opleiding B Psychologie. Daarna vervalt je plaatsingsbewijs. Met vriendelijke groet, Studielink

Denk toch dat ik morgen even een bezoekje ga brengen.
pi_71497312
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:54 schreef Akkies het volgende:

[..]

Oh jeey!
Beste Jorn, Je hebt nog 14 dagen om je in te schrijven voor de opleiding B Psychologie. Daarna vervalt je plaatsingsbewijs. Met vriendelijke groet, Studielink

Denk toch dat ik morgen even een bezoekje ga brengen.
Oh, vervelend zeg. Ben je al langs geweest? Pff, Studielink, het is niet ideaal.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71505932
Studielink is een ramp, het geeft niets correct aan.

Ik ben ook UvA student en doe Engelse Taal en Cultuur, 3e jaars inmiddels.
pi_71506857
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:13 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Oh, vervelend zeg. Ben je al langs geweest? Pff, Studielink, het is niet ideaal.
Er was iets niet goed met mijn Colloquium Doctum. Zou nu goed moeten zijn, al kreeg ik vanavond nog een raar mailtje dat ze het bij de studenten administratie nog niet binnen hadden. Ik ga er dan maar van uit dat het elkaar gekruist heeft. Op hoop van zege

Ik heb extreem veel zin om te beginnen. Ik ben inmiddels 25 en voel voor het eerst een soort drang om te studeren. Gelukkig hebben we in NL de mogelijkheid om met een Colloquium binnen te komen.
Ik heb wel wat angst voor het tempo en natuurlijk de extreme achterstand die ik heb zal ook niet echt meewerken(mavo). Gelukkig ben ik gemotiveerd dus het moet gewoon lukken. hehe.

prrt akkies moet slapen
pi_71536053
De UvA! Met haar administratieve chaos, gebouwen verspreid over de stad en ongelofelijke wanorde. Eén ding is zeker: zelfstandig word je er wel. Over het onderwijs heb ik gelukkig niks te klagen. Ik studeer Europese studies en Geschiedenis en heb daarvoor nog een mislukte poging tot Media & Cultuur ondernomen.

Groot pluspunt is wel dat de UvA prachtige locaties in de stad heeft
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71545929
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:52 schreef Ewelina het volgende:
Groot pluspunt is wel dat de UvA prachtige locaties in de stad heeft
Ja, zeg dat wel. Ik ben blij als ik straks weer mag beginnen.
pi_71547556
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:03 schreef Akkies het volgende:

[..]

Er was iets niet goed met mijn Colloquium Doctum. Zou nu goed moeten zijn, al kreeg ik vanavond nog een raar mailtje dat ze het bij de studenten administratie nog niet binnen hadden. Ik ga er dan maar van uit dat het elkaar gekruist heeft. Op hoop van zege

Ik heb extreem veel zin om te beginnen. Ik ben inmiddels 25 en voel voor het eerst een soort drang om te studeren. Gelukkig hebben we in NL de mogelijkheid om met een Colloquium binnen te komen.
Ik heb wel wat angst voor het tempo en natuurlijk de extreme achterstand die ik heb zal ook niet echt meewerken(mavo). Gelukkig ben ik gemotiveerd dus het moet gewoon lukken. hehe.

prrt akkies moet slapen
Ah, mooi. Maar goed in de gaten houden dan.

Ik ben ook erg blij dat er zoiets als een CD bestaat. Zelf ben ik 24 en heb een aantal deelcertificaten VWO gehaald waarmee ik vrijstellingen heb gekregen. Ik weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten, ik ga gewoon mijn best doen. Gefeliciteerd dat je binnen bent gekomen trouwens, dat is al heel wat. Met een beetje motivatie kom je naar mijn ervaring al een heel eind.

Gisteren heb ik mijn beschikking binnen gehad, ben nu officieel binnen. Ik moet hem nog opsturen naar de administratie, en dan neem ik aan dat het op Studielink ook zal komen te staan.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:52 schreef Ewelina het volgende:
De UvA! Met haar administratieve chaos, gebouwen verspreid over de stad en ongelofelijke wanorde. Eén ding is zeker: zelfstandig word je er wel. Over het onderwijs heb ik gelukkig niks te klagen. Ik studeer Europese studies en Geschiedenis en heb daarvoor nog een mislukte poging tot Media & Cultuur ondernomen.

Groot pluspunt is wel dat de UvA prachtige locaties in de stad heeft
Klinkt goed. Die locaties zijn ook een enorm pluspunt in mijn ogen, heb ook nog nagedacht over Leiden of Utrecht, maar Amsterdam heeft toch wel een beetje mijn hart gestolen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinceria op 02-08-2009 21:47:44 ]
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71555631
Gooi mij maar uit de OP, ik ga uiteindelijk toch maar naar Rotterdam toe.
pi_71578644
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:08 schreef andrew.16 het volgende:
Gooi mij maar uit de OP, ik ga uiteindelijk toch maar naar Rotterdam toe.
Waarom toch naar Rotterdam?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71600348
Jeej ik heb vandaag mijn collegekaart binnen gekregen, dat betekent dat alles goed is gegaan met de UvA en het dus studielink weer is die fouten maakt....
pi_71606232
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Bostonian het volgende:
Jeej ik heb vandaag mijn collegekaart binnen gekregen, dat betekent dat alles goed is gegaan met de UvA en het dus studielink weer is die fouten maakt....
Fijn dat dat dan geregeld is.

Hoe bevalt je studie? Ik heb er ook nog over gedacht Engelse Taal en Cultuur te gaan studeren, maar ik heb ervan af gezien omdat ik niet zo'n goed beeld van de perspectieven op een baan kon krijgen. Heb je daar al enig idee over?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71613678
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Bostonian het volgende:
Jeej ik heb vandaag mijn collegekaart binnen gekregen, dat betekent dat alles goed is gegaan met de UvA en het dus studielink weer is die fouten maakt....
mmm hier nog niet goed. Nog 9 dagen Ik jaloers

update: het is gelukt

[ Bericht 17% gewijzigd door Akkies op 05-08-2009 23:55:56 ]
pi_71664727
Ik begin in September met Rechten, intreeweek ingeschreven...ben benieuwd of het wat is, hoop iig wat nieuwe studiegenoten te leren kennen zodat ik geen einzelganger hoef te worden
pi_71725706
hey iedereen. zit normaal niet op dit forum maar gezien het feit dat er hier geloof ik aardig wat mensen kijken:
Wie heeft de boekenlijst van 2009-2010 voor Nederlandse taal en cultuur al ontvangen van de UvA?
Ik ga over 3 dagen op vakantie en kom pas 31 augustus terug...wordt zo moeilijk dan. Als iemand hem al heeft ontvangen laat het me even weten!
Bij voorbaat heeeel veel dank!
groetjes elise
jaja
pi_71725772
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:47 schreef elisuap het volgende:
hey iedereen. zit normaal niet op dit forum maar gezien het feit dat er hier geloof ik aardig wat mensen kijken:
Wie heeft de boekenlijst van 2009-2010 voor Nederlandse taal en cultuur al ontvangen van de UvA?
Ik ga over 3 dagen op vakantie en kom pas 31 augustus terug...wordt zo moeilijk dan. Als iemand hem al heeft ontvangen laat het me even weten!
Bij voorbaat heeeel veel dank!
groetjes elise
Doe geen Nederlands, maar wat je kan proberen is te kijken in de studiegids. Kan je kijken welke vakken je het eerste semester hebt en per vak staat er een vermelding van het studie-materiaal. Weet niet of het 100% betrouwbaar is, maar als je echt niet wil wachten kan het een optie zijn om hier alvast wat van te bestellen.
pi_71726125
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:47 schreef elisuap het volgende:
hey iedereen. zit normaal niet op dit forum maar gezien het feit dat er hier geloof ik aardig wat mensen kijken:
Wie heeft de boekenlijst van 2009-2010 voor Nederlandse taal en cultuur al ontvangen van de UvA?
Ik ga over 3 dagen op vakantie en kom pas 31 augustus terug...wordt zo moeilijk dan. Als iemand hem al heeft ontvangen laat het me even weten!
Bij voorbaat heeeel veel dank!
groetjes elise
Je hoort tijdens de colleges wel welke boeken je moet gebruiken. Ik zou wachten met kopen totdat de colleges beginnen, want niet zelden klopt het niet wat er in de studiegids staat Anders koop je de boeken voor Jan met de korte achternaam en gebruik je ze vervolgens niet. Bovendien heeft niemand voor het 1e college wat gedaan, en zit de boekenwinkel (Athenaeum) op 5 minuutjes lopen van het PC Hoofthuis/Bungehuis waar je de meeste colleges zal hebben
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71737791
Bedankt voor de reacties!
Ik maakte me gewoon een beetje zorgen, want op de dag dat ik terugkom uit Thailand begint de studie dus al. En dan moet ik nog boeken bestellen etc...
Maar ok, het lijkt me inderdaad verstandiger om dan maar te wachten...wil inderdaad niet met overbodige boeken zitten. Zo heb ik vorig jaar voor de School voor Journalistiek heel enthousiast alle boeken nieuw gekocht, helemaal in de overtuiging dat de studie écht wat voor mij was, en ben ik in december gestopt. Heel spijtig, heeft me aardig wat gekost (ookal heb ik de boeken weer verkocht, maar toch)
jaja
pi_71749247
Woohoo UvA
Ben nu tweedejaars Culturele Antropologie studente en nog steeds erg blij met mijn keuze. Alhoewel ik in de eerste instantie een beetje bang was voor De Grote Stad, ben ik nu helemaal verliefd geworden op Amsterdam. Ik zit (naar mijn mening) op de leukste locaties in de binnenstad en dat maakt naar school gaan een stukje leuker.
De administratie is inderdaad niet de beste die ik ooit gezien heb, maar met een beetje zelfstandigheid en doorzettingsvermogen kom je er wel.
pi_71799594
UvA begin dit jaar aan biomedische wetenschappen erg veel zin in alles, intreeweek, beginnen etc. Kamers zoeken nog steeds geen succes :S grr.
pi_71801118
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:45 schreef Akkies het volgende:

[..]

mmm hier nog niet goed. Nog 9 dagen Ik jaloers

update: het is gelukt
Ah, mooi! Ik heb nog niets binnengehad, ook Studielink is nog niet aangepast bij mij. Ga maar weer eens bellen binnenkort.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:30 schreef Syr het volgende:
Woohoo UvA
Ben nu tweedejaars Culturele Antropologie studente en nog steeds erg blij met mijn keuze. Alhoewel ik in de eerste instantie een beetje bang was voor De Grote Stad, ben ik nu helemaal verliefd geworden op Amsterdam. Ik zit (naar mijn mening) op de leukste locaties in de binnenstad en dat maakt naar school gaan een stukje leuker.
De administratie is inderdaad niet de beste die ik ooit gezien heb, maar met een beetje zelfstandigheid en doorzettingsvermogen kom je er wel.
Ik zit ook in de binnenstad. Jouw studie leek me ook erg interessant, ben van plan met mijn studie een beetje die richting op te gaan.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:35 schreef froezie het volgende:
UvA begin dit jaar aan biomedische wetenschappen erg veel zin in alles, intreeweek, beginnen etc. Kamers zoeken nog steeds geen succes :S grr.
Leuk man. Ook via Kamernet geen succes?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71801141
Ik ga er trouwens vanuit dat wanneer mensen hun studie vermelden ze ook in de OP willen, als dat niet zo is moet je het maar zeggen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71802218
Ik meld me! Heb vorig jaar Bestuurskunde gedaan in Leiden, maar ik kom in september gezellig naar de UvA, midden in de stad Rechtsgeleerdheid studeren.
pi_71803508
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Sinceria het volgende:
Ik zit ook in de binnenstad. Jouw studie leek me ook erg interessant, ben van plan met mijn studie een beetje die richting op te gaan.
Oh cool, wat doe je dan?
pi_71807302
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:30 schreef Syr het volgende:

[..]

Oh cool, wat doe je dan?
Ik ga Algemene Sociale Wetenschappen studeren, is heel breed. Ik had namelijk moeite een specifieke richting te kiezen, hoewel jouw studie mee ook erg aansprak en ik me daar bijna voor had ingeschreven een jaar geleden. Ik kan nu kiezen uit een paar verschillende profielen in het tweede jaar dus staan alle opties nog open.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71810780
Ah dat is zeker een boeiende studie ja. En dan heb je geluk dat ze van Almere naar Amsterdam zijn verhuisd, dat maakt studeren toch wel een tikje leuker
pi_71815053
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:37 schreef Syr het volgende:
Ah dat is zeker een boeiende studie ja. En dan heb je geluk dat ze van Almere naar Amsterdam zijn verhuisd, dat maakt studeren toch wel een tikje leuker
Oh, kwam het uit Almere dan? Ik heb begrepen dat ze verhuisd zijn vanaf een andere locatie in Amsterdam. Het heette vorig jaar ook nog anders; Gedrag en Samenleving.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71816595
Volgens Studielink ben ik nu ook binnen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71817667
Ja klopt, het gaat om een soort van samenvoeging met de afdeling in Almere, vandaar ook die plotselinge naamverandering. Voordeel van ASW is dat ze qua administratie een heleboel dingen zelf doen, ipv samenwerken met allerlei andere instanties. Dat maakt dat ze (naar mijn idee) minder falen dan de meeste andere studies op administratief gebied
pi_71817847
Oke, duidelijk.

