Naah. 100km is nog best wat. Je moet het nog steeds doen. Ik zat zelf eerder tegen de 180 te denken Zaterdag rijdt de club altijd een tocht van 100. Maar dat vind ik te weinig. Is niet eens 4 uur fietsen. En die heuvels van Weesp, die liggen in mijn achtertuin. En ik heb al genoeg bergen en heuvels gezien de laatste tijd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De wielerclub Weesp organiseert Zondag een 100 en 130 (geloof ik) waarbij ze richting Soest gaan, ze noemen het een Heuveltocht t. Ik ben de 100km aan het overwegen...maar volgens mij hebben wij nogal een nivo verschil, qua snelheid en klimmen... ik ben van plan de eerste 50 km behoorlijk behoudend te rijden, beviel me in de Boretti ook uitstekend. Ik ging daar achter een group 50tigers hangen tot op 1/3 van de tocht en begon daarna pas een beetje serieus te trappen. Uiteindelijk 100 km in 4 uur gedaan...niet spectaculair op dit forum.
Ik scheer mijn benen ook niet. Vind ik net te ver gaan. En dan is de vraag waar moet ik ophouden met scheren. Zou waarschijnlijk wel mooier staan maar gezien ik niet zo vaak gemasseerd wordt laat ik mijn benen voor wat ze zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik koos een groep met ongeschoren benen. Vijftigers met geschoren benen en carbon fietsjes laat ik links liggen....ik bedoel zij laten mij rechts achter in de berm...nou ja...die probeer ik dus niet te volgen
Het zou zondag niet meer regenen...hoop het maar...
ja ik ga deze zomer denk ik m'n trainingen tracken met de iphone in m'n achterzak, met gps en runkeeper, leuke app. maar heb jij ervaring met dat ding?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef ursel het volgende:
[..]
Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
ik ga in spanje fietsen. daar regent het nooit, en in de bergen ligt wat troep op de weg, hoop stof, slecht asfalt enzo. ik rij er vaker lek dan hier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?
De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.
Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.
Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.
Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.quote:
Ow dat is een goede. Niet eens aangedacht. De conti's zitten erg strak om het wiel, moet ik best wel moeite voor doen om deze weer goed op het wiel te leggen. Ik heb het resultaat gezien van een band die van een velg was afgelopen. Het wiel kon weggegooid worden. Gelukkig alleen het wiel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom ook ff binnenwaaien. Vorige week een weekje met de club heel rustig gereden in Oost-Duitsland. Veel rustiger dan het aanpalende grensgebied. Morgenmiddag dan naar London om daar zondagmiddag te starten bij LEL
[..]
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.
Het is inderdaad proberen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zie je dat, als ik bijvoorbeeld deze band zou nemen, hoe zie ik of hij strak om de velg ligt? Of is dat een kwestie van proberen enzien welk merk goed bij je fiets past?
Ik ook vanavond, de lucht ziet er uitnodigend uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:51 schreef ursel het volgende:
Strakke blauw lucht..
Deze jongen gaat ff peddelen..
Oh, ok, dank je.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:03 schreef el_salvador het volgende:
maar een triple is natuurlijk voor lui die de herenliefde bedrijven
Ik rijd ook triple. Heb overwogen om compact te gaan maar dan staat de ketting vaak te schuin als ik met de club fiets. Koerssnelheid is dan 32/33 en ik heb een hoog beentempo. Ik rijd met gemak 37km/u op mijn 39'er. Als ik groot op de 52 zou rijden zou ik in korte tijd de hele meute aan gort rijden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, ok, dank je.
Die discussie (triple vs compact) heb ik nooit begrepen eigenlijk. Ik heb nooit gesnapt waarom de compact-adepten zoveel moeite hebben met een triple.
"Het staat mooier" vind ik altijd een kulargument eigenlijk. Ik zie zelfs alleen maar praktische voordelen om met triple te rijden tov compact...
* marcodej heeft zelf een triple terwijl ik alleen nog maar in Nederland fiets (toen ik hem kocht had ik er de ballen verstand van). Die triple zit er dus voor de sier voorlopig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |