Ik ookquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef marcodej het volgende:
Na de Avondetappe weet ik nog zekerder dat ik echt een keer die Ventoux op wil klimmen. Het moet en zal een keer gebeuren!
Ik kwam er vandaag en ze hadden ze net neer gelegd en maar 3 standaarden..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Veel van die spullen krijgen ze maar drie of vier van binnen...ben al vaak genoeg in m'n lunchpauze naar de Aldi of Lidl geweest voor dit soort aanbiedingen om te constateren dat ze al weg zijn.
Volgens mij is dat een prima rpm.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:29 schreef cyclechick het volgende:
hoeveel omwentelingen per minuut is goed om te trainen, op een vlakke weg?
Ik moest vandaag op de racefiets naar de sportschool -zusje kwam in paniek aan dat ze NU mijn fiets moest lenen en de nieuwe gadgets werken!
Ik had nu tussen de 90 en 106 rpm zo'n beetje, hoewel ik de brug dan weer met 113 opging. leuk om te zien
Drasss: Misschien heb je hier wat aanquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef marcodej het volgende:
Voor een nieuwe fiets is 700,- wel ongeveer het minimum denk ik. Ik heb zelf voor die prijs een Batavus met de goedkoopste afmontage (Shimano Sora) kunnen kopen, wel met carbon voorvork. Voor een beginner (zoals ik) een prima fietsje en is de eerste 2-3 jaar prima fietsen. Later kun je alsnog upgraden. Heb je wat meer budget, en weet je zeker dat je het leuk vind en voor langere tijd gaat doen, dan kan je gelijk voor een betere (en dus ook duurdere) afmontage gaan...
Enkele tips:
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Vraag bij de fietsenmaker naar overjarige modellen: dat zijn nieuwe fietsen, maar niet de nieuwste modellen. Scheelt in de prijs.
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM. Koop ook niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Een triple (drie voorbladen) is in Nederland niet nodig, maar als je in de bergen gaat fietsen wel aan te raden. Je kan voor een dubbel kiezen (52/39 tandjes voor), maar ook voor een compact (twee kleinere voorbladen, kleinste blad meestal 34...)
Wat is je budget?
Lees anders onderstaande topics, die onlangs ook geopend zijn hierover, even door:
Racefiets kopen
Wielrenfiets kopen maar welke?
ik heb alleen gequote, bedank Marcodej maarquote:Op zondag 26 juli 2009 14:23 schreef Drasss het volgende:
Bedankt Cyclechick! Ik ga even rondkijken + lezen
Van een mooie fiets ga je alleen maar harder fietsenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:43 schreef cyclechick het volgende:
Zo, niet gefietst, wel fiets-geklust: nieuwe km teller met hartslagmeter en trapfrequentie erop gemonteerd, en ook maar gelijk schoongemaakt toen ik eenmaal bezig was. nu ziet het er weer tip-top uit en het lijkt te werken, morgen hopelijk even een stukje fietsen!
net als van een mooi nieuw shirt of als een vrouw je inhaaltquote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Van een mooie fiets ga je alleen maar harder fietsen
Bah ik krijg er met geen mogelijkheid een andere buitenband op het achterwiel.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:14 schreef Kadooosh het volgende:
Hmm net ff gefiets maakt mijn achterem opeens een vaag geluid alsof hij helemaal versleten is of onder de modder zit.
Wat beide dus niet zo is.
Ik zie ook niets verkeerd ofzo.
Heb wel laatst mijn wiel helemaal schoongemaakt, kan het daarmee te maken hebben.
Zou een beetje olie/vaseline helpen?
Net een oude koga gekregen van mijn buurman met dura ace, kga hem helemaal opknappen en hem dan als stadfiets te gebruiken .
Ketting en de cassete zijn nog in goeie staat .
Bij mij ook, en ik heb niet eens een sloping frame...quote:Op maandag 27 juli 2009 10:10 schreef Tommeke het volgende:
Bij mij is het probleem dat het voorwiel tegen het frame van de standaard aankomt
heb daar wel zin in, maar niet om nat geregent te worden.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Superher0 het volgende:
ai ai ai. Volgens de buienradar gaat het om een uurtje of 4 een tijdje plensen. Niet zo'n klein beetje ook en laat ik nu net met de race-fiets naar het werk gegaan zijn en geen regenjackje bij mij hebben. Dat wordt nat op de fiets! Wat harder fietsen word je vanzelf warm (zeg ik hoopvol).