Ik vind deze naam wel een stuk beter klinken trouwens. Dat van dat niet falen heb ik tot nu toe nog niet zo meegekregen, heb er vooral zelf veel moeite in moeten steken. Maar dat zal ook wel met de verhuizing, de vakantieperiode en de afwezigheid van de studieadviseur te maken hebben gehad.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71820599
Hmm ja absoluut, die verhuizing komt niet zo goed uit en het feit dat alle medewerkers op andere momenten op vakantie zijn, zorgt ervoor dat de hele communicatie slecht verloopt. Dat is trouwens op alle CSW-afdelingen het geval... ik heb vandaag te horen gekregen dat alle problemen bij mijn herinschrijving zichzelf zouden moeten oplossen, en anders mag ik wéér langskomen. Na eerst tien verschillende instanties te zijn afgeweest en niemand wist hoe ze me moesten helpen.... pfff.
Maaarrrr! Als je eenmaal goed bent ingeschreven en je begint met de studie, wordt het ineens een stuk leuker en was het die moeite wel waard
Oh, en zorg ervoor dat je bij het eerste college aanwezig bent. Important important!
pi_71830545
Ja, dat heb ik wel gemerkt ja. Op een gegeven moment ben ik er ook maar heen geweest, want ik kon telefonisch en via de mail gewoon niemand bereiken. Bij de balie ben ik ook bijna weer weggestuurd omdat ze niet wisten hoe de procedure ging bij een C.D.

Jeej, hoop dat je niet nog een keer langs hoeft te komen zeg, klinkt als een hoop gedoe!

Ik was wel van plan naar het eerste college te gaan, maar het is wel een beetje onhandig dat de studievereniging tegelijkertijd ook de boekverkoop houdt. Je krijgt belangrijke info op het eerste college? Dank je voor de tip in ieder geval.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71833085
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
pi_71833108
[dubbelpost, oeps]
pi_71833136
[nog meer faalheid]
pi_71833780
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Syr het volgende:
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
Ah oke, dank je wel.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71884547
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Sinceria het volgende:

Leuk man. Ook via Kamernet geen succes?
Bij Kamernet niet, bij ASVA wel! Heb sinds gister een appartementje, antikraak in Geuzenveld (oei ). 50m2 voor 311 bruto voor 2 personen (en dan ook nog min huursubsidie!). Erg fijn (wel ver weg van de faculteit, maarja.. erg fijn opstapje!!).
pi_71891001
Hadden we die brief van de intreeweek niet deze week moeten ontvangen?

Nevermind: In de twee weken voor de Intreeweek ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres en UvA-studentenmail, bericht over de aanvangstijd. Dit wordt ook per post verstuurd samen met het programmaboekje. Vergeet deze niet mee te nemen! Het weekend voor de Intreeweek ontvang je nogmaals een e-mail met daarin de aanvangstijd.

[ Bericht 71% gewijzigd door TedBundy op 14-08-2009 23:58:59 ]
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71932066
Ik ga ook beginnen met Wiskunde aan de UvA! Ingeschreven op Studentenwoningweb, maar heb niet heel veel haast met het vinden van een kamer. Heen en weer reizen is ook goed te doen.
pi_71933355
Ik heb dit weekend het programmaboekje etc. ontvangen, ziet er grappig uit Hoop dat 't wat wordt!
pi_72033463
Probeer mezelf in te schrijven op de UvA als bijvakstudent...ik dus alle toestemming en papierwerk etc. ingeleverd bij de balie aan de binnengasthuisstraat, krijg ik gister de toestemming van mijn examencommissie terug met als reden dat het niet origineel is, aangezien erasmus een voorgedrukte handtekening van de voorzitter erop zet..

Ik dus weer naar dat zwaar trage telefoon-nummer bellen van de UvA, 9 wachtenden voor me, wachttijd ruim 25 minuten...
En krijg ik te horen van oh, moet je het maar even opnieuw opsturen.
Lekkere toko is dat daar zeg.
pi_72035413
Ik begin 31 augustus met Kunstmatige Intelligentie!

Maar wat een drama om het te regelen zeg. Ik krijg paar dagen geleden een mailtje of ik ook een kopie van mijn diploma wil opsturen.. Terwijl ik al weken terug alleen de cijferlijst had opgestuurd, beetje laat van ze.. Nah goed, ik zoeken, had mijn school geen kopie van mijn diploma erbij gedaan.. Heb ik dat ook nog moeten regelen..

Anyway, ik heb zin in de Intreeweek
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72038318
Ik moet een UvA-kaart aanmaken (http://www.student.uva.nl/fnwi/uva-kaart/object.cfm/BA5593F0-1321-B0BE-A4002B3A87A0B813), maar m'n pasfoto is te klein, wtf.
pi_72038916
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:37 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet een UvA-kaart aanmaken (http://www.student.uva.nl/fnwi/uva-kaart/object.cfm/BA5593F0-1321-B0BE-A4002B3A87A0B813), maar m'n pasfoto is te klein, wtf.
Heb je eerst die tool gedaan?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72039551
Ja, daar kwam ik dus niet doorheen, omdat pasfoto te klein. Maar ze gaan er blijkbaar vanuit dat je een normale foto uploadt en daar een klein stukje uit knipt ofzo? Iig, foto 500% vergroten en dan werkt 't wel
pi_72054436
Ik ga dit jaar beginnen aan Europese Studies. Het heeft me wat moeite gekost gezien ik van het HBO instroom met een P. Ik heb ook behoorlijk veel rond moeten bellen, en studielink is ook zo onduidelijk als wat. Ik sta nu ingeschreven, doe mee aan de Intreeweek en heb zowaar een kamer.

Alleen hoor ik hier iedereen over collegekaarten, hoe zit dat?
Aids.
pi_72055016
Als je betaling rond is en als ze je P gecheckt hebben krijg je volgens mij je collegekaart.
pi_72056263
Je krijgt je collegekaart thuisgestuurd. Ik gebruik 'm verder niet, volgens mij is ie alleen handig als je studentenkorting wil krijgen in het Atrium (mensa).
pi_72058414
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:33 schreef TiMPiN het volgende:
Als je betaling rond is en als ze je P gecheckt hebben krijg je volgens mij je collegekaart.
Is allebei rond, heb ik ook bericht van van Studielink. Dat is ook nog een heel gedoe, maar ik zie die collegekaart wel een keer tegemoet. Ik heb ook nog nooit een foto in hoeven leveren btw.
Aids.
pi_72074254
Het is een zelfbouwpasje.
pi_72074356
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:27 schreef Hanneke12345 het volgende:
Het is een zelfbouwpasje.
Ja, kunnen ze daar niet eens wat beters voor verzinnen?

Waarom niet, zoals bij andere universiteiten, een chipkaart met op de achterkant een thermo-read-write-strip waar een computer je meest recente inschrijving (semester) op print?
pi_72074438
Omdat de UvA alles graag moeilijk wil doen
pi_72083839
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:27 schreef Hanneke12345 het volgende:
Het is een zelfbouwpasje.
Maar krijg je daar een keer bericht van dat je die moet maken ofzo?
Aids.
pi_72084033
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 22:23 schreef Mss het volgende:

[..]

Maar krijg je daar een keer bericht van dat je die moet maken ofzo?
Als het goed is krijg je het gewoon thuis met de post.

Het is een soort doe-het-zelfpakket in een envelop. Je plakt dus zelf thuis een pasfoto op je "studenten-legitimatiebewijs".
pi_72084399
Haha ja, en de pasfoto mag niet te groot wezen. Anders past-ie niet. Lang geleden dat ik een schaar in m'n handen heb gehad. Het resultaat mag er dan ook naar wezen.

Overigens, wie overnacht er nog meer in die sportzaal komende intreeweek? Klopt het dat je daar slechts één tas kwijt mag? Hoe moeten kleren, handdoeken, kussens, slaapzakken en slaapmatjes in één tas passen? Ik snap dat niet.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_72085659
Backpack van duisent liter? Ik zag het wel staan in de intreeweekboekjes. Het is inderdaad vrij weinig, zeker voor vijf dagen.
pi_72097345
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:48 schreef TedBundy het volgende:
Overigens, wie overnacht er nog meer in die sportzaal komende intreeweek? Klopt het dat je daar slechts één tas kwijt mag? Hoe moeten kleren, handdoeken, kussens, slaapzakken en slaapmatjes in één tas passen? Ik snap dat niet.

Jep ik! Haha, gezellig! Het leek mij inderdaad ook erg lastig, maar verder op zag ik nog een keer staan: één tas plus slaapzak en luchtbed. Nouja, ik prop het maar allemaal in een weekendtas. Ik ga me er dadelijk eens overheen buigen... Ben benieuwd hoeveel ik erin gepropt krijg!!

Ik heb trouwens wel mijn groepsnummer (172) maar ik kan op Mijn Intree niet zien wie der in zit.. Geen groepje gevonden zegt ie. Iemand die het snapt?
pi_72144753
Helaas kan ik door een volgepropt werkschema niet meedoen aan de intreeweek. Hoe bevalt het tot nu toe?

En hier nog meer mensen die schakeljaar Politicologie - IB doen?
*~* Mensen die zeuren accepteren niet wat er wel is *~*
pi_72158651
Wel Informatica.
pi_72164893
Intreeweek is leuk!
Aids.
pi_72170492
Misschien weet iemand het hier: Ik heb me ingeschreven voor (eerstejaars) Rechten aan de UvA, maar door een fout tussen de uva en Studielink.nl is die inschrijving pas afgelopen dinsdag binnengekomen en geregistreerd. Hierdoor heb ik de introductiedagen op afgelopen maandag en dinsdag dus gemist. Van bekenden hoorde ik dat hier wel veel belangrijke informatie en boekjes zijn gegeven. Onder anderen werd de invulling van het eerste jaar, werkgroepen etc. toegelicht.

Als ik nu gewoon morgen naar de faculteit ga, kunnen ze me daar dan alsnog een beetje wegwijs maken? Ik neem aan van wel toch?
><(({°>
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:47:29 #84
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72171643
Misschien kan je een kennismakingsgesprek aanvragen? Daar werd me evenveel verteld als wat ik maandag op de introdag te horen kreeg.
pi_72174330
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Misschien kan je een kennismakingsgesprek aanvragen? Daar werd me evenveel verteld als wat ik maandag op de introdag te horen kreeg.
Doe ik dat wel idd. Bedankt.
><(({°>
pi_72174996
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:09 schreef BigKahuna het volgende:
Misschien weet iemand het hier: Ik heb me ingeschreven voor (eerstejaars) Rechten aan de UvA, maar door een fout tussen de uva en Studielink.nl is die inschrijving pas afgelopen dinsdag binnengekomen en geregistreerd. Hierdoor heb ik de introductiedagen op afgelopen maandag en dinsdag dus gemist. Van bekenden hoorde ik dat hier wel veel belangrijke informatie en boekjes zijn gegeven. Onder anderen werd de invulling van het eerste jaar, werkgroepen etc. toegelicht.

Als ik nu gewoon morgen naar de faculteit ga, kunnen ze me daar dan alsnog een beetje wegwijs maken? Ik neem aan van wel toch?
Doordat ik twee studies doe, heb ik de rechten-introductie ook gemist. Ik moest naar de introdag van mijn 1e studie. Overigens mis je niet zoveel volgens mij, alle praktische informatie is op de uva site te vinden. Ik ben gewoon van plan om de colleges te volgen, de boel bij te houden, en mij voor de tentamens in te scrijven. Dan zie ik wel waar het schip strandt.
pi_72175203
Ik was bij de introductie Rechten, maar het stelde niet zoveel voor hoor. De praktische info is inderdaad allemaal gewoon op de site te vinden. Als je je hebt ingeschreven voor intensief onderwijs kun je op studieweb nakijken in welke groep je bent ingedeeld. Dan is het alleen nog maar even een kwestie van in het rooster kijken. Kan weinig misgaan dus.
pi_72187589
Intreeweek is best geslaagd tot nu toe, vind ik.

