abonnement Unibet Coolblue
pi_71372439
Dat ondershirtje heb ik alweer uit elkaar getrokken. Waarschijnlijk zat er al een gaatje in en toen ik hem aan trok scheurde die helemaal door... Niet echt Duitse degelijkheid dus...

Ik voelde me wel een beetje de Hulk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 27 juli 2009 @ 18:54:21 #202
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71372713
Ik draag juist weer altijd zwarte sokken.
Schoenen benne ook zwart dus ja.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:35:01 #203
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71373907
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie doet er eigenlijk 2 augustus mee aan de Hel van de heuvelrug, van de Driebergse tourclub? Wil de 135 doen als ik me heroisch voel, of de 100 ... ga in elk geval op eigen tempo langzaam starten, ik ben een diesel met lange voorgloeitijd
Nope, ik ram wel over de nurburgring aankomend weekend
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 27 juli 2009 @ 21:37:09 #204
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71377832
Morgen maar even heen en weer naar Lelystad over de dijk, dat is uit en thuis toch tegen de 80 km denk ik
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71378713
Vanavond in mn eentje een rondje van dik 65km gedraaid met een gemiddelde van 30.2. Dus weer de grens van 30 per uur doorbroken, het ging dan ook wel lekker.

Het gemiddelde gaat nu de goede kant op (natuurlijk ik weet wel dat het gemiddelde lang niet alles zegt), volgende stap is om met de tegenwind het gemiddelde constant te houden. Die daalde nu van 31.5 naar onder de 30.

Vond het in de schaduw toch wel wat fris, en je merkt ook wel dat het alweer wat vroeger donker begint te worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71380682
Ik had een paar dagen terug na 25 kilometer een gemiddelde van 33,7 op de teller, dus stoplichten etc. niet meegerekend was het nog veel harder

Vrijdag op vakantie naar de Ardennen, daar ook maar een dagje een fiets huren denk ik
  maandag 27 juli 2009 @ 23:10:23 #207
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71380835
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef thettes het volgende:
Ik had een paar dagen terug na 25 kilometer een gemiddelde van 33,7 op de teller, dus stoplichten etc. niet meegerekend was het nog veel harder

Vrijdag op vakantie naar de Ardennen, daar ook maar een dagje een fiets huren denk ik
Waar ergens in de ardennen??
  maandag 27 juli 2009 @ 23:12:26 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_71380885
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef thettes het volgende:
Ik had een paar dagen terug na 25 kilometer een gemiddelde van 33,7 op de teller, dus stoplichten etc. niet meegerekend was het nog veel harder

Vrijdag op vakantie naar de Ardennen, daar ook maar een dagje een fiets huren denk ik
geen ruimte om fiets mee te nemen?
  maandag 27 juli 2009 @ 23:15:20 #209
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71380962
Iemand trouwens een idee wat een goede draadloze kilometerteller is met zowel hartslagmeterfunctie als trapfrequentie?
.
pi_71382086
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:12 schreef Blik het volgende:

[..]

geen ruimte om fiets mee te nemen?
Niet echt, we gaan met z'n elven heen met 4 auto's en terug met 3 auto's en z'n tienen. Alle auto's zonder trekhaak. Het is ook niet bedoeld als fietsvakantie.

We zitten bij Malmedy, ken de omgeving daar al wel. Misschien even een paar kilometer verder naar Stavelot fietsen en de Stockeu en Haute Levee meepakken
pi_71385253
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Yankee het volgende:
Iemand trouwens een idee wat een goede draadloze kilometerteller is met zowel hartslagmeterfunctie als trapfrequentie?
ik heb de de cyclosport 4.2, nog niet mee in een groep gereden en hartslag nog niet geprobeerd, maar verder lijkt ie prima te werken
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:34:50 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_71385831
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:52 schreef thettes het volgende:

[..]

Niet echt, we gaan met z'n elven heen met 4 auto's en terug met 3 auto's en z'n tienen. Alle auto's zonder trekhaak. Het is ook niet bedoeld als fietsvakantie.

We zitten bij Malmedy, ken de omgeving daar al wel. Misschien even een paar kilometer verder naar Stavelot fietsen en de Stockeu en Haute Levee meepakken
Haute Levee vond ik echt een pokkeding. Niet alleen omdat de eerste kilometer redelijk zwaar is, maar vooral omdat het gewoon een doorgaande weg is waar iedereen 80 km p/u langs je voorbij knalt. Zit je daar in de goot te stoempen.

