abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juli 2009 @ 21:37:01 #1
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71161580
Welkom bij de Mirena-topicreeks.

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Deel 4: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
Deel 5: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 5
Deel 6: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 6
Deel 7: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 7
Deel 8: [centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 8
Deel 9: [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 9
Deel 10: [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen- deel 10

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.

Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.

De alsmaar groter wordende lijst met Fok!sters die een Mirena hebben:

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
KinKin
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
tuxepux
Twinky
Viking84
Wynter
XcUZ_Me
ZwarteMagika

[ Bericht 0% gewijzigd door Tally op 20-07-2009 21:47:50 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 20 juli 2009 @ 21:46:24 #2
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71161857
Met meteen de vraag die ik wilde stellen. Nog even voortbordurend op mijn opmerking over het niet meer voelen van de draadjes. Ik heb ook sinds een paar dagen krampen en veel witte vloed. Ik ben net ongesteld geweest, dus dat is het niet. En dit voelt anders dan een eisprong. Dit is een opvallende en zeurende pijn. Ik had eigenlijk besloten om niet te laten checken omdat de draadjes er vaak idd omheen wikkelen.
Maar nu heb ik zoiets van: ik voel de draadjes niet na ze 2,5 jaar wél te hebben gevoeld én ik heb krampen. Morgen even bellen met de ha.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 juli 2009 @ 21:48:42 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71161920
Ik kan binnenkort ook in het rijtje. Ik krijg een Mirena, vooral vanwege de overgang waarin ik sinds een tijdje zit en natuurlijk ook omdat ik ondanks dat nog steeds zwanger zou kunnen worden. In overleg met de gyn krijg ik volgende maand dus ook een Mirena.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:16:04 #4
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_71167100
PV idd even bellen kan nooit kwaad, hij zit er ook al een tijdje in dus een check is altijd fijn

rewimo, succes!

Ik had vandaag mn laatste check, de vaginale echo. Spiraal zat perfect. Er zit alleen wel een knoepert van een cyste (3cm) in mn linker eierstok... Kan geen kwaad en kan vanzelf minder worden. Maar het kan ook ontzettend pijn gaan doen en dan moet ik met spoed naar t ziekenhuis... Nouja ik hoop dat hij gewoon lekker gaat krimpen komende weken. Helaas is vriendje op vakantie dus ik kan niet genieten van de rubberloze sex
of niet natuurlijk
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:44 #5
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71176882
Rewimo succes met zetten. Heb je al eens een Mirena gehad?

Leep, pff.... vervelend zeg. Ik hoop ook dat het gewoon weer krimpt en dat je er geen last van gaat krijgen.

Nou, het spiraaltje zit er nog. De draadjes zitten inderdaad op een andere plek. Kan komen door het gebruik van tampons. Voor de rest is er een kweekje afgenomen en moet ik morgen even een potje inleveren. Om de buikpijn, rugpijn, misselijkheid en draaierigheid te verklaren, denk ik. Het zag er nogal geïrriteerd uit daar beneden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:18:16 #6
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_71201347
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Rewimo succes met zetten. Heb je al eens een Mirena gehad?

Leep, pff.... vervelend zeg. Ik hoop ook dat het gewoon weer krimpt en dat je er geen last van gaat krijgen.

Nou, het spiraaltje zit er nog. De draadjes zitten inderdaad op een andere plek. Kan komen door het gebruik van tampons. Voor de rest is er een kweekje afgenomen en moet ik morgen even een potje inleveren. Om de buikpijn, rugpijn, misselijkheid en draaierigheid te verklaren, denk ik. Het zag er nogal geïrriteerd uit daar beneden.
wat een gedoen zeg.
Ben wel wat ongerust over de cyste. Ik ga in Augustus namelijk een maand lang rondreizen in de balkan en zie het niet echt zitten om daar met spoed in een ziekenhuis te belanden
of niet natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 juli 2009 @ 08:50:14 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71204866
Wat een ellende hebben jullie zeg, sterkte ermee!

Nee, ik heb nog nooit een Mirena gehad. Ik gebruik momenteel de nuvaring. De Mirena schijnt het goed te doen tegen overgangsklachten. En daarbij heb ik nog altijd kans om zwanger te worden en dat moesten we maar niet meer doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:53:29 #8
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71209409
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Wat een ellende hebben jullie zeg, sterkte ermee!

Nee, ik heb nog nooit een Mirena gehad. Ik gebruik momenteel de nuvaring. De Mirena schijnt het goed te doen tegen overgangsklachten. En daarbij heb ik nog altijd kans om zwanger te worden en dat moesten we maar niet meer doen
Achja, zo erg is het niet hoor. Het is bijna altijd zo dat als je op internet zoekt, je de "horrorverhalen" leest. Dus bij deze nogmaals: ik ben best tevreden hoor.

Leep: ik hoop idd dat je gewoon met een gerust hart op vakantie kunt!!

Rewimo, ik hoop dat wat ze zeggen klopt en dat je straks minder last hebt van de overgang
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:11:25 #9
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71220782
Ik heb de mijne nu zo´n anderhalf jaar, maar hij gaat er na de zomer hoogstwaarschijnlijk uit.

Ik heb hemochromatose (chronische ijzerstapeling) en dat gaat niet zo lekker de laatste tijd. Voor mijn lichaam zou het dus beter zijn om toch weer regelmatig te gaan menstrueren, zodat ik elke maand wat bloed (en dus ijzer) loos.
Blij ben ik er helemaal niet mee, want ik ben hartstikke tevreden over de mirena! Nooit ongesteld, geen krampen, geen geklooi met rubbertjes... ideaal!
Wat ik nu als anti-conceptie ga gebruiken weet ik nog niet... De pil vond ik nooit zo'n succes omdat ik hele onregelmatige diensten heb op het werk en dat ding niet altijd op tijd inneem. Maar ja, daar zal de huisarts vast meer over kunnen vertellen. Hebben jullie nog suggesties?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 juli 2009 @ 17:13:33 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71220858
Misschien de nuvaring? Minder hormonen dan de pil en je hoeft er maar een keer in de drie weken aan te denken. Mij bevalt ie op zich prima.

www.nuvaring.nl

Er is ook een topicserie over hier ergens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:28:29 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71221381
ja, die heb ik inmiddels doorgelezen

ik zit echt enorm te twijfelen wat ik zal doen. prikpil, implanon, nuvaring, nog iets anders, geen idee
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:59:33 #12
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71255629
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:28 schreef Muck het volgende:
ja, die heb ik inmiddels doorgelezen

ik zit echt enorm te twijfelen wat ik zal doen. prikpil, implanon, nuvaring, nog iets anders, geen idee
Ik hoor veel positieve dingen over nuvaring. Weinig gehoord over implanon. Niet negatief of positief.. gewoon helemaal niks..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:52:44 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71257529
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik hoor veel positieve dingen over nuvaring. Weinig gehoord over implanon. Niet negatief of positief.. gewoon helemaal niks..
over implanon is inderdaad weinig te vinden. ik heb het topic hier doorgelezen, maar daar zijn ze er niet erg positief over, dus ik denk dat die al afvalt
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:45:18 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71271649
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:52 schreef Muck het volgende:

[..]

over implanon is inderdaad weinig te vinden. ik heb het topic hier doorgelezen, maar daar zijn ze er niet erg positief over, dus ik denk dat die al afvalt
En prikpil zou ik eigenlijk ook niet weten...
Maar wel rot dat je de Mirena moet lozen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 3 augustus 2009 @ 03:56:27 #15
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_71555612
Ik heb gelukkig weer een klein stukje touwtje gevoelt. Ik zit nu in Australie, dus een check is niet zo gemakkelijk (volgens mij kennen ze de mirena niet eens hier.... ) Maar het zit dus nog goed, pak van mn hart.
Verder gaat het ook perfect, geen bloeding meer gehad en de buikpijnen verdwijnen (niet te hard roepen...) ook langzamerhand met de noorderzon Ik heb em nu ruim een jaar (wat gaat dat hard!!!) en ik denk dat ie z'n 5 jaar lekker mag gaan uitzitten Pukkels worden minder (af en toe een explosie, maar vooruit) en haaruitval komt door de shampoo, dus komt ook goed
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 augustus 2009 @ 09:28:07 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71556854
Nuvaring bevalt mij op zich prima, Muck. Alleen krijg ik nu door de overgang last van spotting - voorheen had ik daar geen last van. En tijdens de stopweek nemen de overgangsklachten zó toe, dat ik dus in overleg met de gyn overstap op de mirena.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:54:48 #17
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71560210
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

En prikpil zou ik eigenlijk ook niet weten...
Maar wel rot dat je de Mirena moet lozen...
oh dat laatste las ik nu pas
ik baal er inderdaad ook stevig van
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:56:47 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71560257
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Nuvaring bevalt mij op zich prima, Muck. Alleen krijg ik nu door de overgang last van spotting - voorheen had ik daar geen last van. En tijdens de stopweek nemen de overgangsklachten zó toe, dat ik dus in overleg met de gyn overstap op de mirena.
ik ben gelukkig nog laaang niet in de overgang maar nuvaring klinkt op dit moment wel het meest aantrekkelijk denk ik...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_71945595
heeft iemand wel eens enorme stekende pijn gevoeld na de sex?

dit is nu de tweede keer dat het me overkomt sinds ik dat spiraaltje heb, na de sex echt urenlang een stekende pijn in/rond de baarmoeder dat je echt niet kunt lopen of rechtop zitten. zodra er iets tegenaanduwt (kleding, een hand, maar ook een volle blaas) is het helemaal niet te harde.

het begon gisteravond (na sex) en heb er nu nog last van! wel minder dan gisteravond, maar toen werd het ook wel even zwart voor de ogen van de pijn.


ik ga sowieso morgen wel mijn huisarts bellen, het nadeel is dat ik nu in brussel zit en niet in staat ben naar huis te rijden (kan niet eens goed zitten) ook vind ik het best wel zorgwekkend, maar ik weet dat er de vorige keer ook "niets" aan de hand was.

hoe komt het? en hoe kom ik er van af?

oh edit; ik ben soa-vrij getest, dus zoiets is het niet, ben behandeld voor een becteriele vaginosas, dus dat zal het ook niet zijn.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:05:28 #20
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_71945695
Ik meld me ook weer eens.

Vorige maand voor het eerst in 4 jaar weer (minimaal) ongesteld geweest. Zou de werking minder worden naarmate de vijf jaar vorderen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:57:39 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71974263
Vraagje:

Morgen wordt de Mirena geplaatst. Ik lees nogal verschillende ervaringen over het inbrengen. Is het verstandig om iemand mee te nemen en niet zelf naar huis te rijden naderhand? Ik moet ongeveer een half uur rijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:07:33 #22
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71974488
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Vraagje:

Morgen wordt de Mirena geplaatst. Ik lees nogal verschillende ervaringen over het inbrengen. Is het verstandig om iemand mee te nemen en niet zelf naar huis te rijden naderhand? Ik moet ongeveer een half uur rijden.
dat wisselt echt enorm...
Ik heb er persoonlijk amper last van gehad en ben naderhand zelf naar huis gefietst.
Okee, het zetten was niet echt lekker, een felle pijn, maar dat was ook zo weer over. Op een paar dagen 'prut' en een beetje krampjes heb ik nergens last van gehad gelukkig. Maar ik heb hier verhalen gehoord over het willen bijten van gyneacologen en huisartsen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:27:51 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71974995
Mja, ik denk dat ik voor alle zekerheid manlief maar inschakel, alleen moet zoon dan ook mee.

Scheelt het nog of je normaal veel last hebt van menstruatieklachten (ik niet dus)? Dus veel klachten, meer last van het inbrengen? Of kun je dat niet zo stellen? Ik roep maar wat hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:30:24 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71975037
Oja, ik lees iets over pijnstillers nemen vantevoren. Is dat aan te raden? Misschien wel handig inderdaad
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71975564
Hoi Rewimo,

het schijnt dat als je kinderen hebt gehad en laten zetten van een spiraaltje relatief minder pijnlijk is, maar ik zou voor de zekerheid echt zorgen dat iemand anders voor je rijdt, en van te voren ibuprofen innemen is ook geen overbodige luxe,

ik zelf vond het toch wel erg pijnlijk, ook erna en was blij dat mijn moeder mee was om te rijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:02:00 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71975863
Mja, kind is er door de nooduitgang uitgekomen Geen idee of dat dan nog iets uitmaakt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:32:15 #27
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71976609
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Mja, ik denk dat ik voor alle zekerheid manlief maar inschakel, alleen moet zoon dan ook mee.

Scheelt het nog of je normaal veel last hebt van menstruatieklachten (ik niet dus)? Dus veel klachten, meer last van het inbrengen? Of kun je dat niet zo stellen? Ik roep maar wat hoor
geen idee, ik heb/had ook nooit menstruatieklachten
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Oja, ik lees iets over pijnstillers nemen vantevoren. Is dat aan te raden? Misschien wel handig inderdaad
heb ik niet gedaan, maar het is misschien wel een goed idee
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:50 schreef cemeteryslut het volgende:
Hoi Rewimo,

het schijnt dat als je kinderen hebt gehad en laten zetten van een spiraaltje relatief minder pijnlijk is, maar ik zou voor de zekerheid echt zorgen dat iemand anders voor je rijdt, en van te voren ibuprofen innemen is ook geen overbodige luxe,

ik zelf vond het toch wel erg pijnlijk, ook erna en was blij dat mijn moeder mee was om te rijden.
ik begin me af te vragen of ik nou zo'n ontzettende bikkel ben
Ik was de dag erna alweer ramen aan het zemen
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:02 schreef Rewimo het volgende:
Mja, kind is er door de nooduitgang uitgekomen Geen idee of dat dan nog iets uitmaakt?
ik heb ook geen idee... ik ben 23 en heb geen kinders


samenvatting: aan mij heb je dus geen donder
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:35:15 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71976677
Maar toch bedankt!

Ik lees zoveel verschillende ervaringen dat ik het zekere maar voor het onzekere neem: man mee, ibuprofen erin en gaan!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:36:59 #29
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71976728
Je hebt groot gelijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:07:46 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71989008
Wat een gigadoos is dat trouwens En duur, gelukkig krijg ik het weer terug van de verzekering. Nou ja, over 5 jaar gezien valt het natuurlijk wel weer mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71991281
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Wat een gigadoos is dat trouwens En duur, gelukkig krijg ik het weer terug van de verzekering. Nou ja, over 5 jaar gezien valt het natuurlijk wel weer mee
haha ja de doos. dat is schrikken he

wanneer moet je? edit; morgen dus, las verkeerd.

gewoon zorgen dat je wat morele support hebt, en painkillers genoeg tijd van te voren ingenomen en dan kom je er wel.

de verhalen over pijn zijn heel verschillend, maar beter het zekere voor het onzekere idd.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:05:19 #32
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71993220
Die doos is echt angstaanjagend groot ja
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72015083
Hoe ging het, Rewimo?
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:02 schreef cemeteryslut het volgende:
heeft iemand wel eens enorme stekende pijn gevoeld na de sex?

dit is nu de tweede keer dat het me overkomt sinds ik dat spiraaltje heb, na de sex echt urenlang een stekende pijn in/rond de baarmoeder dat je echt niet kunt lopen of rechtop zitten. zodra er iets tegenaanduwt (kleding, een hand, maar ook een volle blaas) is het helemaal niet te harde.

het begon gisteravond (na sex) en heb er nu nog last van! wel minder dan gisteravond, maar toen werd het ook wel even zwart voor de ogen van de pijn.


ik ga sowieso morgen wel mijn huisarts bellen, het nadeel is dat ik nu in brussel zit en niet in staat ben naar huis te rijden (kan niet eens goed zitten) ook vind ik het best wel zorgwekkend, maar ik weet dat er de vorige keer ook "niets" aan de hand was.

hoe komt het? en hoe kom ik er van af?

oh edit; ik ben soa-vrij getest, dus zoiets is het niet, ben behandeld voor een becteriele vaginosas, dus dat zal het ook niet zijn.
Euhm, kan het zijn dat je darmen verstopt zijn? Want dat voel je ook wel tijdens en na de seks. Alles trekt dan samen enzo. Ik heb dat gehad en ik wijd het daaraan, iig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 augustus 2009 @ 17:47:36 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72015418
Ben ik weer. Het plaatsen zelf viel mee. Beetje vervelend gevoel en één keer een pijnlijke steek bij het inbrengen zelf (ze moest eerst meten en zo). Ding zat er meteen goed in en op de echo zag alles er goed uit. Wel wat bloed en zo maar ach.

Nu heb ik een soort krampgevoel, niet echt pijnlijk, alleen vervelend. Net nog maar een ibuprofen genomen en nu maar hopen dat het snel afzakt. Moet eind september terug voor controle.

Ik was wel blij dat ik niet zelf hoefde te rijden naderhand. Hobbels en bobbels in de weg waren zo ook al niet echt fijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72023674
goedzo
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:12:50 #36
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72027546
Ah, goed om te horen rewimo
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 07:21:36 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72030098
Vanmorgen nog steeds een beetje kramp af en toe, maar het valt me niet tegen. Ga gewoon werken, ik neem wel ibuprofen mee voor de zekerheid.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 11:44:22 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72034945
Nog steeds af en toe kramp, het houdt ook verband met hoe ik zit of beweeg geloof ik. Moet straks een eind rijden, dan neem ik van tevoren maar een ibuprofen, want dat viel toch een beetje tegen vanmorgen. Je zit zo in elkaar in de auto en lang in één houding. Maar verder gaat het goed moet ik zeggen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:47:58 #39
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72035039
Ben blij om te horen dat het goed gaat rewimo!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72053488
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe ging het, Rewimo?
[..]

Euhm, kan het zijn dat je darmen verstopt zijn? Want dat voel je ook wel tijdens en na de seks. Alles trekt dan samen enzo. Ik heb dat gehad en ik wijd het daaraan, iig.
heb het net laten checken bij de huisarts (na 4 dagen last gehad te hebben) had een gescheurde cyste, niet erg chill. de vloeistof die vrij kwam zit nu nog in mijn buikwand, wat zorgt voor krampen. (zou misschien bij jou ook kunnen zijn?)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:36:45 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72064092
Dat klinkt niet echt fijn, cs En wat nu?

Ik voel eigenlijk niks meer Da's wel goed denk ik. Toch? Vloei ook nauwelijks meer, inlegkruisje is ruim voldoende.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72066934
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat klinkt niet echt fijn, cs En wat nu?

Ik voel eigenlijk niks meer Da's wel goed denk ik. Toch? Vloei ook nauwelijks meer, inlegkruisje is ruim voldoende.
nu niks eigenlijk je loichaam moet die voeistof zelf verwerken en afvloeien, dus gewoon wachten. voel me niet meer zo beroerd als paar dagen terug maar nog wel een beetje bluh en bleh.

en ja, dat is goed :] ik had zelf wel de dag erna nog flinke krampen, maar daarna meer zo'n vaag ongesteldheids gevoel, hou er rekening mee dat je de eerste drie maanden wel last kan krijgen van menstruatie pijn, je lichaam moet flink wennen, maar fijn dat je je snel al weer beter voelt :]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:16 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72067456
Ik heb nooit menstruatiepijn, dus dat kan nog een hele ervaring worden

Nog een vraag trouwens: blijf je in principe in hetzelfde ritme qua menstruatie? Ik gebruikte de nuvaring, daarmee ben je natuurlijk heel regelmatig, maar dat was ik in de periode (lang geleden ) dat ik niks gebruikte ook. Ik hoop natuurlijk dat het snel helemaal ophoudt, die kans lijkt me aanwezig omdat ik al in de overgang ben.

Toen ik begin dit jaar de ring niet bij me had tijdens een korte vakantie, werd ik niet spontaan ongesteld. Daardoor ben ik er dus achtergekomen dat ik waarschijnlijk al in de overgang was - is inmiddels ook aangetoond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:50:53 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72087183
Vanochtend eens voorzichtig gevoeld en ik voel keurig twee minidraadjes Verder echt geen last meer, dat valt me alleszins mee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72087748
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:53 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

heb het net laten checken bij de huisarts (na 4 dagen last gehad te hebben) had een gescheurde cyste, niet erg chill. de vloeistof die vrij kwam zit nu nog in mijn buikwand, wat zorgt voor krampen. (zou misschien bij jou ook kunnen zijn?)
Hmmm... nou, dan is het nu waarschijnlijk over. Maar hoe kwam de huisarts daarachter dan? Want misschien heeft ze er bij mij wel naar gekeken, maar heeft ze niet gezegd waar ze naar zocht ofzo.. Dan had ik het misschien niet.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_72088587
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:46 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Hmmm... nou, dan is het nu waarschijnlijk over. Maar hoe kwam de huisarts daarachter dan? Want misschien heeft ze er bij mij wel naar gekeken, maar heeft ze niet gezegd waar ze naar zocht ofzo.. Dan had ik het misschien niet.
hmz, ik heb een bevriende gynacologo gebelt toen ik erg pijn had en verteld wat ik voelde en toen zei ze dat dus, ben twee dagen daarna naar huisarts gegaan, mijnn verhaal weer gedaan en die zei precies hetzelfde. met inwendig onderzoek. maargoed, om het te kunnen zien zouden ze een echo moeten laten maken, maar dat vond ze niet nodig omdat als het zo was ze er verder toch niets aan konden doen. (wat ik een beetje stom vond, vervelende bezuinigingen)
pi_72128040
ik had ook een cyste gehad in mijn eierstok (3,5cm), die is wel operatief verwijdert. Maar was ook een endometriosecyste.

Maargoed, daarom post ik niet in dit topic, gaat natuurlijk om de mirena herself.

Ik heb al vele pilsoorten geprobeert, en bij de laatste 2 krijg ik continu doorbraakbloedingen (zit 1-7 dagen tussen de bloedingen). Eigenlijk mag ik dus niet meer menstrueren, omdat ik endometriose heb. Daarom zoek ik een goede oplossing.

Mijn gynaecoloog vind mij te jong voor de mirena ( ). Zelf vindt ik de mirena doodeng. Wat betreft het plaatsen dan. Opzich heb ik een hoge pijngrens, maar als het op de speculum aankomt dan ben ik een heuse Omg Ik reageer ook niet op paracetamol en ibuprofen enzo, dus dat kan ik voor de tijd ook niet innemen.
Hoe pijnlijk is het eigenlijk? Waarmee valt het te vergelijken?
En is het zeker dat je dan niet meer menstrueert?

Andere optie zou de prikpil zijn. Alleen als je daarmee stopt, kan het jaren duren voordat er weer een ovulatie plaatsvindt. Dat vind ik een nadeel van de prikpil.

Maarhja, meneer de gynaecoloog heeft vast weer andere ideeën Omdat hij mij overal te jong voor vind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:22:43 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72131195
Ik vond het niet erg pijnlijk, er was tijdens het plaatsen maar 1 moment dat ik echt au zei. Daarna een zeurende buik (zie posts hierboven) en nu voel ik vrijwel niks meer, alleen af en toe in de auto. Dan zit je wat meer in elkaar denk ik en dan zeurt het soms een beetje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:49:43 #49
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_72131838
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:42 schreef miss-piggy het volgende:
ik had ook een cyste gehad in mijn eierstok (3,5cm), die is wel operatief verwijdert. Maar was ook een endometriosecyste.

Maargoed, daarom post ik niet in dit topic, gaat natuurlijk om de mirena herself.

Ik heb al vele pilsoorten geprobeert, en bij de laatste 2 krijg ik continu doorbraakbloedingen (zit 1-7 dagen tussen de bloedingen). Eigenlijk mag ik dus niet meer menstrueren, omdat ik endometriose heb. Daarom zoek ik een goede oplossing.

Mijn gynaecoloog vind mij te jong voor de mirena ( ). Zelf vindt ik de mirena doodeng. Wat betreft het plaatsen dan. Opzich heb ik een hoge pijngrens, maar als het op de speculum aankomt dan ben ik een heuse Omg Ik reageer ook niet op paracetamol en ibuprofen enzo, dus dat kan ik voor de tijd ook niet innemen.
Hoe pijnlijk is het eigenlijk? Waarmee valt het te vergelijken?
En is het zeker dat je dan niet meer menstrueert?

Andere optie zou de prikpil zijn. Alleen als je daarmee stopt, kan het jaren duren voordat er weer een ovulatie plaatsvindt. Dat vind ik een nadeel van de prikpil.

Maarhja, meneer de gynaecoloog heeft vast weer andere ideeën Omdat hij mij overal te jong voor vind.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Het is niet zeker dat je niet meer menstrueert, dit verschilt per persoon. Bij mij is dit op een ieniemieniementruatietje of 4 na wel het geval, maar bij jou kan het weer heel anders uitpakken natuurlijk.

En het zetten is bij de meeste vrouwen geen pretje, maar als je bedenkt dat je daarna waarschijnlijk 5 jaar van alle gezeur af bent...
pi_72135337
over iets meer dan 12 uur ben ik 21

bij endometriose vervangen ze de spiraal doorgaans al na 3 jaar ieh
pi_72135615
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:44 schreef miss-piggy het volgende:
over iets meer dan 12 uur ben ik 21

bij endometriose vervangen ze de spiraal doorgaans al na 3 jaar ieh
ooohhhh dat is niet te jong (vind ik iig) ik ben ook (bijna) 21 en heb hem nu een half jaar.

tjah het zetten is voor iedereen anders, maar als je bang bent voor de pijn kun je met je huisarts overleggen voor een pijnstiller dat wel voor je helpt, er is veel meer 'op de markt' dan paracetamol of ibuporfen.

en 3 jaar is best een lange tijd om je nergens zorgen over te maken :] zodra die erin zit ben je toch wel van bijna alle narigheid af. geen pil meer, niet elke maand ongesteld, geen gedoe met condooms etc etc, echt fantastisch!

de 'ingreep' duurt alles bij elkaar 20 minuten, en het zijn hooguit 5 minuten dat ze ook daadwerkelijk daar binnen bezig zijn. ik vond het zelf toch wel pijnlijk, maar het is die komende jaren aan zorgeloos vrijen en leven toch wel meer dan waard.

het is uiteindelijk je eigen keuze natuurlijk, maar ik kan het je aanraden.

ikzelf ging veelste optimistisch die behandeling is, misschien dat ik het daarom zo pijnlijk vond haha. het voelde bij mij alsof iemand een shwal aan het breinen was in mijn baarmoeder, het is een ongename weeige (ja zoals weeen denk ik) en soms stekende pijn, maar ook snel weer voorbij :]
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:45:42 #52
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_72137235
Heeft de beste man ook verteld waarom hij jou te jong vindt? Ik snap namelijk ook niet helemaal waarom 21 te jong zou zijn...
pi_72137967
hij wil liever een anticonceptiepil proberen (ondertussen heb ik nu nr. 7 in gebruik volgens mij), want geen kinders enzo. Ik heb liever dat ze gelijk wat aan die endometriose doen (ben 3-4x per maand (!) ongesteld), dan aan kinders denken. (en wat dan nog, spiraal eruit laten trekken en hoppa je kunt proberen kinderen te maken)

Iedereen vindt mij te jong

Ik reageer alleen op opiaten (maar daar word ik weer misselijk van ), ik denk niet dat ome doc. dat gaat geven. Soms is het nogal een gevecht om een pijnstiller te krijgen, omdat iedereen er maar vanuit gaat dat paracetamol of een NSAID wel zal helpen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:13:23 #54
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_72138130
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:08 schreef miss-piggy het volgende:
hij wil liever een anticonceptiepil proberen (ondertussen heb ik nu nr. 7 in gebruik volgens mij), want geen kinders enzo.
Dan vind ik je persoonlijk eerder te jong voor kinderen dan voor een spiraaltje...

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 25-08-2009 13:56:23 ]
pi_72139381
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:08 schreef miss-piggy het volgende:
hij wil liever een anticonceptiepil proberen (ondertussen heb ik nu nr. 7 in gebruik volgens mij), want geen kinders enzo. Ik heb liever dat ze gelijk wat aan die endometriose doen (ben 3-4x per maand (!) ongesteld), dan aan kinders denken. (en wat dan nog, spiraal eruit laten trekken en hoppa je kunt proberen kinderen te maken)

Iedereen vindt mij te jong

Ik reageer alleen op opiaten (maar daar word ik weer misselijk van ), ik denk niet dat ome doc. dat gaat geven. Soms is het nogal een gevecht om een pijnstiller te krijgen, omdat iedereen er maar vanuit gaat dat paracetamol of een NSAID wel zal helpen.
ik heb wel vrij zware pijnstillers voorgeschreven gekregen bij het zetten van het spiraaltje, misschien heb je gewoon een onaangename huisarts...? klinkt niet echt als iemand die je echt lekker helpt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:13:21 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72140046
Ik had een ibuprofen 800 (nog liggen van mijn schouderoperatie ) en dat ging goed. Uiteindelijk heb ik er maar 2 genomen, eentje vooraf, eentje achteraf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72148004
na mijn schouderoperatie kreeg ik 1e 2 dagen morfinepomp. daarna helemaal niks meer omdat niks hielp .

is wel beetje offtopic
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:28:12 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72148134
Ik zou overigens niet weten waarom je geen spiraaltje zou "mogen" met 21 jaar. Het is misschien geen veel voorkomende keuze maar als de pil niet bevalt lijkt het me geen gekke stap.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72198534
vandaag naar de gyn geweest. Waarschijnlijk wordt het wel een spiraaltje.
Nu eerst stoppen met de anticonceptiepil, zodat die hormoontjes wat verdwijnen. En dan verder kijken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 augustus 2009 @ 17:35:45 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72206414
Toch een spiraaltje? Ben je niet meer te jong?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72207168
ik ben nu wel een heus jaartje ouder dan de vorige keer. Zou het daar aan liggen?

Hij vindt ook dat er nu geen andere pil meer is.

* miss-piggy gaat de pil defenitief aan de wilgen hangen *hoezee!*
pi_72345002
mag ik ook nog in het lijstje? ik heb de Mirena nu vanaf februari, en in het begin nogal last van gehad, opgezette buik, maar de laatste 3 maanden echt totaal geen last meer.

Ik ben er superblij mee en ongesteld word ik ook niet meer, dus ik ben blij
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 september 2009 @ 17:04:51 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72345879
Ik heb momenteel een beetje last van afscheiding, nou ja, last is overdreven Zal er wel bijhoren. Ding zit netjes op zijn plek en ik voel amper wat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:16:27 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_72653072
Hoi allemaal

Weten jullie ook (liefst uit eigen ervaring) of je direct weer vruchtbaar bent na het verwijderen van de mirena? Of moet je cyclus eerst weer langzaam op gang komen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 september 2009 @ 13:35:19 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72764261
Kan ik je niet mee helpen, LadyBlack.

Ik verlies nog steeds bloed, ik dacht dat ik daar juist vanaf zou raken met de Mirena
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72764770
hier ook de "trotse" bezitter van een Mirena.

Afgelopen donderdag laten plaatsen. Von het ff een vervelend gevoel, maar echt zeer deed het niet. Heb 1 dag bloedverlies gehad, de dag van plaatsing, maar verder eigenlijk niet.Wel de laatste dagen een weeeig gevoel. Beetje buikpijn en vooral als ik veel gelopen heb.

Ik voel de draadjes trouwens wel heel erg duidelijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 september 2009 @ 14:01:09 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72765094
Ik heb op zich nauwelijks last meer van de Mirena zelf. Heel af en toe voel ik even een krampje. De draadjes kan ik op hun plek voelen. Merk je verder niks van vind ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:35:28 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_72766082
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:51 schreef Vicky het volgende:
hier ook de "trotse" bezitter van een Mirena.

Afgelopen donderdag laten plaatsen. Von het ff een vervelend gevoel, maar echt zeer deed het niet. Heb 1 dag bloedverlies gehad, de dag van plaatsing, maar verder eigenlijk niet.Wel de laatste dagen een weeeig gevoel. Beetje buikpijn en vooral als ik veel gelopen heb.

Ik voel de draadjes trouwens wel heel erg duidelijk..
Als het goed is krullen die na een tijdje netjes om je baarmoeder(mond) heen, dan voel je ze niet meer
Mocht je ze nou erg vervelend vinden (of je man ) dan kun je de dokter altijd vragen of ie ze wat korter knipt
pi_73115438
Fijn Miss Piggy!
De pil heeft toch wel bijwerkingen in vergelijking met de mirena.
En die drie jaar is een eeuwigheid, de mijne zit nu 2 jr en de pijn van het zetten..geen idee meer.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73115575
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Vraagje:

Morgen wordt de Mirena geplaatst. Ik lees nogal verschillende ervaringen over het inbrengen. Is het verstandig om iemand mee te nemen en niet zelf naar huis te rijden naderhand? Ik moet ongeveer een half uur rijden.
Wees blij dat je dat hebt gedaan zeg
IK heb zelf een half uur terug gereden kwist niet meer hoe ik thuis was gekomen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 09:27:06 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73119610
was inderdaad prettig ja, zeker aan te raden

overigens nergens last meer van inmiddels

moet woensdag voor controle, van de week röntgenfoto van mijn heup gemaakt, daar was de mirena prima op te zien

sorry tik met 1 hand dus beetje rare zinnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73119769
Ik ben alleen terug gereden, had nergens last van

ben wel al een week ongi nu...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 09:45:32 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73119817
ook gehad vicky, twee weken of zo, niet hevig, nu weer over
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73123068
Ik wacht geduldig af
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 september 2009 @ 16:47:40 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73247254
Vandaag voor controle geweest, mezelf weer even van binnen bekeken, alles ziet er goed uit. Heb nergens last van. Bloedverlies wat ik heb gehad hoort erbij. Zou in principe steeds minder moeten worden en hopelijk zelfs helemaal ophouden.

Hoef niet meer terug, tenzij ik klachten krijg. Anders pas over 5 jaar voor een nieuwe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73501115
Misschien is een update na iets meer dan een jaar wel aardig:
Ik ben zo ongeveer vergeten dat ik het ding heb. Alle rare pilklachten (duizeligheid, pijntjes, vage emoties of gebrek daaraan) zijn helemaal verdwenen. Dat is dus helemaal top!
Ik word nog wel gewoon ongesteld, dat was wel weer even wennen. Maar ik heb nu dus weer echt een cyclus, geweldig! Ik heb echt op bepaalde momenten in de maand een creativiteitsaanval, een opruimfase, enzovoorts. Geen 'evil bitch from hell'-fase gelukkig
Het enige nadeel dat ik heb gemerkt: ik heb nu weer wat meer last van puistjes. Maar goed, die paar puistjes zijn op je 25e toch een stuk beter te relativeren dan op je 15e, merk ik.

Alles bij elkaar ben ik meer dan tevreden. Prima oplossing!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_73658260
Hee dames!

Ik krijg volgende week ook een Mirena en vind het doodeng!
Vooral dat ik er steeds op moet wachten, het duurt zo lang..
Maar donderdag de 22e krijg ik hem..
Jammer is dat ik de hele dag nog naar school moet.

Maar misschien een domme vraag, merken jullie en je partner er niets van tijdens de seks?
De loshangende draadjes enzo?
pi_73660068
Ik heb mijn man er niet over gehoord
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:28:22 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73664294
Hier ook geen klachten Draadjes zijn met je vingers nauwelijks te voelen als de Mirena goed zit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:31:57 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_73667182
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:06 schreef Duizendpootje het volgende:
Hee dames!

Ik krijg volgende week ook een Mirena en vind het doodeng!
Vooral dat ik er steeds op moet wachten, het duurt zo lang..
Maar donderdag de 22e krijg ik hem..
Jammer is dat ik de hele dag nog naar school moet.

Maar misschien een domme vraag, merken jullie en je partner er niets van tijdens de seks?
De loshangende draadjes enzo?
Als je de hele dag nog naar school moet, zorg dan wel dat je pijnstillers bij je hebt en misschien een briefje van de arts, dat je kunt laten zien als je naar huis wilt? Je kunt namelijk wel buikkramp krijgen na plaatsing.

Enne, die draadjes heb ik alleen heel in het begin wel eens mn vriendje over gehoord, maar later zijn ze netjes zoals het hoort om mn baarmoedermond gekruld
pi_73670869
nouja naar school moeten..
Ik heb college maar daar heb je geen aanwezigheidsplicht
Dus ik kijk hoe ver ik kom, wil het niet dan ga ik naar huis
Ga denk ik ook maar lopend naar de dokter ipv fietsend.

en m' n tramadol ligt al klaar op het nachtkastje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 oktober 2009 @ 08:58:04 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73671828
Neem ook vantevoren al een pijnstiller in, dat helpt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73686624
een beetje een vies vraagje, maarr...

ik ben nog wel ongesteld, maar dat stelt weinig voor, wel 'lang', ongeveer acht dagen. Het beetje menstruatiebloed wat ik verlies is heel weinig, paar druppels, eigenlijk niet een tampon waard, maar vind het ook raar om 'niets' te gebuiken (en m'n mooie ondergoed te verpesten! ) heb inlegkruijses geprobeerd, maar die vind ik heel onaagenaamd zitten.

dus iemand een briljant plan? hoe doen jullie dat?
of toch maar gewoon weer aan de ultra-light tampons?
pi_73686688
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 07:24 schreef Duizendpootje het volgende:
nouja naar school moeten..
Ik heb college maar daar heb je geen aanwezigheidsplicht
Dus ik kijk hoe ver ik kom, wil het niet dan ga ik naar huis
Ga denk ik ook maar lopend naar de dokter ipv fietsend.

en m' n tramadol ligt al klaar op het nachtkastje
hoi duizendpootje, ik wil je hiermee niet bang maken, maar het kan erg pijnlijk zijn, ik kon zelf na het plaatsen niet rechtop staan, laat staan lopen. maar! dat is heel persoonlijk, genoeg vrouwen die er niets van hadden hoor, maar ik wil je als tip geven om er toch rekening mee te houden (dus kijken of iemand je wilt ophalen bijvoorbeeld) als je er niet zoveel last van hebt is alleen maar mooi, maar ik was heel erg blij dat ik niet zelf naar huis hoefde te fietsen/lopen/rijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 oktober 2009 @ 17:23:43 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73686990
Goeie tip hoor, ik had niet zo heel veel pijn maar ik vond het toch ook erg prettig dat ik niet zelf hoefde te rijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:56 #86
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_73687192
Het verschilt inderdaad nogal per persoon, want ik ben daarna gewoon naar huis gefietst.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_73688228
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:30 schreef Muck het volgende:
Het verschilt inderdaad nogal per persoon, want ik ben daarna gewoon naar huis gefietst.
Me2. Duizendpootje... ga maar uit van het ergste... dan kan het altijd meevallen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_73688277
Bedankt voor de tips allemaal!
Het is een beetje lastig voor mij om iemand mee te nemen, tis 's ochtends om half 9..
Maar het is 5 minuten lopen van mn huis naar de dokter..
En van de dokter naar de bus (die naar school gaat) 1 minuut dus ik beslis dan welke kant ik op ga
pi_73689804
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:30 schreef Muck het volgende:
Het verschilt inderdaad nogal per persoon, want ik ben daarna gewoon naar huis gefietst.
ik met de auto naar huis gereden en de oudste van school gehaald en ook nog een rondje langs de winkels gedaan. Had een beetje een zeurderig gevoel maar meer niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:30:30 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_73813484
Het is sowieso wel aan te raden om eerst kinderen te krijgen en dan pas dat spiraal te laten zetten dan is het allemaal niet meer zo stug, en doet het dus (vaak) ook minder pijn.

Na dit spiraaltje wil ik heel graag kinderen (proberen te) krijgen, maar daarna staat het spiraaltje ook zeker weer op het programma vind het verder echt ideaal
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:32:14 #91
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73813536
Whoa, ik ging zowat van mijn stokje door de pijn. Kotsen en alles.

Verder tot grote tevredenheid, laat 'm volgend jaar vervangen. Ik heb wel een maand of 2 licht bloedverlies gehad, gisteren ineens een dag niet meer dus hopelijk is dat nu weer passé.
Resistance is futile
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:01:36 #92
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_73829531
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:30 schreef LadyBlack het volgende:
Het is sowieso wel aan te raden om eerst kinderen te krijgen en dan pas dat spiraal te laten zetten dan is het allemaal niet meer zo stug, en doet het dus (vaak) ook minder pijn.

Na dit spiraaltje wil ik heel graag kinderen (proberen te) krijgen, maar daarna staat het spiraaltje ook zeker weer op het programma vind het verder echt ideaal
Ik heb ook geen kinderen gehad hoor

En Seven, dat is niet zo best
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 oktober 2009 @ 08:04:47 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73833379
Ik heb na de bloeding in het begin deze maand niets meer gehad Ik heb het klokje van de nuvaring nog in de badkamer staan om mijn cyclus, die in principe heel regelmatig is, enigszins te kunnen volgen. Maar deze keer geen bloed dus, ik hoop dat het zo blijft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73849580
Ik ben zooo zenuwachtig dat mijn lijf daar op reageert en ik nog niet ongesteld ben :|
Normaal word ik 1/2 dagen na de laatste pil ongesteld en ik heb de laatste nu vrijdag gehad..
Straks moet ik de afspraak van donderdag nog afzeggen en heb ik me voor niks zo druk gemaakt!
Man wat ben ik een stresskip zeg..
pi_73946961
Even een update hier!

Ik heb vanmorgen mijn spiraal laten zetten.. Het viel me 400% mee! Het enige vervelende was die klem op mijn baarmoedermond, de rest waren alleen krampen Daarna bloedde het wel als een rund, moest na een kwartier alweer nieuw maandverband haha! Ik durf er nog niet zo goed een tampon in te stoppen..
Ik ben uiteindelijk de eerste 4 uur naar school geweest, toen vond ik het mooi geweest. Tegen half 12 begon ik ineens die krampen weer te krijgen dus ben maar naar huis gegaan. Ga zo even op bed liggen met een film en een flinke pot thee, zal vast helpen!

Al met al ben ik dus super blij dat ik het gedaan heb, bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:57:27 #96
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_73950653
Fijn dat het zo goed gegaan is!
Natuurlijk is de pijn rottig, maar dat komt wel goed
Die pot thee en een film gaan zeker helpen. Heb je toevallig chocola in huis?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_73979574
Ik had geen chocola maar wel heerlijke koekjes!
En een lief huisgenootje die goed voor me heeft gezorgd
Ben de nacht redelijk goed door gekomen, had voor de zekerheid wel even de wekker om 4.00 gezet aangezien ik de hele dag al behoorlijk aan het bloeden was..
En dat was ook wel nodig om 4 uur!
Vandaag is het bloeden veeel minder en de kramp is helemaal weg!
  zondag 1 november 2009 @ 21:17:03 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_74292311
Ik heb de laatste tijd weer wat lichte krampjes af en toe, en wat meer prut dan normaal..... toch maar eens bij gaan houden of dat regelmatig is ja of nee heb mn spiraal nu ruim 4 jaar, dus misschien wordt de werking dan toch minder? In dat geval wil ik het heel goed in de gaten houden,zit natuurlijk niet te wachten op per ongeluk zwanger met het spiraaltje er nog in

Had laatst vrijwel zeker een menstruatie: geen bloedverlies maar wel kramp, rugpijn en 2 dagen echt enórm chagrijnig geweest normaal ben ik heel gelijkmatig qua humeur dus dit viel wel op zeg maar
pi_74461137
hoi hoi!!
nou ik heb er ook 1 sinds vandaag.
wat een DRAMA was het bij mij.... echt nooit maar dan ook nooit meer!!!!!
me moeder en tante hadden er gelukkig amper last van.
het was een wat rot gevoel vertelde ze.
bij het plaatsen werd me baarmoedermond verdooft met morfine.
ik heb nog geen kinderen dus het ging ook wat moelijker.
wel was/ben ik ongesteld waardoor de baarmoeder mond openstaat.
ze moest gaan voelen hoelang me baarmoeder was met een soort buisje.
dat deed al heel erg pijn!!!
toen ging ze het spiraaltje plaatsen ik ging KAPOT janken janken janken!!!!!
ze had door dat het helemaal mis ging en ronde het heel snel af.
ik was lijk wit in de stoel en ging bijna van me stokkie.
geluid kon ik niet meer horen en werd heel erg misselijk.
ik stond op uit de stoel en het bloed stroomde op de grond.
daarna ben ik in de hoek op de grond gaan zitten.
ik had gewoon ontbeten en geluncht....
ze haalde wat pure limonade voor me wat aardig hielp.
maar de pijn is niet te harden!!!
toen het beter ging moest ik een vervolg afspraak maken voor een echo.
bij de balie begonnen de krampen weer en werd ik weer lijk wit.
de mevrouw keek me aan en zegt gaat het? en zegt tegen me vriend ze haar maar snel neer op die bank!
dus daar ging ik weer bijna van me stokkie!!!!
weer wat drinken gehad daarna ging het gelukkig beter.
heel langzaam lopen naar de lift stap ik de lift in en een andere mevrouw.
ze zegt meteen zeker een spiraaltje geplaatst?
ik zeg ja!! nou ik weet hoe je je voelt meid!!
ik had precies hetzelfde!! en nooit meer echt nooit meer!!!
gelukkig ben ik nu thuis en heeft me vriend aleve gehaald wat gelukkig werkt.
hij was ook gelukkig mee naar het ziekenhuis maar ik had het echt niet zo erg verwacht.
de pijn was niet te harden waardoor ik flauw viel!
nu lig ik lekker op de bank warme deken over me heen en pijnstillers.

Dit was helaas mijn ervaring maar bij andere mensen is het heel anders!
Voor mij nooit meer....
pi_74461216
jeetje Angel.. das geen prettige ervaring.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74461584
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:12 schreef Angel00 het volgende:
hoi hoi!!
nou ik heb er ook 1 sinds vandaag.
wat een DRAMA was het bij mij.... echt nooit maar dan ook nooit meer!!!!!
<knip>
Dit was helaas mijn ervaring maar bij andere mensen is het heel anders!
Voor mij nooit meer....
Wat rot dat het zo'n pijn deed/doet! Het is inderdaad bij iedereen anders. Je moeder heeft natuurlijk kinderen, je tante misschien ook? Dan schijnt het vaak veel minder pijnlijk te zijn.
Nou ja, hij zit erin, doe maar lekker rustig aan en drink veel warme thee
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 november 2009 @ 18:38:57 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74461925
Angel wat naar joh! Laat je maar even lekker verwennen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74488245
Hee Angel,
vervelend voor je zeg!
Hopelijk voel je je snel weer wat beter
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:12:39 #104
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_74565337
Ik heb sinds januari dit jaar een mirena, en wat mij opvalt is dat ik sindsdien veel zwaarder geworden terwijl mijn levenspatroon niet is veranderd... we hebben het hier over 7 kilo, vind ik veel...

Zijn er meer dames die dit herkennen?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_74579638
ik hoop toch niet dat er bij mij 7 kilo bij komt!!
Ik hoor juist verhalen van meiden die zo'n 5/6 kilo zijn afgevallen..
  woensdag 11 november 2009 @ 16:51:48 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_74608945
Ik heb zelf helemaal niks gemerkt (maar ik reageerde dan ook nooit op de pil), maar een vriendin van mij is ook juist afgevallen toen ze stopte met de pil en een spiraal nam

Maar misschien dat iedereen gewoon anders reageert op die hormoonverandering?

Angel00, wat naar brrrr hopelijk is het inmiddels beter?
pi_74677055
hoi hoi!!

Dankjullie wel allemaal
Het gaat gelukkig stukken beter nu!!
Ik heb meteen bij thuiskomst Aleve pijnstillers genomen tegen menstruatiepijn.
Deze werkte erg goed!!!! zeker een tip om die in te nemen voordat je er heen gaat!
Ze zeiden tegen mij neem maar een ibrupofen, maar dat werkt bij mij en veel andere vrouwen niet tegen die pijn!
Maar goed
Ik heb het 2 dagen doorgeslikt en daarna gestopt.
Wel heb ik nog krampen soms en wat hoort bloedverlies...
Ik moet nog wel terugkomen voor een echo om te kijken of hij goed zit.
Wel merk ik dat me hele lichaam overhoop ligt omdat me lichaam nu weer zelf de hormoonhuishouding moet overnemen hahaha

Waarom ik ben overgestapt was omdat ik erg sagereinig van de pil werd en ik hield veel vocht vast.
In de stopweek kon ik dat merken omdat ik veel naar de wc moest en een paar kilo lichter was.
Ik merk wel dat ik nu veel vaker naar de wc moet hahaha!
En mijn humeur is echt stukken beter, zelfs me vriend merkt het !
(nu hopen dat ik geen puistjes weer krijg want daar had ik de pil toen voor, en okselhaar haha die heb ik dus nooit gekregen ik denk door de pil)
Persoonlijk vond ik de pijn HEEL erg maar het resultaat mag er wel zijn
pi_74680527
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:12 schreef Whiskers het volgende:
Ik heb sinds januari dit jaar een mirena, en wat mij opvalt is dat ik sindsdien veel zwaarder geworden terwijl mijn levenspatroon niet is veranderd... we hebben het hier over 7 kilo, vind ik veel...

Zijn er meer dames die dit herkennen?
hmz... nee :/ heb ik niet,
ik was erg aangekomen van de pil, en ben die kilo's nu met spiraaltje weer kwijt (denk niet dóór het spiraaltje, maar werkt het afvallen in ieder geval niet erg tegen)
pi_74882082
ja 5 kilo afgevallen in 2 weken!

ze moesten in het ziekenhuis ook een uitstrijkje doen voor baarmoederhals kanker.
ik heb vandaag de uitslag gehad Pap 2
dus ik moet volgend jaar terug komen, waar ik dus nu helemaal tegenop zie na dat drama!
pi_74908725
hoi allemaal,

ik heb gister de mirena laten plaatsen, het viel toen heel erg zwaar en ik ben er de hele dag nogal ziek van geweest. ik heb wel pijnstilling gekregen (naproxan) die goed helpt.
iig, vandaag heb ik eigenlijk nauwelijk nog pijn en ook geen bloedverlies
ik vraag me af of dit normaal is?
de gynaecoloog zei namelijk dat ik nog wel wat dagen bloedverlies zou hebben
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_74910096
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:25 schreef Njosnavelin het volgende:
hoi allemaal,

ik heb gister de mirena laten plaatsen, het viel toen heel erg zwaar en ik ben er de hele dag nogal ziek van geweest. ik heb wel pijnstilling gekregen (naproxan) die goed helpt.
iig, vandaag heb ik eigenlijk nauwelijk nog pijn en ook geen bloedverlies
ik vraag me af of dit normaal is?
de gynaecoloog zei namelijk dat ik nog wel wat dagen bloedverlies zou hebben
Ik heb ook nergens last van gehad hoor de dagen erna.
Maar neem aan dat je nog op controle gaat?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74910790
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens last van gehad hoor de dagen erna.
Maar neem aan dat je nog op controle gaat?
hmm nee dat is ook vreemd, de gynaecoloog zei dat dat in principe niet nodig was en dat ik pas over 2 jaar terug hoefde te komen, tenzij ik zelf liever een controle wilde natuurlijk
maar in de bijsluiter staat dat ik na 4-12 weken terug moet komen, en dat ben ik ook van plan te doen want ik wil zeker weten dat het wel goed zit allemaal
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_74910861
ooh en nog een vraagje; kunnen jullie die touwtjes echt voelen?
ik voel ze namelijk niet ..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 november 2009 @ 17:21:18 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74911433
Ik moest na 6 weken voor controle komen. En ik voel net aan de uiteindjes van de draadjes, maar ze zijn heel klein hoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74916575
ik heb ook geen cotrole gehad, mijn huisarts zei controle alleen bij klachten. (ben terug geweest toen ik een cyste had ± 3 maanden na zetten, hebben ze even gevoeld, alles nog prima op de plaats)

en ik voel soms de draadjes, maar heel vaak ook niet, ligt een beetje aan de 'angle' en houding van m'n lichaam. is volgens mij niets vreemds als je ze niet voelt.
pi_74918624
okee dank voor jullie antwoorden
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_74935784
ik voel ook geen draadjes haha
pi_74936481
ik voel de draadjes juist heel goed.

Ik ben voor de 2e keer ongesteld met de Mirena en wederom duurt het langer dan normaal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74936715
Ik zie net aan mijn voorgaande posts dat ik mijn spiraal al een maand heb..
Nog niet ongesteld geweest, moet wel eens bellen voor de controle denk ik!
Heb wel af en toe een kramp, maar daar valt prima mee te leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 november 2009 @ 13:31:38 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74937025
Ik heb hem nu 3 maanden en ik merk er niks meer van Twee keer een tijdje bruinige afscheiding gehad maar dat was alles. Hopelijk zorgt de combinatie van Mirena en overgang ervoor dat dat ook nog ophoudt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74944247
zijn er hier ook meisjes die de mirena hebben omdat ze de pil niet goed verdragen?

ik krijg namelijk heel erge hoofdpijn van de pil, nu heb ik dus voor de mirena gekozen omdat daar, gezien de kleinere concentratie hormonen, minder bijwerkingen bij zouden zijn
maar ik zie in de bijsluiter dat hoofdpijn ook een bijwerking kan zijn van de mirena, en gisteren en vandaag heb ik dus inderdaad weer hoofdpijn gehad..
heeft iemand dit ook meegemaakt?

en wat waren jullie ervaringen met bijwerkingen in de eeste maand(en) met de mirena?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 25 november 2009 @ 22:04:41 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75003286
Ooh haai. Ik moet hem binnenkort laten plaatsen. Zodra ik rood word. Dus ws maandag ofzo. Want ik zit nu in mn 2de stopdag
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 november 2009 @ 22:23:34 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75004111
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:52 schreef Njosnavelin het volgende:
zijn er hier ook meisjes die de mirena hebben omdat ze de pil niet goed verdragen?

ik krijg namelijk heel erge hoofdpijn van de pil, nu heb ik dus voor de mirena gekozen omdat daar, gezien de kleinere concentratie hormonen, minder bijwerkingen bij zouden zijn
maar ik zie in de bijsluiter dat hoofdpijn ook een bijwerking kan zijn van de mirena, en gisteren en vandaag heb ik dus inderdaad weer hoofdpijn gehad..
heeft iemand dit ook meegemaakt?

en wat waren jullie ervaringen met bijwerkingen in de eeste maand(en) met de mirena?
Na lange tijd toch maar ff in dit topic komen kijken weer. Heb idd ook de Mirena genomen een tijd terug (hij is er nu al lang weer uit), idd ook vanwege de hoeveelheid hormonen in de pil
Bedenk je goed dat hormonen heel persoonlijk zijn, en iedereen er een andere reactie op heeft. Ik voelde me zelf persoonlijk emotioneel goed bij Mirena, alleen kreeg ik ontzettend veel pukkels op mn schouders en rug. Daarbij had ik ook regelmatig buikpijn, en nog een andere complicatie. Ik was er daarom niet tevreden over en heb 'm laten verwijderen.
Maar misschien is het handig om eerst iets anders met minder hormonen te proberen, de Evra pleister of Nuvaring? Of zie je dat niet zitten?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75028122
Hier nog even een spiraal update..

Ik riep hier maandag nog dol blij dat alles goed ging enzo, nergens last van. Maandag avond vlak voor een concert (van The Prodigy ) kreeg ik ineens flinke krampen, zo erg dat ik helemaal misselijk en duizelig werd! Ik was ff bang dat ik van mn stokje ging en ja hoor, volgende dag was ik ineens ongesteld.. Was er niet bepaald blij mee, heb nu nog steeds flinke hoofdpijn en krampen.. gelukkig ben ik maar heel licht ongesteld, maar ik zou het niet tof vinden als ik nu iedere maand zulke erge krampen krijg dat ik bijna neer ga
Iemand hier ook ervaringen mee in de eerste maanden? En blijft dit?
  donderdag 26 november 2009 @ 22:05:49 #125
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75036320
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:27 schreef Duizendpootje het volgende:
Hier nog even een spiraal update..
Oeh, Prodigy

Ik heb hem nu zo'n 2,5 jaar en ben in al die tijd, ook in het begin niet, nooit meer ongesteld geweest.
Natuurlijk wel de bekende prut na het zetten, maar dat was dan ook alles. De touwtjes kan ik al heel lang niet meer voelen trouwens.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_75039644
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:05 schreef Muck het volgende:

[..]

Oeh, Prodigy

Ik heb hem nu zo'n 2,5 jaar en ben in al die tijd, ook in het begin niet, nooit meer ongesteld geweest.
Natuurlijk wel de bekende prut na het zetten, maar dat was dan ook alles. De touwtjes kan ik al heel lang niet meer voelen trouwens.
Ja The Prodigy was smullen!

Maar de bekende prut na het zetten, alleen de dagen erna of ook nog een maand later? Dit is namelijk ook niet echt ongesteld zijn..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 november 2009 @ 07:24:12 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75043859
Ik heb nu voor de derde keer na het zetten (juli) wat prut. Het is echt minimaal, ik kan niet zeggen dat het een menstruatie is. Inlegkruisje is ruim voldoende. Ik hoop dat het uiteindelijk helemaal ophoudt (ik ben tenslotte in de overgang) maar hiermee kan ik prima leven
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:59:23 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75048103
Net gebeld. Dinsdag laten zetten.

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:20:29 #129
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75055367
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:59 schreef Qwea het volgende:
Net gebeld. Dinsdag laten zetten.

Wat spannendddd!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75059929
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:23 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Na lange tijd toch maar ff in dit topic komen kijken weer. Heb idd ook de Mirena genomen een tijd terug (hij is er nu al lang weer uit), idd ook vanwege de hoeveelheid hormonen in de pil
Bedenk je goed dat hormonen heel persoonlijk zijn, en iedereen er een andere reactie op heeft. Ik voelde me zelf persoonlijk emotioneel goed bij Mirena, alleen kreeg ik ontzettend veel pukkels op mn schouders en rug. Daarbij had ik ook regelmatig buikpijn, en nog een andere complicatie. Ik was er daarom niet tevreden over en heb 'm laten verwijderen.
Maar misschien is het handig om eerst iets anders met minder hormonen te proberen, de Evra pleister of Nuvaring? Of zie je dat niet zitten?
dankje voor je reactie
ik heb idd lang nagedacht over de nuvaring maar het leek me toch niet iets voor mij. Van de evra pleister had ik eigenlijk nog nooit gehoord

over de mirena heb ik mijn arts gecontacteerd, en zij zegt dat er de eerste maand vaak bijwerkingen zijn als hoofdpijn, maar dat die in de meeste gevallen weer weg gaan (omdat de hormoonspiegel dan constant wordt en niet, zoals met de pil, steeds verandert)
ik heb de laatste dagen wel minder last gehad, dus ik wacht het nog even af
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:30:35 #131
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75060363
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:20 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

dankje voor je reactie
ik heb idd lang nagedacht over de nuvaring maar het leek me toch niet iets voor mij. Van de evra pleister had ik eigenlijk nog nooit gehoord

over de mirena heb ik mijn arts gecontacteerd, en zij zegt dat er de eerste maand vaak bijwerkingen zijn als hoofdpijn, maar dat die in de meeste gevallen weer weg gaan (omdat de hormoonspiegel dan constant wordt en niet, zoals met de pil, steeds verandert)
ik heb de laatste dagen wel minder last gehad, dus ik wacht het nog even af
Oke! Nou, ik heb veel aan deze site gehad, daar staan alle methoden op een rijtje met de voors en tegens bij elkaar
Ja, dat zegt de arts inderdaad.. mijn arts zei dat ook (de gyn dan), en ik vind het jammer dat ze niet iets meer is ingegaan op de mindere kanten. Magoed.
Ik kan je alleen maar adviseren er goed over na te denken, want het is niet niks. Achteraf gezien had ik het liever andersom gedaan, want ik heb nu de nuvaring en ben daar ontzettend tevreden over
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75060614
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oke! Nou, ik heb veel aan deze site gehad, daar staan alle methoden op een rijtje met de voors en tegens bij elkaar
Ja, dat zegt de arts inderdaad.. mijn arts zei dat ook (de gyn dan), en ik vind het jammer dat ze niet iets meer is ingegaan op de mindere kanten. Magoed.
Ik kan je alleen maar adviseren er goed over na te denken, want het is niet niks. Achteraf gezien had ik het liever andersom gedaan, want ik heb nu de nuvaring en ben daar ontzettend tevreden over
ik heb hem een week geleden al laten plaatsen
maar pfoe, het lijkt net alsof ik nu (na het plaatsen) opeens allemaal negatieve reacties lees.. jammer
wat beviel jou niet aan de mirena?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:53:56 #133
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75061150
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ik heb hem een week geleden al laten plaatsen
maar pfoe, het lijkt net alsof ik nu (na het plaatsen) opeens allemaal negatieve reacties lees.. jammer
wat beviel jou niet aan de mirena?
Oh sorry... Haha dat wist ik niet Ik dacht dat je er nog over nadacht.
Nouja, er zijn gewoon een aantal nare bijwerkingen aan de mirena die bij een percentage van de vrouwen voorkomen. Klein percentage hoor Op www.lareb.nl kun je alle gemelde bijwerkingen van medicatie vinden.

Leeswaarschuwing: tis geen leuk verhaal en geen leuke bijwerking!

Ikzelf had sinds de plaatsing (janauri vorig jaar) last van buikpijn. Meestal ging dit gepaard met prut-verlies eigenlijk de hele tijd door, niet alleen de eerste 3 maanden. Na een maand of 1, 2, kreeg ik ook nog eens meer puistjes op mn borst, schouders en rug
De buikpijn werd erger, ik schoof het erop dat ik eraan moest wennen. Toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts uiteindelijk (in augustus), en op mijn verjaardag nota bene (28e) kon ik terecht voor een echo. Toen bleek dat er een forse cyste in mijn rechtereierstok zat. Omdat er een gedeelte zwart was (vocht), maar ook een gedeelte wit, moest ik toch een afspraak met de gyn, ze wisten niet wat dat was. De volgende dag afspraak 's ochtends, en gezien het feit dat de pijn alleen maar erger was geworden de afgelopen tijd wilde ze me gelijk opnemen voor een kijkoperatie. Dus diezelfde dag nog werd ik eind van de middag gereopereerd. Ik herinner me er weinig van, ook het wakker worden enzo. Bleek dat er een cyste in zat van 4x7x6 cm En door de grootte was de pijn die ik ervaarde mijn eierstok die topzwaar werd, waardoor ie omdraaide en de bloedtoevoer kort afgesneden werd. Was dit langer geweest en was hij niet 'teruggeklapt', dan had ik mijn eierstok kunnen verliezen.
In de cyste was een bloeding ontstaan, dat was het weefsel wat ze op de echo niet konden duiden. Gelukkig heb ik er verder geen blijvende schade aan mijn eierstok aan overgehouden.

Ik heb mijn Mirene daarna nog een tijd gehad, een aantal maanden. Ik bleef echter buikpijn houden zonder aanwijsbare reden, zelfs nog een keer een echo gehad omdat ik bang was voor weer een cyste. Bleek niet zo te zijn. Ik was het zat, en het was zo'n opluchting toen ik 'm eruit liet halen. Heb 'm bijna een jaar gehad.

De nuvaring heeft voor mij alle voordelen van Mirena (je goed voelen, niet emotioneel kunnen uitbarsten), maar niet de nadelen Ja, ik moet 'm eens in de maand vervangen, maar dat gaat zo makkelijk dat me dat niet boeit. Daarbij geen puistjes en geen buikpijn

Hoop dat je niet al te erg geschrokken bent van mn verhaal
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75067357
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen dinsdag een spiraaltje laten zetten en ik vond het zetten erg pijnlijk.
Kende alleen de verhalen van internet (waar je natuurlijk niet altijd blindelings op moet vertrouwen anders wordt je alleen maar banger) en de verhalen van mijn moeder en collega die zeiden dat het alleen voelde als een menstruatiekramp. Maar zij hebben allebei al kinderen gehad....
Voor mij was het echt schrikken dus maar het duurde maar kort.

Ik had de rest van de dag erge pijn, dag erna iets minder en nu heel lichtjes maar rond de baarmoeder, alleen... en dit lees ik nergens... ik heb erge pijn in rug, vrij laag, dus zeg maar ter hoogte van je baarmoeder.

Zijn er meer hier die zulke rugpijn hebben gehad???

Hoe lang was gemiddeld de napijn na het zetten?

Verder zegt de huisarts dat mijn baarmoeder vrij diep ligt dus mijn vriend en ik kunnen niet eens bij de touwtjes!
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:51:31 #135
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75068029
ik moest trouwens vooraf 2 paracetamol nemen. Dat zou voldoende zijn

Ik mag met mijn crohn geen nsaid's, dus de volgende stap is morfine Ikke blij dat ik die dingen in huis heb, want zodra ik thuis ben en het doet pijn, flikker ik er morfine in
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75081019
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:20 schreef MargrietjeO het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen dinsdag een spiraaltje laten zetten en ik vond het zetten erg pijnlijk.
Kende alleen de verhalen van internet (waar je natuurlijk niet altijd blindelings op moet vertrouwen anders wordt je alleen maar banger) en de verhalen van mijn moeder en collega die zeiden dat het alleen voelde als een menstruatiekramp. Maar zij hebben allebei al kinderen gehad....
Voor mij was het echt schrikken dus maar het duurde maar kort.

Ik had de rest van de dag erge pijn, dag erna iets minder en nu heel lichtjes maar rond de baarmoeder, alleen... en dit lees ik nergens... ik heb erge pijn in rug, vrij laag, dus zeg maar ter hoogte van je baarmoeder.

Zijn er meer hier die zulke rugpijn hebben gehad???

Hoe lang was gemiddeld de napijn na het zetten?

Verder zegt de huisarts dat mijn baarmoeder vrij diep ligt dus mijn vriend en ik kunnen niet eens bij de touwtjes!
ik heb vaak ook last van lage rugpijn, maar dit is dan een combinatie van menstruatiepijn en mijn slechte rug..mijn rugschijf die in het midden onderaan zit, schiet vaak de linker kant op
Maar bij mij is de pijn een dag of 3 aanwezig geweest, beetje zeurderige pijn..
pi_75085896
Duizendpootje:

Dank je wel voor je reactie!

En sterkte met de rugpijn! het is nogal irritant inderdaad!
pi_75128736
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh sorry... Haha dat wist ik niet Ik dacht dat je er nog over nadacht.
Nouja, er zijn gewoon een aantal nare bijwerkingen aan de mirena die bij een percentage van de vrouwen voorkomen. Klein percentage hoor Op www.lareb.nl kun je alle gemelde bijwerkingen van medicatie vinden.

Leeswaarschuwing: tis geen leuk verhaal en geen leuke bijwerking!

Ikzelf had sinds de plaatsing (janauri vorig jaar) last van buikpijn. Meestal ging dit gepaard met prut-verlies eigenlijk de hele tijd door, niet alleen de eerste 3 maanden. Na een maand of 1, 2, kreeg ik ook nog eens meer puistjes op mn borst, schouders en rug
De buikpijn werd erger, ik schoof het erop dat ik eraan moest wennen. Toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts uiteindelijk (in augustus), en op mijn verjaardag nota bene (28e) kon ik terecht voor een echo. Toen bleek dat er een forse cyste in mijn rechtereierstok zat. Omdat er een gedeelte zwart was (vocht), maar ook een gedeelte wit, moest ik toch een afspraak met de gyn, ze wisten niet wat dat was. De volgende dag afspraak 's ochtends, en gezien het feit dat de pijn alleen maar erger was geworden de afgelopen tijd wilde ze me gelijk opnemen voor een kijkoperatie. Dus diezelfde dag nog werd ik eind van de middag gereopereerd. Ik herinner me er weinig van, ook het wakker worden enzo. Bleek dat er een cyste in zat van 4x7x6 cm En door de grootte was de pijn die ik ervaarde mijn eierstok die topzwaar werd, waardoor ie omdraaide en de bloedtoevoer kort afgesneden werd. Was dit langer geweest en was hij niet 'teruggeklapt', dan had ik mijn eierstok kunnen verliezen.
In de cyste was een bloeding ontstaan, dat was het weefsel wat ze op de echo niet konden duiden. Gelukkig heb ik er verder geen blijvende schade aan mijn eierstok aan overgehouden.

Ik heb mijn Mirene daarna nog een tijd gehad, een aantal maanden. Ik bleef echter buikpijn houden zonder aanwijsbare reden, zelfs nog een keer een echo gehad omdat ik bang was voor weer een cyste. Bleek niet zo te zijn. Ik was het zat, en het was zo'n opluchting toen ik 'm eruit liet halen. Heb 'm bijna een jaar gehad.

De nuvaring heeft voor mij alle voordelen van Mirena (je goed voelen, niet emotioneel kunnen uitbarsten), maar niet de nadelen Ja, ik moet 'm eens in de maand vervangen, maar dat gaat zo makkelijk dat me dat niet boeit. Daarbij geen puistjes en geen buikpijn

Hoop dat je niet al te erg geschrokken bent van mn verhaal
*valt van stoel*

omg wat een horrorverhaal

gelukkig dat je je eierstok wel hebt kunnen behouden..
weten ze wat de oorzaak was van de cyste?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 30 november 2009 @ 11:32:09 #139
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75137605
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:52 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

*valt van stoel*

omg wat een horrorverhaal

gelukkig dat je je eierstok wel hebt kunnen behouden..
weten ze wat de oorzaak was van de cyste?
En ik kan je vertellen, dat als je deze topics doorleest, dat er nog een erger verhaal is over Mirena. Mijn geval viel nog mee dan, vergeleken met die ander.
Ja precies, daar was ik ook zeer blij om.
Nou, dat was de Mirena. Het is ook een bekende bijwerking, alhoewel de hormonen in de Mirena niet typerend zijn voor het ontwikkelen van cysten, het kan wel. Ik had daarvoor ook nooit cysten gehad.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 30 november 2009 @ 12:21:15 #140
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75139116
Er zijn inderdaad horrorverhalen in deze topicreeks
Ik mag echt in mijn handjes knijpen als ik dat soort dingen lees
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_75139239
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

En ik kan je vertellen, dat als je deze topics doorleest, dat er nog een erger verhaal is over Mirena. Mijn geval viel nog mee dan, vergeleken met die ander.
Ja precies, daar was ik ook zeer blij om.
Nou, dat was de Mirena. Het is ook een bekende bijwerking, alhoewel de hormonen in de Mirena niet typerend zijn voor het ontwikkelen van cysten, het kan wel. Ik had daarvoor ook nooit cysten gehad.
ja, same hier, ik heb ook 1 cyste gehad, ongeveer 3 maanden na ik mijn spiraaltje heb laten zetten, toch wel een week flink ziek van geweest (1 dag helse pijn toen die 'knapte', flauwvallen en alles) daarna nog een aantal weken buikpijn gehouden van het vocht dat in mijn buikholte bleef zitten. dat heeft mijn lichaam uiteindelijk zelf afgevoerd, maar heb echt een paar weken niet goed kunnen fuctioneren :/

ik ben er wel van geschrokken (en mijn vriend helemaal, aww haha) maar heb daarna geen last meer gehad, en vind nog steeds dat de voordelen van mirena opwegen tegen de nadelen.


edit; overigens niet een even hoog horror-gehalte als bijv. enfermera's verhaal, maar toch het noemen waard vond ik
  maandag 30 november 2009 @ 12:31:13 #142
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75139447
huuu, knappende cyste
ik kneep serieus even met mijn tenen toen ik dat las
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 30 november 2009 @ 14:24:59 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75142744
ik moet morgen 15:50

Kun je wel gewoon tampons in morgen als dat ding is gezet?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 14:40:33 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75143268
Volgens mij wel hoor. Op de plek waar die zitten gebeurt niks
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_75148505
ik durfde diezelfde dag geen tampon aan..
maar de dag erna werd ik zo naar van dat maandverband dat er mooi een tampon in ging
  maandag 30 november 2009 @ 17:32:57 #146
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75150326
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:24 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

ja, same hier, ik heb ook 1 cyste gehad, ongeveer 3 maanden na ik mijn spiraaltje heb laten zetten, toch wel een week flink ziek van geweest (1 dag helse pijn toen die 'knapte', flauwvallen en alles) daarna nog een aantal weken buikpijn gehouden van het vocht dat in mijn buikholte bleef zitten. dat heeft mijn lichaam uiteindelijk zelf afgevoerd, maar heb echt een paar weken niet goed kunnen fuctioneren :/

ik ben er wel van geschrokken (en mijn vriend helemaal, aww haha) maar heb daarna geen last meer gehad, en vind nog steeds dat de voordelen van mirena opwegen tegen de nadelen.


edit; overigens niet een even hoog horror-gehalte als bijv. enfermera's verhaal, maar toch het noemen waard vond ik
Jeutje, das ook heftig ja! En daar ben je nog voor naar de huisarts geweest of niet? Je kwam er toch niet achteraf achter hopelijk dat het een cyste was?
Ja, als het voor jou oke is, moet je 'm gewoon houden natuurlijk
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
ik moet morgen 15:50

Kun je wel gewoon tampons in morgen als dat ding is gezet?
Oehh spannend!
Volgensmij beter even niet ivm infectiegevaar, omdat je baarmoedermond toch is opengemaakt enzo. Ff checken bij je gyn morgen?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 30 november 2009 @ 17:33:56 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75150365
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jeutje, das ook heftig ja! En daar ben je nog voor naar de huisarts geweest of niet? Je kwam er toch niet achteraf achter hopelijk dat het een cyste was?
Ja, als het voor jou oke is, moet je 'm gewoon houden natuurlijk
[..]

Oehh spannend!
Volgensmij beter even niet ivm infectiegevaar, omdat je baarmoedermond toch is opengemaakt enzo. Ff checken bij je gyn morgen?
Goed idee!

Kan iemand mij alvast ff vertellen hoe dat nou gaat morgen?

In zo'n mooie stoel met van die beugels? Eendenbek? Tell me
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:38:42 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150583
Ja, stoel, beugels, eendenbek, echostaaf... de hele mikmak
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 17:41:32 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75150678
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Ja, stoel, beugels, eendenbek, echostaaf... de hele mikmak
Godver

fijn

Remind me, anyone.. waarom vroeg ik dit ook alweer?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:42:58 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150731
Iets uitgebreider

Je gaat in de stoel liggen, in de beugels. Ze kijken met het echoding naar je baarmoeder, om de ligging te bepalen. Ze checken je eierstokken. Dan meten ze de baarmoeder op zodat de Mirena goed komt te liggen. Ze brengen de Mirena in en knippen de draadjes af, zodat die niet te ver uitsteken. Nogmaals een controle met de echo en dan ben je in principe klaar.

Ik had op één steek na niet echt pijn tijdens het inbrengen en rommelen. Wel een kramperig gevoel en dat hield nog een poosje aan. Na een paar dagen was dat praktisch helemaal weg. Ik voelde alleen nog wat bij bepaalde bewegingen en als ik in de auto zat (dan zit je in elkaar en een tijdlang in één houding). Viel bij mij allemaal erg mee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 17:45:56 #151
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75150853
@Qwea: Yup. Je gaat liggen, benen in de beugels, eendenbek erin, dan gaan ze eerst je baarmoeder opmeten om te kijken of de mirena erin past. Dan plaatsen ze 'm. En dan zijn ze klaar. Dus opzich duurt het denk ik totaal maar een kwartiertje.
Wel rustig opstaan en nog eventjes gaan zitten daarna iig opletten dat je niet flauwvalt, dat kan nog wel eens gebeuren (ook als je genoeg gegeten hebt)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 30 november 2009 @ 17:47:18 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75150909
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:45 schreef Enfermera het volgende:
@Qwea: Yup. Je gaat liggen, benen in de beugels, eendenbek erin, dan gaan ze eerst je baarmoeder opmeten om te kijken of de mirena erin past. Dan plaatsen ze 'm. En dan zijn ze klaar. Dus opzich duurt het denk ik totaal maar een kwartiertje.
Wel rustig opstaan en nog eventjes gaan zitten daarna iig opletten dat je niet flauwvalt, dat kan nog wel eens gebeuren (ook als je genoeg gegeten hebt)
Baarmoeder opmeten? Doet dat pijn? ?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:47:54 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150935
O en de Mirena zelf is maar klein hè. Je krijgt wel een enorme doos van de apotheek maar laat je daardoor niet afschrikken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 17:48:23 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75150967
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:47 schreef Rewimo het volgende:
O en de Mirena zelf is maar klein hè. Je krijgt wel een enorme doos van de apotheek maar laat je daardoor niet afschrikken
ja, dat zag ik. Maar dat is om in te brengen. Dat ding zelf is niet zo groot nee
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:48:32 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150974
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:47 schreef Qwea het volgende:
Baarmoeder opmeten? Doet dat pijn? ?
Ja, ze rammen er een lineaal van een halve meter in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 17:54:15 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75151180
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, ze rammen er een lineaal van een halve meter in
Oooh, langer niet?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75151942
oww en vergeet niet om een pak maandverband mee te nemen
Ik moest om het half uur naar de wc omdat het zo ontzettend bloedde..
Is een pak doorheen gegaan op 1 dag

Verder had ik geen beugels, gewoon op de doktersbank..
En geen echo, gewoon de eendenbek, de boel schoonmaken, opmeten, klep erop opmeten, spiraal erin, touwtjes afknippen, klem eraf, eendenbek eruit en klaar!
  maandag 30 november 2009 @ 18:27:54 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75152450
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:14 schreef Duizendpootje het volgende:
oww en vergeet niet om een pak maandverband mee te nemen
Ik moest om het half uur naar de wc omdat het zo ontzettend bloedde..
Is een pak doorheen gegaan op 1 dag

Verder had ik geen beugels, gewoon op de doktersbank..
En geen echo, gewoon de eendenbek, de boel schoonmaken, opmeten, klep erop opmeten, spiraal erin, touwtjes afknippen, klem eraf, eendenbek eruit en klaar!
Ik heb geen maand verband. Ik doe wel tampons
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75153265
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jeutje, das ook heftig ja! En daar ben je nog voor naar de huisarts geweest of niet? Je kwam er toch niet achteraf achter hopelijk dat het een cyste was?
Ja, als het voor jou oke is, moet je 'm gewoon houden natuurlijk
[..]