Minpuntje is alleen de organisatie van sommige dingen. Er was vandaag een festival waarbij we eerst een half uur in de rij moesten staan. Daarna zou elk groepje een barbecuepakket krijgen om zelf te knoeien op de BBQ. Jammer genoeg was al het vlees al op toen we om half 7 eindelijk binnen waren. En 6 wc's voor ongeveer 3 duizend mensen is een beetje weinig...

Gelukkig is de sfeer wel heel goed en gezellig en er zijn ook leuke activiteiten gepland.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72279789
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:32 schreef Sinceria het volgende:
Intreeweek is best geslaagd tot nu toe, vind ik.

Minpuntje is alleen de organisatie van sommige dingen. Er was vandaag een festival waarbij we eerst een half uur in de rij moesten staan. Daarna zou elk groepje een barbecuepakket krijgen om zelf te knoeien op de BBQ. Jammer genoeg was al het vlees al op toen we om half 7 eindelijk binnen waren. En 6 wc's voor ongeveer 3 duizend mensen is een beetje weinig...

Gelukkig is de sfeer wel heel goed en gezellig en er zijn ook leuke activiteiten gepland.
Mee eens. Ik was zo slim om bijna vooraan in te voegen, maar dat barbecuen zelf vond ik juist geniaal. Ik hoorde dat het eerst zo was dat je dus in de rij moest gaan staan voor eten.. Dus stond je gewoon half uur in de rij voor een worstje
Verder vond ik eigenlijk alleen de feesten vet . Maandag was wel leuk in Carré even, maar Amsterdam Wereldstad vond ik niet zo denderend en de workshops niet voor ingeschreven.. VondeLounge was wel chill op zich

Welk groepje had je en welke studie doe je?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72290254
Ik kom trouwens niet aan de roosters. Als ik op het rooster van mijn studie klik, en het bijbehorende semester krijg ik een venster waarop staat dat de roosters voortaan op roosters.uva.nl te vinden zijn. Ik word dus steeds in een cirkel rondgestuurd en kom niet aan mijn tijden
Aids.
pi_72305283
Welke studie doe je? Stuur anders een mail ofzo, ze kunnen het niet maken om geen rooster online te hebben.
Ik vind rooster.uva.nl trouwens echt een baggersite
pi_72315369
Nah, het is al opgelost. Maar thnx!
Aids.
pi_72316559
Oh ja, voor in de OP: DuTank - Kunstmatige Intelligentie
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72324283
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:29 schreef DuTank het volgende:

[..]

Mee eens. Ik was zo slim om bijna vooraan in te voegen, maar dat barbecuen zelf vond ik juist geniaal. Ik hoorde dat het eerst zo was dat je dus in de rij moest gaan staan voor eten.. Dus stond je gewoon half uur in de rij voor een worstje
Verder vond ik eigenlijk alleen de feesten vet . Maandag was wel leuk in Carré even, maar Amsterdam Wereldstad vond ik niet zo denderend en de workshops niet voor ingeschreven.. VondeLounge was wel chill op zich

Welk groepje had je en welke studie doe je?
Ik heb aan veel dingen uiteindelijk ook niet meegedaan, had ook nog andere dingen te doen. Feestjes waren wel oke. Ik doe Algemene Sociale Wetenschappen en zat in groepje 101.

OP is bijgewerkt, met dank aan HeatWave.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72328383
Vandaag weer begonnen.

Trouwens props voor de UvA voor de snelle afhandeling bij probleem met herinschrijving!
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_72346765
quote:
Deze groepsversie moet op de dag van het gastcollege, dit is woensdag,
voor middernacht, via Blackboard worden ingeleverd.
Hoe lever je dan iets in via Blackboard?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72346804
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:33 schreef DuTank het volgende:

[..]

Hoe lever je dan iets in via Blackboard?
Via de digital drop box
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72347219
Mijn studie staat nog niet eens op Blackboard. Ja, onder de naam die het vorig jaar had; Gedrag en Samenleving. Staat ook niks op.

Studiehandleidingen laten nog even op zich wachten dus.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72347582
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Via de digital drop box
Ok, het was even zoeken, maar heb hem gevonden
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:06:15 #100
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72347779
Handig, krijg ik vandaag een brief dat er problemen zijn met mijn inschrijving en ik deze voor 1 september moet regelen.
pi_72347816
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Handig, krijg ik vandaag een brief dat er problemen zijn met mijn inschrijving en ik deze voor 1 september moet regelen.
Dat meen je niet!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72347884
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:07 schreef DuTank het volgende:

[..]

Dat meen je niet!


Maar das niet zo handig van de UvA nee. Maar even langsgaan morgen denk ik?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72354151
Help! Ik denk ik check even waar ik moet zijn, via het http://rooster.uva.nl kies ik mijn studie, week 36, etc, zoals het normaal goed ging. Krijg ik nu dat ik heel de week geen activiteiten heb!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72354187
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:25 schreef DuTank het volgende:
Help! Ik denk ik check even waar ik moet zijn, via het http://rooster.uva.nl kies ik mijn studie, week 36, etc, zoals het normaal goed ging. Krijg ik nu dat ik heel de week geen activiteiten heb!
Kun je niet proberen de hele eerste periode te selecteren? Misschien staat er dan wel wat.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72354324
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:27 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Kun je niet proberen de hele eerste periode te selecteren? Misschien staat er dan wel wat.
Zijn ze er mee bezig ofzo? Want de hele tijd gaan er 'activiteiten' weg en komt er weer wat bij
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:31:18 #106
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72354338
Ik kreeg een mailtje van de UvA... Dat er een ontzettende toestroom is van nieuwe studenten en dat het naar alle waarschijnlijkheid allejezus druk gaat worden op/in/rondom de UvA-gebouwen en dat we daar als overige studenten begrip voor moeten opbrengen en zo... Als ik de berichten hier zo lees, is de drukke periode idd al uitgebarsten met alle problemen van dien. Wat een ellende gaat dat worden!

Ben ik ff blij dat ik op uitwisseling ga volgende week en alles al geregeld is
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72354460
Ik heb via BlackBoard ontdekt dat ik morgen een gastcollege heb om 9.00. Daar zal ik me "moeten" melden dus?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:45:16 #108
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72354814
Ik kreeg/krijg mijn toekomstige roosters altijd van de studieadviseur per mail in pdf-formaat. Maar ik zou altijd ook Bb, homepage van je opleiding en je UvA-mail checken, naast die roosterwebsite (antropologie staat daar er bv niet tussen).
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72354924
Ja ik vind op Bb dat ik om 9.00 gastcollege heb en op het rooster wat ze mij hebben uitgereikt in papiervorm heb ik om 10.00 pas college..
Wat een kankerzooi zeg
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:50:41 #110
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72355017
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:48 schreef DuTank het volgende:
Ja ik vind op Bb dat ik om 9.00 gastcollege heb en op het rooster wat ze mij hebben uitgereikt in papiervorm heb ik om 10.00 pas college..
Wat een kankerzooi zeg
Welkom op de UvA Dat je maar niet te vaak het Service- en Informatiecentrum hoeft aan te doen!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72355231
En ik heb natuurlijk geen nummers van medestudenten, zodat ik die even kan bellen om het te checken weet je wel
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72355323
Ik doe Geneeskunde aan de UvA, vandaag weer begonnen, wat een heerlijk zooitje was het weer
pi_72356142
Wat moet ik nu geloven?
Het rooster lijkt weer als voorheen, maar op Bb staat dus in de agenda van een vak, dat ik gastcollege heb om 9.00...
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:25:27 #114
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72356228
Gewoon 9u gaan. Blijk je geen college te hebben, kan je een uurtje koffie drinken/omgeving cq gebouw checken/wifi inet op je laptop aan de praat krijgen/Fokken... En daarna schelden bij de verantwoordelijken voor de fuckup, uiteraard.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72356310
- Ik heb nog geen kamer, stom stom stom, maar dan moet ik dus om 6 uur op staan. De andere optie is om pas om 11 uur te gaan en dan lekker tot 8 uur in mijn bed te kunnen ronken.
- Ik heb nog geen laptop, stom stom stom. Maar wel een HTC Touch HD met internet.
- Die verantwoordelijke moet sowieso dood, want het moet in eerste instantie gewoon duidelijk zijn.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72357245
Die roostersite is in de praktijk maar indicatief. Een grove schatting, zeg maar. De echte tijden vind je meestal in de modulehandleiding van een vak, of soms op blackboard.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2009 22:54:56 ]
pi_72358118
Datanose (Y)
pi_72360189
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:23 schreef DuTank het volgende:
Wat moet ik nu geloven?
Het rooster lijkt weer als voorheen, maar op Bb staat dus in de agenda van een vak, dat ik gastcollege heb om 9.00...
9.00 lijkt me logischer hoor, ik heb nog nooit meegemaakt dat een college om 10.00 begint. Maar ik weet natuurlijk niet of dat anders is bij andere studies.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:50:04 #119
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72367921
Ik heb het wel college gehad om 10u.. Zeker de eerste week is anders dan anders, dus het zou heel goed kunnen mijns inziens.

Nu is de grote vraag, wanneer had DuTank in de banken moeten zitten? En wanneer zat ie er?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72373805
9.00 en deze man zat er
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72373809
Inmiddels heb ik al een verouderde blackboardsite voor mijn neus gehad, info was een jaar oud (over excursies die volgende week zijn). Verder kreeg ik gister een mail dat ik vandaag een ingelast college zou hebben... lekker op tijd

Voor de roosters:
www.student.uva.nl

Kies daar je bachelor/master en dan kun je doorklikken naar de college en tentamenroosters.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72376284
Ik blijk geen toegang te hebben tot mijn persoonlijke Blackboard. Maar 'even' ( ) langs de Onderwijsbalie geweest, hopen dat ze dat snel fixen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72377923
Echt wat een chaos geweldig! Maar ik blijf verder wel heel blij met mijn keuze voor de UvA.

Sinceria; even vraagje, had jij vandaag college van een vrouw? Zo ja, hoe heet ze en hoe was ze?
pi_72378737
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:15 schreef Syr het volgende:
Echt wat een chaos geweldig! Maar ik blijf verder wel heel blij met mijn keuze voor de UvA.

Sinceria; even vraagje, had jij vandaag college van een vrouw? Zo ja, hoe heet ze en hoe was ze?
Jups, van Eenbergen. Ben positief over haar, goede uitleg en staat open voor studenten met name doordat ze van plan is goed gebruik te maken van Blackboard.

Maarre hoezo?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinceria op 02-09-2009 20:42:16 ]
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72379395
Ik had haar gemaild met een best belangrijke vraag, maar had er niets op teruggekregen. Ken haar verder niet, dus was benieuwd wat voor iemand het was. Maarja het zal wel aan de drukte gelegen hebben ofzo, ik mail/bel nog wel een keer.
Beviel het college? Ik had vandaag mijn eerste werkgroep, heb spontaan koppijn gekregen van de werkdruk ach nouja. Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het allemaal ontzettend interessant is!
pi_72379641
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:54 schreef Syr het volgende:
Ik had haar gemaild met een best belangrijke vraag, maar had er niets op teruggekregen. Ken haar verder niet, dus was benieuwd wat voor iemand het was. Maarja het zal wel aan de drukte gelegen hebben ofzo, ik mail/bel nog wel een keer.
Beviel het college? Ik had vandaag mijn eerste werkgroep, heb spontaan koppijn gekregen van de werkdruk ach nouja. Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het allemaal ontzettend interessant is!
Ja, college beviel wel. Heb gemerkt dat het bij haar vooral aantekeningen maken in sneltreinvaart is. Maar wel interessant. Moet je zoveel doen dan? Jij zit in je tweede jaar toch? Ik hoop dat ik geen moeite ga krijgen met de werkdruk, heb volgende week eerste werkgroep.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72379856
Crap, heb morgen prakticum en ging even kijken waar ik dat ook alweer had maar op de roosters zijn opeens alle locaties verdwenen. Gelukkig meen ik me te herinneren dat het in het PC Hoofthuis was, maar welke zaal
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72380340
P.C. Hoofthuis 5.48 staat op rooster.uva.nl?

En mijn probleem is voornamelijk dat ik 16 uur per week werk en dat niet zo goed te combineren is met deze studie. En uiteraard heb ik veels te veel hobby's die ik niet wil opgeven ach nouja. Ik moet gewoon een keer goed leren plannen en mezelf niet zo laten afleiden.
(nou begon ik met zoveel ambitie en zit ik nu wederom een film te kijken terwijl ik een presentatie moet voorbereiden)
pi_72380512
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:19 schreef Syr het volgende:
P.C. Hoofthuis 5.48 staat op rooster.uva.nl?

En mijn probleem is voornamelijk dat ik 16 uur per week werk en dat niet zo goed te combineren is met deze studie. En uiteraard heb ik veels te veel hobby's die ik niet wil opgeven ach nouja. Ik moet gewoon een keer goed leren plannen en mezelf niet zo laten afleiden.
(nou begon ik met zoveel ambitie en zit ik nu wederom een film te kijken terwijl ik een presentatie moet voorbereiden)
Ja, nu staat het er weer wel inderdaad. Maar nu heb ik opeens op woensdag en vrijdag geen college meer.

