Super bedankt voor je info, alleen het budget.. het budget is er eigenlijk nu nog niet, maar als ik naar het front bel zou dat zo geregeld moeten zijn .quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef marcodej het volgende:
Voor een nieuwe fiets is 700,- wel ongeveer het minimum denk ik. Ik heb zelf voor die prijs een Batavus met de goedkoopste afmontage (Shimano Sora) kunnen kopen, wel met carbon voorvork. Voor een beginner (zoals ik) een prima fietsje en is de eerste 2-3 jaar prima fietsen. Later kun je alsnog upgraden. Heb je wat meer budget, en weet je zeker dat je het leuk vind en voor langere tijd gaat doen, dan kan je gelijk voor een betere (en dus ook duurdere) afmontage gaan...
Enkele tips:
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Vraag bij de fietsenmaker naar overjarige modellen: dat zijn nieuwe fietsen, maar niet de nieuwste modellen. Scheelt in de prijs.
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM. Koop ook niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Een triple (drie voorbladen) is in Nederland niet nodig, maar als je in de bergen gaat fietsen wel aan te raden. Je kan voor een dubbel kiezen (52/39 tandjes voor), maar ook voor een compact (twee kleinere voorbladen, kleinste blad meestal 34...)
Wat is je budget?
Lees anders onderstaande topics, die onlangs ook geopend zijn hierover, even door:
Racefiets kopen
Wielrenfiets kopen maar welke?
Aanvulling wat betreft Campagnolo. Daarbij loopt de range als volgt:quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef marcodej het volgende:
-knip-
Enkele tips:
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
Campa heeft regelmatig modelseries die onder de Veloce te vinden zijn, zoals Stratos en Mirage. Mirage had een aantal zwakke punten, maar ook heel goede achternaven. Jarenlang reed ik zelfs heel bewust met een Mirage achternaaf omdat dat de enigste was met industrielagers (nu rij ik met een DT naaf). Veloce is meer dan goed genoeg. Ik heb veel Veloce onderdelen op zowel mijn brevettenfiets als mijn vakantiefiets. En ik ga er toch een stuk ruwer mee om dan de meeste racefeitsers. Problemen heb ik met Veloce nooit gehad. Alleen de oude Mirage 8-speed ergopower grepen wilden na lang gebruik wel eens wat onderdelen verliezen. De metalen ergopower grepen vertrouw ik een stuk meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Aanvulling wat betreft Campagnolo. Daarbij loopt de range als volgt:
Veloce: Het minste en zou ik ook niet nemen tenzij je een fiets kan vinden die helemaal perfect is waar toevallig deze groep op zit.
De aandrijfeenheid is bij mij altijd Campa, Veloce/Centaur mix. Achternaven tegenwoordig van DT (onyx in de vakantiefiets 340 in de brevettenfiets), voornaaf altijd van SON. Remmen zijn op m'n brevetfiets van Suntour (oude single pivot), op m'n vakantiefiets van Tektro. Zadels zijn altijd van Brooks.quote:Waar rijden de mensen in dit topic mee? Zelf rij ik dus met een Campa Chorus
Goede aanvulling wat betreft Campa denk... Zelf nooit mee gereden dus heb het van horen zeggen en fora op internet. Ieder zijn mening natuurlijk maar deze mening klinkt plausibelquote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Campa heeft regelmatig modelseries die onder de Veloce te vinden zijn, zoals Stratos en Mirage. Mirage had een aantal zwakke punten, maar ook heel goede achternaven. Jarenlang reed ik zelfs heel bewust met een Mirage achternaaf omdat dat de enigste was met industrielagers (nu rij ik met een DT naaf). Veloce is meer dan goed genoeg. Ik heb veel Veloce onderdelen op zowel mijn brevettenfiets als mijn vakantiefiets. En ik ga er toch een stuk ruwer mee om dan de meeste racefeitsers. Problemen heb ik met Veloce nooit gehad. Alleen de oude Mirage 8-speed ergopower grepen wilden na lang gebruik wel eens wat onderdelen verliezen. De metalen ergopower grepen vertrouw ik een stuk meer.
[..]
De aandrijfeenheid is bij mij altijd Campa, Veloce/Centaur mix. Achternaven tegenwoordig van DT (onyx in de vakantiefiets 340 in de brevettenfiets), voornaaf altijd van SON. Remmen zijn op m'n brevetfiets van Suntour (oude single pivot), op m'n vakantiefiets van Tektro. Zadels zijn altijd van Brooks.