het is een laaang verhaal, maar toen het gebeurde was ik bij mijn vriend in Brussel (daar woont hij :/) plus mijn eigen huisarts was met vakantie, dus onbereikbaar. mijn vriend zijn nicht is gynecologe, die heb ik gebeld, verhaal gedaan, en zij zei dat het waarschijnlijk een cyste is die gescheurd is, waar verder weinig aan te doen valt. maargoed, ik was niet echt in staat om terug naar nl te rijden, dus heb daar een week gebivakeerd (wat heel vervelend was, mijn vriend moest natuurlijk gewoon werken, en ik durfde bijvoorbeeld niet naar de supermarkt omdat lopen etc gewoon heel erg pijn deed) uiteindelijk heeft mijn vriend mij in het weekend naar huis geredn, waar ik een vervangende arts heb gesproken, zij heeft wat gevoeld en gevraagd, en kwam tot dezelfde conclusie. kreeg pijnstillers mee en meer kon ze niet voor me doen.
toen mijn eigen huisarts weer terug was ben ik nog wel naar hem toegegaan, omdat ik het absurd vond dat ik er na 3 weken nog steeds last (buikpijn) van had, hij zei wederom gezwolle en geschuerde cyste en dat als ik koorts (wat duidt op een infectie) zou krijgen ze een kijkoperatie gingen doen. verder kon hij ook niets voor me doen.
'gelukkig' ging de pijn daarna over. (brrr... operaties )
pi_75153383
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb geen maand verband. Ik doe wel tampons
je krijgt waarschijnlijk wel maandverband mee daar (of in ieder geval eentje) ik vond het persoonlijk toch wel eng om meteen met tampons aan de slag te gaan na zo'n ingreep (in feite stelt het niets voor, maar erg aangenaamd is het niet, en ik wou gewoon niet met wat dan ook in de burut van mijn vagine komen ) het werd mij ook afgeraden ivm kans op infecties. en, na het plaatsen bloeden de meesten ook wel echt vrij veel. is met tampons als dweilen met de kraan open
  maandag 30 november 2009 @ 19:06:36 #161
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75154316
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:46 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

het is een laaang verhaal, maar toen het gebeurde was ik bij mijn vriend in Brussel (daar woont hij :/) plus mijn eigen huisarts was met vakantie, dus onbereikbaar. mijn vriend zijn nicht is gynecologe, die heb ik gebeld, verhaal gedaan, en zij zei dat het waarschijnlijk een cyste is die gescheurd is, waar verder weinig aan te doen valt. maargoed, ik was niet echt in staat om terug naar nl te rijden, dus heb daar een week gebivakeerd (wat heel vervelend was, mijn vriend moest natuurlijk gewoon werken, en ik durfde bijvoorbeeld niet naar de supermarkt omdat lopen etc gewoon heel erg pijn deed) uiteindelijk heeft mijn vriend mij in het weekend naar huis geredn, waar ik een vervangende arts heb gesproken, zij heeft wat gevoeld en gevraagd, en kwam tot dezelfde conclusie. kreeg pijnstillers mee en meer kon ze niet voor me doen.
toen mijn eigen huisarts weer terug was ben ik nog wel naar hem toegegaan, omdat ik het absurd vond dat ik er na 3 weken nog steeds last (buikpijn) van had, hij zei wederom gezwolle en geschuerde cyste en dat als ik koorts (wat duidt op een infectie) zou krijgen ze een kijkoperatie gingen doen. verder kon hij ook niets voor me doen.
'gelukkig' ging de pijn daarna over. (brrr... operaties )

Jeetje, wat vervelend joh! En dan idd nog ergens anders zitten.. He gatsie.
Ja idd een beetje raar wat ze allemaal zeiden... cyste idd, en dan? Niks? Idd infectiegevaar, complicaties, niks? Gelukkig niet idd, maar je weet nooit natuurlijk. Er werd wel erg makkelijk over gedaan bij jou Nouja. Het is iig goed afgelopen. En inmiddels nog steeds tevreden over de Mirena? Hoe lang heb je 'm nu?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75155452
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:48 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

en, na het plaatsen bloeden de meesten ook wel echt vrij veel. is met tampons als dweilen met de kraan open
dat gevoel had ik met mijn maandverbandjes ook.. na het plaatsen nog even gekletst met de huisarts en toen ik na 10/15 minuten opstond, voelde ik al dat het tijd was voor een nieuw maandverbandje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 19:33:11 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75155788
Ik heb helemaal niet zoveel gebloed eigenlijk, na het inbrengen. Heb wel een paar dagen maandverband gebruikt maar dat was meer uit voorzorg.

Verschilt blijkbaar ook per persoon

Qwea, succes in elk geval morgen!

cs, wat een verhaal joh...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 19:55:15 #164
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75156858
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Ja, stoel, beugels, eendenbek, echostaaf... de hele mikmak
ik had tafel, eendebek, geen echostaaf
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_75156949
Ja Qwea, heel veel succes morgen!!
pi_75159243
werd bij jullie de baarmoeder en vagina niet eerst ontsmet?
dat deed bij mij heel erg pijn aan de baarmoederwand (zelfde gevoel als bij het plaatsen)
en ik mocht trouwens een week geen tampons gebruiken, en ze raadde aan om twee weken condooms te gebruiken bij de seks

wel erg dat meerdere meisjes een cyste hebben gehad door de mirena
ik lees nu op internet dat dat bij ongeveer 10% van de vrouwen gebeurt
echt vreemd dat ze daar niks over gezegd hebben
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_75160005
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:06 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jeetje, wat vervelend joh! En dan idd nog ergens anders zitten.. He gatsie.
Ja idd een beetje raar wat ze allemaal zeiden... cyste idd, en dan? Niks? Idd infectiegevaar, complicaties, niks? Gelukkig niet idd, maar je weet nooit natuurlijk. Er werd wel erg makkelijk over gedaan bij jou Nouja. Het is iig goed afgelopen. En inmiddels nog steeds tevreden over de Mirena? Hoe lang heb je 'm nu?
ja naja, omdat de cyste geknapt was, hoefde ze hem niet te verwijderen ofzo, zou mijn lichaam zelf de vloeistof eruit afdrijven. Ik ben zelf helemaal niet iemand die vaak of graag naar een arts of ziekenhuis gaat dus dat kwam me wel mooi uit
en ja! verder heel tevreden.
oh, en heb 'm sinds mei van dit jaar, en dit gebeurde in augustus.

ik wist overigens ook niet dat een mirena samenhangt met kans op overontwikkelde cystes, en blijkbaar heb je er in de beginperiode meer last van, maar! een cyste ontwikkeld zich net voor de eisprong, en omdat met een mirena dat hele process uitgerekt of in veel geval tijdelijk stop gezet wordt (net als dat je niet meer ongesteld wordt) heb je er na een jaar oid veeeek minder kans op. als je niet meer menstrueert heb je dus ook geen eisprong, dus geen cystes die blijven groeien.
  maandag 30 november 2009 @ 21:08:51 #168
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75160382
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

ja naja, omdat de cyste geknapt was, hoefde ze hem niet te verwijderen ofzo, zou mijn lichaam zelf de vloeistof eruit afdrijven. Ik ben zelf helemaal niet iemand die vaak of graag naar een arts of ziekenhuis gaat dus dat kwam me wel mooi uit
en ja! verder heel tevreden.
oh, en heb 'm sinds mei van dit jaar, en dit gebeurde in augustus.

ik wist overigens ook niet dat een mirena samenhangt met kans op overontwikkelde cystes, en blijkbaar heb je er in de beginperiode meer last van, maar! een cyste ontwikkeld zich net voor de eisprong, en omdat met een mirena dat hele process uitgerekt of in veel geval tijdelijk stop gezet wordt (net als dat je niet meer ongesteld wordt) heb je er na een jaar oid veeeek minder kans op. als je niet meer menstrueert heb je dus ook geen eisprong, dus geen cystes die blijven groeien.
Nee precies.. Maar toch Raar idee dat het zomaar kan knappen enzo
Oh, oke. Dat wist ik dan ook weer niet
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75160735
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

ja naja, omdat de cyste geknapt was, hoefde ze hem niet te verwijderen ofzo, zou mijn lichaam zelf de vloeistof eruit afdrijven. Ik ben zelf helemaal niet iemand die vaak of graag naar een arts of ziekenhuis gaat dus dat kwam me wel mooi uit
en ja! verder heel tevreden.
oh, en heb 'm sinds mei van dit jaar, en dit gebeurde in augustus.

ik wist overigens ook niet dat een mirena samenhangt met kans op overontwikkelde cystes, en blijkbaar heb je er in de beginperiode meer last van, maar! een cyste ontwikkeld zich net voor de eisprong, en omdat met een mirena dat hele process uitgerekt of in veel geval tijdelijk stop gezet wordt (net als dat je niet meer ongesteld wordt) heb je er na een jaar oid veeeek minder kans op. als je niet meer menstrueert heb je dus ook geen eisprong, dus geen cystes die blijven groeien.
okee dat laatste is dan wel een 'opluchting' voor mij op één of andere manier
wat zijn de symptomen van een cyste? alleen heel erge buikpijn? (omg ik word nu echt parano maar goed)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_75163461
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:43 schreef Njosnavelin het volgende:
werd bij jullie de baarmoeder en vagina niet eerst ontsmet?
dat deed bij mij heel erg pijn aan de baarmoederwand (zelfde gevoel als bij het plaatsen)
en ik mocht trouwens een week geen tampons gebruiken, en ze raadde aan om twee weken condooms te gebruiken bij de seks
bij mij werd de boel ook ontsmet, met jodium en een bol watten.. dit deed alleen geen pijn, het voelde alleen wat koud aan. net als die eendenbek trouwens, terwijl ze hem wel had verwarmd haha.
Mijn arts had gezegd dat tampons konden als het goed voelde voor mij, hetzelfde met de seks. omdat ik hem tijdens mijn menstruatie had laten zetten was hij meteen betrouwbaar.
  maandag 30 november 2009 @ 22:30:11 #171
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75163959
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:15 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

okee dat laatste is dan wel een 'opluchting' voor mij op één of andere manier
wat zijn de symptomen van een cyste? alleen heel erge buikpijn? (omg ik word nu echt parano maar goed)
Ja, erge buikpijn, dat vooral. Echt ongelofelijk scherpe steken ook soms, en dat is dus je eierstok die omklapt. Dat had ik iig. Ik kon toen gewoon even echt een paar seconden niets, ineenduiken ja, maar niet ademen, niks, zo pijnlijk. Ik kon soms echt niet rechtop lopen van de pijn.
En wat ik ook had, op het laatst (echt een week voor de echo), dat als ik ging zitten dat ik dan ineens ook een pijnscheut kreeg rechts. Mja, logisch, dan plet je die cyste een beetje en dat voel je.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75167867
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:30 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, erge buikpijn, dat vooral. Echt ongelofelijk scherpe steken ook soms, en dat is dus je eierstok die omklapt. Dat had ik iig. Ik kon toen gewoon even echt een paar seconden niets, ineenduiken ja, maar niet ademen, niks, zo pijnlijk. Ik kon soms echt niet rechtop lopen van de pijn.
En wat ik ook had, op het laatst (echt een week voor de echo), dat als ik ging zitten dat ik dan ineens ook een pijnscheut kreeg rechts. Mja, logisch, dan plet je die cyste een beetje en dat voel je.
dit dus!
het is vergelijkbaar met de pijn van een mirena laten zetten, of erge ongestekldheidspijn, maar dat niet weeïg maar echt steken. áls je het hebt merk je het wel vrij snel, bij mij was de eerste avond het ergst, twee keer flauwgevallen (op weg naar de wc, want volle blaas drukt lekker op je eierstokken), kreeg codeïne pijnstillers, die niet echt de pijn weghaalde, maar me wel lekker drouzy maakte, waardoor ik minder paniekte erover (en dus stil kon blijven liggen)

wat jij, entermera beschrijft hierboven over pijnscheuten naderhand had ik ook! precies ook in mijn rechter onderbuik, zo uit het niets bij een beweging. (of ik had er veel last van bij autorijden, als de gordel precies daar over je buik zit)
  dinsdag 1 december 2009 @ 06:58:42 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75171377
nu schijt ik poep van jullie verhalen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 december 2009 @ 07:14:20 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75171429
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 december 2009 @ 15:43:17 #175
163650 Greys
pi_75184713
Q, als ik dit allemaal zo lees (ik leef met je mee ) dan zou ik toch mijn aversie tegen verbandjes maar even opzij zetten en een pakje gaan halen. Lijkt me niets om daarna meteen een tampon er in te moeten wurmen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_75185135
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:43 schreef Greys het volgende:
Q, als ik dit allemaal zo lees (ik leef met je mee ) dan zou ik toch mijn aversie tegen verbandjes maar even opzij zetten en een pakje gaan halen. Lijkt me niets om daarna meteen een tampon er in te moeten wurmen
Geen probleem hoor, ik ben allergisch voor iets dat in die verbandjes zit en dan wil je wel
Overigens had ik alleen een beetje buikpijn erna
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:14:47 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_75188035
Ik heb helemaal niet zoveel gebloed na het zetten hoor. Maar ik was dan ook altijd al heel licht ongesteld, vandaar dat ik nu ook een van de geluksvogels ben die helemaal niet meer menstrueert met de mirena

Maar een tampon durfde ik er ook niet in te doen hoor Het plaatsen had best pijn gedaan en ik schrok me echt dood toen ik de eerste keer plassen moest ging prima natuurlijk, maar ik durfde echt niet
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:15:53 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75188077
fuck me. Dat was dus 1x, maar NOOIT weer

Als ie over 3 weken goed zit, ist mooi... maar er komt over 5 jaar geen nieuwe in. En als ie niet goed zit en hij moet eruit, kom er ook geen nieuwe in En eruit halen gaan ze dan maar met een roesje doen.

Godverdomme, ik heb nog nooit zo'n helse pijn gevoeld. Zelfs niet toen ik mn hele hand open had liggen Die baarmoedermond pakken, en dat ding erin... ik zweer het je.. ze hebben me in de wachtkamer kunnen horen schreeuwen

En toen moest ik langs de balie voor 22 dec een afspraak maken, en toen viel ik ook nog bijna flauw. Over een stukje van 5 min naar de lift heb ik 15 min gedaan. Met telkens stoppen want het werdt zo zwart dat ik echt bijna van mn stokje ging

Duizeligheid is nu nog een beetje... ik heb voornamelijk nu krampen 2 paracetamol erin gegooid, en als dat niet helpt over op morfine omdat ik geen NSAID's mag.

Greys, tampon zit er in hoor Ik ga écht geen verband in mn broekje doen. Ik heb ook geen last van die tampon trouwens.

Ik ben wel kots en kots misselijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 01-12-2009 17:34:32 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 december 2009 @ 17:32:12 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75188736
Tjee, wat een pech heb jij dat je er zo'n last van hebt Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:34:02 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75188815
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:32 schreef Rewimo het volgende:
Tjee, wat een pech heb jij dat je er zo'n last van hebt Sterkte!
Nou, nou gaat het wel redelijk hoor. Maar godver, dat zetten

MM probeerde me "te troosten" toen ik aan het schreeuwen was Het enige wat ik uit kon brengen was dattie op moest flikkeren en anders zou die een ram krijgen Arme ziel.

Maar goed, om dit nou nog een 2de x te gaan doen.... not gonna happen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:44:19 #181
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75189166
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, nou gaat het wel redelijk hoor. Maar godver, dat zetten

MM probeerde me "te troosten" toen ik aan het schreeuwen was Het enige wat ik uit kon brengen was dattie op moest flikkeren en anders zou die een ram krijgen Arme ziel.

Maar goed, om dit nou nog een 2de x te gaan doen.... not gonna happen.
He gatver, wat vervelend joh! Ik had echt gehoopt dat het niet zo'n pijn zou doen bij je..
Oh en trouwens, dat eruithalen voel je echt niets van. Trust me. Bij mij was het idd ook helse pijnen bij het plaatsen, het eruit halen was echt een eitje. Maar ik hoop dattie goed zit!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:47:21 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75189262
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:44 schreef Enfermera het volgende:

[..]

He gatver, wat vervelend joh! Ik had echt gehoopt dat het niet zo'n pijn zou doen bij je..
Oh en trouwens, dat eruithalen voel je echt niets van. Trust me. Bij mij was het idd ook helse pijnen bij het plaatsen, het eruit halen was echt een eitje. Maar ik hoop dattie goed zit!
Ik hoop ook dattie goed zit. Buikpijn wordt steeds minder nu. Dus ik denk dat de paracetamol aanslaat

Ik googlede net nog ff... en ik word toch wel een beetje bang voor die cystes. Ik zal de 22ste eens vragen of ik een jaarlijkse check up kan krijgen ofzo.

Hoe zit dat nou trouwens? Hoelang blijf je bloeden/krampen houden na het zetten? 1 dag? 2 dagen? een week?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 december 2009 @ 17:50:47 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75189372
Bij mij was het een dag of 2, het bloeden was sowieso niet al te veel. En na een paar dagen waren de krampen ook nog maar af en toe aanwezig (in bepaalde houdingen).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:54:48 #184
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75189486
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik hoop ook dattie goed zit. Buikpijn wordt steeds minder nu. Dus ik denk dat de paracetamol aanslaat

Ik googlede net nog ff... en ik word toch wel een beetje bang voor die cystes. Ik zal de 22ste eens vragen of ik een jaarlijkse check up kan krijgen ofzo.

Hoe zit dat nou trouwens? Hoelang blijf je bloeden/krampen houden na het zetten? 1 dag? 2 dagen? een week?
Mooi zo. Ik hoop het ook!
Nee, ze doen niet aan controles. Uit studies bleek dat geen zin te hebben. Dus zelf opletten, en als je echt heel erge steken krijgt even een controle-echo laten maken

Volgensmij idd een paar weken.. Ik weet 't niet meer precies eerlijk gezegd
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75199189
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik hoop ook dattie goed zit. Buikpijn wordt steeds minder nu. Dus ik denk dat de paracetamol aanslaat

Ik googlede net nog ff... en ik word toch wel een beetje bang voor die cystes. Ik zal de 22ste eens vragen of ik een jaarlijkse check up kan krijgen ofzo.