Ik ken dat wel ja, teveel dingen tegelijkertijd willen doen. Prioriteiten stellen en discipline zijn 2 moeilijke dingen. Ik wilde vandaag ook al wat doen maar was in slaap gevallen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72380518
Morgen werkcollege. Ik ben niet gewend aan huiswerk te maken.
pi_72380623
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:24 schreef Hanneke12345 het volgende:
Morgen werkcollege. Ik ben niet gewend aan huiswerk te maken.
Hoefde je dat op de middelbare school niet dan? Of heb je iets anders gedaan hiervoor?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72382268
Het werd niet gecontroleerd in ieder geval. ;o
pi_72382309
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:07 schreef Hanneke12345 het volgende:
Het werd niet gecontroleerd in ieder geval. ;o
Ah oke. Nja nu zul je er wel iets aan moeten doen denk ik zo, vooral omdat je Wiskunde studeert.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72385313
Ye, ik loop al vast op de eerste paar sommen Maar ach, komt wel goed.
  donderdag 3 september 2009 @ 09:55:56 #135
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_72391403
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:54 schreef Syr het volgende:
Beviel het college? Ik had vandaag mijn eerste werkgroep, heb spontaan koppijn gekregen van de werkdruk ach nouja. Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het allemaal ontzettend interessant is!
Dat is gewoon bangmakerij hoor Uitiendelijk krijg je een ritme, weet wat je wel en niet kan overslaan (zowel qua werk als colleges/werkgroepen) en valt het allemaal best mee. Vond ik dan..
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_72416699
OMG, wat een hel. Ik heb vandaag 5 uur lang Digitale Techniek gehad.
Ben een ras-echte E+M'er en dit was, zoals het vak het al zegt, zwaar technisch.

We moesten schakelaartjes tekenen, met allerlei Inverters en weet ik veel wat, daarna binair rekenen en daarna ook nog eens hexadecimaal!

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, ik snap het
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72423485
Schakelaars zijn tof
pi_72425274
nee
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:30:44 #139
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72425912
Voor lucht geweest vandaag.

We hadden twee instructie-uuren voor het maken van zo'n toets op blackboard. Loopt dat ding na 10 minuten vast, iedereen weer naar huis. Ik woon gelukkig nog dichtbij.
pi_72426680
ik krijg nu ook te horen dat ik hier niet per se hoef te zijn, omdat het alleen voor maken van opdrachten is, waarbij je hulp krijgt.. je mag het dus gewoon thuis doen..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72430648
@DuTank
Jij doet AI, dan zit ik volgens mij bij sommige lessen bij jou in de klas.
pi_72431209
haha dat kan goed, welke vakken heb je?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72431511
Architectuur en computerorganisatie, basiswiskunde & logica, programmatuur, portfolio, programmeren in java.
pi_72431959
Hmm ik heb alleen logica tot nu toe.. Ik ben eerste jaars he
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72432335
Ja ik ben ook eerstejaars, maar ik doe informatica, geen AI.
pi_72432594
ja klopt dat er wat mensen bij zijn die geen AI doen.
wanneer heb je logica (verzamelingenleer?)?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72434430
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef DuTank het volgende:
ja klopt dat er wat mensen bij zijn die geen AI doen.
wanneer heb je logica (verzamelingenleer?)?
Op de dinsdag om 11:00.
pi_72449452
Basiswiskunde en logica is één vak?
pi_72457892
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:46 schreef Diabox het volgende:

[..]

Op de dinsdag om 11:00.
Ik niet. Helaas

Heb je lineaire algebra gehad? Want ik weet niet hoe ik de lengte van een vector moet bereken
de lengte is
1
2
1
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:41:51 #150
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72457993
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:38 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik niet. Helaas

Heb je lineaire algebra gehad? Want ik weet niet hoe ik de lengte van een vector moet bereken
de lengte is
1
2
1
Je bedoelt u = [1, 2, 1]? Dan is distance : de Wortel van (1²+2²+1²)

m.a.w. de wortel van u * u
pi_72458075
Dat wordt ook in het Beta topic gezegd, dus zal wel kloppen dan
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72467249
(1,2,1) zijn dan de coordinaten in een assenstelsel met drie dimensies, R3. Je kan het vergelijken met de diagonaal in een balk van 1 bij 2 bij 1 dus.
pi_72525447
Ok. Dit is dus het enige wat ik snap. Vandaag kregen we iets over een lijn P, snapte er niks van. Het was net Chinees voor me... Ik heb wel eens voor moeilijke dingen gestaan, zoals ook bij Digitale Techniek. Daar kom dan nog wel uit, na flink wat vragen stellen. Maar ik weet niet eens waar die kerel het over heeft en kan er ook geen andere vraag over stellen als "Hoe kan ik dit snappen?"
Ik zie gewoon géén verbanden, normaal zie je nog wel wat verbanden en dan weet je wat je dus niet snapt en kun je daarover een vraag stellen. Dat heb ik nu volkomen niet!

Is het verstandiger, nu het nog kan, een andere studie te kiezen, zodat ik niet een half jaar weg gooi (en dus half jaar collegegeld, toch?) of moet ik het nog even aankijken en ga ik dit misschien nog begrijpen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72526080
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:19 schreef DuTank het volgende:
*knip*
Vervelend dat je er zo'n moeite mee hebt. Ben je de enige of zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?

Ik zou even contact opnemen met je tutor, die heeft dit vast al vaker meegemaakt. Misschien is er een mogelijkheid extra begeleiding te krijgen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72556805
Ja, ik heb voor mezelf gezegd dat ik de colleges ga voorbereiden en de problemen die ik dan heb, daar dan vragen over stellen.

Iemand nog een huisgenoot nodig trouwens?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72591136
Ik heb met zes huisgenoten er zelfs teveel nouja.

Hoe is het nu met iedereen? Loopt alles een beetje? Ik had vandaag alweer mijn eerste presentatie, ging gelukkig wel goed. Volgende week de tweede, dat wordt wat moeilijker.
pi_72591248
Ik heb een huisgenote die al 2 maanden wel betaalt, maar hier nog steeds niet woont.

Hier gaat het wel redelijk, vooral veel leeswerk. Ik heb een weekschema gemaakt, eens kijken hoe lang ik me daaraan kan houden.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72591941
Haha ik ben ook altijd super ambitieus maar in de realiteit bak ik er niks van ach nouja.
Ben trouwens blij dat het bij ons nu eindelijk goed zit met alle inschrijvingen enzo. We kregen deze week wéér nieuwe mensen in de werkgroep, terwijl we al helemaal vol zitten. Voller moet het niet worden...
pi_72593280
Wie heeft er een brief gehad dat je je eigen studentenkaart in elkaar moet knutselen?
Ik heb 3 delen, die ik in een pasjes-mapje moet doen, maar daar kun je in één keer natuurlijk maar 2 delen laten zien.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72593881
Haha dat heb ik nooit begrepen, heb dus ook geen collegekaart. Dit jaar wel weer een geupdate versie gekregen, maar heb dat hoesje niet meer.
pi_72594018
Waarom heb ik ook alweer zo veel moeite moeten doen voor het uploaden van een pasfoto voor mijn studentenkaart? Waar de fuck is die dan?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72594144
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef DuTank het volgende:
Wie heeft er een brief gehad dat je je eigen studentenkaart in elkaar moet knutselen?
Ik heb 3 delen, die ik in een pasjes-mapje moet doen, maar daar kun je in één keer natuurlijk maar 2 delen laten zien.
Als het goed is heb je maar twee delen: het "Legitimatiebewijs" en het "Bewijs van inschrijving".

Die laatste is wel dubbelzijdig en moet je dus met de hand dubbelvouwen. En de handtekening op de achterkant zie je niet als je 'm in het mapje stopt. Maar dat boeit niet.
pi_72594203
aah vandaar, typisch UvA weer. Investeer 10 euro extra en geef een pasje, vraag daar des noods vergoeding voor..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72594338
yeah, ik heb mijn handtekening opgefokt
Ik begon met mijn voornaam gewoon, Roy. Maar eigenlijk normaal doe ik R.
Dus ik heb die o ingekleurd om het als een puntje te maken
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72598515
Ik ahd m'n handtekening ook verpest. Had 'm al bijna doorgestreept om 't opnieuw te doen. ;x
pi_72603354
Dat ding vorig jaar nooit gebruikt en deze komt op hetzelfde stapeltje met vergeten dingen te liggen
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_72604016
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:31 schreef C_a_K_e het volgende:
Dat ding vorig jaar nooit gebruikt en deze komt op hetzelfde stapeltje met vergeten dingen te liggen
Wij moeten de collegekaart elk tentamen op de hoek van de tafel leggen, die wordt dan gecontroleerd, en als er iets niet klopt wordt je zonder pardon de zaal uitgegooid
pi_72618967
Waar is een koffieautomaat in gebouw B (Roeterseiland)?
pi_72619117
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:22 schreef Syr het volgende:
Haha ik ben ook altijd super ambitieus maar in de realiteit bak ik er niks van ach nouja.
Ben trouwens blij dat het bij ons nu eindelijk goed zit met alle inschrijvingen enzo. We kregen deze week wéér nieuwe mensen in de werkgroep, terwijl we al helemaal vol zitten. Voller moet het niet worden...
Wij zitten ook met een man of 24, best druk in zo'n kamertje gemaakt voor 18 mensen. Maar ze gaan wat mensen verplaatsen geloof ik.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72630410
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:21 schreef Hanneke12345 het volgende:
Waar is een koffieautomaat in gebouw B (Roeterseiland)?
Gebouw B is voor Bitches, daarom B. Daarom ook geen koffieautomaat.
Zelfs in P hebben we er eentje
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72655374
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:29 schreef DuTank het volgende:

[..]

Gebouw B is voor Bitches, daarom B. Daarom ook geen koffieautomaat.
Zelfs in P hebben we er eentje
Ja, ik zit ook maar één keer in de week in B. Maar om dan terug naar A te moeten is zo'n gedoe. ;x
In P haal ik bijna nooit koffie, omdat geen chip. Dan ga ik meestal eerst even langs A, voor echte koffie.
pi_72663498
Gebouw P zitten alle nerdz.
pi_72663666
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:24 schreef Diabox het volgende:
Gebouw P zitten alle nerdz.


Vorig jaar hadden we af en toe les in P, dan viel dat altijd wel op ja.

Maar voel je niet beledigd, ik heb zelf ook een poosje wiskunde en informatica gestudeerd
pi_72669591
Nerdz zijn gaaf.
pi_72670412
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:14 schreef Hanneke12345 het volgende:
Nerdz zijn gaaf.
Dan ben ik gaaf.
pi_72675339
Ik ook, want ik zit ook in P
pi_72675475
Samen gaaf.
pi_72682294
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:24 schreef Diabox het volgende:
Gebouw P zitten alle nerdz.
Klopt. Maar ik ben dan ook een uitzondering op die regel.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72687354
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:28 schreef Diabox het volgende:
Samen gaaf.
Aight


Maar heeft B echt helemaal geen koffie?
pi_72697337
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:34 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Aight


Maar heeft B echt helemaal geen koffie?
Ik kom daar nooit joh Ik zou het daar aan de balie vragen
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:14:01 #181
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72802125
Pff, wat wordt ik moe van die computertoetsen op blackboard, vooral die over wiskunde. Als je een wortel in je antwoord hebt moet je dan als antwoord scrt(5) ofzo invullen, belachelijk. Je moet dat soort dingen uit je hoofd kennen ook.

Wat is er moeilijk aan het gewoon op papier te maken?
pi_72805450
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:34 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Aight


Maar heeft B echt helemaal geen koffie?
Ik kom vaak in A en B (psychologie enzo zit daar, dus daar lopen alle lekkere meiden, vandaar dat ik er zit, heb er verder niks te zoeken ). En het is me inderdaad opgevallen dat er geen koffieautomaten zijn in gebouw B.
pi_73045348
Eerstejaars UvA-studente meldt zich.
pi_73048769
Leuk, welke studie?
pi_73049145
Klassieke talen
pi_73049986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:30 schreef Aster123 het volgende:
Klassieke talen
Tof.

Volgende week woensdag is er een buitenlandmanifestatie met informatie over studeren en werken in het buitenand. Gaan er nog meer mensen hierheen?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_73088752
Oh ja ik waarschijnlijk wel! Als ik het met mijn chaotische hoofd niet vergeet.
pi_73320302
Mm, dat heb ik even gemist.

