abonnement Unibet Coolblue
pi_71080959
Hallo iedereen!

Na een paar keer een wielrenfiets van een vriend getest te hebben zou ik nu graag zelf een willen hebben.

Hij is dan voor het gebruik om recreatief te fietsen en dus geen wedstrijden of iets.

Alleen maar om zelf na wat lang trainen gewoon op een dag even 50 - 100km te fietsen bijvoorbeeld.

Maar dan heb ik dus een fiets nodig.. En ik heb er geen verstand van en ik vroeg me af of jullie me konden helpen! Ik zou wel op marktplaats of ebay kunnen zoeken maar dan weet ik ook echt niet waar ik op moet letten of waar ik naar moet kijken!

Ik hoef geen gloednieuwe fiets van een paar duizend euro maar een goede tweedehandse. Ik ga er verder ook niet mee in de bergen of iets dergelijks.

Ik ben zelf 1.65 en weeg 50 kilo.

Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.

Groetjes,

Ramon
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2009 @ 22:44:27 #2
145146 Andyy
pi_71081020
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:42 schreef zwiggelbig het volgende:
Ik hoef geen gloednieuwe fiets van een paar duizend euro maar een goede tweedehandse. Ik ga er verder ook niet mee in de bergen of iets dergelijks.


Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.
van hoeveel wel dan?
pi_71081163
Enkele tips:
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM.
- Koop niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Voor 700 euro heb je een nieuwe fiets met carbon voorvork, maar wel met een lage kwaliteits versnellingsgroep (Sora)