Hoe zit dat nou trouwens? Hoelang blijf je bloeden/krampen houden na het zetten? 1 dag? 2 dagen? een week?
ahw meissie, vervelend dat het zo'n pijn deed! (ik vond het zelf ook vresenlijk!) maar wel stoer dat je een tampon erin durfde te doen

volgens mij heeft een check-up geen zin, cystes ontwikkelen zich elke maand (of elke cyclus eigenlijk) dus dan zou je elke maand een echo moeten laten maken, cystes heeft trouwens elke vrouw, een cyste is gewoon een ander woord voor het eitje dat loskomt bij de eisprong. alleen gaat er heeeeel soms iets fout, waardoor het eitje niet losraakt en blijft doorgroeien, dat is een overontwikkelde cyste, en dat doet pijn.

wat ik al hierboven schreef is dat de kans op cystes ook enorm afneemt met een mirena, niet aan het begin, maar uiteindelijk. omdat je hele cyclus erdoor stoggezet kan worden (als je niet meer menstueert) en je dus ook geen eisprong/groeiende eitjes hebt.

verder over bloeden, dat is bij iedereen héél verschillend, ik had twee dagen gewoon ongesteldeidsbloeden en daarna dik een maand spotting (was wel vervelend, maar niet dramatisch) oh en idd ook lekker veel buikpijn na het zetten, gewoon met kruikje/kopjethee/warmetrui op de bank en een pijstiller.
  woensdag 2 december 2009 @ 06:54:30 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75201522
Oeh, ik voel me goed Gisteren deed echt pijn, vannacht wat krampjes die snel over waren toen ik op mn rug ging liggen. Nu voel ik eigk bijna niks meer

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 december 2009 @ 07:18:08 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75201597
Hee, dat klinkt goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 2 december 2009 @ 10:17:55 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75204077
quote:
Op woensdag 2 december 2009 06:54 schreef Qwea het volgende:
Oeh, ik voel me goed Gisteren deed echt pijn, vannacht wat krampjes die snel over waren toen ik op mn rug ging liggen. Nu voel ik eigk bijna niks meer

Super!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 2 december 2009 @ 11:03:22 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75205356
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:17 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Super!
Ja nog steeds voel ik me goed
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 december 2009 @ 15:28:07 #190
163650 Greys
pi_75213539
Wat goed Kweej!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 2 december 2009 @ 15:50:28 #191
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75214255
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja nog steeds voel ik me goed
mooi zo
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_75217601
Hee Qwea,

wat rot voor je dat het zo'n pijn deed! Ik vond die tang inderdaad behoorlijk nasty, maar dat was qua pijn redelijk vergelijkbaar met piercen daar beneden haha! Ik ben ook blij dat hij er in zit, maar als het de komende 5 jaar goed gaat, dan gaat er gewoon weer een nieuw in hoor!
Fijn dat je je nu beter voelt, veel sterkte!
En doe rustig aan de komende dagen!
pi_75222311
quote:
Op woensdag 2 december 2009 06:54 schreef Qwea het volgende:
Oeh, ik voel me goed Gisteren deed echt pijn, vannacht wat krampjes die snel over waren toen ik op mn rug ging liggen. Nu voel ik eigk bijna niks meer


fijn !
nu hopen dat de krampen niet terug komen !

cemeteryslut, ik vroeg me af of het altijd zo is dat er geen eisprong meer is? want in de bijsluiter staat dat dat bij sommige vrouwen zo is.. maar als je niet meer ongesteld wordt, betekent dat toch dat je ook geen eisprong meer hebt?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 2 december 2009 @ 19:28:13 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75222512
ik voel me nog steeds goei

Laatste paracetamol gehad vanmorgen om 7u. Die zooi is dus al uitgewerkt

Oke, heel misschien, heb ik dit er 1x per 5 jaar wel voor over Ik was gisteren alleen zo in paniek van die duizeligheid Mietje ben ik ook.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75230127
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Qwea het volgende:
ik voel me nog steeds goei

Laatste paracetamol gehad vanmorgen om 7u. Die zooi is dus al uitgewerkt

Oke, heel misschien, heb ik dit er 1x per 5 jaar wel voor over Ik was gisteren alleen zo in paniek van die duizeligheid Mietje ben ik ook.
gelukkig
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 9 december 2009 @ 13:54:55 #196
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_75444401
Zo vanmorgen was ik ook aan de beurt. 2 weken geleden werd er eerst een kweekje gemaakt om dat kijken of er geen rare infecties waren down under. Dat was mijn eerste confrontatie met de eendenbek, een meevaller!

Ik was dus ook redelijk ontspannen vandaag, had voor de zekerheid wel even een paracetemol ingenomen voordat ik naar de huisarts ging. Eendenbek, schoonmaken met jodium, opmeten van de baarmoeder viel me erg mee. Het laatste wat ik nog bewust mee kreeg was dat de huisarts zei dat het een normale grootte was, fijn. Maar die tang op de baarmoedermond, dat was heftig. Een 'AUW!" kon ik ook niet onderdrukken. Daarna ging het vrij snel en voelde ik me goed.

Na het aankleden echter brak het zweet me uit, werd ik misselijk en duizelig. Geen idee wat de huisarts nog tegen me heeft gezegd en ik ben nog een kwartier in de wachtkamer blijven zitten omdat ik niet naar huis durfde te rijden met de auto.

Inmiddels veilig thuis en lichte krampjes. Ik hoop zooooo erg dat dit alle hevige menstruatiekrampen en maandelijkse stemmingswisselingen weg neemt maar het is even afwachten geblazen .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:09:02 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75444960
Om de paar dagen komt er hierzo rotzooi uit van rood tot bruin
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 december 2009 @ 14:32:46 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75445962
Die ene AUW komt me bekend voor, Lein Die had ik ook. Sterkte, het zakt meestal redelijk snel af.

Qwea, dat hoort er bij, bij mij worden de tussenpozen steeds langer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:34:14 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75446013
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Die ene AUW komt me bekend voor, Lein Die had ik ook. Sterkte, het zakt meestal redelijk snel af.

Qwea, dat hoort er bij, bij mij worden de tussenpozen steeds langer
ooh, oke
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 december 2009 @ 22:37:23 #200
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_75463770
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Die ene AUW komt me bekend voor, Lein Die had ik ook. Sterkte, het zakt meestal redelijk snel af.

Qwea, dat hoort er bij, bij mij worden de tussenpozen steeds langer
Boah ik werd even goed naar van zeg! Maar nu heb ik al een paar uur nergens last meer van *even afkloppen* .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:41:13 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75463953
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:37 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Boah ik werd even goed naar van zeg! Maar nu heb ik al een paar uur nergens last meer van *even afkloppen* .
Dat had ik dus ook. Rond 16:15 laten zetten, en rond 24:00 ging het al beter.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75464540
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook. Rond 16:15 laten zetten, en rond 24:00 ging het al beter.
ik had hetzelfde

daarna heb ik eigenlijk ook geen last meer gehad, heb nu (3 weken na het plaatsen) wel af en toe nog last van plotse krampjes (die dan meteen weer ophouden)
maar dat zal wel normaal zijn
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 9 december 2009 @ 22:54:49 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75464719
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ik had hetzelfde

daarna heb ik eigenlijk ook geen last meer gehad, heb nu (3 weken na het plaatsen) wel af en toe nog last van plotse krampjes (die dan meteen weer ophouden)
maar dat zal wel normaal zijn
Same. Die krampjes heb ik dan ook. Alsof je ongesteld bent. 9 v/d 10x komt er hier dan ook zooi uit. Maar verder geen rare dingen. Zal mij 22 dec benieuwen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75542897
gadverdegadver.. WEER ongesteld laatste keer was 23-11
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2009 @ 10:44:48 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75543720
Da's een tegenvaller, Vicky
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:30:10 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75545630
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
gadverdegadver.. WEER ongesteld laatste keer was 23-11
Same here alleen laatste x was 3 dagen terug ofzo
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75739559
Oké dan, na het lezen van al jullie verhalen rondom Mirena heb ik ook wel de behoefte om mijn verhaal even neer te zetten.

Ik heb het ding nu 4 weken en dat betekent al 4 weken continu buikpijn en rugpijn. En niet een beetje licht, of een klein krampje. Nee, gewoon zware buikpijn alsof ik weer 13 ben en ongesteld moet worden.

Het zetten was ook al een drama. Op het moment zelf was het nog enigszins te harden (had Naproxen gekregen), maar nog geen 5 minuten erna begon het feest. NIet normaal wat een krampen! Ik heb uiteindelijk nog 1,5 uur bij de huisarts op zo'n bank gelegen om bij te komen, helemaal doorgezweten van de pijn en iedere keer als ik op wilde staan ging ik net niet tegen de vlakte.
Pas na een paar dagen zakte de pijn, maar kwam na een dag of 5 weer net zo hevig terug. Zo hevig dat ik naar de gyneacoloog moest om te checken of ie wel goed zat, wat gelukkig het geval bleek. Maar daarna nog steeds behoorlijke buikpijn, op een gegeven moment slikte ik 6 pijnstillers per dag. Toch schijnt het "normaal" te zijn dat je "wat" voelt, volgens de gynea. Yeah right, maar dit is echt niet grappig meer! En de mededeling "het hoort erbij en het is aan jou wat je er zelf in wilt investeren" maakte me ook niet echt vrolijk.

Na 3 weken werd ik ongesteld, de pijn daaraan voorafgaand was nog heftiger. Het is dat ik er zelf niet bij kan, anders had ik 'm er zeker weten uit gehaald. Maar vooruit, even doorbijten, misschien wordt het na die 1e keer ongie beter.... NOT.

Inmiddels is er weer een week voorbij en de pijn is wel een dag of wat bijna weggeweest, maar inmiddels weer net zo sterk terug. Vandaag bij de huisarts geweest, die er ook wel verbaasd op reageerde dat ik er zo'n last van heb. Ik krijg nu een bloed- en urineonderzoek om een eventuele ontsteking uit te sluiten, maar als dat het niet is "moet je het nog maar een paar weken aankijken".....

Moraal van het verhaal: als ik dit had geweten was ik er absoluut niet aan begonnen en door deze ervaring raad ik het ook niemand aan.Natuurlijk zijn er gelukkig hele horden vrouwen die blijkbaar helemaal nergens last van hebben. Maar het is wel goed om er even bij stil te staan dat dat dus geen zekerheid is en dat er wel degelijk een lichaamsvreemd voorwerp in je baarmoeder wordt gestopt waar je lichaam vrij heftig op kan reageren. Ik ben van mening dat de informatievoorziening daarover, door de artsen en de site van Mirena zelf, veel te summier is. Het wordt gebracht als het ei van Columbus, wat het misschien voor een groot deel van de gebruiksters ook zeker is. Maar het is te makkelijk om wat heftiger reacties af te doen als "zeldzaam". Kijk maar eens op alle forums en sites die er over dit onderwerp zijn, ik ben echt niet de enige met een dergelijke ervaring.

Voor mij is het inmiddels wel duidelijk. Ik kijk dit nog een week of 3-4 aan en als ik dan nog steeds deze pijn heb, gaat ie er echt uit.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:53:16 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75741658
Heftig verhaal

Ik heb sinds vandaag weer "wat" buikpijn. Eigenlijk sinds een uurtje. Betekend meestal dat er wat zooi uit gaat komen. Maar voor de rest voel ik hem niet hoor Ik heb alleen wat bruine troep wat er zo nu en dan uitkomt.

Verder geen buikpijn (oke, jawel, maar niet van de mirena) en geen rare dingen. Ik ben dan ook benieuwd wat de gyn zegt a.s Dinsdag

Het zetten was idd flink kut... maar ik moet zeggen dat als dit het idd is... het toch zoveel fijner dan de pil is
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 17 december 2009 @ 21:19:16 #209
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75745779
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:05 schreef Barkiepstertje het volgende:
Oké dan, na het lezen van al jullie verhalen rondom Mirena heb ik ook wel de behoefte om mijn verhaal even neer te zetten.

Ik heb het ding nu 4 weken en dat betekent al 4 weken continu buikpijn en rugpijn. En niet een beetje licht, of een klein krampje. Nee, gewoon zware buikpijn alsof ik weer 13 ben en ongesteld moet worden.

Het zetten was ook al een drama. Op het moment zelf was het nog enigszins te harden (had Naproxen gekregen), maar nog geen 5 minuten erna begon het feest. NIet normaal wat een krampen! Ik heb uiteindelijk nog 1,5 uur bij de huisarts op zo'n bank gelegen om bij te komen, helemaal doorgezweten van de pijn en iedere keer als ik op wilde staan ging ik net niet tegen de vlakte.
Pas na een paar dagen zakte de pijn, maar kwam na een dag of 5 weer net zo hevig terug. Zo hevig dat ik naar de gyneacoloog moest om te checken of ie wel goed zat, wat gelukkig het geval bleek. Maar daarna nog steeds behoorlijke buikpijn, op een gegeven moment slikte ik 6 pijnstillers per dag. Toch schijnt het "normaal" te zijn dat je "wat" voelt, volgens de gynea. Yeah right, maar dit is echt niet grappig meer! En de mededeling "het hoort erbij en het is aan jou wat je er zelf in wilt investeren" maakte me ook niet echt vrolijk.

Na 3 weken werd ik ongesteld, de pijn daaraan voorafgaand was nog heftiger. Het is dat ik er zelf niet bij kan, anders had ik 'm er zeker weten uit gehaald. Maar vooruit, even doorbijten, misschien wordt het na die 1e keer ongie beter.... NOT.

Inmiddels is er weer een week voorbij en de pijn is wel een dag of wat bijna weggeweest, maar inmiddels weer net zo sterk terug. Vandaag bij de huisarts geweest, die er ook wel verbaasd op reageerde dat ik er zo'n last van heb. Ik krijg nu een bloed- en urineonderzoek om een eventuele ontsteking uit te sluiten, maar als dat het niet is "moet je het nog maar een paar weken aankijken".....

Moraal van het verhaal: als ik dit had geweten was ik er absoluut niet aan begonnen en door deze ervaring raad ik het ook niemand aan.Natuurlijk zijn er gelukkig hele horden vrouwen die blijkbaar helemaal nergens last van hebben. Maar het is wel goed om er even bij stil te staan dat dat dus geen zekerheid is en dat er wel degelijk een lichaamsvreemd voorwerp in je baarmoeder wordt gestopt waar je lichaam vrij heftig op kan reageren. Ik ben van mening dat de informatievoorziening daarover, door de artsen en de site van Mirena zelf, veel te summier is. Het wordt gebracht als het ei van Columbus, wat het misschien voor een groot deel van de gebruiksters ook zeker is. Maar het is te makkelijk om wat heftiger reacties af te doen als "zeldzaam". Kijk maar eens op alle forums en sites die er over dit onderwerp zijn, ik ben echt niet de enige met een dergelijke ervaring.

Voor mij is het inmiddels wel duidelijk. Ik kijk dit nog een week of 3-4 aan en als ik dan nog steeds deze pijn heb, gaat ie er echt uit.
Jeetje wat vervelend joh...
En wat betreft de informatieverstrekking ben ik het echt volledig met je eens. Bij mij idd ook verhalen over ei van columbus, alhoewel ik er zelf ook wel in wilde geloven. Maargoed, geen opmerkingen over de bijwerkingen en dat dat idd behoorlijk kan verschillen per persoon.
Super vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt. En idd, die pijn is niet te harden. Wel fijn dat verder alles goed zit, maar als die pijn zo blijft heeft het idd weinig voordelen om 'm te houden.
Succes, ik hoop dat de pijn overgaat en zo niet: weet je al wat je dan wilt qua anticonceptie?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75762701
Barkiepstertje; wat jammer dat het zo tegenvalt !
ben het ook met je eens over de informatie die de artsen en de bijsluiter ons geven; lijkt wel alsof sommige dingen opzettelijk niet gezegd worden..
wel goed van je dat je het nog even aan wilt kijken, misschien dat het straks toch beter gaat, dat je lichaam er gewoon even aan heeft moeten wennen

mijn mirena is vandaag precies een maand geleden geplaatst. Ben er tot nu toe heel tevreden over, heb ook nauwelijks meer last van hoofdpijn (had ik met de pil dagelijks) dus dat is echt fijn. Wel af en toe nog last van krampen, vooral deze week (had deze week normaal gesproken ongesteld moeten worden maar ik heb nagenoeg geen bloedverlies gehad).
4 januari ga ik nog op controle bij de gynaecoloog.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_75763789
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Barkiepstertje; wat jammer dat het zo tegenvalt !
ben het ook met je eens over de informatie die de artsen en de bijsluiter ons geven; lijkt wel alsof sommige dingen opzettelijk niet gezegd worden..
wel goed van je dat je het nog even aan wilt kijken, misschien dat het straks toch beter gaat, dat je lichaam er gewoon even aan heeft moeten wennen

mijn mirena is vandaag precies een maand geleden geplaatst. Ben er tot nu toe heel tevreden over, heb ook nauwelijks meer last van hoofdpijn (had ik met de pil dagelijks) dus dat is echt fijn. Wel af en toe nog last van krampen, vooral deze week (had deze week normaal gesproken ongesteld moeten worden maar ik heb nagenoeg geen bloedverlies gehad).
4 januari ga ik nog op controle bij de gynaecoloog.
ik bedoel dan ook bijwerkingen als cysten; die staan wel in de bijsluiter, maar mijn arts had daar niks over gezegd, terwijl het toch bij meer dan 1 op de 10 vrouwen voorkomt
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 20 december 2009 @ 16:21:41 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_75841338
Mijn dokter had me ook wel mogen waarschuwen voor meer pijn de paracetamol die ik voor het zetten had genomen hielp echt niet genoeg Gelukkig was de pijn daarna redelijk snel weg. Ik had trouwens ook een cyste, waar ik vantevoren niet op gewezen was! Vind ik slecht ja... straks was ik er mee door blijven lopen

Ik kijk even mijn eigen posts terug hier, en ik word toch wel steeds regelmatiger weer 'ongesteld' volgens mij. Heb nu al een week vrij veel witte vloed, en verlies inmiddels ook wat bloed. Zo gek, ik was echt verbaasd! Alsof het voor het eerst was ofzo
pi_75841523
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
gadverdegadver.. WEER ongesteld laatste keer was 23-11
toch niet ongesteld geworden. Het was wat bruine troep en daarna iets rood maar meer dan2 dagen wasset niet

wat balen Barkiepstertje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 december 2009 @ 10:11:45 #214
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_75869336
Laat ik ook weer ff updaten. Ik word regelmatig ongesteld. De ene keer wat meer dan de andere, maar veelal duurt het ongeveer een week voordat alles weer weg is. Dat was bij mij altijd al zo, dus ik vind het niet zo erg.
Verder voel ik eigenlijk ook gewoon alles wat ik normaal gesproken ook voelde. Ik ovuleer echt óverduidelijk nog steeds en ik merk aan een aantal dingen dat ik ongesteld ga worden.
Het fijne is dat mijn krampen nooit meer zo heftig zijn geweest als voor ik ruim vier jaar geleden zwanger werd en m'n zoon kreeg.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_75884181
Ik heb morgen de controle, ongeveer 6-8 weken na het plaatsen.
pi_75917977
TVP, ik ga vanmiddag op bezoek bij de huisarts om te praten over een spiraaltje. Hopelijk kan er dan ook gelijk een afspraak gemaakt worden voor het plaatsen ervan
pi_75939118
Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

Maandag bloed laten prikken en urine getest (was niks in te vinden). Vanmiddag in de lunchpauze, na een ochtend echt heftige buikpijn, besloten dat ik die Mirena er uit wil hebben, wat de uitslag van het onderzoek ook is. Dus bellen naar de ha.... assistente had m'n uitslagen al binnen en ook al overlegd met de plaatsvervangend ha. Foute boel, ik blijk een ontsteking te hebben. Voorstel was een antibioticakuurtje en dan volgende week overleg met m'n eigen ha over eventueel verwijderen. Maar ik ben er klaar mee, weg met dat ding! Het was echt niet te harden vandaag en zo ga ik echt niet verder tobben. Om half 4 kon ik al terecht en de plaatsvervangend ha vond de klachten ook genoeg aanleiding om tot verwijdering te besluiten.

Wat een opluchting, er is echt een last van m'n schouders gevallen. Heb nu nog wel buikpijn, want die ontsteking is natuurlijk niet zomaar verdwenen. Op aanraden van de ha zal ik de boel eerst maar eens lekker tot rust laten komen en daarna zie ik wel weer verder. Voorlopig maar even terug op Dianepil.

Ik heb nog geen 5 weken een MIrena gehad, maar voor mij waren het helaas 5 dramaweken. Advies voor alle andere meiden: luister goed naar je lijf en denk niet "het zal er wel bij horen". Aanhoudende buikpijn is echt een reden om met je ha te overleggen!
pi_75939189
jeetje Barkiepstertje, dat is geen pretje geweest zeg!! Fijn dat je een meedenkende huisarts hebt gehad!!
Ik hoop dat je snel van de ontsteking af bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:36:54 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75939284
Vandaag controle gehad, ding zat prima.

