abonnement Unibet Coolblue
pi_71253277
Eigen klantnummer verwijderd, opnieuw geprint, en zo naar de post

Laat ze het zelf maar uitzoeken!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_71253610
Ik zou je klantnummer ook hier uit dit topic weghalen als ik jou was, m3nster...
Stel dat dat incassobureau op een bepaalde manier dit topic weet te traceren...
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 23 juli 2009 @ 17:49:30 #53
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71257431
Moehahaha. Rente berekenen over een periode van 5 jaar zonder ooit maar een herinnering verstuurd te hebben
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71785478
Nou tot op heden nog steeds geen reactie gekregen van Lindorff... (waarom vind ik dat niet raar?)

Op eigen initiatief nog een brief sturen?

[ Bericht 11% gewijzigd door m3nster op 11-08-2009 12:07:35 ]
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:07:59 #55
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71785727
Waarom negeer je de boel niet gewoon? Ik kreeg ooit in mijn studentenhuis van dit soort spookrekeningen, ik reageerde simpelweg niet. Het is niet alsof ze zomaar ineens voor de deur staan hoor. Voor deze kosten koopt het incassobureau het waarschijnlijk gewoon af.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71789023
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:59 schreef m3nster het volgende:
Nou tot op heden nog steeds geen reactie gekregen van Lindorff... (waarom vind ik dat niet raar?)

Op eigen initiatief nog een brief sturen?
Ik zou zeggen dat de bal nu bij hun ligt. Jij hebt ze laten weten dat je het niet eens bent met de vordering, als zij de vordering door willen zetten zullen ze toch eerst moeten aantonen waarom zij dat wel terecht vinden. Maar het zou me helemaal niets verbazen als ze er niet eens meer op terugkomen.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:07 schreef kingmob het volgende:
Waarom negeer je de boel niet gewoon? Ik kreeg ooit in mijn studentenhuis van dit soort spookrekeningen, ik reageerde simpelweg niet. Het is niet alsof ze zomaar ineens voor de deur staan hoor. Voor deze kosten koopt het incassobureau het waarschijnlijk gewoon af.
Negeren lijkt me niet de beste actie eerlijk gezegd. Stel dat ze doorzetten en het voor de rechter laten komen, dan sta je wel ineens heel erg zwak als je nooit geprotesteerd hebt, lijkt me. Briefje terug zoals TS heeft gedaan met een simpel 'laat maar zien dan' is zowieso niet heel veel moeite.
pi_71789673
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:59 schreef m3nster het volgende:
Nou tot op heden nog steeds geen reactie gekregen van Lindorff... (waarom vind ik dat niet raar?)

Op eigen initiatief nog een brief sturen?
Niets doen, incassobureau's geven niet graag hun verlies toe. Dus het zou heel goed kunnen dat zij het dosier hebben afgesloten, mocht dat niet zo zijn dan sturen ze toch weer een brief.

Jij hebt de bal bij hun neergelegt, laat hem daar liggen tot ze hem terug geven.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_71789907
Ik denk inderdaad ook dat negeren het beste is, mochten zij mijn brief niet hebben ontvangen dan had ik al enige vorm van bericht moeten krijgen, lijkt mij.
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_71789966
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Niets doen, incassobureau's geven niet graag hun verlies toe. Dus het zou heel goed kunnen dat zij het dosier hebben afgesloten, mocht dat niet zo zijn dan sturen ze toch weer een brief.

Jij hebt de bal bij hun neergelegt, laat hem daar liggen tot ze hem terug geven.
Uit eerdere ervaring met lindorff weet ik dat ze niet zo snel zijn... Duurt gerust een paar weken voordat je weer wat hoort...
pi_71791816
tvp
pi_71792041
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Uit eerdere ervaring met lindorff weet ik dat ze niet zo snel zijn... Duurt gerust een paar weken voordat je weer wat hoort...
redelijke ervaring met incasso bureaus (4 jaar op een crediteurenadministratie met 27k facturen per jaar), en ze zijn allemaal sloom
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:20:43 #62
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_71884490
Die specificatie klopt sowieso voor geen meter. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_71895027
als ze doorgaan met dreigbrieven sturen zou ik als ik jou was hulp vragen bij rechtsbijstand (als je dit hebt, je kunt ook juridisch advies op het net vragen) volgens mij mogen ze jou niet lastig gaan vallen na 5 jaar (dan is het gewoon verjaard), wel binnen die 5 jaar maar niet erna dan hadden ze eerder moeten zijn en als je binnen die 5 jaar een brief had gehad jij 1 had terug gestuurd en niks meer had gehoord dan duurt het opnieuw 5 jaar tot hij verjaard.
www.gratisadviseurs.nl
pi_71909897
Leuk voor dit incassoburo dat ze een paar vorderingen hebben gekregen van Wehkamp, ze werken of op basis van commisie, of hebben het voor een vast bedrag overgenomen en denken zo meer te kunnen incasseren.

Het is wellicht verstandig om een brief te sturen dat je de vordering betwist, maar niet meer dan dat je graag bewijsstukken wilt ontvangen van de bestelling, of aflevering ervan.
Maar dit is meer voor je gemoedsrust, want voor een rechter komen, dat zal in dit soort oude incasso's niet gebeuren, daarnaast is het bedrag daarvoor veel te laag, want alleen al de renteberekening klopt niet.

Maar goed, een incassoburo zal best wat binnenhalen op deze manier, want er zijn altijd mensen die schrikken als ze zo'n dergelijke brief krijgen en het maar klakkeloos betalen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71910081
Sta er niet versteld van als je pas over een jaar een reactie krijgt van het incassobureau, ze zijn erg traag hiermee.
pi_71916108
Ik heb er verder ook weinig vertrouwen in dat ze ook maar enige voet hebben om op te staan. Maar de tijd zal het leren.

I'll keep you folks informed!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_72046126
En Lindorff heeft gereageerd, ze legen alleen de bewijslast bij mij neer. Lijkt me niet helemaal juist.

De brief staat hieronder.



Ze zeggen dus dat de goederen zijn afgeleverd op de wagenaarstraat 191, een adres waar ik ooit 6 maanden heb gewoond (6-2001 - 12-2001), dat was een studentenhuis, maar dat terzijde. Volgens de specificatie op de vorige pagina staat dat de goederen zijn besteld in de periode 2001-2002.

Iemand een goed idee ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_72046794
Kan je niet een brief naar Wehkamp zelf sturen? Ik heb ook ooit iets vergelijkbaars gehad (wel een ander incassobureau en het was van mijn zorgverzekering). Ik had mijn rekening gewoon betaald, maar kreeg toch een brief van het incassobureau. Brief in tweevoud gestuurd, naar zowel het incassobureau als de verzekeraar met een betaalbewijs. Incassobureau heb ik nooit meer wat van gehoord, de verzekeraar stuurde me een brief dat ik gelijk had en dat zij de incassokosten zouden betalen.

Kortom, misschien kan je een brief naar Wehkamp sturen en het hun uit laten zoeken?
pi_72046936
De converterkachel klopt dan sowieso niet, dat kun je dan aantonen middels een uitreksel van de gemeente. Dat ander product valt mogelijk wel in die periode dat je er hebt gewoont.

Waarchijnlijk heeft een huisgenoot het besteld, maar nooit betaald. Vervolgens heeft de wehkamp jouw naam aan het adres gekoppeld en krijg jij de rekening.

Je moet nogmaals een brief verzenden waarin je weer zegt dat je de producten niet hebt besteld en nogmaals benadrukken dat zij de met bewijzen moeten komen dat jij de producten werkelijk in ontvangst hebt genomen, dus een handtekening. Zeg verder dat er op dat adres meerdere mensen woonden.

Vraag even serieus om een specificatie van die rekening. Daar klopt geen hol van. Ga nogmaals verhaal halen bij de Wehkamp, omdat je er met dit bureau niet uitkomt. (zoals bovenstaande user ook voorsteld.)

[ Bericht 6% gewijzigd door gohan16 op 20-08-2009 17:51:32 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_72046982
tvp even volgen dit
pi_72047668
Dit is een vreemde soort van omgekeerde bewijslast. Zij beweren dat ze de producten op het genoemde adres hebben aangeleverd; laat hen dat maar aantonen.