Ik wil wel graag naar het buitenland (het liefst Engeland) maar ik ben pas net begonnen met het eerste jaar, dus voorlopig blijft het nog bij dromen, denk ik zo.
Ik las ergens dat je voor het Erasmusprogramma - en beurs 60 studiepunten moet hebben. Eerst dit jaar maar afmaken dus, haha.
Maar het lijkt me niet onverstandig om er nu vast over na te denken. Dat scheelt weer, straks.

Willen jullie allemaal in het buitenland werken en/of studeren? Zo ja, waar en waarom?
pi_73320698
Ik ben geweest in ieder geval, een beetje om te oriënteren. Ik ben ook eerstejaars en wil in het derde jaar weg om geen studievertraging op te lopen (zo'n beetje onvermijdelijk bij mijn studie als je in het 1e of 2e jaar naar het buitenland gaat).

Ik wil graag studeren, werken lijkt me nog beter maar of zoiets lukt is nog maar te bezien natuurlijk. Mijn voorkeur gaat uit naar Azië of Midden- of Zuidamerika. Omdat me dat gewoon heel tof lijkt.

Er nu al over nadenken is niet onverstandig, het wordt aangeraden een jaar van te voren te beginnen met plannen en regelen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:45:27 #190
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_73327023
En ze hebben gelijk wat betreft dat voorbereiden..! Ik zit als 2ejaars verkorter nu als 3ejaars (ja, dat klopt niet helemaal ) in Japan, maar ben tijdens het eerste semester van mijn eerste jaar al langs de studieadviseur e.d. gegaan om info in te winnen. Hoe eerder, hoe beter!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_73333157
Mijn chaotische hoofd domineert; ik ben uiteraard vergeten te gaan. Nouja ik zal nog wel weer een keer langs de studieadviseur gaan.

En woei ik heb mijn propedeuse-papiertje binnen
pi_73378044
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef Syr het volgende:
Mijn chaotische hoofd domineert; ik ben uiteraard vergeten te gaan. Nouja ik zal nog wel weer een keer langs de studieadviseur gaan.

En woei ik heb mijn propedeuse-papiertje binnen
Tof, gefeliciteerd.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_73477078
quote:
Amsterdamse universiteit bij beste vijftig

RIJSWIJK - De Universiteit van Amsterdam (UvA) staat dit jaar in de jaarlijkse ranglijst van de Britse krant The Times op de 49e plaats.

Voor het zesde achtereenvolgende jaar wordt de lijst aangevoerd door de Amerikaanse Harvard University. De Britse krant publiceerde de lijst donderdag.

De UvA eindigde vorig jaar nog op de 53e plek. In de top drie van universiteiten stootte het Britse Cambridge het Amerikaanse Yale van de tweede plaats.
bron: nu.nl
pi_73503220
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef Syr het volgende:
Mijn chaotische hoofd domineert; ik ben uiteraard vergeten te gaan. Nouja ik zal nog wel weer een keer langs de studieadviseur gaan.

En woei ik heb mijn propedeuse-papiertje binnen
Kreeg van de week een mailtje dat er 27 oktober in het Oost-Indisch Huis ook een soort van buitenlandvoorlichting is. Het kan zijn dat dat alleen voor politicologie en/of sociale wetenschappen is, maar misschien toch de moeite waard. Ga zelf ook wel even checken denk ik, want ook ik ben dat buitenlandgebeuren vergeten. Ben trouwens sowieso betrekkelijk laat, want hoop dit jaar klaar te zijn met mn bachelor.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2009 22:09:06 ]
pi_73630508
Wat is op het Roeterseiland de beste plek om te zitten om te gaan studeren? Ik ken de bibliotheek bij B (of eignelijk tussen A, B en C in), maar daar lijkt 't altijd vrij vol te zitten. Zijn er nog meer/betere plekken met een computer in de buurt?
pi_73631281
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef Hanneke12345 het volgende:
Wat is op het Roeterseiland de beste plek om te zitten om te gaan studeren? Ik ken de bibliotheek bij B (of eignelijk tussen A, B en C in), maar daar lijkt 't altijd vrij vol te zitten. Zijn er nog meer/betere plekken met een computer in de buurt?
Gebouw P, eerste verdieping.
pi_73631773
Ik denk er over om mijn Master aan de UvA te volgen (ik studeer nu in Nijmegen). Dat zal een reistijd van zo'n 2,5 uur opleveren: ik heb dus een kamer nodig. Hoe zit het met de wachtlijsten van DUWO en StudentenWoningWeb? Als ik me nu inschrijf, is de kans dan groot dat ik volgend jaar een kamer krijg of is het net zo'n zooi als bij de SSHN en kan ik twee jaar wachten?
pi_73632366
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk er over om mijn Master aan de UvA te volgen (ik studeer nu in Nijmegen). Dat zal een reistijd van zo'n 2,5 uur opleveren: ik heb dus een kamer nodig. Hoe zit het met de wachtlijsten van DUWO en StudentenWoningWeb? Als ik me nu inschrijf, is de kans dan groot dat ik volgend jaar een kamer krijg of is het net zo'n zooi als bij de SSHN en kan ik twee jaar wachten?
Na een jaar kun je wel in Uilenstede, Diemen of Noord denk ik..
pi_73632842
En wil ik dat?
pi_73633534
Nouja, als je kunt kiezen tussen 2,5 uur reizen en een kutkamer in een buitenwijk van A'dam..
pi_73633566
Ach, zolang de kogels me niet om de oren vliegen...
pi_73633742
Dan zou ik me vandaag nog inschrijven bij SWW, alleen in de Bijlmer schijnen veel kogels rond te vliegen en op de kamers daar moet je weer enorm lang wachten
pi_73844899
Ik woon in Noord en het valt me alles mee hoor Winkelcentrum om het hoek, binnen een kwartier met bus in het centrum. (Diemen lijkt me dat wat betreft slechter, hoewel die kamers populairder zijn, geloof ik).

Voor eerstejaars is er een voorrangsregeling (krijg je voorrang op Diemen, Noord enzo). Ik denk niet dat er voor Master-studenten ook zoiets is, maar je kunt het proberen? Zou er eigenlijk wel moeten zijn. Ideetje voor de suggestiebus!
Ik ben nog geen jaar ingeschreven bij studentenwoningweb, maar had wel voorrang en heb nu al een tijdje een kamer in Noord.
Voor een jaartje (of twee) is het heel goed te doen.
Wil je in Amsterdam blijven, schrijf je dan ook in bij woningweb (hoewel die wachtlijsten veel langer zijn, acht jaar, ofzo).
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:39:31 #204
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_74025189
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:58 schreef Aster123 het volgende:
Ik woon in Noord en het valt me alles mee hoor Winkelcentrum om het hoek, binnen een kwartier met bus in het centrum. (Diemen lijkt me dat wat betreft slechter, hoewel die kamers populairder zijn, geloof ik).

Voor eerstejaars is er een voorrangsregeling (krijg je voorrang op Diemen, Noord enzo). Ik denk niet dat er voor Master-studenten ook zoiets is, maar je kunt het proberen? Zou er eigenlijk wel moeten zijn. Ideetje voor de suggestiebus!
Ik ben nog geen jaar ingeschreven bij studentenwoningweb, maar had wel voorrang en heb nu al een tijdje een kamer in Noord.
Voor een jaartje (of twee) is het heel goed te doen.
Wil je in Amsterdam blijven, schrijf je dan ook in bij woningweb (hoewel die wachtlijsten veel langer zijn, acht jaar, ofzo).
Diemen is 15/20 min naar CS.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_75004239
Woon aan de wenckebachweg in zo'n mooie containerwoning. Niks mis mee!


Studeer filosofie aan de UvA, maar pff meer mensen zo'n drama met inschrijven voor tweede semester gehad?
' Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.' - Ludwig Wittgenstein
pi_75004379
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:26 schreef Darkness88 het volgende:
Woon aan de wenckebachweg in zo'n mooie containerwoning. Niks mis mee!


Studeer filosofie aan de UvA, maar pff meer mensen zo'n drama met inschrijven voor tweede semester gehad?
Hahaha, was het de 1e keer dat je je moest inschrijven?

Ik ben er al aan gewend dat ik standaard een dag zit te F5'en... als het systeem niet een foutmelding geeft waardoor ik alsnog naar de administratie moet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_75004430
Ja, eerste keer. Mijn mentor - nouja zo kun je het niet eens noemen, af en toe krijg ik een mailtje met tips -, had al gezegd dat je er flink wat tijd voor uit moest trekken, maar ik vond vier uur f5'en toch ook wel weer een beetje overdreven...

maargoed, ingeschreven en wel, nu maar hopen dat het ook doorgekomen is
' Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.' - Ludwig Wittgenstein
pi_75009460
Ik kan me vanaf 14 december inschrijven. Staat met uitroeptekens in mijn agenda en trek er wel een dag voor uit als ik dat zo lees.

Plan van aanpak: eerst voor de werkgroepen die ik wil inschrijven.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_75009985
Volgens mij ben ik heel blij met mijn studie, ik hoef ooit iets
  donderdag 26 november 2009 @ 21:51:46 #210
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75035513
Wat zal ik blij zijn als ik van die kut UvA af ben
pi_75035732
Ik had heel veel gezeik verwacht, maar tot nu toe heb ik nergens last van FDR wins * klopt af *
pi_75455343
Weet iemand of en waar ik mijn adres dat bekend staat bij de UvA met BB kan veranderen?
Aids.
pi_75455558
Nog meer mensen die een oproep hebben gekregen om te gaan protesteren tegen de nieuwe semesters/blokken?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_75456359
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:54 schreef Mss het volgende:
Weet iemand of en waar ik mijn adres dat bekend staat bij de UvA met BB kan veranderen?
E-mailadres of woonadres?
Je woonadres haalt de UvA uit de gemeentelijke basisadministratie, dus als je je op het juiste adres bij de gemeente inschrijft hoef je niks te doen.
pi_75457953
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:01 schreef Ewelina het volgende:
Nog meer mensen die een oproep hebben gekregen om te gaan protesteren tegen de nieuwe semesters/blokken?
Wat gaan ze nu weer veranderen dan?

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 20:18:27 ]
pi_75458266
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat gaan ze nu weer veranderen dan?
Uit de mail:
quote:
Beste Studenten Geschiedenis, Europese Studies en Archeologie ,


De docenten van de hele faculteit zijn gistermiddag door de decaan geïnformeerd dat het College van Bestuur - ondanks hevige inhoudelijke, strategische en organisatorische bezwaren van ons faculteitsbestuur - heeft besloten om in de hele UvA een nieuw semestermodel in te voeren dat zal bestaan uit 8+8+4 weken per semester en vakken van 6 of 12 punten.

De mail wekt de indruk dat we ons bij dit plotselinge besluit moeten neerleggen.

Het moment lijkt aangebroken omdat vooral niet te doen.

Ten eerste omdat aan de nieuwe semesterindeling een groot aantal ingrijpende problemen is verbonden die voor onze faculteit verstrekkende negatieve gevolgen zullen hebben, zowel voor de kleine als voor de grote opleidingen. Het meest prangend is de disproportionele investering van geld en tijd die de invoering van 8-8-4 zal kosten, terwijl er nota bene goede alternatieven voorhanden zijn. Maar er zijn ook diverse andere zwaarwegende bezwaren (Zie bijlage).

Ten tweede omdat de wijze waarop het CvB dit besluit erdoor wil drukken in strijd is met alle vormen van goed bestuur. In de brief van de afdelingsvoorzitters aan het CvB van 1 december jl. wordt deze gang van zaken zelfs als 'schandalig' gekwalificeerd.

Wat kunnen JULLIE als studenten doen?

=> Kom a.s. VRIJDAG 11 DECEMBER OM 12 UUR naar de openbare hoorcolleges die de Facultaire Studentenraad van de FGw heeft georganiseerd en trek samen met de docenten op in het protest. De toegang tot het Maagdenhuis is geweigerd, maar vooralsnog zullen studenten en docenten OP HET SPUI verzamelen. <=


We hopen je vrijdag te zien - dit is HET moment om tegen de verdere afkalving van het onderwijs te protesteren!


Met vriendelijke groet,

****

(mede namens een groot aantal docenten van Geschiedenis en de Facultaire Studentenraad-FSR)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



WAAROM IS HET VOORGESTELDE 8-8-4 MODEL VOOR ZOWEL STUDENTEN ALS DOCENTEN EEN PROBLEEM?



De Facultaire Studentenraad van de FGw (FSR-FGw) erkent dat het zinvol is om in goed onderling overleg te zoeken naar een semesterindeling die studenten de mogelijkheid biedt efficiënter te studeren. Het 8-8-4 model is voor de FGw echter een zeer slechte oplossing, die veel meer nieuwe problemen creëert dan verhelpt.

1. Omdat de FGw werkt met vakken van 5 en 10 EC moet voor de voorgestelde indeling al het onderwijs moet worden opgebouwd en geprogrammeerd. Dit is een zeer ingrijpende, tijdrovende en uitermate kostbare operatie – zeker voor een grote faculteit als FGw. Met het oog op de huidige bezuinigingen en de toenemende werkdruk voor docenten vanwege de groei van studentenaantallen zal dit leiden tot verschraling en kwaliteitsdaling van het onderwijsaanbod.


2. Door de gewijzigde semesterindeling (8-8-4) en vakkenomvang (6 of 12 punten) wordt het voor de FGw moeilijk mee te doen aan het reeds ontworpen, zogenaamde ‘sectorplan’, waarbij zusterfaculteiten samenwerken om kleine studies in leven te houden (opgenomen in het plan Duurzame Geesteswetenschappen). De subsidie die FGw hiervoor zou krijgen wordt dan door 8-8-4 geblokkeerd. Bovendien komen specialisaties in het geding, want die zijn van de samenwerking en die subsidie afhankelijk.

3. De omvang van de vakken (6 of 12 punten) spoort ook niet met die van de belangrijkste internationale partners en bemoeilijkt uitwisseling van UvA-studenten met buitenlandse universiteiten alsook de komst van buitenlandse studenten naar de UvA.

4. Voor cruciale cursussen waarin studenten wetenschappelijk onderzoek opzetten en uitgebreide werkstukken schrijven zijn blokken van 8 weken te kort. Laat staan een blok van 4 weken.

5. Als het aan het CvB ligt, verhuizen de herkansingen naar de zomervakantie. Dit zal zeer ongunstige gevolgen hebben. Juist de enkele jaren ingevoerde maatregel om de herkansingen in hetzelfde semester plaats te laten vinden heeft aan de FGw een aanmerkelijke verhoging van het studierendement opgeleverd. De herkansingsregeling is voorts problematisch voor buitenlandse studenten, die soms een half jaar na hun uitwisseling terug zullen moeten komen om vakken te herkansen – met alle nadelige effecten voor de aantrekkingskracht van de UvA.

6. De FGw heeft in vergelijking met diverse andere faculteiten een veel beter studierendement, dat bovendien de afgelopen jaren flink aan het stijgen is. Veel aanbevelingen uit het recent verschenen rapport Studiesucces aan de UvA zijn gebaseerd op het succesvolle voorbeeld van de FGw. Het is onverstandig het grote risico te lopen dat een invoering van het 8-8-4 model, waarvan de positieve resultaten nog niet zijn bewezen, de stijgende lijn zal onderbreken.

DE FSR EIST:

Laat de FGw een eigen semestermodel bepalen dat het studierendement, de kwaliteit van het onderwijs, de samenwerking met de zusterfaculteiten en de uitwisseling met buitenlandse universiteiten verbetert in plaats van verslechtert.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_75459255
Hmm dat is allemaal niet binnen mijn tak van sport, dus vandaar dat ik er niks over gehoord heb waarschijnlijk. Maar ik begrijp wel de ergenis want het is wel weer UvA bij uitstek om unilateraal dit soort plannetjes te implementeren. De indeling van het semester is een ding, maar om nu zomaar te gaan rommelen met de waarde van vakken door de verdeling van studiepunten ineens te veranderen vind ik wel erg vreemd.
pi_75459409
Er stond ook al een stuk in de Folia van de studentenraad van het AMC, bij ons is het al ingevoerd, maar het is niet bepaald een denderend succes
pi_75462196
Volgens mij hebben wij (FNWI) dat al, min of meer. Ik zie zo gauw niet wat er verandert iig.
pi_75463655
Ik heb een vraag: binnenkort moet ik me inschrijven voor mijn 2 keuzevakken(AFEE Semester 2 blok 1) die ik ga doen aan de UvA(ik studeer zelf op de EUR). Ik ben er inmiddels al achter dat ik 4 januari moet inschrijven voor die vakken, maar vanaf hoe laat kan dat?

Op de EUR opent het inschrijven altijd om 08.30..is dit ook zo aan de UvA?
pi_75605649
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:34 schreef artm het volgende:
Ik heb een vraag: binnenkort moet ik me inschrijven voor mijn 2 keuzevakken(AFEE Semester 2 blok 1) die ik ga doen aan de UvA(ik studeer zelf op de EUR). Ik ben er inmiddels al achter dat ik 4 januari moet inschrijven voor die vakken, maar vanaf hoe laat kan dat?

Op de EUR opent het inschrijven altijd om 08.30..is dit ook zo aan de UvA?
Wisselt nogal, soms vanaf 9 uur, soms vanaf 10 uur. Ik zou voor de zekerheid maar ruim op tijd erachter gaan zitten en er dan een halve dag voor uittrekken.

Ik probeer me nu aan te melden voor 2e semester vakken, ben al sinds 9 uur bezig en ik geloof dat de helft nu gelukt is. Als alles goed gaat.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:23:44 #222
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_76327484
Ik heb al gemaild, maar misschien dat iemand me hier wat meer kan vertellen.

Ik wil in September beginnen aan Geschiedenis, alleen heb ik geen goede vooropleiding, dus wil ik een colloquium doctum aanvragen. Maar... Ik word pas 15 september 21, is het de bedoeling dat je echt op 1 september al 21 bent? Hopelijk is er nog een uitloper, en anders ga ik gewoon in Februari beginnen kan ik nog een halfjaartje reizen ofzo ! Tnxs
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_76328095
Als ik nu met mijn studie zou stoppen, moet ik dan de volle 1600 euro collegegeld betalen, of juist alleen de maanden die ik gestudeerd heb?
pi_76335167
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef TiMPiN het volgende:
Als ik nu met mijn studie zou stoppen, moet ik dan de volle 1600 euro collegegeld betalen, of juist alleen de maanden die ik gestudeerd heb?
Volgens mij krijg je dan de helft terug, maar dan moet je wel snel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2010 20:00:22 ]
pi_76344975
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Wisselt nogal, soms vanaf 9 uur, soms vanaf 10 uur. Ik zou voor de zekerheid maar ruim op tijd erachter gaan zitten en er dan een halve dag voor uittrekken.

Ik probeer me nu aan te melden voor 2e semester vakken, ben al sinds 9 uur bezig en ik geloof dat de helft nu gelukt is. Als alles goed gaat.
Is dat ook als het via CTIS gaat?
pi_76345656
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:32 schreef artm het volgende:

[..]

Is dat ook als het via CTIS gaat?
Geen ervaring mee dus zou het je niet kunnen zeggen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zondag 3 januari 2010 @ 17:42:20 #227
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76365427
Beste UvA-ers, is het mogelijk om na drie jaar bachelor rechten, een dubbele master te doen? Dus bijvoorbeeld een combi van staats-en bestuursrecht en strafrecht? Of moet je dan gewoon twee jaar achterelkaar masteren?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  zondag 3 januari 2010 @ 19:33:32 #228
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_76370028
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:42 schreef Kardash het volgende:
Beste UvA-ers, is het mogelijk om na drie jaar bachelor rechten, een dubbele master te doen? Dus bijvoorbeeld een combi van staats-en bestuursrecht en strafrecht? Of moet je dan gewoon twee jaar achterelkaar masteren?
Je mag altijd 2 studies tegelijk doen, dat is op elke universiteit hetzelfde. Is alleen wel een stuk zwaarder voor jezelf.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:03:39 #229
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76381580
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:33 schreef Horloge het volgende:

[..]

Je mag altijd 2 studies tegelijk doen, dat is op elke universiteit hetzelfde. Is alleen wel een stuk zwaarder voor jezelf.
Hoe gaat dat dan met bijvoorbeeld tentamens en roosters? Wordt er wel rekening mee gehouden? Of moet je dan gewoon beide studies in deeltijd volgen..? Maar dan ben je 2 jaar bezig, en kan je ze net zo goed meteen achterelkaar doen ipv tegelijk..
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  zondag 3 januari 2010 @ 23:33:17 #230
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_76383073
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Kardash het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan met bijvoorbeeld tentamens en roosters? Wordt er wel rekening mee gehouden? Of moet je dan gewoon beide studies in deeltijd volgen..? Maar dan ben je 2 jaar bezig, en kan je ze net zo goed meteen achterelkaar doen ipv tegelijk..
Nee, er wordt geen rekening gehouden met overlappende tentamens en colleges. Dus je moet prioriteiten stellen: is dat vak zó moeilijk dat ik naar college moet komen, of is dat andere vak belangrijker? En dat wat je niet kunt volgen, dat zul je zelf moeten bestuderen (en dat kost meestal meer tijd dan college). Het is wat dit betreft extra vervelend als je verplichte colleges hebt.

Als je denkt dat je het aankunt, en als je bereid bent offers te brengen (je sociale leven wordt praktisch gereduceerd tot 0), dan zou ik het doen. Red je het niet om ze beide in 1 jaar te doen, dan kun je ze wellicht in anderhalf jaar afronden.
pi_76438972
En ik blijf maar spammen voor de werkgroepen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:52:47 #232
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76441219
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:33 schreef Horloge het volgende:

[..]

Nee, er wordt geen rekening gehouden met overlappende tentamens en colleges. Dus je moet prioriteiten stellen: is dat vak zó moeilijk dat ik naar college moet komen, of is dat andere vak belangrijker? En dat wat je niet kunt volgen, dat zul je zelf moeten bestuderen (en dat kost meestal meer tijd dan college). Het is wat dit betreft extra vervelend als je verplichte colleges hebt.

Als je denkt dat je het aankunt, en als je bereid bent offers te brengen (je sociale leven wordt praktisch gereduceerd tot 0), dan zou ik het doen. Red je het niet om ze beide in 1 jaar te doen, dan kun je ze wellicht in anderhalf jaar afronden.
Huh - maar als er er niet rekening wordt gehouden met overlappende tentamens.. hoe moet dat dan
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_76441763
Goed plannen, herkansingen tactisch gebruiken, vakken volgen zonder tentamens, geen twee studies tegelijk volgen... de mogelijkheden zijn legio

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2010 16:06:05 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:20:19 #234
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77109154
Wat een faaladministratie weer. In het kader van een minor volg ik 4 vakken aan de UvA. Krijg ik een mail:
quote:
Bij de controle van de ingangseisen is aan de hand van de gegevens die ons tot nu toe ter beschikking staan gebleken dat u niet voldoet aan de ingangseisen van een of meerdere colleges waarvoor u zich heeft aangemeld. Wij hebben u daarom voorlopig uit de desbetreffende cursusgroep(en) gehaald.
Blijkt dat één van de ingangseisen dus is dat ik 50EC van een propedeuse heb. Nogal logisch dus dat ze die gegevens niet ter beschikking hebben, aangezien ik verder geen ene moer te maken heb met de UvA.

Waarom stellen ze in godsnaam die eis, als je dat vak ook als onderdeel van een minor kunt volgen?

Anyway, kan ik van de week weer eerst langs de VU om daar een uitdraai te maken van mijn cijferlijst. Daarna naar de UvA om uit te leggen dat de VU toch écht geen propedeuse-certificaten verstrekt. Ben ik dus fijn weer een paar uur mee zoet, net in een drukke tentamenweek.
pi_77109347
De UvA vraagt ook niet om een bewijs van je propedeuse; het gaat er slechts om dat je minimaal 50 ECTS hebt behaald. Als je die cijferlijst door laat faxen naar het onderwijssecretariaat van de UvA waar je mee te maken hebt, is het waarschijnlijk ook wel in orde.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:37:26 #236
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77109851
Er staat expliciet dat ik moet langskomen met mijn beschikking/verklaring/uitslag.

Ik hoop maar dat ze zonder p-bewijs van mij willen aannemen dat het om vakken uit de propedeuse gaat, zij hebben daar immers geen zicht op. Tenzij ze het zelf gaan opzoeken, maar in mijn geschiedenis met universiteitsadministraties heb ik ze altijd alles op een presenteerblaadje moeten aanbieden.
pi_77110098
Weet iemand of je bij rechten je kan inschrijven voor tentamens zonder ingeschreven te staan voor het vak?
pi_77110492
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:37 schreef Horloge het volgende:
Er staat expliciet dat ik moet langskomen met mijn beschikking/verklaring/uitslag.

