abonnement Unibet Coolblue
pi_71080959
Hallo iedereen!

Na een paar keer een wielrenfiets van een vriend getest te hebben zou ik nu graag zelf een willen hebben.

Hij is dan voor het gebruik om recreatief te fietsen en dus geen wedstrijden of iets.

Alleen maar om zelf na wat lang trainen gewoon op een dag even 50 - 100km te fietsen bijvoorbeeld.

Maar dan heb ik dus een fiets nodig.. En ik heb er geen verstand van en ik vroeg me af of jullie me konden helpen! Ik zou wel op marktplaats of ebay kunnen zoeken maar dan weet ik ook echt niet waar ik op moet letten of waar ik naar moet kijken!

Ik hoef geen gloednieuwe fiets van een paar duizend euro maar een goede tweedehandse. Ik ga er verder ook niet mee in de bergen of iets dergelijks.

Ik ben zelf 1.65 en weeg 50 kilo.

Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.

Groetjes,

Ramon
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2009 @ 22:44:27 #2
145146 Andyy
pi_71081020
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:42 schreef zwiggelbig het volgende:
Ik hoef geen gloednieuwe fiets van een paar duizend euro maar een goede tweedehandse. Ik ga er verder ook niet mee in de bergen of iets dergelijks.


Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.
van hoeveel wel dan?
pi_71081163
Enkele tips:
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM.
- Koop niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Voor 700 euro heb je een nieuwe fiets met carbon voorvork, maar wel met een lage kwaliteits versnellingsgroep (Sora)
- Vraag bij de fietsenmaker naar overjarige modellen: dat zijn nieuwe fietsen, maar niet de nieuwste modellen. Scheelt in de prijs
- Een triple (drie voorbladen) is in Nederland niet nodig, maar als je in de bergen gaat fietsen wel aan te raden. Je kan voor een dubbel kiezen (52/39 tandjes voor), maar ook voor een compact (twee kleinere voorbladen, kleinste blad meestal 34...)

Wat is je budget?

Hier kunnen ze je ook wel tips geven:
Recreatief Wielrennen #23 Toeren tijdens de Tour

Ook een handige link voor tips en tricks:
www.wielersportinfo.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door marcodej op 18-07-2009 15:14:27 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71081306
marcodej heeft goede tips
Ga inderdaad naar een winkel waar ze wielrenfietsen verkopen, laat de maten opnemen zodat ze de juiste fiets kunnen adviseren en kunnen afstellen
En overjarige modellen zijn inderdaad goedkoper. Ik heb zelf ook een fiets gekocht net voordat het nieuwe model in de winkel kwam
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:02:47 #5
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_71081604
ga er maar ongeveer vanuit dat je 52 cm frame nodig hebt...

maar dat ligt aan je been lengte.

Ook moet je op letten de lengte van je stuurpen. 90mm is meestal good..
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_71081907
Okay.. Maar van de meeste technische dingen snap ik nog niets hoor!

Verder is mijn budget ongeveer 300 - 600 euro denk ik..

En alvast bedankt!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:15:11 #7
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_71082038
Het is gewoon echt veel vergelijken en goed laten informeren.

Ik ben zelf ook fietsenmaker geweest en ik kan je wel tips geven , moet je me ff pm-en.

Maar de framemaat moet je echt bij een fietsenmaker laten opmeten.
Want je hebt 2 soorten frames "normaal" en sloping en daar zit wel wat verschil in.

"Het belangrijkste nadeel van een sloping frame ten opzichte van een recht frame is dat er maar een beperkt aantal maten zijn. In de hoogte is dat op te lossen door de hoogte van het zadel. In de lengte kun je tussen 2 maten vallen, waardoor je niet de optimale zit kunt bereiken. Voor kleine renners en rensters is vaak een sloping frame een oplossing omdat het kleinste normale frame vaak nog te groot is om de juiste zit te realiseren. Het is heel belangrijk de geometrie van verschillende frames te vergelijken. De ideale zit wordt niet alleen bepaald door de hoogte en lengte van een frame, maar ook de gradenstand van de achterbuis. Als je echt serieus wilt fietsen, is een goede meting noodzakelijk."

Bijv. Bianchi en Gitane etc. hebben Sloping frames en die worden anders gemeten. Als je deze namelijk op de normale manier opmeet dan lijkt deze ongeveer 3 cm kleiner dan een normaal frame maar dat is die niet..

Check ook ff:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racefiets

[ Bericht 41% gewijzigd door Kevincy op 17-07-2009 23:20:57 ]
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:21:22 #8
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_71082230
Wie weet vind je ook hier nog wat info?
Wielrenfiets
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_71084045
een tip ivm met prijs en niet over de fiets zelf. Informeer bij je werkgever naar een fietsplan, kan veel geld schelen als je daaraan mee kan doen..
pi_71110358
Huh een fietsplan? Wat bedoel je daar precies mee? En momenteel ben ik werkloos

Maar even kortom ik heb nu denk ik ongeveer 600 tot 750 dat ik er wel voor over heb.
Zal ik dan naar een tweedehands kijken die nieuw dus al boven de 1000 - 2000 heeft gelegen of zal ik gewoon een mooie en goede nieuwe fiets bij een winkel kopen?