Ik hou het voorlopig bij 9-speed, daar kan ik het beste onderdelen mee mixen.
Ben absoluut geen ervaringsdeskundige op het gebied van remmen... Sowieso vind ik alle remmen waardeloos zeker na wat regen. Wat betreft bovenstaande remmen lijkt mij na een korte blik op de site dat het niet veel uitmaakt. Wanneer je bereidt bent om een paar euro meer te betalen zou een overweging kunnen zijn deze te nemen:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat de remmen me echt wat irriteren (qua kwaliteit) ging ik eens kijken op featherbikes en zie :
Shimano BR-5600 105 Remset 359 g ¤69.00
Shimano BR-6600 Ultegra Remset 220 g ¤79.00
Campagnolo Veloce Skeleton remset 349 g ¤85.00
En dan weet ik het ook even niet...aangezien ik geen klein menneke ben wil ik vooral een stevige, goede remgroep, of die 100 gram lichter is zal me een zorg wezen. Maar ik heb geen flauw idee hoe Campa en Shimano te vergelijken zijn. De Ultegra is lichter en een paar euro goedkope...maar het verschil is te klein om als factor mee te nemen. Iemand toevallig met beiden gereden en dus ervaringsdeskundige?
SRAM force, erg tevreden...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Waar rijden de mensen in dit topic mee? Zelf rij ik dus met een Campa Chorus
Zou je denk jaquote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar een Ultegra groep zal (mits goed onderhouden) waarschijnlijk langer meegaan dan een Sora
Dilemmas!
inderdaad een nieuwe fiets begint al snel bij ± 700 euro maar als je wat geduld op kan brengen en kritisch marktplaats af struint kun je daar ook van alles tegen komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:29 schreef Haarklip het volgende:
Oké, ik heb even een serieuze vraag (A)
...., maar zou iemand mij kunnen zeggen voor hoeveel je als beginner een leuk fietsje hebt?
Ik ben mijn Sora groep ook langzaam aan het upgraden. Ik heb er vorig jaar al eens een betere cassette opgezet, afgelopen voorjaar Ultegra derailleurs en er zit nu een 105 ketting op. Dit is helaas een noodgreep omdat ik liever een Ultegra ketting had, maar de ketting die erop zat was versleten en de FM waar ik was had alleen een 105 ketting. De remhoeven heb ik nog niet vervangen, die werken nog goed. Ik heb er alleen wel Ultegra remblokken op gezet omdat die Sora dingen voor geen meter remden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb dit jaar een Gazelle instap model gekocht van 1 jaar oud voor 399 euro, Sora groep. Zat een stuur op dat verstelbaar is dwz dat je de hoek waaronder het staat kan veranderen (ik weet echt de juiste benaming dus niet). Dat leek leuk, flexibel, maar merk nu dat als ik heuvelop/heuvelaf ga of een stuk wil sprinten, het stuur niet helemaal solide aanvoelt, ga het vervangen door een vaste stuurpen binnenkort. Dan doe ik ook een carbon voorvork, en dan wordt de fiets als ik het goed heb al een stukje stijver. Ik ben 100+ kilo dus de boel moet vooral stevig zijn!
Het standaard zadel dat erop zat heb ik al heel snel vervangen door een Brooks B17 want ik had enorme zadelpijn telkens, sinds ik een goed zadel heb is dat helemaal voorbij
Nog bedankt voor de tip ivo
Ik wil de sora group uiteindelijk upgraden naar een 105, maar zal dat denk ik in stappen doen, probeer nu te bedenken wat ik eerste doe...remmen...ketting...deraileur...cassette? Wat dat betreft als iemand de gouden tip heeft, schroom niet! Ik begin denk ik met de remmen, want wat er nu op zit vind ik maar matig. Verder zien we het wel.
Er zat trouwens een trippel op, en dat laat ik maar lekker zo denk ik.
Ik heb zelf het idee dat het inderdaad allemaal wat overdreven wordt. Een vriend van me fietst op een fiets met alles Sora. Is nog niks aan kapot, en hij rijdt gewoon hard. Zelf rij ik op een mix van tiagra en 105.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Krijg trouwens wel het idee dat fietsers elkaar behoorlijk gek maken qua materiaal. Als ik zie dat ivo op een veloce group half Europa afcrost...dat is nou niet de duurste group die er is , zie zo groupen die 2 tot 3 keer zo duur zijn. Dus het is ook allemaal behoorlijk relatief .
Ja, als je niet trapt kom je over het algemeen slecht vooruit tenzij je toevallig boven aan een berg staat . Ik geloof er zeker in dat mensen elkaar gek maken maar je wilt natuurlijk niks anders dan zoveel mogelijk van je trapkracht overbrengen op dat wiel achter je. Ben er van overtuigd dat goede spullen daarin behoorlijk meewerken. Zaken als stugheid van frame maar ook je groep zijn essentieel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:29 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb zelf het idee dat het inderdaad allemaal wat overdreven wordt. Een vriend van me fietst op een fiets met alles Sora. Is nog niks aan kapot, en hij rijdt gewoon hard. Zelf rij ik op een mix van tiagra en 105.
Hiervoor reed ik op een 30 jaar oude raleigh sirocco. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht was het verschil merkbaar, maar uiteindelijk moest ik nog steeds trappen. Daar zit toch 95% van je snelheid in...
casette vervangen is erg simpel, maar je hebt er wel een special stukje gereedschap voor nodig (ok sommige mensen klussen het zelf)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Net even m'n fiets weer opgehaald van FM, en een carbon voorvork is vooral comfortabeler omdat de schokken beter worden opgevangen, niet stijver of sterker dan wat ik nu heb...zo leert een mens weer wat. Op zich is die vork die er nu inzet goed (en zeker sterk genoeg voor mijn gewicht enzo), alleen op onregelmatige wegen geeft ie alle schokken direct door. dus in de herfst maar eens voorvork laten doen, en stuurpen.
Een ketting vervangen moet ik zelf kunnen toch? En hoe moeilik is een casette vervangen eigenlijk?
Dat scheelt wel veel.... en daar heb ik nog een beste slag te makenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:43 schreef nodisch18 het volgende:
Daarnaast zal de eventueel overtollige kilootjes verliezen ook nog wel wat verschil maken
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:50 schreef nodisch18 het volgende:
Ventieldopjes verwijderen kan ook nog wat winst opleveren!
zo'n ding gebruikte ik vroeger gewoon een ouwe ketting voor, om de bout die in je casette zit eruit te halen heb je ook een speciale tool nodigquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
http://www.featherbikes.nl/product_info.php?products_id=1609
Dit nodig of haal je zo'n cassette ook met je vingers los?
Wat heb je eigenlijk aan derailleurs? Versnelling zijn voor mietjes, alleen maar overbodig gewicht!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:00 schreef cyclechick het volgende:
[..]
En de remmen zou je er ook best kunnen afhalen! Met 2 spaken minder kom je vast ook nog wel boven, scheelt ook weer! Of 1 trapper eraf halen, phoe hee maar dat scheelt een hoop gewicht
Woensdag heb ik nog een paar km moeten staan op de pedalen omdat m'n zadel helemaal los zatquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:29 schreef ursel het volgende:
Zadel kan er ook wel af..
In de bergen sta je toch alleen maar op je pedaaltjes..
deze?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:09 schreef el_salvador het volgende:
[..]
zo'n ding gebruikte ik vroeger gewoon een ouwe ketting voor, om de bout die in je casette zit eruit te halen heb je ook een speciale tool nodig
Jep. Let wel goed op welk soort cassette je hebt!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
deze?
http://www.featherbikes.nl/product_info.php?products_id=543
[ afbeelding ]
Jens Voigt heeft het ooit eens zonder stuur geprobeerd...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Woensdag heb ik nog een paar km moeten staan op de pedalen omdat m'n zadel helemaal los zat
Je moet Fränk Schleck op zo'n eenwieler zetten, kan je lachen
Hincapie ook:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:48 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Jens Voigt heeft het ooit eens zonder stuur geprobeerd...
Ik heb vanmiddag even een kort rondje semi-droog kunnen fietsenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:55 schreef marcodej het volgende:
Ik ook. Voor de kleine klusjes.
Het ziet er overigens hoopvol uit in het westen des lands voor vanavond. Strak blauw luchtje sinds vanmiddag.
Ik fietste vandaag ook ten oosten en zuiden van Groningen, maar hield het redelijk droog.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:14 schreef Mkoolster het volgende:
heeey y'all....
weer terug in Nederland, wou vandaag voor het eerst weer fietsen, was 2 km onderweg en reed ineens in een wolkbreuk ten oosten van groningen... heelrijke come back...
maar heeft iemand tips om je stuurlint te vervangen?
en weet iemand toevallig hoe hard ze fietsen en hoe ver in het laagste klasse wilerwedstrijden ze rijden?