Ik zou een zakelijk briefje terugschrijven, waarin je onder meer meldt:
- Ik weiger tot betaling over te gaan, aangezien ik de producten niet heb besteld, noch in ontvangst heb genomen.
- Als u toch meent dat de producten aan mij zijn uitgereikt, wil ik daar bewijs van zien, in de vorm van een handtekening of iets dergelijks
- De vraag of ik op genoemde datum op het betreffende adres woonachtig was, is volledig irrelevant. Het betreft een studentenwoning; ik ben niet de (enige) eigenaar van die woning geweest.

En nogmaals benadrukken dat de geplaatste bestelling qua klantnummer niet overeenkomt met het klantnummer dat jij bij Wehkamp hebt.
pi_72048249
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:11 schreef isogram het volgende:
Dit is een vreemde soort van omgekeerde bewijslast. Zij beweren dat ze de producten op het genoemde adres hebben aangeleverd; laat hen dat maar aantonen.

Ik zou een zakelijk briefje terugschrijven, waarin je onder meer meldt:
- Ik weiger tot betaling over te gaan, aangezien ik de producten niet heb besteld, noch in ontvangst heb genomen.
- Als u toch meent dat de producten aan mij zijn uitgereikt, wil ik daar bewijs van zien, in de vorm van een handtekening of iets dergelijks
- De vraag of ik op genoemde datum op het betreffende adres woonachtig was, is volledig irrelevant. Het betreft een studentenwoning; ik ben niet de (enige) eigenaar van die woning geweest.

En nogmaals benadrukken dat de geplaatste bestelling qua klantnummer niet overeenkomt met het klantnummer dat jij bij Wehkamp hebt.
Dit had ik zelf ook in gedachten, maar ben blij dat iemand hetzelfde denkt als mij, ik zal morgen eens een net zakelijk briefje maken en het posten.

Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om een uittreksel bij het stadsdeelkantoor te halen voor iets wat mijn fout niet is.
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 augustus 2009 @ 18:42:06 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72048554
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:20 schreef m3nster het volgende:
En Lindorff heeft gereageerd, ze legen alleen de bewijslast bij mij neer. Lijkt me niet helemaal juist.

De brief staat hieronder.

[ afbeelding ]

Ze zeggen dus dat de goederen zijn afgeleverd op de wagenaarstraat 191, een adres waar ik ooit 6 maanden heb gewoond (6-2001 - 12-2001), dat was een studentenhuis, maar dat terzijde. Volgens de specificatie op de vorige pagina staat dat de goederen zijn besteld in de periode 2001-2002.

Iemand een goed idee ?
Dat het je weinig interesseert waar zij het afleveren, dat je graag BEWIJS wil dat het aan jou is afgeleverd.
Gewoon volhouden, je weet van niets.
pi_72051777
Wie eist, bewijst!
Dus zij moeten bewijzen dat je daar woonden en de goederen in ontvangst hebt genomen.
Als dit voorkomt bij de kantonrechter, dan blijft er niks van over.
Zij draaien het nu om, dat jij maar met bewijzen moet komen, zo werkt het niet.
pi_72055980
Ook lekkere termijn waarin je moet betalen als ze zelf al zo langzaam zijn met reageren...
pi_72058402
Uiteraard probeert het incassoburo dit om te draaien, zoals gezegd, dit zijn bulkvorderingen, en op deze manier zijn er toch mensen die maar gaan betalen om van het gezeur af te zijn.

De enige keer dat jij dit bewijsstuk wel nodig hebt is als het een juridische procedure wordt, maar daar zal een incassoburo alleen voor gaan indien zij zelf ook bewijzen hebben en de baten van een procedure hoger zijn dan de kosten. (Want voor een rechter moeten ze hun zelf verzonnen berekening qua extra kosten kunnen onderbouwen, en dat kan in dit geval sowieso al niet). Daarnaast, dat is voor dergelijke bulkvorderingen helemaal niet interessant.

Overigens, mocht je moeten 'voorkomen' dan is dat altijd een schriftelijke procedure in dergelijke zaken, slechts heel sporadisch moet je e.e.a. mondeling nog toelichten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:12:31 #78
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72063734
Simpel briefje ernaartoe. Trouwens wel ALLE post die jij stuurt bewaren en die je ontvangt bewaren!

Ik heb niks besteld, ik heb niks ontvangen. Graag bewijs dat ik iets besteld en ontvangen heb.

Geen woord reppen over je klantnummer, geen uitreksel sturen. Wie eist bewijst Het is niet aan jou om te bewijzen dat je het niet was maar aan hun dat je het wel was.

Mochten ze het naar de rechter willen brengen (doen ze toch niet, maargoed) dan gaan ze nat.
- Klantnummer is niet van jou
- Ze hebben geen ondertekende afleverdocumenten, even aangenomen dat je echt niks besteld heb
- Je woonde er niet eens op de datum dat 1 van de artikelen besteld/afgeleverd is
- Studentenhuis met meerdere bewoners, dat Wehkamp namen aan adressen koppelt is niet jouw probleem (zie 1e punt)
Dum de dum
pi_72064209
Volgens mij heeft Radar al eens aandacht besteed aan de handelswijze van de incassobureaus in NL en wat de rechten en plichten zijn van de consument. Ik zal het straks ff opzoeken, maar ik meen mij te herinneren dat de uitkomst inderdaad was "wie eist, bewijst". Zoals hierboven ook al een paar keer gezegd.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:43:36 #80
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72065530
Wat een verhaal zeg. Ik wist ook niet dat incassobureaus zo werkten, leerzaam topic voor mij dus, wat ik graag even volg.
TS, succes!
Lekker douchen!
pi_72065592
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:42 schreef RvLaak het volgende:
Volgens mij heeft Radar al eens aandacht besteed aan de handelswijze van de incassobureaus in NL en wat de rechten en plichten zijn van de consument. Ik zal het straks ff opzoeken, maar ik meen mij te herinneren dat de uitkomst inderdaad was "wie eist, bewijst". Zoals hierboven ook al een paar keer gezegd.
Hiero:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1164
quote:
Een brief van een incassobureau is nooit leuk, maar wat als de aanmaning nu onterecht is? Of als u zelf helemaal geen idee hebt waar u een schuld zou hebben? Waar ga je verhaal halen? Bij het bedrijf waar je de schuld hebt of bij het incassobureau? Radar duikt in de wereld van de incassobureaus.


Incassobureaus (Achtergrond)


Bijna iedereen krijgt wel eens een brief van een incassobureau binnen. Het kan zijn dat je een keer bent vergeten een rekening te betalen. Maar wat nou als de aanmaning van het incassobureau onterecht is omdat je simpelweg alles hebt betaald? Of sterker nog, je hebt nooit iets met het bedrijf te maken gehad waar je de aanmaning van krijgt. Wat moet je dan doen als consument?

Schuldenaar
Hoe het fout kan gaan, blijkt uit het voorbeeld van meneer Molenaar die door het incassobureau Lindorff wordt aangezien voor een schuldenaar bij UPC. Maar hij heeft bij dit bedrijf helemaal geen rekeningen openstaan. Sterker nog: hij is nooit klant geweest van UPC.

Molenaar heeft toevallig dezelfde combinatie van achternaam en geboortedatum als iemand anders. Hij wordt aangezien voor P. Molenaar uit Dordrecht, maar hij woont in Stad aan 't Haringvliet. De onterecht aangemaande P. Molenaar stuurt bewijzen naar Lindorff op, maar toch moest hij betalen.

Daarna heeft P. Molenaar nog een brief van Lindorff gekregen, waarin stond dat er een deurwaarder ingeschakeld zou worden. Lindorff is een van de grote incassobureaus en aangesloten bij de Nederlandse Vereniging Incasso-ondernemingen. Maar ook andere, gerenommeerde incassobureaus maken fouten.

[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=262&tx_ttnews[tt_news]=15874&tx_ttnews[backPid]=85]Lees hier de reactie van Lindorff[/url]

[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=262&tx_ttnews[tt_news]=15896&tx_ttnews[backPid]=85]PC reageert ook op de onjuiste incasso.[/url]

De NVI heeft haar eigen gedragscode. Deze komt er op neer dat een incassobureau wel mag dreigen met juridische stappen, maar niet onfatsoenlijk mag doen. Er zijn rond de 25 grote incassobureaus aangesloten bij de NVI, maar de rest van de ongeveer negenhonderd kleinere incassobureaus is dat niet.