Ik vond de Rosier echt een lekkere klim, ik ben niet gemaakt voor extreme stijgingspercentages
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:11:30 #213
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71386349
Dus niemand op 2 augustus de heuvels in? Ik zal wel weer iemand opvegen onderweg...of opgeveegd worden
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:12:57 #214
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71386371
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus niemand op 2 augustus de heuvels in? Ik zal wel weer iemand opvegen onderweg...of opgeveegd worden
Ik ga waarschijnlijk wel de heuvels in maar dan voor de 170km versie. je bent van harte welkom om in het wiel te kruipen.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:19:38 #215
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71386462
Dat is volgend jaar pas een haalbare optie, maar bedankt vooor het aanbod
Ik vermoed dat jij de 170 even snel (maar waarschijnlijk sneller ) gaat doen dan ik de 135 ...we kunnen mischien een bakkie thee doen na afloop?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:21:46 #216
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71386500
2augustus opnieuw poging wagen om naar Geldrop te fietsen..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:23:37 #217
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71386521
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is volgend jaar pas een haalbare optie, maar bedankt vooor het aanbod
Ik vermoed dat jij de 170 even snel (maar waarschijnlijk sneller ) gaat doen dan ik de 135 ...we kunnen mischien een bakkie thee doen na afloop?
Mik op 30 gemiddeld. 6 uur fietsen, zou om 2 uur terug moeten zijn. Je moet natuurlijk nog wel wat aan je zondag hebben Ik moet alleen nog even afspreken met een collega van mij. Maar ik doe graag een bakje met je. Kom er dus op terug.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:30:54 #218
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71386623
Ik hoor het wel! Ik ga mikken op 25 gem denk ik, maar als de heuvels tegenvallen zal dat wel zakken...maar eens batterijen in m'n teller stoppen, kan ik eindelijk zien hoe hard ik rij enzo...tot nu toe knoei ik maar wat aan op dat vlak.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71387536
Eindelijk hersteld van mijn voetproblemen dus kan morgen weer eens een lekker stuk gaan fietsen als laatste voorbereiding op de Sean Kelly van aanstaande zaterdag
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:35:13 #220
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71387952
Ben weer in 't land
Weekje in de Alpen rondgefietst, Van Hummel op zijn laatste col door zien komen (de Saissies).
Zelf ook het grootste deel van die etappe gefietst (maar dan niet in één dag )
En tot slot nog een cyclo (La Madeleine), die ik een kwartier sneller reed dan vorig jaar, maar waar ik wel 2 plaatsen lager eindigde
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:41:51 #221
74453 koeii
Een P ja
pi_71388128
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:52 schreef thettes het volgende:

[..]

Niet echt, we gaan met z'n elven heen met 4 auto's en terug met 3 auto's en z'n tienen. Alle auto's zonder trekhaak. Het is ook niet bedoeld als fietsvakantie.

We zitten bij Malmedy, ken de omgeving daar al wel. Misschien even een paar kilometer verder naar Stavelot fietsen en de Stockeu en Haute Levee meepakken
Zou vooral voor de Thier de Coo gaan. Vond dat de naarste die er is, vooral al die gaten in de weg
Dus toch .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:54:15 #222
14505 OProg
A Life in Music
pi_71388437
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef Wombcat het volgende:
Ben weer in 't land
Weekje in de Alpen rondgefietst, Van Hummel op zijn laatste col door zien komen (de Saissies).
Zelf ook het grootste deel van die etappe gefietst (maar dan niet in één dag )
En tot slot nog een cyclo (La Madeleine), die ik een kwartier sneller reed dan vorig jaar, maar waar ik wel 2 plaatsen lager eindigde
Wat een toeval, daar was ik ook.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:12:00 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_71388874
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:41 schreef koeii het volgende:

[..]

Zou vooral voor de Thier de Coo gaan. Vond dat de naarste die er is, vooral al die gaten in de weg
Pff inderdaad, die was ook echt pittig. Er lijkt geen einde aan te komen, zit je daar tegen 17% op te harken
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:21:06 #224
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71389201
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef Wombcat het volgende:
Ben weer in 't land
Weekje in de Alpen rondgefietst, Van Hummel op zijn laatste col door zien komen (de Saissies).
Zelf ook het grootste deel van die etappe gefietst (maar dan niet in één dag )
En tot slot nog een cyclo (La Madeleine), die ik een kwartier sneller reed dan vorig jaar, maar waar ik wel 2 plaatsen lager eindigde
hoe is de Madeleine? Is het een leuke cyclo? Te vergelijken met de Dolomieten of de Marmotte? Zit te denken om volgend jaar weer een cyclo te gaan doen. Smaak wel te pakken. Fiets en train het beste met een doel (wie niet ;-) ).