Het is "maar" 100 km van waar wij zitten in augustus..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef marcodej het volgende:
Na de Avondetappe weet ik nog zekerder dat ik echt een keer die Ventoux op wil klimmen. Het moet en zal een keer gebeuren!
Ik ookquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef marcodej het volgende:
Na de Avondetappe weet ik nog zekerder dat ik echt een keer die Ventoux op wil klimmen. Het moet en zal een keer gebeuren!
Ik kwam er vandaag en ze hadden ze net neer gelegd en maar 3 standaarden..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Veel van die spullen krijgen ze maar drie of vier van binnen...ben al vaak genoeg in m'n lunchpauze naar de Aldi of Lidl geweest voor dit soort aanbiedingen om te constateren dat ze al weg zijn.
Volgens mij is dat een prima rpm.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:29 schreef cyclechick het volgende:
hoeveel omwentelingen per minuut is goed om te trainen, op een vlakke weg?
Ik moest vandaag op de racefiets naar de sportschool -zusje kwam in paniek aan dat ze NU mijn fiets moest lenen en de nieuwe gadgets werken!
Ik had nu tussen de 90 en 106 rpm zo'n beetje, hoewel ik de brug dan weer met 113 opging. leuk om te zien
Drasss: Misschien heb je hier wat aanquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef marcodej het volgende:
Voor een nieuwe fiets is 700,- wel ongeveer het minimum denk ik. Ik heb zelf voor die prijs een Batavus met de goedkoopste afmontage (Shimano Sora) kunnen kopen, wel met carbon voorvork. Voor een beginner (zoals ik) een prima fietsje en is de eerste 2-3 jaar prima fietsen. Later kun je alsnog upgraden. Heb je wat meer budget, en weet je zeker dat je het leuk vind en voor langere tijd gaat doen, dan kan je gelijk voor een betere (en dus ook duurdere) afmontage gaan...
Enkele tips:
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Vraag bij de fietsenmaker naar overjarige modellen: dat zijn nieuwe fietsen, maar niet de nieuwste modellen. Scheelt in de prijs.
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM. Koop ook niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Een triple (drie voorbladen) is in Nederland niet nodig, maar als je in de bergen gaat fietsen wel aan te raden. Je kan voor een dubbel kiezen (52/39 tandjes voor), maar ook voor een compact (twee kleinere voorbladen, kleinste blad meestal 34...)
Wat is je budget?
Lees anders onderstaande topics, die onlangs ook geopend zijn hierover, even door:
Racefiets kopen
Wielrenfiets kopen maar welke?
ik heb alleen gequote, bedank Marcodej maarquote:Op zondag 26 juli 2009 14:23 schreef Drasss het volgende:
Bedankt Cyclechick! Ik ga even rondkijken + lezen
Van een mooie fiets ga je alleen maar harder fietsenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:43 schreef cyclechick het volgende:
Zo, niet gefietst, wel fiets-geklust: nieuwe km teller met hartslagmeter en trapfrequentie erop gemonteerd, en ook maar gelijk schoongemaakt toen ik eenmaal bezig was. nu ziet het er weer tip-top uit en het lijkt te werken, morgen hopelijk even een stukje fietsen!
net als van een mooi nieuw shirt of als een vrouw je inhaaltquote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Van een mooie fiets ga je alleen maar harder fietsen
Bah ik krijg er met geen mogelijkheid een andere buitenband op het achterwiel.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:14 schreef Kadooosh het volgende:
Hmm net ff gefiets maakt mijn achterem opeens een vaag geluid alsof hij helemaal versleten is of onder de modder zit.
Wat beide dus niet zo is.
Ik zie ook niets verkeerd ofzo.
Heb wel laatst mijn wiel helemaal schoongemaakt, kan het daarmee te maken hebben.
Zou een beetje olie/vaseline helpen?
Net een oude koga gekregen van mijn buurman met dura ace, kga hem helemaal opknappen en hem dan als stadfiets te gebruiken .
Ketting en de cassete zijn nog in goeie staat .