Alleen tijdens de sex is het wel allemaal iets gevoelig.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:03:39 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_75940481
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:33 schreef Barkiepstertje het volgende:
Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

Maandag bloed laten prikken en urine getest (was niks in te vinden). Vanmiddag in de lunchpauze, na een ochtend echt heftige buikpijn, besloten dat ik die Mirena er uit wil hebben, wat de uitslag van het onderzoek ook is. Dus bellen naar de ha.... assistente had m'n uitslagen al binnen en ook al overlegd met de plaatsvervangend ha. Foute boel, ik blijk een ontsteking te hebben. Voorstel was een antibioticakuurtje en dan volgende week overleg met m'n eigen ha over eventueel verwijderen. Maar ik ben er klaar mee, weg met dat ding! Het was echt niet te harden vandaag en zo ga ik echt niet verder tobben. Om half 4 kon ik al terecht en de plaatsvervangend ha vond de klachten ook genoeg aanleiding om tot verwijdering te besluiten.

Wat een opluchting, er is echt een last van m'n schouders gevallen. Heb nu nog wel buikpijn, want die ontsteking is natuurlijk niet zomaar verdwenen. Op aanraden van de ha zal ik de boel eerst maar eens lekker tot rust laten komen en daarna zie ik wel weer verder. Voorlopig maar even terug op Dianepil.

Ik heb nog geen 5 weken een MIrena gehad, maar voor mij waren het helaas 5 dramaweken. Advies voor alle andere meiden: luister goed naar je lijf en denk niet "het zal er wel bij horen". Aanhoudende buikpijn is echt een reden om met je ha te overleggen!
Jeetje wat rot voor je!!

Sterkte met het restje van de ontsteking dan... ik hoop dat het kuurtje snel werkt
pi_75959831
Jeetje Barkiepstertje, wat rot voor je!
Hopelijk voel je je snel beter nu de spiraal eruit is..

Ik had gister controle bij de huisarts en hij zat prima!
Ze zei dat de draadjes prima om de baarmoedermond waren gekruld, dit is ook mooi dus
  woensdag 23 december 2009 @ 13:09:23 #222
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75966282
het begint steeds duidelijker te worden dat ik echt in mijn handjes mag knijpen
okee, het plaatsen was pijnlijk, maar ik ben gewoon op de fiets naar huis gegaan en de dag erna weer gaan werken.
hij zit nu zo'n 2,5 jaar en op de gebruikelijke prut in de eerste weken na, ben ik niet meer ongesteld geweest
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 december 2009 @ 14:09:16 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75968896
Barkiepstertje, wat een eng verhaal. Goed dat je actie hebt ondernomen, ik hoop dat je snel weer opknapt.

Hier zit ie nu een maand of 5, en ik heb nergens last van Ook een mazzelaar dus!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_76194868
Ik heb de mirena nu bijna een maand. Ik blijf wel telkens last houden van bloed en bruine prut verlies. Ook vaak erge buikkramp en lage rugpijn. Herkenbaar? Baal er wel van.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:18:01 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76196392
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb de mirena nu bijna een maand. Ik blijf wel telkens last houden van bloed en bruine prut verlies. Ook vaak erge buikkramp en lage rugpijn. Herkenbaar? Baal er wel van.
Ja, de eerste maand is het zeker wel normaal dat het wat moet 'wennen'...
Maar gezien de verhalen hier denk ik dat je gewoon in de gaten moet houden of het nog lijkt op menstruatiepijn (dat was het bij mij, en alles was goed), of heftiger, en dan zou ik wel aan de bel gaan trekken op den duur.
pi_76219271
Ik hou het in de gaten. Ik heb juist altijd veel last van de menstruatie, was de bedoeling dat het niet nog erger zou worden. Maar goed, lichaam zal wel aan het wennen zijn dan.
pi_76342688
Ik kan me binnenkort waarschijnlijk ook bij jullie voegen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_76393739
ik ben vandaag op controle geweest (6 weken na plaatsen) en alles was oke
de mirena zit nog helemaal goed en ze heeft geen cystes gezien op de eileiders
ik hoef pas over 2 jaar weer terug te komen
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 4 januari 2010 @ 13:16:00 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76395879
ik pas over 5
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76407299
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef Qwea het volgende:
ik pas over 5
hoef je geen controles te doen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_76407725
ik ook pas over 5 jaar
had alleen na 8 weken een controle en toen was alles prima!
pi_76642889
Over 6 dagen loopt de houdbaarheid van mijn derde Mirena. Hij gaat eruit, er komt geen nieuwe voor in de plaats (a.s. scheiding, leeftijd icm al een aantal jaren opvliegers).

Lieve groetjes van een zeeeeeeeeer lang tevreden gebruikster.
Al die jaren nooit ongesteld geweest en qua hormonale buien een stuk evenwichtiger. Om van mijn libido verbetering sinds dag 2 nog maar niet te spreken
pi_76643449
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:11 schreef Idril-2 het volgende:
Over 6 dagen loopt de houdbaarheid van mijn derde Mirena. Hij gaat eruit, er komt geen nieuwe voor in de plaats (a.s. scheiding, leeftijd icm al een aantal jaren opvliegers).

Lieve groetjes van een zeeeeeeeeer lang tevreden gebruikster.
Al die jaren nooit ongesteld geweest en qua hormonale buien een stuk evenwichtiger. Om van mijn libido verbetering sinds dag 2 nog maar niet te spreken
wow de 3e al
fijn dat het zo goed bevallen is

dat laatste heb ik ook al gemerkt trouwens
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 10 januari 2010 @ 18:41:49 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76644144
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

hoef je geen controles te doen?
N ope. 1x gehad na 4 weken. Die was goed
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 10 januari 2010 @ 18:42:32 #235
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76644191
mijn libido lijkt wel wat omlaag gegaan te zijn
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76646588
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:42 schreef Qwea het volgende:
mijn libido lijkt wel wat omlaag gegaan te zijn
hier ook..

Ik ben weer eens ongesteld geworden Ik had gehoop dat het nou eens over zou zijn, maar helaas.

Ik merk wel dat ik met mirena veel meer last van slijm en afscheiding heb, is dit herkenbaar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:32:49 #237
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76646748
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier ook..

Ik ben weer eens ongesteld geworden Ik had gehoop dat het nou eens over zou zijn, maar helaas.

Ik merk wel dat ik met mirena veel meer last van slijm en afscheiding heb, is dit herkenbaar?
Ik ben sinds het zetten niet echt ongesteld meer geworden *afklopt*

Soms 1 dag ofzo wat bruine zooi, maar dat is na een dag dan ook weer verdwenen. En soms kwam die prut ook na de seks.. maar dat heb ik dus ook niet meer
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 11 januari 2010 @ 10:53:21 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76670267
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier ook..

Ik ben weer eens ongesteld geworden Ik had gehoop dat het nou eens over zou zijn, maar helaas.

Ik merk wel dat ik met mirena veel meer last van slijm en afscheiding heb, is dit herkenbaar?
Heb ik ook lang gehad, maar dat ging hier ook weer over hoor
pi_76672943
Het is officieel, over een maand mag ik me bij jullie voegen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 11 januari 2010 @ 13:36:03 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76676075
Spannend!

Hopelijk gaat het allemaal gewoon soepel, succes vast
pi_76698117
Ik ben 'm kwijt was een eitje natuurlijk.
Alle (toekomstige) gebruiksters wens ik het allerbeste.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:52:47 #242
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76712872
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier ook..

Ik ben weer eens ongesteld geworden Ik had gehoop dat het nou eens over zou zijn, maar helaas.

Ik merk wel dat ik met mirena veel meer last van slijm en afscheiding heb, is dit herkenbaar?
Ja, ik heb dat ook en dat is bij mij nog steeds na bijna drie jaar.
Ik hoop dat de menstruaties bij jou wat regelmatiger gaan worden op den duur.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 januari 2010 @ 11:01:48 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76713199
Hier alleen af en toe wat prut. Maar ik zit ook in de overgang, dat scheelt allicht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_76756054
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:07 schreef DevilsWhore het volgende:
Het is officieel, over een maand mag ik me bij jullie voegen.
Net gebeld voor een afspraak, 10 februari ben ik aan de beurt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_76826852
Ik heb inmiddels bijna twee jaar geleden mijn tweede mirena spiraal laten plaatsen. Bij de eerste had ik totaal geen klachten en menstrueerde eens per maand 2 dagen licht. Bij de tweede spiraal loopt dit iets anders. Ik blijf tussendoor ook licht vloeien en eens per maand een aantal dagen iets heftiger. Ik kan er geen pijl op trekken en daar voel ik me niet gemakkelijk bij. Na controle of de spiraal goed geplaatst was kreeg ik te horen dat deze (voor de kijkers) links onderin zit en dus redelijk laag. Dit zou geen probleem moeten zijn voor de bescherming tegen zwangerschap, zo werd mij verteld. Wel voel ik het tijdens het vrijen, wat dan soms weer voor bloedverlies zorgt; ook niet prettig.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Krommie
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:28:40 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76827760
Nee en het klinkt ook niet echt fijn..... je hebt al een controle gehad, maar ik zou toch terug gaan naar de huisarts. Onregelmatig bloedverlies en dat je hem voelt tijdens vrijen, dan zou ik zeker willen weten dat ie nog steeds goed zit
pi_76841553
Uit: Mirena uitgewerkt? En nu?
Die ik gesloten heb, dus hier graag verder
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:14 schreef Sandoval het volgende:
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor dit topic, maar het lijkt me dat ik hier wel wat nuttige reacties moet kunnen krijgen.

Mijn vriendin heeft een mirena (hormoonspiraaltje). Dit is sinds een korte tijd onze enige methode van anticonceptie. Over een maand of 3 heeft ze het spiraaltje 5 jaar in, dit is voor zover ik weet de termijn waarop je het moet vervangen, omdat de hormonen dan ongeveer uitgewerkt zijn.

We zijn dus vrij kort geleden gestopt met het gebruik van condooms. Vrij kort ook hierna kwamen er wat ongebruikelijke lichamelijke klachten van haar kant. Ze heeft een paar keer een pijnlijk gevoel gehad bij haar baarmoeder, vooral net na seks. Ook bleek laatst dat ze tijdens seks had gebloed. Niet verschrikkelijk veel, maar ook niet verwaarloosbaar weinig. Even voor de duidelijkheid: ze wordt sinds ze dat spiraaltje heeft niet echt lichamelijk ongesteld, geen bloedverlies e.d.

Een paar dagen geleden kwam er bij het plassen ook iets bloederigs bij haar uit, ze heeft het niet in heel veel detail beschreven, maar het was niet alleen maar bloed. Zelf dacht ze dat het misschien een heel vroege miskraam zou kunnen zijn geweest, ook gezien dat het spiraaltje zelf er nog wel zit.

Ze gaf eigenlijk, ook toen we nog condooms gebruikten, al een paar keer eerder aan dat ze ergens het gevoel had dat het spiraaltje niet meer (goed) werkte. Nu is een gevoel maar een gevoel, maar ik wil ook weer niet de vrouwelijke intuitie onderschatten

Punt is, ik heb me destijds wel enigszins ingelezen over mirena's, maar zoveel weet ik er ook weer niet van. Zijzelf weet er vind ik eigenlijk ook niet genoeg over, en is een beetje onzeker over wat ze er nu mee aan moet. Ik vind dat ze naar de huisarts moet gaan, deze dingen moet noemen en goed moet informeren of het niet nodig is het spiraaltje te vervangen.

Ze komt echter de laatste tijd erg veel bij de huisarts met uiteenlopende klachten, en wil als het even kan dus niet nóg een keer langs moeten. Tevens denk ik dat ze misschien op ziet tegen de procedure (ook al ging het de eerste keer relatief erg goed) en heeft ze een beetje het gevoel dat ze er dan weer voor vijf jaar aan vast zit (wat natuurlijk niet het geval is).

Ik maak me toch wel een beetje zorgen, om twee redenen. Ten eerste zijn we beide nog niet aan kinderen toe, zowel niet omdat onze relatie er nog te jong voor is als dat we beide momenteel studeren, en ook geen huisvesting hebben die geschikt is om een kind in op te voeden. Het lijkt me dat een succesvolle zwangerschap niet mogelijk is met zo'n spiraaltje, ook als de hormonen niet meer worden afgegeven, maar zeker weten doe ik dit niet.

Ten tweede, het lijkt me voor haar gezondheid niet goed om met een niet-werkend spiraaltje door te lopen. Verandering in hormonen is volgens mij nooit fijn, omdat het lichaam daardoor in de war raakt, tevens zal ze weer ongesteld worden en bestaat er dus ook nog de mogelijkheid dat ze meerdere malen zwanger van me zou raken om heel snel een miskraam te krijgen. Niet echt een fijn idee allemaal, en ik heb dan ook al voorgesteld om voor de zekerheid maar weer een tijdje condooms te gaan gebruiken.

We zijn overigens beide sowieso soa-vrij en ze heeft verder nooit echt klachten gehad over pijn/bloeden dankzij seks ofzo.

Zijn er nog mensen (vrouwen) die een idee hebben van wat er hier (niet) aan de hand zou kunnen zijn? Nuttige tips/bijdragen?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:44 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76842147
Zeker aandacht schenken aan de vrouwelijke intuïtie En naar de huisarts om een nieuwe Mirena zou ik zeggen. Het kan geen kwaad om een nieuwe te laten plaatsen, het kan wel kwaad als de oude niet meer goed werkt...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:43:57 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76842310
Ik zou zeker weten naar de huisarts gaan

Een niet meer werkend spiraaltje lijkt mij doodeng (mijne moet er over 9 maanden uit en ik ben nu al extreem op veranderingen aan het letten ), en als ze misschien zelfs een miskraam heeft gehad, dan lijkt me dat heel heftig ja.

Goed dat je er zo bovenop zit Ik zou inderdaad maar weer even aan de condooms gaan, en als ik je vriendin was, ging dat spiraaltje er vandaag nog uit
pi_76869221
Thanks voor het verplaatsen, ik had het centrale topic over het hoofd gezien. En bedankt voor de reacties tot nu toe, ik zal er nogmaals op aandringen bij haar om toch maar naar de huisarts te gaan.
pi_77010522
ondertussen zijn we 9 dagen verder en ik ben gewoon nog steeds ongesteld
Ik had toch wel gehoopt dat het ondertussen minder zou zijn.
Met de pil was ik maar 4 dagen ongesteld maar omdat ik m wel eens vergat ben ik aan de spiraal gegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77012103
Wat balen Vicky!

Bij mij is de buikpijn en tussentijds rommel/bloed verlies minder aan het worden.
Hebben jullie ook ineens meer last van pukkeltjes/plekjes in je gezicht?
Had ik eerder nooit.
pi_77015486
Ik merk wel dat ik een slechtere huid heb ja..
Maar dat kan ook door de winter komen, daar reageert mijn huid ook altijd heftig op!
Ik ben net 2 dagen heeeeel licht ongesteld geweest, hopelijk nu een paar maanden weer niet!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:00:34 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77015919
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:43 schreef Vicky het volgende:
ondertussen zijn we 9 dagen verder en ik ben gewoon nog steeds ongesteld
Ik had toch wel gehoopt dat het ondertussen minder zou zijn.
Met de pil was ik maar 4 dagen ongesteld maar omdat ik m wel eens vergat ben ik aan de spiraal gegaan.
Hoe lang heb je m nu? Anders zou ik even langs de huisarts gaan misschien
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:01:51 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77015983
Ohja, slechte huid: check

Heb tot mn spiraaltje zowat nooit puistjes gehad, en nu altijd wel wat gedoe op mn kin, voorhoofd, borst en rug
pi_77016896
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:00 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hoe lang heb je m nu? Anders zou ik even langs de huisarts gaan misschien
4 maanden, sinds 10 september
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77019778
ik heb ook meer last van puistjes sinds ik de mirena heb

en ik heb nu sinds 2 dagen regelmatig steken in mijn onderbuik
totaal niet als menstruatiepijn ofzo, heel anders
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:39:23 #258
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77019997
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
ik heb ook meer last van puistjes sinds ik de mirena heb

en ik heb nu sinds 2 dagen regelmatig steken in mijn onderbuik
totaal niet als menstruatiepijn ofzo, heel anders
Ehm... ik wil je niet laten schrikken maar dat zou misschien wel een cyste kunnen zijn... Denk dat langs je huisarts gaan toch wel handig is, voor de zekerheid Wellicht maken ze een echo om dat uit te sluiten
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77020079
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:39 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ehm... ik wil je niet laten schrikken maar dat zou misschien wel een cyste kunnen zijn... Denk dat langs je huisarts gaan toch wel handig is, voor de zekerheid Wellicht maken ze een echo om dat uit te sluiten
ja ik dacht ook al meteen aan een cyste, nav dit topic
maar ik ben 4 januari op controle geweest en toen was er niks te zien aan mijn eierstokken.. kan het zijn dat dat zich daarna pas heeft ontwikkeld?
oja en daarnaast zei de gynaecoloog dat cysten bijna altijd vanzelf overgaan, en dat het niet gevaarlijk is. Dus heeft het zin om dan naar de huisarts te gaan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:14:52 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77024519
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:41 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ja ik dacht ook al meteen aan een cyste, nav dit topic
maar ik ben 4 januari op controle geweest en toen was er niks te zien aan mijn eierstokken.. kan het zijn dat dat zich daarna pas heeft ontwikkeld?
oja en daarnaast zei de gynaecoloog dat cysten bijna altijd vanzelf overgaan, en dat het niet gevaarlijk is. Dus heeft het zin om dan naar de huisarts te gaan?
Ah oke.
Ja, kan opzich wel denk ik. Het is wel snel, maar volgensmij wel mogelijk.
Ja, cysten gaan vanzelf weg, tenzij er zich complicaties voordoen (zoals natuurlijk bij mij ) Ik had namelijk een bloeding erin waardoor de cyste erg groot werd en als hij te groot wordt, dan kan je eierstok omzwikken door het gewicht en daardoor kan de bloedtoevoer (tijdelijk) worden afgesloten. Duurt dit te lang, dan sterft je eierstok gewoon af. Dus er zitten wel degelijk risico's aan!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77066813
Gisteren weer enorm pijnlijke steken en krampen rechts onderin mijn buik, gelukkig waren ze vanmorgen weer weg.
Die plekken/pukkeltjes in mijn gezicht beginnen ineens enorm te jeuken. Valt ook erg op heb ik het idee.
Heel irritant. Moet nog steeds naar de huisarts mirena check. Kaart ik dit ook wel aan. Moest eik na de eerste ongesteldheid, maar heb nog geen echte gehad.
pi_77066870
Ik heb trouwens totaal geen last van pukkeltje!
En volgens mij ben ik eindelijk weer van die ongesteldheid af... 10 dagen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77066986
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ah oke.
Ja, kan opzich wel denk ik. Het is wel snel, maar volgensmij wel mogelijk.
Ja, cysten gaan vanzelf weg, tenzij er zich complicaties voordoen (zoals natuurlijk bij mij ) Ik had namelijk een bloeding erin waardoor de cyste erg groot werd en als hij te groot wordt, dan kan je eierstok omzwikken door het gewicht en daardoor kan de bloedtoevoer (tijdelijk) worden afgesloten. Duurt dit te lang, dan sterft je eierstok gewoon af. Dus er zitten wel degelijk risico's aan!
ja dat klinkt inderdaad heel eng gelukkig dat het uiteindelijk nog wel goed is afgelopen bij jou !

ik heb vandaag geen pijn meer gehad dus ik denk dat het weer over is
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_77135409
*meldt zich hier ook*
Sinds 10 maanden heb ik ook een Mirena.
Ben tot nu toe 1x ongesteld geweest en dat was afgelopen november.
Voel het spiraaltje duidelijk zitten als ik me beweeg en sommige handelingen doen ook gewoon pijn .
Heb vooral veel last van buikpijn. Continu een soort van rommelend gevoel in mijn buik met zo'n 6x per dag enorme krampen rechts onderin mijn buik.
Al een keer naar de huisarts gegaan hiermee. Die keek amper en zei vervolgens dat ik een schimmelinfectie had. Dus kreeg ik een kuurtje, dat niks hielp, waarop hij zei dat het ff afwachten was.
Ondertussen valt mijn haar uit met bosjes en zit ik onder de puisten, maar zoals ik hier ook al een paar keer las wil ik hem er eigenlijk niet uithalen aangezien het inbrengen werkelijk een hel was.