Wat voor tijd heb je eigenlijk neergezet?
Superhero to the rescue!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:21:37 #225
130803 Gripper
Get a grip
pi_71389217
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:23 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Mik op 30 gemiddeld. 6 uur fietsen, zou om 2 uur terug moeten zijn. Je moet natuurlijk nog wel wat aan je zondag hebben Ik moet alleen nog even afspreken met een collega van mij. Maar ik doe graag een bakje met je. Kom er dus op terug.
Ik moet thuis nog veel vakantiespullen inpakken, maar heb ook wel zin in die 170 km. Even kijken of het past, zo ja, dan rij ik graag met je mee.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:03:55 #226
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_71390726
Zo, ik ben ook weer terug van m’n belangrijkste fietsavontuur van dit jaar: de Transalp. Voor de mensen die niet weten wat het is: het gaat om een mountainbikewedstrijd voor tweetallen. In acht etappes doorkruis je de Alpen. Mijn teammaat en ik startten als een van de 272 deelnemende teams in de herenklasse, van de totaal 594 gestarte teams. Het deelnemersveld varieert van professionele mountainbikers (m/v) tot mensen die puur voor het uitrijden gaan. Ons doel was vrij voorzichtig: eindigen bij de eerste honderd in de herenklasse.


Etappe 1: Mittenwald - Reith im Alpbachtal, 84.8 km - 2087 hm
De temperatuur is die nacht gedaald naar vijf graden in het dal en het regent hard. De sneeuwgrens ligt op 1500 m en wij moeten twee keer naar 1800 m. Op de pas ligt al 10 cm sneeuw. De degelijke Duitse organisatie besluit de etappe af te gelasten. Met bussen worden we naar de aankomstplaats vervoerd. In de middag kijken we dan maar naar de Tour in een drukke kroeg.



Etappe 2: Reith im Alpbachtal - Mayrhofen, 87.6 km - 3344 hm
Het is inmiddels zonnig en een graad of tien. Boven 2000m heeft het echter tot laat op de avond gesneeuwd. Daar is 40 cm sneeuw gevallen, die dus nog niet gesmolten zou zijn als wij daar zouden aankomen. Op zich niet erg, maar de laatste van drie beklimmingen voert over een smalle singletrack en diepe afgronden. Dit acht de organisatie niet verantwoord en daarom wordt deze klim eruit gehaald. Wat overblijft is een sprintetappe van 55 km en 1900 hm. De eerste klim is m’n teammaat ontketend, als 30e komen we boven. Daarna blijk al snel dat hij iets te voortvarend van start is gegaan. De tweede klim is het tempo aanzienlijk gedaald en worden vaak ingehaald. De afdalingen zijn niet technisch genoeg om nog veel team terug te pakken. We worden 72e in 2:50.29,5 en mogen daarmee nog net in het eerste startvak staan.

Etappe 3: Mayrhofen - Brixen, 94.8 km - 2122 hm
Net als de vorige ken ik deze rit nog van twee jaar geleden. Eigenlijk een lange klim, een snelle afdaling en dan op de grote plateau over het fietspad langs de A22 (Brennerpas) naar Brixen. Al snel blijkt dat m’n teammaat de inspanning van de dagervoor niet helemaal goed heeft verteerd. We starten weer snel, maar na een paar kilometers klimmen moet het tempo omlaag. Op de top ligt nog sneeuw en in de afdaling schuif ik nog bijna onderuit over een sneeuwplak. De uitslag valt dankzij een goede afdaling en het stampstuk nog mee: 78e in 4:14.27,3



Etappe 4: Brixen - St. Christina, 83.5 km - 3665 hm
De koninginnenrit. Bij het inchecken blijkt dat we zijn gezakt naar de 76e plaats in het klassement, een plaats te laag voor het eerste startvak. Omdat we vrij laat bij de start verschijnen zijn we op de eerste klim dus aangewezen op het inhalen van zo’n 200 teams om weer enigszins te rijden op de plek waar we gisteren zijn geeindigd. Nu we ergens in het middenveld rijden zullen we ook met opstoppingen te maken krijgen. Na vijf kilometer staan we voor een smalle brug zo’n vijf minuten te wachten. Op de klim erna kunnen we gelukkig redelijk tempo houden en op de lastige afdaling pakken we ook genoeg plaatsen terug. Daarna herhaalt zich het scenario van de dagen ervoor. De geweldige omgeving waarin we rijden verzacht de pijn. 86e in 5:59.25,7

Etappe 5: St. Christina - Sarnthein, 82.2 km - 3297 hm
Vandaag de langst klim uit de geschiedenis van de transalp: 1600 aaneengesloten hoogtemeters. Op het voorafgaande stuk van kleine klimmetjes en een aantal technische afdalingen kunnen we redelijk wat terrein winnen, maar op de lange klim loopt het een stuk minder. We komen Gerben de Knegt nog tegen die er toevallig op vakantie is. Hij rijdt een stukje mee omhoog en gooit wat water over ons heen. Beetje omgekeerde wereld, maar wel erg stoer. Op de top rijden we lang niet bij de eerste honderd, maar we weten de schade te beperken door een magistrale afdaling. 98e in 5:34.57,2

Etappe 6: Sarnthein - Kaltern, 77.4 km - 3173 hm
Vandaag moest onze dag worden: niet al te lang en een technisch zeer lastige etappe. We zetten de fietsen vroeg in het startvak om opstoppingen voor te zijn. Op de eerste klim heb ik superbenen en blijkt m’n teammaat niet eens veel te hoeven toegeven. Dat belooft veel goeds. Op de inderdaad uiterst uitdagende afdaling weten we veel teams in te halen. Op de klim erna blijkt dat we nu eens niet worden bijgehaald, maar juist zelf op teams inlopen. Eenmaal boven is m’n teammaat ontketend en heb ik het serieus lastig om het bij te houden. We weten nog wat teams te passeren. De afdaling is een feest, net als de uitslag: 58e in 5:16.49,4

Etappe 7: Kaltern - Andalo, 74.6 km - 3007 hm
Door de goede uitslag van de dag ervoor mogen we weer in het eerste startvak staan. Vandaag heb ik echter m'n traditionele Jour Sans. Te veel zuivelproducten bij het ontbijt waarschijnlijk, zouttekort en een opkomende verkoudheid. Op de eerste klim krijg ik kippenvel, kotsneigingen en snot in neus en benen. Ik kom totaal niet meer vooruit. Naar de tweede verzorgingspost toe is het tempo er helemaal uit. Bij de post neem ik een kwartier om uitgebreid te eten en te drinken. Vooral het soepje doet me goed. De laatste klim rijd ik rustig maar toch in een redelijk tempo op. De uitslag valt gezien de tijd die we hebben stilgestaan nog best mee, maar 119e in 5:27.19,0 hadden we voor aanvang toch niet willen worden.

Etappe 8: Andalo - Riva del Garda, 60.5 km - 1451 hm
Maar weer vroeg het bed uit om de fietsen vooraan in het tweede startvak te zetten. Dit is een korte etappe die op ons lijf is geschreven. Een vrij lange klim gevolgd door een extreem technische afdaling en een stampstuk richting de finish. Na honderd voel ik al dat ik helemaal ben hersteld. Als eerste van het startvak kom ik boven op de eerste pukkel van 200 hm. In de lange klim erna rijd ik eigenlijk op pure woede van de dagervoor omhoog. M’n teammaat komt niet heel veel later boven. We rijden al ergens rond de 65e plaats en maken ons op voor de inhaalrace naar beneden. De afdaling is inderdaad niet voor de poes, maar waar anderen lopen kunnen wij blijven fietsen. Heelhuids beneden aangekomen vinden we aansluiting bij de leiders in het mixed-klassement en op het stampstuk rijden we het gaatje dicht naar de leiders in het damesklassement. Dat gaf toch wel een erg goed gevoel, zeker gezien het feit deze teams vier minuten eerder zijn gestart dan wij. Deze dag is verreweg de beste: 41e in 3:07.33,6

Uiteindelijk zijn we 73e in de herenklasse, 108e overall.

pi_71390875
Mooi hoor. Leuk verslag!

Maar wat is de bedoeling van zo'n duorace? Dat je samen begint en samen finished, of telt de tijd van de langzaamste?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:15:27 #228
130803 Gripper
Get a grip
pi_71391113
Tof man! Gefelicteerd met het behalen van jullie doel. Volgend jaar bij de eerste 50?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:28:50 #229
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_71391542
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:08 schreef marcodej het volgende:
Maar wat is de bedoeling van zo'n duorace? Dat je samen begint en samen finished, of telt de tijd van de langzaamste?
Tijd van de langzaamste telt, maar je mag maar maximaal twee minuten van elkaar verwijderd zijn bij de tijdwaarnemingen. Komt erop neer dat je eigenlijk altijd wel bij elkaar rijdt. Op lange klimmen is het soms wel lekker om je eigen temp te rijden, dan wacht je boven. Je mag elkaar ook duwen, maar in de praktijk zie je dat alleen in de mixedklasse veel gebeuren. Of je rijdt even vooruit naar de verzorgingspost om alle bidons bij te vullen.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef Gripper het volgende:
Tof man! Gefelicteerd met het behalen van jullie doel. Volgend jaar bij de eerste 50?
Thanks! Twee jaar geleden ben ik 38e geworden, maar toen was ik beter in vorm en had ik een belachelijk sterke teammaat. Dat resultaat zie ik mezelf niet zo snel verbeteren.

Destijds reisden mijn ouders ook mee met de caravan. Toen hoefden we echt alleen maar te fietsen, eten en slapen. Nu maakten we gebruik van het camp. Dan lig je met 200 teams in een grote hal. Dat is erg gezellig, maar ook onrustiger en je hebt een grotere kans op infecties. Als je dan ook nog je kleren moet wassen en je fiets moet onderhouden kom je gewoon minder aan rusten toe. Bovendien ben je van de organisatie afhankelijk voor je maaltijden. Ontbijt was vaak net voldoende, maar zeker niet optimaal en het avondeten is in de praktijk zo beroerd dat je elke avond maar naar een restaurant gaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Trainspotter op 28-07-2009 12:38:54 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:44:10 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_71392003
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:21 schreef Superher0 het volgende:

[..]

hoe is de Madeleine? Is het een leuke cyclo? Te vergelijken met de Dolomieten of de Marmotte? Zit te denken om volgend jaar weer een cyclo te gaan doen. Smaak wel te pakken. Fiets en train het beste met een doel (wie niet ;-) ).

Wat voor tijd heb je eigenlijk neergezet?
Het was voor mij mijn eerste Cyclo. Ik heb dus die andere niet gereden maar deze is wel een stuk kleinschaliger. Hier stonden er maar een paar honderd aan de start, verdeel over de twee afstanden.

Ik heb denk ik de smaak wel te pakken. Wat me wel verraste was het tempo waarmee het eerste vlakke stuk gereden werd. Nu ben ik dat wel gewend van wedstrijden maar ik had het niet verwacht in een cyclo. Gelukkig kon in na het tweede van de drie korte klimmetjes (1tje van een km of 5) aansluiten bij het eerste peletonetje. Ik was aanvankelijk nog aan de eerste klim begonnen tever achter in de groep, waardoor je je dan een weg moet banen door de fietsers.

Bij het opdraaien van de klim naar de Madeleine reed iedereen de bevoorrading voorbij waar ik zelf wel 2 flesjes cola in mijn achterzak heb gepropt. Ik begon die klim met een achterstand van 200 meter op een groep van een man of 50 die de eerste km nog van me wegreed en daarna uit elkaar viel. Ik had er wel een aardig tempo in en met name de laatste 5 km toch nog redelijk wat bij kunnen halen. De afdaling het tweede deel met een groepje gereden en dan moet je uiteindelijk nog een km of 18 klimmen naar Valmorel. Ik wist daar in de eerste 2 km naar een Fransman toe te fietsen die ging beginnen aan een inhaalslag. Ondanks dat ik, mede door de warmte, het aardig zwaar had heb ik tot de streep zijn wiel kunnen houden. Zodoende er ook nog 10 tot 15 langs weten te rijden op deze manier. Uiteindelijk 37e geworden in een tijd van 05.14.51.

Al met al dus tevreden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:46:00 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_71392060
Leuk verslag Trainspotter. Bizar trouwens dat het relatief laag sneeuwde.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:49:57 #232
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71392176
Wow, wat een gave tocht...dat is nog eens wat om voor te trainen, klasse van je! Is het elk jaar?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:02:39 #233
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71392551
Beide mooie verhalen!! Krijg meteen weer zin om op de fiets te stappen.

Die mountainbike tocht. Wat moet dat afzien zijn geweest. De tochten zijn natuurlijk wel te overkomen maar om dat elke dag maar weer te doen. Ik heb de Road Transalp gedaan van Vasa Sport en met 400km en 6500hoogtemeters in 3 dagen was ik toch goed gesloopt. En onvoorstelbaar dat je de dag erop jezelf weer kunt vinden!

Bravo, petje af!
Superhero to the rescue!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:03:45 #234
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71392578
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:21 schreef Superher0 het volgende:

[..]

hoe is de Madeleine? Is het een leuke cyclo? Te vergelijken met de Dolomieten of de Marmotte? Zit te denken om volgend jaar weer een cyclo te gaan doen. Smaak wel te pakken. Fiets en train het beste met een doel (wie niet ;-) ).

Wat voor tijd heb je eigenlijk neergezet?
Zie ook het verhaal van OProg.

De Madeleine is véél kleinschaliger dan de Dolomietenmarathon of de Marmotte. Qua parkoers ook wat anders (makkelijker). Je hebt eerst 40 km vals plat naar beneden die in een razende vaart worden afgelegd. Daarna drie korte klimmetjes. Het klassement wordt vervolgens op de Madeleine opgemaakt, waarna je nog een slotklim krijgt naar Valmorel, waarin twee korte afdalingen zitten. In totaal 3300 hoogtemeters en 140 km.
Er zijn overigens heel veel cyclo's in Frankrijk, zowel in de Alpen als Pyreneën, als in het middengebergte en ook in Normandië en zo. Eigenlijk zijn alle franse cyclo's die ik tot nog toe gereden heb, erg leuk om te doen. In de kleinere cyclo's staan er meestal ongeveer 200-400 aan de start. Minder druk, maar wel gezellig na de finish.

Ik heb 'm nu 4x gereden en het is altijd erg warm geweest, en door die warmte erg zwaar.

Deze keer had ik een tijd van 5:40, goed voor een 72e plek. Ik was 15 minuten sneller dan vorig jaar (toen was ik 70e, het niveau was nu een stuk hoger. Mijn tijd was toen vrij matig voor mijn doen, omdat ik de dag ervoor de reis vanuit Nederland had gemaakt). De twee jaar daarvoor was het parkoers een klein beetje anders, dus de tijden zijn niet zonder meer te vergelijken. De eerste keer was ik 47e in 5:46, de tweede keer 78e in 5:33.

Ik was het eerste klimmetje wat meer voorin begonnen dan OProg, waardoor ik al in de afdaling van het eerste klimmetje aansloot bij het eerste peloton. Op de tweede klim reed ik mijn eigen tempo, en zwaaide ik OProg vaarwel voor de rest van de dag. Bovenop die klim zat ik in een groepje van een man of 15, wat in de afdaling naar de groep ervoor reed. Aan de voet van de Madeleine was mijn groep een man of 40 groot.
Net als OProg was ik één van de weinigen in mijn groep die stopte bij de ravitaillering. Op de Madeleine haalde ik (vooral in het tweede deel) nog een man of 15 weer in.
In de afdaling ging ik als een baksteen naar beneden (toffe hobby dat dalen ).
Op de slotklim haalde ik in eerste instantie nog wat mensen in, maar na een kilometer of 4 ging het steeds moeizamer. In de laatste 7 kilometer werd ik nog door twee of drie mensen ingehaald. In de laatste 2 kilometer reed er nog eentje twee minuten van me weg.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:07:07 #235
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71392677
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:28 schreef Trainspotter het volgende:


Thanks! Twee jaar geleden ben ik 38e geworden, maar toen was ik beter in vorm en had ik een belachelijk sterke teammaat. Dat resultaat zie ik mezelf niet zo snel verbeteren.


Dat verslag kan ik me nog herinneren, toen reden jullie idd verder naar voren.
Niettemin is het nu ook weer leuk geweest, zo te lezen, en in de laatste etappe nog een heel mooi resultaat behaald
Toch altijd leuk om te doen, zulke dingen
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:07:55 #236
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71392696
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen een cyclo en een tourtocht? Het wedstrijd element?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:13:02 #237
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71392867
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen een cyclo en een tourtocht? Het wedstrijd element?
Yep. Bij een cyclo start je met zijn allen tegelijk en wordt aan de aankomst bijgehouden in welke volgorde je binnenkomt.
Officieel is het geen wedstrijd. In de reglementen staat ook dat je je aan de verkeersregels dient te houden. Niettemin rijdt voor de eerste groepen iha wel een motor en voorrijwagen die het verkeer voor je aan de kant drukt, en zijn er verkeersregelaars op de kruispunten.
Als je verder naar achteren rijdt, wordt het verkeer soms minder goed tegengehouden. M.n. de Fietschallenge is dat vaak echt een drama. In Frankrijk leidt het eigenlijk nooit tot problemen (bij de kleinere cyclo's iig). Ook omdat de wegen daar veel rustiger zijn.

Een paar topics terug kun je een verslag van me lezen van de Bernard Thevenet. Een cyclo in heuvelachtig gebied waar ik door een lekke band na 40 km ver teruggeslagen werd in de uitslag. Maar ik ondanks dat ik een flink deel alleen reed, wel heel vaak nog een motor 100 meter voor me had uitrijden als begeleiding. En ondanks dat ik ver achter lag, werd het (weinige) verkeer bij de kruispunten nog tegengehouden.