Ik hoop maar dat ze zonder p-bewijs van mij willen aannemen dat het om vakken uit de propedeuse gaat, zij hebben daar immers geen zicht op. Tenzij ze het zelf gaan opzoeken, maar in mijn geschiedenis met universiteitsadministraties heb ik ze altijd alles op een presenteerblaadje moeten aanbieden.
Ok, dat is minder dan... Maar als je met een bewijs komt dat je ten minste 50 ECTS hebt, dan zit je volgens mij gewoon goed. Mensen met precies 50 ECTS hebben ook geen propedeuse en dat is ook gewoon ok.
pi_77146945
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:42 schreef Hanneke12345 het volgende:
Weet iemand of je bij rechten je kan inschrijven voor tentamens zonder ingeschreven te staan voor het vak?
Ik weet het niet zeker, maar waarom zou het niet kunnen. Als jij je aanmeldt krijg je vanzelf een mail van bevestiging neem ik aan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:08:36 #240
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77300173
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Ok, dat is minder dan... Maar als je met een bewijs komt dat je ten minste 50 ECTS hebt, dan zit je volgens mij gewoon goed. Mensen met precies 50 ECTS hebben ook geen propedeuse en dat is ook gewoon ok.
Heb voor niets die cijferlijst opgehaald bij de VU. De medewerkster van het secretariaat was heel behulpzaam, ze hoefde geen extra documenten te hebben toen ik uitlegde dat ik dat vak volg in het kader van een minor.

Hilarisch was dat ze zelf niet eens weten dat die minor bestaat. "Ja, er zijn kennelijk zo weinig mensen die deze minor volgen, dat hij maar uit het lijstje is verwijderd."
pi_77384051
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:08 schreef Horloge het volgende:

[..]

Heb voor niets die cijferlijst opgehaald bij de VU. De medewerkster van het secretariaat was heel behulpzaam, ze hoefde geen extra documenten te hebben toen ik uitlegde dat ik dat vak volg in het kader van een minor.

Hilarisch was dat ze zelf niet eens weten dat die minor bestaat. "Ja, er zijn kennelijk zo weinig mensen die deze minor volgen, dat hij maar uit het lijstje is verwijderd."
Mooi! Welke bijzondere minor ga je dan volgen?
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:42:36 #242
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77385969
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:38 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Mooi! Welke bijzondere minor ga je dan volgen?
Deze is het, als voorbereiding op de master Rhetoric, Argumentation and Philosophy die ik misschien hierna ga doen. Het is eigenlijk gewoon een selectie taalvakken uit de opleidingen Taalkunde en Wijsbegeerte. Dus heel bijzonder is het niet. Alleen heel theoretisch, daarom zijn er dit jaar liefst twee mensen die deze minor doen.
pi_77386506
Ok, interessant! Ik kende het ook niet, maar de vakken maken inderdaad gewoon deel uit van Taalkunde en Wijsbegeerte. Er zullen dus wel iets meer deelnemers zijn dan alleen jullie twee...
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:15:43 #244
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77387139
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:59 schreef NY_Giant het volgende:
Ok, interessant! Ik kende het ook niet, maar de vakken maken inderdaad gewoon deel uit van Taalkunde en Wijsbegeerte. Er zullen dus wel iets meer deelnemers zijn dan alleen jullie twee...
Klopt, maar dat zijn de reguliere studenten van Taalwetenschap en Wijsbegeerte. Die zie je maar gedurende één vak en daarna nooit meer. In het vorige semester heb ik ook vrij weinig contact met die mensen gehad. Ook niet met mijn 'minorgenote', die in een andere werkgroep zat.

Heb wel zin in het komende halfjaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Horloge op 28-01-2010 19:30:26 ]
pi_78447001
studeer wijsbegeerte aan de UvA! behalve de problemen met inschrijven en toegang op BB etc. een geweldige uni
Qu'ils mangent de la brioche
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:30:04 #246
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_78448033
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:02 schreef Marie-Antoinette het volgende:
studeer wijsbegeerte aan de UvA! behalve de problemen met inschrijven en toegang op BB etc. een geweldige uni
Hoeveelstejaars?
pi_78449065
eerstejaars...heb eerst wat literatuurwetenschap gedaan maar daar een beetje op afgeknapt
Qu'ils mangent de la brioche
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:12:07 #248
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_78488733
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:57 schreef Marie-Antoinette het volgende:
eerstejaars...heb eerst wat literatuurwetenschap gedaan maar daar een beetje op afgeknapt
Heb je ook Logica en de Linguistic Turn gehad het 1e semester? En zo ja, welke docent had je?
pi_78518012
En hoe is dat vak, is het echt heel erg technisch met bewijzen met deductie en inductie of ook nog meer dan dat? Zou het wel willen volgen als keuzevak, maar heb ook een vak inleiding in de logica gehad voor m'n wiskundestudie :p
  zaterdag 27 februari 2010 @ 14:15:46 #250
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_78519230
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:38 schreef Hanneke12345 het volgende:
En hoe is dat vak, is het echt heel erg technisch met bewijzen met deductie en inductie of ook nog meer dan dat? Zou het wel willen volgen als keuzevak, maar heb ook een vak inleiding in de logica gehad voor m'n wiskundestudie :p
Je krijgt gewoon termenlogica (syllogismen), propositielogica en predikatenlogica. Daarnaast is er een historisch-filosofisch deel, waarin je teksten van oa. Aristoteles, Leibniz, Anselmus en Descartes leest die betrekking hebben op de logica. Bovendien krijg je ook de hele Tractatus Logico-Philosophicus van Wittgenstein (vandaar "en de Linguistic Turn").
pi_78525429
Heb inderdaad logica gevolgd bij Paul Dekker, Ik begon het pas leuk te vinden met Wittgenstein
Qu'ils mangent de la brioche
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:08:03 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_78525511
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:38 schreef Hanneke12345 het volgende:
En hoe is dat vak, is het echt heel erg technisch met bewijzen met deductie en inductie of ook nog meer dan dat? Zou het wel willen volgen als keuzevak, maar heb ook een vak inleiding in de logica gehad voor m'n wiskundestudie :p
Veel studies accepteren dergelijke eerste jaars vakken niet als keuzevak, omdat ze een eigen variant op hebben in hun eigen eerste jaar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_78525858
Daarnaast is het handig om te weten dat logica van wijsbegeerte en logica van wiskunde twee verschillende vakken zijn. Logica bij Wijsbegeerte is taalanalyse, berekeningen worden dus achterwegen gelaten . Het is veel oefenen en goed lezen, maar we makkelijk te doen
Qu'ils mangent de la brioche
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:39:44 #254
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78528510
Bonjour,

Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor de UvA en nu staat er:
quote:
Rechtsgeleerdheid (a bachelor)
(B Rechtsgeleerdheid)
Periode: 01-09-2010 t/m 31-08-2011
Universiteit van Amsterdam
AMSTERDAM

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
quote:
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Studielink heeft het verzoek nog niet verstuurd aan de onderwijsinstelling
Aanmeldverzoek geregistreerd door DUO
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
nog niet ingevuld of ontvangen
Sta ik nu wel of niet ingeschreven?

Want als dat niet voor Mei gebeurt, kom ik niet in aanmerking voor de Kameractie.
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:25:38 #255
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_78535208
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:04 schreef Marie-Antoinette het volgende:
Heb inderdaad logica gevolgd bij Paul Dekker, Ik begon het pas leuk te vinden met Wittgenstein
Ha, grappig. Dan hebben wij nog 2x samen tentamen gehad.

Kan me wel voorstellen dat je Wittgenstein leuk vond. Dat was het meest filosofische van de hele course. Maar ik vond de Tractatus echt niet tof. (Uiteindelijk wel die take-home gehaald met een. 8,8 )

Paul Dekker is trouwens laaaaaaaaaaaaaaaangdradig. Heb hem nu voor een ander vak..

[ Bericht 0% gewijzigd door Horloge op 27-02-2010 22:32:52 ]
pi_78536280
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:15 schreef Horloge het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon termenlogica (syllogismen), propositielogica en predikatenlogica. Daarnaast is er een historisch-filosofisch deel, waarin je teksten van oa. Aristoteles, Leibniz, Anselmus en Descartes leest die betrekking hebben op de logica. Bovendien krijg je ook de hele Tractatus Logico-Philosophicus van Wittgenstein (vandaar "en de Linguistic Turn").
Ah, oké. Propositielogica en predikatenlogica heb ik wel gehad. Maar het deel met teksten erbj enzo lijkt me wel erg tof.
Berekeningen zaten er bij ons ook zo goed als niet bij. Wel wat inductiebewijzen met betrekking tot lengte van formules en het aantal subformules mogelijk. Maar dat was 't minst interessante van het hele vak. Ik ga denk in ieder geval eens navragen of 't als keuzevak mag (en zo niet; dan doe ik er wel iets anders naast ;x).
Hoewel er ook een tweedejaars keuzevak bij wiskunde is over logica. Maar het lijkt me wel tof om het ook eens vanuit een ander vakgebied te zien.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:11:37 #257
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_78537321
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:49 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Ah, oké. Propositielogica en predikatenlogica heb ik wel gehad. Maar het deel met teksten erbj enzo lijkt me wel erg tof.
Berekeningen zaten er bij ons ook zo goed als niet bij. Wel wat inductiebewijzen met betrekking tot lengte van formules en het aantal subformules mogelijk. Maar dat was 't minst interessante van het hele vak. Ik ga denk in ieder geval eens navragen of 't als keuzevak mag (en zo niet; dan doe ik er wel iets anders naast ;x).
Hoewel er ook een tweedejaars keuzevak bij wiskunde is over logica. Maar het lijkt me wel tof om het ook eens vanuit een ander vakgebied te zien.
Het is in ieder geval mogelijk om alleen het historisch-filosofische gedeelte (waar ook de syllogismen onder vallen) te volgen voor de helft van de studiepunten. Kan het wel aanraden, de geschiedenis van de logica is erg interessant.
pi_78541180
Mja, dat snap ik. Maar ik denk niet dat het vak mij enorm veel tijd/moeite zal kosten, omdat ik het interessant vind. Dus dan kan ik er best een ander vak naast volgen. Inschrijven moet ook kunnen als je niet recht hebt op de ec, toch?
pi_78555749
Ha, grappig. Dan hebben wij nog 2x samen tentamen gehad.

Kan me wel voorstellen dat je Wittgenstein leuk vond. Dat was het meest filosofische van de hele course. Maar ik vond de Tractatus echt niet tof. (Uiteindelijk wel die take-home gehaald met een. 8,8 )

Paul Dekker is trouwens laaaaaaaaaaaaaaaangdradig. Heb hem nu voor een ander vak..
[/quote]

Paul Dekker is inderdaad soms wat langdradig, hij heeft in het laatste werkcollege over Wittgenstein nog eens de hele tractatus er doorheen gejaagd...
Qu'ils mangent de la brioche
pi_78555828
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:39 schreef Kardash het volgende:
Bonjour,

Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor de UvA en nu staat er:
[..]


[..]

Sta ik nu wel of niet ingeschreven?

Want als dat niet voor Mei gebeurt, kom ik niet in aanmerking voor de Kameractie.
Don't worry, de UvA is een administratieve chaos. Volgens mij moet je gewoon nog je collegegeld betalen en je diploma moet nog bijgevoegd worden, daarom kan nog niet alles voltooid zijn. Misschien is het handig als je het secretariaat even belt dan kunnen ze zo de status van je inschrijving doorgeven.
Qu'ils mangent de la brioche
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:57:50 #261
51286 w00h00
Digital man!
pi_78985882
Heeft er hier iemand ervaring met de studie Arbeidsrecht op de UvA?
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:48:00 #262
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78994729
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:27 schreef Marie-Antoinette het volgende:

[..]

Don't worry, de UvA is een administratieve chaos. Volgens mij moet je gewoon nog je collegegeld betalen en je diploma moet nog bijgevoegd worden, daarom kan nog niet alles voltooid zijn. Misschien is het handig als je het secretariaat even belt dan kunnen ze zo de status van je inschrijving doorgeven.
Maar m'n diploma heb ik pas in juli ofzo;p. ... ik ga maar's bellen inderdaad, danku!

Trouwens, kent iemand enkele 'beroemde' (gast)-hoogleraren op de rechtenfaculteit? Een tijdje was Spong er een gastdocent dacht ik?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:23:06 #263
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79077616
Wordt er op de UvA rekening met je gehouden als je verschillende trajecten tegelijk wilt volgen in 1 master? Dus zodat je niet 2 tentamens op hetzelfde moment hebt etc .
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:24:04 #264
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79077652
Kun je vergeten. Het is de UvA, mijn vriend.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:28:26 #265
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79077854
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:24 schreef Omnifacer het volgende:
Kun je vergeten. Het is de UvA, mijn vriend.
?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:32:17 #266
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79078059
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:28 schreef Kardash het volgende:

[..]

?
De UvA doet niet aan slim organiseren. Als je pech hebt heb je twee tentamens van dezelfde opleiding en hetzelfde jaar op 1 dag
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:37:38 #267
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79078293
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:32 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

De UvA doet niet aan slim organiseren. Als je pech hebt heb je twee tentamens van dezelfde opleiding en hetzelfde jaar op 1 dag
Dat vindt ik niet erg - maar het is hoop ik wel zo dat ik ze niet tegelijkertijd heb? Zo slim organiseren ze net nog wel hoop ik?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_79078632
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:37 schreef Kardash het volgende:

[..]

