abonnement Unibet Coolblue
pi_71458063
Zonder de Arsenal-supporters te willen beledigen: wat is er aan de hand? Schulden die weg gewerkt moeten worden ofzo? Arsenal lijkt echt af te zakken naar de subtop in Engeland.
-
pi_71458091
Rosicky

Onze eigen glasvezel.
pi_71458706
Ik mag toch hopen dat Rosicky gaat vlammen dit seizoen... !!
quote:
If I Spend, I'll Do It The Right Way

Arsène Wenger knows he must spend his money “in the right way” if he decides to strengthen his squad before the transfer window closes.

The Arsenal manager has funds available and the sale of two major players would suggest he needs to go into the market.

However the Frenchman is not so sure. After the 1-0 win at Hannover he cautioned against knee-jerk reactions and revealed he was not close to bringing in a new name.

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”
Deja vu all over again...
pi_71458733
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:09 schreef Ritmo het volgende:
Zonder de Arsenal-supporters te willen beledigen: wat is er aan de hand? Schulden die weg gewerkt moeten worden ofzo? Arsenal lijkt echt af te zakken naar de subtop in Engeland.
Het verschill is dat Arsenal niet in Russisch/Arabisch/Amerikaanse handen is gevallen hierdoor hebben zij een minder grote transferbudget dan de andere clubs waardoor het lijkt dat Arsenal vrij arm is. Ze hebben nu ongever 50miljoen vrij gemaakt met het vertrek van Adebayor, Touré en Eboué(die naar aller waarschijnljkheid weg gaat). 20miljoen naar Huntelaar, 20miljoen voor verdedigend mid en dan nog 10miljoen voor een leuke verdediger. Plus ze hadden nog 13miljoen voordat ze spelers gingen verkopen. Maar Wenger zal wel weer 200k voor een verdediger uitgeven en vervolgens om hem na 7 jaar voor 20miljoen te gaan verkopen.
pi_71458787
Ah ok, dus er gaat nog wel flink wat geinvesteerd worden? Wegner is altijd (goed) aan het bouwen maar oogst eigenlijk te weinig.
-
pi_71459092
De Premier League is sinds een jaar of 5/6 een stuk competatiever geworden, en het lijkt of Arsenal daar niet in meekan. Althans niet genoeg. En dan heb ik het niet alleen over de spendeerkracht, maar ook over de capaciteit om je beste spelers te kunnen behouden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_71459187
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef mcyodogg het volgende:
en het lijkt of Arsenal daar niet in meekan. Althans niet genoeg. En dan heb ik het niet alleen over de spendeerkracht, maar ook over de capaciteit om je beste spelers te kunnen behouden.
Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.
pi_71459247
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef mcyodogg het volgende:
De Premier League is sinds een jaar of 5/6 een stuk competatiever geworden, en het lijkt of Arsenal daar niet in meekan. Althans niet genoeg. En dan heb ik het niet alleen over de spendeerkracht, maar ook over de capaciteit om je beste spelers te kunnen behouden.
Spelers behouden heeft met spenderen te maken.
pi_71459324
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:42 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.
Het is duidelijk ook transferpolitiek. Maar je gaat me niet vertellen dat Arsenal meekan met de vele tientallen miljoenen die in het verleden door Chelsea werd uitgegeven, en tegenwoordig meer door Liverpool, United en City.

Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij drukken de kosten van het stadion ook nog altijd op de begroting. En als je over de lange termijn bekijkt, geeft Arsenal ongeveer evenveel uit als het binnenkrijgt aan transfers.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_71459370
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Spelers behouden heeft met spenderen te maken.
Hoeft niet per se. Soms is het een kwestie van een speler aan zijn contract houden en over te halen waarom het goed is voor zijn sportieve carriere om bij Arsenal te blijven.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_71459378
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:48 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Hoeft niet per se. Soms is het een kwestie van een speler aan zijn contract houden en over te halen waarom het goed is voor zijn sportieve carriere om bij Arsenal te blijven.
Maar als je hem 10 miljoen per jaar kan bieden dan heeft ie wel wat meer reden om te blijven. Tuurlijk is het niet 100% de reden om spelers te behouden maar wel een belangrijke.
pi_71459525
Volgens mij wil Wenger wel geld uitgeven, maar is het er simpelweg niet. Een gedeelte van de transfersom van bijv. Adebayor wordt, denk ik, ook gebruikt om schulden af te betalen. Iets wat een kwalijke zaak is, wat dan krijg je er altijd een mindere vervanging voor.