Bij mij ook, en ik heb niet eens een sloping frame...quote:Op maandag 27 juli 2009 10:10 schreef Tommeke het volgende:
Bij mij is het probleem dat het voorwiel tegen het frame van de standaard aankomt
heb daar wel zin in, maar niet om nat geregent te worden.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Superher0 het volgende:
ai ai ai. Volgens de buienradar gaat het om een uurtje of 4 een tijdje plensen. Niet zo'n klein beetje ook en laat ik nu net met de race-fiets naar het werk gegaan zijn en geen regenjackje bij mij hebben. Dat wordt nat op de fiets! Wat harder fietsen word je vanzelf warm (zeg ik hoopvol).
Zijn er nog meer liefhebbers die vanmiddag in Utrecht om een uurtje of 5 gaan fietsen? Zin om in elkaars wiel te zitten?
Tof dat die gast op je wacht. Verbaas mij altijd hoe sociaal fietsers naar elkaar zijn. Ik heb er nooit moeite mee om iemand in mijn wiel te nemen en wil dan best wel tempo aanpassen (mits niet te veel). je hebt altijd wel wat te bespreken. En zeg nou zelf, met je 2-en afzien is leuker dan in je eentje. Plus je kunt eventjes bijkomen in het wiel.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben trouwens eenpartij stuk gegaan zondag...overwoog even om maar in de remmen te knijpen en zijdelings in een stukje gras te vallen, met fiets en al...kramp...maar dan van die soort die pijn doet.
Was de dag al begonnen met maagproblemen, en bijna weggereden van huis zonder schoenen. Bij de inschrijving merkte ik dat ik m'n helm vergeten was, maar de route liep vlak langs Hilversum dus maar even daar van de route gegaan, helm opgehaald en weer terug naar hetzelfde punt en verder. Kilometer of 8 meer daardoor gereden, maar goed dat moest dan maar.
Toen had een grappemaker na 60 km een bordje gemold, dus even zitten zoeken, samen met een 150 km rijder, en maar samen verder gefietst. (Ik dacht nog, moet ik dat wel doen, want het was zo'n veertiger met geschoren benen, dus gevaarlijk voor de beginner)
Ging lekker, 30 km gangetje draaien op het middenblad, tot we zo dicht bij Weesp waren dat je de kerkspits kon zien. En toen dus opeens benen helemaal leeg, m'n hele lichaam schoot in de kramp...2 kilometer lang heel klein versnellinkje doen en alleen maar denken 'ik stap niet af Ik stap niet af Ik stap niet af...' en dus gelost bij die ouwe taaie.
Maar omdat vlak voor Weesp de bordjes weer verwarrend waren bleef hij weer op me wachten, en ik was toen weer een beetje bij gekomen, dus de laatste paar kilometers weer samen op gegaan.
Maar toen ik bij de auto was, was ik wel een beetje moe.
Oh, een stukje onderweg kwam ik tot de ontdekking dat ik wel plakspullen bij me had, maar geen pomp of reserve binnenbandje, in de auto laten liggen. Het was zo'n dag dus.
Moet altijd wel rond de 8 bar, op je band staat hoeveel bar en/of psi de band aankan. 8 bar rijdt een stuk prettiger dan 5/6 bar idd. Alleen soms irritant op klinkerweggetjesquote:Op maandag 27 juli 2009 16:10 schreef marcodej het volgende:
Ik ga straks even kijken of die fietspomp met drukmeter er nog ligt bij de Lidl.
Gister mijn banden eens opgepompt met een pomp met drukmeter en toen bleek dat ik altijd met slechts 5-6 bar in mn bandjes heb gereden. Pompte ze altijd op met een huis-tuin-en-keukenpomp, en dan voelen ze al snel hard aan... Maar nu blijkt dat ze nog veel harder kunnen en ik merkte direct het verschil in rijden. Ik hoorde nu ook mijn bandjes sneller 'zoeven' en dat is altijd wel een mooi geluid.
owww. laatst maar met 7 bar wezen afdalen. Hartstikke eng. Minder dan 8 gaat er bij mij niet in. Voelt gewoon niet lekker.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet altijd wel rond de 8 bar, op je band staat hoeveel bar en/of psi de band aankan. 8 bar rijdt een stuk prettiger dan 5/6 bar idd. Alleen soms irritant op klinkerweggetjes
En naast dat zachte banden niet zo lekker voelen, is er ook nog eens meer kans op lekrijden. Hoe harder je band, hoe minder kans voor een steentje of stukje glas om zich in het weefsel te werken. Ze ketsen af alsof je band beton is.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
owww. laatst maar met 7 bar wezen afdalen. Hartstikke eng. Minder dan 8 gaat er bij mij niet in. Voelt gewoon niet lekker.
Of je stuur een beetje scheefquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |