abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_244614
Volkskrant 27-01-2000

quote:

Exportproduct valt slecht bij Duitse politici

Na de smaakloze tomaten is er een nieuw Nederlands exportproduct waar Duitsland zich over opwindt: het televisieprogramma Big Brother. Lang voor de commerciële zender RTL 2 op 1 maart de eerste aflevering uitzendt, noemen Critici het programma al 'zwakzinnig' en 'onverantwoordelijk'. Anders dan in Nederland bemoeit ook de politiek zich ermee. De sociaal-democratische minister-president van Rijnland-Palts, Kurt Beck, wil het programma verbieden. Hij vindt dat Big Brother 'de menselijke waardigheid schendt' en daarom indruist tegen het radio- en televisieverdrag tussen de Duitse deelstaten.'We kunnen het ons niet langer veroorloven, te klagen over het waardeverval in onze samenleving en tegelijkertijd werkeloos toe tezien bij dergelijke ontwikkelingen', schreef Beck, die tevens voorzitter is van de radio-en televisiecommissie van de Duitse deelstaten.'We hoeven niet iedere idiotie, die in het buitenland hoge kijkcijfers haalt, in Duitsland na te apen.' De verantwoordelijke overheids-dienst, het Hessische deelstaatorgaan voor particuliere radio en televisie, deelt Becks kntiek en houdt de Big Brother-plannen al sinds december vorig jaar in de gaten. Maar de commissie wil niet ingrijpen voor de eerste uitzending, omdat zij anders van censuur kan worden beticht. Een programma kan alleen verboden worden wegens ernstige delicten als het in gevaar brengen van de jeugd of het aanzetten tot rassenhaat. Daarom hebben de Hessische zedencontroleurs bij de Duitse artsenkamer om expertise verzocht: is Big Brother misschien te classificeren als een 'onethisch experiment op de mens'?



I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_244615
quote:
op 01-27-2000 om 07:36 PM schreef Hunter het volgende:
Volkskrant 27-01-2000

[QUOTE]
is Big Brother misschien te classificeren als een 'onethisch experiment op de mens'?


[/quote]

Ja, en zo is de cirkel dan toch weer (bijna) rond......

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_244616
Verschillen deze reacties nou zo veel van de commotie hier in Nederland toen er voor het eerst sprake was van BB?

pi_244617
Ik heb Kok nooit een uitspraak horen doen over de ethische kant van BB. En de mediaraad heeft ook altijd in alle talen daarover gezwegen.
Ja, ze hebben zich boos gemaakt over een flesje Grolsch, maar dat er mensen voor een fooitje te kakken zijn gezet deert ze kennelijk niet. In Hilversum en Aalsmeer dekt iedereen elkaar. Ach ja, als je er een paar honderd miljoen mee kan verdienen (zie beursberichten) is het niet meer zo belangrijk als Ruud denkt dat hij God is.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 27 Januari 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_244618
Je hebt gelijk dat het een niveau hoger ligt,
maar heel psychologisch en intellectueel Nederland viel over elkaar heen en riep dat BB barbaars was.

Ik moet trouwens nog zien hoe 'back to basic' de Duitse variant uiteindelijk wordt.

pi_244619
Het schijnt dat de kandidaten van het project zelf hun bed moeten bouwen en de lakens moeten naaien! En in de complete honderd dagen is slechts één uur warm water per etmaal beschikbaar. Wie daarna wil douchen, moet eerst hout hakken de kachel stoken...
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_244620
Ja, dat heb ik vanochtend ook gelezen, maar zoals in Nederland werd gemanipuleerd met vastgelegde regels zou dat in Duitsland ook niet gebeuren?
  vrijdag 28 januari 2000 @ 00:55:00 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_244621

""*Duitse politici en mediaraad tonen meer geweten dan de Nederlandse*""

Mag ik weten van wie de kop van jou topic afkomstig is ?? Ik bedoel is dat jouw kwalificatie of van een journalist van de krant ?


Zie ook ::http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/003623.html


Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 28 januari 2000 @ 01:20:00 #9
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244622
quote:
op 01-28-2000 om 12:29 AM schreef Hunter het volgende:
Het schijnt dat de kandidaten van het project zelf hun bed moeten bouwen en de lakens moeten naaien! En in de complete honderd dagen is slechts één uur warm water per etmaal beschikbaar. Wie daarna wil douchen, moet eerst hout hakken de kachel stoken...

Tsjee, wat wreed en mensonterend zeg!
Lijkt me toch altijd nog beter dan wat we hier in Nederland bij Sex voor de Buch voorbij zagen komen.
En vergeet vooral niet, die mensen willen zelf in zo'n programma zitten!
Ik kan hier nog steeds verontwaardigd over worden hoor!

pi_244623
quote:
op 01-28-2000 om 01:20 AM schreef Dodo het volgende:
Ik kan hier nog steeds verontwaardigd over worden hoor!


Ik niet, zolang ze maar niet de kippen gaan slachten voor het eten, vind ik alles goed.

* Athena weet best dat ze van haar stokkipje af moet komen maar moest dit toch even kwijt.


* Athena bedoelt natuurlijk stokPaardje maar was te verdiept in de kippen.

[Dit bericht is gewijzigd door Athena (Datum 28 Januari 2000).]


pi_244624
R@B, de topic-titel is mijn kwalificatie, de rest is letterlijk geciteerd.

Dodo, natuurlijk zijn die voorbeelden niet mensonterend. De manier waarop mensen als Mona, Willem wn (nu) Ruud worden gportretteerd is dat wel (zie verder over dit onderwerp de helft van alle andere topics die ik heb geschreven).

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')