Zou ik het verschil wel eens merken als ik gewoon maar eventjes fiets af en toe? En zo ja wat zal ik dan ongeveer merken?

Vandaag ging ik ook nog naar een fietsenwinkel 'Bikes4you' en die hadden 1 fiets van 750 nieuw voor me in mijn maat ( Wat bedoelen ze dan met maat precies? ) en verder geen tweedehandse op mijn maat..

Ah zo lastig er is gewoon te veel keuze!
pi_71157755
Is er toevalig hier iemand die een met framemaat 52 voor mij te koop heeft? Of een plek weet waar ik ze goed 2e hands kan vinden? ( buurt van Drenthe )
pi_71160593
Via marktplaats kan je genoeg fietsen vinden. Je kan ook als zoekterm 52 gebruiken want die vermelden verkopers meestal wel als zijnde de framemaat.

Als je een favo merknaam hebt en de kwaliteit (denk daarbij aan bouwmateriaal, versnellingsgroep, bouwjaar etc) helpt dat wel met zoeken.

Bijvoorbeeld racefietsen op 52

http://kopen.marktplaats.nl/fietsen-en-brommers/fietsen-racefietsen/c464.html?xl=1&ds=to%3A%3Bpu%3A0%3Bl1%3A445%3Bl2%3A464%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Bfs%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A79271%3Bly%3A454947%3Bbym%3A%3Bbya%3A%3Bkw%3A52%3Bopi%3A2&ppu=0&srt=pd&ts=1&postcode=2562CR&p=2&ps=30
Lance Armstrong op naar de achtste Tourzege
  maandag 27 juli 2009 @ 23:40:42 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71381702
Deze
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71382053
Okay ik heb nog steeds niet echt iets gevonden.. Budget is nog steeds iets van 500 - 750 euro. En ik ben wel volledig uitgegroeid en blijf 1.65.. Maar ik kan gewoon echt niets vinden.. En in de buurt is ook geen fietswinkel waar ik even kan kijken heel lastig dit..
pi_71382101
Ik weet niet waar je woont, maar het lijkt me sterk dat er geen goeie fietsenmaker in de buurt zit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 27 juli 2009 @ 23:56:29 #16
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71382211
Hij woont in Erica, bij Emmen jeweets
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71382532
De fiets die je in dat gesloten topic noemt, http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort, is zeker niet slecht hoor als beginnersfiets... Daar is (uitgaande van goed onderhoud, maar dat moet je bij elke fiets) de eerste paar jaar best op te fietsen. En het valt in je budgetrange... Je kan voor een betere afmontage gaan, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.

Het enige puntje is dat het via internet verkocht wordt. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar goed, dat is voor iedereen anders.

Ik heb zelf als beginner een vergelijkbare fiets en rijd er nu een jaar op zonder noemenswaardige problemen. Ik merk wel dat ik ooit wel wat beters wil, maar voor een beginner voldoet dit wel.

Wat ik al eerder zei, ik heb genoeg mannen ingehaald op mooie Pinarellootjes van 3000,-, het zijn nog altijd de benen die het moeten doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door marcodej op 28-07-2009 00:19:55 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71471776
Hey bedankt jullie allemaal!

Die fiets deze dus http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort vind ik best wel gaaf! Alleen is het enige probleem dat ik nergens een dealer kan vinden die hem in de winkel heeft staan.. Dus zou ik hem moeten bestellen. Dan ben ik meteen verplicht om hem te kopen. Maar nu had ik even een paar vraagjes.

- Kan je ook als je hem besteld andere afmontage op bepaalde dingen krijgen? Zoals bij die fiets zijn de versnellingen en de remmen sora afgestemd. Dat zou ik dan wel iets hoger willen het liefst. Of moet ik hem dan gewoon kopen en daarna die dingen proberen te verkopen en dan zelf dingen los weer kopen en er op zetten?

- En verder vroeg ik me nog af, op de fiets waar ik het voor het eerst op had geprobeerd had je handvaten die best wel hoog zaten. Hierdoor kon ik als ik het stuur helemaal boven in vasthad kon ik zeer gemakkelijk bij de remmen. Nu heb ik ook eens op een fiets gezeten waarbij de handvaten kleiner zijn het zelfde als bij deze fiets. En daar kan ik niet helemaal mijn handen omklemmmen en tegerlijk goed bij de remmen. Kan je dit gewoon verwisselen?

En nogmaals bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door zwiggelbig op 01-08-2009 10:46:21 ]
pi_71859575
Staat WSD bij Trek niet voor damesmodel?
Feel the fuzz!
pi_71865287
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:24 schreef Kalebatz het volgende:
Staat WSD bij Trek niet voor damesmodel?
Ja is inderdaad zo. Zijn vooral andere maten van het frame en andere kleur/print. Het is niet zo dat dan de stang lager zit ofzo (of minimaal misschien)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')