abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_244488
Voor de liefhebbers. Willem was vandaag in koffietijd en heeft het volgende gekookt.

Vegetarische Big Brother Burger met boontjes uit de tuin
(4 pers.)

-1 appel
-1 ui
-2 eieren
-1 blikje maïs
-geraspte kaas
-bloem
-2 beschuiten
-400 g sperzieboontjes
-5 grote aardappelen

Schil de appel en snijd die in kleine stukjes, snijd de ui in stukjes en maak de beschuiten fijn.

Doe de appel, ui, eieren, maïs en beschuiten bij elkaar.

Breng op smaak met zout en peper en kneed het in de vorm van een hamburger.

Haal het goed door de bloem en bak het heel voorzichtig aan één kant, ongeveer 2 minuten.

Keer voorzichtig en doe de burger ten slotte nog even een kwartier in de oven op 120 graden, zodat de binnenkant ook goed gaar wordt.

Blancheer 4 van de 5 aardappels en snijd ze in plakjes.

Verdeel de plakjes over een ingevette ovenschaal.

Laat de andere aardappel goed doorkoken, doe er melk, boter, kruiden en knoflook bij en laat 5 minuten doorkoken.

Verdeel dit mengseltje over de ovenschaal en strooi er wat geraspte kaas overheen.

Zet het nog 15 minuten in de oven op 120 graden.

Lekker met sperzieboontjes, liefst uit eigen tuin, zoals in het BB-huis, maar u kunt ze natuurlijk ook gewoon kopen.

Eet smakelijk!

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  woensdag 26 januari 2000 @ 16:12:00 #2
2004 sunshine
Still shining!
pi_244489
Bedankt voor het recept Willem, maar doe toch maar niet! Een hamburger van appel?
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  woensdag 26 januari 2000 @ 17:12:00 #3
910 Barbie
Graduated Fool
pi_244490
Wat bedoelt ie met het blancheren van de aardappels, in godsnaam?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_244491
quote:
op 01-26-2000 om 05:12 PM schreef Barbie het volgende:
Wat bedoelt ie met het blancheren van de aardappels, in godsnaam?


Hai Barbie, volgens mij is blancheren iets van in ruim koud water aan de kook brengen van een voedingsmiddel en zodra het aan de kook is gekomen afgieten en met koud water afspoelen.

Maar waarom zo duur praten over ordinair koken snap ik ook niet . Staat gewichtig denk ik.

Eet smakelijk Barbie.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  donderdag 27 januari 2000 @ 14:11:00 #5
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_244492
bijna goed, oliebol!
Blancheren is water aan de kook brengen en zodra het water kookt de groente in het water leggen gedurende enkele minuten. Wordt gebruikt om verse groenten te kunnen invriezen of om bijvoorbeeld verse tomaten makkelijk te kunnen pellen. Ook als je de groenten daarna in de oven verder laat garen. Populair voordat roerbakken kwam overwaaien, de groenten worden kort gekookt dus vitamine blijft behouden, maar vaak echter niet gaar.
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  maandag 31 januari 2000 @ 16:41:00 #6
2004 sunshine
Still shining!
pi_244493
Door mij verplaatst naar Stop de persen.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')