Ook heb ik op een controle echo 1 week na het zetten nooit een andere controle gehad. Is me ook niet verteld; ik moest maar bellen als ik ergens last van had.

Begin zo ondertussen bang te worden dat het misschien wel gewoon slimmer is om hem eruit te halen. Iemand die me kan zeggen of het 'normaal' is dat ik na 10 maanden nog steeds deze klachten heb?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:24:13 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77135525
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:20 schreef TwiNNijN het volgende:
*meldt zich hier ook*
Sinds 10 maanden heb ik ook een Mirena.
Ben tot nu toe 1x ongesteld geweest en dat was afgelopen november.
Voel het spiraaltje duidelijk zitten als ik me beweeg en sommige handelingen doen ook gewoon pijn .
Heb vooral veel last van buikpijn. Continu een soort van rommelend gevoel in mijn buik met zo'n 6x per dag enorme krampen rechts onderin mijn buik.
Al een keer naar de huisarts gegaan hiermee. Die keek amper en zei vervolgens dat ik een schimmelinfectie had. Dus kreeg ik een kuurtje, dat niks hielp, waarop hij zei dat het ff afwachten was.
Ondertussen valt mijn haar uit met bosjes en zit ik onder de puisten, maar zoals ik hier ook al een paar keer las wil ik hem er eigenlijk niet uithalen aangezien het inbrengen werkelijk een hel was.

Ook heb ik op een controle echo 1 week na het zetten nooit een andere controle gehad. Is me ook niet verteld; ik moest maar bellen als ik ergens last van had.

Begin zo ondertussen bang te worden dat het misschien wel gewoon slimmer is om hem eruit te halen. Iemand die me kan zeggen of het 'normaal' is dat ik na 10 maanden nog steeds deze klachten heb?
Zeker niet normaal dat je deze klachten hebt, en idd ook forse bijwerkingen! Opnieuw naar je huisarts en een verwijzing vragen naar de gyn, eventueel ook voor een echo gezien je klachten. Bizar dat ie niks anders deed toen ie bij je kwam.. Mocht hij je niet willen doorverwijzen kan je ook zonder verwijzing bij de gyn terecht, gewoon even bellen met het ziekenhuis en overleggen.
Snap dat je het jammer vindt om 'm eruit te halen, maar als je er zoveel last van hebt is het toch ook geen pretje? Daarbij; het eruit halen is echt een eitje vergeleken bij het zetten, ik spreek uit ervaring
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77250784
hoi hoi,

ik heb ook wer last van de puistjes.
dit is omdat je lichaam zijn eigen hormonen weer moet gaan regelen denk ik.
met de pil had ik helemaal geen puistjes.
maar sinds ik ermee gestopt ben weer wel.

iets heel anders.
mijn spiraaltje is in November geplaatst.
sinds eind December word ik om de 2 dagen ongesteld.
en dag wel een dag niet een dag wel een dag niet enz enz.
ik word er helemaal gek van want die krampen zijn verdomt pijnlijk!
bij de controle echo zat alles goed dus er was niks slechts te zien.
ik denk zelf dat mijn lichaam het er nog steeds niet mee eens is dat er iets raars in zit en het er uit wilt werken.
heeft iemand anders dit ook? zoja hoelang duurde dit?
want als dit een jaartje gaat duren dan gaat hij er mooi uit.
  maandag 25 januari 2010 @ 15:49:40 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77251784
Ik heb een halfjaartje ongeveer last gehad (met een duidelijk dalende lijn), maar dat was vooral kramp bij een te strakke broek (rokjes ftw ) en een te volle blaas! Kijk het dus nog even aan en bel als je het niet vertrouwt de huisarts op
pi_77408135
Uit een ander topic wat ik gesloten heb:
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:48 schreef Naamloos1973 het volgende:
Ben op mijn 16e begonnen met de pil, Microgynon 30, daar ging ik van kokhalzen (raar ja ik weet het, maar niet als je weet dat ik meteen moet overgeven na het innemen van een vitaminepil en ik heb inmiddels gelezen dat meer meiden er last van hadden bij deze pil). Er was toen net een nieuwe pil, zelfde soort maar met minder bijverschijnselen, Femodeen, ongeveer 13 jaar geslikt maar heb heel lang (jaaaaren) eng veel vocht vastgehouden in mijn benen. Daarna 2,5 jaar niets geslikt. Toen de morning-after-pil na een one night stand (sommige mannen denken nog steeds dat voor het zingen de kerk uit gaan veilig is en ik wilde het risico niet nemen). Toen ongeveer 0,5 jaar aan de Diane pil (mijn one-night-stand bleef wat langer dan one night en ook vanwege uitslag waar deze pil geschikt voor kan zijn), tot ik ongeveer 3 maanden lang al ongesteld was (denk dat het vele tussentijdse bloedingen waren), gestopt en naar de gynacoloog, niets te vinden en zij adviseerde de Mirena-spiraal.

Bijna vier jaar geleden de Mirena laten plaatsen, vroeg om verdoving maar was niet nodig zei ze, nou deed vreselijk zeer, daarna tekenen van flauwvallen: duizelig, vlekken voor mijn ogen, gevoel alsof ik door mijn benen zou zakken, enz., heb een uur in een kamertje gelegen voordat ik weer normaal op mijn benen kon staan, daarna nog paar dagen ziek van geweest. Ben ondanks de Mirena altijd ongesteld geworden, had een hele korte cyclus, was lang ongesteld en had dan buikpijn, veel tussentijds bloedverlies, als ik ongesteld moest worden/werd had ik het gevoel dat de Mirena duwde/eruit wilde, pukkels boven mijn borst en onder mijn nek, kortom had 1 week per maand nergens last van. Moest vorig jaar naar de gynacoloog voor nader onderzoek i.v.m. 2x afwijkende cellen bij een uitstrijkje voor het b.v.o., deze bood aan ook eens naar deze klachten te kijken en kwam vorige week woensdag tot de conclusie dat mijn klachten allemaal van de Mirena komen. Afgelopen maandag de Mirena bij de huisarts laten verwijderen, deed gelukkig maar heel even een klein beetje zeer, de rest van de dag een paar druppeltjes bloed. De volgende dag/afgelopen dinsdag ongesteld geworden (had ik eigenlijk pas ergens tussen a.s. vrijdag en dinsdag moeten worden) en goed ook, bloed als een rund met veel stolsels of wat het dan ook is.

Zou dit inderdaad al mijn gewone menstruatie zijn? Het is wel te vroeg, maar ik ben ondanks de Mirena altijd ongesteld geworden.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:54 schreef Naamloos1973 het volgende:
Vocht in mijn benen is overigens sinds vorig jaar pas weg (dus pas ongeveer 6 jaar nadat ik met de Femodeen gestopt ben).
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_77425304
Even melden hoe het met mijn vriendin is afgelopen (zie paar pagina's terug, issues met een spiraaltje dat al dan niet aan vervanging toe was): ze is naar de huisarts gegaan na herhaaldelijk aandringen van mij, en die gaf aan dat vervanging inderdaad een goed idee leek. Ze heeft gisteren het nieuwe spiraaltje op kunnen halen bij de apotheek

En ik moest even verschrikkelijk hard lachen toen ik zag hoe groot dat pakket wel niet is komt best intimiderend over als je niet weet hoe groot zo'n spiraaltje nou eigenlijk is
pi_77425393
Thanks voor het verplaatsen naar deze topic, had en heb nog niet goed door hoe het allemaal werkt.

Heb alles hier gelezen en bedacht dat ik ook nog bij mijn lijst van klachten (/bijwerkingen) vergeten ben te zetten dat ik ook al jaren enorm droog haar heb (zijn er nog meer die hier last van hebben sinds de Mirena?), haaruitval en een verminderd libido.
Naamloos1973
pi_77455038
Even een snel vraagje, woensdag 10 februari krijg ik dus mijn spiraaltje, ben nu nog aan de nuvaring. Volgende week donderdag moet ik die eruit halen. Dat weekend slaapt mijn vriend bij me, maar hoe snel werkt de minerva? Als in, zijn condooms vereist?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:32:48 #272
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77455959
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:03 schreef DevilsWhore het volgende:
Even een snel vraagje, woensdag 10 februari krijg ik dus mijn spiraaltje, ben nu nog aan de nuvaring. Volgende week donderdag moet ik die eruit halen. Dat weekend slaapt mijn vriend bij me, maar hoe snel werkt de minerva? Als in, zijn condooms vereist?
Mirena bedoel je denk ik?
Zou sowieso de eerste 6 weken extra anticonceptie zoals idd condooms gebruiken, rond die tijd krijg je pas je controle en weet je echt zeker of ie goed zit. Dat raad je gyn je waarschijnlijk ook aan.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77456188
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Mirena bedoel je denk ik?
Zou sowieso de eerste 6 weken extra anticonceptie zoals idd condooms gebruiken, rond die tijd krijg je pas je controle en weet je echt zeker of ie goed zit. Dat raad je gyn je waarschijnlijk ook aan.
Hihi, teveel met mythologie bezig

En dan maar met condooms. Wat moet, dat moet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:04:00 #274
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77456853
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Hihi, teveel met mythologie bezig

En dan maar met condooms. Wat moet, dat moet.
Haha

Ja, precies... Je weet 't gewoon nooit zeker of ie echt helemaal goed zit, en soms verschuift ie zelfs iets, dus idd het zekere voor het onzekere!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77622901
even een verhaaltje van een vriendin van mij.

zij heeft ook het spiraaltje laten zetten zonder dat ze ooit kindere heeft gehad.
het zetten was erg pijnlijk maar de puistjes enz had ze ook allemaal.
tot na ongeveer 2 jaar.
ze had normaal vaak hoofdpijn en toen opeens niet meer en haar borsten gingen pijn doen.
dus zij dat : huh? wat is dit zou ik zwanger zijn?...
toch maar voor de zekerheid een test gekocht en daar kwam inderdaad zwaner uit.
test nummer 2 kwam niet zwanger uit hahaha
dus op naar de dokter en wat bleek!!!
ja ze was zwanger MET het spiraaltje!!!!!
ze was 9 weken zwanger.
het beste was om het spiraaltje te verwijderen voor de 10 weken.
wat ze dus snel heeft gedaan!
het spiraaltje hoeft niet altijd voor problemen te zorgen maar het komt voor dat hij opeens midden in de zwangerschap het vruchtvlies doorprikt en dan heb je een miskraam....
wat bleek nou het spiraaltje was ietsje verschoven, geen idee hoe...

Alsdus zo ze is nu moeder van een prachtig zoontje 2j bijna!!

Je kan dus ook zwanger worden met spiraaltje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 februari 2010 @ 11:25:55 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77623317
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig natuurlijk. De kans dat je zwanger wordt is er, hoe klein ook.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:26:49 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_77625299
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:11 schreef Angel00 het volgende:
even een verhaaltje van een vriendin van mij.

zij heeft ook het spiraaltje laten zetten zonder dat ze ooit kindere heeft gehad.
het zetten was erg pijnlijk maar de puistjes enz had ze ook allemaal.
tot na ongeveer 2 jaar.
ze had normaal vaak hoofdpijn en toen opeens niet meer en haar borsten gingen pijn doen.
dus zij dat : huh? wat is dit zou ik zwanger zijn?...
toch maar voor de zekerheid een test gekocht en daar kwam inderdaad zwaner uit.
test nummer 2 kwam niet zwanger uit hahaha
dus op naar de dokter en wat bleek!!!
ja ze was zwanger MET het spiraaltje!!!!!
ze was 9 weken zwanger.
het beste was om het spiraaltje te verwijderen voor de 10 weken.
wat ze dus snel heeft gedaan!
het spiraaltje hoeft niet altijd voor problemen te zorgen maar het komt voor dat hij opeens midden in de zwangerschap het vruchtvlies doorprikt en dan heb je een miskraam....
wat bleek nou het spiraaltje was ietsje verschoven, geen idee hoe...

Alsdus zo ze is nu moeder van een prachtig zoontje 2j bijna!!

Je kan dus ook zwanger worden met spiraaltje
je kan ook zwanger worden met condoom, met pil, met implanon, met alles. Of je moet aan onthouding gaan doen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:00:41 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77626477
Maar de mirena is volgens mij wel het veiligst, op geheelonthouding na dan
pi_77627646
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:00 schreef LadyBlack het volgende:
Maar de mirena is volgens mij wel het veiligst, op geheelonthouding na dan
En sterilisatie.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:59:07 #280
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77636791
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:00 schreef LadyBlack het volgende:
Maar de mirena is volgens mij wel het veiligst, op geheelonthouding na dan
Hangt er vanaf of je theorie of praktijk bedoeld.
Zie: http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77642005
Niets is 100% veilig.
* Idril-2 heeft ondanks een spiraaltje een nichtje van 21
pi_77712300
weten jullie zeker dat die meisjes zwanger zijn geworden terwijl ze de mirena hadden?
want koperspiraaltjes zijn namelijk minder betrouwbaar, misschien hadden ze die
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:07:09 #283
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77714125
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:17 schreef Njosnavelin het volgende:
weten jullie zeker dat die meisjes zwanger zijn geworden terwijl ze de mirena hadden?
want koperspiraaltjes zijn namelijk minder betrouwbaar, misschien hadden ze die
Op www.lareb.nl kun je alle bijwerkingen van medicatie vinden Ja, er zijn mensen zwanger geworden met Mirena. Maar met welke anticonceptie niet? Je hebt altijd uitzonderingen. Gelukkig zijn het er weinig en het gros gebruikt de anticonceptie goed en wordt dus niet zwanger
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77845964
Nou, hij zit. Tering, wat een pijn
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:02:46 #285
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77852743
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef DevilsWhore het volgende:
Nou, hij zit. Tering, wat een pijn
Je hebt iig het ergste gehad nu! Lekker met een kruik, veel chocola en wat thee op de bank/in bed
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77855674
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:02 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Je hebt iig het ergste gehad nu! Lekker met een kruik, veel chocola en wat thee op de bank/in bed
Ik heb nu nergens meer last van, gelukkig. Maar dat komt volgens mij meer door die pijnstiller die ik moest nemen.
En ik heb geen chocola
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:59:45 #287
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77857207
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:22 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb nu nergens meer last van, gelukkig. Maar dat komt volgens mij meer door die pijnstiller die ik moest nemen.
En ik heb geen chocola
Mooi toch!
Aww Niet in huis gehaald van te voren? Of lekkere koekjes ofzo?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77857289
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Mooi toch!
Aww Niet in huis gehaald van te voren? Of lekkere koekjes ofzo?
Nee. geen centjes voor nu.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:03:15 #289
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77857342
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:01 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Nee. geen centjes voor nu.
He kut.
Nouja, dan maar tv & wat thee.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77857386
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:03 schreef Enfermera het volgende:

[..]

He kut.
Nouja, dan maar tv & wat thee.
En huilfilms!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_77879638
Het valt me allemaal mee, ik heb vandaag minder last van menstruatiekrampen dan normaal. Ik had me voorbereid op het ergste, dat ik als zielig hoopje mens op de bank zou liggen van de pijn, maar er is eigenlijk niks aan het handje!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 februari 2010 @ 13:06:08 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77880129
Dat klinkt goed, fijn voor je
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_77892972
Fijn dat je er zo weinig last van hebt!
Ging het bij iedereen maar zo..

Ik ben onderhand al 3 maanden niet meer ongesteld, jippie!
pi_77959536
hoi hoi!

nou ik kan blij vertellen dat sinds 2 weken ik niet meer om de 2 dagen ongesteld word
maar nou ben ik vandaag er achter gekomen dat mijn touwtjes weg zijn!
is dit normaal? ik krijg stom weg het idee zou ik hem soms verloren zijn?
ik heb niks gezien of tegen gekomen
pi_77963399
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:52 schreef Angel00 het volgende:
hoi hoi!

nou ik kan blij vertellen dat sinds 2 weken ik niet meer om de 2 dagen ongesteld word
maar nou ben ik vandaag er achter gekomen dat mijn touwtjes weg zijn!
is dit normaal? ik krijg stom weg het idee zou ik hem soms verloren zijn?
ik heb niks gezien of tegen gekomen
volgens mij kan dat niet..
ik heb de touwtjes nooit gevoeld, en toen ik op controle ging zat hij wel gewoon goed, dus als je ze niet per sé meer voelt betekent dat niet dat hij verplaatst is denk ik
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_77963747
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:53 schreef DevilsWhore het volgende:
Het valt me allemaal mee, ik heb vandaag minder last van menstruatiekrampen dan normaal. Ik had me voorbereid op het ergste, dat ik als zielig hoopje mens op de bank zou liggen van de pijn, maar er is eigenlijk niks aan het handje!
ooh dat is wel fijn!
ik hoop voor je dat je er weinig last van zal hebben
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 februari 2010 @ 22:09:53 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77967693
Touwtjes zijn echt maar heel klein hoor. Misschien zijn ze een beetje verschoven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_77967852
Ik voel de touwtjes heel goed.

Als ik bij de volgende menstruatie weer zo lang blijf bloeden ga ik de gyn ff bellen. Spiraal zit er nu ruim 5 maanden in en ik ben nog steeds 10-14 dagen ongesteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:03:20 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77980854
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:13 schreef Vicky het volgende:
Ik voel de touwtjes heel goed.

Als ik bij de volgende menstruatie weer zo lang blijf bloeden ga ik de gyn ff bellen. Spiraal zit er nu ruim 5 maanden in en ik ben nog steeds 10-14 dagen ongesteld.
Jeutje zeg, da's wel echt lang zeg, bah wat irritant voor je!! Zou ik ook laten checken
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:52 schreef Angel00 het volgende:
hoi hoi!

nou ik kan blij vertellen dat sinds 2 weken ik niet meer om de 2 dagen ongesteld word
maar nou ben ik vandaag er achter gekomen dat mijn touwtjes weg zijn!
is dit normaal? ik krijg stom weg het idee zou ik hem soms verloren zijn?
ik heb niks gezien of tegen gekomen
De touwtjes krullen om je baarmoedermond na verloop van tijd. Dus als je goed voelt kom je ze daar misschien nog wel tegen

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 14-02-2010 13:33:54 ]
pi_77995857
ik heb mijn touwtjes nooit gevoeld..
Bij de controle zei de dokter dat ze helemaal om mijn baarmoedermond gekruld waren!
Maar ze zijn waarschijnlijk heel kort afgeknipt bij mij
pi_78013957
ik meld me ook maar weer eens in het topic

na mijn cyste (en alle nasleep daarvan) in augustus eigenlijk geen gekkigheid meer! een paar keer, gisteren nog overigens, steken/krampen in mijn linkeronderbuik, waar die cyste heeft gezeten, misschien dus nog wat vocht in de buikholte. maarja, letterlijk niets aan te doen.

verder ben ik al twee maanden niet ongesteld, wat heerlijk is! maar ook een beetje gek, als je gewend bent erop te letten dat je na 3/4 weken ongesteld moet worden is het toch ergens een beetje vreemd dat je dat niet wordt

ik heb hem in april een jaar.

verder geen last van haaruitval of verlaagd libido, wel van puitjes op borst/bovenrug, heel jammer (zeker voor my line of business ) maargoed, ik ben nu druk in de weer met allerlei scrubjes en cremetjes die het wel min of meer onder controle houden.
pi_78022490
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')