Cyclo's in Frankrijk zijn . Die in Nederland zijn vaak levensgevaarlijk (is het niet voor de renners, dan wel voor de anderen op de weg, omdat de renners zich vaak toch gedragen alsof de weg volledig van hun is).
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:15:22 #238
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71392938
Thanks Wombcat! Zal het verslag eens gaan opzoeken in m'n vakantie. (volgende week...hoop op goed fietsweer volgende week en die daarna!)!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:19:10 #239
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71393074
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Enthousiast verhaal

Okido! Iets voor volgend jaar.

Met die motoren dat herken ik ook in de Marmotte. Met een mannetje of 40 in het wiel van een motor. Helaas reed de motor op de weg naar Bourg D'Oirsans te ver voor en liet deze niet toe dat we in zijn wiel gingen zitten

Top geregeld.

Hier in Nederland is het nooit goed. Gisteren trok ik de kar met 44 op weg naar de "finish" draait er een auto de weg op, ondanks dat wij van rechts komen en op een doorgaande weg in een rustig autoluw gebied, en geeft dan niet eens gas. Ik was best wel boos toen. Ik bedoel als je de auto ervoor gooit rijd dan ook door! Ga dan niet in je een blijven rijden terwijl er een groepje of 10 heel erg snel achterop komt.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:22:53 #240
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71393218
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:19 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Okido! Iets voor volgend jaar.

Met die motoren dat herken ik ook in de Marmotte. Met een mannetje of 40 in het wiel van een motor. Helaas reed de motor op de weg naar Bourg D'Oirsans te ver voor en liet deze niet toe dat we in zijn wiel gingen zitten

Top geregeld.

Hier in Nederland is het nooit goed. Gisteren trok ik de kar met 44 op weg naar de "finish" draait er een auto de weg op, ondanks dat wij van rechts komen en op een doorgaande weg in een rustig autoluw gebied, en geeft dan niet eens gas. Ik was best wel boos toen. Ik bedoel als je de auto ervoor gooit rijd dan ook door! Ga dan niet in je een blijven rijden terwijl er een groepje of 10 heel erg snel achterop komt.
In Nederland snappen automobilisten niet dat wielrenners soms sneller zijn.

In de afdaling van de Madeleine haalde ik in een bochtig stuk twee keer een auto in. Die gingen echt netjes aan de kant zodra er gelegenheid was
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:22:59 #241
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71393223
fiets schoongemaakt, straks even rondje in de duinen raggen op een nieuwe route die ik heb gevonden, lekker glad wegdek en rustig (Y)
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71393829
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:22 schreef el_salvador het volgende:
fiets schoongemaakt, straks even rondje in de duinen raggen op een nieuwe route die ik heb gevonden, lekker glad wegdek en rustig (Y)
Welke route is dat? Ik woon ook in de bollenstreek, dus ben wel benieuwd naar nieuwe routes...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:50:26 #243
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71394198
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef marcodej het volgende:

[..]

Welke route is dat? Ik woon ook in de bollenstreek, dus ben wel benieuwd naar nieuwe routes...
bollenstreek


bij noordwijkerhout heb je een rondje in de buurt van het oosterduinse meer. vanaf de duinschoten een rondje linksom, naar de vogelaardreef, kapelleboslaan, randweg en de duindamseweg. daaromheen kun je mooi varieren in de duinen, ga ik zo denk ik even doen
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71394719
Zo gisteravond terug gekomen van mijn 5 dagen Mont Ventoux. Eerst twee dagen heen rijden, moest het alleen doen. De vriend waar ik mee ging heeft geen rijbewijs. Was dus al redelijk kapot toen ik aan kwam.

De vrijdag rond twaalf uur bij de camping aangekomen alles opgezet etc. In de middag nog even een klein rondje gereden van 30km, wat heuveltjes erin en een leuke afdaling. Zaterdag naar de Ventoux rijden om naar de Tour te gaan kijken. Ik had een prachtig plannetje wat uiteindelijk niet werkte aangezien we 5min te laat aan kwamen en de weg toen afgezet was, erg pech. Toen snel ander plan bedacht maar dat hield nog 9km lopen naar Bedoin in. Uiteindelijk toch maar gedaan. In Bedoin aangekomen snel het parcours opgelopen en de klim op. Na 4km de klim op vonden we het wel genoeg met lopen, stonden op een mooi stuk met een mooie bocht (Daar waar Garate aan ging). Tour was zoals gewoon weer erg tof om mee te maken. De caravane die langs reed was in vergelijking tot andere keren wel erg klein maar er zal wel te weinig ruimte zijn geweest op de berg om die stoet te plaatsen.