Dat vindt ik niet erg - maar het is hoop ik wel zo dat ik ze niet tegelijkertijd heb? Zo slim organiseren ze net nog wel hoop ik?
De UvA kennende krijgen ze zelfs dat nog voor elkaar
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:54:46 #269
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79079061
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:37 schreef Kardash het volgende:

[..]

Dat vindt ik niet erg - maar het is hoop ik wel zo dat ik ze niet tegelijkertijd heb? Zo slim organiseren ze net nog wel hoop ik?
Als je gelukt hebt
pi_79079968
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:37 schreef Kardash het volgende:

[..]

Dat vindt ik niet erg - maar het is hoop ik wel zo dat ik ze niet tegelijkertijd heb? Zo slim organiseren ze net nog wel hoop ik?
Ze houden er geen rekening mee maar naar mijn ervaring valt er meestal wel iets te regelen in zo'n geval. Een extra hertentamen kans misschien.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_79090925
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

De UvA kennende krijgen ze zelfs dat nog voor elkaar
Zeker, ik heb dat al een keer gehad En nee, ik kreeg geen extra kans.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79091211
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zeker, ik heb dat al een keer gehad En nee, ik kreeg geen extra kans.
Serieus? Wat flauw zeg.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_79352629
Even de meest kansloze vraag stellen:
Waar kan ik me inschrijven voor tentamen voor een logica vak (Strategic games). De docent wist het zelf niet "want hijs geen student". Ik heb gekeken op studieweb.uva.nl en dergelijk, maar daar krijg ik alleen lege lijsten als ik informatiawetenschappen enzo kies. Op science.uva.nl vind ik ook niet iets dergelijks.

Alvast bedankt
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:01:39 #274
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79352724
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:59 schreef koffiegast het volgende:
Even de meest kansloze vraag stellen:
Waar kan ik me inschrijven voor tentamen voor een logica vak (Strategic games). De docent wist het zelf niet "want hijs geen student". Ik heb gekeken op studieweb.uva.nl en dergelijk, maar daar krijg ik alleen lege lijsten als ik informatiawetenschappen enzo kies. Op science.uva.nl vind ik ook niet iets dergelijks.

Alvast bedankt
Tentamens worden vaak niet apart ingeschreven. Als je je inschrijft voor het vak is het voldoende.
pi_79356119
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef Horloge het volgende:

[..]

Tentamens worden vaak niet apart ingeschreven. Als je je inschrijft voor het vak is het voldoende.
Mmh zoiets vaags kan ik me herinneren, maja ik hoop maar dat het zo is, grappig genoeg duur het tentamen maar een uur.

Bedankt
  zondag 21 maart 2010 @ 16:12:25 #276
283293 John_Q
incognito
pi_79408306
Misschien niet precies de juiste plek om dit te vragen maar ik het probeer het maar:
Is de opleiding 'Economie en bedrijfskunde' aan de UvA hetzelfde als de opleiding 'Economie en bedrijfseconomie' aan de VU?

Economie en bedrijfseconomie kende ik wel, die vind je bijvoorbeeld ook op de EUR en andere universiteiten. Economie en bedrijfskunde had ik nog nooit van gehoord.

Iemand die dus weet of dit exact dezelfde studies zijn of niet?
Kudo's.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:34:22 #277
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79462954
Btw,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 minors te volgen?

Wat ben ik toch een nurd
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  maandag 22 maart 2010 @ 21:54:53 #278
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79467772
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:34 schreef Kardash het volgende:
Btw,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 minors te volgen?

Wat ben ik toch een nurd
Ja, ze kunnen je niet weigeren ofzo. Tenzij je niet aan de ingangseisen van de vakken voldoet.
pi_79477575
Zit er eigenlijk een limiet aan het printen?
pi_79739535
Iemand hier die de master televisiewetenschappen doet?
pi_79875287
Ik heb vandaag bij het Turfdraagsterpad9 een opdracht ingeleverd bij een brievenbus met 'Alleen kranten t.a.v. Mediastudies' omdat het hek gesloten was (wel voor de deadline). Weet iemand of deze nog op tijd aankomt?
pi_79875339
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 06:31 schreef Hanneke12345 het volgende:
Zit er eigenlijk een limiet aan het printen?
500 Pagina's per maand.
pi_79890908
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:25 schreef Diabox het volgende:

[..]

500 Pagina's per maand.
Echt? Bij mijn faculteit is het gewoon tot zover je centjes reiken. Of is het gratis bij jullie?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:40:40 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79890922
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Sehaninne het volgende:
Ik heb vandaag bij het Turfdraagsterpad9 een opdracht ingeleverd bij een brievenbus met 'Alleen kranten t.a.v. Mediastudies' omdat het hek gesloten was (wel voor de deadline). Weet iemand of deze nog op tijd aankomt?


Mail je docent effe ipv hier te posten
pi_79892551
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:40 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Echt? Bij mijn faculteit is het gewoon tot zover je centjes reiken. Of is het gratis bij jullie?
Op die manier ook onbeperkt zover je centjes reiken, maar je krijgt dus 500 printjes per maand cadeau, en nee dit kan je niet opsparen.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 09:59:55 #286
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_79894994
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 02:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

Op die manier ook onbeperkt zover je centjes reiken, maar je krijgt dus 500 printjes per maand cadeau, en nee dit kan je niet opsparen.
Niet bij iedere faculteit. FNWI heeft het sowieso wel (maar ik zou niet weten wat de max daar is), maar een filosofie student die ik ken (ook UvA) moet alles betalen, vanaf de eerste pagina.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:37:44 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79895686
Ik betaal mijn prints ook gewoon allemaal uit eigen zak bij mijn faculteit. 500 gratis x printen per maand zou best wel chill zijn geweest.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79895919
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:12 schreef John_Q het volgende:
Misschien niet precies de juiste plek om dit te vragen maar ik het probeer het maar:
Is de opleiding 'Economie en bedrijfskunde' aan de UvA hetzelfde als de opleiding 'Economie en bedrijfseconomie' aan de VU?

Economie en bedrijfseconomie kende ik wel, die vind je bijvoorbeeld ook op de EUR en andere universiteiten. Economie en bedrijfskunde had ik nog nooit van gehoord.

Iemand die dus weet of dit exact dezelfde studies zijn of niet?
Ik studeer zelf economie en bedrijfskunde aan de UvA. Het is niet precies hetzelfde want je krijgt aan de UvA een breder eerste jaar waarin je economie en bedrijfseconomie krijgt (net zoals op de VU) maar ook 1 vak fiscale economie en 2 vakken bedrijfskunde. In het twee jaar kies je vervolgens een richting van deze vier. Dus als je iets met economie wil studeren maar nog niet precies weet wat valt de opleiding economie en bedrijfskunde wel aan te bevelen omdat je dan een goede indruk krijgt van alle richtingen.
pi_79901111
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:59 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Niet bij iedere faculteit. FNWI heeft het sowieso wel (maar ik zou niet weten wat de max daar is), maar een filosofie student die ik ken (ook UvA) moet alles betalen, vanaf de eerste pagina.
Klopt, ik heb het ook over FNWI, was namelijk oorspronkelijk als reactie bedoeld op Hanneke12345 en die studeert volgens mij wiskunde.
pi_79907543
Klopt. Maar zit dat dan niet gewoon op een scienceaccount, wat volgens mij iedereen op 't Roetereiland moet hebben?
pi_79907766
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:28 schreef Hanneke12345 het volgende:
Klopt. Maar zit dat dan niet gewoon op een scienceaccount, wat volgens mij iedereen op 't Roetereiland moet hebben?
Niet iedereen op het Roeterseiland heeft een science account, alleen opleidingen die vallen onder de FNWI.
Ik kon geeneens inloggen met mijn science account op een computer in gebouw A.

En ja het aantal printjes is gelinkt aan je science account.

Overigens kan je onbeperkt printjes maken als je Ubuntu (of een andere linux distro) hebt geinstalleerd op je laptop.
pi_79909653
Oh, ik dacht dat je overal om in te loggen een scienceaccount nodig had. Maar ik kan neem ik aan als ik met m'n gewone uva-codes inlog nog altijd printen in de bibliotheek bij B, toch?

Ik ben niet eens nerd genoeg om een laptop mee te nemen, laat staan om Ubuntu er op te zetten.
pi_79915190
Er is trouwens wel een manier om gratis te printen, maar daar moet je je voor aanmelden. Ik heb de voorwaarden ook niet helemaal doorgelezen maar heb het idee dat privacy niet zo hoog in het vaandel staat. Ook wordt er dan reclame op je prints gezet, dus voor inleveren is het niet zo geschikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:33:47 #294
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79915439
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:26 schreef Sinceria het volgende:
Ook wordt er dan reclame op je prints gezet, dus voor inleveren is het niet zo geschikt.
Als je iets marketing-gerelateerds studeert misschien juist wel, je laat immers zien dat je wetenschappelijke theorie en praktijk goed kunt samenbrengen .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 00:16:10 #295
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_79920818
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:36 schreef Hanneke12345 het volgende:
Oh, ik dacht dat je overal om in te loggen een scienceaccount nodig had. Maar ik kan neem ik aan als ik met m'n gewone uva-codes inlog nog altijd printen in de bibliotheek bij B, toch?

Ik ben niet eens nerd genoeg om een laptop mee te nemen, laat staan om Ubuntu er op te zetten.
Bieb bij B moet je volgens mij juist inloggen met een Science account (met naam), inloggen met studentnummer werkt daar niet. Arme studenten die iets moesten opzoeken op internet en dat daar dachten te doen, maar niet in konden loggen omdat ze niet van het FNWI waren . Maar daar hebben ze de 'snel'computers gelukkig voor.

@Diabox: met ubuntu kan je wel draadloos printen of mis ik iets? Ik zoek nog steeds een manier om vanaf mijn laptop te printen, moet nu heen en weer rennen met usb sticks en/of mailen naar hotmail en hopen dat er een pc vrij is, wat meestal niet zo is als ik wil printen.
pi_79931132
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:16 schreef Chemiu het volgende:
@Diabox: met ubuntu kan je wel draadloos printen of mis ik iets? Ik zoek nog steeds een manier om vanaf mijn laptop te printen, moet nu heen en weer rennen met usb sticks en/of mailen naar hotmail en hopen dat er een pc vrij is, wat meestal niet zo is als ik wil printen.
Jep, met Ubuntu kan je draadloos printen. Weet alleen niet meer de stappen etc. uit m'n hoofd die je moest doen. Op Windows heb ik het overigens nog niet aan de praat gekregen.
pi_79931519
Hmm is dat een soort loophole ofzo? Lijkt me wel de moeite aangezien ik toch wel iedere week een paar honderd pagina's aan artikelen loop te printen.
  maandag 5 april 2010 @ 17:41:50 #298
164755 Mss
kutHOEr
pi_79972633
Mensen echt een hele stomme vraag. Ik kan totaal niet overweg met artikelen zoeken. Nu heb ik dat voor een werkgroep nodig morgen (lang verhaal).

Maar kan iemand me uitleggen HOE ik dit artikel ga vinden:

David Painter, “A Partial History of the Cold War,” Geir Lundestad, “The Cold War According to John Gaddis,” Cold War History Vol. 6/No. 4 (2006), 527-542.

Zoeken op de titel levert namelijk niks op
Aids.
  maandag 5 april 2010 @ 18:57:57 #299
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79975288
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:41 schreef Mss het volgende:
Mensen echt een hele stomme vraag. Ik kan totaal niet overweg met artikelen zoeken. Nu heb ik dat voor een werkgroep nodig morgen (lang verhaal).

Maar kan iemand me uitleggen HOE ik dit artikel ga vinden:

David Painter, “A Partial History of the Cold War,” Geir Lundestad, “The Cold War According to John Gaddis,” Cold War History Vol. 6/No. 4 (2006), 527-542.

Zoeken op de titel levert namelijk niks op
't Is bij mij gewoon de eerste hit in Google.
pi_79975398
Thuis inloggen met UvA-vpn, naar de digitale bibliotheek van de UvA gaan, daar de juiste zoektermen invullen, en dan hoort ie eruit te poepen als het er tenminste instaat. JSTOR (ook met UvA-vpn) is ook een goede bron, evenals Google Books.
  maandag 5 april 2010 @ 19:09:22 #301
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79975651
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef Syr het volgende:
Thuis inloggen met UvA-vpn, naar de digitale bibliotheek van de UvA gaan, daar de juiste zoektermen invullen, en dan hoort ie eruit te poepen als het er tenminste instaat. JSTOR (ook met UvA-vpn) is ook een goede bron, evenals Google Books.
Ik zoek eigenlijk altijd via Google, net zo makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')