Zijn er nog meer liefhebbers die vanmiddag in Utrecht om een uurtje of 5 gaan fietsen? Zin om in elkaars wiel te zitten?
Tof dat die gast op je wacht. Verbaas mij altijd hoe sociaal fietsers naar elkaar zijn. Ik heb er nooit moeite mee om iemand in mijn wiel te nemen en wil dan best wel tempo aanpassen (mits niet te veel). je hebt altijd wel wat te bespreken. En zeg nou zelf, met je 2-en afzien is leuker dan in je eentje. Plus je kunt eventjes bijkomen in het wiel.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben trouwens eenpartij stuk gegaan zondag...overwoog even om maar in de remmen te knijpen en zijdelings in een stukje gras te vallen, met fiets en al...kramp...maar dan van die soort die pijn doet.
Was de dag al begonnen met maagproblemen, en bijna weggereden van huis zonder schoenen. Bij de inschrijving merkte ik dat ik m'n helm vergeten was, maar de route liep vlak langs Hilversum dus maar even daar van de route gegaan, helm opgehaald en weer terug naar hetzelfde punt en verder. Kilometer of 8 meer daardoor gereden, maar goed dat moest dan maar.
Toen had een grappemaker na 60 km een bordje gemold, dus even zitten zoeken, samen met een 150 km rijder, en maar samen verder gefietst. (Ik dacht nog, moet ik dat wel doen, want het was zo'n veertiger met geschoren benen, dus gevaarlijk voor de beginner)
Ging lekker, 30 km gangetje draaien op het middenblad, tot we zo dicht bij Weesp waren dat je de kerkspits kon zien. En toen dus opeens benen helemaal leeg, m'n hele lichaam schoot in de kramp...2 kilometer lang heel klein versnellinkje doen en alleen maar denken 'ik stap niet af Ik stap niet af Ik stap niet af...' en dus gelost bij die ouwe taaie.
Maar omdat vlak voor Weesp de bordjes weer verwarrend waren bleef hij weer op me wachten, en ik was toen weer een beetje bij gekomen, dus de laatste paar kilometers weer samen op gegaan.
Maar toen ik bij de auto was, was ik wel een beetje moe.
Oh, een stukje onderweg kwam ik tot de ontdekking dat ik wel plakspullen bij me had, maar geen pomp of reserve binnenbandje, in de auto laten liggen. Het was zo'n dag dus.
Moet altijd wel rond de 8 bar, op je band staat hoeveel bar en/of psi de band aankan. 8 bar rijdt een stuk prettiger dan 5/6 bar idd. Alleen soms irritant op klinkerweggetjesquote:Op maandag 27 juli 2009 16:10 schreef marcodej het volgende:
Ik ga straks even kijken of die fietspomp met drukmeter er nog ligt bij de Lidl.
Gister mijn banden eens opgepompt met een pomp met drukmeter en toen bleek dat ik altijd met slechts 5-6 bar in mn bandjes heb gereden. Pompte ze altijd op met een huis-tuin-en-keukenpomp, en dan voelen ze al snel hard aan... Maar nu blijkt dat ze nog veel harder kunnen en ik merkte direct het verschil in rijden. Ik hoorde nu ook mijn bandjes sneller 'zoeven' en dat is altijd wel een mooi geluid.
owww. laatst maar met 7 bar wezen afdalen. Hartstikke eng. Minder dan 8 gaat er bij mij niet in. Voelt gewoon niet lekker.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet altijd wel rond de 8 bar, op je band staat hoeveel bar en/of psi de band aankan. 8 bar rijdt een stuk prettiger dan 5/6 bar idd. Alleen soms irritant op klinkerweggetjes
En naast dat zachte banden niet zo lekker voelen, is er ook nog eens meer kans op lekrijden. Hoe harder je band, hoe minder kans voor een steentje of stukje glas om zich in het weefsel te werken. Ze ketsen af alsof je band beton is.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
owww. laatst maar met 7 bar wezen afdalen. Hartstikke eng. Minder dan 8 gaat er bij mij niet in. Voelt gewoon niet lekker.
Of je stuur een beetje scheefquote:
Nope, ik ram wel over de nurburgring aankomend weekendquote:Op maandag 27 juli 2009 17:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie doet er eigenlijk 2 augustus mee aan de Hel van de heuvelrug, van de Driebergse tourclub? Wil de 135 doen als ik me heroisch voel, of de 100 ... ga in elk geval op eigen tempo langzaam starten, ik ben een diesel met lange voorgloeitijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |