abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 1 februari 2000 @ 16:36:00 #1
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_245057
Vandaag heb ik ergens (volgens mij op de teletext van de regionale Groningse TV-zender) gelezen dat Willem zaterdag z'n kookboek zal signeren.

Er staan allemaal 'leuke' feitjes over het BB-huis en zijn bewoners in en de recepten die Willem daarin maakte. Ook kan je bijvoorbeeld het favoriete gerecht van Bart lezen.

Als jullie me zaterdag zoeken, dan ben ik ergens in Leek/Tolbert in een boekhandel te vinden om mijn nieuwe kookboek te laten signeren. Daarna sta ik in de keuken. Vol spanning af te wachten wat ik van Bart's favoriete kostje zal vinden. (ik hoop niet dat het bezorgde pizza zal zijn, want koken is best leuk).

Dat heeft die Willem trouwens knap snel gedaan. Ik ben benieuwd of hij uberhaupt wel een woord zelf heeft geschreven of dat dit gewoon uit de Veronica molen komt gerold.

  dinsdag 1 februari 2000 @ 16:50:00 #2
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_245058
Leuk hè, zo'n BB kookboek. Als je het favoriete kostje van Bart hebt gevonden, post het dan even ajb... ben ook wel benieuwd.

Wat betreft je laatste vraag... Ik heb Willem in ieder geval al een paar keer horen beweren dat hij alle recepten tijdens zijn verblijf in het BB huis al had opgeschreven. Ze mochten toch een half uurtje of zo schrijven? Die tijd heeft hij hiervoor gebruikt - de slimmerd! Ik denk dus niet dat de recepten heb kant en klaar zijn aangeleverd. Wel is het natuurlijk erg goed mogelijk dat de DBK medewerkers de bewoners al een paar ideetjes hebben gegeven over hoe ze uit BB nog een slaatje konden slaan (in Willems geval wel heel letterlijk 'slaatje' as in salad - hahahah wat heeft w.o.r. toch een heerlijk gevoel voor humor - NOT)

* w.o.r. gaat snel weer terug naar eenzame opsluiting - beter voor de andere fokkers.

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 01 Februari 2000).]

  woensdag 2 februari 2000 @ 23:55:00 #3
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_245059
Denk nou toch es een keer zelf na........
  donderdag 3 februari 2000 @ 16:29:00 #4
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_245060
Willem signeert nu!!! (=donderdag 3-2, v.a. 16.00) z'n boek in de FreeRecondShop in Groningen Centrum.

RENNEN!!!!

pi_245061
quote:
op 02-03-2000 om 04:29 PM schreef Amoebe het volgende:

RENNEN!!!!


Naar Groningen?? Uhhhhhmmmmm......

  donderdag 3 februari 2000 @ 17:07:00 #6
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_245062
Naar Groningen? Nee juist weg!!!
Ruim baan, ik moet even heel erg snel Groningen ontvluchten!!! Willem schijnt aan de Herestraat boeken te signeren!! De bus nemen naar het station kan dus niet want die komen allemaal langs de FreeRecordShop!!! Help help help wat moet ik doen?
  donderdag 3 februari 2000 @ 17:13:00 #7
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_245063
Ik blijf maar even gezellig op het trouwfeestje. Hoewel, dit is misschien wel mijn kans om Willem eens van dichtbij te zien...
pi_245064
quote:
op 02-03-2000 om 05:13 PM schreef Twinny Sister het volgende:
Hoewel, dit is misschien wel mijn kans om Willem eens van dichtbij te zien...

No offence, maarruh....
Wil je dat echt?

pi_245065
Hier een overheerlijk receptje van Willem, speciaal voor zijn BB-vrienden...

--------------------------------------------------------------------------------
Ingrediënten:

--------------------------------------------------------------------------------
1 kutkip van 1500 gram - 100 gram rauwe ham - 50 gram zure boter - 4 rotte tomaten - 3 geraspte matennaaiers - 1 voetje knoflook - 1 ui - 2 geblancheerde konijnenkeutels - azijn - zout - peper - 10 mg arsenicum - 3 slaaptabletten - 1 liter cola (mag ook light zijn)
--------------------------------------------------------------------------------
bereiding:

--------------------------------------------------------------------------------
Snij de kutkip in 8 stukken. Maak de tomaten concassée (mooi woord voor plat). Schil ui en een gedeelte van de konijnenkeutels en hak ze fijn. Leg de geraspte matennaaiers onder de gril totdat het vel zwart wordt en ze hard gillen. Houd ze dan onder de koude kraan en pel ze. Snij ze doormidden, haal er de pitjes uit en snij ze in juliënne (vierendelen). Smelt de boter in een pan, geef zout en peper over de kutkip, en als de boter heet is, sauteer dan de stukken kutkip in de boter zwart aan alle kanten. Snij de ham in de brunoise (mooi woord voor toilet).Voeg ze bij de kutkip evenals de azijn, laat zwart sauteren, haal daarna alles uit de pan en gooi het op de grond. Doe in de braadboter de matennaaiers, laat deze tien minuten sauteren (gillen). Schil ondertussen de voet knoflook en hak hem fijn. Haal de matennaaiers van de grond en leg ze bij de kutkip. Doe dan de ui in de pan en laat die een zwarte kleur krijgen. Voeg dan de cola toe, de knoflook, de tabletten en het arsenicum, de tomaten en laat 10 minuten smoren. Pak dan de kutkip en ham van de grond en leg er dan de stukken kutkip in de pan, de ham en de matennaaiers, doe de deksel op de pan en laat nog 30 minuten sudderen. Leg de stukken kutkip dan in een smerige schaal, leg de rest van de konijnenkeutels er omheen en serveer.
Eet smakelijk!!!

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  donderdag 3 februari 2000 @ 21:08:00 #10
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_245066
  vrijdag 4 februari 2000 @ 10:58:00 #11
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_245067
Dat is zeker het gerecht wat Willem voor Ruud maakte
pi_245068
Hoi luitjes,

Toevallig heeft een vriend van mij gewerkt aan de lay-out van het kookboek van Willem. Ze kregen de bevestiging van de opdracht op donderdagavond (27-1)en ze hebben de volgende dag tot 's nachts doorgewerkt omdat het kookboek op zaterdag moest worden gedrukt. In ieder geval was er dus een persoon niet zo gelukkig met Willems kookboek.

Oops...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')