Wenger had, in de periode dat hij misschien naar R. madrid zou gaan, gezegd dat hij er niks op tegen heeft om flink geld uit te geven, maar dat kan bij Arsenal gewoon niet.
pi_71459586
Is toch erg zonde, want na Chelsea komt Manchester City er straks aan. Zie toch liever Arsenal met ManU en L'pool om de titel strijden.
-
pi_71459821
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:
Is toch erg zonde, want na Chelsea komt Manchester City er straks aan. Zie toch liever Arsenal met ManU en L'pool om de titel strijden.
Arsenal moet zichzelf afvragen wat het beste is, je ziel aan een Arabier of wat dan ook verkopen of het op je eigen benen zien te redden en dan misschien geen kampioen worden, maar wel je eigen identiteit waarborgen. Ik kies in ieder geval voor het laatste.

Het enige waar ik niet tegen zou zijn als een echte Arsenal-supporter Arsenal zou overnemen. Geen Arabier die een speeltje wil.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_71461433
Man city moet nog heel wat beter worden om een echt goed team te worden. Ze hebben dan wel een aantal sterspelers, maar dat maakt nog geen team. Een echt team is meer dan de som van de individuen.

Edit: Blijkbaar was het al duidelijk sinds januari dat Toure naar man city zou gaan. Daarom heeft Wenger waarschijnlijk ook snel een nieuwe centre back gekocht.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:26:44 #166
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_71462109
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij drukken de kosten van het stadion ook nog altijd op de begroting.
Absoluut! Dit is de oorzaak van de grote schuldenlast (hoewel het nog altijd peanuts is vergeleken met andere grote clubs), en die schuldenlast is op zijn beurt dé reden van de extreem voorzichtige transfer- en salarispolitiek van Arsenal. Pas in 2030 zal de schuld volledig afbetaald zijn en kan het stadion gewoon Ashburton Grove gaan heten.

En in de tussentijd moet er voorzichtig gemanoeuvreerd worden binnen de breedte van de beschikbare financiën. Dat betekent relatief kleine investeringen, jonge spelers die later met winst doorverkocht kunnen worden, een zeer strikte salarisstructuur, belangrijke spelers bij financieel interessante biedingen verkopen (Touré kostte ooit ongeveer £250.000, om nog maar te zwijgen van de deals rondom Anelka). Doe je dit niet, dan loop je het risico dat je zó veel schuld oploopt dat de club overgeleverd is aan oliebaronnen. Of je eindigt als Leeds.

Nou, dan heb ik liever de komende 20 jaar elk jaar CL voetbal met af en toe een uitschieter...
pi_71462961
Hleb wijzigt zijn stedentripje.
pi_71464239
quote:
Forget what the tabloids and other newspapers will have you believe.

They picked on what came out of Arsenal with regard to Tomas Rosicky’s “minor problem”, married it with his absence from all the friendlies after Barnet and came out with their usual negative headlines about him suffering a relapse…

The player on his official website has announced that not only is he fit but that Arsene Wenger has already told him (and Gael Clichy) that they will play in the Emirates Cup!

"I thought that I would spend more time on the pitch (against Barnet) and then the two matches that followed I had to watch from the stands"

“I was also ready for Wednesday's match in Hanover, but the coach decided that I, as well as Gaël Clichy will get a chance to play at the weekend in the Emirates Cup tournament” he said.

He also indicated that the reason for his absence may have been connected with the heavy training schedule in Austria which may have affected him more than others due to his 18 month absence.