De dag erna weer terug naar de Ventoux maar dit keer om hem zelf op te fietsen. We deden de klim vanuit Bedoin. Ik had hem al een keer via Sault opgereden maar dat was 6 jaar terug. Toen reed ik hem met 8km/h gemiddeld op. Nu zou ik tevreden zijn als ik boven de 10km gemiddeld uitkwam (ik had de twee weken ervoor niet gefietst aangezien ik in Egypte op vakantie was). De auto hadden we op 5km in de klim gezet vlak na het tweede dorpje om op die manier een extra water punt te hebben. Tegen de tijd dat ik bij de auto aan kwam was 1 bidon al leeg en was het dus erg makkelijk om even bij te vullen. Mijn gemiddelde lag toen op een mooie 24km/h gemiddeld en dat volhouden zou onmogelijk zijn aangezien ik dan gelijk het parcoursrecord op de Ventoux zou breken.
Na de stop bij de auto het bos in gereden. Ik had het "geluk" dat er nauwelijks wind stond maar als er geen wind staat dan is het wel snikheet. Bovenop was het dus nog 28 graden. Uiteindelijk bij Chalet Reynard aangekomen. Daar 20min gewacht op mijn medeklimmer en toen hij er was verder gereden. De 4km erna gingen redelijk gemakkelijk maar de laatste 2 km zijn een flinke hel. Helemaal zonder schaduw. Ik deed een prachtige imitatie van een rijdende waterval, volgens mij een van de betere van mij. Uiteindelijk na flink doodgaan de top gehaald met een top gemiddelde van 10.03km/h mijn dag was geslaagd. Terug naar beneden wasde 21km in 20min gedaan. Leuk was het in ieder geval

Nog een actiefoto van een van de vele fotograven die daar altijd staan op die bergen:
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71394965
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef el_salvador het volgende:

[..]

bollenstreek


bij noordwijkerhout heb je een rondje in de buurt van het oosterduinse meer. vanaf de duinschoten een rondje linksom, naar de vogelaardreef, kapelleboslaan, randweg en de duindamseweg. daaromheen kun je mooi varieren in de duinen, ga ik zo denk ik even doen
Ah, bekend stukje. Goed asfalt, brede weg en inderdaad, makkelijk te combineren met de duinen en dat is altijd tof. Ik rijd er meestal als ik richting Zandvoort of Leidsevaart ga of er vandaan kom en ik nog wat duinen mee wil pakken.

Aan het eind van de Randweg (richting Duinweg) heb je trouwens een leuk 'klimmetje'. Twee korte als je het fietspad opgaat die parallel aan de rijbaan loopt (die komt dan uit op de Duindamseslag in de duinen) of één hobbel als je op de rijbaan blijft rijden...

[ Bericht 2% gewijzigd door marcodej op 28-07-2009 14:38:50 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:15:32 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71395172
Gisteren trouwens ook dat fietshirt lange mouw gekocht, bij het passen bleek het de eerste XL (qua fietsshirts etc) te zijn die niet strak om me heen zit, maar een beetje losjes...ruimte voor iets warms eronder dus in de herfst!
Zou dat betekenen dat ik heel langzaam maar zeker naar een afgetrained slank sportlijf aan het werken ben
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:17:28 #247
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71395262
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens ook dat fietshirt lange mouw gekocht, bij het passen bleek het de eerste XL (qua fietsshirts etc) te zijn die niet strak om me heen zit, maar een beetje losjes...ruimte voor iets warms eronder dus in de herfst!
Zou dat betekenen dat ik heel langzaam maar zeker naar een afgetrained slank sportlijf aan het werken ben
Of de maatvoering is iets kleiner natuurlijk .
in a crowd you lose humanity
pi_71395574
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of de maatvoering is iets kleiner natuurlijk .
Ah dat vind ik zielig om te zeggen


Overigens fiets ik te weinig en studeer ik teveel, dus van aftrainen is hier in ieder geval even geen sprake. ja, mentaal afgetraind (of uitgeput?) straks
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:31:57 #249
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71395797
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:25 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ah dat vind ik zielig om te zeggen

Sorry
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:42:19 #250
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71396227

vandaag heen en weer naar Lelystad geweest, toch tegen de 80 km gefietst, ik ging het laatste kwartier ook bijna dood op de fiets
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')