De NVI pleit er bij de politiek voor dat elk incassobureau een keurmerk heeft van de NV. Op die manier hoopt de NVI dat ook de kleinere niet aangesloten bureau's meer professionaliseren.

[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=262&tx_ttnews[tt_news]=15876&tx_ttnews[backPid]=85]Lees hier de volledige reactie van de NVI. [/url]

Iedereen kan een incassobureau beginnen. In Nederland zijn ongeveer 900 incassobureaus.

TROS Radar hield onder haar Testpanel een enquete over incassobureau's. 23.000 mensen reageerden. 4000 daarvan zeggen weleens een aanmaning op hun deurmat te hebben gekregen. Een ruime meerderheid daarvan, 60 procent, vindt de aanmaning onterecht. En een weer eveneens ruime meerderheid van deze mensen, 65 procent, zegt zwart op wit te kunnen bewijzen dat de aanmaning ook daadwerkelijk onterecht is.

Als een incassobureau een aanmaning stuurt, dan moet het ook kunnen bewijzen dat er inderdaad een nog openstaande rekening bestaat. Het incassobureau dient dit te controleren bij het bedrijf waar de vordering vandaan komt en moet zo gevraagd de originele facturen laten zien.

Als het bedrijf dan met bewijzen komt, is het weer aan de consument om te bewijzen dat die bewijzen niet kloppen. Het is daarom van essentieel belang dat u als consument al uw documenten bewaard. Als u bijvoorbeeld een bepaald abonnement heeft opgezegd, moet u de opzeggingsbrief minimaal 5 jaar bewaren. Op die manier kunt u altijd bewijzen dat u heeft opgezegd als het bedrijf bijvoorbeeld het tegendeel bewijst.

Maar als een incassobureau met bewijs komt dat gebaseerd is op foutieve gegevens, dan moet je als consument ook kunnen bewijzen dat dit bewijs dus niet klopt....
pi_72065604
En hier meer problemen met lindorff:
1http://www.trosradar.nl/index.php?id=262&tx_ttnews[tt_news]=15874&tx_ttnews[backPid]=85
pi_72065610
Het is ook voor mij een leerzaam topic, ik ga na mijn werk eens en briefje opstellen en die post ik wel hier.

Het spreekwoord (?) Wie eist, bewijst vind ik heel goed en dat zal ik ook in gedachten houden bij het schrijven van het briefje.
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:58:03 #84
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72065836
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:05 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de bal nu bij hun ligt. Jij hebt ze laten weten dat je het niet eens bent met de vordering, als zij de vordering door willen zetten zullen ze toch eerst moeten aantonen waarom zij dat wel terecht vinden. Maar het zou me helemaal niets verbazen als ze er niet eens meer op terugkomen.
[..]

Negeren lijkt me niet de beste actie eerlijk gezegd. Stel dat ze doorzetten en het voor de rechter laten komen, dan sta je wel ineens heel erg zwak als je nooit geprotesteerd hebt, lijkt me. Briefje terug zoals TS heeft gedaan met een simpel 'laat maar zien dan' is zowieso niet heel veel moeite.
Niet sterk? Je hoeft niet sterk te staan, je hebt er helemaal niks mee te maken. Rechter kost hun ook geld, ze gaan echt wel even checken van tevoren of het de moeite waard is hoor. Simpelweg geen gezeik aan je hoofd, heerlijk
Zelfs als je wel schuld hebt kun je de boel negeren
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:31:36 #85
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72066649
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Niet sterk? Je hoeft niet sterk te staan, je hebt er helemaal niks mee te maken. Rechter kost hun ook geld, ze gaan echt wel even checken van tevoren of het de moeite waard is hoor. Simpelweg geen gezeik aan je hoofd, heerlijk
Zelfs als je wel schuld hebt kun je de boel negeren
Als een incassobureau een terechte vordering op jou heeft, en deze kan bewijzen, zelfs al issie 5 cent, dan gaan ze deze 100% zeker weten tot de rechter doorzetten. De rechter veroordeelt je dan echt voor de 5 cent en het min bedrag aan incasso kosten plus de kosten voor de rechtbank.