"There is a difference when one has an eighteen-month break from football, even if he is healthy. We had intensive training, a few games then more exercises. I hurt all over. For four days I could not really run. We were so tired that we did not have the mood for any fun”

But I am fit, which is the most important thing now."
pi_71471723
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:02 schreef PiraatPiet het volgende:

[..]

Het enige waar ik niet tegen zou zijn als een echte Arsenal-supporter Arsenal zou overnemen. Geen Arabier die een speeltje wil.
Waar zat je aan te denken? Dat iemand van deze lijst wel even wat geld in Arsenal zou stoppen?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_71472211
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:42 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.
Dan zou het zo zijn dat ze wel mee kunnen, maar niet willen, wat nog veel erger is.

Het zal wel een beetje van beide zijn. Door de recessie schijnt dat project wat ze hebben lopen met Highbury niet zo denderend te gaan en er zijn natuurlijk nog de schulden van de bouw van het stadion. Aan de andere kant komen ook meerdere malen berichten in de pers van verschillende personen bij Arsenal die aangeven dat er wel geld beschikbaar is. En Wenger blijft telkens hetzelfde praatje houden als er iemand vertrekt. Nog afgezien van het beschikbare budget overschat Wenger zijn eigen selectie

Komend jaar wordt wel cruciaal voor Arsenal. Komt er niks meer bij dan is de kans dat ze geen 4e worden serieus aanwezig. En zonder CL zijn Van Persie en Fabregas meteen weg
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_71478188
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Dan zou het zo zijn dat ze wel mee kunnen, maar niet willen, wat nog veel erger is.

Het zal wel een beetje van beide zijn. Door de recessie schijnt dat project wat ze hebben lopen met Highbury niet zo denderend te gaan en er zijn natuurlijk nog de schulden van de bouw van het stadion. Aan de andere kant komen ook meerdere malen berichten in de pers van verschillende personen bij Arsenal die aangeven dat er wel geld beschikbaar is. En Wenger blijft telkens hetzelfde praatje houden als er iemand vertrekt. Nog afgezien van het beschikbare budget overschat Wenger zijn eigen selectie

Komend jaar wordt wel cruciaal voor Arsenal. Komt er niks meer bij dan is de kans dat ze geen 4e worden serieus aanwezig. En zonder CL zijn Van Persie en Fabregas meteen weg
Ik ben bang dat als komend jaar niks wordt dat de club verkocht zal worden want volgens mij mochten de aandeelhouders na een bepaald datum hun aandelen gaan verkopen.
Aan de andere kant je geeft Fabregas en Van Persie een dikke pay cheque en ze verlengen hun contract gelijk met 5jaar plus dat er vele spelers komen.
Volgens mij was Arsenal beter af door op Highbury te blijven en het uitbouwen voor zover het kon. Dan had je minder geld problemen gehad want nu zitten ze opgescheept met Ashburton Grove en de Highbury project dat drukt dus 2x mee op de begroting.
pi_71480646
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Waar zat je aan te denken? Dat iemand van deze lijst wel even wat geld in Arsenal zou stoppen?
Nee ik zou niemand weten, maar als Arsenal ooit overgenomen zou moeten worden, wil ik het wel dat het gebeurt met iemand die feeling heeft met de club en dus geen rijkaard die het als speeltje wil hebben omdat Arsenal toevallig in de Premier League speelt. Dat bedoelde ik er mee.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_71481911
Vandaag wel transfergeruchten dat Wenger De Rossi wilt halen. Zou zo'n 30m pond moeten kosten.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:58:03 #174
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_71482427
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:35 schreef Banaanensuiker het volgende:
Vandaag wel transfergeruchten dat Wenger De Rossi wilt halen. Zou zo'n 30m pond moeten kosten.
Dat is een belachelijke prijs.
pi_71483198
Koop asjeblieft gewoon Huntelaar, ga Arsenal dit seizoen veel bekijken @ Sport 1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')