Het bureau zelf heeft hier weinig tot geen kosten aan, ze hebben de juristen gewoon op de loonlijst staan , deze doen de hele dag door zaken.

Evt. deurwaarders en andere bijkomende kosten daarna komen ook gewoon voor je eigen rekening.
Dum de dum
pi_72067294
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:31 schreef Fe2O3 het volgende:

Het bureau zelf heeft hier weinig tot geen kosten aan, ze hebben de juristen gewoon op de loonlijst staan , deze doen de hele dag door zaken.
En daarom doen ze het niet: als die "weinige kosten" 10 cent bedragen, dan moeten ze 5 cent toeleggen. Dat die juristen gewoon op de loonlijst staan, wil dus zeggen dat ze gewoon geld kosten per uur. Die tijd besteden ze wel aan vorderingen die wél iets opleveren.
pi_72067778
TVP... Ik las Lindorff en moest "lachen"
Hier ook problemen dus...
Tijd geleden had vriendlief wat probleempjes met zn telefoonrekening... is via Lindorff naar GGN geweest en op een gegeven moment ( begin 2007) zijn we gaan bellen wat de totale hoogte was... Daar kwamen we er dus achter dat Lindorff het doorgespeeld had aan GGN maar die hadden geen gegevens, terug naar Lindorff, maar die stuurden ons door naar GGN... Lang verhaal kort... NIemand kon ons helpen aan de hoogte ( ook Hi niet) en nu komen ze met aanmaningen. Ze zeggen dat ze de incassobrieven aan het vorige adres van vriendlief hebben gestuurd ( daar wonen zijn ouders en die hebben niets ontvangen) en dan zouden ze nu de aanmaning naar het huidige adres hebebn gestuurd, erg logisch allemaal....
Vanmiddag even de tijd nemen om dit topic door te lezen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:35:15 #88
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_72068169
Ik zou gewoon een rekening a 20 euro terugsturen, zodat je de uitreksels kunt kopen.
(verkapte tvp )
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:21:57 #89
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72069241
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:56 schreef Roy_T het volgende:

[..]

En daarom doen ze het niet: als die "weinige kosten" 10 cent bedragen, dan moeten ze 5 cent toeleggen. Dat die juristen gewoon op de loonlijst staan, wil dus zeggen dat ze gewoon geld kosten per uur. Die tijd besteden ze wel aan vorderingen die wél iets opleveren.
Voorwerk II, minimaal 37, - mogen ze aan kosten rekenen. Als die jurist 10 van die zaken in een uur kan doorlopen is dat toch 370, - verdiend. Die zittingen zijn echt heel kort als het bewijs er is, de jurist staat toch op de loonlijst en moet toch iets doen, en dan is 37e verdienen meer als niks verdienen.

Als de vordering terecht is dan zullen ze zeer zeker alle stappen doorzetten.
Dum de dum
pi_72069848
Tvp, zeer interessant. Heb zelf ooit een keer een incassobrief gekregen maar gewoon netjes betaald . Was pas 16 haha.
pi_72071624
Dus jij moet nu gaan bewijzen dat je producten niet ontvangen hebt Lijkt me nogal de omgekeerde wereld en klinkt ook alsof zij zelf geen enkel bewijs hebben, anders hadden ze dat al wel vermeld.

Ben wel benieuwd of je na je volgende brief nog iets van ze gaat horen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:00:33 #92
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_72071820
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:21 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Voorwerk II, minimaal 37, - mogen ze aan kosten rekenen. Als die jurist 10 van die zaken in een uur kan doorlopen is dat toch 370, - verdiend. Die zittingen zijn echt heel kort als het bewijs er is, de jurist staat toch op de loonlijst en moet toch iets doen, en dan is 37e verdienen meer als niks verdienen.

Als de vordering terecht is dan zullen ze zeer zeker alle stappen doorzetten.
Ik ben bekend met redelijk veel incassobureaus en hun procedures en ik ken er niet één die hun opdrachtgevers zullen adviseren de gang naar de rechter te maken indien de kosten hoger zullen zijn dan de baten. Ik heb ook nog nooit een zaak gezien waarin de opdrachtgever na een procedure precies de hoofdsom + rente krijgt, ze zijn altijd wel íets kwijt aan een rechtszaak aangezien niet alle kosten voor rekening van de tegenpartij komen.
pi_72072319
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:21 schreef Fe2O3 het volgende:

Voorwerk II, minimaal 37, - mogen ze aan kosten rekenen
Ik kan je verklappen dat dat nog niet eens bijna kostendekkend is, verre van. Als jij denkt dat een jurist 10 zaken in een uur doet, en het allemaal 370 euro per uur oplevert, dan kan ik je alleen aanraden om nooit een incassobureau te beginnen (of wat voor onderneming dan ook).
pi_72073507
TVP ben wel benieuwd naar de afloop.
Haters gonna hate.
pi_72073700
Dat een bestelling op een bepaald adres is afgeleverd bewijst m.i. geen ene klote. Ik zou niks doen, voor ¤100 beginnen ze geen zaak en wordt de vordering als niet-inbaar bestempeld.
pi_72073749
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:08 schreef Sloper het volgende:
Dat een bestelling op een bepaald adres is afgeleverd bewijst m.i. geen ene klote. Ik zou niks doen, voor ¤100 beginnen ze geen zaak en wordt de vordering als niet-inbaar bestempeld.
Waar er überhaupt geleverd is, is niet interessant. TS hoeft namelijk helemaal niets te bewijzen. Zoals het stukje van Radar al aangeeft: Wie eist, bewijst.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:39:04 #97
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72080580
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:21 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Voorwerk II, minimaal 37, - mogen ze aan kosten rekenen. Als die jurist 10 van die zaken in een uur kan doorlopen is dat toch 370, - verdiend. Die zittingen zijn echt heel kort als het bewijs er is, de jurist staat toch op de loonlijst en moet toch iets doen, en dan is 37e verdienen meer als niks verdienen.

Als de vordering terecht is dan zullen ze zeer zeker alle stappen doorzetten.
Natuurlijk onzin, want hoewel die juristen op de loonlijst staan, heb je veel meer zaken lopen dan dat je juristen aankunnen dus pak je alleen de interessante zaken eruit, daarnaast, ze kunnen echt geen 10 zaken per uur doen, dit soort zaken worden bijna altijd schriftelijk afgehandeld, zodat de juridische afdeling daarop een brief moet schrijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:03:36 #98
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72086399
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:56 schreef Roy_T het volgende:

[..]

En daarom doen ze het niet: als die "weinige kosten" 10 cent bedragen, dan moeten ze 5 cent toeleggen. Dat die juristen gewoon op de loonlijst staan, wil dus zeggen dat ze gewoon geld kosten per uur. Die tijd besteden ze wel aan vorderingen die wél iets opleveren.
Je bekijkt het helemaal van de verkeerde kant. Juristen zijn ook kosten. Die juristen kosten meer per uur dan ze opleveren bij dit soort zaken. Daarom doe je die zaken niet en neem je daar geen juristen voor aan. De juristen die er wel zijn, zijn full-time bezig met zaken die netto geld opleveren. En dat is afgezien van alle andere kosten die je wel degelijk maakt.

Dacht je dat het toeval is dat de TS zo'n kromme dreigbrief krijgt na zo'n lange tijd? Ze zijn daar echt niet bezig met het controleren van de feiten, zelfs dat is al overbodig. Een eenvoudige dreigbrief is in de meerderheid van de gevallen voldoende en levert dus meer op. Een incassobureau is een bedrijf en opereert dus ook als bedrijf.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:25:44 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_72086429
Die rente die ze rekenen, belachelijk
pi_72087486
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 07:03 schreef kingmob het volgende:

Je bekijkt het helemaal van de verkeerde kant. Juristen zijn ook kosten. Die juristen kosten meer per uur dan ze opleveren bij dit soort zaken. Daarom doe je die zaken niet en neem je daar geen juristen voor aan. De juristen die er wel zijn, zijn full-time bezig met zaken die netto geld opleveren. En dat is afgezien van alle andere kosten die je wel degelijk maakt.
Erm... volgens mij moet je mijn post nog eens lezen Eerst zeg je dat ik het van de verkeerde kant bekijk, en daarna zeg je exact hetzelfde als ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')